Jump to content

Logosz

Forummember
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Semleges

About Logosz

  • Rank
    Újonc

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Zafira A 1.6, Opel Combo C 1.7 D (céges)
  • City
    Gyermely

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Üdv! Nekem is LPG-s az autóm, de egyenlőre az olasz Sigam hátsó dob még nem lyukadt ki (lassan 3 éve van bent), igaz keveset megyünk vele (évi 8000 km). Az MTS (szintén olasz) középső dobot ennyi idő alatt kétszer hegeszttettem meg: először a dob külső lemez anyaga repedt meg 1-2 cm hosszan és ott fújt ki, másodszor pedig a cső-dob találkozásánál a hegesztés vált el. A második repedés-kifújás után vettem egy Bosal dobot, mondván, hogy nem akarom már ezért szerelőhöz vinni, a hegesztő ismerősök meg nem vállaltak már kipufogóhegesztést. Így lecseréltem egy Bosalra. Sajnos annyival hangosabb lett tőle az autó (ebben ludas lehetett az utángyártott katalizátor is), hogy 3 hét után visszatettem az MTS-t... Mivel a dob és a cső jó állapotban volt és időközben találtam egy hegesztőt, aki pár ezer Ft-ért szépen meghegesztette, így visszakerülhetett. Aztán az utángyártott katalizátort is le kellett cserélnem (2,5 évet és 20000 km-t bírt - erről már írtam korábban), így most már nagyon szép halk lett az autóm. Ennél csak a gyári dobokkal volt halkabb, mikor megvettem... (15 éves volt az autó, a szerelő szerint még eredeti volt a kipuff. Ha mégsem, és a 2. garnitúra GM volt rajt, akkor is 7-8 évet bír ki, nem kettőt!!!) Szóval van egy 3 hetet használt Bosal középső dobom, Zafira A-ra (2001-es évjárat), ha valakit érdekel, és nem zavarja, hogy hangosabb lesz egy kicsit az autó, keressen meg privátban, megegyezünk. (Gyári katalizátorral nem próbáltam a Bosalt, de ha nem tudom eladni, az MTS halála után fel fog majd kerülni az autóra...) Én arra jutottam, hogy se olasz dobot (ami a hangtompítás/rezonancia szempontjából nekem jobbnak tűnik, mint a Bosal), se Bosalt nem veszek többet. A lengyelekről még az a szerelő beszélt le, aki az olasz dobokat tette föl 3 éve. Bár valaki a Ferrozra írta, hogy az elég jó minőség (az is lengyel). Vagy Walkert vagy GM dobot fogok venni, nem nagyon akarok már próbálkozni. (Walkerre valaki azt írta, hogy majdnem ugyanaz a fojtása/tompítása, mint a gyárinak) Egy 2011-es C Combo céges autóval dolgozom (1,7-es Isuzu dízel), azon is Bosal dob van (bár asszem az GM Bosal, tehát "gyári"), de az is nagyon hangos. Igaz szerintem ott inkább az Isuzu motor a ludas... Ami kell a felszereléséhez (a dobon kívül): - 2db csavar - 2db rugó - 1db tűzkarika - 1db bilincs (az első/bemeneti csatlakozásához) - a bemenő csatlakozáshoz ajánlották a Bosal/Walker kipufogópasztát (én vettem, nem fúj ki azóta sem az illesztésnél) (- gumi tartók, ha már el vannak fáradva) Javaslom ár szempontjából a Kauffer-t, mint alkatrészboltot és inkább Walkert, mint Bosalt, ha kicsit drágább is... Bocs, ha ismét hosszú voltam!
  2. De írtad te is, csak nem olvastam el alaposan... bocsánat! Ezért valószínű, hogy ebben a kontrukcióban, ami nekünk van, a nyomásszabályzó a tankban van, mindezen szerelvények előtt, mert így tudja biztosítani az állandó nyomást – a felhasznált üzemanyag mennyiségétől (alapjárat–padlógáz) függetlenül.
  3. Üdv! Emlékeim szerint nekem is így néz ki az injektorhídba vezető cső (Zafira A, Z16XE motor) és nekem is csak ennyit "pisilt", mikor nyomásmentesítettem (benzinszűrő cseréhez, de nem tudom mennyi állás után csináltam). Én is csodálkoztam, de nekem megy az autó rendesen, így nem tudom, mennyi az üzemanyag-nyomás. Nem lehet egyébként, hogy a nyomásszabályzó szelep a tankban van az AC pumpa környékén? Nézegettem az alkatrészek rajzait, itt és itt, de nem sokkal lettem okosabb sajnos. Nálam – emlékeim szerint és a rajz szerint is – úgy van, hogy a benzinszűrő után van egy Y elágazás, egyik ága megy előre a motorhoz, a másik megy vissza a tankhoz. Mikor nézegettem az autón a dolgokat, nyomásszabályzóval sehol nem találkoztam, ezért kérdezem, hogy a tankban nem lehet-e (a szűrő előtti ágban)...?
  4. Üdv! Van egy sanda gyanúm, hogy az autódon utángyártott katalizátor van fönt, azért nem stimmel a gyári lemez (és azért nem volt rajta, mikor vetted)... A hővédő lemez mindhárom furatának a katalizátor leömlő öntvényének megfelelő furataihoz stimmelni kell. Nekem volt sajnos két és fél évig egy utángyártott kat., arra is nehéz volt feltenni, de ott csak 1-2 mm differencia volt a furatoknál. Lásd a hosszúra sikeredett írásomat az utángyártott katalizátoros "kalandról" (ha érdekel – tanulságot le lehet vonni belőle): https://www.opelforum.hu/topic/225-általános-műszaki-problémák/?&page=1747#comments
  5. Üdv! Ez csak egy gondolat (vagyis tipp) részemről és nem hangzik túl jól: ECU probléma nem lehet? Z14XE és Z16XE-nél az ECU a motoron van: melegíti a motor, rázkódik stb., emiatt lehet velük állítólag mindenféle érdekes probléma/jelenség. (Pl. hamis hibajelzések is). Több műhely javítja, az itteni Car-társak bizos tudnak egy megbízhatót mondani (pl. Weisz Danit is írta valaki itt a fórumon, hogy javít, vagy javíttat). De remélhetőleg egyszerűbb a probléma... Bár a hibafelderítésnél lehet, hogy a melegedés a kulcs: mi az az alkatrész/szenzor, ami a motor-hőmérséklet változásának függvényében beleszólhat a keverékképzésbe, gyújtásba stb.? Visszaolvastam a bejegyzéseidet... (azt írtad, hidegen se pörög ki) Mióta csinálja? Benzinszűrő-csere nem lehet az oka? (Pl. gyári hibás szűrő és nem enged át annyi benzint, mint kéne - lecsökken a mennyiség/nyomás...?) Olvastam már ilyen hibáról itt a fórumon, bár a hibajelenségre nem emlékszem, de a Cartárs visszatette a régi, koszos szűrőt és azzal megszűnt a hiba. Egy megjegyzés: Z14XE-nél tudtommal nincs alapjárati motor (elektromos gázpedál-folytószelep van)... Nem gondolnám, hogy az EGR szelep ilyet csinálna, hacsak nem nyitna ki minden alkalommal teljesen (pl. az EGR szelepben lévő nyitás-visszajelző potméter ad fals jelet az ECU-nak), de akkor elindulásnál éreznél egy (vagy több) nagy torpanást-rántást, és akkor sem hiszem, hogy a "padlógáz"-ba annyira beleszólna, hogy csak 4000-ig pörögne ki... Nem 20 perces munka sajnos, de ha van valakinek az ismeretségedben egy ugyanilyen autója és megengedi, érdemes lenne az ECU-kat átcserélni (keresztpróba): átviszi-e a hibát, vagy marad a Te autódban? Ezzel az ECU hibája kiszűrhető. Végeredményben más alkatrészeké is (pl. szenzorok), ha az embernek van rá ideje és lehetősége. Több tippem nincs. Ha segítettem a továbbgondolkodásban, örülök, ha hülyeségeket írtam, akkor bocsánatot kérek!
  6. Szia! Nálam (Zafira A) a fűtőradiátor becsatlakozásánál (ami a műszerfal alatt van, a gázpedál mellett kb., tehát a tűzfalon belül) szivárgott be a hűtővíz az utastérbe, természetesen a vezető- és az anyósülés lábánál lévő szőnyeg alatti hangszigetelő szivacsba. Bugyborgás ugyan nem volt (nem levegős a rendszered?), de gázadásra/gyorsításra enyhe fagyállószag terjengett az utastérben. És fogyott is egy kicsit a hűtővíz. Lebontottan a műszerfal alsó, lábtéri burkolatait mindkét oldalon és megláttam a hibát: egy nagyon buta megoldás (Behr rendszer) – két-két tömítő O-gyűrűvel egy műanyag köztes elem köti össze a bejövő és elmenő fűtéscsövet a fütőradiátorral. Na ezek az O-gyűrűk voltak már megrepedezve – hőtől és "életkorból" kifolyólag – és emiatt a hűtővizem is "kifolyólag" ment be az utastérbe. Mivel télen szereltem a garázsban, hideg volt és kb. 1,5 napom ráment – ugyan próbáltam hősugárzókkal nyomni meleget a szőnyeg alá, hogy szárítsam – a végén már meguntam és inkább mihamarabb összeraktam. Azóta is nedvesek valamennyire a szőnyeg alatti hangszigetelő szivacsok, de már nem érdekel. Remélem nálad nem ez van (írtad, hogy a tűzfalnál alul folyik ki), mert elég körülményes és hosszadalmas munka! Ha szerelő csinálja, akkor pedig a munkaórákból ítélve elég költséges lehet (persze neki nem fog 1,5 napig tartani)... de mondom, remélem nem ez a gondod. - Nézd meg a fűtőradiátorhoz vezető fűtéscsöveket a motortér felől, nem ott van-e szivárgás és azért levegősödik be a radiátor. - Illetve nézd meg – a megemelt kocsi alá nézve – a légkondi kondenzvíz-kifolyócsövét (tűzfalnál alul, kb. középen a motor felé jön ki). Ha ott folyik ki a hűtővíz, akkor lehet, hogy a radiátor lyukadt ki. (A kondenzvíz kivezetőcső egy kis tálcával van együtt, ami emlékeim szerint a radiátor és a légkondi "hűtőradiátora" (hőcserélő?) alatt van. Tehát kivezeti a lecsöpögő kondenzvizet és az esetlegesen csepegő hűtővizet is, csak a köztes műa. elem tömítéseiből szivárgó vizet nem fogja föl, mert az alá nem nyúlik be... pechemre) Üdv: Logosz
  7. Szia! Igen, ahogy megszorítod, belenyomódik a tengelyen lévő borda a kar perselyének puhább anyagába. Ha újra leszeded, már látni fogsz bordákat. Érdemes elsőre precíz szögben föltenni, mert jártam már úgy, hogy rossz pozícióban tettem föl, emiatt a bordák rossz szögben "keletkeztek" az ablaktörlő kar perselyében, utána nagy szenvedés volt a megfelelő szögben felrögzíteni, mert mindig a rossz pozícióba akart beugrani. Ha egy bordával arrébb tettem, akkor meg a másik irányban állt a kar rossz szögben. Remélem nem volt túl késő a válasz! Üdv: Logosz
  8. Üdv! Nekem (Z16XE-nél) az történt, hogy a szerelő nem pattintotta vissza a tankszellőztető szelep merev vékony műanyag csöveit a felfogatási helyére (a légszűrőház és a pillangószelepház között lévő bordázott műanyag "szívócső" hátulján lévő tartófülekbe). Emiatt valószínűleg a szelep ütemes nyitásakor hozzáverődött valamihez a cső és az adta az ütemes hangot. Bár emlékeim szerint nekem nem alapjáraton, hanem menet közben lehetett hallani, terhelés (gázadás) alatt, motorféküzemben pl. nem. Remélem tudtam segíteni!
  9. Köszönöm a megosztást! Igen, így több, mint 2 év után, Opel Zafira tulajdonosként rájöttem sajnos én is az utángyártott alkatrészek minőségére. Régen, mikor Fiatom volt, akkor más alkatrésszel nem, csak utángyártott szilentblokkokkal volt egy másfél éves "tapasztalatszerzésem" (hogy finoman fogalmazzak): rengeteg időt és pénz költöttem rá, hogy miért húz el az autó gyorsításnál jobbra, féknél/motorféknél balra. A kirepedezett gyári szilentblokkokkal nem volt ilyen gond előtte, de a szerelő mondta, hogy "ki kellene cserélni", így került be az utángyártott. Sok futóműállítás, kormányműcsere, stb., mire elkeseredésemben bementem egy Fiat szervízbe és elsírtam a panaszomat, hogy segítsenek tanáccsal, mert a falusi autószerelők nem tudják a megoldást. Kijött az öreg szaki a szervizből és ennyit kérdezett: "nem lett belerakva utángyártott szilentblokk?" ... Magam cseréltem utána új gyárira (amit az Üllői bontóban annyiért megkaptam, mint az utángyártottat), a futóművet is én állítottam be mérőszalaggal és "érzésre" és utána nem volt gondom vele. Renault 19-nél is csak a hátsó legéscsillapítókkal jártam pórul: a legolcsóbb típust (már nem emlékszem milyen márka) vettem, és jó kemény lett a hátsó traktus rugózása tőle, oda lett a "lágy franciás" rugózás. De ezek jóval több, mint 10 évvel ezelőtt történtek. Egy Opel bontós mondta nemrégen: "Nem tudom, hogy más autónál is így van-e, de Opelhoz egyszerűen nem jók az utángyártott alkatrészek, csak a gyáriak". Egy "vegyes" bontós mondott egy lehetséges választ a problémára: "Az utángyártott alkatrészek minősége az utóbbi 6-8 évben erősen leromlott. Semmit nem érnek, alig bírnak valamit. Talán még amit a lengyelek gyártanak, az jó. A lengyelek nagyon ráálltak az autóiparra, mindenki gyártja a sok szemetet, de ők arra mennek, hogy az övék a sok szemét között jó minőségű legyen." Hát ezt a JMJ katalizátorról nem tudom elmondani (bár ezek szerint kibírt legalább annyit, mint más utángyártott), de ezen az egyen kívül általában minden mással (nem csak autóalkatrész) meg voltam elégedve, amit a lengyelek gyártottak. Lambdaszondára egyébként hozzáértő szerelők is Bosch-t mondanak (esetleg még Denso v. NGK/NTK), utángyártottat nem szabad venni. De Opelnél a gyári szonda eleve Bosch (mint ahogy a gyújtógyertya is, csak GM márkanév alatt). Igyekszem én is mindent magamnak csinálni az autón, amit csak képes vagyok (egyre több mindent, hála Istennek!). Egy másik autómárka fórumán írta egy tulaj: "Ahhoz, hogy gazdaságosan fennt tudj tartani egy 15-20-25 éves járgányt, szinte mindent magadnak kell rajta javítanod és jobban kell értened az OBD-diagnosztikához, mint egy átlag szerelőnek."
  10. Utángyártott katalizátor-tapasztalat következik... Tisztelt Car-társak! Mivel nem találtam egyértelmű választ a kérdésemre anno a fórumon és sehol máshol a neten, és mellette még naív is voltam, belefutottam abba a hibába, hogy utángyártott katalizátort vettem, bontott gyári helyett... Nem kellett volna! Ezért próbálom leírni – több oldalról alátámasztva – a tapasztalataimat, s mindenkit óvva inteni attól, hogy utángyártott katalizátort vegyen, mert egész egyszerűen: ÁTVERÉS! Két és fél évvel ezelőtt, vásárlás után kb. 2 hónappal, eltört a Z16XE motorú Zafiránk katalizátor-leömlő öntvénye. Nem lett volna nagy baj (kivétel, hogy a repedésen esetlegesen bemenő levegő megzavarhatja a lambdaszondát is), ha lassú menetben/parkoláskor a szellőztető ventillátor nem fújta volna be az utastérbe a szűretlen és büdös kipufogógázt. Sok mindenféle megoldást (öntvényhegesztés, öntvény-javító folyékony fém stb.) elvetve, csere mellett döntöttem. Az új ára 270-350 EFt között volt, ez természetesen szóba sem jöhetett. Elvetve a bontott gyárit is, amit akkor 50-60 EFt-ért árultak, a végeredmény 69E Ft-ért egy új, utángyártott lengyel JMJ katalizátor lett. Ez volt akkor az egyik legolcsóbb megoldás. (Hozzáteszem, át is lettem verve, mert Bosalként hirdette a netes alkatrész kereskedő, csak mikor kifizettem és átvettem, akkor láttam, hogy JMJ...) Nem sejtettem akkor még, hogy az utángyártott katalizátorokba nem sok színesfémet tesznek... Miután kicserélték, örömmel konstatáltam, hogy az autó kicsit jobban megy; szomorúan, hogy kb. 1,5-szer hangosabb lett a motorja az utastérből hallgatva. Akkor volt az első szembesülésem a gyári - kontra utángyártott minőséggel, amikor a "csepeli MÉH-telepen" 15 EFt-ot adtak a repedt gyári katalizátorért, mondván, hogy : "Ez egy Euro 3-as v. 4-es katalizátor, sok nemesfém van benne", majd az ember hozzátette: "az utángyártottakba csak annyit tesznek, hogy átmenjen a műszakin, azokért csak pár ezer Ft-ot adunk...". Nem volt mit tenni, a csere már megtörtént, savanyú mosollyal próbáltam örülni a kapott 15 EFt-nak. Közben nagy munkával leszigeteltem az autó motorterét belülről, bontóból vett gyári hangszigetelésekkel (az 1,6-osokba nem tettek gyárilag gépháztető/tűzfal/sárvédő szigetelést), mert zavart, hogy hangosabb lett az autángyártott kat.-tól. Főleg gázon lehetett hallani a különbséget (benzin-gázos az autó). Sárga lámpát nem kaptam a műszerfalon és a következő műszaki vizsgán is átment az autó a JMJ katalizátorral. Kb. 1,5-2 év elteltével elkezdett büdös lenni a kipufogógáz, olyan enyhén kénes szagú. Nyomozás interneten, majd 1-2 szaki megkérdezése: katalizátor már nem annyira jól működik. Hozzáteszem: keveset megyünk az autóval, évi kb. 8000 km-t. Aztán felhívtam egy régi ismerősömet, aki egy nevesebb injektor-szervizben dolgozik (cégnevet nem írok), és elmondtam neki a történetet. Válasza: "Jah, utángyártott katalizátor? Egyértelműen az a rossz. Mi akárhány utángyártott katalizátorral találkoztunk a szervizben, fél-1 évnél többet nem bírt egyik márka sem... Nincs bennük annyi színesfém és kiégnek hamar. Keress egy jó állapotú gyári bontottat és tedd be azt!" Később megnéztük a lambdaszondák jelét: a 2. szonda jele majdnem lekövette az 1. szonda jelét, magyarul: nem sokat csinált már az utángyártott katalizátor. Ennek ellenére még nem volt hibakódom. Erre csak annyit mondott: "Az Opeleknél ez eléggé ki van tolva. Ha japán autód lenne, már réges-rég jelzett volna a Check Engine lámpa." Aztán eljött a következő műszaki vizsga ideje, ahol már nem akartam próbálkozni a JMJ-vel, ezért előtte elkezdtem olcsó és jó állapotú gyári katalizátorra vadászni. Olyat kerestem cikkszám szerint (13105075), amit a CNG-s (Z16YNG-s motorú) Zafirákba is tettek, talán az jobban bírja a gázt (LPG-t) is. 2 hónap telefonálgatás/internet- és bontó-nézegetés után ebből sajnos csak a 2. és 3. paraméter teljesült: tudtam venni egy keveset futott, kívülről is újszerű állapotú, gyári bontott katalizátort, olyat, amit a gázos autókba tettek, de 60 EFt-ért. Utángyártott ki-, gyári beszerel. Lambdaszondák jele megnéz: és láss csodát (mert csodák vannak, csak észre kell venni őket - persze nem a katalizátorra gondoltam, hanem pl. egy gyermek megfoganására, születésére, fejlődésére...). Szóval visszatérve a csodák világából és megnézve a l. szondák jelét: a 89 Ekm-t futott gyári katalizátor tökéletesen működik (a hátsó szonda jele szép egyenes, 0,4-0,6V közötti), ellenben a 2,5 éves és 21 Ekm-t futott utángyártottéval, aminél szinte olyan jelalakok voltak a 2. szondánál, mint az elsőnél (na jó, egy kicsit kevésbé voltak sarkosak-csücskösek). A cserét ezúttal magam csináltam, így jól összehasonlíthattam a két katalizátort: anyagminőségben és megmunkálásban is voltak különbségek, maga a kerámiabetét is mintegy a fele hosszúságú volt a JMJ-ben (ez egyébként fotóról szinte bármelyik utángyártotton látszik). Ezért ment jobban az autó, mert nem volt akkora fojtása... Ennyit erről... Ja... És örömmel/szomorúan vittem immáron a JMJ katalizátort a "csepeli MÉH-telepre", hogy talán adnak érte 2-3000 Ft-ot. Mikor az ember megtudta, hogy utángyártott, ennyit mondott: "egy ezrest tudunk érte adni". Megkérdeztem: "ennyire nincs bennük színesfém (mivel kb. 500 Ft a benne lévő vas MÉH-telepi értéke)?" Azt mondta: "Ennyire. Annyit tesznek bele épp, hogy átmenjen a műszakin... a legpuhább, vacak kerámia van bennük, ami az első nagy döccenőnél eltörik..." No comment! Majd mindezt a mostani műszaki vizsgán lévő szerelő is megerősítette: "Az utángyártott katalizátor JÁTÉK, nem ér semmit." Most már én is tudom. De jó lett volna, ha ezt előtte tudom, nem dobok ki 80-85 EFt-ot (szereléssel együtt) az ablakon! Azóta örömmel hajtom a Zafirát a gyári katalizátorral: nem ugrik úgy, de szépen, halkan és kiegyensúlyozottabban jár; igaz, kapott egy keveset futott bontott gyári (Bosch) lambdaszondát is mellé. Tanulság: Az életben a "tanulópénzt" meg kell fizetni. Aki van olyan bölcs ill. körültekintő, hogy enélkül is boldogul és sikerrel jár, az adjon ezért sűrűn hálát a Teremtőnek! Bocsánat, hogy hosszúra sikeredett, a lényeg: ne vegyen senki utángyártott katalizátort, mert átverés! U.i.: Bosalról és Walkerről némi szösszeneteket olvastam a neten, hogy azok nem annyira rosszak, de ezek nem elsőkézből való információknak tűntek, ezért azokat sem javasolnám, csak ha valakinek van pozitív tapasztalat velük. Egyébként az áruk (Z14XE-Z16XE motorhoz): 130-200 EFt körüli, tehát közelíti az új gyáriét. Jut eszembe: ez is egy alternatíva lehet, aki megengedheti magának (új, gyári, leárazva az angoloktól - szállítással együtt kb. 100 EFt): 55555949 GM - Z14/Z16XE A legjobbakat kívánva mindenkinek: Logosz
  11. Kedves Car-társak! Egy kipufogó-kompatibilitási kérdésre szeretnék választ kérni tőletek, ha tud valaki segíteni... Mivel nem kaptam választ, kitöröltem a hosszúra sikeredett kérdésemet, hogy ne fárasszak senkit... A tapasztalatomat leírom: Bosal középső dobot vettem az A Zafiránkra és egy kicsit "sportos" lett tőle az autó hangja. Szépen muzsikál a különböző fordulatszámokon – csak nekem egy kicsit sok, főleg 40 éves kor fölött és családosként. (Hozzáteszem: a hátsó dob sem új darab, de mivel még nem lyukas, azt nem cseréltem.) Szeretem, ha csöndes az autó, így lecserélem a Bosal dobot... Ha valakit érdekel egy 2001-es A Zafirára, Z16XE motorhoz való (tűzkarikás toldású) Bosal középső kipufogódob, keressen meg privátban. Megegyezünk. (A dob kb. 3 hete üzemel, párszáz km-t mentem vele, tehát szinte új. Kauffernél vásároltam 17E Ft-ért, számla meg van.) Üdv: Logosz
  12. Üdv! Próbáld meg, hogy leveszed az akkusarut egy éjszakára (lehet, hogy 10-20 perc is elég, ezt az itteni "szakik" jobban tudják), hogy elfelejtse a megtanult keverékképzési paramétereket, majd csak benzines üzemben menj vele 50-100 km-t, de inkább többet. Ezalatt újra betanulja a számára megfelelő értékeket. Ha megszűnik a rángatás, akkor a probléma oka valószínűleg: a gázrendszer nincs behangolva/beállítva. (Magyarul: gázüzemben valószínűleg szegény a keverék, amit az ECU (benzines "kompjúter") korrigál a lambdaszonda jele alapján, s elmenti a különböző fordulatszám- és terhelési állapotokhoz tartozó befecskendezési értékeket. Amikor átkapcsolsz benzinre, akkor ezekkel az értékekkel kezd, de mivel a szegényre hangolt gáz miatt az ECU dúsít, dús lesz a keverék, emiatt rángathat benzinen. Ugyanígy el kell menned sok 10 km-t, hogy visszaálljon a benzinhez a helyes keverési arányra.) Ennek, amit most leírtam, kicsit ellentmond az, hogy csak fél éve kezdte a rángatást... Tehát lehet más hiba is: lambdaszonda, AC-pumpa (üzemanyag nyomás?), benzininjektorok leragadása/dugulása, gázrendszer hiba (pl. reduktor - gáznyomás hiba), gyertyahézag túl kicsi (kisebb 0,7-0,8 mm-nél), stb... Nem vagyok szerelő, csak néha szoktam olyan dolgokat javítgatni, amit magam is meg tudok tenni az autón ill. nekem is ugyanilyen motorú Zafirám van gázzal és ezért van némi tapasztalatom (a saját rendszeremet végül én hangoltam be). A lényeg, hogy ha az ECU memóriájának akkusaru levétel-általi "nullázása" után, kizárólag benzinnel üzemeltetve elmúlik a rángatás, akkor a hiba gázrendszerben keresendő, mert az hangolja el az ECU-t. Ha nem, akkor a hiba tovább keresendő és valószínűleg a benzines oldalon. Remélem, tudtam segíteni a tapogatózásban! A fórumon nagyon ritkán vagyok, ha tudok még segíteni, keress meg privát üzenetben! (arról úgy emlékszem, küld a rendszer e-mailt, vagy rosszul emlékszem?) Üdv: Logosz
  13. Üdv! A Zafira A 2003-tól a középső sor közepén is három pontos övvel lett szerelve. Ha ilyen üléssort találsz, biztos passzol. Egy bontós szerint a B Zafiráé is betehető, de szerintem stílusában, színében nagyon eltér, hacsak minden ülést ki nem cserélsz... Itt megnézheted – többek közt – mely években milyen ülésekkel szerelték a Zafirákat: http://www.opel-infos.de/modelle/zafira_a.html Egyébként én a 2001-es járgányunkban úgy oldottam meg, hogy a középső ülésnél derékban a 2 pontos övvel rögzítettem jó feszesen, felül pedig egy hevederrel (amit a csomagtartóra való rögzítéshez szoktak használni) odafogattam a gyerekülés felső részét a középső fejtámla fém rúdjaihoz. Sokkal masszívabban fogja a gyerekülést, mint a 3 pontos biztonsági öv (persze elvileg szabálytalan, de a rendőr nem látja meg, ha nem kezdi el tüzetesen vizsgálni). És persze csak olyan gyerekülést lehet így rögzíteni, aminek saját 5 pontos biztonsági öve van (azt hiszem 16 kg-ig használható...). De nem akarok semmi szabálytalant tanácsolni, dönts te a saját belátásod szerint! Üdv: Logosz
  14. Szia! Nem vagyok szakember, de autószerelőktől azt hallottam, hogy ha dízelnél kifogy a gázolaj, légteleníteni kell a rendszert, mert lelevegősödik. Zafiránál nem tudom, hogy van, de talán ez lehet a baj ott is... Üdv: Logosz
  15. Sziasztok! Opel Zafira A-hoz keresek Z380-as (Kryptongrün) gyári színkóddal bal és jobb első bontott sárvédőt, ami újrafényezés nélkül használható. Kisebb karcok, ami hibajavító festékkel-kis ecsettel javíthatóak, nem számítanak. Ne legyen rozsdás (pl. a küszöb előtti résznél), de minimális kezdődő felületi rozsda még nem probléma, ami csiszolással, alapozóval, javítófestékkel javítható. Az ok, hogy ilyen színt keresek: ilyen színű az autónk és nem akarok sok 10E Ft-ért fényeztetni, mert már így is egy fél vagyont költöttünk az autóra 2 év alatt. Végigtelefonáltam az elmúlt 3 hónapban szinte az összes Mo.-i Opel bontót (némelyiket többször is), de egyenlőre nem találtam. Ha valaki tud segíteni, megköszönöm! Békés hétvégét mindenkinek! Üdv: Logosz A PROBLÉMA ÁTMENETILEG MEGOLDVA: VETTEM Z359-ES SZÍNBEN SÁRVÉDŐKET. 1-2 ÁRNYALATTAL HIDEGEBB, DE LEGALÁBB NINCS SZÉTROHADVA. FELTETTEM. HA VALAKI MÉGIS TUDNA Z380-AS SZÍNBEN JÓ ÁLLAPOTÚ ELADÓ ELSŐ SÉRVÉDŐKET, KÉREM JELEZZE! KÖSZÖNÖM!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.