Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

grünypower

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Nagykanizsa

MOTE klubkártya

  • Város
    Nagykanizsa

grünypower's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Az autó egy Vectra B x16xel motorral. A hiba a következő: Nem jár a kettes henger rendesen, melegen. A fogyasztása magas. A gyertya kormos. Amiket megnéztem: Kompresszió mind a négy hengerben közel egyforma. Vezérműtengely nem kopott. Gyertyák, kábelek trafó cseréve. Injektorszelepek is felcserélve az egyes és kettes hengeré, helyzet változatlan. Hibakód nincs. Már csak az ecu ra gondolok, h valamiért dúsítja a kettes hengert. Köszi a segítségeteket.
  2. Eddig még gond nélkül elindult,( 7 fok) de azért a bemelegedésnél érezni, hogy gyengébb a motor, nagyobb gáznál fullad. Mikor már közelít az üzemi hőfokhoz, akkor már jó.
  3. Sziasztok. Ma tankoltam, (a fogyasztás 7.5 ) remélem a jobb idő miatt lesz ez még jobb is. Egy kis videó Hali. <_<
  4. Sziasztok. Körülbelül egy hónappal ezelőtt írtam a fórumba a magas kompressziójú motor összehozásáról, Mivel kíváncsi voltam az etanol kompressziótűrés kiaknázására. A motor egy hete lett kész. -x16xel blokk, hengerfejtömítéssel. -c14nz hengerfej, az összes sallangal. -c18nz befecskendezőszelep. - A kompresszióérték 1:14 körüli A tapasztalatok (igaz eddig csak 350km mentem vele) a következők: Erő tekintetében úgy 75Le és 120Nm max. fordulatszámot nem tudok, de szerintem tudja a szabályzási fordulatot.A motor járása szerintem finomabb mint a benzinesé. Az előgyújtáson nem kellett állítani a benzinhez képest. (Nagyobb előgyújtásnál terhelés alatt már becsörgött.) A motor körülbelül úgy melegszik mint benzinnel. A fogyasztásról még nem tudok biztosat de, vegyes használat mellett szerintem 7.5 alatt marad. A hidegindítás is pozitív, igaz még eddig +7 volt a leghidegebb amiben próbáltam, de minden gond nélkül elindult. Pár kép: e85astra.freewb.hu oldalon. A motor motor még tesztelés alatt van, a további tapasztálatokat még megírom.
  5. Köszi a hozzászólást, de miért nem lehet a 16xe-t a 14ne vel összehozni Mindkettő kisblokkos nem? A gyári dugattyú és hengerfej miért ne bírná (ez nem versenymotor lesz), amúgy a etanolnak kisebb az égési sebessége és hőmérséklete. c14nz már van (eredeti motor) c18nz pedig a jelenlegi, úgyhogy csak az alja hiányzik. Lehet hogy, hűdesok gyakorlati tapasztalatom nincs, igaz a szakmám autószerelő, de legózni tudok <_< :D :D
  6. Sziasztok. Engem is érdekel az e85 üzem, ehhez szeretnék összerakni egy hozzá való motort, és szeretném a véleményeteket kérni a témában. Az alapötlet a 105-ös oktánszámból kiindulva egy emelt kompressziójú motor, kb 1:13-as.- Most egy kicsit opel nyelven - Szóval maga a blokk egy c16se vagy x16xe (a lényeg, hogy 1.6-os legyen és sít dugattyújú). A hengerfej c14nz, a rá való injektorral c18nz befecsi szeleppel. A több nafta érdekében. Az előgyújtást az elosztó fordításával könnyen meg lehet oldani. Hát dióhéjban ennyi. <_<
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.