Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

BaZolika

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    67
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Nyírbogát

Legutóbbi látogatók

1.052 profile views

BaZolika's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Helló! Nekem is van a G Astrámban ilyen dobbetét. Szerintem hasznos, mert nem csak a dobot védi a sártól, de még a sárvédő perem szélét is a kövektől. Beszerelése szerintem egyszerű, csak a kereket kell levenni. Igaz a G Astra karosszériája már galvanizált, de láttam én már 99-es évjáratot rozsdásodó hátsó sárvédőívvel. Üdv!
  2. Én olyat is olvastam, hogy az eredetség vizsgát meg akarják szüntetni, de amannyiben valaki autót vásárol, azt a vásárlás után autómatikusan le kell műszaki-vizsgáztatni. Valamint 10 évnél fiatalabb kocsik, az első forgalomba helyezéskor négy évre mindenképpen megkapják a 4 év műszaki vizsgát, és ezzel együtt a zöldkártyát is, utána 10 éves koráig 2 év, amennyiben a kicsi nem lizinges vagy hitelterhelt, mert akkor csak 1 évet kap. Megint csak fejős tehénnek nézik az autósokat. Üdv.: Zoli
  3. Nem nagyon látszott rajta, hogy gyárilag zsírozva lett volna..... Valószínűleg ezen is spóroltak a Lengyelek.
  4. Helló! Nekem tavaj a hideg beáltával csinálta ezt. Az önindítóból kellett a kuplungtárcsától keletkező port kitakarítani. Azóta nem fordult elő. Üdv.: Zoli
  5. De igen. Csak attól félek, hogy ha gumi alkatrészt tartalmaz, akkor egy idő után megeszi azokat. Üdv.: Zoli
  6. Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy a G Astrák üzemanyagrendszerében található-e olyan helyen gumi alkatrész, ahol az üzemanyag közvetlenül éri. Üdv.: Zoli
  7. Helló! Megoldható. Én is így kötöttem be. Egy izzóra lesz szükséged a műszerfalba (mert gyárilag a visszajelző izzó nincs benne) és egy kb. 20cm hosszú 0.75mm2-es kábelre. Ha jól emlékszem a műszerfalnál a csatlakozóban az alsó sorban jobbról a 8. lábat kell összekötni a biztosítéktábla csatlakozójának 23. lábával. Ezek után amint terhelés érkezik az indexeidre, abban az esetben a műszerfalba behelyezett izzó az index 2. villanásától az indexel együtt fog villanni. Üdv.: Zoli
  8. Helló! Z14XEP motornál a, ha szemből állsz a motortérrel, jobb oldalon találod, a motorblokk oldalára felcsavarozva, egy 5 pólusú csatlakozó megy a tetejébe. Egy hűtőfolyadék cső is megy bele, mert ez már hűtött EGR/AGR szelep. Takarítani ezeket nem egyszerű, mert, ha ezt lebontod, akkor a hűtőfolyadékot is le kell ereszteni, valamint hogy több helyed legyen egy pár dolgot ki kell bontani a motortérből. Én úgy hallottam, hogy ezeknél a motoroknál már nem jellemző az EGR/AGR szelep meghibásodása, viszont ezzel ellentétbe már cseréltem ilyen EGR/AGR szelepet meghibásodás miatt. Üdv.: Zoli
  9. Sziasztok! Én arra lennék kíváncsi, hogy az EGR szelep miből tudja megállapítani, hogy történik gázvisszavezetés vagy nem. Ez alatt azt értem, ha le van zárva és nincs szoftveresen megmókolva, akkor mindig sárgalámpázik.
  10. Nekem a fogyasztással soha nem is volt bajom. Mindig is ennyi volt. Egyedül csak az idegesített, hogy pl. álló helyből indulásnál őrülten nyomatékszegény volt a motor, valamint nem úgy ment, mit ahogy kellet volna neki. Vezettem már több 1.4-es twinportos autót, és az összes ilyen. 1.6-os twinportokkal kapcsolatban még nincs tapasztalatom, de az egy teljesen új fejlesztésű motor, ha jól tudom, nem úgy, mint az 1.4 twinport, ami az 1.2-es továbbfejlesztve.
  11. Ha a twinport szelep kapcsol, akkor a 8 szívó szelepből 4-et (hengerenként 1-et) lezár egy kis csapóajtóval, így ott levegőt nem tud beszívni. Igaz azon a kis csapóajtókon vannak picike furatok, de azok majdnem hogy elhanyagolhatóak, pláne, ha már a kartergáz visszavezetése miatt a keletkező lerakódás eltömítette.
  12. Sziasztok! Z14XEP motorok twinportos szívótorokkal vannak szerelve. Ez a twinport szelep elméletileg üzemanyag megtakarítás végett lett kifejlesztve. Sok helyen olvastam is, hogy ezek a motorok nyomatékosabbak és pörgősebbek is mint elődjeik. Sajnos én pont az ellenkezőjét vettem ennek észre. Hétvégén volt szerencsém egy Z12XE motorral szerelt G Astrával megjárni Németországot. Azt tapasztaltam, hogy az 1.2-es motor valahogy jobban megy, és alacsonyabb fordulaton is jobb, mit az én 1.4-es twinportom. Gondoltam teszek egy próbát. Lehúztam a twinport vákumszelepének a vezérlő csatlakozóját. Ezáltal a vákumszelep a keletkező vákum hatására nem kapcsol, és így a motor egyfolytában 8 szelepen szívja az üzemanyag-levegő keveréket. Érdekes módon a kocsim érezhetően jobban ment, egyenletesebb lett a motor járása, és alacsonyabb fordulaton is nyomatékosabb lett. Másokkal is kipróbáltattam a kocsimat és ők is azon a véleményen voltak mint én. Teletank után 300km (70%országút, 30%város, rugalmas tempóban és nem nagyapósan) és 20.43L-t tudtam ismét tankolni ugyanazon kúton, ugyanazon kútfejnél. Ezek után mondja meg nekem valaki, hogy minek az a twinport szelep a kocsiba? Ez is csak azért kell, mint az EGR szelep? Megkeserítse az ember életét? Üdv.: Zoli
  13. Sziasztok! Meg tudná mondani nekem valaki, hogy a Z14XEP motoros Astrákba hány liter hűtőfolyadék van? Üdv!
  14. Helló! Az nem az olajcserét jelzi, hanem, valamilyen hibát jelzett vissza. Ha a gyújtást ráadod a kocsira (nem índítod be) és az a figura nem alszik el pár másodperc múlva, akkor tárolva is lett a hiba. Ha ez így van, akkor ki kell olvastatni azt egy hozzáértő emberrel. Üdv!
  15. Szerintem G Astranál kuplung bowdent soha nem kell cserélni, mert én úgy tudom, hogy hidraulikus a kuplung. Max. gázbowdent, de azt is csak az X-es motorkódoknál.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.