Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

C14SE

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

C14SE névjegye

  • Születésnap 1979-02-09

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

Legutóbbi látogatók

3.632 profile views

C14SE's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. C14SE

    Motor

    Sziasztok! Lehet attól kisebb a végsebessége, és döcögősebb az alapjárata a járgányomnak, ha elvileg elöregedtek a gyertyakábelek? Érdemes cserélni? Vagy csak a szerelő szivat?
  2. C14SE

    Motor

    Hali! Már megint a C14SE átalakított motorommal lenne egy kérdésem. A minap azt halottam egy szerelőtől, aki tuninggal is foglalkozik, hogy ne legyek meglepődve a gyenge motoromon. Mivel a C14NZ-C14SE átalakítás nem hozza a gyári C14SE 82lovát, mert nem ugyanaz a két moci alja!! Aszonta, hogy más a löket. Vagy valami más. Ez igaz??? Én eddig abban a tudatban éltem, főleg Patyi mester véleménye alapján, hogy csak a hengerfej, meg egyéb apróságban van eltérés. Amit ki is cserélt. Mindenki valami mást mond, de a lényeg, hogy gyenge a moci....
  3. C14SE

    Motor

    Sziasztok! Megint a hozzáértő véleményeteket, segítségeteket lérném. Szóval a múlt héten "Chiptuningon" esett át a gépem. (ATC). Amikor a beavatkozás előtt lemérték a járgány teljesítményét terheléses fékpadon, nagy meglepetésemre, csak 79,3 LE-őt(5000ford) mutatott és 114Nm-t (4700ford). (a nyomaték még csak-csak ok, mivel az eredeti C14SE 113Nm). Ezek után a motorelekronika optimalizálás hozta az elvárt eredményt, mert 86LE és 122Nm lett hasonló fordulatokon. Amit nem értek, hogy az alap teljesítmény miért ilyen alacsony. Elvileg egy sima C14SE 82LE, az enyémeben meg még van egy csomó minden, ami elvileg teljesítményt növel(sportgyertya, légszűrő, Lexmaul 4leömlő, és dbilas vezérműtengely,272 fokos). Legalább 90LE-t vártam volna alapból, erre meg csak 79 lett. Szerintetek miért? Annyit még hozzá kell tenni (sajna nem tudok képet feltenni a görbéről), hogy a nyomatékgörbe szépen fut felfelé és nem is esik hirtelen nagy fordulaton, de végig vibrál, göröngyös, szóval nem sima a görbe. A szaki szerint benzinhiány lehet. AC pumpa, injektor, stb. A másik jellegzetessége a teljesítmény görbének, hogy szinte víszintes 4800 és 5700 között. 4500 körül mintha meglódulna, aztán meg jó ideig vizszintes lesz, és lassan esik 5700 felett. Ez is benzinhiánylehet? Mivel még mindig a régi a kipufrendszer a katalizátortól, ez számíthat ennyit? Az ATC-s fickó szerint nem "szabad" sportkipufrendszert feltenni, legfeljebb egy szolid hátsódobot, mert túl nagy lesz az öblítés és nincs kellő ellennyomása a rendszernek. Szóval csak a nyomaték esik meg több elégetlen benzin megy ki a "szabadba". Azóval nem tudom mit kellene csinálni, de ennyi tuning után elég kevés ez a 86LE. Köszi minden javaslatért
  4. Zick! Semmi egyéb ktg nem volt., csak a 135 átalakítás. Minden maradt a régi. Mivel csak a hengerfejet cserélik marad a motorszám. Ha egy mezei vizsgáztató belenéz ugyse mondja meg hogy ez nem egy C14NZ vagy X14NZ motor. A forgalmiban marad a 44KW teljesítmény is. Most volt vizsgázni, simán átment. A zöldkártya értékek sem változnak, ha nincs semmi gond.
  5. C14SE

    Motor

    Fénykép sajna nincs, de amiket felsoroltam tutinyerő az ember, ha be tudja szerezni. Persze kell még egyéb fogyóeszköz is, mint pl: kipuftömítés, hengerfejtömítés, esetleg új csavarok. De a lényeget fentebb feldosoltam. Ha valaki saját maga szerzi az alkatrészeket érdemes előtte megnézni, hogy milyen állapotban van a hengerfej (hidtotőke, himbák, szelepek, szimeringek) Beszerelés előtt szeleptisztítás. Vagy amit én elcsesztem: érdemes rögtön beszerelés előtt "kitágítani" a szívó, meg kipufogó járatokat. Polír, ez-az, stb. (Incontrol kft. - Turcsán Laci) Mer utána nem kell megint leszedni a hengerfejet. Persze ez + lóvé, de még igy a legolcsóbb.
  6. C14SE

    Motor

    "Maradék alkatrészekkel mit csináltál?" Jelenleg már csak a komjuter van meg, meg a kábelköteg, de azt nehezebb eladni mert immobilájzeres. A többi cuccot "beszámították" például 4leömlőbe, vezérműtengelybe. Egyébként Patyi Laci ugyis megszerez mindent könnyebben, mint mi. Persze, ha van jó kapcsolat... Szerintem jelenleg az NZ-SE átalakítás a legkifzetődőbb. Garantált +22Le. Azt meg lehet továbbfejleszteni. De már csak sokkal-sokkal drágábban.
  7. C14SE

    Motor

    Szóval Patyi Laci csinálta anno 135-é. Ebbe benne volt minden. Persze az ár függ attól is, hogy mennyiért lehet alkatrészeket szerezni. Kell hozzá komplett hengerfej, vezérmüház tengellyel, kompjuter, kábelköteg, nagy nyomású benzinpumpa, és persze maga a szívórész. Ja még a légszűrőház sem kompatibilis (legfeljebb az alsó része, mivel sokkal vastagabb ház utáni cső.) Nekem minden cuccot megszerzett, meg persze be is szerelte egy nap alatt. A lamdaszondát érdemes cserélni, ha kipufcsonkkal szereztek hengerfejet, nekem ugyanis rögtön világított a "sárgalámpa". Az SE hengerfejek a legjobb esetben is 4-5 évesek, vagy több... cím: 15. ker Őrjárat u. 1-3. (a kórház területén, jól hátul)
  8. C14SE

    Motor

    Köszi Opel16v Akkor addig is rendbe teszem a kipuf rendszert. Aztán majd oszd meg a remélhetőleg jó tapasztalataidat az elektronika optimalizálásról.
  9. C14SE

    Motor

    Na. Ez azért biztató. Ja, még annyit észrevettem az új vezérműtengellyel kapcsolatban, hogy nyersebben jár alapjáraton. A chip segíthet ezen? Mégvalami: Ki lehet cserélni a C14NZ motor gyújtókábeleit a C14SE kábelei helyére? Nézegettem, az NZ-nek jelentősen hosszabbak egyes kábelei. Befolyásol ez valamit? Csak azért cserélném le, mert a beszerelt SE kábelek egy szerelő szerint cserére érettek
  10. C14SE

    Motor

    "Az a probléma, hogy nem mindig sikerül elérni a kívánt eredményt, és ilyenkor megy a huza-vona a tulaj és a cég között... " Ez mit, jelent? Hogy-hogy nem sikerül. Totál eredménytelen? Persze nem 20-30Le-re kell számítani azt gondolom. De valami plusz csak kijön, nem?
  11. C14SE

    Motor

    ja, a kipufrendzser teljes átalakítása az első, vagy próbálkozhatok először chippel is?
  12. C14SE

    Motor

    Én az ATC-nél érdeklődtem a chiptuning iránt. Külön kérni kell a fordulatszám kitolását, vagy alapból is benne van egy ilyen átalakítás is? Egyébként mi a véleményetek az ATC-ről?
  13. C14SE

    Motor

    Opel16v! Köszi a gyors reagálást. azt viszont hogy lehet elérni, hogy 5-ben 7000-et pörögjön a motor? Gyárilag nem tilt 6500 körül. Sajna nincs fordulatszám mérőm, igy csak a gyári könyv alapján gondolom
  14. C14SE

    Motor

    .... Vagy a kipuf rendszer katalizátor utáni részét is tuningolni kéne? C14SE
  15. C14SE

    Motor

    Sziasztok! Már egy 4 hónapja hogy megvolt egy C14NZ - C14SE átalakításom. Akkor rögtön letesztelve óra szerint 4 fokozatban 185 körül volt a vége. Azóta van benne egy négyleömlő (Lexmaul), K&N betétszűrő, sportgyertyák (Splitfire) meg egy 272 fokos dbilas vezérműtengely. Viszont ez szinte semmit sem éreztet a végsebességen. Csak nagy nehez, megy 190km/h közelébe. Ez persze már 5.-ben, mert 4-ben leszabályoz 185 felett. Természetesen alacsony fordulaton nyomatékszegényebb :) , de nagyobb fordulaton jobban húz :lol: . Mi a véleményetek? Azóta valami teljesítményvesztés álhatott be, vagy csak ilyen rossz az F13-as váltó áttételezése. Esetleg kéne egy Chiptuning is, hogy "optimálisabb" legyen a cucc?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.