Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

athos84

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    25
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

athos84 last won the day on December 16 2015

athos84 had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Zafira A
  • Város
    Vásárosnamény

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

athos84's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Kedves Jano32! Elvileg a lezárás maga nem bonyolult, ahogy neztem. Mire kell jobban odafigyelni,mit lehet elszurni??? Letezik,h csak a cromax(3200HUF) arul ilyen lemezt,más helyet nem dobott fel a gugli. Ebay-en van 2000ert postával együtt. Egyebkent házilag is lehet ilyet fabrikálni,vagy nem erdemes? Előre is köszi a választ!
  2. Eddig annyira nem foglalkoztam az EGR kerdessel,de most elültettetek a bogarat a fülembe. Szoval ha jol ertelmezem,illetve másfelől közelítem meg ezt a kerdest,akkor egyertelmű,hogy a lefalazás, jobb a motornak,meg lehet nekem is(alul nyomatekosabb lesz). Amennyiben nincs problema a szeleppel,s lefalazom a leírás szerint,akkor nem lesz belőle semmi bajom: -nem fog világítani az Check Engine lámpa -műszakin nem derül ki a turpisság -nem fog növekedni a fogyasztás Egy teljesen más kerdes: Valaki használ direkt sport levegőszűrőt? Mi van ha ilyet aplikálok a mocira? Gondolok itt arra, hogy egyáltalán van ertelme?(Főleg úgy,hogy más módosítást nem tervezek - leömlök,sport kipufogó stb) Többet árt vagy használ?
  3. MIert is zárjam le az EGR-t?? Jó, tudom, hogy sokan panaszkodnak rá,de mennyire törvenyszerű,hogy előbb-utóbb megadja magát? Az F Astrámat 4 evig használtam,s ott nem volt EGR problema.
  4. Sziasztok! Előzőleg már írtam ide, hogy van egy "kis" gond a Z16XE motorral rendelkező A Zafirámmal. Gondoltam megosztom veletek mi is törtent azóta. Szóval felvettem a kapcsolatot a szerelőmmel,aki anno az F Astrámat is motor generálozta, s kikertem a velemenyet. Vegül arra jutottam,h csak összekuporgatom a penzt rá, es megcsináltatom. Szetszedes után közölte, hogy annyira le van rakodva olajsárral a blokk belseje,meg teljesen el van kokszosodva,h meg a csavarokat is eleg volt megtalálni. A hengerfej teljesen fel lett újítva, új gyűrűket kapott,amik rendesen el voltak kopva, sőt a legalsók, amiknek az olajat kellene lehúzni rá voltak teljesen sülve a dugókra, meg sem moccantak. Egyúttal új vezerlest, új gyertyákat is kapott, es most már 5W40es olaj lett beletöltve. Eddig minden teljesen rendben, füstnek nyoma sincs, kíváncsiság keppen kihúztam a nívó pálcát, semmi fogyás, es ugyanolyan szep aranybarna az olaj benne. A vegösszeg megállt 153 ezernel. Ugyhogy nagyon oda fogok figyelni, hogy mikor es milyen olajat teszek bele. Jah,most míg bejáratós 2000km után cserelem le az olajat,aztán szerintem olyan 10 ezrenkent. Szeretnem,ha meg nagyon sokáig szolgálna hűsegesen a kocsink.
  5. Szia! Neked mennyibe fájt a generál?? Egyebkent nekem nem is inkább az anyagiak,mint inkább a füstöles a problema. Rendesen szegyenlem,mikor gyorsításkor elkezd füstölni. Ha nem zavarna akkor inkább dieselt vettem volna, aztan meg meg is piszkálnám, hogy jobban füstöljön :)
  6. Egyebkent visszaneztem a szervízfüzetet, s már relative hamar, a 130 ezres km állástól 10W40-es olajat töltöttek szerencsetlen motorba. Azelőtt 5W40-es ment bele. Nem ertem,mi kesztette arra a szervizeseket, hogy az előírásnak nem megfelelő olajat tettek bele,s lehet most ennek a következmenye,h elkezdett füstölni. Nemsokára elviszem egy ismerős szakihoz, aztán kitaláljuk mi legyen a sorsa.
  7. Szia! Olcsobb "olajozni"??? Mit ertessz ezalatt?? Tegyek bele 5W40-es olajat??? De hogyhogy nem 10W40 való bele. En is full kitöltött szervízkönyvel vettem es az utobbi időkben kezdtek 10W40-es olajat beletenni. Elsőre en is szelepszár szimeringre gyanakodtam. Remelem tenyleg nem lesz nagy a baj.... Köszönöm a válaszod!!
  8. Kedves Fórum társak! Egy eve van tulajdonomban egy 2003-as A Zafira(Z16XE), es eddig semmi nagyobb baj nem volt a motorjával. Elfogadtam, hogy olyan 2-3 ezrenkent kellett olajat utána tölteni. Viszont nemreg voltunk hosszabb uton vele, autopályán tempomattal(110km/h),csak ritkán szaladtam bele 1-2 előzesbe. Szoval a lenyeg, hogy olyan 1000km után már majd 1 liter olajat kellett beleöntenem. Nem tudom hova tenni a dolgot. Ennyire megviselte volna ez a kis kiruccanás?!?! Jah es most már induláskor es erősebb gyorsításkor halványkek füst is távozik a kipufogón. Amugy 270 ezer(valós) km van benne, es 10 ezrenkent cserelem az olajat.Eddig Castrol Total Quartz 7000 10W40-et használtam. Valakinek volt már hasonló tapasztalata ilyen km futás körül?? kezdhetek gyűjteni motor generálra??? Amugy simán vállalnán,mert anno az F Astrám(X16XEL) is generálozva lett, es nem bántam meg. utánna egy deci olajat nem evett. Üdv, Attila
  9. Szia! Csak elvittem szervízbe,s ott kiderült, hogy az a kis műanyag patent hiányzott az övről ami normál esetben nem engedi teljesen vissza az övet. szerencsere megoldották,igaz ideiglenesen egy biztos tűt tettek a helyere :) jah es 5000 forintomba került az egesz procedura
  10. Kedves Zafira tulajok! a minap a közepso ülessort teljesen le kellett dontenem,mert sok cuccot szallitottam,s mikor ujra helyre allitottam,akkor szembesultem azzal,h a kozepso biztonsagi ov teljesen be van feszulve es az Istennek se lehet kihuzni! valakinek valami otlet,hogy meglehet e hazilag csinalni,vagy ezert vigyem szervizbe. A gyerekules miatt lenne fontos,h tudjam hasznalni.
  11. Sziasztok! Közel egy eve hasznalom ZAFI-t,s nemreg furcsasagot produkalt. A szitu az volt, hogy beallitottam a tempomatot, es utana felkapcsoltam a vilagitast a tempomat meg kikapcsolt. Nem ertettem mi koze a vilagitasnak a tempomathoz. Aztan probaltam ujra aktivalni a tempomatot,de nem reagalt. Utanna fenyszoro lekapcs,s lőn a tempomat ismet mukodott. Azota meg egyszer produkalt hasonlot,de alapjaba veve mindig mukodik rendesen. Amugy gyarilag tempomatos. Valaki tapasztalt mar hasonlot?
  12. Igen, megerte felrakni, es azt kell mondjam idotallo(eddig). Igaz vigyazom is ra, eleve garazsba tartom a kocsit es mosaskor a magasnyomasu mosoval elkerulom a folia szelet nehogy felvaljon,de profi szakemberrel rakattam fel, ugyhogy nagyon jo es esztetikusabb is.
  13. Sziasztok! Nem tudom másnak van, vagy volt e problémája ezekkel, de ilyen lett: http://kepfeltoltes.hu/141107/BeforeAfter2_www.kepfeltoltes.hu_.png http://kepfeltoltes.hu/141107/Carbon_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  14. Egy jó kis DRL megoldás engem is érdekelne. Tényleg nem sok lehetőség van az A Zafinál. Főleg a fogyasztás némi csökkentése érdekében lenne jó dolog, de persze a láthatóság sem utolsó szempont.
  15. athos84

    Elektromos

    Sziasztok! Olyan gondom van, hogy vettem egy Zafirát, amiben gyári Philips Car 400- as rádiós magnó volt. Persze egyből kivettem, és lecseréltem modernebb fejegységre. Viszont az F Astrámból anno a gyári magnót elócsároltam, s most el akarom adni az autót, gondoltam át teszem a Zafiráét. Minden stimmel, ugyanaz a csatlakozó, kijelzőt is kezeli, viszont nem tudom behozni rajta az Istennek sem a kód kérést. Csak addig jutottam, hogy kiírja a SAFE szót. Tudnátok ebben segíteni, hogy mi lehet a baj. Amúgy a leírás után csináltam mindent, nyomom az AS gombot, de semmi :(
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.