Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astro

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    17
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    van
  • Város
    Debrecen

Astro's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Tudja esetleg valaki, hogy G Astra futómű szilentből melyik beszállító cég a gyári minőség? Tehát melyik cég termékét címkézik GM-nek, vagy melyik a legjobb minőség? És Mikor érdemes cserélni? Pl 6 év után mint a gumit? Segítségeteket köszönöm.
  2. Előző téli szezonban, valamikor január februárban, volt olyan nap, hogy egyetlen egyszer se takarították el a havat az útról itt egész városban (Debrecenben). Tehát az engem nem boldogít, hogy pesten vagy mucsajröcsögén eltakarítja az útról az aki elvállalta jó pénzért (mert nem ingyen dolgozik senki se). Meg mindenhol azt hangoztatják, hogy a főbb útvonalak megtisztítása után következnek a kisebb forgalmú utak, utcák. Az elmúlt 25 évben, egyetlen egy alkalommal se jutott el hótóló a mi utcánkba, e még csak a környező utcákba se, pedig az egyik legforgalmasabb út mellett lakok két utcával. A takarításról meg van fogalmam, mivel én eltakarítom a mi utcánkban a havat, nem vagyok egy panel lakó, aki csak a házmestert cseszegeti. És mivel egyirányú az utcánk, ha elmegyek, vagy ha hazamegyek csapnom kell egy kerülő kört, és van 2 kanyar meg egy kereszteződés, + az a kereszteződés ami a böszörményire rávezet lámpás kereszteződés ami mindig takarítatlanul tükör jég lesz estére, vagy másnap reggelre, ha esik kb 10cm hó, és nem tud elolvadni, csak megolvad, és "letapossuk". Miután az adókból fizetik az utak takarítását is, én kifizetem az adót és elvárom cserébe a takarítást ilyen egyszerű. Ne jöjjön nekem senki azzal, hogy sokba kerül a takarítás meg a gépek emberek fenntartása, ha az adót is fizetem meg én takarítom az utat. Köszke... Abban a két kereszteződésben ahol ugye nekem fontos lenne, hogy jégmentes legyen, olyan sík jég szokott lenni, hogy gyalog a nyakadat töröd, kocsival meg úgy indulsz a lámpánál, 1-es kipörög, 2-es kipörög, 3-as végre megindulsz és már sárga is a lámpa a mögötted lévő meg szívja a fogát, vagy reméli, hogy nem látja a rendör.
  3. igen erre számít az ember és bosszankodik mikor nem azt kapja amit vár, egyébként én se méltatlankodnék
  4. Mindenki megnyugtatására közölném, hogy ésszel közlekedek, télen téli gumit használok szóval köszönöm szépen de a lekezelő stílust kéretik hanyagolni, mert azt nagyon nem tudom tolerálni, mondhatni arra HARAPOK :D kioktatásra nincs szükségem, arra elég volt annó az oskolák tanárai. A jó tanácsot/segítséget a kérdéseimmel kapcsolatban szívesen fogadom.
  5. kösz a választ a büntis kérdésem nem véletlen, mivel itt a ezen fórul első 20 oldalát olvasva bukkantam rá nem az ujjamból szoptam, ezért kérdeztem, hogy konkrétan hogy is van ez, mert nem szeretek olyan dologért büntit kapni amiről nem tudok, vagy nem is létezik, ez a rendőr a sárgáért is büntet esete mert ugye a sárga azért van, hogy jelezze hogy változik a szabad jelzés a tilosra, ha lehet már ne menj át de ha már későn jeleztünk féktávon belül kaptad spuri erre a rendőrök kitalálták hogy a piros egy 100-as bünti a sárga meg 50 na de akkor mi figyelmeztet arra, hogy mire oda érsz a lámpa alá sárgát fogsz kapni??? hogy tudjad már nem mehetsz át ezen a zöldön, mert mindjárt sárga lesz és azért már bünti jár....
  6. az "értelmes hozzászólás"-ok konklúzióját összefoglalom: a 4évszakos gumi szar, vegyél télit ezt én is értem, nem is ezzel van a bajom hanem a kioktatással meg hogy felteszek 4 kérdést és ahelyett, hogy válaszolna, elkezd nekem okoskodni hogy a jégen a téli gumi így meg úgy a közutakat takarítani kell és akkor nincs jég, ha meg van jég akkor már veszélyes a közlekedés maradjunk ennyiben "Arra azért kiváncsi lennék, mekkora rutinnal mész" : több mint 15 éves rutinnal remélem kielégítettem a kíváncsiságod ha valóban nem lett volna biztonságos én se megyek relatíve gyorsan. ez olyan mint mikor esik egy kis eső, és mindenki besz@arik jujuj csak 30-al mert még valami gond lesz, ilyenkor van az, hogy néhány indokolatlanul túl óvatos ember miatt mások koccannak
  7. na végre! ilyen is van? valaki veszi a fáradtságot és visszaolvas válaszol a feltett kérdésemre, amiben segítséget kérek, nem pedig kioktat okoskodik és beleköt részletkérdésekbe, amiből csak vita keveredik. köszönöm szépen a többiek is példát vehetnének az óra beli eltérésről én is tudok, a nem helyes 195/65-ös gumi esetén gps szerint pontos az óra egyébként
  8. én úgy látom itt a helyett, hogy segítene az ember a másiknak inkább azt nézi mibe köthet bele, vagy magyaráz félre vagy egyszerűen csak értetlenkedtek, vagy nem tudtok értelmezni egy leírt mondatot ezért inkább az eleve félre értelmezett dolgot félre magyaráztok??? vagy mi a bús van? akkor a félre értések végett ha nem sikerül visszább lapozni elolvasni akkor kénytelen vagyok magamat is idézni: idézet tőlem: "jégen meg tök mindegy milyen a gumi a téli se képes csodára" erre a válasz: "Ez elég erős kijelentés volt. Vagy soha nem vezettél még jégen, vagy soha nem vezettél még minőségi téli gumival szerelt autót" azután egy kiragadott részlet egy gondolatomból: "a nyárinál jobb de jégen csak a szerencsén múlik minden" itt jön a te hsz: "Azt mondod. Astro, hogy inkább az elektronikán meg az ABS-en múlik a dolog" nem, én nem a elektronikát írtam hanem: "nem a téli gumin múlott, hanem inkább az abs-en meg a rutinon" és továbbra is azt mondom, hogy kenheted a hajadra a téli gumit, ha valaki akkor csinál hülyeséget mikor igazi jégen kell reagálnod "Az egyetlen tényező ami a szerencséhez köthető, az a szembejövő" én nem szeretem ha velem szembe jönnek, közlekedjen mindenki a saját sávjában, de ezek szerint te és Softl ilyen kis kamikázék vagytok, vagy csak a fukusimai japán látogatók vagytok :)
  9. öreg ne legyél már magadtól így elszállva. nem vagy te olyan színvonalas ember.
  10. félre értesz. elég jól fel tudom mérni az útviszonyokat. különben én se mennék a sebességeket betartva, gyorsabban mint egy mazsola. nekem "is" michelin téli gumim van és igen spórolás miatt kérdezem amit kérdezek, én is a télit részesítem előnyben. de jégnél sok minden bizony a szerencsén múlik. sőt manapság már szinte bármikor, ha mások vezetését veszem alapul. régebben szabályokat betartva, 2-3 km-t nem tudtam úgy megtenni, hogy ne nekem kellet volna két három figyelmetlen ember hibája miatt korrigálnom, hogy elkerüljük a csattanást. mostanában ritkábban használom az autót, de a közlekedési morál azóta se javult. én eddig kb háromszor csináltam olyan hülyeséget amit utólag végig gondolva azt mondtam, hogy bakker ez azért nagyon necces volt, baleset egyikből se lett. de nyugodtan mondhatom, hogy minden egyes ilyen necces alkalomra jut 30-50 esetet amit az én lélekjelenlétem miatt úsztunk meg másokkal kocc és sérülés nélkül
  11. télen ha van téli gumid, nem is értem mit szórakozol nyárival. jégen meg főleg.
  12. nos nagy tévedésben vagy, igaz nem 10.000km-ereket évente, de az elmúlt 10évben használtam kocsit télen nyáron téli gumival (télen), és a jégen a téli gumi se tud mindent. Ok a nyárinál jobb de jégen csak a szerencsén múlik minden ott valóban csak a szöges gumi a megoldás. vezettem már én is nem egyszer jégen meg ónos esőben is téli gumival, de ott nem a téli gumin múlott, hanem inkább az abs-en meg a rutinon mikor necces volt a helyzet Nem vagyok kamikaze, tehát szembe biztos nem, mögéd csak debrecenben pesten (ritkábban) vagy az autópályán kerülhetek, de a pályán nem kell aggódnod, mert valszeg gyorsan magam mögé utasítalak sebességet betartva :) a buszozást csak ritkán űzött sport közé sorolom évente 1-2 alkalom
  13. volt a kezelési útmutató szerint legalábbis
  14. + egyéb kötelező cserélendő dolgok nem jellemző most "fordult" bele az óra a 28.000-be eddig olaj cseréken kívül nem kellet semmit se cserélni pluszban, csak a kerekeket tavasszal meg ősszel :) illetve a négy éves szerviznél cseréltettem a gyertyákat de azóta most lecseréltettem a szomszéddal az olajat_szűrőt tavasszal, a levegő meg pollen szűrőt eddig is én cseréltem, ja a tompított izzókat cseréltem kb ennyi olajcserét legközelebb már én is meg tudom csinálni a tavasszal a vizsgán csont nélkül át ment csak egy alvázmosást csináltattam a srác mondta is hogy milyen zsír állapotban van, hogy még nem látott ilyen jó állapotban kormányt :D a bal tompítottat mondta hogy be kellene állítani, mert az nem az igazi, de ha engem nem zavar akkor az is jó a taxizás kicsit drága, évi 50eft bele kell hogy férjen azért egy fél évi buszbérletet kapnék, a busz meg nem arra jár amerre nekem kéne szal elég rossz befektetés a benya drága, így csak akkor használom amikor kell egy másfél milkós kocsit felesleges elpocsékolni csak hogy másnak jó legyen, meg hogy jól lehúzzon, mikor meg nekem kellene akkor meg én szívjak. egyébként meg bringázok a nyáron legalább mozgok. tegnap voltam kint a kertben, a kocsi kihasználtsága nőni fog, mert járnom kell majd gazt kaszálni vele mint régen :D
  15. elolvastam a cikket, itt a konklúziója: "Akkor kinek való? A négyévszakos abroncs annak jelenthet ésszerű alternatívát, aki: - járművét csak keveset (évi 8- 10000 km) és kisebb távolságok megtételére használja. (pl. városon belül, közeli munkahely eléréséhez stb.) - extrém körülmények között (hó, jég, fagyos út, ónos eső) tudja nélkülözni az autót, mert nem éri meg téligumi nélkül kockáztatni." nos a futásteljesítmény bele fér, 90%-ban városban kisebb távolságokra használom, jég, fagyos út, ónos eső ott a télivel is csak a szerencsén múlik ha nagyobb sebességgel közlekedik az ember, így megint csak a fene se tudja tavaly télen szinte csak egy pesti útra vettem elő a kocsit meg vagy ötször elmentem a boltba vele mert fáztam és relatíve sokat vásároltam pl.: most karácsony után 130-140-el jöttem végig az autópályán téli gumival, mindenki 80-90-el tötymörgött a szélsőben, mert gyöngyöstól debrecenig csesztek letakarítani a pályát. egyszer kellett erőteljesebben lassítanom egy okoska miatt aki úgy gondolta, majd ő lesz a jani 100-zzal a belsősávban, csak épp azt nem nézte hogy más már jön nagyobb tempóval mögötte, mivel csak havas volt az út nem jeges nem volt gond és én is inkább a télit részesíteném előnyben, a gumi kopás nem nagy gond a futás teljesítmény miatt, nekem hamarabb öregszik el mint hogy elkopna a hatodik éves téli gumimban, van kb 10.000km se, és egyenesben nincs is vele semmi gond, igazából csak azért cseréltem le a nyárira, mert a kétsávos körforgalomban kicsit idegesebben viselkedett mint számítottam rá. kissé keresztbe brodszájdolt de uralhatóan, igaz nem finomkodtam a gázzal de valszeg az volt az igazi problem, hogy ballonosabb a gumi a nem megfelelő méretből adódóan. a gumi egyébként jó kondiban van a szomszéd szerelő, meg tavaly a gumis is majdnem újnak nézte, mikor mosás és szilikonos gumi ápolás után látta mert kb 5mm a profilmélysége de a többi kérdésemre, jobban érdekelne a válaszotok 1, mit okoz a nem megfelelő gumi méret és milyen távlatban??? (195/60 helyett 195/65 r15 ) 2, esetleges balesetnél milyen következménye lehet abból, hogy a fenti méreteltérést használom 3, esetleges balesetnél milyen következménye lehet abból, hogy nyáron is téli gumit vagy 4 évszakosat használok (télen) az igazi különbséget szerintem csak személyes tapasztalatból lehet levonni, az hogy egy újságíró ír egy cikket arról hogy mit mond neki a gumis haver.... a vezetéstechnikai pályán kéne kipróbálni a négy évszakos gumival a különbséget a téli illetve nyárihoz képest
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.