Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

euvi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

401 profile views

euvi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Előző hozzászólásomat kiegészítendő, belemásztam kicsit a motortérbe körülnézni és észrevettem, hogy a fojtószelepház tetején a fő levegőcsövet rögzítő aba bilincs nincs meghúzva, ezért a cső kicsit lötyög rajta. Próbáltam meghúzni, de ugrál a ricniken a csavar. Talán a levegőmennyiség mérő adatához képest itt szívott bónusz fals levegő kavarhat be a fordulatszám szabályozásba... Kicserélem és meglátjuk, remélem csak ennyi lesz...
  2. A szíjfeszítő rugós, csak nem tudom, hogy a rugó feszességén lehet-e állítani, vagy nem, itt gondoltam esetleges túlhúzásra, amennyiben igen. Amikor a generátor még a javítás előtt gerjeszt-nem gerjeszt játékot játszott, azzal egy ütemben mozgatta a szíjfeszítőt ki-be 1-2mm-t, most viszont áll pozícióban mint a cövek. Innen jött az esetleges túlhúzhatóság gondolata. A generátor csapágya lett cserélve, a vízpumpa két éves, a főtengely csak kiderült volna a vezérműlánc cseréjekor tavasszal, a klíma kérdőjeles lehet. De miért most jött elő a hiba, a generátor javítást követően? Hangosan gondolkodva, ha nem fogadjuk el a generátort jónak annak ellenére, hogy a töltés műszerrel mérve rendben van, akkor lehet-e a feszültségszabályozó bizonytalan vagy lassú, ami előidézheti mindezeket? Van egyáltalán a feszültségszabályzó részéről kiadott jel a Z14XEP-ben, amit a vezérlés felhasznál? Csak mert ha nincs, akkor át lehet térni ahhoz a feltételezéshez, hogy a generátor önmagában most jó. Ha ezt elfogadjuk és azt, hogy a jó generátor jobban fogja a motorkört, akkor a talán a fojtószelep nem reagál elég gyorsan a jelenlegi állapotban... A kérdés, hogy miért? Honnan, milyen érzékelők jeleiből dolgozik a fojtószelep vezérlése ahhoz, hogy emeljen a fordulaton? Valamelyik érzékelő a megváltozott helyzethez már túl lusta? Milyen érzékelőknek, jeladóknak lehet hatása?
  3. Akku rendben van. Visszamentem a szerelőhöz, kormánytekergetés közben megmérte a töltést, a generátor eszerint rendben van... Viszont a kormánytekerés esete mellett, ha megy a hűtőventilátor és megállok üresben a lámpánál, ahogy leesik a fordulat, akkor is picit alapjárat alá megy és berezonál a motor, valamint az elektromos ablak mozgatásakor szintén. Kaptam olyan választ, hogy a felújítás miatt erősebb lett a generátor és jobban megfogja a gerjesztés a szíjon keresztül a motort, de szerintem akkor sem kellene így viselkednie az autónak. Sőt, azóta belefutottam abba is, hogy amikor üzemmeleg autóval megállok és még melegen, 5-10 percen belül ismét indítózok, nehezen indul be a motor. Ezzel sem volt gond a generátor felújítása előtt. Létezik olyan, hogy esetleg túl lett húzva a hosszbordás szíj? Vajon okozhat ez ilyen problémákat? Köszi
  4. Sziasztok, Ingadozó töltés miatt imént lett felújítva a generátorom (csapágycsere, kommutátor felszabályozás, feszültségszabályozó csere) a Z14XEP motoros G Astrámban. Azóta álló helyzetben a kormányt eltekerve az alapjárat leesik kb. 200-at és a motor berezonál, de a kormányt megállítva visszaáll. Kipróbáltam 1250-en tartva a gázpedált, onnan kb. alapjáratig esik vissza a fordulat a kormány mozgatásakor. Az autóvillamos szerelő nem nagyon lát összefüggést a generátor javítással, viszont a jelenség egyértelműen azóta áll fenn. Van valami ötletetek, hogy mi okozhatja ezt? Köszi, euvi
  5. Sziasztok, Z14XEP motoros Astrám van, amin érdekes dolgot tapasztalok olykor az utóbbi időben. Beindítom, elindulok vele, majd pár perc múlva az ECU elkezd "dalolászni", különböző hangmagasságokkal szakaszosan bippeg, valahogy így: bup-bip...bip-bup...bup...bup...bip...bip-bip-bup... stb. Közben hangosodik is, majd egyszer csak spontán abbahagyja. Először akkor tapasztaltam ilyen bippegést, amikor lemerült akksival még épp beindult az autó, utána bippegett. Az akksit azóta kicseréltem kb.2 hónapja, azóta 3 alkalommal dalolászott, ami nem túl sok, de heti 1-2-szeri használat mellett már nem is kevés. Az autóval egyéb probléma semmi, hibakód nincs. Van ötletetek, hogy mi lehet ez? Tapasztaltatok már hasonlót? Hasznos lenne tudni, hogy jelent-e ez az időszakos dalolászás valamit? Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
  6. Airtex, kb. 14e a Cromaxnál. Még ha SKF lenne vagy Hepu, akkor talán... érdekesség, hogy amikor bementem jelezni az észrevételt, bementünk a raktárba és kibontottak nekem egyet a raktáron lévőből, amiben szépen GM logo szerepelt... most akkor miért került bele Airtex?
  7. Sziasztok! Z14XEP-ben cserélt vízpumpát nekem hivatalos Opel márkaszerviz, de pár nap után észrevettem, hogy a GM logo helyett egy olcsó utángyártott márka logója szerepel az öntvényen. A számlán gyári GM alkatrészként van megjelölve a tétel és amikor jeleztem nekik, valahogy meg is magyarázták, hogy nem mindig ugyanonnan vásárol a GM meg hasonlók. Olyat már hallottam, hogy egy utángyártó, akitől vásárol a GM, leköszörüli a saját logóját az öntvényről amikor a GM-nek szállítja be, de tudomásom szerint a GM nem ad el más logójával ellátott terméket saját gyáriként. Van ilyenben tapasztalatotok? Előre is kösz a segítséget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.