Jump to content
OPEL FÓRUM

Kriza

Forummember
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Semleges

About Kriza

  • Rank
    Újonc
  • Birthday 01/18/1981

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Kerepes - Szilasliget

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra Classic (F) 2002 - x14nz
  • City
    Kerepes

Recent Profile Visitors

1,062 profile views
  1. Üzemanyag szűrő nem olyan régen volt cserélve, a magasabb oktánszámú benzinre én is gondoltam, bár eddig is ugyanott tankoltam 95-öst. 10 éve, amióta nálam van soha nem volt benne 95 fölött, csak most nehogy megszokja...
  2. Üdvözlet! A következő problémával kapcsolatban szeretnék ötleteket kérni, hogy hol keressem a hibát, vagy mire számítsak. 2002-es X14NZ motorkódú Astrám pár hete csinálja, hogy gázadásnál elkezd bizonytalankodni, megtorpan, kicsit dadog, aztán 4-5-6 másodperc után kezd csak gyorsulni. Elég zavaró, mert így nem kis feladat előzni. Minimális kis gázadásnál nem jellemző, és leginkább 3-4-5. sebességi fokozatban jelentkezik a hiba, 1-nél nem vettem észre, 2-nél pedig kevésbé zavaró, mert kis ideig tart. Meleg motornál, 10-15km megtétele után a jelenség kevésbé vagy egyáltalán nem jön elő. Köszönöm az ötleteket!
  3. Kriza

    Elektromos

    Szia! Nagyon sokat segítettél! Én úgy látom - most, hogy megkaptam ezt a rajzot is - hogy a számok egyfajta koordináták, amik a rajz alján lévő számozásra hivatkoznak (ahogy írtad is, a továbbhaladást), a betűk meg rövidítések (pl. INS = instrument = műszeregység) ami szintén a rajz alján lévő feliratra utal. Köszönöm! Ha megvan a hiba postolok egyet, hátha segít valakin.
  4. Kriza

    Elektromos

    Szia! Nagyon köszönöm ismét a segítséged! Felvetődött bennem pár kérdés: A K10 indexrelé nálam csak 3 lábú, a rajz szerint 4 (bár valóban van a foglalatban egy 4. láb, de az nincs a relén). Mi lehet ennek az oka? A bekeretezett számok és alatta betűk mit jelölnek? (pl. az indexrelé alatt 542, INS) A műszerfalban lévő zöld irányjelző visszajelző lámpa a H6?
  5. Kriza

    Elektromos

    Üdv Mindenkinek! Tudna valaki irányjelző áramkör kapcsolási rajzot postolni? Nagy segítség lenne, ha rajta lennének a vezetékszínek. A problémám az, hogy nem megy az irányjelző (se a vészvillogó). Ha bármelyik irányba elindítom, akkor a műszerfalon állandóan világít a kis zöld piktogram, viszont kívül tök sötét. Relét már cseréltem, nem az a baja. Még az előző tulajnál utólag beleraktak egy csomó elektronikát (vonóhorog, riasztó, központi zár, rádió), és a szerelő gányolása most bosszulja meg magát, szerintem ott lesz valahol a gond, csak ki kell bogoznom merre... Előre is köszönöm!
  6. Kriza

    Elektromos

    A hátsó ajtó kábelátvezető volt a nyertes. Az ott átvezetett 6 kábelből 5 szigetelése darabokra volt törve. Szóval nem is a karosszériához testelt, hanem a korbácson belül valamelyik másik érrel. Cseréltem az átvezetőtől az ajtó közepéig az összes kábelt. Forrasztás + dupla zsugorcső kombó, a szigetelés erenként pluszba zsugorcsővel megerősítve az átvezetésnél, a toldás meg mélyen visszatuszkolva a karosszériába, plusz szigszalag az egész korbácsra. Szerintem most már többet fog bírni ez a rész, mint az autó összes többi része Amúgy elég durva, hogy mennyire elöregszik a kábel szigetelése. 2002 júniusi (Lengyel) a verda, szóval az F szériából nem sok újabb van. Ahhoz képest ezek a kábelek nagyon hevimetálul néztek ki. Remélem a többi biztosabban bírja, végül is a legtöbb nem mozog ennyit. Köszönöm a segítséget! A rajz alapján esett le, hogy hol kell keresni a hibát. A nélkül lehet, hogy most is a biztosítéktáblát próbálnám bontogatni.
  7. Kriza

    Elektromos

    Az a baj, hogy relé és csatlakoztatott első törlőmotor nélkül is kipukkan. Az M8 a hátsó motor? Még abban bízom, hogy esetleg a hátsó ajtóátvezetőnél tört meg a kábel. Ha jól értelmezem, akkor oda megy ki fixen is táp az X6-9 csatlakozópáron. Tehát szerencsésebb esetben lehet ott is zárlat.
  8. Kriza

    Elektromos

    Sajnos úgy tűnik, hogy az ablaktörlő bizti ismét kiég... Ráadásul akkor is produkálja, ha nincs rádugva a motor, se a relé, így vezetékzárlatra gondolok. Ezt nyilván nekem kell megtalálni, a kérdésem csak annyi - és elnézést, ha már volt előzőleg, nem olvastam végig mindent - hogy mennyire lehet kifordítani a biztosítéktáblát? Mennyire kell nagy bontást rendezni? A műszerfal bal oldalát lebontottam, de nem sokat segített. Hátulról meg elég reménytelen hozzáférni.
  9. Kriza

    Elektromos

    Köszönöm a válaszod! Már nem először segítesz. Szétszedtem az egész motort, mert kisütött még egy biztit. A mechanika nem szorult, meglepően könnyen mozgott annak ellenére, hogy lassan betölti a 17-et. Nem találtam semmi olyat a motorban sem, ami komoly gondot okozhat. Talán a szénkeféről lehulló apró darabkák okoztak zárlatot a kommutátorban. Ezt kitakarítottam, összeraktam és azóta nagyszerűen működik. Köszi még 1x!
  10. Kriza

    Elektromos

    Na, közben visszakerestem itt a topicban. Ha lehúzom a csatit a motorról, akkor kijön a 12V a barna és a sárga meg fehér között (sebességtől függően), tehát a kapcsoló jó. Tettem egy próbát egy 25A biztivel és elindult (?). Lehet, hogy a bolygatás gyógyította meg? Így viszont kicsit bizonytalan lettem a megbízhatóságot illetően... Van valakinek tapasztalata, hogy ilyenkor ez a motor végét jelzi, esetleg olyan pozícióban állt meg a motor, hogy zárlatos volt (nemtudomhogyan), vagy csak nem volt szerencsém a biztivel?
  11. Kriza

    Elektromos

    Sziasztok! Az a problémám, hogy menet közben elment az ablaktörlőm. Megállt a helyén, aztán már nem tudtam elindítani. Amikor megálltam kiderült, hogy a bizti égett ki (30A). Kicseréltem, de az is megadta magát. Tudnátok abban segíteni, hogy mi lehet a gond? Zárlatos a motor esetleg? Mit kell mérni a motoron? Több vezeték is van rajta, esetleg tud valaki vezetékkiosztást? Előre is köszönöm!
  12. Kriza

    Elektromos

    Álmomban nem gondoltam, hogy ez így néz ki belül Ha jól értem, akkor a fölső rész egy elektromágnes, ami behúzza a benne lévő betétet áram hatására (mind a flipperben a karokat és gombákat - bumpereket - mozgató mágnes), és ezzel együtt indítja az indítómotort is valahogy (gondolom annak a betápját is kapcsolja valahogy mechanikusan). Nem fogok neki szerelgetni, mert ebben már annyi fém meg olaj van, hogy elbizonytalanodok tőle. Köszönöm a válaszaidat!
  13. Kriza

    Elektromos

    Nagyon-nagyon köszönöm a gyors választ! Kollégámat megkértem, hogy segítsen kocogtatni. A gumikalapács nyelével minimálisat koppintott az önindító tetejére és azonnal indult. Ez alapján úgy tűnik, hogy tényleg a behúzónál van a probléma. Köszönöm még egyszer! Már nem az első eset, hogy segítettél.
  14. Kriza

    Elektromos

    Sziasztok! Az alábbi problémával fordulnék a kedves fórumtársakhoz: Holnap lesz két hete, hogy először tapasztaltam azt, hogy a kulcs elforgatásának hatására az önindító meg sem mukkan. Akku rendben, visszajelzők világítanak, biztosítékokat ellenőriztem, de ha önindítóznék, akkor nem történik semmi, csak a szellőzőventilátor hallgat el (többi műszer ugyanolyan fényerővel világít, szóval nem hiszem, hogy zárlat lenne). Ahogy visszaengedem a kulcsot a venti elindul. Amikor legelőször csinálta ezt, akkor kis pihentetés után elindult (felmelegedett/lehűlt valami, nem tudom). Legközelebb egy benzinkúton jött elő a hiba. A kutas segített megtolni a kocsit amitől az beindult. Otthon kicseréltem a gyújtáskapcsoló betétet, amitől jópár napig nem jött elő a probléma. A betét eléggé megfeketedett belül (15 éves), jogosan reméltem ettől megoldást. Ma viszont ismét előállt a hiba. Megtolás hatására ismét elindult, tehát azt gyanítom, hogy az önindítóval van hiba. Kérdésem tehát az, hogy mi az ötletetek, mit nézzek? Mértek rá az önindító motorra, hogy van-e rajta ellenállás? Lehetséges, hogy a szénkeféje (vagy mije van neki) nem érintkezik minden esetben? Esetleg immobiliser (ha igen, akkor megtolásra sem kellene elindulnia, nem?). Esetleg kontakthiba valahol? Vagy van a hozzáértőknek más ötlete? Az autó Astra-F Classic 2002 (X14NZ) A segítséget előre is köszönöm! Üdv, Kriza
  15. Kriza

    Motor

    Szétszedtem a műszeregységet, de nekem más belül, mint a képen (Lengyel F-Astra Classic 2002-ből). Nincs külön jeladó, hanem egy NYÁK, ami bele van építve a sebességmérő órába. A cseréhez - amennyire beleláttam - meg kellene bontani az óra mechanikáját. Ráadásul a kereskedésben csak ez (a képen látható) jeladó volt. Úgy tűnik, hogy vagy az egész órát kell cserélni, ami gondolom nem olcsó, vagy keresek valahol egy bontott műszeregységet (vagy megtanulok együtt élni a néha világító motorlámpa jelenséggel).
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.