Jump to content
OPEL FÓRUM

Béla

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    67
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Béla last won the day on Március 21

Béla had the most liked content!

Hírnév

12 Segítőkész

Béla névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • Város
    Nyíregyháza

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A váltókart, csak magában megkenni nem elég. Egy erős szorítással tekerd meg a gombot és lejön. Szedd fel a váltószoknyát a helyéről.A gomb alatt található egy rugó, a váltókar kiemelhető a helyéről, lehúzható a karról a a reteszelő rész. A váltókaron lévő műanyagozást kell 120-a vagy finomabb csiszolóval átcsiszolni, majd bekenni valamilyen kenőanyaggal, lehetőleg ne olajjal. http://www.kepfeltoltes.eu/images/2020/11/25/83201.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/images/2020/11/25/95302.jpg A képeken, ami szétrepedt azt a műanyagot kell megcsiszolni és bekenni. Ha már szétszedted kend
  2. Szia! Valószínű törött a kábel az ajtóhoz vezető gumicsőnél. Ha a távirányító egyiket sem zárja le, akkor ez a fajta "újratanítás" kevés hozzá. Keress fel egy olyan kulcsost, aki géppel hozzáprogramozza a távkapcsolót. De ettől, még a másik két ajtó nem fog működni.
  3. Hi! Nem a perem miatt nem jött le. Addig el sem jutottam. Az agy közepe és a dob belső pereme gyógyult össze. Csak azt nem értem a barom szerelő, aki egyszer már szétszedte ,miért nem kente meg egy pici zsírral. Akkor ez elkerülhető lett volna. Mindegy,nehezen de leszedtem. A közepébe dugtam egy hideg vizes szivacsot, és gázlámpával megmelegítettem a dobot, meg kalapáltam 10 óra és 14 óra állásnál a szomszédok örömére. Aztán kézifék kötél visszaenged, persze nem volt 10-es csőkulcsom hozzá. Lényeg, hogy alaposan átpucoltam a rozsdától mindent, megjárattam az után állító csavarját, felcsiszolt
  4. Halihó! A fékdob rárohadt az agyra, kalapács sem segít. Hogy vegyem le?? Fújtam WD vel, ütöttem kalapáccsal, melegítettem gázlámpával. A kezfék jó, a hátsó féktől korholó, súroló hang jön, főleg reggel első pár fékezéskor.
  5. A másik autómban is volt és sokkal finomabb volt a váltás utána. Ez néha picit akad főleg, ha gyorsan akarok váltani.
  6. Hali! G astránal van e lehetőség arra, hogy a motortérből a váltóolajba adalékot lehessen bejuttatni? Vagy csak aknáról az olajszint ellenőrző csavarnál??
  7. Sziasztok! Elég régen jártam erre, na nem azért mert nem volt a kocsival probléma. Eddig húztam a vezérlés cserét, pedig indításkor főleg mikor 30 C fölött volt a hőmérséklet jó pár másodpercig csörgött. Féltem, hogy ez is elszakad, mint az 1,0-ás agilán anno. A tesóm szerint elmenne még sokat, de én nem bíztam ebben. Az övé már négyszer volt cserélve, folyamatosan dizel hangja volt előtte. Most van benne 193,000km. A szerelő azt mondta a feszítő patron teljesen kint volt, a lánckerekekben ott a GM logó, tehát nagy valószínűséggel még az eredeti volt benne. Látott már rosszabb állapotú vezérlé
  8. Akkor én örüljek, hogy 189.000km -nél, ha nagyon meleg van, indítás után pár másodpercig csörög, aztán elhallgat? Szerintem még a gyári van benne.Ha hűvös van, akkor épp csak megcsörren. A tesóm szerint még fölösleges cserélni, mert még elmenne. Neki már vagy harmadszor cseréltek, igaz most már menet közben is dízel hangja van, de negyedszerre már nem lesz. Én meg félek, ha elszakad a lánc nem úsznám meg 300 alatt.
  9. Hali! A jövő héten vezérlés cserém lesz. Van valakinek vezérműlánc szettekkel tapasztalata? FAi, SKF, GM. stb. Szerelő szerint a lánc legyen mindenképpen gyári, a többi lehet után gyártott. Azt mondta SKF lánc is szakadt már el csere után. Köszi
  10. Béla

    Fogyasztás

    Üdv.! Én 700km-t mentem. Ebben kb. 2/3 városban, 1/3 országúton. Kereken 49L tankoltam, azt hiszem ez egyszerűen kiszámítható, hogy 7l/100km. Hogy ez jónak mondható, vagy sem, nem tudom. 1,3-as 8 szelepes evett tisztán városban 6l-t országúton pl. Balatonra oda-vissza 5l-t. Az opel nehezebb, és 100ccm-el több.
  11. Nem ez alapján ítéltem meg. Ha jól számoltam ez a 11. autóm. 2000km -t mentem vele mióta megvan és többet költöttem rá, mint az előzőre 13 év és 100.000km alatt. Ja az előző most 20. éves.
  12. Akkor csak egyszerűen nem a megfelelő műanyagot használják az opelnél.A múltkor írta valaki, hogy az olajszűrőben a műanyag szelep is megadta magát. Nem minden márkánál van ez így.
  13. Üdv.! A német dilettáns opel tervezői elfelejtették figyelembe venni, hogy a fémnek és a műanyagnak nem azonos a hőtágulása. Ennek következtében szétreped a sebváltókaron a műanyag. Majd, mikor újra lehűl, nem tud visszahúzódni és egy "életen át" ragad a hátramenetből visszahúzva a reteszelő gomb, zsírozhatod te azt akárhogy. Erre csak az a megoldás, hogy a gombot le kell tekerni róla, majd kipattintani az egész kart. Finom csiszolóval megcsiszolni a képen látható műanyagot, ha kedved van hozzá kétkomponensű pl. araldit stb. epoxival kitölteni a repedéseket, száradás/köté
  14. Nekem is cserélni kellett az olajleeresztő csavart, mert a torx kulcs csak forgott benne. Opelhez általában 5L -es kiszerelést érdemes venni olajból. Sőt az 1,6 hoz kettőt, mert mire eljön az olajcsere ideje megeszi a másik 5 L-est:) Egy kis segítséget kérnék. Ma elmentem a klímáshoz, aki közölte, hogy alig van benne egy pici gáz. Valahol elmehetett, de a nyomás meg nem csökken ennyi idő alatt, azaz lassú a folyamat. Meg kell tölteni "festett" gázzal és később UV-val megvilágítva kiderüljön, hol szivároghat. Nyomáspróba sajna, vagy hála, de nem mutatja ki. Közölte, hogy a hűtő előtt lévő
  15. Én végigzsíroztam, mégsem ért semmit. Több helyen mondták, hogy le kell venni a gombot, (persze ezt csak letépni lehet, majd visszaragasztani)és lereszelni, vagy csiszolni a karon lévő műanyagból. Nekem mikor 15-20C alatt van is szorul, A változatosság kedvért most nem megy a klíma. Eddig bekapcsolt a kompresszor, még kérdeztem is, hogy ennek olyan "villanymotor" hangja van? Valamicskét hűtött is. De most már be sem kapcsol. December óta mentem vele 2000km-et eddig költöttem rá vagy 200eft-ot. Egész jó kocsi..... Eladni sem tudom, mert a kutya nem érdeklődik most kocsi után.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.