Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

mzsombor

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    24
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

1 követő

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.4 Z14XE
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

917 profile views

mzsombor's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Van egy alacsony fordulaton és alapjáraton rángatásos problémám az autóval (Z14XE), és úgy tűnik, hogy a gyújtótrafó a ludas, egy bontott másikat belepróbálva tökéletes lett az autó. Szeretnék bele újat tenni, hogy ne ismétlődjön meg újra ugyanez. Milyet szabad bele venni, ami jó minőségű? Milyen márkák a kipróbáltak? LPG is van az autóban, ezért is fontos lenne a jó gyújtás. Köszönöm, Zsombor
  2. Megpróbáltam most hétvégén egy dupla fagyizást, V-Power 100-as benzin, és egy Bp-Győr, másnap egy Győr-Bp utat végigtoltam 4-esben 5000-es fordulat körül. Valamit javult, de jó nem lett, melegen az alapjárat ugyanúgy elkezd liftezni sajnos, érezhető, hogy ki-kihagy egy henger. Hibakód nincs, EGR gyárilag se volt, gyertyák újak, benzin-gázon ugyanez. Van tippetek, hogy merre tovább? Köszi, Zsombor
  3. Sziasztok! Egy kis segítséget, iránymutatást kérnék tőletek: 130e (valós) km-t futott Z14XE motoros 2004-es G Astrám van. Kb 35e km óta, mióta nálam van, főleg LPG-n megy. Utolért engem is a szokásos betegség. Hidegen minden jó, de melegen elkezd rángatni, alapjárat ingadozik, hallhatóan kihagy néha egy henger. Hibalámpa és hibakód nincs. Egyelőre leállás se volt még. Gyertyákat kicseréltem újra (Bosch FR7DC+), amúgy is ideje volt már, a helyzet nem javult. A trafósor jónak tűnik, meg ahogy olvastam, kb senkinek sem a trafócserétől javult meg a dolog. Mivel benzinen és gázon is ugyanez a jelenség, az üzemanyagellátást és az injektorokat is kizárnám a hibalehetőségek közül. Jönne a kézenfekvő megoldás, le kell dugózni az EGR-szelepet. De ebben nincs, gyárilag le van zárva... Kezdek kifogyni az öteltekből, hogy mitől lehet. Ami furcsa, hogy most úgy tűnik, csak meleg motornál van hibajelenség. Lehetséges, hogy a légtömegmérő-lambdaszonda táján kell keresgélni, vagy nagy valószínűséggel le vannak kokszosodva a szelepek? Tavaly januárban, kb 12e km-rel ezelőtt volt egy szívósor tisztítás a motoron, alapjáraton járó motornál egy sprayt fecskendeztek be a fojtószelepnél, kb negyed órán keresztül. Ekkor még érezhető gond nem volt, diagnosztika alapján mondták, hogy szükséges. Nem gondoltam, hogy ilyen hamar előjön ez a probléma egy ilyen tisztítás után. Hétvégén esedékes egy hosszabb autópályás menet, kipróbálnám a fagyizást, mielőtt belenyúlnánk a motorba. Fontos, hogy ez benzinnel történjen, vagy mehet gázon is? Ha van öteltetek, merre induljak, szívesen venném! Előre is köszönöm, Zsombor
  4. Sziasztok! Az első mérések alapján országúton nem papásan autózva (100 körüli sebesség, több intenzív előzés stb.), plusz megfűszerezve egy kis budapesti dugóban állással 7,5 körülire jön ki a gázfogyasztás. Mindez három fő, sok csomag mellett. A benzines ECU az OBD csatiról levehető mérés alapján 6,5l körülire teszi a benzinfogyasztást, az körülbelül +15% gáznak felel meg, szóval nincs is agyonszegényítve. Tetszik ez az érték, rosszabbra számítottam, főleg, hogy mondtátok, hogy a Z14XE motor bő egy literrel többet eszik a Twinporthoz képest.
  5. Sziasztok! Még nem régóta van nálam az autó, Z14XE motornál normális lehet, hogy a vízhőfok mérő menet közben 80-90 fok között ingadozik, és nem áll be 90-re? Konstrukciósan ilyen, vagy termosztátot kéne cserélni? Köszi!
  6. Nem tudom, azért ezek a hibák mennyire írhatók a gázüzem számlájára. Novoth Tibor is írt erről a hibáról, igaz Z14XE-vel kapcsolatban, de a diagnózis ugyanaz: http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/04/20/tuningolni_a_tokeletest_butasag/ (cikk vége) Megemlíti, hogy elég sok ilyen motornál előfordul ez a jelenség. Kérdés, hogy a hengerfej felújítása során lehet-e úgy javítani a hibát, hogy ne jöjjön újra elő, vagy ez konstrukciós sajátosság, és városi üzem mellett akár 50-60e km-enként számolni kell ezzel?
  7. Pont azért lenne érdekes, hogy ne kelljen túl sok benzint tartani a tankban, pláne, ha épp kevesebbet használom az autót. Pár hónap alatt képes azért érdekessé válni a tankban hagyott benzin. Ha tudom, hogy amikor a lámpa gyullad, már csak 5-6-7 liter van benne, akkor úgy tankolok rá. Nyilván alapvetően gázzal használnám. A beszereléskor javasolták egyébként, hogy három tank gáz után menjek 2-300km-t benzinnel is.
  8. A benzintank szintjelzőjére gondoltam, nem a gáztankéra. Azt tudom, hogy hektikus, mondták is. :)
  9. Lehet, hogy hülye kérdések, de 1. ugye normális, hogy a gázinjektoroknak kopogó hangja van? A benzineshez képes mindenképp hangosabbak. 2. nagyjából menniy benzin van még a tankban, mikor kigyullad a tankolást jelző lámpa a műszerfalon? Erre vonatkozóan pontos vagy hozzávetőleges adat nincs a használati útmutatóban.
  10. Két kép az injektorsorról a motortérben:
  11. Bosch-ról több helyen olvastam rossz véleményt, főleg az élettartamával kapcsolatban, az NGK iridiumgyertyákkal pedig eddig csak jó tapasztalataim voltak motorkerékpárokban. Biztosabb indulás, nyugodtabb alapjárat, valamivel kisebb fogyasztás, és motoroknál gyakorlatilag örökélet. Párezer Ft pluszt nekem megért, aztán meglátjuk, beválik-e.
  12. Az LPG gyertya (ami amúgy szintén iridium elektródos, ha jól tudom), kerül NGK-ból, ami tartós is, darabonként 5-6e Ft-ba... Ehelyett kerülne bele a gyárit helyettesítő BKR5EIX helyett nagyobb, hatos hőértékű változat, gondolván a gázos üzem nagyobb hőterhelésére. Darabja 3e Ft.
  13. És akkor mit kellene beletenni? :)
  14. A tank nekem is 53 literes, gyertyacserét nem kértem, mert már úton van az iridiumos NGK, azt rakom bele.
  15. Kérdezték, hogy szelepvédőt kérek-e bele, nem kértem bele a felsőkenést, tudomásul vették. Nem mondtak ezzel kapcsolatban semmi többet. 208e Ft-os árajánlatot adtak, és ennyiért be is rakták! 167 Ft-tal fizettem többet, mert az egyik első helyzetjelzőm ki volt égve, ezt cserélték. :)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.