-
Hozzászólások
25 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Személyes információ
-
Neme
Férfi
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
OPEL OMEGA 2.5TD
-
Város
Marcali
freepc123's Achievements
Newbie (1/14)
3
Hírnév
-
Törölve link és fájl.
-
Köszönöm információt! Motorháztetőt belül zajvédő kárpit védi, amit nyest megrágott. Tanácsot kérek. Mivel lehet javítani? Láttam már alufólia szerű vékony lemezt, amit mint javító folt ráragasztottak a hibás rész fölé. Erről tud valaki valami infót adni? Köszi!
-
Sziasztok! A váltójavítás következő stádiumáról számolok be. A megbontás után, amiket találtunk: - mágnes-szelep hiba - fékszalag hiba - olajteknő alján a mágnes körül sok fémpor - olaj elszíneződve csaknem feketére Javítás: Kiszereltük az összes mágnesszelepet. ATF olajban ázattuk őket, és a saruira kábelt kötve akkuról vezéreltük a dugattyukat. A teszt szerint 1db nem igazán adott hangot magából. Egy másikból a piros olajat elszínező fekete trugyi jött ki, de utánna rendben kattogott a dugattyú. (eldugulhatott...) A nem működő mágnes-szelepet kicseréltük működő darabra másik váltóból kiszerelve a cseredarabot. Fékszalagot állítani kellett. Képet mellékelek az állítás előtti és utánni állapotról. Első tesztek szerint hatásos volt a beavatkozás. Összerakva, feltöltve olajjal a rendszert a váltó életre kelt. Van ismét D fokozat és mellette 1,2,3 is rendben működik. Országúti teszt napokon belül várható és beszámolok eredményről. Addig is pár kép a javításról: https://www.dropbox.com/s/0b9878sful2c8lc/fekszalag_allitas.jpg https://www.dropbox.com/s/dea0uydzetp6w90/IMG_2058.JPG https://www.dropbox.com/s/f9f5m0jwsya6jn1/IMG_2101.JPG https://www.dropbox.com/s/t08kntsouwgkqou/IMG_2126.JPG Az olajcsere előtt már a programkapcsolót levettük és ellenőriztük. Azt is ki kellett takarítani, mert a benne lévő zsír már darabos trutymó volt. Ennek ellenére a működése rendben volt. Kábelsarun mértük az ellenállást, miközben a különböző fokozatokat kézzel kapcsoltuk a csúszka mozgatásával.
-
Az előző hozzászolásomban linkelt PDF szerint akkor nem lehetne zöld cimkéje csak piros. Az osztálybasorolást már láttam én is a kalkulátorlapon. link ismét: https://www.dropbox.com/s/8umha3lfagx95pg/finompor.pdf
-
Sziasztok! Mivel lehet tisztítani mágnesszelepeket, hogy a tömítőgyűrő és a belső rész ne roncsolódjon a szertől? https://www.dropbox.com/s/7n5hu47prpph0x4/magnesszelepek_omega-b.JPG
-
Fékszalag hibák: http://www.motor-talk.de/forum/opel-omega-b-caravan-2-5-td-automatik-faehrt-nicht-an-t4509982.html?page=1 Fékszalag kopott, szalag szervo-dugattyú szorul: Nincs indulás D, 2, 1-ben csak R-ben. Fékszalag szervo-dugattyú szorul, túl alacsony az olajszint vagy olajnyomás: Hirtelen indítás csak nagyobb motor-fordulatszám esetén. Fékszalag túl szűkre van állítva, választókar rudazat beállítása rossz: N-ben megy a kocsi Fékszalag túllazán van van beállítva, olajnyomás túl alacsony: Kickdown-visszakapcsolás alatt nagy sebesség esetén nagy fordulatszámmal forgó motor. Opel Omega B Caravan 2.5 TD automata nem indul "D","1","2","3" fokozatban 80%-ra biztos, hogy a fékszalag-mágnesszelep miatt van a hiba. (Belül leragadt vagy nem kapcsol) A fékszalag / fékszalag dugattyút az 1+2 fokozatban a mágnes-szelep vezérli, hogy engedje a dobot. Ha nem dolgozik a szelep, a dobot nem engedi el a fékszalag, és az 1 vagy 2 fokozatot nem terheli le. a 3+4 fokozatban a mágnes-szelep az olajáramlást a kis golyón keresztül vezérli nem a fékszalag mágnes-szelepen keresztül a 3+4. fokozatban kap mindkét irányból olajat, de mivel a felső fékszalag felület nagyobb, így a fékszalag lassul, ezzel lehetővé teszi a dob fokozatváltást mivel a dob terhelését a 3. vagy 4. fokozattól a fékszalag mágnes-szelep nélkül vezérelt (csúszás, ütés nélkül), így a mechanikai kapcsolat a fékszalagdugattyú felől rendben van. a 3+4 fokozat kapcsoláskor a fékszalagdugattyú a másik oldalról olajnyomást- és rugónyomást alkalmaz és a fékszalag lassítja a dobot. ha 1+2 fokozat nem indul normál módban (téli kapcsoló nélkül), törött lehet a visszahúzó rugó vagy pálca. https://www.dropbox.com/s/hsvvjso4yves2be/Getriebesteuerung%20Ventile.JPG https://www.dropbox.com/s/evz8zrglcp7e9hj/fekszalag.jpg
-
Köszönöm az információt! Esetleg arra is van rálátásod, hogy ezt a motorkódot (X25DT) hova sorolják hazánkban? Üdv!
-
Sziasztok! Ki tud információval szolgálni az alábbiak kapcsán? Omega-B, x25dt (BMW motorral), 1999.11 havi, EURO2 besorolással a forg.alapján. Németországban volt forgalomba helyezbe. A szélvédőn lévő környezetvédelmi cimke zöld színű, benne egy 4-es és a fehér keretben a rendszámmal. Ezt a cimkét EURO4 kategóriára adják ki. Melyik a mérvadó? A forgalmiban lévő EURO2 vagy kapott valamikor átsorolást, amiről nincs papír és akár EURO 4-nek is megfelel? https://www.dropbox.com/s/8umha3lfagx95pg/finompor.pdf Hol kaphatok infót vagy igazolást az új besorolásról? Üdv!
-
Szia! Megnéztem Omega-A és Omega-B programkapcsolóit belüről, összehasonlítottam nyákpanelt. Eredmény: ugyanaz mindkettő belseje. Csatlakozó kábelek lábkiosztása, dugaszoló alj is megegyezik. Egyetlen különség van: Csatlakozó kábel hossza. Omega-A: 970 mm, Omega-B: 115 mm. Ha kábelt begyömöszölöd váltó mellet, akkor Omega-A kapcsolót be tudod tenni Omega-B-be. Üdv!
-
Szia! Találtam német oldalon leírást, azt fordítottam magyarra és ollóztam hozzá pár képet videókból.Összeraktam egy saját PDF-be. Nincs benne jogvédett anyag, szabadon felhasználható. https://www.dropbox.com/s/1yxz8snd9rslon1/Aut%C3%B3matav%C3%A1lt%C3%B3%20olajcsere%20HUN.pdf Üdv!
-
Köszönöm az információt! EPC-ben a 1940700-at írta hozzá, aminek leváltója a 1940184 (dexron VI). Az ígycsináld... könyvben már a DEXRON III-at írja hozzá. Ezért volt szükséges számomra tisztázni, melyiket is használjam. Fékszalag beállítás is esedékes olajscserével együtt. Tud valaki infót magyar nyelven is ennek menetéről? (német és angol leírást már találtam, magyart még nem, ami lépésenként segít a beállításban.) Köszönöm!
-
Szia! (törölve.) már nem elérhető.