Jump to content
OPEL FÓRUM

Béla

Forummember
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Béla last won the day on March 21

Béla had the most liked content!

Community Reputation

11 Segítőkész

About Béla

  • Rank
    Érdeklődő

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • City
    Nyíregyháza

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sziasztok! Elég régen jártam erre, na nem azért mert nem volt a kocsival probléma. Eddig húztam a vezérlés cserét, pedig indításkor főleg mikor 30 C fölött volt a hőmérséklet jó pár másodpercig csörgött. Féltem, hogy ez is elszakad, mint az 1,0-ás agilán anno. A tesóm szerint elmenne még sokat, de én nem bíztam ebben. Az övé már négyszer volt cserélve, folyamatosan dizel hangja volt előtte. Most van benne 193,000km. A szerelő azt mondta a feszítő patron teljesen kint volt, a lánckerekekben ott a GM logó, tehát nagy valószínűséggel még az eredeti volt benne. Látott már rosszabb állapotú vezérlé
  2. Akkor én örüljek, hogy 189.000km -nél, ha nagyon meleg van, indítás után pár másodpercig csörög, aztán elhallgat? Szerintem még a gyári van benne.Ha hűvös van, akkor épp csak megcsörren. A tesóm szerint még fölösleges cserélni, mert még elmenne. Neki már vagy harmadszor cseréltek, igaz most már menet közben is dízel hangja van, de negyedszerre már nem lesz. Én meg félek, ha elszakad a lánc nem úsznám meg 300 alatt.
  3. Hali! A jövő héten vezérlés cserém lesz. Van valakinek vezérműlánc szettekkel tapasztalata? FAi, SKF, GM. stb. Szerelő szerint a lánc legyen mindenképpen gyári, a többi lehet után gyártott. Azt mondta SKF lánc is szakadt már el csere után. Köszi
  4. Béla

    Fogyasztás

    Üdv.! Én 700km-t mentem. Ebben kb. 2/3 városban, 1/3 országúton. Kereken 49L tankoltam, azt hiszem ez egyszerűen kiszámítható, hogy 7l/100km. Hogy ez jónak mondható, vagy sem, nem tudom. 1,3-as 8 szelepes evett tisztán városban 6l-t országúton pl. Balatonra oda-vissza 5l-t. Az opel nehezebb, és 100ccm-el több.
  5. Nem ez alapján ítéltem meg. Ha jól számoltam ez a 11. autóm. 2000km -t mentem vele mióta megvan és többet költöttem rá, mint az előzőre 13 év és 100.000km alatt. Ja az előző most 20. éves.
  6. Akkor csak egyszerűen nem a megfelelő műanyagot használják az opelnél.A múltkor írta valaki, hogy az olajszűrőben a műanyag szelep is megadta magát. Nem minden márkánál van ez így.
  7. Üdv.! A német dilettáns opel tervezői elfelejtették figyelembe venni, hogy a fémnek és a műanyagnak nem azonos a hőtágulása. Ennek következtében szétreped a sebváltókaron a műanyag. Majd, mikor újra lehűl, nem tud visszahúzódni és egy "életen át" ragad a hátramenetből visszahúzva a reteszelő gomb, zsírozhatod te azt akárhogy. Erre csak az a megoldás, hogy a gombot le kell tekerni róla, majd kipattintani az egész kart. Finom csiszolóval megcsiszolni a képen látható műanyagot, ha kedved van hozzá kétkomponensű pl. araldit stb. epoxival kitölteni a repedéseket, száradás/köté
  8. Nekem is cserélni kellett az olajleeresztő csavart, mert a torx kulcs csak forgott benne. Opelhez általában 5L -es kiszerelést érdemes venni olajból. Sőt az 1,6 hoz kettőt, mert mire eljön az olajcsere ideje megeszi a másik 5 L-est:) Egy kis segítséget kérnék. Ma elmentem a klímáshoz, aki közölte, hogy alig van benne egy pici gáz. Valahol elmehetett, de a nyomás meg nem csökken ennyi idő alatt, azaz lassú a folyamat. Meg kell tölteni "festett" gázzal és később UV-val megvilágítva kiderüljön, hol szivároghat. Nyomáspróba sajna, vagy hála, de nem mutatja ki. Közölte, hogy a hűtő előtt lévő
  9. Én végigzsíroztam, mégsem ért semmit. Több helyen mondták, hogy le kell venni a gombot, (persze ezt csak letépni lehet, majd visszaragasztani)és lereszelni, vagy csiszolni a karon lévő műanyagból. Nekem mikor 15-20C alatt van is szorul, A változatosság kedvért most nem megy a klíma. Eddig bekapcsolt a kompresszor, még kérdeztem is, hogy ennek olyan "villanymotor" hangja van? Valamicskét hűtött is. De most már be sem kapcsol. December óta mentem vele 2000km-et eddig költöttem rá vagy 200eft-ot. Egész jó kocsi..... Eladni sem tudom, mert a kutya nem érdeklődik most kocsi után.
  10. https://www.facebook.com/marketplace/item/408764553336241/
  11. Helló! Nem reklámból, de én a Xado vitaflush-t használom, ha rendszeresen és időben volt cserélve az olaj. Ha nem tudom mikor volt cserélve és feltételezhetően nem volt motoröblitő benne még , akkor a Xado totalflusht. Ezeket régóta használom, autóban, motorban. Hogy meggyőződj a hatásosságáról, egy fehér rongyra vegyél ki öblítés előtt az olajból. Nézd meg az olaj színét. Használd a leírás alapján az öblítőt. Majd kenj ugyanannyi olajat a rongyra a másik folt mellé öblítés után. Döbbenet, mennyi mocskot leold és oljban marad a kosz. Alaposan hagy lecsepegni a fáradt olajat a -motorból, ha ke
  12. Nem akarom az eszet osztani, inkább értsétek úgy, hogy leirom mi mit tapasztaltunk. GM olajnak nem sok köze van a gyárihoz minőséget illetően. Itt van mellettünk egy olajnagyker, lerakat. Évi több ezer liter olajat forgalmaznak, van visszajelzés. A tesóm amíg Gm olajat használt jobban ette, mint a Total-t. Neki 1,2-es van, nekem z14xep. A kipufogóm tiszta semmi korom, fehér ronggyal megtörölve sem, olajfogyasztás sem tapasztalok. Az övé már nem, de sokat ment, megy oktató. Fontos a dexos2 minősítés, meg a viszkozitás, na meg a rendszeres csere, ami ne 30.000km -ként legyen. Én minden olajcse
  13. Ezt mondta, csak nem jegyeztem meg, mert lehangolt a 90-100e Ft-ot anyag és munkadíj a komplett vezérlés csere esetén. Szerinte max 100.000 km utan ujra cserélni kell.
  14. Nekem olyasmi miatt mondott, hogy vezérléssel együtt legyen cserélve a vízpumpa is, mert lassan 190.000km lesz benne, illetve valami olyat magyarázott, hogy az olaj és a víz össze tud keveredni, valami tömítetlenség miatt.
  15. Nem azért cserélnek egyúttal vízpumpát, mert rossz. Hanem azért mert kb. akkora meló lecserélni mint a vezérlést.10-15eFt a vízpumpa, de ha le akarod cseréltetni, csak magában azt, akkor sok a munka és a díja is. A szimeringet is ezért írtam, hogy egy ilyen apróság miatt ne kelljen ekkora melót elvégezni újra.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.