Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

slashpm

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra H 1.3 CDTi
  • Város
    Budapest

slashpm's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Helló! Nekem is lenne egy kérdésem. A jelenségre kb 1 hónapja lettem figyelmes. Autópályán egyszer csak elkezdett ciripelni valami az egyik hátsó keréknél, aztán mikor célba értem, éreztem, hogy égett szaga van a bal hátsó keréknek, a többi rendben volt. Ezután a jelenség többször előfordult, általában olyan 15-20 percig ciripelt autópályán, aztán abbahagyta. Halknak egyáltalán nem nevezném azt a hangot. Egész kicsi fékpedál nyomásra mindig abbamaradt, de felengedésre rögtön tovább folytatta, amíg le nem telt az a 15-25 perc. Kanyarban/sávváltásnál rögtön abbahagyta, de egyenesben minden folytatódott. Aztán most 2 hete volt egy hosszabb 6-700km-es autópályás vezetés, próbáltam többet és erősebben használni a féket, hogy kopjon, hátha valami rozsda volt, ami után (legalábbis eddig) nem jött elő a hiba. Kérdés, hogy mi okozhatta a hibát? Arra tippelek, hogy a fékbetétet nem húzza vissza rendesen valami, aminek az lenne a dolga. Szétszerelés nélkül van valami, amit meg tudnék nézni? Esetleg wd-40 vagy hasonló löttyöt próbáljak fújni valahova? A másik probléma ennél kevésbé zavaróbb. Többször előfordult már, hogy ha mondjuk 1 hetet áll a kocsi, akkor indulásnál (amikor a kerék kezd forogni) valahol valami nagyot kattan, de onnantól minden rendben megy. Abban nem vagyok biztos, hogy csak akkor kattan, amikor kézifékkel rögzítem, vagy akkor is, ha 1esben hagyva parkolok a parkolóban. Ezt majd még legközelebb kipróbálom.. Lehet, hogy ez a kattanás is összefügg az első problémámmal? Esetleg a kézifék a gond? Köszi a segítséget előre is.
  2. Köszi a gyors helpet! És mennyire sürgős a javítás? Csak azért kérdezem, mert most pont nem vagyok az országban, de még jó lenne a kocsival hazajutnunk... Elmegy még így kb 1000km-t (autópálya)?
  3. Helló! Egy remélhetőleg egyszerű problémával kapcsolatban kérnék segítséget. 2008-as Astra H 1.3CDTi motorral, 102000km-nél jár. Pár hete pont autópályán mentem, amikor menet közben valami elkezdett ciripelni a motortérből. Azóta van, hogy elmegy a ciripelés, de mostmár inkább konstans. Járó motorral, nyitott motorháztetőnél arra jutottam fülelés után, hogy az ékszíj felőli oldalon ciripel valami. Olvastam , hogy esetleg lehet a generátor csapágya problémás. Mit gondoltok? Foglalkozzak a hibával? Mit lenne érdemes megnézni / megmérni esetleg? Semmilyen hibajelzés nincs a műszerfalon, legalábbis egyelőre. Előre is köszönöm a segítséget :)
  4. Helló! A szerelési kézikönyvvel bíbelődök éppen. A topikban visszaolvasva megtaláltam, hogy TIS 2000-t kell keresni és le is töltöttem a programot. Sajna 64-bites windowson nem fut.. Tud esetleg valaki abban segíteni, hogy van-e valami trükkje, vagy esetleg másik verziót kell letölteni? Tessék a link (torrent), gondolom sokaknak hasznos lesz Opel TIS 2000 05/2011 116.0D: http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=4951823
  5. slashpm

    Zene

    Köszi a választ. És mennyivel tud kevesebbet ez a Pioneer szett? http://www.ebay.nl/itm/360580870112?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Az ára kb a tiéd harmada, a leírás alapján meg nem sok különbséget látok, sajna meghallgatni meg nincs nagyon lehetőségem. A házimozi hangfalaim teljesen más márkájúak (Klipsch), úgyhogy nem ismerem a Pioneer technológiáit és számozásait, szóval inkább rákérdeznék :) Meg is találtam a magyar "leírást": http://docs.pioneer.eu/brochure/2013/Car/CarSpringLeafletHU/ G és Q sorozat épp egy oldalon van, hát ebből se derül ki semmi, hogy mégis melyiket érdemes megvenni..
  6. slashpm

    Zene

    Helló! Szeretném kicsit fejleszteni a gyári hangrendszert. Itt elsősorban NEM hangerő növelésre gondolok, hanem arra, hogy a magas ne recsegjen be, a mély meg ne legyen olyan kopogós szr, stb, szóval inkább a hangminőség legyen jobb. A gyári erősítőről semmi adatot nem találok neten. Többen írják, hogy elég kicserélni a hangszórókat márkásra, máshol meg azt olvasom, hogy fejegységet kéne cserélni elsőnek, de az meg nehezen megoldható. Valaki cserélt már itt hangszórót? :) Milyen javulás várható? Milyen teljesítményűt/típust ajánlotok? köszi :) Szerk: Ja, a fejegységhez van aux bemenetem gyárilag, CD30 mp3-as. Zenét telórol hallgatok, szal a cd lejátszót egyetlen egyszer se használtam. Milyen javulás várható egy fejegység upgradetől es milyen tipusra lehet cserélni? Kizárólag ezust szin érdekel, mint az eredeti.
  7. Értem. De ha már nem áll fenn a hiba mondjuk, és még nem volt 15 indítás, hogy törlődjön a hibakód, akkor attól mennie kéne már rendesen (a motor ikon folyamatosan világít)? Vagy a hibakód egyben letiltja az adott részt? Amúgy azt olvastam, hogy wd-40nel és egy fogkefével tisztítgassam. Fogkefe helyett csak egy sima benzinkutas papírtörlőt használtam + wd40-et és szépen lejött minden és a nagy feketeség helyett már kilátszik maga a szenzor is. Hát, remélem nem ment tönkre, vagy ha igen, akkor csak annyi a hiba..
  8. Aham, köszi, akkor ezt majd egy szerelőre hagyom. Viszont lenne még 1 kérdésem. Azt olvastam, hogy a turbónak valami szenzora (boost pressure sensor) is koszos lehet, ami ugyanilyen hibát okozhat, ezért azt szépen kiszedtem, elég vastagon állt rajta a korom, letisztogattam, visszatettem, de sajna nincs változás. A hibakód is maradt. Ezt resetelni kéne, vagy elvileg magától el kéne tünnie? Ha resetelni kell, akkor azt hogy lehet? Köszi
  9. Helló, Na, vettem egy új üzemanyag szűrőt + tisztító folyadékot is. http://i692.photobucket.com/albums/vv282/chrisgair/Changing%20Fuel%20Filter/DSCF7499.jpg (nem az én képem) Itt látható, hogy (egy leírás szerint) csavarhúzóval próbálja meglazítani a felső, műanyag elemet. Na, az nekem meg se mozdult és nem nagyon merem püfölni a csavarhúzót, hogy lazuljon meg... bármi ötlet esetleg?
  10. Oké köszönöm a segítséget. Akkor szerzek egy szűrőt és kicserélem, aztán meglátjuk mi lesz :)
  11. Na, megnéztem. Olvastam valahol ezt a fék+gáz pedálos trükköt a hibakód kiolvasásához, meg is csináltam és ezeket írta: ECN 10703 és a sárga motor ikon villogása pedig 10-1-10-7, aztán kigyullad és hosszan világít, gondolom az már nem az üzenet része. Az alsó csavart nem tudtam megmozdítani továbbra se, de ha veszek egy szűrőt, akkor hozzáférek a vizes részhez? Vagy ahhoz nagyon szét kell szedni a fém házát? Másik pedig, hogy cserénél mivel töltsem fel? Dízellel vagy valami tisztító folyadékkal? Egyik angol fórumon valaki Diesel treatmenttel töltötte fel, de nem tudom, hogy ez tisztán/töményen használható-e erre.
  12. Oké, holnap, vagy holnapután meg fogom nézni ezt az alsó szelepet. Teljesen hirtelen történt. Igazából a sok állástól (kb 2 hónapot állt), mert először baromi nagy hó volt, aztán meg beteg voltam és munkába nem kocsival járok... Szóval előtte még teljesen jó volt, aztán most hogy beindítottam, egyszerűen nem akar felmenni menet közben a fordulat. Üresen felpörög, de amúgy padlógázzal se történik semmi, olyan, mintha valami biztonsági módba kapcsolt volna, ahogy a kézikönyv is írja. Amúgy semmi furcsa hangja nincs a motornak.
  13. Csak a gyengélkedő motor probléma miatt cserélném, olvastam h ez okozhat ilyet hibát és otthon is simán meg lehet csinálni, persze ha nem az a gáz, akkor nem tudom.. esetleg ötlet? A szűrő amúgy kicsit több, mint 2 éves. Jah, és mivel tekerjem el? Tegnap próbáltam kézzel tekerni, de nem ment és nagyon eröltetni meg nem akartam, főleg mivel nem tudtam, hogy tényleg az lesz-e a leeresztő szelep.
  14. Köszi. És hogy erszthető le? Megpróbáltam tapogatni a szűrőt legalul, találtam alul középen valami műanyag kupakszerűséget, az lenne az?
  15. és még egy kérdés. A felgyülemlett vizet hol lehet a szűrőn üriteni? Az a gyanum, hogy a sok állástol esetleg a viz okozhatja, hogy szinte nem gyorsul padlógázzal se. thx
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.