Na, emberek, akik írtak, és akik hasonlóakat tapasztaltak! Rágyüttem a hibára! Segítséggel, amit nagyon köszönök!
Amikor megvettem újonnan az astra-t (2003) fél mondat erejéig azt mondta a szalonban a pofa, hogy szereti ez a motor (1,4), ha pörgetik. Én ezt nem nagyon komolykodtam be, hanem amolyan dízelesen, alacsony fordulaton a'la gazdaságosság vezettem a kocsit évekig (A fogyasztása 7 L volt 5 személlyel, telepakolva, légkondival, hosszú távon, olajat tízévesen se fogyaszt! - örültem, mint majom a farkának). A szelepeknek viszont ez nem tett jót ezek szerint, gondolom trutyisak, kormosak lettek, ragadtak, nem zártak, stb. De szeptemberi postom idején egyik fórumozónk jelezte más témában, hogy néha nem ért kifüstölni a kocsit, meghajtani 100 fölött alaposan, had tisztuljon. Na ekkor nekem beugrott ez a régi, vásárláskori emlék és kb. október óta úgy járok a kocsival, hogy 2000 alatt ne túl sokat pörögjön, hidegen pedig semmiképpen. És azóta nincs a gubanc! Szépen pörög a motor, probléma, rángatás, egyebek nélkül! Sajna mostanra a katalizátorom ráment a dologra, kár, hogy nem mondta az opeles manus határozottabban, hogy hadd pörögjön az a motor, mert a gáz egy része visszamegy újraégetésre és ez koszolhat, ha nem vigyázunk. De sajna nem mondtak semmit, csak, hogy milyen jó, hogy a központi zár második gombnyomásra reteszel! No, de ez van! A segítséget nagyon köszönöm mindekinek!!!