Mi az EGR szelep? Innen megtudhatod:
És hogy mire is jó? A motor leadott teljesítményétől függően kinyit, és visszaengedi a kipufogott korom és gázok 30-40%-át a motorba még egyszer. Így jobban elégeti és felhasználja a szennyeződéseket. Kevesebb a káros anyag kibocsátás, és magasabb környezetvédelmi osztályba lehet sorolni a mocit:
Környezetvédelmi besorolás
Ez mind nagyon jó és hasznos, de a micinak nem éppen a legjobb. Miért? Mert (dizelnél) elég sok korom keletkezik, és a szívósoron lerakódik.
Mutatok egy példát, de nem kell elrettenni, mert nem 1-2 ezer km után lesz ilyen:
Mechanikusan nem lehet Y20DTH-nál kizárni, mert az ECU egyből észreveszi.
Ha kinyit, akkor értelem szerűen kevesebb levegő megy be a légtömeg mérőbe, és ezt érzékeli az ECU.
Ha ez nem így történik letilt, és beáll vészüzemre...... rossz lesz.
Nekem van egy ötletem ami által lehet, hogy ki lehet zárni az EGR szelepet, bár még nem valósítottam meg.
Kell hozzá egy ellenállás, és egy 12v-os relé, és némi vezeték.
Egy pindurka áramkört kell építeni és berakni egy bizonyos helyre.....
Ez 1.7-nél nem működik, már próbáltuk. Az enyémnél (2.0) még nem próbáltam ki, de ami késik nem múlik!
De az is bőven elég, ha szépen kitakarítod. 50-60 ezrenként....