Jump to content

ekotek

Forummember
  • Content Count

    81
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Semleges

About ekotek

  • Rank
    Érdeklődő
  • Birthday 01/11/1977

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://na.

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra F 1.6 16V EcoTec
  • City
    Győr
  1. ekotek

    Kormánymű

    Volt egy rövid ideig egy Chevrolet Nubirám, annak könnyű volt a kormánya. Tetszett.....
  2. ekotek

    Kormánymű

    A szervós kormány teljesen egy egység lehetetlen adaptálni. Ötletnek nem rossz csak kivitelezhetetlen... Azért gondoltam az egyszerűbb megoldásra hogy nyomást növelnék...... bár lehet rossz a gondolatmenetem és azáltal nem erősödne a szervóhatás.....
  3. ekotek

    Kormánymű

    Az annyira nem opció mert akkorát nem akarok barkácsolni.
  4. ekotek

    Kormánymű

    Sziasztok! Van egy kérdésem. Szervó szivattyú tuningot lehet csinálni? Kicsit lehetne könnyebb a kormány..... Mind a két autómnál egyforma "nehéz" és a párom küzd vele, jó lenne valamit tennünk ügyben. Régebben szervósítottam egy Corsát, annak tök jó könnyű lett a kormánya. Vagy van olyan szivattyú amelyik erősebb? Esetleg nyomás határoló szelepet kellene megmókolni?
  5. ekotek

    Board Computer

    Ahogy a rajzból -amit mellékeltél- úgy veszem ki hogy a két oldalon lévő fékkopásjelző sorba van kötve, vagyis az egyik oldali -GERT- vezetéket kellene testre húzni. Igazából azt a megoldást választottam hogy megpróbáltam rövidre zárni mind a két oldalt. Azt kell mondjam hogy sikerült, megszűnt a hibajel. Közvetlenül nem akartam lekötni mivel lehet hogy veszek majd bele kopásjelzőt a későbbiekben. Ugyanezt tettem az ablakmosó szintjelző csatijával. Eléggé kiherélte ezt az autót az előző tulaja.... :-( Kifúj a sortömítés, hátsó ablaktörlő lelettyent az első törlésnél....Tegnap visszadugtam két előző tulaj által lehúzott vákumcsövet, ma reggel már check lámpát generált..... :-O Most próbálom meg kiolvasni a hibát. Amúgy......Köszönöm a gyüjtőmunkát amit végeztél.
  6. ekotek

    Board Computer

    Akkor ezek szerint ha szabad a csati két érintkezője akkor hibajelet generál. Ha összezárom a kettőt akkor elméletileg megszűnik a hiba?
  7. ekotek

    Board Computer

    Sziasztok! Érdeklődnék hogy a BC-n megjelenő hibaüzenet: "Bremsbelag" mit takar? Kopott fékbetéteket vagy mit? Kopásjelző nincs a betéten viszont az ABS kábel mellett lóg a csatija szabadon. Válaszokat előre is köszi.
  8. Hát látod azt nem tudom. Gondoltam én is a bakokra, legalábbis egyre, mivel azt ke kellett venni hogy hosszbordásszíj cseréhez és eszembe jutott hogy esetlen nem húztam meg..... De hál isten még nem vagyok annyira hülye, és meg lett húzva. Viszont megnézem majd aknán a hátsót hétvégén, mert lehet hogy eddig nem jött ki csak most hogy cseréltem csuklókat(Zskaresz tézisében gondolkozva)és esetleg a plusz holtjáték meg a szakadt/kilágyult bak tehet ilyet velem. Amúgy az alapjárati habogás is megvan még de hál istennek a CO tökéletes, megmérettem, így el tudom vinni műszakira..... Nagy kő esett le a szívemről hogy a műszaki nem úszik el amiatt hogy nem találom meg időben a hibát.
  9. Lehet hogy a kuplung tárcsának is van kehe bár pár éve cseréltem kompletten. Most már éreztem akkor is a rángatást amikor 2000-nél élveztem a gázt. Enyhén rángott kicsit de kisimult utána aztán 1200- nél rákezdte rendesen. Na mindegy majd valami lesz, vagy jobb vagy semmi.....
  10. lehúztam ma a kopogásérzékelő vezetékét nem változott semmi rángat ugyanúgy, az EGR szelep csatija is száraz tegnap azt is lehúztam mert az egész kábelköteget ami a motor felett megy félrehajtottam a folytószelep kiszerelés miatt. Viszont: találtam egy érdekes bejegyzést más oldalon, bemásolom, véleményezzétek légysz mert a hiba tünete hasonló az enyémhez: Zskaresz hozzászólása. 2012.07.03. 18:29 | Sziasztok! Igen rég jártam itt, és gondoltam megosztom a régebbi rángatási hiba okát. Kezdem azzal, sokszor úgy indultam, hogy a kuplungot hirtelen felengedtem, és a gumik már fel is sírtak, és mentem is. De a lényeg, sok ilyen nem tesz jót a váltónak, az igen érzékeny szerkentyű, és a lényeg szét ment a váltom difije, oltári nagy holt játékkal bír a tengely, simán elfordítom mind két irányba mire érezhető lenne a kapcsolat. Még mindig így járok vele és hála istennek még megy,azóta persze én is vissza vettem. A lényeg mivel ki hagy a váltó a difinél, elkezd rángatni, ha mész rendesen nem csinálja,de ha lassulni kezdesz és nem adsz gázt kezdi a rángatás, és ilyenkor van az a két tengely nem forog egyszerre, ha épp elkapja kezdi a rángatást,amíg nem adok neki gázt. Hát röviden ennyi. Ha valakinek hasonló hiba jelensége van, szélszerű megemelni a gép sárkányt és kézzel megforgatni a tengelyt, ha sok a holt játék, lehet gyűjtögetni, és végezetül mikor vizsgára készítettem fel a gépszőrnyet, meg emeltem az egyik oldalt (pontosan) nem emlékszem melyiket de gondolom a tengely megint jól helyezkedett el, mert abba hagyta, a műszaki-ig és utána 1 napig nem volt ilyen hiba. Aztán utána megint kezdte elölről.És a mai napig is csinálja Hát ennyit erről." Ezt olvasva eszembe jutott hogy két féltengely csuklót,toronyszilentet is cseréltem egyidejűleg a vez.cserével, motormosással. A csukló könnyen felment a helyére, nem tudom mennyi holtjátékot adott az amúgy is hajtáslánchoz. Lehet hogy a rángatás az ettől van?
  11. Igen, X16XEL a drága. Jaja, mindezek vannak, de nem tudom hogy melyik és miért okozhat ilyen hibát.(mármint a sok biszbasz közül). Olyan mintha elvennék a benzint, a következő pillanatban meg rá adnák és ezt egymás után(vagy ugyanez a gyújtással). Kopogás érzékelő az csak gyújtási időpontot állít,a gyújtást el nem veheti teljesen ugye? Feltételezve hogy ha az lenne a ludas. Mondjuk ha széthúzom a csatiját akkor ki tudom zárni a képletből.
  12. Mégiscsak kiszedtem a folytószelepet, közben szárítottam a MAP szenzort. Poti érték 2,2-6,9- ig, illetve a másik lábon mérve 7,8-2,2-ig változik. Illetve nincs benne ugrálás, érték lineárisan változik. Vízhőfok jeladó értéke üzemmelegen 0,25 kohm. Újabb érdekesség: az egyenetlen alapjárat lambdaszondát lehúzva kisimul, visszadugva előjön. Ja és a rángatás maradt.
  13. Csak a lambdat meg a víz hőfokot, de ezeket azért mert próbaképpen lehúztam őket. Most szárítom a szenzort, nem gondoltam hogy beázhat.
  14. Az a helyzet hogy mérni csak kiszerelés tudnám, de olyan helyen van hogy elment a kedvem a kiszedésétől is. Amellett pedig úgy el van dugva a poti hogy nem gondolnám hogy beázott. Most a MAP szenzort szárítom, S majd a végén, ha minden kötél szakad,akkor a poti.
  15. Igen, az is kapott rendesen, megpróbáltam lelkiismeretesen lemosni a motort. Attól lehet? A stekker porszáraz volt, megnéztem. A potméter nekem is az utolsó ötletem, hétvégén kibányászom a helyéről.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.