Jump to content
OPEL MAGAZIN és FÓRUM

Béla

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    75
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Béla last won the day on Március 21 2020

Béla had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • Város
    Nyíregyháza

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Béla's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

12

Hírnév

  1. Az a röhej az unixban elhajtottak, hogy nincs és nem is létezik ilyen ellenállás ehhez a típushoz. A cromaxban hoztak, de az nem az astra G-hez való, aztán azt mondták ahhoz csak ventilátorral egybe építve van. A bárdinál van ERA márkájú csereszavatos a benne lévővel és a két vezetéket kell összetoldani, akár forrasztással, vagy sajtolható sarukkal, hogy bontható legyen. Ja és 10,800,-Ft nem pedig 28,000, mint a redkoalánál. Persze autószerelői kedvezménnyel 5800ft volt. A beépítést az a két forrasztást, meg azt az egy darab rögzítő csavart meg csak meg tudom oldani
  2. Hali! Megnéztem alulról, eléggé el volt dugva az ellenállás. Pontosan a hűtő alatt egy csavarral rögzítve benne van egy műanyag burkolatban, ami a hűtő alja egyben, ezért nem látszott. A fura, hogy ehhez is gyártott mindenki hűtőventilátort, meg ilyen ellenállást is. Konkrétan ezt nem lehet csak ventivel egyben cserélni, úgyhogy barkácsolni fogok, mert nem ér 75000,-225,000ft-ot egy újért. De még a 28e-ftot is sokallom egy ellenállásért, amit linkeltél.
  3. Szia! Megnéztem én is alulról. A motortól jön 2 vezeték az bemegy egy csatlakozóba, mihez 4 vezeték csatlakozik. Képek szerint ezen kellene lennie a zöld nagy teljesítményű ellenállásnak, de ezen nincs olyan. Két dolog lehet, vagy leszedték róla és átkötötték fixre, hogy a magasabb fokozat megy rajta csak, vagy ezen nem is volt? Bosch ventilátor van rajta. 2006 decemberi 2007-től jött a H astra.
  4. A ebben a classicban nincs előtét ellenállás. Egy elektronika vezérli a fokozatokat és a fordulatot.
  5. Sziasztok! Opel Atra G 2006. 12. havi, Twinport 1,4 (Z14xep) a hűtőventilátor csak 2. azaz gyors fokozatban működik. Azt gondoltam előtét ellenállás, de a cromax.hu-n alvázszám szerint megnézték, és ehhez csak komplett ventilátor vehető kb. 65eFt körül. Annyit nekem nem ér, viszont városi araszolgatáskor hangosan zúgva max.-on pörög a hűtőventilátor. Volt valakinek ilyen gondja? Tényleg, csak komplett venti cserével orvosolható? Köszönöm!!!
  6. Nekem 49l-el 700km-t sikerült menni vegyesen, pálya nélkül.
  7. Sziasztok! Nem olyan rég volt komplett vezérlés csere, mindent cseréltek rajta gyari alkatreszekkel. Ma reggel letekerem az olajbeöntőt és áll alatta a jégkása. Vizet nem fogyaszt, olajat sem. De ez akkor sem normális. Az L alakú karter csőben befagyva a kapucsinó. 1,4 z 14xep. Ennyire szar lenne az opelnél a kartergáz elvezetés? 1,2 esnél nincs ilyen, mondjuk ott egr sincs. A vezérmű tengelyen ott a jégkristály. Másnál is van ilyen??
  8. Nem igazán értem a logikát, ha 5W30 vagy 5W40 kell bele, akkor miért tesznek bele 10W-t? Itt sokan esküsznek a GM olajra, minek semmi köze a gyárihoz, ez nem csak az én véleményem. De mindenki azt tesz bele, amit akar.
  9. A váltókart, csak magában megkenni nem elég. Egy erős szorítással tekerd meg a gombot és lejön. Szedd fel a váltószoknyát a helyéről.A gomb alatt található egy rugó, a váltókar kiemelhető a helyéről, lehúzható a karról a a reteszelő rész. A váltókaron lévő műanyagozást kell 120-a vagy finomabb csiszolóval átcsiszolni, majd bekenni valamilyen kenőanyaggal, lehetőleg ne olajjal. http://www.kepfeltoltes.eu/images/2020/11/25/83201.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/images/2020/11/25/95302.jpg A képeken, ami szétrepedt azt a műanyagot kell megcsiszolni és bekenni. Ha már szétszedted kend át a váltókar összes műanyag elemét.
  10. Szia! Valószínű törött a kábel az ajtóhoz vezető gumicsőnél. Ha a távirányító egyiket sem zárja le, akkor ez a fajta "újratanítás" kevés hozzá. Keress fel egy olyan kulcsost, aki géppel hozzáprogramozza a távkapcsolót. De ettől, még a másik két ajtó nem fog működni.
  11. Hi! Nem a perem miatt nem jött le. Addig el sem jutottam. Az agy közepe és a dob belső pereme gyógyult össze. Csak azt nem értem a barom szerelő, aki egyszer már szétszedte ,miért nem kente meg egy pici zsírral. Akkor ez elkerülhető lett volna. Mindegy,nehezen de leszedtem. A közepébe dugtam egy hideg vizes szivacsot, és gázlámpával megmelegítettem a dobot, meg kalapáltam 10 óra és 14 óra állásnál a szomszédok örömére. Aztán kézifék kötél visszaenged, persze nem volt 10-es csőkulcsom hozzá. Lényeg, hogy alaposan átpucoltam a rozsdától mindent, megjárattam az után állító csavarját, felcsiszoltam a dobot, meg a pofákat. Annyi, hogy majd pár nap bekopás után megnézem, hogy kell e valamelyik oldalon után állítani, hogy egyformán fogjon a két kerék, ha behúzom a kéziféket. Érdekes, hogy a vezető oldala volt inkább rozsdásabb, meg koszosabb és a pofák is kopottabbak. Nem volt időm lefesteni a dobokat, így az most elmaradt.
  12. Halihó! A fékdob rárohadt az agyra, kalapács sem segít. Hogy vegyem le?? Fújtam WD vel, ütöttem kalapáccsal, melegítettem gázlámpával. A kezfék jó, a hátsó féktől korholó, súroló hang jön, főleg reggel első pár fékezéskor.
  13. A másik autómban is volt és sokkal finomabb volt a váltás utána. Ez néha picit akad főleg, ha gyorsan akarok váltani.
  14. Hali! G astránal van e lehetőség arra, hogy a motortérből a váltóolajba adalékot lehessen bejuttatni? Vagy csak aknáról az olajszint ellenőrző csavarnál??
  15. Sziasztok! Elég régen jártam erre, na nem azért mert nem volt a kocsival probléma. Eddig húztam a vezérlés cserét, pedig indításkor főleg mikor 30 C fölött volt a hőmérséklet jó pár másodpercig csörgött. Féltem, hogy ez is elszakad, mint az 1,0-ás agilán anno. A tesóm szerint elmenne még sokat, de én nem bíztam ebben. Az övé már négyszer volt cserélve, folyamatosan dizel hangja volt előtte. Most van benne 193,000km. A szerelő azt mondta a feszítő patron teljesen kint volt, a lánckerekekben ott a GM logó, tehát nagy valószínűséggel még az eredeti volt benne. Látott már rosszabb állapotú vezérlést is, de ha úgy is megvoltak az alkatrészek úgy gondoltam az a tuti, ha ez is megvan, pedig lett volna mire költeni. Nem tudom helyesen döntöttem, mikor gyári GM szettet vettem hozzá, csavarokkal vezetőkkel feszítővel stb. Az a helyzet, hogy egy jobb minőségű után gyártott csak 20,000,Ft-al lett volna olcsóbb. Vagy én vettem jó árban a gyári szettet. Egy ekkora munkánál, meg ennyi spórolást nem éri meg, hogy 30-50e km után újra el kezdjen csörögni, mert volt rá precedens. Nem érti miért szeretik akár a gyártók, akár a tulajok a láncos vezérlést, mikor qrva nagy meló cserélni, ráadásul nem is bír olyan baromi sokat. Azt mondta az öreg szaki 120,000 km után lehet ismét cserélni. Attól hogy gyári, nem fog elmenni 200-at ez sem. Pedig az alábbi dolgok mind ki lettek cserélve: Olaj, olajszűrő, karter tömítés, szelepfedél tömítés, vezérlés oldali tömítés, vízpumpa, főtengely szimering, a 3db lánckerék, vezetők, feszítő patron, vezérmű lánc,a vezérlésben található csavarok, hűtőfolyadék, hosszbordás szíj feszítővel, és ha már ott volt, egy pollen szűrő. Szóval egy szíjas vezérlés kijön a harmadából és elmegy a láncos vezérlés felét zokszó nélkül. Kíváncsi leszek rá mi lesz a következő zsebbenyúlós hiba. Mondjuk nem megy a klíma, meg a hűtő ventilátor 1-es fokozta a motortérben. Szopás ez az opel.....
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.