Jump to content
OPEL FÓRUM

Logosz

Forummember
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Semleges

About Logosz

  • Rank
    Újonc

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Zafira A 1.6, Opel Combo C 1.7 D (céges)
  • City
    Gyermely

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Üdv! Nekem EGR szelep okozott rángatást, bár egy szerelő a fojtószepre tippelt... Mióta teljesen ledugóztam, eltűnt a rángatás, sokkal jobban megy az autó (nem csak alacsony fordulaton) és a hangja is szebb. Igaz nekem valami utángyártott vacak lehet bent, mert kb. a 4. ki-beszerelésnél vettem észre, hogy zárt állapotában sem zár rendesen, mert a mozgó dugattyújának kisebb az átmérője, mint a persely, amibe belemegy. Körben van egy néhány tized mm-es rés... No comment. Egyébként ezen kívül a visszajelző potmétere rossz, azért rángat. De nem cseréltem ki, erre nem akartam költeni. Most lezárva tökéletes, az ECU nem dob hibakódot, pedig már 1500 km-t biztos elmentem így vele. (Zafira Z16XE motor) Nem tudom, hol áll a "projekt", de a kokszos gyertya nem jó előjel... Lehet gyertya-probléma is, trafó is. De rosszabb esetben talán szelep-zárási probléma is (abban a hengerben 1 v. több szelep el van kokszolódva és nem zár rendesen). Itt a fórumon a "fagyizást" javasolják erre (benzinbe szeleptisztító adalék, majd kb. fél órán át 4-5000-es fordulaton menni az autóval, az leégeti a kokszot). Fojtószelepre egy autódiagnosztikával foglalkozó ismerősöm azt mondta, hogy a legritkább esetben szokott azzal baj lenni, bár mindenki elsőre azt gondolja... Persze ha már ragad a pillangószelep az olajtól és nem tud rendesen mozogni, gondolom okozhat gondot...
  2. Üdv! Nekem hűtőcsere után a hűtő alsó vízcsövén csak úgy tudta a szerelő megszüntetni a szivárgást, hogy a rugós bilincs mellé berakott egy AWAB (vagy ABA?) bilincset, hogy ne kelljen megbontania még egyszer. Persze ott elfért a két bilincs egymás mellett úgy, hogy a csőcsonk peremes részén belül fog mindkettő. Azóta nincs szivárgás. Egyébként nekem 3 helyen volt szivárgás, mikor megvettem: - lyukas volt a hűtő - a gázreduktor hűtővíz-csatlakozásánál nem húzta meg a "kedves szerelő" rendesen a bilincset - fűtőtest bemenő-elmenő csatlakozásainál elöregedett az O-gyűrű és ott eresztette be a vizet az utastérbe a középkonzol alá (ha előztem, nagy fordulatnál lehetett érezni az utastérben a fagyálló szagot). Pár litert fel is szívhatott a szőnyeg alatti hang/hőszigetelés... A termosztáttal kapcsolatban nem tudok segíteni, esetleg keress rá "guglin" úgy, hogy a képeket nézed. Ha valamelyik alkatrészes cég lefotózza egyesével a gyártmányokat, ott megláthatod, melyik gyártó csinál fém csöveset. Nekem műanyagosra cserélte anno a szerelő (nem emlékszem, melyik gyártó terméke), de 3 év óta nem volt gondom vele.
  3. Üdv! Én inkább a Walkert próbálnám... valahol azt olvastam, hogy a fojtása is a legközelebb van a gyári dobéhoz. Apropó, van egy eladó újszerű (3 hetet futott) középső Bosal dobom Zafira A-hoz (Z16XE, 2001-es évjárat, tűzkarikás rögzítés a középső-hátsó között). Korábban már írtam róla valahol, de most nem keresgetném... Hangosabb lett tőle az autó, számomra kicsit zavaróan (igaz ebben ludas lehetett az utángyártott katalizátor is, ami azóta a MÉH-telepre került - erről is írtam). Egyébként szépen muzsikált minden fordulatszám-tartományban, de én azt szeretem, ha csend van az autóban... Nekem most MTS van fönt (a Bosal előtt is ez volt), nem volt nagy baja, csak a cső-dob csatlakozásoknál vált el a hegesztés és kifújt. Sikerült meghegesztetnem egy nem drága, de jól dolgozó szakival és visszatettem, mert a Bosalt kicsit hangosnak találtam. Ha valakit nem zavar a Bosal hangja, és érdekli, akkor írjon privát üzenetet, megegyezünk! Kérdés: kapok a rendszertől e-mailt, ha privát üzenetet kapok? Mert van, amikor 1 hónapig nem nézek föl a fórumra... Kérdésed második felére válaszolva: a rögzítés szempontjából nem számít a tartópálcák kivitele. Nyilván szebbnek/profibbnak néz ki a gyári jellegű (gyűrűs megvastagítás), de a hajlított sem esik le a gumiról... Nekem például a fent említett Bosal középdobnál hajlítottak a tartópálcák. Valaki talán pont ennél a témánál írta korábban, hogy kipróbált sokféle dobot, de a Bosal se bírt többet, mint bármelyik utángyártott. Nálam középső dobban, minőségben/anyagban az MTS legalább annyira kidolgozottnak/minőséginek nézett ki (nehezebb is), mint a Bosal, mégis 1,5-2,5 éves kora között több helyen elvált a hegesztés/elrepedt a dob lemez anyaga, mignem a fent említett szaki meg nem erősítette rendesen. Azóta jó, hogy meddig, nem tudom... A hátsó dobom szintén olasz Sigam, 3 éves, mint az MTS, egyenlőre még nem lyukadt ki (bár már kívülről korrodáltnak néz ki). Viszont mikor a középső dob-csere miatt leszedtem, kb. 20-30 deka rozsdás vastörmeléket ráztam ki belőle... Egyszóval (-mondattal): ha az ember megteheti, vegyen gyárit! Logosz
  4. Bocsánat, ha rossz tippet adtam! Bár legalább az ECU érintkezői/csatlakozói ki vannak zárva... Persze attól még az elektronikának lehet(ne) olyan baja, hogy az egyik hengert nem úgy vezérli (befecskendezés, gyújtás), mint a többit. De persze ez is találgatás! (Nem biztos, hogy ilyen hiba egyáltalán felléphet... de nem ismerem az ECU belső felépítését.) Én még nem adnám fel Weisz Danit, legalább egy telefon erejéig, de persze te döntsd el, hogy mit akarsz kezdeni az autóval! Esetleg még az ECU és gyújtásmodul közötti vezetékekkel nem lehet baj? Ohmikusan érdemes lenne kimérni őket. Ezen kívül esetleg mechanikus hiba abban a hengerben: szelep fennakadás (vagy inkább lent-akadás), nem zár rendesen a szelep stb. Kompressziót nem mértetek a hengerekben? Több ötletem nincs, én is csak DIY szerelő vagyok, szóval magamnak csinálom, amit csak tudok. (És nekem is gázos autóm van...) Üdv: Logosz
  5. Szia! Ez biztos? Meg is vizsgálta rendesen vagy csak rámondta a tutit? Épp akartam írni, hogy szerintem ECU probléma is lehet... Írtad, hogy az legritkább esetbe romlik el, nos ezzel a bontósok vitatkoznának: köztudott, hogy a motorra szerelt vezérlők a rezgéstől, melegtől stb. egy idő után elkezdenek hibákat és/vagy hibakódokat generálni. A csatlakozó érintkezőtüskéi és a panel közötti vékony vezetékek elszakadnak ill. letörnek a forrasztások. Persze ez nem törvényszerű, de több cég javít Mo.-on Opel ECU-kat, garanciával (pl. Jófogáson is hirdetnek) Lásd: https://elektrotanya.com/content/opel-z16xe-ecu-javitas https://www.youtube.com/watch?v=6m7YuF_L26o Weisz Dani Opel-specialista cartársunk is javít ilyeneket, ill. javasolnék egy próbát, hogy vele is nézesd meg az autót, hátha nem a motort és autót kell kidobod, hanem csak ECU-t javítani, vagy vezetékeket megforrasztani. (A hirtelen előjött hiba is erre vall, nem motorkopásra...) https://www.opelforum.hu/topic/1617-wessz-opel-szerviz-vendégkönyv/ Googlében keress rá: "Deus Rex Kft." és kiadja az elérhetőségeket (Törökbálintról elköltöztek Budaörsre, Bánki Donát út 32., Ipari Park) Kb. 2 hét a "várólista" nála is, de lehet, hogy egy gyors "ránézést" meg tudsz vele beszélni soron kívül. Egy telefont megér! Üdv: Logosz
  6. Emlékeim szerint az új 25 mm-es, a kopáshatár 21 mm. (Legalábbis az 1,6-os A Zafira első tárcsáinál) De a lényegen nem változtat, a tiéd valóban "félidős". Zimmermann tárcsáról jókat hallottam, ill. Opel Combón (ugyanolyan fékekről van szó, mint az 1,6 Zafiráé) van tapasztalatom Juratek tárcsával: teljesen jó, két céges autón már egyet-egyet cseréltek és nem ütött soha. Az elsőnél Textar betéteket kértem hozzá, "atom jó" volt vele a fékhatás. A második autónál Juratek betéteket tettek be, (mondván, hogy a mostani Textarok csikorognak): ez is jó, kicsit ugyan érzésre puhább a fékpedál, kicsit "nyúlósabban" fékez, nem "harap" annyira , mint Textarral, de odalépve fékez ezzel is rendesen. Nekem a saját Zafirámon GM betét volt elöl, fékhatás közelített a 0-hoz, családdal együtt életveszély volt. Így lecseréltem Textarra. Az első próbafékezésnél, amikor is a használt tárcsa és az új betét először találkozott nagyobb erővel, érezni lehetett a különbséget. Azóta bekopott és VAN RENDES FÉK a Zafirán! Nem tudom, vajon tényleg gyári volt-e, ami benne volt és valaki megégette, vagy valami hamisított GM, de katasztrofális volt vele a fékhatás.
  7. Ez a kerékdobban lévő hangszigetelés, az első futómű zaját és a motorzaj sárvédő felől érkező részét hivatott tompítani, nem annyira az ajtó élét védi a kosztól: https://opel.7zap.com/hu/car/t98/c/1/3-2/ Nekem is hasonló volt a helyzet, mikor megvettem, kb. 20 centi magasan állt benne a sár, bár nekem nem volt gyárilag ez a hangszigetelő szivacs (1,6-os Zafirákba valamiért nem tettek). Viszont valamikor volt rajta első sárfogó gumi, a műanyag dobbetéten ott voltak a lyukak, amivel rögzítve voltak valaha. Ha ledugózták volna pl. kárpitpatenttel, akkor a kerék nem nyomta volna be az üregbe közvetlenül a vizet és a sarat... Nekem már késő volt a takarítás, pár évvel előtte jó magyar módra (eladásra) gittelték a sárvédő alját, majd lefújták. Mikor a gittet elkezdte felhólyagosítani a rozsda, én pedig elkezdtem csavarhúzóval megkapargatni, hamar rájöttem, hogy az első sárvédőim alját javarészt megette a rozsda. Tavaly cseréltem sárvédőket, kaptam normális állapotú gyári bontottat, nem kellett fényezésre tízezreket költeni. Igaz nem abban a színben, mert 3 hónap után feladtam a keresést, egy árnyalattal hidegebb zöld lett. Szürkületben nem látszik, csak napfényben. Annyi baj legyen, nekem nem státusszimbólum az autó (18 éves Opel Zafirával annyira nem is lehet "villogni"), hanem használati eszköz. Megvettem bele potom pénzért a fenti hangszigetelést is: határozottan csendesebb lett belülről a futómű és a motor is kicsit. Vettem én is 2 bontott gyári sárfogó gumit elölre, a rögzítése pont passzol a korábban a dobbetétbe fúrt lyukakba. Hogy a sárvédő aljának védelmét vagy a rozsdásodást fogja elősegíteni, majd kiderül. (Vagy nem derül ki összehasonlítási alap hiányában.) Mindenesetre jól néz ki és nem veri annyira föl az első kerék a sarat az ajtókra. "Opel sosem rohad el" – légüres térben, oxigén és víz nelkül, ha nem használjuk az autót... és mellesleg, ha megállítjuk az időt... Kivétel Magyarországon, ahol irdatlanul sózzák az utakat...
  8. Üdv! Nem biztos, hogy nem megy át... az enyémet sem tudom, még lehet, hogy átment volna, de kb. 2 hónap keresés után kaptam keveset futott gyári katalizátort és inkább nem próbálkoztam. Van már szaga? Az enyémnek volt: hidegindítás után, mikor kezd "elindulni" (működni) a katalizátor, a "kellemes aroma" helyett inkább nitrohígítóhoz hasonló szaga volt. Melegen pár gázfröccs, vagy gyorsítás után pedig kicsit torokkaparó (kénes?) szaga. Az első és hátsó lambdaszondák jele pedig elég hasonló volt. Ezt esetleg érdemes megnézned (nézetned), abból kiderülhet, milyen kondícióban van a kat.
  9. Üdv! Nekem is LPG-s az autóm, de egyenlőre az olasz Sigam hátsó dob még nem lyukadt ki (lassan 3 éve van bent), igaz keveset megyünk vele (évi 8000 km). Az MTS (szintén olasz) középső dobot ennyi idő alatt kétszer hegeszttettem meg: először a dob külső lemez anyaga repedt meg 1-2 cm hosszan és ott fújt ki, másodszor pedig a cső-dob találkozásánál a hegesztés vált el. A második repedés-kifújás után vettem egy Bosal dobot, mondván, hogy nem akarom már ezért szerelőhöz vinni, a hegesztő ismerősök meg nem vállaltak már kipufogóhegesztést. Így lecseréltem egy Bosalra. Sajnos annyival hangosabb lett tőle az autó (ebben ludas lehetett az utángyártott katalizátor is), hogy 3 hét után visszatettem az MTS-t... Mivel a dob és a cső jó állapotban volt és időközben találtam egy hegesztőt, aki pár ezer Ft-ért szépen meghegesztette, így visszakerülhetett. Aztán az utángyártott katalizátort is le kellett cserélnem (2,5 évet és 20000 km-t bírt - erről már írtam korábban), így most már nagyon szép halk lett az autóm. Ennél csak a gyári dobokkal volt halkabb, mikor megvettem... (15 éves volt az autó, a szerelő szerint még eredeti volt a kipuff. Ha mégsem, és a 2. garnitúra GM volt rajt, akkor is 7-8 évet bír ki, nem kettőt!!!) Szóval van egy 3 hetet használt Bosal középső dobom, Zafira A-ra (2001-es évjárat), ha valakit érdekel, és nem zavarja, hogy hangosabb lesz egy kicsit az autó, keressen meg privátban, megegyezünk. (Gyári katalizátorral nem próbáltam a Bosalt, de ha nem tudom eladni, az MTS halála után fel fog majd kerülni az autóra...) Én arra jutottam, hogy se olasz dobot (ami a hangtompítás/rezonancia szempontjából nekem jobbnak tűnik, mint a Bosal), se Bosalt nem veszek többet. A lengyelekről még az a szerelő beszélt le, aki az olasz dobokat tette föl 3 éve. Bár valaki a Ferrozra írta, hogy az elég jó minőség (az is lengyel). Vagy Walkert vagy GM dobot fogok venni, nem nagyon akarok már próbálkozni. (Walkerre valaki azt írta, hogy majdnem ugyanaz a fojtása/tompítása, mint a gyárinak) Egy 2011-es C Combo céges autóval dolgozom (1,7-es Isuzu dízel), azon is Bosal dob van (bár asszem az GM Bosal, tehát "gyári"), de az is nagyon hangos. Igaz szerintem ott inkább az Isuzu motor a ludas... Ami kell a felszereléséhez (a dobon kívül): - 2db csavar - 2db rugó - 1db tűzkarika - 1db bilincs (az első/bemeneti csatlakozásához) - a bemenő csatlakozáshoz ajánlották a Bosal/Walker kipufogópasztát (én vettem, nem fúj ki azóta sem az illesztésnél) (- gumi tartók, ha már el vannak fáradva) Javaslom ár szempontjából a Kauffer-t, mint alkatrészboltot és inkább Walkert, mint Bosalt, ha kicsit drágább is... Bocs, ha ismét hosszú voltam!
  10. De írtad te is, csak nem olvastam el alaposan... bocsánat! Ezért valószínű, hogy ebben a kontrukcióban, ami nekünk van, a nyomásszabályzó a tankban van, mindezen szerelvények előtt, mert így tudja biztosítani az állandó nyomást – a felhasznált üzemanyag mennyiségétől (alapjárat–padlógáz) függetlenül.
  11. Üdv! Emlékeim szerint nekem is így néz ki az injektorhídba vezető cső (Zafira A, Z16XE motor) és nekem is csak ennyit "pisilt", mikor nyomásmentesítettem (benzinszűrő cseréhez, de nem tudom mennyi állás után csináltam). Én is csodálkoztam, de nekem megy az autó rendesen, így nem tudom, mennyi az üzemanyag-nyomás. Nem lehet egyébként, hogy a nyomásszabályzó szelep a tankban van az AC pumpa környékén? Nézegettem az alkatrészek rajzait, itt és itt, de nem sokkal lettem okosabb sajnos. Nálam – emlékeim szerint és a rajz szerint is – úgy van, hogy a benzinszűrő után van egy Y elágazás, egyik ága megy előre a motorhoz, a másik megy vissza a tankhoz. Mikor nézegettem az autón a dolgokat, nyomásszabályzóval sehol nem találkoztam, ezért kérdezem, hogy a tankban nem lehet-e (a szűrő előtti ágban)...?
  12. Üdv! Van egy sanda gyanúm, hogy az autódon utángyártott katalizátor van fönt, azért nem stimmel a gyári lemez (és azért nem volt rajta, mikor vetted)... A hővédő lemez mindhárom furatának a katalizátor leömlő öntvényének megfelelő furataihoz stimmelni kell. Nekem volt sajnos két és fél évig egy utángyártott kat., arra is nehéz volt feltenni, de ott csak 1-2 mm differencia volt a furatoknál. Lásd a hosszúra sikeredett írásomat az utángyártott katalizátoros "kalandról" (ha érdekel – tanulságot le lehet vonni belőle): https://www.opelforum.hu/topic/225-általános-műszaki-problémák/?&page=1747#comments
  13. Üdv! Ez csak egy gondolat (vagyis tipp) részemről és nem hangzik túl jól: ECU probléma nem lehet? Z14XE és Z16XE-nél az ECU a motoron van: melegíti a motor, rázkódik stb., emiatt lehet velük állítólag mindenféle érdekes probléma/jelenség. (Pl. hamis hibajelzések is). Több műhely javítja, az itteni Car-társak bizos tudnak egy megbízhatót mondani (pl. Weisz Danit is írta valaki itt a fórumon, hogy javít, vagy javíttat). De remélhetőleg egyszerűbb a probléma... Bár a hibafelderítésnél lehet, hogy a melegedés a kulcs: mi az az alkatrész/szenzor, ami a motor-hőmérséklet változásának függvényében beleszólhat a keverékképzésbe, gyújtásba stb.? Visszaolvastam a bejegyzéseidet... (azt írtad, hidegen se pörög ki) Mióta csinálja? Benzinszűrő-csere nem lehet az oka? (Pl. gyári hibás szűrő és nem enged át annyi benzint, mint kéne - lecsökken a mennyiség/nyomás...?) Olvastam már ilyen hibáról itt a fórumon, bár a hibajelenségre nem emlékszem, de a Cartárs visszatette a régi, koszos szűrőt és azzal megszűnt a hiba. Egy megjegyzés: Z14XE-nél tudtommal nincs alapjárati motor (elektromos gázpedál-folytószelep van)... Nem gondolnám, hogy az EGR szelep ilyet csinálna, hacsak nem nyitna ki minden alkalommal teljesen (pl. az EGR szelepben lévő nyitás-visszajelző potméter ad fals jelet az ECU-nak), de akkor elindulásnál éreznél egy (vagy több) nagy torpanást-rántást, és akkor sem hiszem, hogy a "padlógáz"-ba annyira beleszólna, hogy csak 4000-ig pörögne ki... Nem 20 perces munka sajnos, de ha van valakinek az ismeretségedben egy ugyanilyen autója és megengedi, érdemes lenne az ECU-kat átcserélni (keresztpróba): átviszi-e a hibát, vagy marad a Te autódban? Ezzel az ECU hibája kiszűrhető. Végeredményben más alkatrészeké is (pl. szenzorok), ha az embernek van rá ideje és lehetősége. Több tippem nincs. Ha segítettem a továbbgondolkodásban, örülök, ha hülyeségeket írtam, akkor bocsánatot kérek!
  14. Szia! Nálam (Zafira A) a fűtőradiátor becsatlakozásánál (ami a műszerfal alatt van, a gázpedál mellett kb., tehát a tűzfalon belül) szivárgott be a hűtővíz az utastérbe, természetesen a vezető- és az anyósülés lábánál lévő szőnyeg alatti hangszigetelő szivacsba. Bugyborgás ugyan nem volt (nem levegős a rendszered?), de gázadásra/gyorsításra enyhe fagyállószag terjengett az utastérben. És fogyott is egy kicsit a hűtővíz. Lebontottan a műszerfal alsó, lábtéri burkolatait mindkét oldalon és megláttam a hibát: egy nagyon buta megoldás (Behr rendszer) – két-két tömítő O-gyűrűvel egy műanyag köztes elem köti össze a bejövő és elmenő fűtéscsövet a fütőradiátorral. Na ezek az O-gyűrűk voltak már megrepedezve – hőtől és "életkorból" kifolyólag – és emiatt a hűtővizem is "kifolyólag" ment be az utastérbe. Mivel télen szereltem a garázsban, hideg volt és kb. 1,5 napom ráment – ugyan próbáltam hősugárzókkal nyomni meleget a szőnyeg alá, hogy szárítsam – a végén már meguntam és inkább mihamarabb összeraktam. Azóta is nedvesek valamennyire a szőnyeg alatti hangszigetelő szivacsok, de már nem érdekel. Remélem nálad nem ez van (írtad, hogy a tűzfalnál alul folyik ki), mert elég körülményes és hosszadalmas munka! Ha szerelő csinálja, akkor pedig a munkaórákból ítélve elég költséges lehet (persze neki nem fog 1,5 napig tartani)... de mondom, remélem nem ez a gondod. - Nézd meg a fűtőradiátorhoz vezető fűtéscsöveket a motortér felől, nem ott van-e szivárgás és azért levegősödik be a radiátor. - Illetve nézd meg – a megemelt kocsi alá nézve – a légkondi kondenzvíz-kifolyócsövét (tűzfalnál alul, kb. középen a motor felé jön ki). Ha ott folyik ki a hűtővíz, akkor lehet, hogy a radiátor lyukadt ki. (A kondenzvíz kivezetőcső egy kis tálcával van együtt, ami emlékeim szerint a radiátor és a légkondi "hűtőradiátora" (hőcserélő?) alatt van. Tehát kivezeti a lecsöpögő kondenzvizet és az esetlegesen csepegő hűtővizet is, csak a köztes műa. elem tömítéseiből szivárgó vizet nem fogja föl, mert az alá nem nyúlik be... pechemre) Üdv: Logosz
  15. Szia! Igen, ahogy megszorítod, belenyomódik a tengelyen lévő borda a kar perselyének puhább anyagába. Ha újra leszeded, már látni fogsz bordákat. Érdemes elsőre precíz szögben föltenni, mert jártam már úgy, hogy rossz pozícióban tettem föl, emiatt a bordák rossz szögben "keletkeztek" az ablaktörlő kar perselyében, utána nagy szenvedés volt a megfelelő szögben felrögzíteni, mert mindig a rossz pozícióba akart beugrani. Ha egy bordával arrébb tettem, akkor meg a másik irányban állt a kar rossz szögben. Remélem nem volt túl késő a válasz! Üdv: Logosz
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.