Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

marko14

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    11
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    magyarország

MOTE klubkártya

  • Város
    Buda

Legutóbbi látogatók

957 profile views

marko14's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Szia! Köszi a választ, megnyugodtam. :lol:
  2. Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni valakitől aki valamelyest ért hűtő elektronikához. Úgyértem az autó elektronikához...:lol: Van egy 2005-ös 1.6 twinport Astra H, klímás. Idegesít, hogy nincs vízhőfokjelző a műszerfalban, ezért kutakodtam egy kicsit a computerben a ,,BC" gombbal és ráleltem a vízhőfokra ,,coolant" néven. Az érdekesség az, hogy nekem 116 Celsius foknál kapcsol be a hűtőventillátorom, addig nem. Kérdésem az lenne, hogy ez jó lehet így??? Nem okoz kárt a motorban ? Korábban G astrám volt, de az 80 celsius fok körül ( hőfokjelző mutató középállásban ) mindíg elkezdett hűteni... Az astra H-nál ez miért nincs így, vagy valami nem stimmel? Hozzáértő válaszotok előre is köszönöm! Üdv.: M.
  3. Sziasztok! Volna egy kérdésem, remélem tud valaki segíteni, már ha kell...:lol: Szóval ha bekapcsolom állóhelyzetben a (digit) klímát, akkor a ventillátor kb.15mp-enként ki-be kapcsol. Ez normális így? Válaszotok előre is köszönöm! Üdv.M.
  4. marko14

    Optikai Tuning

    Üdv Mindenkinek! Érdeklődni szeretnék, hogy esetleg van-e valakinek eladó H astra első lökhárító, ami nem sérült? Az autóm 2005-ös évjáratú caravan, nincs benne első ködlámpa, világos kékes,-szürke. Ha tudna valaki segíteni, szívesen venném. Köszönettel: M.
  5. Hali! Igen, nekem is Z16XEP a motorkód. És nekem is ugyanazt a két hibakódot dobta ki egyszerre, mint neked. Meghalgattam sok sok szerelőt, természetesen mindenki másra gyanakszik... Viszont ajánlottak egy ,,profi szerelőt" talán joggal. Ma elmentem hozzá és kábelköteget cserélt az autón, mert állítólag ez egy típus hiba ( gázpedál elektronikai hiba ), melyet a márkaszervízből ahol sokáig dolgozott, már ismert. Megjegyezte, hogy mostanában elég sok dolga van ezekkel a típusú autókkal, hasonló problémákkal. Szal kicserélte és most várok...ha egy héten belül nem jön elő, akkor valszeg ez volt a gond, ha mégis akkor motorvezérlést mondott ami ,,csak" 280.000Huf... Egy csomó oldalon olvastam autószervízek, alkatrészkereskedések véleményezését, és szinte mind egyöntetűen azt állítja, hogy a motorvezérlő ( IS ) típushiba, mivel a motorblokkon kapott helyet (gyárilag!!!) és a finom elektronika nem bírja sokáig azt a magas hőt amit a motorblokk bocsájt ki... Érdekes...erre miért nem találnak ki valamit?? Miért nincs rá visszahívás?? Talán nem hiába sodródtak a csőd szélére...most mégis mit várnak majd. Ami jó volt azt is el...ták. Értem én hogy nekik is meg kell élni valamiből, de magát az autót se adják olcsón!! Új ára majdnem 6 millió forint ( 10 légzsák, fabetét, board computer, digit klíma, multikormány, esőszenzor, stb...stb... Ennyiért már egy jól összerakott autót is lehet kapni ( aminek a kábeleit nem itthon vagy romániában gyártják le ahol nem a minőség hanem a mennyiség a mérvadó ), sőt! Azért érdekelne majd hogy neked mit mondanak, mi a megoldás ...! Valamint az is hogy korábban mik voltak a gondok az autóddal. Szólj esetleg ha nem boldogulnál. Üdv.Márk
  6. Sziasztok! Először is szeretném megköszönni mindenkinek aki ezidáig megpróbált segíteni. Időközben felkerestem mailen keresztül az adott problémámmal egy másik márkaszervizet is mely ezt a lehetséges választ adta: "a két hiba P1550 és P1120 a gázpedál állás érzékelővel és a fojtószeleppel kapcsolatos. Amennyiben a hiba többet nem fordul elő, akkor csak egy átmeneti zavar volt. Ha viszont rövid időn belül újra jelentkezik, akkor végig kell ellenőrizni a kapcsolódó alkatrészeket és a vezetékezést. Esetleg előfordulhat, hogy csak a fojtószelep ház koszos, és takarítása szükséges. Látatlanban ennyi információt tudok nyújtani a hibával kapcsolatban." Huh, kezdődik a találgatás mely érzésem szerint nem kevés pénzembe fog kerülni... Azt gondolom a H astra igen nagy népszerűségnek örvend itthon és hihetetlen számomra, hogy ez a hiba csak és kizárólag az én autómat érinti... Korábban G astrám volt évekig, semmi, de semmi baj nem volt vele ezért is voksoltam ismét egy astra mellett...lehet kár volt... Nektek mi a véleményetek? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv. Márk
  7. Sziasztok! Először is szeretném megköszönni mindenkinek aki ezidáig megpróbált segíteni. Időközben felkerestem mailen keresztül az adott problémámmal egy másik márkaszervizet is mely ezt a lehetséges választ adta: "a két hiba P1550 és P1120 a gázpedál állás érzékelővel és a fojtószeleppel kapcsolatos. Amennyiben a hiba többet nem fordul elő, akkor csak egy átmeneti zavar volt. Ha viszont rövid időn belül újra jelentkezik, akkor végig kell ellenőrizni a kapcsolódó alkatrészeket és a vezetékezést. Esetleg előfordulhat, hogy csak a fojtószelep ház koszos, és takarítása szükséges. Látatlanban ennyi információt tudok nyújtani a hibával kapcsolatban." Huh, kezdődik a találgatás mely érzésem szerint nem kevés pénzembe fog kerülni... :lol: Azt gondolom a H astra igen nagy népszerűségnek örvend itthon és hihetetlen számomra, hogy ez a hiba csak és kizárólag az én autómat érinti... Korábban G astrám volt évekig, semmi, de semmi baj nem volt vele ezért is voksoltam ismét egy astra mellett...lehet kár volt... Nektek mi a véleményetek? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv. Márk
  8. Üdv! Segítségeteket szeretném kérni, mert nem szeretnék hozzá nem értő szervízből szervízbe járni. Sajnos van már ezirányú tapasztalatom ( csak kísérletezgettek cserélgettek alkatrészeket nem kevés pénzért és a végén kiderült hogy csak egy pár ezer forintos alkatrész volt a hibás ), igaz más márkával kapcsolatosan. Nemrégiben vásároltam egy 2005-ös astra H caravan 1.6 twinport ( Z16XEP ) típusú autót. Két hibakódot írt ki a computer: -ecn 15505A -ecn 112052 Történt nemrég, hogy menetközben kigyulladt a kis sárga kulcsosautó lámpa, majd letilotta a fordulatot kb.1500-ra egy kereszteződésben. Ezután leálltam, leállítottam az autót, majd újraindítottam és látszólag megszűnt a hiba. Bár szerintem nem gyorsult úgy mint előtte. Ezt követően elmentem vele egy ,,nagy szervízbe" ahol közölték, hogy motorvezérlés, cim modul, illetve elektromos gázpedál szenzor-t kell cserélni, de valószínűbb, hogy csak egy motorvezérlő egységet.( 280.000.-ért! ) Ezek után a hibakódokat törölték, és az autó tökéletesnek tűnt, míg rá egy hétre ismét világított az a kis sárga kulcsos lámpa, -leállítottam, majd újraindítottam és a lámpa elaludt. Viszont most nem tiltotta le a fordulatszámot...de minimálisan érezhető, hogy nem húz úgy az autó (talán kicsit többet is fogyaszt ), ahogy korábban. Ha valakinek van sejtése mi lehet a probléma megoldása, kérem tegye meg hogy válaszol. Válaszotokat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Márkó14
  9. Üdv! Segítségeteket szeretném kérni, mert ismerem a márkaszervízek hozzáértését, hozzáállását a probléma megoldásához. Nem egyszer okoztak már meglepetést! Nemrégiben vettem egy 2005-ös 1.6 twinport astra H caravan-t. Problémám a következő: -ecn 15505A -ecn 112052 Ezt a két hibakódot dobta ki az autó, melyet kiolvastattam egy ,,nagy szervízben" ahol rögtön azt mondták, hogy motorvezérlést kell cserélni...( 280.000-ért ! ) meg persze CIM modult meg elektromos gázpedált....természtesen ez még kb.60-80.000-ért. Jártam már hasonlóképp más autótípussal és menetközben kiderült hogy nem cserélgetni (vagyis csak egy alkatrészt kellett volna a többi 4-5 helyett )kellett volna össze,-vissza, hanem csak gondolkodni keveset. Szóval ezidáig egyszer produkált olyat az autó egy kereszteződésben,( hol máshol ) hogy nem engedett 1500-as fordulat felé gyorsítani. Leállítottam, majd újra indítottam és láss csodát, a kis kulcsos autó eltűnt és ezzel együtt a hiba is megszűnt. Bár sztem nem megy úgy az autó ahogy kellene. Ezután hibakód olvasás, kiütés és az autó tökéletes. Egészen addig míg rá egy hétre megint világított a kis sárga kulcsos autó a műszerfalon, majd ismét ugyanaz a két hibakód került elmentésre viszont most nem tiltotta a fordulatszámot... Ha valaki tudna segíteni, azért nagyon hálás lennék, mert nem szeretnék megint szervízből szervízbe járni, mint anno. Várom válaszotok! Köszönettel: Márk
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.