Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Big

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    27
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Fehérgyarmat

Big's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Üdv. Mindenkinek! Az 1.6-os trafósorral tesztelhetem az X14XE motoromat?
  2. Üdv. Mindenkinek! Újra itt, újra új (legalábbis nekem) problémával. 98-as X14XE motorú Astra G normál gyorsításkor dadog, intenzív gyorsításkor semmi probléma. 1500-2500 közötti fordulaton bármikor előjön. Cserélve üzemanyagszűrő, gyertyák, EGR szelep kitakarítva, fojtószelep részlegesen tisztítva, hibajelenség maradt, trafóhidat még nem tudtam tesztelni, tárolt hibakód nincs. Bármilyen építő jellegű hozzászólást szívesen fogadok.
  3. Sziasztok! Régen jártam erre, de most újabb érdekes problémám merült fel. Előzetesen jelzem, hogy a lányom jár az autóval, ezért az Ő elmondása alapján vázolom fel a tüneteket. Megközelítőleg 40 km autópálya használat után a kihajtónál amikor már szabadon fut az autó, 2-3 alkalommal felvillan (nem világít folyamatosan) az olajnyomás lámpa. Ez a tünet mát többször jelentkezett de mindig csak a felvázolt szituációban. Olajszint ellenőrzése az első alkalom után megtörtént, minden rendben. Előző olajcsere után most aktuális a következő, a tünetek az utolsó 300-400 km-ben jelentkeztek. Se városi használatban se máshol nem volt ilyen tünet. Az autó 98-as X14XE motorkódú megközelítőleg 227000 km-rel. Várom és előre is köszönöm a hozzászólásokat, tippeket, segítséget.
  4. Üdv. Mindenkinek! Segítségre lenne szükségem.Adott egy 98-as X14XE motorkódú Astra, melynek a mai napon egyik hengere nem dolgozott tovább. Mivel a tünetek ismrősek voltak a korábbi időből, gondoltam gyújtótrafó de egy másikat feltéve a tünetek maradtak.Gépre kötve semmilyen hibaüzenetet nem mutat. Gyertyák kétpólosúak a harmadik henger kivételével szerintem szépen kiégve. A harmadik henger gyertyája taknyos, lucskos. Kaptam olyan tippet, hogy a szelepfészek kokszosodása miatti tökéletlen zárás következtében kialakukló kompresszióhiány is okozhatja a hibát.Várom a tippeket, ötleteket.
  5. Sziasztok! Köszönöm mindenki segítségét, ma megtaláltam jeladót a váltón, de mivel nagyon idétlen helyen van csak a csatlakozó tisztítása, kontaktspray kezelése volt lehetőségem. Megtettem, jött a teszt: az első 5 km-en tökéletesen működött a sebességmérő aztán a következő 10 km-en ugrált 0 és aktuális sebesség között, 15 km után beállt a teljes halál. Úgy gondolom összefüggés van az üzemi hőfok elérése és a jeladó halála között. Hibakód kiolvasása után remélem okosabb leszek, de nem reménykedek a jeladó cseréjének elkerülésében. Ha esetleg valaki tud tippet mondani, hogy lehet kedvező áron újat beszerezni, azt szívesen veszem, vagy esetleg érdemes-e bontottat keresni.
  6. Esetleg valamelyik csatlakozó kontakthibája okozhatja-e a hibát, vagy mindenképp a kerékcsapágyra gyanakodjak?
  7. Azt elfelejtettem jelezni, hogy az autóban nincs ABS. Ebben az esetben is a kerékcsapágyról kapja a jelet vagy estleg a sebváltóból?
  8. Üdv. Mindenkinek! Segítséget kérnék egy hibaok kiderítésében. Adott egy 98-as Astra G melyben a mai napon kb. 100 km autózás után megszünt a sebességmérő müködése. Pár óra elteltével újra mentem vele néhány km-t és akkor időnként fel-fel ugrott a sebességmérő mutatója de csak erőtlen próbálkozás volt. Ezt a tünetet egyszer már csinálta kb. 1 éve, de akkor a kövtkező indulás után minden rendbe jött. Nem tudom van-e összefüggés de a mostani sebességmérő-halál után egy váltásnál még a motor is leállt. Sürgős lenne a hiba orvoslása mert a jövő héten mennék a családdal nyaralni, de így nem igazán merek elindulni. Mennyire nehéz és költséges kijavítani a hibát, vagy egy kis kézügyeséggel otthon is javítható, ill. cserélhető a hibás alkatrész. Köszönettel veszek minden tanácsot és segítséget.
  9. Üdv! Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, akkor próbálkozom tovább a szelepfedél levételével ill. a csőcsonk kicserélésével.
  10. Szia! Autósboltban kapható-e így önmagában is az a csöcs? Akkor az a cső csak bele van nyomva vagy más módon is rögzítve van-e?
  11. Szia! Kiszedtem az összes csavart de úgy tűnik, hogy a vezérlést takaró műanyagnál megakad a szelepfedél és csak az akksi felőli oldalt tudom felemelni. Oldalirányba nem csúszik ezért a vezérlésnél nem tudom leemelni. A műanyag takarónál a félköríves rész teljesen belecsúszik a műanyagba. Kiszedtem a műanyag tartócsavarjait is de annyit nem enged. Feszegetni nem akarom gondolom elvileg csak le kellene emelni, de nem jön.
  12. Üdv Mindenkinek! Szelepfedél tömítést szeretnék cserélni ( Astra G 1.4 16V) ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy a szelepfedelet csak úgy tudom levenni, hogy a vezérműtengelyeken található szíjtárcsákat is leveszem és ekkor levehetővé válik az a műanyag burkolat ami amúgy útban van? A motoron nyáron lett szelepszár szimering cserélve, természetesen szelepfedél tömítéssel együtt azóta viszont szivárog az olaj. Addig elég bátor vagyok, hogy a tömítést kicseréljem de ha a vezérléshez is hozzá kell nyúlni akkor már remegnek kezeim. Másik problémám ami most tűnt fel, vagy most én okoztam, hogy a termosztátház tetején lévő kis műanyag csonknál szivárog a víz. Erre van-e valamilyen hibaelhárító ötlet?
  13. Köszi, akkor előbb még egy kis lelki erőt és bátorságot kell gyűjtenem, mert szétszedni már sok mindent szétszedtem na de összerakni.......
  14. Helo Emelt állapotban rángattam, de nem éreztem semmi rendelleneset, bár mivel laikus vagyok lehet hogy csak nekem nem tűnt fel. Érdemes, illetve nehéz-e leszerelni a helyéről és úgy jó alaposan bezsírozni?
  15. Helo Esetleg valamilyen látható, érezhető hibatünetei voltak-e stabilizátor gumiszilentnek, vagy nem is próbáltál kutakodni utána. Ami nem tiszta hogy, miért nem tudjuk beazonosítani a hangforrás helyét, hisz valószínű, hogy nem egyszerre adja meg magát mind a két oldali kutyacsont szilent. Nem tudom mit nevezel elfajulásnak, nekem ez már nagyon zavaró, főleg ha egy ismerős is beül mellém akkor akkor az már elég égő részemről. Mindenesetre köszönöm válaszod, holnap egy kis zsírral megkínálom a szilentet.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.