Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

OAG78

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    31
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Tiszaújváros

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

OAG78's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok, 2004-es, Z14XE motorkódú G Astrám kapcsán merült fel egy érdekes jelenség, nem tudom, hogy ez hiba-e, de mindenesetre kissé zavaró: Nagyobb gázadásra (nem padló, de egy tisztességes "odalépés", ami még szerintem a "kulturált" vezetés határán belül van) azt várnám, hogy az autó rögtön elkezd gyorsulni a gázadás mértékének megfelelően (a 90 lóhoz mérten, persze, nem rakétakilövésre számítok). Ezzel szemben az történik, hogy 1-3 másodpercig (mikor mennyi, minél nagyobb a gázadás, annál tovább) mintha gondolkodna a gép, hogy most mi van, mit kell tennie, és csak utána kezd el rendesen húzni. Bármilyen sebességfokozatban. Mire utal ez a jelenség?
  2. Sziasztok, a hűtőventillátoron lévő előtét ellenállást hogyan lehet tesztelni? Csak a legmagasabb fokozat működik. Illetve ki-be kapcsol a ventillátor melegben. Klímával is. Kicserélném az ellenállást, de előbb szeretnék biztosra menni, hogy tényleg (az a) rossz. Hogyan tudom ezt eldönteni otthon, házilag? Köszönöm. 2004, Z14XE, klímával.
  3. Engem nem az zavar, hogy bekapcsol a ventillátor, amikor kell, hanem hogy egyrészt a műszerfalon jóval alacsonyabb hőmérsékletet látok, mint a valós érték. Nem 4-5 fok eltérésről van szó, hanem 15 fokról, ami szerintem rendellenesen sok. A másik pedig az, hogy szerintem túl könnyen/túl hamar melegszik a motor olyan hőmérsékletre, amikor már ventillátor kell. Ha nem is araszolgatok, hanem átlag 40-nel tötyögök valahol (tehát van menetszél, a levegő akár 4-5 fokos), és néha 1-1 lámpa miatt megállok fél-1 percre, akkor is képes a 3.-4. ilyen lámpánál már kapcsolni a ventillátor, ami szerintem nincs rendben. Nem az, hogy bekapcsol (kapcsoljon is, ha kell, persze!), hanem az, hogy be kell kapcsolnia. De így meg azok, akik tudják a "titkot", lehet, hogy nyugodtan furikáznak, jönnek-mennek, ha 100 fokot mutat a mutató, közben a víz (hűtőfolyadék, tudom) meg már tényleg forr. Így teljesen felesleges a műszer, ha ennyire megbízhatatlan.
  4. Milyen márkájút érdemes ebből venni?
  5. Sziasztok, régóta szenvedek a hűtéssel, kaptam itt is már tanácsokat, annak megfelelő irányokba indultam el, de semmi nem jött be. Most, hogy alig pár fok van odakint, és 10-15 perc araszolás után bekapcsol a ventillátor, már nagyon idegesít. Úgyhogy most komolyabban nyomozni kezdtem. Hirtelen jobb híján egy Torque szoftverrel útnak indultam, és a következőket figyeltem meg: Az analóg műszer által mutatott érték és a szoftver által mutatott digitális érték nagyon nincs összhangban: ~85 fokig ugyanazt mutatják felette katasztrófa: amikor a szofver már 100 fok felett jár, a műszer épp elhagyja a 90-et sokkal nagyobb a különbség annál, hogy elfogadjam, hogy "a műszer úgysem teljesen pontos" A ventillátor a szoftver adatai szerint 105 foknál pörög fel, és 102 foknál áll le. (Az analóg műszer ekkor 90-92 fokot mutat.) Valahol pont ezeket az értékeket olvastam, ezért ezt jónak tekintettem. Letapogattam a vízcsöveket a motortérben 95 fok és 100 fok között (a szoftver szerint): a vastagabb csövek mind melegek voltak a tartályba felül csatlakozó vékonyabb csövek viszont hidegek Ezek alapján mi lehet a gond? Vízhőfok jeladó? Ha jól tudom, egy van csak, a termosztát környékén. Akkor hogy lehet, hogy a szoftver és a műszer ennyire eltér a magasabb tartományokban? Termosztát? ECU? Ha jól tudom, a hűtésnek külön vezérlője van. Az tud/szokott ilyet produkálni? Z14XE motor.
  6. Cserélni még csak a hátsót cseréltem, minden rendben van vele. De az elsőt is szétszedtem már többször (és össze is raktam) "csak úgy", nem nagy ördöngösség szerintem, adja magát.
  7. Sziasztok, első fékbetéteim megérettek a cserére, így hamarosan be is iktatom a műveletet. Honnan lehet kideríteni, hogy milyen típusú fékrendszerhez kell keresnem alkatrészt? Láttam olyanokat, hogy ATE, Teves, Lucas, ... Hogyan azonosítható, hogy az enyémben milyen van? A gép egy Z14XE, 2004-es évjárat, ABS-szel szerelve, elektromos fékkopásjelzés nélkül. Esetleg: Tapasztalatok alapján melyik gyártót ajánlanátok? Fékről lévén szó, a minőség az elsőrendű szempont, az ár emellett eltörpül. Viszont csak márkajelzést nem szeretnék megfizetni, de a jobb minőséget és megbízhatóságot hajlandó vagyok. Köszönöm a válaszokat!
  8. Sziasztok, reggel 6,5 fokban, nem is annyira veszes araszolasnal (lamparol lampara olyan 20 km/h-val azert lehetett menni) is megtortent, hogy 90 fokig felment a vizhofok mutato, majd bekapcsolt a ventillator. Telen ugyanez megtortenik -10 fokban is. Nem hiszem el, hogy ez normalis. Mi baj lehet a hutesemmel? Mit nezzek meg? Lehet nem nyit a termosztat? Egyebkent a nyari 40 fokban sem ment ettol fentebb a mutato, szoval a viz felforrasatol nem tartok, de ez akkor is gyanus. Hutofolyadek van eleg termeszetesen. Klimam van, ha ez szamit. A motor pedig Z14XE. Koszonom a tippeket!
  9. Köszönöm nektek! Kézenfekvőnek tűnik. Egyelőre nem bántom. Majd ha már nagyon zavaró lesz, akkor szétszedem.
  10. Sziasztok, tegnap éjszaka sötétben egyszer csak elment a műszerfal megvilágítása. A tompított fényszóró volt felkapcsolva, a rádió ment még, illetve szivargyújtós telefontöltő. Minden működött (lámpa, rádió, középkonzol világítása), egyedül a műszerfal (sebesség, fordulatszám stb.) sötétedett el. A dátum+idő kijelzőt nem is figyeltem hirtelen. 4-5 másodperc múlva viszont magától helyreállt, és azóta is jó. Ez mi a frász lehetett?
  11. Sziasztok, csak annyit szeretnek kerdezni, hogy a kovetkezo jelenseg rendben van-e, igy kell-e mukodnie a dolognak: A klima jaratasanal mukodik a motorhuto ventillator is. Tudom, hogy ez alapvetoen jo, kell is mukodnie, na de: Nalam nem folyamatosan megy, hanem szakaszosan. Ha 90 foknal (lassan a levego is annyi lesz, de most a hutovizre ertem) kapcsolom be a klimat, akkor szakaszosan jar a ventillator, megy 3-5 masodpercig, majd leall, majd kis ido mulva ujra megy kicsit, ujra leall stb. A motor homerseklete rendben van, lemegy 85 fok kornyekere igy is idovel (ja, most allohelyzetben, alapjaraton vagyunk), tehat vegulis igy is megteszi a hatasat a ventillator, de nem kellene neki folyamatosan porognie, amig megy a klima? Ha ez igy nem jo, mi lehet a hiba forrasa? Mit erdemes megneznem? Koszonom!
  12. Sziasztok, ugy tunik, a motorvezerlo javitasa megoldotta a multkori hidegen indul - melegen leall problemamat. Mivel a motorvezerlo legnagyobb adaz ellensege szerintem a motorbol arado forrosag, ezert arra gondoltam, hogy megelozendo az ujabb meghibasodast, valahogy megprobalom megvedeni az ECU-t ettol. Csinalt mar valaki ilyet? Hogyan? Varok barmilyen hasznos trukkot, praktikat.:) Az, hogy nem kell semmit tenni, mert ugy lettek tervezve, hogy birniuk kell a hot, nem gyoz meg.
  13. Szuper, köszönöm. Azt hittem, elektromos a zárak működtetése. De logikus, hogy az nem lenne jó, hiszen mi van, ha lemerül az akksi...
  14. Sziasztok, ma sajnos biztossá vált: elkerülhetetlen az ECU javíttatása. A kérdésem az, hogy ha kiszerelem a motorvezérlőt: utána visszarakhatom-e az akkusarukat (más részegységek, vezérlők nem fognak-e megbolondulni az ECU hiányától), illetve fog-e működni a központi zár (ideiglenes helyen áll az autó az út szélén Bp. belvárosában, nem szívesen hagynám ott nyitva, amíg elviszem javíttatni az ECU-t)?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.