Jump to content

Logosz

Forummember
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Semleges

About Logosz

  • Rank
    Újonc

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Zafira A 1.6, Opel Combo C 1.7 D (céges)
  • City
    Gyermely

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kedves Car-társak! Egy kipufogó-kompatibilitási kérdésre szeretnék választ kérni tőletek, ha tud valaki segíteni... Mivel nem kaptam választ, kitöröltem a hosszúra sikeredett kérdésemet, hogy ne fárasszak senkit... A tapasztalatomat leírom: Bosal középső dobot vettem az A Zafiránkra és egy kicsit "sportos" lett tőle az autó hangja. Szépen muzsikál a különböző fordulatszámokon – csak nekem egy kicsit sok, főleg 40 éves kor fölött és családosként. (Hozzáteszem: a hátsó dob sem új darab, de mivel még nem lyukas, azt nem cseréltem.) Szeretem, ha csöndes az autó, így lecserélem a Bosal dobot... Ha valakit érdekel egy 2001-es A Zafirára, Z16XE motorhoz való (tűzkarikás toldású) Bosal középső kipufogódob, keressen meg privátban. Megegyezünk. (A dob kb. 3 hete üzemel, párszáz km-t mentem vele, tehát szinte új. Kauffernél vásároltam 17E Ft-ért, számla meg van.) Üdv: Logosz
  2. Üdv! Próbáld meg, hogy leveszed az akkusarut egy éjszakára (lehet, hogy 10-20 perc is elég, ezt az itteni "szakik" jobban tudják), hogy elfelejtse a megtanult keverékképzési paramétereket, majd csak benzines üzemben menj vele 50-100 km-t, de inkább többet. Ezalatt újra betanulja a számára megfelelő értékeket. Ha megszűnik a rángatás, akkor a probléma oka valószínűleg: a gázrendszer nincs behangolva/beállítva. (Magyarul: gázüzemben valószínűleg szegény a keverék, amit az ECU (benzines "kompjúter") korrigál a lambdaszonda jele alapján, s elmenti a különböző fordulatszám- és terhelési állapotokhoz tartozó befecskendezési értékeket. Amikor átkapcsolsz benzinre, akkor ezekkel az értékekkel kezd, de mivel a szegényre hangolt gáz miatt az ECU dúsít, dús lesz a keverék, emiatt rángathat benzinen. Ugyanígy el kell menned sok 10 km-t, hogy visszaálljon a benzinhez a helyes keverési arányra.) Ennek, amit most leírtam, kicsit ellentmond az, hogy csak fél éve kezdte a rángatást... Tehát lehet más hiba is: lambdaszonda, AC-pumpa (üzemanyag nyomás?), benzininjektorok leragadása/dugulása, gázrendszer hiba (pl. reduktor - gáznyomás hiba), gyertyahézag túl kicsi (kisebb 0,7-0,8 mm-nél), stb... Nem vagyok szerelő, csak néha szoktam olyan dolgokat javítgatni, amit magam is meg tudok tenni az autón ill. nekem is ugyanilyen motorú Zafirám van gázzal és ezért van némi tapasztalatom (a saját rendszeremet végül én hangoltam be). A lényeg, hogy ha az ECU memóriájának akkusaru levétel-általi "nullázása" után, kizárólag benzinnel üzemeltetve elmúlik a rángatás, akkor a hiba gázrendszerben keresendő, mert az hangolja el az ECU-t. Ha nem, akkor a hiba tovább keresendő és valószínűleg a benzines oldalon. Remélem, tudtam segíteni a tapogatózásban! A fórumon nagyon ritkán vagyok, ha tudok még segíteni, keress meg privát üzenetben! (arról úgy emlékszem, küld a rendszer e-mailt, vagy rosszul emlékszem?) Üdv: Logosz
  3. Üdv! A Zafira A 2003-tól a középső sor közepén is három pontos övvel lett szerelve. Ha ilyen üléssort találsz, biztos passzol. Egy bontós szerint a B Zafiráé is betehető, de szerintem stílusában, színében nagyon eltér, hacsak minden ülést ki nem cserélsz... Itt megnézheted – többek közt – mely években milyen ülésekkel szerelték a Zafirákat: http://www.opel-infos.de/modelle/zafira_a.html Egyébként én a 2001-es járgányunkban úgy oldottam meg, hogy a középső ülésnél derékban a 2 pontos övvel rögzítettem jó feszesen, felül pedig egy hevederrel (amit a csomagtartóra való rögzítéshez szoktak használni) odafogattam a gyerekülés felső részét a középső fejtámla fém rúdjaihoz. Sokkal masszívabban fogja a gyerekülést, mint a 3 pontos biztonsági öv (persze elvileg szabálytalan, de a rendőr nem látja meg, ha nem kezdi el tüzetesen vizsgálni). És persze csak olyan gyerekülést lehet így rögzíteni, aminek saját 5 pontos biztonsági öve van (azt hiszem 16 kg-ig használható...). De nem akarok semmi szabálytalant tanácsolni, dönts te a saját belátásod szerint! Üdv: Logosz
  4. Szia! Nem vagyok szakember, de autószerelőktől azt hallottam, hogy ha dízelnél kifogy a gázolaj, légteleníteni kell a rendszert, mert lelevegősödik. Zafiránál nem tudom, hogy van, de talán ez lehet a baj ott is... Üdv: Logosz
  5. Sziasztok! Opel Zafira A-hoz keresek Z380-as (Kryptongrün) gyári színkóddal bal és jobb első bontott sárvédőt, ami újrafényezés nélkül használható. Kisebb karcok, ami hibajavító festékkel-kis ecsettel javíthatóak, nem számítanak. Ne legyen rozsdás (pl. a küszöb előtti résznél), de minimális kezdődő felületi rozsda még nem probléma, ami csiszolással, alapozóval, javítófestékkel javítható. Az ok, hogy ilyen színt keresek: ilyen színű az autónk és nem akarok sok 10E Ft-ért fényeztetni, mert már így is egy fél vagyont költöttünk az autóra 2 év alatt. Végigtelefonáltam az elmúlt 3 hónapban szinte az összes Mo.-i Opel bontót (némelyiket többször is), de egyenlőre nem találtam. Ha valaki tud segíteni, megköszönöm! Békés hétvégét mindenkinek! Üdv: Logosz A PROBLÉMA ÁTMENETILEG MEGOLDVA: VETTEM Z359-ES SZÍNBEN SÁRVÉDŐKET. 1-2 ÁRNYALATTAL HIDEGEBB, DE LEGALÁBB NINCS SZÉTROHADVA. FELTETTEM. HA VALAKI MÉGIS TUDNA Z380-AS SZÍNBEN JÓ ÁLLAPOTÚ ELADÓ ELSŐ SÉRVÉDŐKET, KÉREM JELEZZE! KÖSZÖNÖM!
  6. Logosz

    Zene

    Üdv! Somi elérhetőségét megkaptam, köszönöm, már fel is vettem vele a kapcsolatot, találkoztunk, folyamatban van az ügy. Kedves Csaba! Nem azért írtam kövér betűkkel, hogy hamarabb megoldódjon... Csak próbáltam kiemelni a lényeget, mert sokszor "bő lére" eresztem az írásomat, (szeretek pontos és egzakt lenni, de ezzel másokat meg lefárasztok)... Néha ezért szégyellem is magamat. Köszönök mindenkinek minden jó szándékot és segítséget! Isten fizesse meg! (Ezt komolyan írtam, nem poénból. Meg szokta. "Amit akartok, hogy veletek tegyenek az emberek, azt tegyétek ti is velük." - mondja Jézus)
  7. Logosz

    Zene

    Üdv! Bocsánat, ha elrettentők voltak a "maratoni" beírásaim! Rövid leszek (indoklások nélkül): - FM transzmitter egyenlőre (még nem véglegesen) kilőve az MP3 hallgatáshoz - Eladó CD30 MP3 és Tech2-es rádió-autó-összehangolás ügyben senki nem tud segíteni? - Somihoz adott valaki Facebook-os linket (mert ritkán van itt a fórumon), de én elvi okok miatt nem Facebook-ozok (nincs fiókom sem)... Tud valaki őhozzá más elérhetőséget (e-mail, tel.)? Kérem, hogy ha nem titkos, írja meg nekem privátban! Sürgős lenne... Köszönöm! (Az eddigi válaszokat is!) Üdv: Logosz
  8. Logosz

    Zene

    Sziasztok! Köszönöm a válaszokat, igyekszem válaszolni rá érdemben... A kódot nem tudom, hogy meg van-e (lehet, hogy meg van, annyira még nem kerestem). Hol szokott lenni? A szervizkönyvben vagy egy külön papíron? (A saját Zafirám rádió kódja pl. külön papíron van, de ha jól értettem nem ez kell, hanem az autó kódja...) Nem akarom bonyolítani és drágítani az életemet, csak egyszerűen most nincs időm rá, hogy egy fél napot vagy egy napot szereljek emiatt... A cégautót nem fogják egyhamar lecserélni, mert most kaptam a régi Combo helyett. Az még egyenlőre nem került eladásra és abban egyébként van egy dizájnilag nem belevaló CD30 MP3, erről írtam fönt. Az csipog (így használtuk elég idegesítő volt) és időnként kiírja, hogy "Program radio" – erről azóta olvastam, hogy ez csak annyi, hogy össze kéne hangolni (???). (Mert azt hittem, hogy nincs lehangolva arról az autóról, amiben eredetileg volt...) Rákerestem a neten képekre, emlékeim szerint sajnos az a kilencgombos verzió... Akkor gondolom nincs átjárás a kettő között, magyarul nem tudok a kettőből egyet csinálni, ha be is tudja valaki hangolni az újabbik autóra... (Ez még mindíg az egyik legolcsóbb verzió lenne...) Ha létezik normális minőségű FM transzmitter, akkor lehetséges ez az út is, bár nem vagyok híve a fölösleges elektromágneses sugárzásoknak a közvetlen közelemben... (van belőle így is elég) A telefon üzemmód elvileg működik, kipróbáltam, pár gondom volt vele: - Nagyon le van osztva a jel (ezt egy letöltött CD30 MP3 kapcsolási rajzon láttam, de gondolom ugyanez a sima CD30-nál), emiatt a forrást is és a rádiót is nagy hangerőre kell beállítani: nagyon zajos (súg) - A szóbanforgó csatlakozók üresek (nincs bennük saru), vezetékvégeket dugdostam be próbaképpen, amik hol érintkeztek, hol nem... - Ha fixre bekötöm a telefon kihangosítás üzemmódot (se kapcsolót se jack aljzatot nem akartam sehova bebuherálni, mert nem a sajátom az autó), akkor a rádiót nem lehet kikapcsolni, folyamatosan működik, ergo lemeríti az akkumulátort. Magyarul a 11-es lábra testet kötve egy olyan üzemállapotba kerül a rádió, hogy folyamatosan be van kapcsolva... Ez így természetesen nem jó, ez volt a döntő ok, ami miatt megelégeltem. Egyenlőre kicsit tanácstalan vagyok.. Lehet, hogy elkérem a főnökömtől a "csipogós" rádiót a régi autóból, aztán valaki vagy össze tudja hangolni (az kérem jelentkezzen privátban!), vagy hallgatom csipogósan, mint a régi Combóban... Üdv: Logosz
  9. Tisztelt fórumtársak! Ebben a topicban már írtam a problámról, de inkább ide tartozik, ezért megismétlem a kérésem... Pár hete kaptam a cégtől, ahol dolgozom egy újabb (másik) céges autót (Opel Combo C, 2011-es évj.), amiben csak CD30-as rádió van... Eléggé sürgőssé vált, hogy vezetés közben tudjam a főiskolai előadások hanganyagát mp3-ban hallgatni, mert közlednek a vizsgák. Nagyjából az egyetlen normális lehetőség, hogy veszek egy CD30 MP3-at és azt "áthangoltatom" erre az autóra. Van-e valakinek eladó ilyen (lapos előlapos, mattfekete) jó állapotban, működőképesen? Hirtelen ilyen képet találtam róla, így néz ki a jelenlegi (csak MP3-nélkül): https://www.ebay.de/itm/Radio-CD-Radio-CD30-mp3-6284-OPEL-COMBO-TOUR-1-4-/132291053351 És valaki össze tudja e nekem hangolni a mostanai céges autómmal (Combo C, 2011-es évj.)? (Nem tudom, hogy meg van-e a kocsi kódja, a szervizkönyvet elvileg hozza/küldi majd a kereskedő, mert azt nem kapta meg a főnököm, mikor pár hete megvette az autót) Somit jópár napja kerestem privátban emiatt, de ezidáig nem válaszolt... Ha bárki tud valami megoldást/segítséget, kérem jelentkezzen privátban és majd tel. számmal rövidre zárjuk a dolgot, mert így fórumon/e-mailben macerás megbeszélni bármi konkrétat! Előre is köszönöm! Üdv: KZ. (Alias Logosz)
  10. Logosz

    Zene

    Tisztelt fórumtársak! Konstrukciós és technikai okok miatt sajnos nem sikerült a telefonkihangosítóról való meghajtása a CD30-nak... Így eléggés sürgőssé vált, hogy tudjam a főiskolai hanganyagokat mp3-ban hallgatni. Nagyjából az egyetlen normális lehetőség, hogy veszek egy CD30 MP3-at és azt "áthangoltatom" erre az autóra. Van-e valakinek eladó ilyen (lapos előlapos, mattfekete) jó állapotban, működőképesen? Hirtelen ilyen képet találtam róla, így néz ki a jelenlegi (csak MP3-nélkül): https://www.ebay.de/itm/Radio-CD-Radio-CD30-mp3-6284-OPEL-COMBO-TOUR-1-4-/132291053351 És valaki össze tudja e nekem hangolni a mostanai céges autómmal (Combo C, 2011-es évj.)? (Nem tudom, hogy meg van-e a kocsi kódja, a szervizkönyvet elvileg hozza/küldi majd a kereskedő, mert azt nem kapta meg a főnököm, mikor pár hete megvette az autót) Somit jópár napja kerestem privátban emiatt, de ezidáig nem válaszolt... Ha bárki tud valami megoldást, segítséget, kérem jelentkezzen privátban és majd tel. számmal rövidre zárjuk a dolgot, mert így fórumon/e-mailben macerás megbeszélni bármi konkrétat! Előre is köszönöm! Üdv: KZ. (Alias Logosz)
  11. Logosz

    Zene

    Hát akkor barkácsolok, a csatlakozók ott vannak a rádión... Illetve megkerestem Somit privát üzenettel, az aláírása szerint árul CD30 MP3-ast is... Meglátom, mit válaszol. FM transzmitterrel több vélemény és egy ismerősöm tapasztalata miatt nem próbálkoznék. Én is hallottam a minőségét az ismerősömnél, szerintem egyszerűen katasztrofális (persze lehet, hogy a leggagyibb kínai volt, és annál vannak jobbak is, nem tudom).
  12. Logosz

    Zene

    Kedves Csaba! Köszönöm a választ! A csatlakozó kiosztásokat tudom, azoknak sikerült utánajárni, ma kivettem a készüléket, rá is néztem, de sajnos üres a csatlakozósor, ahol a tel. bemenet van, nincsenek benne a késes érintkezők. Így nehezebb lesz rácsatlakozni... Holnap talán lesz némi időm, megpróbálom a telefon bemenetről meghajtani. A 2. lehetőség, amit írtam az, hogy CD-ről tud MP3-at játszani, de nyilván ehhez egy másik CD-s rádió kell, ami ezt tudja. Erre írtam, hogy túl sok pénzt nem tudnék rá beruházni. Ez esetben nem kéne AUX (bár úgy láttam, hogy az MP3 lejátszósoknak szokott AUX bemenete lenni), mert akkor kiírnám CD-re és arról hallgatnám. Az előző Combóba, amit használtam, volt egy ilyen (CD30 MP3), a főnököm vette bontóban, mikor azzal az autóval járt. De nem volt "lehangolva", az Opel szerviz sem tudta azzal a Combóval összehangolni, ezért folyamatosan csipogott (ezt még valamennyire megszokta az ember, de nagyobb hangerőnél hosszú távon szét ment a fejem tőle), a rosszabb az volt, hogy 5mp-ként kiírta, hogy Program Radio és olyankor egy ideig semmire sem reagált. Enyhén szólva is balesetveszélyes volt, hogy az ember mindig azt figyelgette, melyik az az 5 mp, amikor lehet halkítani, hangszínt állítani, léptetni stb. (Garatuláció az Opel tolvaj-védelméhez, vagy nem tudom mijéhez...!). Egy másik hibája is volt, ez nem tudom, hogy típushiba-e, vagy csak azé a készüléké volt: 40-60 perces hanganyagok közepe-vége felé lekapcsolva és a következő elindulásnál újra bekapcsolva nem találta meg a helyet, ahol abbamaradt az MP3 hanganyag lejátszása, hanem némi vacakolás után továbbléptette a következő hangfájl elejére. Ezt legalább az esetek 1/3-ában csinálta. Ez is elég zavaró volt, hogy állandóan pörgetni és keresni kellett, honnan folytassam a hallgatást... Ha valakinek van esetleg valamilyen ajánlata CD30 MP3 lejátszósra, amit be is tud (ő vagy valaki más) hangolni erre az autóra, megköszönöm, ha megkeres. Köszönöm!
  13. Logosz

    Zene

    Tisztelt Car-társak! Üdvözlök mindenkit! Új vagyok a fórumon és nem igérem, hogy aktív fórumozó leszek, idő hiányában. Mégis lenne egy kérdésem/kérésem... hátha valaki tud segíteni... Céges autónak, munkaeszközként kaptam egy 2011-es évjáratú Opel Combo C-t, . "Nagy örömömre" van benne kormányról vezérelhető gyári CD-s rádió, de "nagy sajnálatomra" csak CD30-as, ami nem tud MP3-at lejátszani. Üröm az örömben! Nekem pedig SOS szükségem lenne erre a lehetőségre, mert levelezős főiskolai tanuló vagyok és a felvett órai előadásokat szoktam menet közben hallgatni, vizsgákra készülve (napi 2-7 órát töltök autóban). Utánajártam a témának, nagyjából 2 lehetőségem van: 1.) A jelenlegi CD30-nak csak mono telefonbemenete van (ez nekem elég, mert az előadások is monók), azt kivezetem (műszerész vagyok, csak az időm kevés...) és meghajtom MP3 lejátszóval (telefonnal, diktafonnal stb.). Letöltöttem egy CD30-as kapcsolási rajzot, megnéztem, elég nagy feszültségosztása van a tel. bemenetnek (kb. tizedére osztja vissza a jelet) és tekerccsel, kondival meg is van szűrve... Egyszóval nem tudom, milyen lesz a frekvenciaátvitele/minősége és meg tudja-e megfelelő hangerővel hajtani pl. a diktafon... érdemes-e ezzel kisérletezni...? Másik kérdés még a csatlakozó, abba bele tudok-e applikálni 3 vezetéket (tel. mute, és a jel két vezetéke), vagy ki vannak-e ezek vezetékelve, ahol csak rá kell csatlakoznom? 2.) A másik lehetőség, hogy kicseréltetem egy CD30 MP3-asra. Ezt egyrészt össze kell hangolni az autóval (nem tudom, hogy a borsos árú Opel szervizeken kívül ki tud ilyet megcsinálni esetleg közületek... Somi vagy másvalaki?), másrészt nem tudom honnan szerezzek be ilyen rádiót (meg kell, hogy legyen a rádió kódja is, ha jól tudom). Bontóból? Vagy van valakinek közületek működő, mattfekete, szép állapotú CD30 MP3-asa eladó? A problémám még az, hogy túl sok fölösleges pénzem nincs a dologra, másrészt nem a saját autóm, hanem munkahelyi, ezért sok pénzt elvből sem tennék bele, a cég pedig nem fizeti ki az "extráimat". Esetleg be tudja valaki számítani a meglévő CD30-at (nincs meg a kódja, de tökéleten működik az autóban) ill. a saját Zafira A-mból való CAR400-as kazettás rádiót (ennek van kódja), ha valaki tud vele valamit kezdeni? Bocsánat a sok kérdésért és a bonyolultságért! Köszönöm, ha valaki tud segíteni! (Bp.-en és a budai környéken hetente többször megfordulok.) Üdv: Logosz
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.