Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Caravan14

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    36
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Caravan14 last won the day on Július 14 2018

Caravan14 had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    H Astra Caravan
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Caravan14's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Van kipörgés gátlóm, ezért mindkét oldalt bakra raktam az elejét és úgy próbáltam megfogni egyik- másik oldali kereket de gázadásra megindultak. Végighallgattam mindent, alul- fölül de nem sikerült előcsalni a rezgést. Csak keréken gurulva, terhelés közben halható- érezhető. Most már minden fokozatban erős gázadáskor jelen van. Annak hogy a csere váltó is ugyan úgy hibás mint az eredeti kicsi az esélye, ezért a váltót kizárnám. A kuplung új, ha mégis hibás lenne akkor okozhat ilyesmit? Ha nem akkor marad a motor. Vezérlés 1 éve volt cserélve hidrotőkékkel együtt. Twinport lamellák rudazata újszerű, nem hallottam zörögni őket. Mi lehet még?
  2. Hali. Az elmúlt néhány hét még mindig a zaj forrásának keresésével telt el. Váltó csere után is halható a daráló hang, igaz jóval mérsékeltebben. Az új váltóban a difi alkatrészei teljesen passzentosak, a régi váltóban lazán lötyögött minden. Annyit sikerült elérnem, hogy az autó egyébként sokkal csöndesebb lett, és sokkal precízebb- könnyebb lett a váltás. Futóművet, féltengelyt megnézte szakember, cserélve lett minden amit javasoltak. Végigkutattam a motorteret beejtett szerszám után, hátha az zörög. Végigütögettem a karosszériát, kipufogót, motort, váltót, bölcsőt gumikalapáccsal hogy hátha megkerül a zaj forrása. Motor- váltó tartó szilentek újak. Sehol sem ér semmi semmihez ami zöröghet. Mitől származhat még a daráló hang gyorsításkor? Rövid fél- 1 másodpercig halható mélyről induló- magasba elvékonyodó hang amit a karosszériát fogva érezni is lehet.
  3. Új váltó rudazat lesz beszerelve, a régi kotyogott is meg darabjaira kezdett hullani. Találtam a váltón egy sárga pecket ami rugó ellenében benyomva rögzíti a váltót ( gondolom 1- 2 fokozat között). Még a váltókar alatt kell keresnem hasonló rögzítési pontot. Hétvégén összeszerelem azután próba.
  4. Az F13-s váltó rudazat beállításáról nem találtam, csak F Astrához készült leírást. H Astrához ez használható? Van némi különbség a két váltó között.
  5. Ezeket kimondottan ehhez a munkához készítettem. Nagyon beváltak. Mivel nincs sem csápos emelőm sem aknám ezért kénytelen vagyok a betonon szerelni. A bölcső már lent van, a kormánymű jobb oldali hosszú csavarján elámultam, a két anya közé szorított lemez idom ami a szervó olajtartályát tartja..... Ez olyan minta megfeledkeztek volna róla a gyártás során aztán ez a megoldás született. Holnap lekerül a váltó is. Külön öröm, hogy a váltó rudazat szilnetek málnak szét, vehetek azt is. Bölcső Szétszedve
  6. Goole Drive-ról valamiért nem engedi bemásolni a linket (kép beszúrása URL-ről) Még egyszer, Felbakolva
  7. Hozzákezdtem a bölcső leszereléséhez, azt látom, hogy a kormánymű 2 nagy csavarral + 2 kisebb csavarral van felfogatva. Van még ott a hátsó motortartó szilent ( nem egyszerű darab) 3 csavar tartja az alsó részt. A többit nem nagyon lehet látni, mire számíthatok még? Fékvezetékek, szervó vezetékek stb. Mi van még a bölcsőhöz rögzítve? Felbakolva
  8. Kuplung csere után ellenőriztem az olajszintet, mert egy kevés kifolyt a féltengelyek kiszedése után. Néhány decit rá kellett töltenem. Előtte és azóta se látni olajszivárgásra utaló nyomot. Komplett olajcserét most terveztem megcsinálni, gyári GM váltóolajjal. Azt sajnos nem tudom, hogy eddig milyen olaj volt benne mert nem én cseréltem olajat.
  9. Sajnos ebből váltó csere lesz. A zaj forrása egyértelműen a differenciálmű. Sehogy sem sikerült még csökkenteni sem. Z14XEP motor mellől kilehet forgatni a váltót a segédalvázkeret leszerelése nélkül?
  10. Köszönöm a gyors választ. Akkor pontosabban be kell határolnom a zaj forrását. A tanácsodat követve óvatosan rá fogok húzni a csapágyra, hogy mérsékeljem a kotyogást.
  11. Üdv mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni. 5 sebességes kézi váltó F13, kuplungcsere után 1-2-ben kigyorsítva hangos daráló hang halható alacsonyabb fordulatszámnál. A többi sebességben nincs jelen, illetve magasabb fordulatszámon nem jelentkezik a daráló hang. Közelebbről megnézve mindkét oldalon tengelyirányra merőlegesen pár millimétert mozog, kotyog a belső csukló a difiben. Jól gondolom, hogy laza a bolygóházcsapágy és ez okozza a daráló hangot? Ha igen akkor a beállító gyűrűvel hogyan, milyen módon kell beállítani?
  12. Sziasztok! A képen bekarikázott Torx csavart mekkora nyomatékkal kell meghúzni, szögre-húzni? Sem Datában sem a szervizkönyvében nem találtam rá adatot. Főtengely csavar fotó
  13. Az enyém így néz ki. Szétszedni nem tudtam mert peremezve van de találtam képet egy hasonló szétszedett darabról. Ez alapján benyomva a fenékszelepet már könnyen össze tudtam nyomni és fel is tudtam tölteni motorolajjal. Feltöltés olajjal Köszönöm szépen a segítséget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.