Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

tamas_n

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    18
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    nem adom meg

tamas_n's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Utolérte a végzet a kocsimat. Régebben írtam, hogy elkezdett rángatni, ingadozott hidegen az alapjárat. Aztán egyszer lámpa előtt padlógáznál sem pörgött fel 2000 fölé, nem tudtam gyorsítani. Gyorsan leállítottam, újraindítottam és ment simán tovább. Aztán még elvittem egy op-comoshoz, de semmi a szokásos hibáján kívül. Mivel megbízható kocsi kellett és nem volt időm foglalkozni vele ezért használtam a másikat, közben rendeltem kínából egy opcomot, hogy nekem is legyen. Megjött, tegnap végignéztem vele a kocsit de semmi szokatlan érték nem tűnt fel, csinálta amit kellett, pörgetni is tudtam rendesen álló helyzetben. Ma el akartunk menni bevásárolni az astrával, de ereje nulla, a szomszéd utcáig sem jutottunk el, többször lefulladt menet közben, padlógázon 2000-es max. fordulat mellett 1-esben 20-al tudtam csak visszavánszorogni a ház elé. Ez a vészüzem? Volt már valakinek ilyen? 2007-es Z13DTH. Közben annyit csináltam, hogy megnéztem megint az opcommal megint, ezalatt járt a motor. Amikor elindítottam hidegen, 1500-ig is alig ment föl a fordulat padlógázon, amint egyre jobban melegedett be, mindig magasabbra lehetett emelni a fordulatot. Aztán már menni is lehetett vele, elkocsiztam az utca végére meg vissza. A műszer olyat mutatott, hogy 'mass air flow sensor: 16 kg/h' viszont 'calculated air flow: 0,0 kg/h' Ez a kalkulált 0 ez normális érték? Más rendelenesség nem tűnt föl, legalábbis nekem. Esetleg ha valakinek van tippje, hogy mit nézzek akkor rádugom a cuccot és megnézem.
  2. Sziasztok! Gyanús jeleket prodikál a kocsi. 1.3 CDTI (Z13DTH) motor. Ha alacsony sebességnél (40-60 km/h) tartom a gázt vagy enyhén gyorsítok, akkor picit ránt egyet az autó, de előfordult már, hogy határozottabb rántás volt. Kiriívó eset volt (és tulajdonképpen ezzel kezdődött a rángatós korszaka), hogy autópályán pont a lehajtás előtt pár száz méterrel (kb. 130 km megtétele után) elkezdett rángatni, de az ereje nem fogyott el. Jól be is paráztam. Aztán hazafelé országúton mentem, nehogy tréler legyen a vége, de egyetlen rántás sem volt, sőt utána vagy 1500 km-en keresztül semmi, se országúton, se autópályán. Már kezdtem örülni. Aztán egyszer csak megint előkerült a dolog és most jellemzően hideg motornál csinálja (pl. reggeli indulás után) 1x-2x alkalom és kész. Villáskulcsot nem dob, legalábbis emiatt nem. Van, hogy az alapjárat hidegen ingadozik, akár lefulladás hatására is leeseik. Egy-két gázfröccs és megáll a vad igadozás. Korábban teljesen stabil volt az alapjárat. Melegen is van néha pici igadozás.Ha jobban belegondolok, a tél folyamán csinált néha olyat, hogy parkolóban állás után, indítás után egyből le is állt. Aztán újraindítás után simán járt tovább. Talán ez is ehhez a rángatózásos történethez tartozik? Szerelő azt mondta, hogy esetleg ez injektor probléma lesz, meg kellene nézetni. Csak 144e km van az autóban, tudom, hogy nem örök életűek de akkor is. Szerintetek? Ha injektor gond akkor érdemes felújíttatni vagy újat bele? Azt mondják a Ford felújítottjai nem sokáig húzzák. Oplenél hogy van ez? üdv.
  3. Az a helyzet, hogy ebből a szempontból (az astra árát figyelembe véve) a mondeo jobb választás. Szerintem az astra árából már nem engednek vagy nem sokat, mert már ez is alkudozott ár, bár más alkudozta. Viszont egy másik ugyanolyan de kevesebbet futott astra h árához képest meg jó ár, esetleges javítással együtt is ott lenne mint egy kevesebbet futott és akkor tudom, hogy tényleg cserélve volt ami kritikus és vigyázok is rá, elmegy újabb 200e-t.
  4. Köszi. Gázolajat, hajtást fene se tudja ellenőrizni. Hosszú távon használnánk elsősorban. Amit kicsit körüljártunk jobban, azt állítólag főleg autópályán használták, azért is nem volt még lendkerék csere. Szerelőm van, a mostanit is hozzá hordom. Olcsó? Kinek mi az olcsó, de egy jó ideje már nem kell senkinek, esetleg keményen alkudozni kezdek. Van egy Mondeo is versenyben, szinte pont annyiért adnák azt is sőt ajándék szervízzel + gumikkal még jobbbn is kijönnénk és kevesebbet is futott. Viszont hamarosan vezérlés csere kell benne, az 80-100e HUF kb. és a Mondeo porlasztók sem a megbízhatóságukról híresek.
  5. Sziasztok! 1.3-as astra h van-em van de kellene egy családi verzió is. Kombi és 1.7 vagy 1.9-es dízel mindenképp. Mivel nem használnánk túl sokat, ezért nem is szánnánk rá túl sokat kezdetben (vételárat), így nagyobb futásteljesítményűek között keresgélünk. Mennyire merész dolog bevállalni egy 250e km körüli de karbantartott példányt? Mennyire pusztulnak a dízel h astrák befecskendező alaktrészei ill. a turbó? A lendkereket tudom, az elkerülhetetlenül szétesik. üdv.
  6. Sziasztok! Kecskeméten hozzáértő privát Opel szerelőt tud valaki ajánlani? Műanyagos is kellene, mert a lökhárítón pár fület vissza kellene hegeszteni. Történt, hogy egy tolatásnál egy kő virágláda kicsit lehajlította az első lökhárító bal szélét. Ahogy ment lefelé, elhajlította a motorvezérlő tartókonzolját (1.3 cdti). Na itt kezdődött a szívás. Visszahajlíottuk, lökhárító vissza, kicsi eláll a széle de oda se neki. A műanyag doblemez vissza amennyire lehetett, de nem zárt teljesen a letört fülek miatt meg kicsit össze-vissza áll. Aztán egyszer pár ezer km múlva egy igazán esős napon, elkezdett rángatni az autópályán Bp. határában és világít a villáskulcs. Opel szervízbe be, "műszer befecskendező szelep hibát jelez, 160e Ft lesz". Megköszöntem, vittem a szokásos érdi szerelő sráchoz. Szétszedte, méricskélte, stb. megállapította, hogy a szelepek rendben vannak, a kábelek rendben vannak de a motorvezérlőn egyik csatlakozás sérült és különben is beázott, ez volt a hiba oka. Szétszedte, kiszárította, valami védőgumi szakadt volt, azt is kicserélte, minden oké. Vagy 5000 km-ig semmi gond. Aztán egy esős éjszaka utáni reggelen ismét rángatás és villáskulcs, de most minden henger megy, csak gyorsításkor picit rángat. Másik Opel szervizbe be, ember beül, 2 méter után: "kettős tömegű lendkerék kezd szétesni meg akkor már cseréljünk kupplung tárcsát is, 350e vagy 500e ha gyári cuccal csinálják... De a villáskulcs nem ezért van, egymástól független a két dolog." Mondom naná, de egyszerre jött elő. "Akkor sem, az véletlen." Műszer rátesz, nézeget: 4 különböző hiba. Nem emléxem mindere, de egy irányba mutat mind. Befecskendező szelepek feszültsége alacsony meg frász tudja még mi, hiba nem áll fenn jelenleg, mondja a műszer. Kitörölte, elköszöntem, 5 méter múlva villáskulcs újra világít, kocsi rángat. Másnap irány Érd, idő száraz, eső nem volt éjjel sem. Előtte még pesten volt elintéznivalóm, városban dugóban ácsorogtam, aztán egyszer csak egy piros lámpától indulásnál villáskulcs elalszik, kocsi kilő, rángatás eltűnt. Nesze neked kettős tömegű lendkerék... Érden azért otthagyom, hiba ugye már nincs. Szerelő srác megnézi (gyári műszere is van), mondja, hogy nyomokban még párás az elektronika, valszeg amiatt volt de mire odaértem, kiszáradt a lényegi rész. Javasolja, hogy a vízzárást mindenképp csináltassam meg a kerékdobban. Lendkerék fáradásra utaló jeleket nem talált. Oké. Hazavittem. Hétvégén állt a kocsi egy fa alatt, a fűben. Vasárnap éjjel minimális eső, ma reggelre fölszáradt de párás idő és megint villáskulcs meg rángatás indulás után. Most itt tartok, az érdi ember ért hozzá meg nem lehúzós, meg rendes de Kecskemétről szar dolog mindig Érdre vinni, ez az egyik. A másik, meg az, hogy mit lehet ez ellen tenni? Ha helyére kerül a doblemez meg a lökhárító rendesen, a párás levegő akkor is ott lesz az elektronika környékén, télen meg egyre inkább. Esetleg valakinek valami ötlete? Járt már valaki így? Lehet még valami amit nem vettünk észre? üdv. Tamás
  7. Sziasztok! A hátsó rendszámvilágitás egyik lámpája sem világít. Kombi astra (van). Hogy lehet, hogy egyszerre pusztultak meg, vagy valami más a probléma?
  8. tamas_n

    Zene

    Engem érdekel. Milyen az előlap színe, milyen gyártmány és leszoktatták e az előző autóról? üdv.
  9. Köszi. Sikerült kicserélni. Az első kísérletnél valszeg túl vastag imbusszal próbálkoztam és nem ment be elég mélyre, mert megszorult. A vékonyabbal sikerült, bár tök sötétben csináltam, kicsit próbálkozni kellett beletalálni. :D
  10. A tükörházat hol kell kezdeni megbontani ha szét akarom szedni úgy, hogy a rögzítő fülek ne törjenek le róla? Ahogy nézegettem a tetején talán? De a tövében lévő fülek nagyon sérülékenyek szerintem. Egy félig töröttet szedtem szét, de arról már jó néhány rögzítő hiányzott, úgyhogy nem lettem sokkal okosabb.
  11. Melyik az a mélyedés? Ha rendesen tartjuk akkor az alján a vaskosabbik részén végigfutó horony? Mekkora erővel kell kifelé húzni? Simán jön vagy erőltetni kell?
  12. A fedélzeti számítógépet (fogyasztás, hatótáv, kiégett izzó, vízhőfok, stb. megjelenítése) alapból tartalmazza az autó és csak egy megfelelő kijelző kell hozzá vagy az valami külön egység még pluszban. Nekem TID kijelzőm van most. Ha cserélném jobbra akkor fel lehetne okosítani a fenti tudásra vagy esélytelen, hiába cserélem a kijelzőt? Köszi.
  13. Köszi. Akkor szerzek egy új lámpát, mert ez az olvadt már eléggé határeset, akadozik, aztán megcsinálom, hogy ki is kapcsoljon.
  14. Sziasztok! Nem működött a kesztyűtartó világítás, ezért kiszedtem a helyéről. Nem volt benne izzó és az egyik fele egy kicsit el van deformálódva, megolvadt. Az a vége, ahol valami kapcsolóféle dolog van. Egy kis pöcköt megnyomva nyitja az áramkört. Ennek a kapcsolónak mi a szerepe? Ez a világítás kapcsolója? Mert a műanyagon benyúlva nem találtam semmit ami nyomkodná. Hogy lehet, hogy megolvadta a műanyag? Ez valami típushiba? Milyen izzó való bele eredetileg? Köszi.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.