-
Hozzászólások
15 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Személyes információ
-
Neme
Férfi
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Opel Astra G 1.2 (2002)
-
Város
Miskolc
Pitu's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Én is belenyúltam, bár nekem ez nem az első autóm (előtte F astra volt). Ez benne van a pakliban ha használt autót veszel (mondjuk újnál is). Nekem vezérlést + olajszivattyút kellett cserélni. Valószínű adalékolva volt az olaj, így vásárláskor/átvizsgáltatáskor nem volt nagy hangja a láncnak. Aztán jött az olajcsere... Nálam az szólt a G mellett hogy nagyon jó az alkatrész ellátottság, és túl drágának sem mondható. Megbízhatósága viszont szerintem közel sem áll az F-hez.
-
Nálam is ez volt a kérdés :) Szerelő fülelt a motortérben, megpróbálta hidegen/melegen. Mondta hogy szétszedés után derül csak ki. "Szerencsére" a lánc volt szépen megnyúlva, de még nem annyira hogy szétvágjon bármit is. Bontóban láttam olyan vezérműdeknit amibe már belemart a lánc, ill. ledarálta a csavarok helyének a felét. Csere óta amúgy mintha kicserélték volna a motort, annyira halk lett. Ha hosszútávra tervezel az autóval, akkor minőségi dolgokat vegyél bele. Én a vízpumpával sem spóroltam. Szóval szakival szedesd szét, aztán veszel hozzá ami szükséges. Hidrotőkéből tudomásom szerint 16db van, újonnan 3-4K körül lehet az áruk.
-
Nálam az első csere 145ezernél történt (óra szerint, de mivel használtan vettem lehet hogy 200ezer is van már az autóban), de van aki írta hogy 250ezer felett is a gyári lánc van még. Amikor már kezd dieseles ketyegése/csörgése lenni üzemfokon alapjáratnál, akkor érdemes. Nem a lánc szakadás miatt kell félni, hanem hogy a megnyúlt lánc kárt okoz a dekniben...stb. Nálam pár hete volt csere, igaz volt szívás is, mert eltört az olajszivattyú összerakás után. Ha vízpumpát is cserélsz és minőségi alkatrészeket használsz, akkor 100ezer HUF körül van javítással együtt a művelet. Nekem az alkatrész 70 volt, a szerelő meg 20.
-
Én a tükörlap tetejét nyomtam befelé, így az aljánál befért 2 újjam, és finoman mozgattam kifelé. Nem jön könnyen, de visszarakni nehezebb. :) Kesztyű/szemüveg nem árt.
-
Benzinszűrő mikor volt cserélve? Benzinszivattyút is érdemes megnézni.
-
Hátsó pótféklámpa szétszerelést tudja valaki hogy kell? (5ajtós) Lehet cserélni az izzókat v. egybe kell az egészet? $?
-
Én pár hete cseréltem az üveglapot a bal tükrön. Pattintós, nekem kicsit nehezen jött le. Visszarakáskor volt szívás a 2 kis állító fejjel :) Aztán találtam egy hajlított fogót, azzal könnyen megoldottam. Előtte volt egy kis zsírzás is.
-
Az igen! :) Gondolom minőségi olajat használt végig és nem érintette a 2004-2005-ös évjáratú lánc miatti visszahívás sem. (mondjuk én kicsit aggódnák már ennyi megtett km után :icon1:)
-
No, megnéztem ma a motort szétszerelt állapotban. Hidrotőkék, vezérműtengelyek rendben vannak. Szerencsére a láncnyúlás nagyobb kárt nem okozott. Anyag: tömítések, márkás vízpumpa, bordásszíj, ALU fagyálló (rózsaszín), szimmering, 5w30-as olaj + szűrő, lánckészlet. Mindez ismerős boltoson keresztül ~70K :o. A munkadíj 20-25K lesz. Tegnap félreértettem a szerelőt, nem a lánc, hanem a főtengely szimmering volt már cserélve. Azért is csodálkoztam volna a nagy futásteljesítményen (nem gyári lánc), mert a kormány, pedálok és az ülések állapota nem utal erre. Azt viszont bánom, hogy nem jártam utána vétel előtt a vezérléscsere költségeinek. Saját kárán tanul az ember. Hátsó féklámpában gyárilag ledek v. izzók vannak? Lehet ezeket külön-külön cserélni? Mennyire bonyolult szétszedni, mert a kárpittól nem találtam hirtelen egy csavart sem? #kazoo Ha a víz rendben van a termosztátot is megnézném.
-
Új beszállót nem kímélünk? :D De most komolyan, hogy lehet egy ilyet laikusként kiszűrni? Mert az "elviszem szervízbe vásárlás előtt" megvolt... a motorba meg senki nem lát bele, hogy milyen zaj csökkentő adalék van benne... stb.
-
Közben szétszedte a szerelő a motort. Mondta, hogy a lánc nagyon meg van nyúlva (bele is vert ott valamibe, csak már nem emlékszem mit mondott), szóval valószínű nem hidrotőke lesz ez. Köszi a linket! Szerintem rendelem a swag/febi készletet, mert a gyárit lehúzásnak érzem, ill. a márkaszervíznek biztos jobban jönnek azok az árak... Erős a gyanúm hogy szépen vissza volt a km óra tekergetve, mert az sem biztos hogy ez a gyári lánc...
-
Elsőre én is az üzemanyagellátó rendszerre tippelnék: pl. benzinszűrő vagy szivattyú. Másodsorban pedig a gyújtásrendszert vizsgálnám át.
-
egy próbát akkor megér a gm olaj :icon1: unixauto oldalán 2 féle nem teljes lánc szett van, úgy tudom alvázszám alapján különböztetik meg (láncszemek száma nem egyforma). Gondolom ez a komplettnél is így van.
-
Vízpumpa csere biztosan lesz, mert láttam hogy "könnyezik" kicsit. A szíjat is lecseréltetem ott. Az olajcserét én fogom megcsinálni, mert így biztosan tudom mi kerül bele. Castrol Magnatec 5w40 C3-ra gondoltam, a gyári olaj elég olcsó, félek a minőségétől: http://www.olajshop.hu/opel-gm-5w-30-5-l.html SWAG/FEBI vezérműkészletről mi a véleményetek? Van aki minőséginek tartja, van aki nem... nem ők a gyártói beszállítók is? Fogaskerekeket szétszedés után meglátjuk hogy kell-e cserélni, mert elvileg két csere periódust kellene bírniuk.
-
Sziasztok! A következő problémám lenne: adott egy 2002 12.havi 1.2-es Z12XE motorkódos G Astra ~150eKm-el. Kb. 1 hónapja vettem az autót magánszemélytől. Vásárlás előtt elvittem szervízbe, ahol kompletten átnézték. Első futóművet kellett kicsit rendbe szedni, ami megtörtént. Valamint a motorra mondták hogy a lánc lassan cserés lesz, úgy hallják. Nem igazán voltam tisztában a költségével, de ez az én hibám. A családban egy "99-es F astra is van, ami szíjas, elég halk, így nem voltam tisztában azzal, hogy egy láncos motornak milyen hangjának kell lennie. Kb. 300km-el ezelőtt lecseréltem az olajat (mobil premium 10w40 talán), ami után azt vettem észre, hogy meleg motornál eléggé diesel-es a hangja. Na ez már bántotta a fülemet... Két szerelőnél jártam azóta. Az egyik egyértelműen lánccserét javasolt, míg a legutóbbinak a hidrotőkék is gyanúsak voltak. Szóval a motornak hidegen nem igazán van csattogó hangja, inkább üzemfokon jelentkezik. Üzemfokon viszont ezres rpm felett normális hangja van. Hétfőn viszem az utóbbi szerelőhöz. Azt mondta szétszedi a motort és akkor többet lát. Ill. ha már szétszedi, cseréltetem a vízpumpát meg az őt hajtó szíjat is. Azt már sejtem hogy nem 10eFt-os nagyságrend lesz ez. Van esetleg ötletetek hogy mire számíthatok, mire figyeljek oda? Új vagyok ezen a fórumon, de olvasgattam már a témában. Videó üzemfokon: https://picasaweb.google.com/105826934878455960563/Astra_20120620?authkey=Gv1sRgCLjg1-m5nL2Tcw , szűrő cserélnél sikerült az olajat kicsit kiönteni, legközelebb már figyelni fogunk erre. Köszönöm!