Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gosti

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    14
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Pécs

Gosti's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Gosti

    Elektromos

    Sziasztok! Apró kérdésem lenne TID-vel kapcsolatban, remélem tud valaki segíteni. Tudja valaki TID kijelző kommunikációs protokolljának parancslistáját, vagy olyan honlapot ahol érdemleges információhoz juthatok az ügyben? Előre is köszi!
  2. Gosti

    Egyéb csevegés

    Sziasztok! Arra van valakinek ötlete hogy itthon lehet-e valahol venni Vectra B kombihoz Zender első, hátsó lököst és küszöbtoldatot? E-bayen találtam de a posta annyiba fájna mintha itthon körbemennék az országban. Köszi
  3. Gosti

    Egyéb csevegés

    Szia! Igen 16 cm-es mély hangszóró van az első ajtóban. Van benne csipogó is, és magasabb felszereltségűekben, van egy harmadik közép is. Az ajtókárpit két részletben jön én a neten találtam leírás elég egyszerű volt. A Haynes könyvben is biztos le van írva, ha kell e-mailben el tudom küldeni.
  4. Szia! Nekem hasonló jelenség volt 2500-as fordulat felett rángatott az autó. Nem akart húzni kb sehogy. Ott a légtömegmérő volt a gond, ismerős légtömegmérőjével kipróbáltam és azzal jó volt utána csere. Remélem segített, üdv: Gosti
  5. Gosti

    Motor

    Intercoolert be lehet tenni például a motorhűtő és a lökhárító közötti helyre, vagy befér a klímahűtő és a motor közé. (tuning őrültek pedig a lehető legfurcsább helyeket is megtalálják) Tehát hogy kérdésedre válaszoljak igen be akarom kötni a kocsi mögé spárgával. Turbót nem biztos hogy kell cserélni azért mert esetleg másmilyen a turbó DTH-ban, és a szállított légmennyiség egy minimálisan lesz más hosszabb cső okozta veszteség miatt így a légtömegmérő is jó lehet. Annyi van hogy a levegő hűvösebb lesz és attól valamivel hatásosabb lesz az égés a motortérben. Azért köszönöm az építő jellegű hozzászólásodat.
  6. Gosti

    Motor

    Pikkpakk! Segítségeteket szeretném kérni. X20DTL motoros vectrám van. Ebben nincs intercooler, de én szeretnék. Van bárkinek bármi ilyen tapasztalata? Amit tudok hogy ebben szélesebb a vízhűtő mint a DTH-s verzóban, és a légtömegmérő is más így a gyári nem megy bele. (hűtőt most vettem újat nem akarok megint és légtömegmérőt is tehát azt se cserélném) Aki esetleg csinált ilyet kérem jelentkezzen.
  7. Gosti

    Egyéb csevegés

    Szia! Ha az autó állapota olyan hogy érdemesnek látod megvenni akkor igen ne az döntsön hogy 280 van benne. Adagoló nem biztos hogy felújítós lesz. Attól függ hogy milyen gázolajat tankoltak eddig. Ha megveszed mindenféleképpen cseréltesd ki a gázolaj szűrőket. (van egy a tankban is) A felújított adagoló ha küldöd a sajátodat 120+áfa fél év garanciával. Zárójelben megjegyzem hogy a tempomathoz csak új index kapcsoló kell és menni fog. Nekem is így lett benne:D
  8. Gosti

    Elektromos

    Szia! Én tudok válaszolni neked, ha már válaszoltak bocsi. Szóval igen rá lehet programozni kell venned másik kulcsot és az opelnél ezt meg tudják csinálni (vagy aki autó elektronikát hackel). De arra vigyázni kell hogy a B vectrák tudják hogy melyik kulcs van bennük és csak a sajátjukkal mennek. Szóval az új kulcsot meg kell tanítani a komputernek. Összesen 5 darab kulcsot engednek (nem tudom hogy egyszerre vagy egy élet alatt). Nekem egyben van a kulcs tavaly kérdeztem 30ezer forint a gyári kulcs másolással programozással a pécsi opel márkakereskedésben. Remélem segítettem
  9. Gosti

    Fogyasztás

    Sziasztok! Csak beleugatok a dologba nem olvastam minden előzményt. Én külföldről vettem egy x20dtl motoros kombit 160 ezer kilóméterrel (ennyi van benne nincs tekergetve). MIkor megvettem a fogyasztás 8-9 között mozgott. Chippelés eredményeként márcsak 7 lett. Utána amiért az előző tulaj nem tartotta karban cserélni kellett egypár dolgot. (termosztát, légtömegmérő stb) Most hogy rend van és ki van takarítva a szívósor a fogyasztás 6L. Városban 7 de csak mert minden indulás elött járatom picit a ház elött. Szóval a két literes diesel motor egy elég jó darab és az üzemanyagok miatt áll meg rajta az adagoló. Ha rendesen cserélgeted az üzemanyag szűrőket és figyelsz rá hogy ne legyek semmi szemét benne ezek is simán mennek 3-500 ezer kilómétert. Viszont ha olyat veszel ami már kezdődő bajai vannak ott már elég drága, de olcsóbb az alkatrész hozzá mint a japán motoroshoz.
  10. Gosti

    Motor

    Szia! Csak laikusként mondom hogy ez nem normális, de nekem hasonló helyzet volt és a légtömegmérő volt a ludas benne. Ha véletlenül Pécs közelében vagy fussunk össze próbáld ki az enyémmel. Szívesen segítek, nekem jobban is ment a kocsi miután kicseréltem és előtte nem tűnt rossznak, csak mikor az új jött.
  11. Így van, az opelek (a dieselek elektromos adagolóval biztos) vészüzemre váltanak, ami azt eredménye hogy a fordulatszámot 3500ban maximalizálja és turbo kb semmit nem fog csinálni. Ezért senkinek nem ajánlom hogy csak úgy ledugózza vagy lehúzza a vákumcsövet róla. Ettől függetlenül nem tesz jót a motornak hogy az oda vissza van vezetve.
  12. Hali! Bocsi hogy belepofázok a beszélgetésbe, de attól hogy lezárja valaki az EGR szelepet nem fog nyomatékot veszteni az autó sőt pont hogy több lesz. Miért? Mert az EGR szelep a kipufogó gáz egy részét vezeti vissza az égéstérbe és így valamennyi kormot és káros anyagot eléget. Ezzel viszont az ugye (jól működő EGR esetén) minimális teljesítményt veszít. Másik nem mellékes szerepe a szelepnek kb 100-150ezer km alatt telekormolja a szívósort és szervizbe kell vinni. (de ez már mellékes mert ezeken még meg lehet otthon csinálni. A részecskeszűrő valamint EGR is környezetvédelmi okokból van és a jobb besorolás miatt teszik bele a motorokba.
  13. Gosti

    Motor

    Közben megoldódott a gond, a légtömegmérő miatt nem ment. Kicseréltem erre nagyon jól megy ,de ha csak tartom a fordulatot akkor kigyullad sárga lámpa... A megoldása az volt hogy az EGR szelepet vissza kellett dugni. Most már csak annyi kérdésem van hogy van-e arra mód hogy az EGR-t lefalazzam de a computer ezt ne vegye észre? Köszönöm
  14. Gosti

    Motor

    Sziasztok! Én is mint itt sokan segítséget szeretnék kérni. Vectra B x20dtl. Most vettem júliusban külföldről 160ezer kilométerrel (valósnak tűnik az autó állapotából) Két problémám van vele: 1. emelkedőn, kisebb huzatásnál szerintem irreálisan melegszik. Alap helyzetben 90fokon áll a mutató de amint 110 felett megyek vele elkezd a mutató is felfelé menni elég gyorsan, és ritkán áll meg a 100-as elött. De volt már rá példa hogy felszaladt a piros tarományig a mutató. (eddig, cseréltem benne termosztátot, hűtőt, folyadékokat és ékszíjat is. A vízpumpa majdnem biztos hogy jó mert ha ráadom a fűtést azonnal érehetően jön a meleg és természetesen hül a motor) 2.2500-as fordulatig gyönyörüen megy szépen húz, utána elfogynak belőle a lovak és elkezd rángatni. Ezügyben már lehúztam az EGR szelepet és kitakarítottam a szívósort. Diagnosztikán az látszik hogy el-el engedi a turbónyomást. Kérlek ha van ötletetek osszátok meg velem mert tanácstalan vagyok már. Holnap elviszem egy kompresszió mérésre onnan látszik sokminden, de remélem hogy nektek van jobb ötletek, mert már komolyan gondolkodom az eladáson. Köszönöm szépen a válaszokat, üdv: Gosti
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.