Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kovacspro

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    '96 Vectra B 1.7TD GLS
  • Város
    Szentes

kovacspro's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. kovacspro

    Elektromos

    Sziasztok! 1.7TD-nél a generátort alulról, hogy tudom kiszedni, kifér ott valahol? Aki csinálta már, legyen szíves írja le, hogyan. Köszönöm.
  2. kovacspro

    Elektromos

    Mit értesz azon hogy szaggatod? Ezek sokat kibírnak. Én még csak hengerfej és hajtókarcsapágy hibáról hallottam. Utóbbit olcsón megcsinálják, a hengerfej már más téma. Amivel vettem turbót, az szerintem a repedt turbócső miatt adta fel. Nagyon sokáig használhatták így mert a repedés környékén vastagon olajsáros volt. A mostani egy bontott régebbi típus, még az ami nem golyóscsapágyas, sajnos csak ilyet találtam és eleve nem volt tökéletes. De most van két rossz darabon ezen felül, szakműhellyel összerakatok egy felújítottat. A hűtőventinél annyival jutottam előrébb, hogy 2 relé nem olyan aminek lennie kellene, illetve jó eséllyel össze vannak cserélve a venti csatlakozók. Ezen felül persze a hátsó venti eleve rossznak tűnik. A kábelköteg nem tűnik kókányoltnak, mindenhol a gyári csatlakozó van, nincs toldás átkötésnek nyoma, a reléknél sem, ahogy néztem. Azt fogom csinálni, hogy szerzek reléket amiknek lennie kellene, utána kimérem a csatalakozókat, hogy melyik ventié melyik. Esetleg a tiédet meg tudnád nézni, hogy melyik relének milyennek kellene lenni? Cikkszám, GM szám bármi jó lenne.
  3. kovacspro

    Elektromos

    Igen, tudom, hogy így kellene működnie. Rajzot is találtam. Nekem most ez az állapot: Nem kapcsolt egyik fokozat sem, ezért elkezdtem kutatni. Első hiba, sima kétpólusú hőkapcsoló volt bent rákötve a 4 pólusú csatira, a 2-3 lábra, na ez így alapból nem jó, mert az 1-es a test. Elkezdtem tesztelgetni az egyes fokozatokat. Gyújtás nélkül 1. fokozat 1-2 láb --> keringető szivattyú bekapcsol ez ok, de a ventik nem. Gyújtás ráadva 1. fokozat 1-2láb --> relé kattan, de semmi nem megy 2. fokozat 1-3 láb -- > Egymás szemben lévő két venti üzemelne, de csak az első indul el a hátsónak az előtétje "felizzik", ha hozzá fogom a 2-es szálát semmi különbség, de a rajz alapján a 2-es láb nélkül nem is tudna kapcsolni a 2. fokozat. Vagy nem? 3. fokozat 1-4 láb --> Ua mint a 2-es fokozatban, a másik külső venti sem indul el. 4. fokozat ezt nem tudom tesztelni ugyebár a nyomáskapcsoló nélkül. Az összes relét kivettem, teszteltem mind ok. A hátsó venti zárlatos lehet, mert nem is pörög fel, de a rámenő csatijában a fokozatoknak megfelelően megjön a fesz, de fura, hogy állandóan van benne test. Ez így ok? A másik kicsi ventinek a csatijában nincs test, így érthető, hogy nem megy. Ami a legfurább, hogy nekem úgy is kapcsolnak a relék, hogy nem egymás után fogom össze a szálakat hanem egyiket másikat testre húzom. Most átmenetileg kiiktattam a hátsót és a 95-ös 2 pólusú hőgombára rátettem a 3. fokozatot, ez talán elég neki, hogy ne forrjon meg. Nem is nagyon használom városban egyébként. Nincs esetleg egy jó rajzot, ami nekem van olyan pixeles, hogy a vezetékeken kívül más nem nagyon látok rajta. Érzem ezzel szopni fogok rendesen.... Mint úgy egyébként belenyúltam ezzel a kocsival rendesen... már a második turbót kéne cserélni, mert a bontott eddig bírta.. kormánymű is fel lett már újítva.. Abba bízok, ha egyszer kész lesz akkor megbízható autó lesz, Isuzu motorral eddig nem volt gondom csak minden mással ami köré van építve.
  4. kovacspro

    Elektromos

    Ahha, értem, azt lehet külön cserélni? Egyébként így sem stimmel valami, mert az 1-es fokozatban nem kapcsolnak a ventik, 2-es és 3-as fokozatban pedig ugyanúgy felmelegszik az előtét ellenállás.Nem értem miért kellett ezt ennyire elbonyolítania a GM mérnököknek. Ennél sokkal modernebb autókban sincs ennyire agyonbonyolított hűtés...vicc. A klímának a nyomáskapcsolója hol van? Én sehol nem találom.
  5. kovacspro

    Elektromos

    Most teszteltem a hűtőventillátorokat, de valami gebasz van. A belső ventillátor előtét ellenállása iszonyatosan felhevül, de úgy, hogy a rárakódott kosz elfüstölt rajta, gondolom ez nem nem ok. Mi lehet a gond? Egyébként pörög rendesen, nem szorul, nem csapágyas.
  6. kovacspro

    Elektromos

    Ok, nem aggódok akkor. Nálunk itt a Kovács Autó van helyben, találtam náluk 4 pólusút.
  7. Sziasztok! 1.7TD, a bal oldali alsó motortartó hidrocsapágyat szeretném cserélni, de sajnos nem találtam sehol csak gyáriban aranyárban. Nem tudjátok esetleg, hogy más típusé passzol-e oda? Köszönöm.
  8. kovacspro

    Elektromos

    Sziasztok! 1.7TD klímásnál a hűtést elvileg egy 4 pólusú hőkapcsoló kapcsolja. Viszont ezek a hőkapcsolók az adatlapjuk szerint 100 fokon kapcsolják az első fokozatot. Kis közvélemény kutatás után, minden Vectrás ismerősömnek 95 fokon már kapcsol az első fokozat. Nem értem, hogy akkor mi kapcsolja ezt a 95 fokon induló fokozatot? Nekem persze most nem kapcsol semmi, mert előző tulaj belegányolta a 2 pólusú hőkapcsolót, na ezt én vissza alakítom a gyári 4 érintkezősre majd. Csak tanácstalan vagyok, hogy akkor jó-e a 100 fokos vagy létezik olyan aminek az első fokozata 95 fokos, csak sehol nem találok? Köszi.
  9. Sziasztok! Van egy 1.7TD Vectrám. Több gondom is van, de első és legzavaróbb, hogy alapjáraton az egész belső tér remeg, ráz. A motor egyébként szépen, hibátlanul jár. Motortartó bakok cseréje megoldhatja vagy mi a gond? Hány van benne és mennyire kritikus kicserélni? Köszi. Üdv. Peti
  10. kovacspro

    Dízel

    Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. X17DT Isuzu motoros Astrám van. Az utóbbi időben nagyon megnőtt a fogyasztás (7-8 liter/100km). Olajat, vizet nem eszi. Nem forralja a vizet. Rendesen indul nagy hidegben is. Üzemi hőfokot normális időn belül eléri. Teljesítményben nem tapasztaltam csökkenést, sőt mintha 100-200 fordulattal kevesebbet forogna adott sebességen. Nagyobb gázfröccsre elég rendesen füstöl, de szerintem nem durván. Gázolaj tócsát nem látok a kocsi alatt pedig napokat szokott egy helyen állni. Viszont a kipufogó vége, mintha gázolajos lenne. Katalizátor már rég nincs. Az alapjárat amit észrevettem, hogy furán viselkedik még. Indítás után hidegen 1000-es fordulaton megy, nem különösebben jár durván. Utána néhány perc múlva magától megemeli 1200-ra a fordulatot, majd üzem melegen olyan 900-1100 között van, mikor hogy, változó. Túl sok anyagot kapna? Javasolták az automata dúsító? ellenőrzését, mert ha leragad akkor folyamatosan dúsít, lehet ilyen?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.