Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Koko6

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    9
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Vonyarcvashegy

Legutóbbi látogatók

991 profile views

Koko6's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Köszi az infókat, sikerült felprogramozni a ködlámpát! :) Az izzítás kijelzést is néztem OP-Commal, működik, hálisten indul az autó is normálisan, szóval sztem működik... Köszi még egyszer. :)
  2. Sziasztok! Van egy 2004.12. havi kombi H Astra-m, 1.7CDTI Z17DTH. Két kérdésem volna: 1. Az utóbbi időben nem látom a gyujtás ráadásakor az izzítás visszajelzését, holott régebben emlékszem rá, hogy kb. 1másodperce csak, de felvillant!!!? Pedig volt kint -6 -8fok is... Ez normális? 2. Utólag szereltem első ködlámpát az autóba. Ködlámpákat beszereltem, csatlakozóját rádugtam, beszereztem egy olyan világításkapcsolót amin van első ködlámpa kapcsoló is, és tud mindent amit az autóm is(az enyém automata is), beszereltem, biztosíték bent a motortérnél a "13"-as helyen, ami elméletileg a ködfényszóróé. DE mégsem kapcsolja fel...(motor jár, tompított rajt, és ami eddig is volt az minden működik, de az első ködlámpa nem) Lehetséges, hogy szoftveresen is aktiválni kell? Aki hozzá tud esetleg szólni vmit, e két probléma megoldásához megköszönném! :) Üdv!
  3. Én eddig a nyomásra gyanakodtam. Állatra nem gondolnék(ugyan a szabadban parkolok), de mind a három esetben közvetlenül a bilincsnél lyukadtak ki a csövek, ill. ha állat lenne meg lennének rágva sztem máshol is, és a motortér ilyen szempontból tiszta(se szőr, se rágásnyom semmi sehol). Vegyi anyagot sem találok rajtuk, tiszták, max. télen a só, nem tudom az mennyire eheti meg a csöveket...?
  4. Sziasztok! Olvastam itt a korábbi hozzászólásokban, hogy másnak is voltak, ill. vannak vízcső problémái. Én ha mondhatom így, már a 2. H Astra-t koptatom, az első egy Z17DTH motoros kombi volt, amiben sajnálatomra nem volt a kiegyenlítőtartályba a vízszintérzékelő beépítve. Májusban egyszer az egyik áruház parkolójában észrevettem, hogy vmi folyik az autó alól, és az nem a klíma kondenzvize, mert piros... (először meg tudtam menteni, eldurrant egy vízcső, az EGR hűtőre menő Y-alakból) Másodszor sajnos nem voltam ilyen szerencsés, autópályán 140-nél, halál nyugodtan megfőtt (minden jel, szag, pára, füst, visszajelzés, hibakód, minden nélkül), ugyancsak egy vízcső miatt. Utána gondolkoztam hogy motorjavítás, vagy másik autó.... hosszas számolgatások, és álmatlan éjszakák után, találtam egy másikat, sokkal sokkal jobb felszereltséggel(Cosmo + extrák), kevesebb km-rel, évjáratban, motorban ugyanaz... Az utóbbi lett. Szóval a lényeg, hogy autópályán körülbelül egy hónapja ugyanígy jártam már az "új" autóval, most az olajhűtőre menő vízcső durrant el, csak hogy ekkor most jelzett időben (ebben van már a folyadékszint figyelés...) így nem lett akkora baj. Kérdésem a következő volna, ez lehetséges vmi betegsége a H Astranak, vagy csak engem szivat? :) Ill. cseréljem ki az összes csövet...?(anyagilag nem lenne túl gazdaságos, van vagy 15db bent...) Közben gondoltam még arra is hátha a kiegyenlítő tartály sapkája a ludas, hogy túl nagy nyomást enged meg. Kompresszorral megnéztem 1,8bar-nál engedi el a nyomást, ez normális lenne? Ne csavarjam be annyira a tartálysapkát, úgy nem lesz nyomás, nem tudnak eldurranni a csövek?!(elméletileg a normál üzemi hőmérséklet valahol 88-94 fok között van, ill. a hűtőközeg forráspontja nyomás nélkül is 100fok fölött kell, hogy legyen, és normál esetben 100fok alatt már kell, hogy kapcsoljon a hűtőventillátor is.) Ha vki tudna hozzászólni, amitől előbbre lennénk, nagyon megköszönném! Üdv: Kornél
  5. Sziasztok! Egy bosszantó problémával fordulnék hozzátok, egyetlen forumozónál olvastam hasonló jelenséget az autóval, de őt nem tudom elérni, semilyen elérhetősége nincs megadva és kb. egy éve nem jelentkezett be... nah mindegy, hátha vki tud rá mit mondani... Szóval egy Opel Astra H kombi 1.7 CDTI (101 lovas) autóról van szó jelenleg 112e km-rel, a jelenség viszont (továbbra is), mivel ezt csak és kizárólag hidegben csinálja, (utoljára talán kora tavasszal), ezért eddig semmi problémám nem is volt. Nah most, Ausztriában dolgozom és bejött a combos tél (nappal is -4 -6 fok, éjjel meg még hidegebb...), szóval ha az autó hosszabb ideig áll (ma pl. 3. napja), gyujtás, megvárom amíg a visszajelzők kialszanak, ill. még pár másodpercet utána, majd indítok, indul, pöcc-röff, jár tökéletesen olyan 5-8másodpercet, majd mintha "elkezdene fuldokolni" leáll. Ezután nagyon nehezen indul vissza kb. 2. 3. 6-8másodperces indítózás után, majd utána soha többet nem csinálja, utána sehogy nem tudom előidézni ezt újra... csak ha 2-3napot áll hidegben. Néztem hibakódot többször is, semmi. Cseréltem már üzemanyagnyomás érzékelőt, tisztítottunk EGR szelepet(ami egyébként teljesen normális állapotú volt, nem volt agyonkokszosodva, tökéletesen működik...), cseréltem üzemanyagszűrőt. Tisztítva is volt többször is az üzemanyagnyomás érzékelő, hátha oda "kocsonyásodik" a gázolaj (ami elméletileg nem lehet, csak osztrák Shell-en tankolok). Kérem akivel fordult elő hasonló, vagy tud vkit akinek volt és megoldódott, írjon rám privátban. Voltam vele már szervízben is, sajnos ők sem tudnak hozzá mit szólni, mert minden diagnosztizálható adat rendben van, minden érték megfelelő... és tényleg csak hidegben csinálja. Még egy olyanra gondoltam, régi benzineseknél szokott olyan lenni hogy hidegindításnál elfogy neki a nafta és így fuldokolva leáll, mert nem termel először annyit az üzemanyagszivattyú, majd az indítózás alatt termeli vissza. (na de ez volna egy korszerű, nagynyomású közösnyomócsöves diesellel?) Vagy visszaengedne valahol a rendszer? Lehet az üzemanyagcsőben valahol visszafolyásgátló-szelep...? Nem tudok már mire gondolni... Köszönöm! További szép napot! :)
  6. Sziasztok! Egy bosszantó problémával fordulnék hozzátok, egyetlen forumozónál olvastam hasonló jelenséget az autóval, de őt nem tudom elérni, semilyen elérhetősége nincs megadva és kb. egy éve nem jelentkezett be... nah mindegy, hátha vki tud rá mit mondani... Szóval egy Opel Astra H kombi 1.7 CDTI (101 lovas) autóról van szó jelenleg 112e km-rel, a jelenség viszont (továbbra is), mivel ezt csak és kizárólag hidegben csinálja, (utoljára talán kora tavasszal), ezért eddig semmi problémám nem is volt. Nah most, Ausztriában dolgozom és bejött a combos tél (nappal is -4 -6 fok, éjjel meg még hidegebb...), szóval ha az autó hosszabb ideig áll (ma pl. 3. napja), gyujtás, megvárom amíg a visszajelzők kialszanak, ill. még pár másodpercet utána, majd indítok, indul, pöcc-röff, jár tökéletesen olyan 5-8másodpercet, majd mintha "elkezdene fuldokolni" leáll. Ezután nagyon nehezen indul vissza kb. 2. 3. 6-8másodperces indítózás után, majd utána soha többet nem csinálja, utána sehogy nem tudom előidézni ezt újra... csak ha 2-3napot áll hidegben. Néztem hibakódot többször is, semmi. Cseréltem már üzemanyagnyomás érzékelőt, tisztítottunk EGR szelepet(ami egyébként teljesen normális állapotú volt, nem volt agyonkokszosodva, tökéletesen működik...), cseréltem üzemanyagszűrőt. Tisztítva is volt többször is az üzemanyagnyomás érzékelő, hátha oda "kocsonyásodik" a gázolaj (ami elméletileg nem lehet, csak osztrák Shell-en tankolok). Kérem akivel fordult elő hasonló, vagy tud vkit akinek volt és megoldódott, írjon rám privátban. Voltam vele már szervízben is, sajnos ők sem tudnak hozzá mit szólni, mert minden diagnosztizálható adat rendben van, minden érték megfelelő... és tényleg csak hidegben csinálja. Még egy olyanra gondoltam, régi benzineseknél szokott olyan lenni hogy hidegindításnál elfogy neki a nafta és így fuldokolva leáll, mert nem termel először annyit az üzemanyagszivattyú, majd az indítózás alatt termeli vissza. (na de ez volna egy korszerű, nagynyomású közösnyomócsöves diesellel?) Vagy visszaengedne valahol a rendszer? Lehet az üzemanyagcsőben valahol visszafolyásgátló-szelep...? Nem tudok már mire gondolni... Köszönöm! Szép napot! :)
  7. Sziasztok! Viszonylag új vagyok itt a fórumon, febr-ban sikerült szert tenni egy Z17DTH motoros H Astra-ra (kombi). Tudnátok mondani vmit a köv. két hibakódra? B3843 - Levegőminőség-érzékelő áramkör alacsony feszültség (ez lehetséges hogy típus probléma? 3 digitklímás Opel van még az ismerős-, családi körben, és mindegyiknél írja...?) B3055 - Transponder-kulcs probléma Ill. még egy olyan kérdésem lenne hogy OPcom-al hol tudom bekapcsolni az alábbiakat: -hazakísérő fény (próbáltam de nem működik) -komfortablak (ez sem akar, 2005-ös az autó, és van REC modulom is) -izzó kiégés jelző -ill. nekem vmiért nem csipog az övem ha nincs becsatolva (nem mintha zavarna, csak kíváncsiságképp hogy tud-e ilyet...?) Várom válaszotokat, ill. ha privátban írna vki, vagy tel.számot adna úgy is jó, nem kell annyit írni! :) Köszönettel: Kornél
  8. Hello! Nálam hidegben (-5, -10fok körül) van, kb. 2-3 másodpercig világít a kis sárga "tekercs", egy hangyányival előbb alszik ki, mint a többi sárga visszajelző... Ha melegebb van, vagy már volt indítva és meleg a motor, akkor csak felvillan a gyújtás ráadáskor. Üdv!
  9. Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon, pár hete sikerült szert tennem egy 1.7 CDTI (74kw) kombi Astra H-ra. Viszont lenne egy fura jelenség vele kapcsolatban amit észleltem, nem tudom volt-e már vkinek ilyen. (Helyileg Ausztriáról van szó, szóval éjszaka -10, -15 fokok...) Ha hosszabb ideig áll az autó, pl. 1-1,5 nap beteszem a kulcsot, gyújtás-izzít, majd megvárom amíg a visszajelzők elalszanak, és indítok, indul is, "pöcc-röff"... szép egyenletesen jár is, de olyan 5-8-10 másodperc múlva leáll, utána egy kicsit nehezebben indul újra, a szokásosnál kicsit többet kell önindítózni. De ahogy beindul semmi baja, szépen egyenletesen jár, nem ráz, nem zörög, visszajelzők semmi nem világít hogy hibát jelezne.... A fura nekem az hogy csak hosszabb állás után csinálja, pl. ma is elmentem vele dolgozni fél2-kor (előtte hétvégén állt az autó) csinálta ezt a leállósdit, olyan 2-től este 10-ig állt az autó -6 fokban (nem létezik hogy nem hűl ki ennyi idő alatt) és nem csinálta... "pöcc-röff" indul, és szépen jár.... Egy másik észrevétel volt még pár nappal ezelőtt, kicsit meghúzattam 2,3,4-ben 3500-3800-ig, utána mikor visszavettem 5-ben egy pár másodpercig világítótt a sárga "autó és villáskulcs" visszajelző. (előtte valamilyen szinten városi autó volt, míg hozzám került, nem nagyon ment az autó 100-110-nél többet) Lehetséges hogy EGR szelep áll a dolog hátterében? Üzemanyag szivattyúra nem gondolnék, mert akkor minden indításnál csinálná... sem izzítógyertyára, mert volt korábban F Astra-m 1.7 Isuzu és tudom milyen amikor egy izzító nem megy, vagy csak későn "kapcsol"... nem is indulna könnyen, utána pedig rázkódna... de semmi, indul és szépen egyenletesen jár... Ha vki tudna hozzáfűzni kérem írjon! Köszi! Üdv: Kornél
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.