Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Virbo

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    54
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Virbo névjegye

  • Születésnap 1983-06-10

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Virbo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Virbo

    Elektromos

    Nem nem próbáltam még. Viszont valószínűleg csak az marad, mert ha áthidalom akkor galibát okozhatok ahogy Ampervadasz is írja. Kérdés, hogy az a fix szál elbírja-e a rádió terhelését...
  2. Virbo

    Elektromos

    Sziasztok, Lehet, hogy le lett írva valahol a fórum legmélyebb bugyraiban, de valahogy nem találom, így megkérdezem. Szóval van egy 94-es traktorom (dízel), amiben fejegységet cseréltem. Még a gyári legalapabb rádió volt benne. Kapott egy újat, viszont azzal "gondjaim" vannak. A régi ugyebár úgy működött, hogy ráadott gyújtásnál lehetett ki-be kapcsolni, valamint ha bekapcsolva vettem le a gyújtást, akkor kikapcsolt. De kulcs nélkül újra lehetett kapcsolni. Na az új baszik ezt csinálni... Kérdés, hogy ezt a gyújtás és kulcs nélküli ki-be kapcsolhatóságot gyárilag megoldották a rádión belül (és az új ezt nem tudja), vagy valamelyik másik szálra kell valamit dugjak? (Jelenleg az ISO csati van bedugva, illetve a sárga-piros van keresztbe cserélve.) Íróasztalon külön táppal kipróbáltam, ha a piros szál (elvileg ez a kapcsolt 12V ugyebár) nem kap 12V-ot csak a sárga, akkor nem kapcsol be. Ha mindkettő, akkor be lehet kapcsolni. Jelenleg elég idegesítő, hogy levett gyújtással nem tudok rádiózni. Van esetleg egy másik 12V-os ág is ott a csatlakozóba bedugva gyárilag, vagy egyszerűen hidaljam át egy vezetékkel a kapcsolt 12V-ot. Ha áthidalom nem okoz az galibát, hogy 12V-ot küldök az elvileg lekapcsolt szálra? Virbo
  3. Virbo

    Elektromos

    Megnéztem a generátorra menő vezetékeket, csatlakozókat. Minden rendben van, legalábbis ott. A generátor házán kicsipog a test, azon a vastag vezetéken meg rajta van a +12. Tud valaki egy jó villamossági szerelőt zuglóban?
  4. Virbo

    Elektromos

    Rendben, akkor holnap aláfekszem (ilyenkor lenne jó valami aknaszerű...). Mondjuk tiszta dzsuva minden...
  5. Virbo

    Elektromos

    Sziasztok! A következő igen kellemetlen hiba jött elő ma hazafelé menet: Egyszer csak kigyulladt a töltésvisszajelzőm. Ezzel egy időben a fordulatszámmérőm elkezdett kalimpálni. Kis idő múlva abbahagyta, és a lámpa is kialudt. A következő sarkon viszont a mutatóm lefeküdt pihenni, és a lámpa is világít folyamatosan azóta. Megállás után benéztem a generátor környékére, és enyhe amperszagot éreztem, némi égett gumiszaggal együtt. De csak a generátor környékén. Sötétben gyorsban megrángattam ott mindent, az ékszíjak jók, egyik sem volt forró. Járó motornál a generátor forog, fékrásegítésem is van, de a jelenség maradt. Miután hazajöttem ismét megszagolgattam a dolgokat, de nem éreztem azt a szagot. Mit lehet csinálni ilyenkor? Kicsit kellemetlen, mert hétvégére kellene a kocsi, illetve azzal járok dolgozni... (Jelenleg töltőn pihen reggelig...)
  6. Virbo

    Dízel

    Hát az a cső kb szita volt. Alig mertem hajlítani, mert féltem, hogy elreped végleg. :lol:
  7. Virbo

    Dízel

    Hát a régi termosztát ami benne volt, az egy kicsit kukás volt, eléggé rozsdás/dzsuvás, oxidos, stb. Annak annyi, annál is inkább, mert kiütöttem a helyéről, és az nem tett jót neki (muszáj volt, mennie kellett a kocsinak). (Bocs, telefonos) Itt már megpróbáltam fogóval kiszedni, nem ment. ;) A hideg járati dúsítóm működik, és érdekes módon működött előzőleg is. Amíg nem volt bekötve (azt hittem, hogy ott záródik rövidre a vízkör, és kikötöttem), miután bemelegedett a motor az alapjárat 1000 körülire emelkedett. Bekötve meleg motornál picit ugyan magasabb az alapjárat, mint hidegen, de még a tartományon belül van. Itt van a termosztátház felfogatási helye, látni a kis termosztátház helyét is. Ez meg a termosztátház: Természetesen ma reggel munkába menet eldurrant az egyik csövem, láttam is rajta, hogy gázos, de azt hittem, hogy kibírja, amíg megjön a másik. Hát tévedtem... :lol:
  8. Virbo

    Dízel

    Kösz a képet, bekötöttem a csöveket, elvileg így. Már csak az a kérdés, hogy a radiátornál melyik a bemenő? Most úgy van, hogy felülre kötöttem az adagoló felső felére menő csövet. Mármint a termosztátházon. Egyébként nem is értem, hogy mi a fenének kötötték át a csövezést. Talán észrevették, hogy rossz a termosztát, és nem akarták megfőzni az olajat? Csakhát úgy meg az olajkör kapta direktbe a vizet (bár most is ideiglenesen)... Képeket fogok feltenni, csak haverom csinálta őket a telójával. Elkérem majd. A másik termosztáttal az a baj, hogy ezen semmi jelzés nincs, a boltban sem tudták megmondani a hőfokot. De elvileg ugyebár 80 körül kéne lennie... Ja igen, az adagoló érdekes módon működött rendesen... Volt olyan próbám, hogy ledugóztam a rámenő csöveket, és úgy meg emelkedett volt az alapjárat... :lol:
  9. Virbo

    Dízel

    Köszi. Viszont ma kiderült, hogy miért nincs fűtés. Valamelyik előző tulaj megkeverte a csövezést, és nagy okosan - mint kiderült - az olajhűtő termosztát csonkjára kötötte a fűtést. Kiszereltem a kérdéses csonkot, és meglepődve tapasztaltam, hogy van alatta egy termosztát besajtolva a csonkba. Persze tiszta dzsuva volt, nem is nyitott. A boltban kiderült, hogy az nem a fűtésé, hanem az olajhűtésé, tehát eddig direktbe kapta a hűtővizet az oil... :lol: Potom 36.000-be kerülne egy új. A régi természetesen szar... (Ilyen robbantott ábrákat hol lehetne szerezni??? Viszont az Isuzu tulajoktól kérnék egy segítséget: valaki nézzem meg legyen szíves, hogy a radiátor gumicsövei hova vannak kötve a rendszerben. Itt a termosztátház, hátha segít. Köszönöm.
  10. Virbo

    Dízel

    Hát én reménykedek, hogy nem hengerfejes. Annak lenne nyoma nem? Mittudomén, füstölne, olajos lenne a hűtővíz, esetleg fogyna folyamatosan. Ezek meg nincsenek... Gondolom az jó olcsó mulatság volt...
  11. Virbo

    Dízel

    Unix. Itt a cikkszáma, rá tudsz keresni. nem egy nagy összeg... Cikkszám: 489109 Miért van benne két kör? A buborékhoz mit szólsz? Alapjárat, negyed óra után. Ha a csövet összenyomom kézzel, akkor a szint változik...
  12. Virbo

    Dízel

    Erre 80-88 fok van írva, a boltban motorszám alapján adták, az ő rendszerükben 80 fokosként volt regisztrálva. Kivitel szerint olyan, mint ami a kézikönyvben van. Itt írtam, hogy miből gondolom. Fűtés-hűtés topik, remélem jó a link. Több ötletem nincsen sajnos. Fölötte vannak a termosztátok. :lol:
  13. Virbo

    Dízel

    Az Isuzu tulajoktól kérdezném elsősorban, de ha más is tudja, az is jó. ;) Szóval mennyi a vízhőfokotok mostanság? Most cseréltem termosztátot, volt egy kis kavar, lényeg az, hogy elvileg a belevaló van benne most. 80 fokos, a hőfokom nem is megy feljebb. Konkrétan a kék sáv és a 90-es vonal között vagyok félúton. Valaki azt mondta, hogy ez jó nekem. Tényleg? :lol: A másik a fűtéssel kapcsolatban kicsit rágódtam a megfelelő topikban, viszont volna egy kérdésem. A bekarikázott csőcsonk a radiátor visszajövője. Egész közel a motorblokkhoz, van ott mindenféle elágazás még, meg csövek is. Mint látjátok levehető, van valami egész vékony tömítés alatta. Mi a fene ez a csonk, és mi van alatta? Hova megy? (Csak azért mert nem légtelenedik a radiátor ágam, és ki akarom ezt pucoválni, hátha. Csak figyelje-e elpattanó rugókra, membránra, vagy kicsi kínaira, mikor leszedem?)
  14. Jaja, látom. Mondjuk mennyivel könnyebb dolgod volt, mint nekem... ;) A fűtős témához esetleg valami ötlet? Úgy rémlik, mintha neked is lenne Isuzud.
  15. No igen, a fűtőradiátor... :lol: Az a helyzet, hogy ma azt is próbálgattam. Gondoltam mielőtt szétbombázom a belét, letesztelem a dolgot. Van egy corsa fűtőradiátorom, ideiglenesen bekötöttem átlátszó csövekkel a rendszerbe. A radiátort belógattam a tűzfal mellé, amilyen mélyre csak lehetett, a csövek lejtenek, mint gyárilag. Az a helyzet, hogy nem áramlik a folyadék! (A fűtőradiátor tuti jó, sőt mi benne van eredetileg, az is jónak tűnik.) A bemenő ágon még csak-csak befolyik (de csak a termosztát nyitása után), viszont buborék marad benne. A kijövő meg fel sem jön a csatlakozóig... Elmenő (alul középen, az a fehér, párás csődarabka): Visszajövő: Itt meg a rendszer, az üzemanyagszűrő alatt van a visszajövő szintje, a radiátor szintén a szűrő alatt, jó mélyen (a képen csak a csöve látszik): A radiátor éppen hogy csak langyoska, a csövei pont olyan melegek, mint a saját radiátornak mikor az van bekötve, szóval a bemenő éppen csak lanygyos, a kimenő hideg. Olyan, mintha nem légtelenedne le itt a rendszer, de nem tudom, hogy miért. Termosztát csere után még a gyári radiátor volt bekötve, után kellett töltenem a rendszert a próbaút után. Kb annyit, mint amennyi kifolyt a cserénél. Termosztát cserénél az elmenő csőcsonkból folyt a víz rendesen, mikor lehúztam a csövet, a bejövőből meg szinte csak csordogált. A kupakom tömít, meleg motornál szisszen a túlfolyó, ha lelazítom. Ötlet?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.