Jump to content

vaszabi79

Forummember
  • Content Count

    92
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Semleges

About vaszabi79

  • Rank
    Érdeklődő

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G
  • City
    Nagysimonyi

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sziasztok! Jobb oldali ajtók és sárvédő fényezése miatt, a fényező tanácsára és kérésére ( költséghatékonysági szempontok miatt), le kell előre szerelnem a kilincseket a díszlécet, a visszapillantó tükröt, továbbá a vízlehúzó gumikat. Az első hármat gond nélkül megoldom, mert azokat belülről is rögzítették, az ajtókárpit bontásával leszerelhetők. De a vízlehúzó gumival bajban vagyok, tudom hogy patenttal van rögzítve, de nem tudom pontosan merre, milyen irányba feszegessem, milyen szerszámmal essek neki, hogy még felhasználható maradjon a vízlehúzó és ha lehet a patent is. Ha valaki csinált már ilyet ne tartsa vissza, szívesem veszem a tanácsokat. Előre is köszönöm! Üdv! Ut.: mindenki nézze meg milyen "szakemberhez" viszi fényeztetni az autóját....... van olyan akinek harmadszorra sem sikerül( tapasztalat). :-(
  2. Hú ez nekem kínai. Köszönöm a segítséget de ez nekem nagyon magas (valaha régen hallgattam elektrotechnikát de az régen volt) Sajnos hiába méregetem, mert folyamatosan dobálja a hibakódot, biztos hogy valami elektromos hibája van..... :-( Maga a szelep tiszta, a szelepszár mozog és zár de 10 percenként dobálja a "gázvisszavezetés szelep alacsony feszültség és visszacsatolás hiba" hibakódokat. Szerinted mit tudnék még ellenőrizni(kicsit butábbaknak megfogalmazva) hogy biztosra tudjam, hogy a szelep rossz? Bár fél áron tudok szerezni gyári újat de feleslegesen nem tenném. Köszönöm. Üdv!
  3. Sziasztok. Ma sikerült méréseket végeznem az egr szelepen és a rá csatlakoztatott kábelen. A kábelnek jónak kell lenni, mert minden feszültséget sikerült kimérni rajta ami szükséges. A szelepen tekercsellenállást mértem Az 1-5 pin között a szükséges 8 ohm helyett 10-11 ohm. A 2-3 pin között 2.75 kohm ( ez benne van a tűreshatárba 40%- ez a potenciométeres jeladó testje és feszültség közt van). De a 2-4 és 3-4 között 0 ellenállást sikerült mérni pedig itt együtt annyinak kellene lenni ( a kettőn összesen), mint 2-3 között. Tehát értelmezésem.szerint a potenciométeres jeladó megadta magát, a motorvezerlő nem.tudja hogy a szelep nyitva van-e és ha nyitva van akkor mennyire. Erre utal a hibakód is egr szelep visszacsatolási hiba! Szóval az egr kuka jöhet az új...... :-(
  4. Sziasztok! Megtörtént tegnap az egr szelep tisztítás, profi munkát végeztem szinte fémtiszta felületre megpucoltam a szelep belső felületeit a szelepfeszek teljesen tiszta, a szelep járását ellenőriztem 12v adtam az 1-5 pin közé, szépen járt is a szelep és zárt is. A szelep egyik oldalára beöntött lakkbenzin nem folyt át a másik oldalra. Nagy örömmel szereltem össze a vasat az új tömítésekkel, hűtőközeg visszatölt, légtelenít, motor pöcc-röff. Kb. 10 km megtétele után probléma újra jelentkezik, a motor 2-és 3 fokozatban rángat mintha a féken úgralnék és megjelent a P0405 hibakód(egr szelep alacsony felszültség). Valószínűleg a pontenciométeres jeladója ment tönkre.Meg tudja mondani valaki hogy tudom leellenőrizni ezt a teóriát( esetleg megmondani mi lehet még a hiba), vagy hagyjam a csába es dobjak ki egy valag pénzt egy új felesleges alaktrészre. Ha újat kell vennem a gyári Pierburg helyett tudtok valami alternatívát? Válaszokat előre is köszi. Üdv
  5. Sziasztok! Hasonló problémával küzdök én is. A jelek a következők: Az autóval eddig semmi problema nem volt, erős is és megy ahogy kell. Par hete elhatároztam hogy motortisztítás céljából 100-as benzinnel töltöm tele, így is tettem 2 teljes tankot hajtottam ki belőle az említett benzinből, hosszú es közepes távon. A második tank után eszrevettem.hogy a motor alacsony 2000-2500-as fordulaton rángat. A fordulatszám nem változi a motor egyenletesen jár de olyan érzés mintha a féken ugrálnék picit. Tegnap este pedig kidobta a 405 hibakódot (egr szelep alacsony feszültség hiba), ma délelőtt ismét. Több mint valószínű hogy hibás vagy eltömődött az egr szelep, vagy kontakthiba. Szerintetek lehetséges hogy az eddig lerakódott koszt a 100-as benzin feloldotta és most az akasztotta meg a szelepet? A lényeg, hogy ki kell pucolnom a szelepet első lépesben. Milyen anyagot használhatok a tisztításhoz. Szerszámok, műszaki érzék és affinitás van csak nem.merek.nekiesni a nem odavaló vegyszerrel. Esetleg tudtok adni meg pár ötletet mi lehet a baj? Sajnos a kúlső hőmérseklet érzékelőm is elromlott 50-70 fok közötti értékeket mutat 12 fokban. Ez befolyasolhatja a motorvezérlést, ezen keresztül az egr szelep működését? Válaszokat előre is köszönöm! Üdv!
  6. Sziasztok! Újra a segítségeteket szeretném kérni. Bátyám g astrája kb. egy hónapos pihenés után nem indul. Aksi feltöltve, biztosítékok ellenőrizve de a kulcs elfordítására nem reagál. Az 1 és a 2 fokozatnál kapcsol, kattan van is gyújtás , mert minden világít és működik de a végállásnál nem.lehet semmi kattanást hallani mintha az indító fokozat eltűnt volna. Mi lehet a bal? A hozzászólásokat előre is köszi! Üdv!
  7. Sziasztok! Sajnos tegnap fényszóró búre cseréje közben észrevettem, hogy a jobb oldali első lengéscsillapító elszállt. ( magát a lengéscsillapítót a kutyacsontot és a lengőkart friss olajfolyás borítja, gondolom ez azt jelenti) Ezt minél hamarabb cserélnem kell. Tudnátok ajánlani milyen típust vegyek? Célszerű még mást is cserélni a lengéscsillapítóval együtt? Válaszokat előre is köszi! Üdv! Sz
  8. Sziasztok! Ma rászántam magam és elmentem egy klímáshoz. Nyomáspróbázta a rendszert és kiderült a lényeg, egy gramm gáz nem volt a rendszerben ezért nem indult. Nyomás alatt azonnal indult és kiderült, hogy a tavaly cserélt szárítószűrő mellett ereszt de rendesen. Mondta a szaki hogy megpróbálhatja megcsinálni és feltölteni de valsz mivel a szárítószűrő háza fel van puposodva az a hűtő kuka. Megrendeltem a unixba a hozzávalót és szeretném a beszerelést magam elvégezni hogy csak töltetni keljen szerelőhöz vinnem. Tudnátok tanácsot, tippeket adni mik a buktatók, esetleg szerelési trükköket mire figyeljek. A két csatlakozó klímacső pl. hogyan csatlakozik? Megoldható a szerelés házilag vagy hagyjam szerelőre? A válszokat köszönöm és üdv!
  9. Sziasztok. Sajnos a tanácsok ellenére sem jutok előrébb a klímámmal kapcsolatban. AC gomb megnyom, nagyon halk kattanás, visszajelző led kigyullad de semmi. Mértem feszültséget a kompresszor csatiján ott volt 12 V... ezek szerint a biztosítékok és a klíma relé jó ( egyébként a klíma relét hol találom a motortérben ? ). Mértem ellenállást a behúzótekercsen 3,5 -4 Ohm volt, ezek szerint az is jó. ( a komentek alapján már tekercset is tudnék cserélni de addig amíg biztosan nem tudom, hogy az a baj addig nem bontanám meg a rendszert) Mi lehet még a baj? Tud esetleg valaki egy jó klímás szakembert Szigetszentmiklóson vagy környékén, aki nem csak a pénzt látja bennem? Előre is köszönöm! Üdv! Sz
  10. Szia! Mértem ellenállást a tekercsen 3,9 és 4,2 közötti értéket. Nem tudom, hogy ez most jót jelen-e vagy rosszat. A tápkábelen megjelenik a 12 V úgyhogy valószínű a tekercs halt meg. Üdv!
  11. Sziasztok! Sajnos kiderült, hogy a központi zár távirányítóm meghalt, valahol zárlatos, mert az új elemmel működik ugyan de negyed óra alatt kisüti. Tud valaki egy szakit ajánlani aki foglalkozik ilyen dologgal vagy ruházzak be egy új elektronikára. Ha vásárlásra kerül sor, mindegy milyen elektronikát választok ( mert ugye van számtalan fajta Bosh, Delphi, st.), bármelyik jó lesz hozzá? Válaszokat előre is köszi! Üdv!
  12. Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni valaki hozzáértőtől! A helyzet, hogy tavaly tavasszal javíttattam a klímámat, szárító szűrőt cseréltek, meg feltöltötték, jó ideig ment is rendesen de nyár végére újra kezdett egyre kevésbé hideget generálni. Azt gyanítottam, hogy szökik valahol a gáz. Pár nap múlva már el sem indult a kompresszor (pont egy nyaralás előtt). Elvittem újra szerelőhöz ott azt mondták a hűtőközeggel semmi gond, gáz van a rendszerben, hanem a kompresszor behúzótekercse vagy annak az ellenállása hat meg. Vagy újat veszek vagy meg tudják "sarkantyúzni". Mivel ott volt a nyaralás és nem akartam végig izzadni ezt az opciót választottam. Meg is csinálták, öröm volt és bódottág. Jó volt mindösszesen 4 hétig. Most ugyan az a helyzet mint a javítás előtt, el sem indul a kompresszor de gáz van a rendszerben. Valaki tudna tanácsot vagy útmutatást, hogyan tudom megállapítani hogy a behúzótekercs-e a bűnös vagy ne adja isten a kompresszor halt meg? Előre is köszi a válaszokat! Üdv!
  13. Köszönöm a válszokat! Szétszedtem a távirányítót, valsz. az a baja ami másoknál is.... az elemtartó fülei (ami a delejt továbbítja a nyáknak) törtek el. Elég szűkös a hely de megpróbálom visszaforrasztani. Nem értem hogy a fenébe törnek ezek el hiszen terhelés nincs rajtuk... vagy a sok ki-be kapcsolástól fáradhat el az anyag?
  14. Sziasztok! Sajnos a távirányítóm megadta magát. Már új elemekkel sem működik. Mi lehet a gond? Van egy sejtésem de gondoltam kérdezek is. Ha esetleg nem javítható honnan lehet szerezni új távirányítót a kulcsba? Előre is köszi! Boldog nyuszit mindenkinek!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.