Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

jim76

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    30
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

jim76's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. jim76

    Motor

    ?? Igazad van! Szűklátókörűségemben eszembe sem jutott épp az F Astra topicok közt keresgélni :) A G Astrába a hasonló motorizáltság miatt bele-bele nézek, de viszont a feldobott témában az összes közül tényleg ott találni a legtöbb infót! Thnx. ;)
  2. jim76

    Motor

    A 0,75 l/1000km horrorisztikusnak hangzik.... :) Én lekopogom, de az enyém olajfogyasztása szinte egyenlő a 0-val, és fogalmam sincs, vajon milyen olaj lehet most benne, mert a szervízkönyvben az uccsó szervíznél (kb. 10000-el ezelőtt) csak annyit jegyeztek be, hogy 5w30 került bele egy kölni szervízben. Én ebből kicsivel több mint 4000-et mentem, de az olajszint valahol ugyanott van, mint mikor kint megvettem. Lassan ki akarom cserélni, de opel olajat nem merek venni bele. A Valvoline és a Mobil közt vacilálok, de jó lenne hallani egy hozzáértő véleményét...
  3. jim76

    Motor

    Találkoztatok már olyasvalakivel, aki tudja milyen olajat rejt az "Opel olaj"-os doboz?? Egyszer láttam valakit, aki arról beszélt valakivel, hogy az olvasta valahol, hogy állítólag egy időben az ELF szállított az Oplenek, és azt csomagolták át valahol a balkánon :) Komolyra fordítva a szót, a formula3000 bt. igen kedvező áron adja az 5w30-as Opel gyári-nak nevezett olaját /5 L - 6300Ft./, csak ki tudja milyen a minősége. Az elismert /szakértők szerint minőségileg, az első öt olajat az EXXON gyártja, tehát Mobil1, Mobil, Esso stb./ Mobil1 5w30 pont 3x ennyibe kerül.... Vajon csak a neve miatt, vagy tényleg 3x tovább tartja meg az előírt viszkozitási értékeket?
  4. jim76

    Egyéb csevegés

    Abban tudtok-e segíteni, hogy pótkulcsot hol érdemes csináltatni, mert a Német előző tulaj cseszik elküldeni az ígért pótkulcsot. Bp XVIII. ker környéke lenne az igazi, és ahol az immo kódot is bele tudják tenni/ kártya megvan/. Ja és lehetőleg ne Opel márkaszervizt ajánljatok, mert azt tudok én is, de aranyárban csinálják... :) Köszi előre is!
  5. jim76

    Egyéb csevegés

    Na végre túl vagyok a szívócsőtisztításon, de sajnos, vagy inkább hál' istennek nem volt olyan gáz mint gondoltam. Talán 1-1,5mm korom lehetett bennük, viszont a tömítéscsere ráfért mert olajsáros volt a szívócső sor alatt. Úgy látszik a német gázolajtól nem kormol annyira, hogy 160e. km alatt komlyabb lerakódjon. Reális veszély, mert a VW dieseleknek kb 1,5x akkora a szívócső átmérő, és még ott is le tud kormolódni, viszont ott hamar ki lehet iktatni az EGR szelepet... Ami érdekesség, hogy lecseréltük a váltóolajat /sztem hülyeség a gyári élettartam olajfeltöltés/, és a váltóm ami a 2-ből 3-ba ill. a 4-ből 3-ba váltást nem szerette, akadozott minden váltásnál, hidegen-melegen, most mintha kicserélték volna. Nem mondom, hogy új lett,de sokkal jobb. Castrol TAF-X 75W90 ment bele. Drága, de megéri, mert ha valakinek hasonlóan akadozik a váltó, először érdemes kipróbálni -én sem hittem benne, de tényleg használt.
  6. jim76

    Egyéb csevegés

    Ja és kiderítettem, hogy az Y és az X közt az Y Euro3-ast az X Euro 2-est jelent. A váltó F23-as és nem F18-as. Ennyi. :blink:
  7. jim76

    Egyéb csevegés

    Na igen! Eladni valóban nem éri meg, mert nekem már főleg sokban van /~2,9M/. Ma visszamentem a klímáshoz, hogy lámpázza le hol erszthet. Minden jel arra mutat, hogy nem a kompresszornál, nem a beltéri egységnél/szellőzőrostélyba bedugta a 134a gáz érzékelő csövét, és semmi/, és még nem a hűtőnél/annak nem sok lehet hátra, mert mint minden németországi autónál ennél is jól kimarta a só sajna- az egész hengerfej, és minden alumínium dolog sómarta, megdörzsölve porosnak hat/ , hanem a hűtők mögötti, kompresszorra csatlakoztatott alucsőbe integrált rezgéscsillapító gumicső végeire préseléssel rászorított külső hüvelyek alatt ereszt. Kitágult a préselt alumínium persely. A gázérzékelő is igen sűrűn csipogott, amikor a közelébe ért a csöve... Olyannak hatott lámpa alatt, mintha uv porral szórták volna meg. Ezek után remélem, hogy csak ott ereszt, mert azt állítólag újra lehet préselni, vagy acél perselyek préselve + duplavastag falu spéci gumicső 10 ezerért, nomeg a gáz/ígyisúgyis/ 8 ezer. DE ez még mindíg nem akkora gáz, mintha a teljes pár csövet kell kicserélni ~60 ezerért, vagy a hűtőt /utángyártottban 60 gyáriban 100 ezer/. Ez beillene a klíma topicba is szerintem... Bocs akit nem érdekelt, de hátha valakinek hasznosak az infók. Tudjátok..az okos a más kárán, hülye a sajátján tanul :blink:
  8. jim76

    Egyéb csevegés

    Eddig bírta a gáz a klímámban. Egész pontosan 3,5 napot :blink: Ennyi idő alatt elinni is nehéz ennyit, nemhogy elszellenteni... B) Nem sokkal több mint egy hónapja van meg a kocsi, és már össze is nehéz számolni, hogy mit költöttem rá. Hátsó motortartó bak, jobb első motortartó bak, első féktárcsák +betét, légtömegmérő, klímatöltés,megfestéssel/ez csak a kezdet klímafronton/, üza szűrő, pollenszűrő, 4 új gumi. És mostanra annyira elkeseredtem, hogy lehet meghírdetem eladásra, mert már félek megkérdezni a szerelőt, hogy mi az a vijjogó hang amikor engedem fel a kuplungot. 2002.07.havi autótól nem ezt vártam. Saját magam hoztam be első tulajtól, nem kereskedőtől, minden papírral 156e. km-el. Utolsó bejegyzés olajcserére, karbantartásra 152.000-nél volt és mindezt nem vették vajon észre?? /Biztos ex NDK-s volt a Jürgen és sajnálta rá a pénzt/
  9. jim76

    Egyéb csevegés

    Köszi! Ma voltam klímásnál, mert a bizticsere nem oldotta meg a dolgot, viszont kiderült, hogy az egyik venti biztosítékja volt. A klímában egy gramm gáz se volt, úgyhogy: Nyomáspróba, olaj, uv festék, gáz bele... aztán kb. 2 hét múlva vissza lelámpázni, hogy hol megy el :-(( Sajnos sok jóval nem kecsegtetett a szaki, szerinte az összes B vectrának típushibája a klímaszivárgás. Vagy tömszelencénél, vagy a gyári bilincsek dörzsölik ki a csövet, vagy valami mindíg lesz vele ... szerinte "...hát ezzel jó sokat fogsz szívni...". Igazán demoralizált, és ezek után levett 15e. Ft-ra. Remélem, hogy nem megy rá ingem gatyám arra, hogy ne legyen melegünk.
  10. jim76

    Egyéb csevegés

    Szívás... Na mindegy. Láttam, hogy már volt gondod a klímáddal. Nem tudod véletlen, hogy a légszűrőház elejére akasztott kis fekete doboz 2 30-as biztivel meg egy relével mit kapcsolhat? Esetleg a klímához lehet köze? Mert sajnos, ahogy bejött a jobb idő (ma) észrevettem, hogy egyáltalán nem megy a klíma, és abban a kis fekete dobozban az egyik 30-as biztosíték/nagy zöld/ elszállt. Valszeg csak holnap tudom már kicserélni, de megkönnyebbülnék, ha a klíma valami kis dolog miatt nem menne.... Az előző kérdés "bárakárki" fórumozóhoz is szólhat :-) Megköszönném, ha elárulnátok, hogy mi az a kis doboz, mert a gyári kez. útmutatójában /deusch natürlich.../ nincs semmilyen utalás rá.
  11. jim76

    Egyéb csevegés

    F23-as az biztos, mert a kuplung is attól más állítólag. A Tiéden is le kell szedni a nyomócsöveket ahhoz, hogy a szívósorhoz hozzáférj? Azt hittem egyszerűbb leszedni.
  12. jim76

    Egyéb csevegés

    74 KW-os ez is, de a nyomaték az elvileg 230 Nm 1950-2500-ig amíg az X-esre 205-öt olvastam. Hitetlenkedek ezzel kapcsolatban mert a Toledom /1.9 PDTDI - építkezés miatt adtam el 1 évesen :-( / 105 LE és 250Nm~1900/min volt, és nagyon sokkal erősebbnek lehetett érezni pont abban a fordulatszám tartományban ahol a Vectrámnak a legnagyobb nyomatékot kéne leadni. A légtömegmérő cseréjétől kicsit jobb lett/sokkal, mint előtte/, de még valamit ki kell találjak, hogy éberebb legyen a motor.
  13. jim76

    Egyéb csevegés

    Ez igen! Olyan nehéz kérdést tettem fel, hogy az egész Vectra B forum befagyott... :blink:
  14. jim76

    Egyéb csevegés

    Tudja valaki, hogy mi az igazi különbség az X20DTH és az Y20DTH motorok közt? Nagyon érdekelne, hogy egy csomó dolog miért kerül 2x annyiba hozzá mint az X-eshez :blink:
  15. jim76

    Egyéb csevegés

    Az enyém hasonló, nem x20dth hanem y20dth, de eddig a legtöbb mért fogyasztásom 7,2 volt a tél végén. Az átlag 6,2-6,5 körül alakul. Szerintem a 8-10 liter elég sok /benzinesnek se kevés/, úgyhogy megnézetném, az biztos. Teljesítményre nincs panasz? Lészűrő? Szívócsövek állapota? ...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.