Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Zoli10

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    3
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Szeged

Zoli10's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. T Mantec! Ha jól értem szerinted az alapjárati kopogást a rossz olaj és viszkozitás okozza. A fórumot olvasva a GM-LL-A-025 követelmény szerinti olajok általában 0W-30, 5W-30, 0W-40. viszkozitásúak. Tudnál e nekem egy típust ajánlani ami ár-érték alapján bevált. (A kocsihoz kapott szervízkönyv csak ACEA A3/B3 minőséget határoz meg.) Sajnos idén télen extrém rövid távokat mentem. A szelep fedél belül tele volt a fehér vizes kicsapódással. Mi a véleményed, ez okozhatja e a csatornák részleges eltömődését, és így kisebb olajmennyiséget alapjáraton a hidrotőkéknél. Olaj csere előtt friss (maradékokból összeöntött) GM 10-40 es olajjal át lett mosatva a motor. Van e értelme az olajba önthető hidrotőke tisztító adalékoknak? Üdv: Zoli
  2. T Zoli10! Az Elf Evolution Sxr 5W-40-nek semmilyen GM (Opel) gyártóművi jóváhagyása nincs. Ezért GM (Opel) motorba nem való Tudom. (régóta olvasom a fórumot csak nem regisztráltam). Öcsém az Opel Rupeskinél dolgozott, jelenleg a renaultnál van. Ő szerzi be nekem az alkatrészeket és olajat. leírása: Korszerű benzin- (többszelepes, turbófeltöltésű) és dízelmotorokhoz (szívó és turbófeltöltésű), személygépkocsikban és könnyű haszonjárművekben egyaránt. •Tökéletes kenést biztosít városi, országúti és autópálya közlekedésben egyaránt, a legnehezebb körülmények között is. •Minden vezetési stílus esetén alkalmazható, de különösen ajánlott sportos vezetés és nagy fordulatszámú használat esetén. •Kifejezetten a motorgyártók nyújtott olajcsereperiódusainak figyelembevételével lett kifejlesztve. •Hidegindításkor azonnal tökéletes kenést biztosít, meghosszabbítva ezzel a motor élettartamát. •A motorgyártók előírásainak figyelembevételével biztosítja a megengedett leghosszabb csereperiódusokat. •Megvédi a motort a túlzott kopástól, kiemelkedő védelmet nyújt a vezérlés alkatrészeinek. •Kiváló termikus stabilitás és oxidációgátló tuljdonságok jellemzik. Az én motoromba engedélyezett a 10-40 es GM olaj. (ami azért nem túl jó minőségű) Ez a fullszintetikus szerintem nem lehet rosszabb. Meleg viszkozitás teljesen azonos, minimális eltérés max az adalékokban lehet. Meleg motornál egy csavarhúzót nyomtam a műanyag szelepfedélhez és csavarjaihoz, és fülell halgattam (régi bevált módszer) igy sem a lánc felöl sem a hidrotőkék felül nem hallottam zajt. / hideg motornál a láncnak egy kis hangja már van. nagyin minimális, éppen észrevehető./ Korábban az opel típushibák között olvastam (nem a fórumom) a "kopogó szívócső" hibát. Üdv. Perneki Zoltán
  3. Sziasztok! Az alábbi témában kérném a segítségeteket. Van egy 2003 as Z12xe motorkódú G astrám, 85 000 km-rel. 2-3 hónapja az időjárás melegedésével az alábbi jelenséget tapasztalom. Városi forgalomban a kánikulában, vagy hosszabb út után a motorból csattogó hang jön (jó kis dízeles csattogás). Olyan mintha az injektorok forró motornál erősen csattognának, és ezt a műanyag szívócső fel is erősíti. Ez a jelenség csak alapjáraton jelentkezik. Injektor tisztítót 2 flakonnal használtam el. (Wynn’s) Motorolaj amit haszálok: 5W40 ELF EVOLUTION SXR Acea A3/B4 (olajfogyasztás =0, olajban kb. 2000 km van) /EGR szelepem gyárilag nincs./ Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Perneki Zoltán
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.