Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tommyka

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    63
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Érdeklődés
    autók csajok stb

Tommyka's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Igaz! De az élet kiszámíthatatlan. Még ki kell köhögnöm a hitel utolsó részleteit... Tehát még 5 hónapig tuti marad a gépes.... :blink: (((faterom egyre jobban kezdi kedvelni.... lehet családban marad.....)))) B)
  2. Szeva! Múlthéten megvolt a 4 éves szervizem. Cserélték a vezérműszíjat és a feszítőgörgőket is. A miértjével nem értettem egyet igazán, mivel a kocsiban 35 ezer km volt. (tudom az idő miatt ...) Ha kell hát kell. Drága dolog de egy szakadás okozta kárnál jóval olcsóbb. Meg ugye így 2 évre le is van tudva. Amit gondoltam, a kiszedett szíj mint ha új lenne! Semmi kopás repedés vagy hasonló. A görgők csapágyai is kifogástalanok voltak. Mindegy már kint vannak. : ) Ami meglepett az az, hogy a görgőknél mindenütt japán csapágyak vannak. (Igaz jó fajtából!) Kicsit érdekes, németekről lévén szó esküdtem volna, hogy SKF vagy FAG van benne. :blink:
  3. Szeva! Ha le tudod szedni a dobot, nagy gond már nincs! : ) Az állítócsavaron finoman -elsőre talán csak egy negyedet-fordítassz, aztán visszarakod a dobot, és megcsinálod másik oldalon is ugyanezt. Ha felhúzod a kart már lehet érezni a változást. Nem szabad sokat húzni, mert akkor már nehéz feltenni a dobot + folyamatosan súrol..... stb. Szerintem: ha ,,normálisan csinálod, nem lehet elrontani. Szervizesek, persze megcsinálják, csak nem olcsón. Én magamnak csináltam, azóta is úgy működik pedig koránt sem vagyok ,,lángelme". (múlthéten volt szevízben és nagyon rendben volt a kocsi) Nekem is 7-8 kattanásos volt, abból csináltam 5-öt. Szerintem ami fontos: Min 4-5 kattanás meglegyen, mindkét oldalt azonos mértékben húzni, és a végén ellenőrízni nem szorul-e a kerék, ha igen az gáz mert gyönyörűen melegszik ám!!!! : )
  4. Szeva! Járjak messze a valóságtól, de lehet-magyar kereskedőről lévén szó- miután biztos volt benne, hogy megveszed szedték ki a lufit. Állítólag egész jó ára van... :blink:
  5. Hello! Azt az információt kaptam, hogy amennyiben szeretném mind a hozzászólásaimat, mind a profilom töröltetni a fórumból egy admin joggal rendelkező embert kell keresnem! Most ezt a törlést szeretném kérni önöktől! Semmi bajom a fórummal, nagyon jó és minden rendben vele! További munkájukhoz sok sikert kívánok!
  6. ,,.....amugy sose kell folytószelepházat cserélni az Astrákon, elég azt tisztitani, meg programozni. illetve a vákum furatokat ellenörizni, és tisztitani. ......" Testvérem! Legalább ne oda írnád ahol én is elolvasom!!!!! Legyél szives hívd már föl: OPEL Csősz Nyíregyházát vagy OPEL Magocsa Mátészalkát!!!!!!! Ha kell mondom a rendszámomat is és faxolom a szervízlapokat! Akkor csak eljut hozzád kell-e cserélni folytószelepházat! + Van egy folytószelepházam, ami -állításod szerint- tökéletesen működik! Gondolom csak kitisztogatod és programozod! + A kocsi végig szervizelt! Akkor még plusszba , önszorgalomból tisztogasam ahol kell! (közben találjam ki hol és hogyan is kell stb.) Na jó nem idegelem magam! Szívből kívánom sohase legyen nagyobb baj a kocsiddal mint a legtöbbször emlegetettek (magnócsere, kárpittisztítás, ,,jesszus tele a hautartó" stb). Ha egyszer beleüt a benga nagyokat fogsz csalódni!!!
  7. Hello! :lol: Megvolt a folytószelep ház csere! Mostmár nem vacakol a gép! EDDIG!!!! Lényeg!!! Szervízben beszélgetés. Kérdésem: Mivel lehetett volna elkerűlni? Válasz: Semmivel! Még tisztítással sem mivel nem volt koszos! Közbeszólás: Mondjuk ez nem csoda 4 év és 30 ezer km után. Válasz: Igen, bár volt már példa, hogy koszos volt és amiatt nem működött! Ennek a belső mechanikájával van gond, érezhetően akad egy ponton. Ez az egység préselt, így nem javítható de bele sem mehetett semmi lom. Valószínüleg valamelyik mechanika elem ment szét. Sajnáljuk, de már nem garanciás az egység. Válaszom: :D Ezt látva próbált megnyugtatni: Ne essek kétségbe! Szerencse, hogy ez volt a gond és nem a vezérlő egység! Annak komoly költségei lettek volna! Mondom: Ennél komolyabb???? (100 ezer) Válasz: Ez ahhoz képest játék... :) ;) ;) ;) Végeredmény számomra: mai opel = szutyok kifizetem aztán megszabadulok tőle! Áttérek a korábban olyannyira gyűlölt japán jószágokra. talán TOYOTA
  8. Szeva! No túlvagyok a szelepház tisztításon! Nem ért semmit! De lassan kiadja magát a dolog. Gyorsítási szakasznál jön elő a gond. Lassan gyorsítva és igyekezve fix fordulatszámon hajtva nincs gond. Mostmár arra is rájöttem ha nem veszem le a lábam a gázról a szervízlámpa kivillanása után, nem áll le a motor. A gázt félig nyomva -egy pillanatra- nem áll le a motor. A fordulatszámot felnyomja 1500-ra de ennek ellenére a motor erőtlen, nem lehet tovább menni vele. Semmiféle rendellenes hang, szag, rezgés nincs csak erőtlen. Valami féle csökkentett módra áll. Hétfőn megy szervízbe ! Kíváncsi leszek rá! A szervizes kolléga azt mondta 100%-os pontossággal megmondják a hiba okát!!! (állítólag van tartalék folytószelepházuk!!!!!) Ha így lesz akkor, talán mégsem ,,álomvilág" az én szervízelvárásom. :)
  9. Márkaszerviz. : ))))))) Nagyon szuper, amíg nincs baj a kocsiddal csak olaj kell bele + le kell mosni! ,,nem cserélik a fél kocsit" feleslegesen!!! Nem a fenét! Csak én magam itt a környéken 3 autóról tudok amiknek a tulajdonosai elunták a folyamatos tippelgetést, cserélgetést. (Ha nem hiszitek adok telefonszámot privin, ők a rendszámaikat is elmondják bátran!) Még csak a szervízben tudnak igazán tippelni! Lehúzás? Én dolgoztam márkaszerviznél, bár tény nem OPELnél. Aki szereti az autókat nem hinné el amiket ott csinálnak! 5-10 ezer forintos hasznokért akkora károkat kockáztatnak..... Szakszerű átvizsgálás! Az enyimen kétszer is megcsinálták és PAPÍRON IGAZOLTÁK, minden tökéletes! (Mai napig megvan, be tudom mutatni!) Olyan kis boldog voltam miután ez kiderült.... Persze mikor 4-5 nap múlva a haver aknáján csak kíváncsiságból benéztünk alá, már nem voltam olyan vidám... a kipufogó középső illetve hátsó tag toldásánál a csavar laza volt, ki is fujt a csatlakozásnál, hátsó dob a végénél felül kilyukadva, a váltó alján a csavarok lazák voltak (tudom, hogy megfelelő nyomatékig szabad csak húzni) a tömítés mellett szépen szivárgott az olaj, nyomait a vak is kösszen észrevehette volna, a jobb oldali féltengely szintén ,,olajos" volt. A két első kerék agy végében nem volt dugó a tengely menete olyan mértékben összerohadt, hogy ,,érdekes lenne" leszedni róla az anyát.... stb Garancia? : ) Ha ezt a lapot nézitek, tuti van netetek. Üssétek be a keresőbe : szervízpecsét olcsón vagy hasonló. Meg fogtok lepődni! 5000-től minden megoldható! Aki szervizkönyv alapján vesz kocsit....hát.... gondolom az abban is hisz, hogy aki nyelvvizsgával rendelkezik az beszélni is tud az adott nyelven... Amit itt leírtam, mind tapasztalat! (Bizonyítható tapasztalat!) DE nem általános! Az élet minden területén vannak rossz és jó példák is! Vannak emberek, szervizek akik komolyan veszik a hivatásukat, igyekeznek mindenben maximumot nyújtani. Ezeket persze nem könnyű megtalálni! De nem is reménytelen. Őket meg kell becsülni! Ezzel csak azt akarom mondani, hinni mindenben lehet és kell is, de ha csak hiszel úgy lehúznak, hogy nyekkensz!!! Akinek egy 20-40 ezres lehúzás nem gond, hát azt kicsit irigylem. Én inkább elautózom azt a pénzt...
  10. Köszönöm a segítséget!!! Jól jön , mert nem igazán van ötletem mit kezdjek a dologgal. :) Ha hétvégén jó idő lesz végignézem a csatlakozókat és a kábeleket. Megpróbálok infót szerezni a szeleptisztítás mikéntjéről is. Istennek sem akarom elhinni, hogy annyi a motornak meg a szelepnek is. Bár lehet.... De mégegyszer köszönöm!
  11. Hello! Amiket kiolvastak: P1500, P1550A, P1550B, P1550D Hasonló jelenség nem volt még senkiével kapcsolatban? Irigyellek benneteket! :) Remélem ezt megoldva nem lesz több gond enyimmel sem... ;)
  12. Csak megismétlem magam, hátha erre jár valaki aki tud segíteni.... Segítséget kérnék olyanoktól, akiknek van tapasztalata a következőket illetően. Autóm most 4 éves van benne kemény 32ezer km (1,4-es benzines Z-s motorszámmal). Megy mint az őrült, fogyasztása rendben van (átlag 7,2 télen 8,3 vegyes használatban rövid távokon) , indul pöccre (-17 fokban is), alapjárattal minden rendben (hidegen 1,1 -1,2 melegen kb700-800 körül). De jó má nekem mondhatnánk. Én is ezt hittem multhét végéig. Hazafelé indultam és kb. 1-1,5 km után a kocsi minden előjel nélkül menet közben egyszerűen leállt. Felvillant a motorvisszajelző, de mire felfogtam most mi a s..r van (kb 1 max 2 másodperc) már világított a többi lámpa is mivel a motor megállt. kuplung be és indítás. A kulcs elfordultával azonnal indult. Egy fokozat vissza és mehetünk tovább. Semmiféle lámpa nem világított, minden a megszokott volt. 10 km elteltével ismét eljátszotta ugyanezt. A hétvégén pakoltam bele kb 80 kilométert, ebben volt város is. Egyszer produkálta a hibát. Persze megnézettem szervizben (vagy lehet szarviz-nek is nevezhetném) Kiolvastak 6 hibakódot. Állítólag mindegyik folytószelep szabályozással kapcsolatos. Mindenképp cserélni akarják a folytószelep házat (ha nem én fizetném én is akarnám) DE amikor rákérdeztem 100% minden jó lesz ha kicserélik? Válasz röviden összefoglalva: Valószínü! Ha nem lesz egy + szelepházad, nekünk meg még sok sok hasonló jó ötletünk. Ha meg nem bírod fizetni, miért is jöttél ide? Törvényszerű, hogy nyomorult 30e km megtétele után cserélni kell ilyen elemeket?
  13. Szeva! Engem sem a G asztrába pottyantott a gólya! 1200-essel kezdődött aztán polszki majd corsa és végül ez! De itt koránt sem a hibákról meg az évekről van szó. A corsában 250 ezer volt. Tudom, hogy ami kopik az előbb utóbb cserére szorul. Viszont cseszettül nem értem milyen tervezés van egy ilyen motor beépítése előtt manapság. Bár lehet én vagyok gyagya hozzá. Biztosan tök természetes, hogy 30ezer km-enként 100 ezer forintos alkatrészeket kelljen cserélni! Nekem mondjuk nem az! + Ha a corsát elvittem szerelőhöz pontosan tudta miről van szó. MÁRKASZERVIZ. Szakemberek. Hozzáértés. Talán az a baj talán nem. Ha nem így jártál. Komolyan hazavágna, egy márkaszervizet, ha lenne nekik egy ilyen egység raktáron? Mert ha nekem is azzal jöttek volna: Kiscsávó erre tippeltünk, lecseréltük megszünt minden hiba! Na mi legyen meradjon benne akkor xxx ezer vagy tegük bele a régit akkor csak a munkadíj stb xx ezer. Ez elképzelhetetlen? De ok. Tisztítást meg lehet ejteni házilag? Esetleg jobb ha szervizbe megyek és ott csináltatom meg?
  14. Kiolvastattam, azt követően kapott 60km-t. Eddig semmi jele a dolognak. De szerintem jelentkezni fog ismételten.... Nem pesszimizmusból mondom, csak műszaki ember lévén nem hiszek a maguktól megjavuló tárgyakban.... Tudom, hogy a bontó szerencsejáték, de szerintem az utángyártott gagyinál jobb... + vannak egész fiatal kocsik is leütve.... alig futott gyári cuccokkal... Úrak ők most is! Semmi bajom velük! Sőt az ügyfélszolgálatos srác tök rendes volt. CSAK hát igazán ők sem értenek hozzá igazán, inkább tanulják, kísérleteznek. Meg ezek már nem igazán ,,javítható" kocsik, ezeket már nem szerelik hanem komplett egységeket cserélnek... Nem is bánnám de ez kicseszett drága + 30 ezer km!!!!!!!! ennyi aztán? Megint csere. :)
  15. Sziasztok! Segítséget kérnék olyanoktól, akiknek van tapasztalata a következőket illetően. :) Autóm most 4 éves van benne kemény 32ezer km (1,4-es benzines Z-s motorszámmal). Megy mint az őrült, fogyasztása rendben van (átlag 7,2 télen 8,3 vegyes használatban rövid távokon) , indul pöccre (-17 fokban is), alapjárattal minden rendben (hidegen 1,1 -1,2 melegen kb700-800 körül). ;) De jó má nekem mondhatnánk. Én is ezt hittem multhét végéig. ;) Hazafelé indultam és kb. 1-1,5 km után a kocsi minden előjel nélkül menet közben egyszerűen leállt. Felvillant a motorvisszajelző, de mire felfogtam most mi a s..r van (kb 1 max 2 másodperc) már világított a többi lámpa is mivel a motor megállt. kuplung be és indítás. A kulcs elfordultával azonnal indult. Egy fokozat vissza és mehetünk tovább. Semmiféle lámpa nem világított, minden a megszokott volt. 10 km elteltével ismét eljátszotta ugyanezt. A hétvégén pakoltam bele kb 80 kilométert, ebben volt város is. Egyszer produkálta a hibát. Persze megnézettem szervizben (vagy lehet szarviz-nek is nevezhetném) Kiolvastak 6 hibakódot. Állítólag mindegyik folytószelep szabályozással kapcsolatos. Mindenképp cserélni akarják a folytószelep házat (ha nem én fizetném én is akarnám) DE amikor rákérdeztem 100% minden jó lesz ha kicserélik? Válasz röviden összefoglalva: Valószínü! Ha nem lesz egy + szelepházad, nekünk meg még sok sok hasonló jó ötletünk. Ha meg nem bírod fizetni, miért is jöttél ide? Amit nem bírok felfogni: Ha egy villamos motor (pl szabályzó) nem működik akkor az semmikor sem működik. Ha ,,kínlódik" az mindig kinlódik. Nem bírom megérteni hogy javul meg illetve romlik el pillanatok alatt. Ha ténylegesen ez a szar, akkor ez komolyan aranyból van mert az ára erre utal! Törvényszerű, hogy nyomorult 30e km megtétele után cserélni kell ilyen elemeket? Ha igen el kell gondolkodnom. Imádom az OPELt de kezdek hinni abban, hogy a mai vasaknak köze nincs a régi kadettek corsák megbízhatóságához.... Érdemes bontóban körülnézni vagy jobb újat venni vagy valami vagy bármi.... Volt már valakinek ilyen gondja? H E L P ;)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.