Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Csák_Norisz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    11
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Karácsond

Csák_Norisz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Törölhető hsz, Nem ideszántam. :)
  2. Köszi. Feltoltam rá. Az adja a műszernek a jelet vagy más funkciója van?
  3. '96 Astra F 1.6 16V Caravan

  4. Üdv Urak! Újabb kérdéssel fordulok hozzátok. A napokban szabadságolta magát a vízhőfokmérőm, ezért nemrég elkezdtem vizsgálni a hiba okát. Lehúztam a 2 vezetékes hőgomba csatiját, hogy megnézzem, oxidos-e, de elég rendben levőnek tűnt. Viszont találtam egybe bandázsolva egy csúszósarut, amelyik egy kívül fekete, 2. rétegben kék színű vezetéken van. Hová való lehet ez? A hőgomba mellett kb 3-4 centire találtam egy másik gombaszerűséget, de nem megy rá semmilyen vezeték. Gondoltam, hátha arra megy a kóbor szál, de annak a végén egy kb 3-4mm átmérőjű kerek lapolást érzek, nem tűnik úgy, hogy arra rá lehetne csúsztani a sarut. Van valami trükkje annak, hogy bontás nélkül leellenőrizhessem, jó-e a műszeregység? Olvastam régebbi hsz-ek között, hogy volt akinek megadta magát, de hátha csak valami egyszerűbb hiba miatt nem megy... A vas még mindig '96 1.6 16V Aut. Caravan klímás. Köszönöm. Zs.
  5. Csák_Norisz

    Motor

    Üdv Urak! Korábbi hsz-ek között olvastam, hogy az 1.6 16V-nél ('96, automata, caravan) normális, hogy hidegen bizonyos ideig magasabb fordulatszámon pörgeti, de nálam ez bő 1 perc is van. Nem túl sok ez? A következő kérdésem pedig az lenne, hogy mi lehet az a szivattyú/villanymotor szerű hang, amit hidegindítás után hallok a bal első kerék környékéről? Egy fojtószelpház takarítást még tervezek beiktatni, mert amikor is gumicsövet cseréltem rajta, volt benne némi lerakódás, de akkor nem bonyolódtam bele jobban, csak amíg elértem.
  6. Valószínűleg igazad van 2200-ért már találtam is újat. Bár én sem vagyok a szögelés híve, de azért 2 okból volt értelme az eddigi beavatkozásnak. 1. Megbizonyosodtam, hogy ez volt a hiba, mert azóta rendesen működik. 2. Amíg nem jutok el az újért, nem kell szórakoznom az esők alkalmával. Egyébként nem egy nagy kaland, mert csak azt a kb 0,5x2cm-es lemezt kell felmelegíteni, hogy ki lehessen húzni a műanyag ágyból, aztán a cserelemezt felmelegítve beletolni a helyére. Rézlapból simán reprodukálható gyári minőségben, az mert kb pont a legegyszerűbb alkatrésze az egész kapcsolónak. :) Mindegy, max lesz tartalék és meglesz az alkotás öröme is. :)
  7. Jelentem Uram, ön állt a legközelebb a megoldáshoz. Szétkaptam a kapcsolót és az egyik rézlemez, amin csúszik és zár a karon lévő érintkező, elég rendesen el van kopva. Átmenetileg kicsit meglapogattam egy kúposcsőrű fogóval és így megnyúlva elérte a megfelelő magasságot ahhoz, hogy rendesen zárja a kört, amikor szükséges. Majd túrok valami rézlapot, amiből ki tudom váltni ezt, hogy hosszabb távon sikeresen működjön. Egyébként janoo16-nak igaza van, csak érintkezők vannak benne, semmi egyéb elektronika. Ha valakit érdekel, el tudom küldeni a képet, hogy néz ki belülről, vagy majd regisztrálok valami képtárhelyre és onnan betöltöm. Ezt szeretem többek között a német autókba, hogy a legtöbbször javíthatóak a dolgok, nem kell 1 hiba miatt a fél autót kicserélni egyben. Köszönöm mégegyszer a segítséget mindenkinek!
  8. Köszönöm az infót, de én maximálisan megelégednék azzal is (egyelőre), ha lenne mezei szakaszos fokozatom. :) A relé hibája kizárható, mert egy másikkal is ugyanez volt a jelenség. Még arra gondolok, hogy attól, hogy a relé jó és dolgozik is rendesen, vsz nem adja ki a jelet a motor felé. Ezt hogyan tudom kimérni/lellenőrizni? Lehetséges, hogy megnézem a későbbiekben ezt az upgrade megoldást is, de így 10 nap távlatából a fő célom, hogy minden működjön rendeltetésszerűen. :)
  9. Köszönöm, egyre gyanúsabb, hogy ott kell kutakodnom, mert ma sikerült egy csere relét bedobnom egy teszt erejéig és ugynaz volt a jelenség. A kar kioperálásához a kormányt is le kell vennem, vagy csak a burkolatot is elegendő?
  10. Biztosan van olyan, amelyik nem használ vagy inkább árt, de ez tényleg működik. Ez mindenkinek a saját döntése, de én másképpen tapasztaltam, sőt mások is az ismeretségi körömből. Sokáig én is az ördögtől valónak tartottam, de ez a legutóbbi is igazolja, hogy használt. Direkt nem írok semmi adatot róla, mielőtt még az jönne le, hogy forgalmazom. :) Nekem a 25d-ben is működött, amikor épp nem a megszokott kutamnál tankoltam, hanem egy másik nem névtelennél. Attól a naftától néha egyenetlen volt az alapjárat. Megvolt a procedúra és elmúlt a jelenség is. ;) Előtte pár nappal is voltam vele Bp-n ugyanígy pályán, de az sajna nem oldotta meg a dolgot. Biztosan el lehetett lustulva, mert az előző tulaj kb 2 év alatt ment vagy 20 000km-t, szerintem azt is városban, mert anyuka használta. A lényeg, hogy a kezdetekhez képest kezd normalizálódni. :)
  11. Helló! Újoncként nem szeretnék egyből észt osztani, de nálam volt ilyen jelenség az elmúlt 10 nap birtoklása alatt ugyanezzel a motorral. :) Én a következőket tettem. A biztonság kedvéért kiszedtem az alapjáratimotort/szelepet és kifújtam féktisztítóval. Valamit javult, de még nem volt teljesen hibátlan. Azután csütörtökön kapott egy üzemanyagba való tablettát, ami szépen ki tudja takarítani a rendszert. Egy Gyöngyös-Bp pályás menet után már lényegesen jobb volt, nem nagyon volt bizonytalanság. Visszafelé már talán plusz erő is érződött. Sima járás, torpanás nélkül. Másnap reggel már majdnem elkapta elsőre, de 2-ra már ment a korábbi 4. helyett. Ma reggel már 1. indításra szépen ketyegett. Nálam ez segített...
  12. Üdv Urak! Nemrég át kellett ülnöm egy F Astra 1.6 16V Caravan-ba. Mivel nálam az autó családtag, ezért szeretem, ha minden rendeltetésszerűen működik rajta. Néhány feladat adódik ezen a verdán is, hogy ez így legyen, ezért örülök, hogy létezik egy ilyen rengeteg információval ellátott fórum. ;) A topik témájába vágó problémám az ablaktörlőre vonatkozik, amin nincs 1. fokozat. Olvastam, hogy a relé lehet érte a felelős, de az nem derült még ki, hogy a relé kattogott-e vagy teljesen kuka volt. Én azt tapasztalom, hogy amikor feltételezhetően törölnie kellene, akkor a relé kattan és be is húz (láttam, mert szétszedtem), de mégsem dolgozik a motor. Az érintkezők nem oxodosak a relén sem és a motor csatiján sem. Az elektronikai rész méregetéséhez nagyon alap ismereteim vannak, és a műszerem is beadta az unalmast, de ha valaki megosztja velem, hogyan tudom kinyomozni a talányt, szerintem meg tudom oldani. :) Lehetőség szerint kipróbálom majd egy új márkatárs cseredarabjával is, de még nem tudom mikor tudok vele összefutni. Köszönöm előre is. Üdv: Zs.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.