Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

petiww

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    99
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

petiww last won the day on Június 22 2013

petiww had the most liked content!

petiww névjegye

  • Születésnap 1994-01-19

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F Caravan '94 C14SE
  • Város
    Győr

Legutóbbi látogatók

1.028 profile views

petiww's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

8

Hírnév

  1. A szíjat rá kell gyorskötözővel fogatni mindkét oldalára a bordáskeréknek, aztán gumipókkal vagy dróttal erősen felfele húzni a motorháztető sarkához. Így teljesen le lehet húzni a bordáskereket anélkül hogy átugrana a vezérlés. Utána félretolva a műanyagot egyszerűen szerelhető. Legutóbb kb egy órás műtét volt nekem ez egy Corsán, 5-10 fokban az udvaron, nem különösebben sietve.
  2. petiww

    Motor

    Próbáld meg 5w40-el, a miénk érezhetően könnyebben jár hidegen vele mert jobb a szivattyúzhatósága.
  3. petiww

    Motor

    Üdv! Régebben láttam valahol hogy valaki gyártott rozsdamentes acélból vízcsövet hogy ki lehessen váltani a műanyagot a vízpumpa mögötti részen. Ilyen érdekelne engem mert nem merek húzni a bilincsen - látszik hogy nedvesedik a műanyag-cső csatlakozásnál. Tud valaki valami kontaktot ilyen ügyben? Nem különösebben van időm fabrikálni meg amúgy is alig van itthon az autó. Előre is köszi!
  4. petiww

    Elektromos

    Egy normális D6RA forgórész: http://ibex.destiliarahi.com/Valeo-D6RA-32/Valeo-D6RA-32-02.JPG Igazából minőségileg nem lenne rossz ez a magneti, csak hát ezt az egy dolgot nagyon elszúrták rajt...
  5. petiww

    Elektromos

    Kopás szinte nincs a kommutátoron, ez a fényes grafitos szín egészséges kivéve a mattulást a tetejénél. Na ott kell keresni a hibát. :D
  6. petiww

    Elektromos

    Mi a hiba a képen? :goofy: Kb két éves magneti marelli önindító...
  7. petiww

    Motor

    Nos, kis faragással megoldódott a jelre rakhatatlan feszítő esete... Ki lett hajtva a feszítő lemezkéje ami beakad gyárilag, el lett fordítva úgy kb 20-30 fokkal a gyári helyéhez képest a feszítő, rá lett hegesztve egy másik fül, és máris jelre lehet rakni tökéletesen. Persze, ha azt vesszük kókányolás, de így legalább megfeszíti a szíjat előírásnak megfelelően. Reméljük a következő négy évben nem lesz vele gond. :icon1: Már csak a kasznit kéne rendbe rakni, kár hogy "nincs" karosszériás a családban :smartass:
  8. petiww

    Motor

    Jogos, de ha minden stimmel és még sincs jelen akkor valaki hazudik... Mindenesetre ki lett maxolva a vízpumpa, a feszítő most olyan 5mm-re van a jeltől (ha felnyomom és elengedem akkor 3mm), de szíj azért elég feszes. Reménykedünk hogy nem lesz vele gond, ennyit tudtunk tenni. :pinch: Elindítottam, nézegettük, jónak tűnik, bár például 2100-as fordulat környékén olyan centit beleng a szíj a főtengely és a vezérműtengely között. Valószínűleg természetes, és szerintem a szíj feszességével is kapcsolatban van. Valaki megtudná nézni hogy neki is van-e ilyen belengése valamilyen fordulatszámtartományban?
  9. petiww

    Motor

    Tehát csak kimaxoltad a vízpumpát és kész? Volt vele bármi gond?
  10. petiww

    Karosszéria

    Mosd ki alaposan a vájúkat, és fotózd le utána őket!
  11. petiww

    Karosszéria

    A tető cserélve volt?
  12. petiww

    Motor

    Ezt megnézem, köszi :D Egy pozíciótartományban rakható csak bele, "hülyebiztos" a vízpumpa megoldása, mint ahogy a feszítőé is, ezért furcsa ez az egész...
  13. petiww

    Motor

    Az mitől lehet hogy komplett vezérlés cserénél a szíjfeszítő még a vízpumpa legfeszítettebb helyzetében sem áll a jel közelébe? Contitech szettről van szó... A régi feszítővel sem megy a jel közelébe sem, ezért még a vízpumpa sincs lehúzva nyomatékkal. C14SE Az amúgy 2-3 órás művelet 4 belerohadt belső kulcsnyílású csavar miatt "picit" meghosszabbodott, még szerencse hogy tudtam a csavarfejekre anyát hegeszteni. -.- Nem véletlen szoktam zsírral összerakni a kényes helyeken lévő csavarokat...
  14. petiww

    Elektromos

    A fenét nem volt található benne beégés :D Megkapargattam őket, majd finom smirglivel megcsiszoltam őket, és összerakásnál összecupákoltam zsírral hogy ne oxidálódjanak, és ne húzzanak szikrát az érintkező melletti részből. Eredmény: tökéletes működés, ráadásul most mintha gyorsabb is lenne a refire átváltás a beégések megszűntetése miatt. Az index meg finomabban kattan a zsírzás miatt. Mondjuk összerakásnál két befőttes gumival kellett a helyén tartani az előfeszített alkatrészeket, de végülis sikerült. Remélem tartós lesz. :icon10:
  15. petiww

    Elektromos

    Újabb hiba, lassacskán 280ekm-t elérve. Ez mondjuk enyhén balesetveszélyes is. :unsure: Tehát az index kar alapállásában néha nem ég a tompított, kis kar mozgatással viszont működésre lehet bírni. Ki is szedtem a kart, szétkaptam, nézegettem, és arra lettem figyelmes, hogy az 56-os érintkező a melegedés hatására beljebb nyomódott a műanyagba, és már súrolta az index-kar hátulját. Más hiba - beégés, oxidáció - nem található benne. Úgyhogy visszamelegítettem a helyére, és beragasztottam két oldalról. (szerencse hogy két kis üreg van mellette, amiben megáll a ragasztó) https://www.dropbox.com/sh/nagvl1ylz2sx2vo/WQ4EHlMypM Látszik is jól a képen hogy dörzsölte az index-kart az a réz lemezke...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.