Jump to content

ekotek

Forummember
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

ekotek last won the day on June 30

ekotek had the most liked content!

Community Reputation

2 Semleges

About ekotek

  • Rank
    Érdeklődő
  • Birthday 01/11/1977

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://na.

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra F X16XEL, X20XEV
  • City
    Győr

Recent Profile Visitors

1,094 profile views
  1. ekotek

    Elektromos

    Szia! Köszi ne fáradj, valahogy megoldom de szerintem úgy ahogy a legegyszerűbb, elvágom a jelvezeték két szálát és arra kötöm a távirányított egységet. Ha nem működik akkor veszek egy rendes idevaló egységet. Eddig nem néztem utána de mar látom hogy nem egy horror összeg. A zárnak lévő mikrokapcsolo amúgy csak zárásra ad jelet, nyitó irányban nem kapcsol ahogy láttam.
  2. ekotek

    Elektromos

    Akkor végül ki lehet próbálni hogy rákötöm max nem fog működni, gondot -mivel testjelet adunk a vezérlőnek- nem fog okozni ha kersztbe kapcsolnak max a vezérlő nem fogja tudni hogy mit akarok mert egyszerre két ellentétes parancsot kap...........Hacsak.....nem választom le az eredetit egy kapcsolóval és akkor csak távval fog működni, szükség esetén pedig vissza tudom állítani az erederi állapotot........
  3. ekotek

    Elektromos

    Márminthogy így működik a központizár motorja? Hogy van egy végállás benne és nem impulzusvezérelt a gyári? Amúgy ha jól értelmezem akkor nem a táp van rá vezérelve hanem testre van húzva hol ez a kapocs hol az..... www.hobbielektronika.hu/forum/kozponti-zar?pg=4.........erről a rajzról néztem... egy utólagos távirányító milyen módszerrel vezérli a gyári központizár vezérlőt?
  4. ekotek

    Elektromos

    Frankó azért nem találtam meg akkor. Köszi...... Már csak arra lennék kíváncsi hogy a barna, barna-fehér és a barna-piros szálak közé beiktatva egy egyszerű távirányítású kétállású kapcsolót működhet e a kp zár vezérlése, mivel a kapcsoló vagy az egyik vagy a másik állásban zár nem pedig rövid idejű impulzust ad a vezérlőnek, igy ha esetleg kulccsal szeretném véletlenül működtetni akkor a kapcsoló mondjuk zárásra vezérel én pedig kulccsal nyitásra vezérlem akkor nem fogja e ütni egymást? Mert szerintem igen.
  5. ekotek

    Elektromos

    Sziasztok! Meg tudnátok mondani hogy a központi zár vezérlője merre van f Asrtában? Egyszer rátaláltam a régi autómban de ebben nem lelem. A kesztyűtartót és a két küszöbborítást ki illetve lebontottam de ott nincs.
  6. ekotek

    Motor

    Délután átkötöttem a nyomásszabályzót úgy hogy zárt folytószelepnél van most rajt vákuum. Indul a tesztüzem plusz mérek majd egy üzemanyagnyomást és nyomás alakulást a fojtószelepállás függvényében is alkalomadtán. Na meg fogyasztásfigyelés........... :-D
  7. ekotek

    Motor

    Most vettem a gépet, a fogyasztásról nincs még sok adatom de a valószínűsítésed megállja a helyét, kicsit sokallom az étvágyát. Csak az a furcsa hogy gyárilag van ide bekötve, mivel néztem youtube-on videót, ott is így van. Akkor ez most hogy?????? De szándékomban áll átkötni úgy ahogy a kis tesóknál van. Tuti lesz fogyasztás csökkenés. Úgy működik alapból hogy zárt fojtónál alacsony az üza nyomás, kinyitod a fojtót akkor megemelkedik a nyomás mert lecsökken a vákuum majd amikor beáll egy bizonyos fordulatszám akkor pedig (mivel csak bizonyos mértékig van nyitva a fojtó) szintén visszacsökken a nyomás de már egy köztes, magasabb értékre?
  8. ekotek

    Motor

    Ja és nekem nincs ez a nyomás tároló a rendszerben.... Köszi a linket hasznos lesz az az oldal. Igen én is ezt a szívócső típust néztem, ez ütötte a szeget a fejünkbe. Nekem nagyjából oda van bekötve ahol ezen bal oldalt a vastagabb réz cső áll ki a szívócsőből. Ezt a tank dolgot biztos okosan kitalálták de így hogy nem látom én is csak találgatok. De én is valami kisebb résekre gondolok. Reggel amúgy simán jött az autó gond nélkül. Megpróbálok szerezni kölcsön endoszkópot és úgyis cserélnem kell a tömítést a szivattyú alatt akkor megpróbálok belenézni. Mert így hogy nem tudom a kialakítását nem tudom tisztítani sem. Úgy meg legalább tudnám merre tekerjek a dróton hogy oda férjek ahová kell..
  9. ekotek

    Motor

    Értem a levezetést amit mondasz de! Most néztem meg az 1.6-oson alapjáraton van vákuum a 2.0-on nincs.....miért működik máshogy a két rendszer? Mindamellett a te gondolatmenetedet követve nekem padlógáznál -amikor ugye nagy a vákuum- leesik az üza nyomás....... ez tuti mert vákuumpumpát csatlakoztattunk rá és 2,4-ig ment le a nyomás vákuum létrehozásakor..... Azt értem hogy miért fulladt a tiéd amikor le volt csúszva a cső.....mert azon a "lukon" kellett volna a nagy mennyiségű üzemanyagnak bejutnia amit a szivattyú szippogat...csak hát a fizika.... Viszont a szivattyú nem a maradék 90%-al tölti a kosarat mivel onnan szív és oda folyik vissza a benya. Tehát amit kiszív azt oda is nyomja vissza mínusz az amit a motor elhasznál, ez a mínusz folyik be a kosárba valami résen amit nem látok és nem tudom hogy milyen a kialakítása. Megpróbáltam lerajzolni hogy szerintem hogy néz ki de nem tudom ide beilleszteni... :-( Szerintem az én visszatérőm mennyisége valahogy kifelé távozik nem vissza a kosárba.....de jó lenne tudni hogy néz ki de nem találtam képet róla...... :-/
  10. ekotek

    Motor

    Sziasztok! Ebben a témakörben még nem írtam de most sajnos kell.... Beszereztem x16xel mellé egy x20xev-t hogy ne legyen egyszerű az életem. Üzemanyag rendszerrel kapcsolatban lennének kérdéseim. Első: hogy lehet az hogy az üzemanyagnyomásszabályzó szelep vákuum csöve pl. c14se, x16xel motoron a fojtószelep és a motor közti szakaszra van kötve, tehát zárt fojtószelep állásnál vákuum van a szabályzón, az x20xev-n ugyanez a fojtószelep elé van kötve tehát zárt folytószelep álláskor tutira nincs vákuum a szabályzón. Ezt sem én, se 1 órája az autószerelő sem értette. Azt mondta hogy elvileg a működése olyan hogy az üza. nyomás zárt fojtónál 2,5 bar körül van, kinyitva a fojtót pedig felugrik 3-ra mivel lecsökken a vákuum a szívócsőben. Ezt el tudom képzelni az első két motornál, viszont az enyémnek 3 bar az üzemi nyomása és nemigen változik a fojtószelep nyitásakor. Vakartuk a fejünket de nem értjük...... A második: Alacsony üzemanyag állásnál falsot szív a szivattyú és a motor el-el gyengül pillanatokra...... Barkácsolták (levágtak belőle) már a szivattyú fölötti üza csövet, azt kicseréltem hosszabbra most leér a szívókosár az aljára rendesen. Tankoltam rá kb 5 litert amivel elméletileg vígan mennie kellene de nem. Ugyanaz. (a másik autó ugyanezzel a mennyiséggel még vígan elmegy). Redvás volt a kosár is amiből szívja a benzint a szivattyú, kitakarítottam, viszont azt vettem észre hogy amikor szivattam ki a kosarat, utána az elég lassan telt fel benzinnel a külső részből. A visszatérő ág a kosárba csatlakozik tehát elméletileg csak az elfogyasztott mennyiségnek kellene a kosárba bejutnia. Kérdés: akadálytalanul kellene e feltöltődnie a kosárnak (vagyis el van e tömődve az enyém) vagy van egy folytás benne????? Márcsak azért érdekes ez mert most tankoltam bele vagy 20 litert és megszűnt a hülyéskedés. Ezt azzal magyarázom hogy a kosár kb 5 centi magas, ha fölötte van a benzinszint akkor minden oldalról akadálytalanul ömlik bele a benzin a szivattyúhoz és műkszik a jármű ha alatta van akkor pedig az eltömődés miatt nem jut nafta a szopókához..... Plííz, világosítsatok fel....
  11. ekotek

    Kormánymű

    Volt egy rövid ideig egy Chevrolet Nubirám, annak könnyű volt a kormánya. Tetszett.....
  12. ekotek

    Kormánymű

    A szervós kormány teljesen egy egység lehetetlen adaptálni. Ötletnek nem rossz csak kivitelezhetetlen... Azért gondoltam az egyszerűbb megoldásra hogy nyomást növelnék...... bár lehet rossz a gondolatmenetem és azáltal nem erősödne a szervóhatás.....
  13. ekotek

    Kormánymű

    Az annyira nem opció mert akkorát nem akarok barkácsolni.
  14. ekotek

    Kormánymű

    Sziasztok! Van egy kérdésem. Szervó szivattyú tuningot lehet csinálni? Kicsit lehetne könnyebb a kormány..... Mind a két autómnál egyforma "nehéz" és a párom küzd vele, jó lenne valamit tennünk ügyben. Régebben szervósítottam egy Corsát, annak tök jó könnyű lett a kormánya. Vagy van olyan szivattyú amelyik erősebb? Esetleg nyomás határoló szelepet kellene megmókolni?
  15. ekotek

    Board Computer

    Ahogy a rajzból -amit mellékeltél- úgy veszem ki hogy a két oldalon lévő fékkopásjelző sorba van kötve, vagyis az egyik oldali -GERT- vezetéket kellene testre húzni. Igazából azt a megoldást választottam hogy megpróbáltam rövidre zárni mind a két oldalt. Azt kell mondjam hogy sikerült, megszűnt a hibajel. Közvetlenül nem akartam lekötni mivel lehet hogy veszek majd bele kopásjelzőt a későbbiekben. Ugyanezt tettem az ablakmosó szintjelző csatijával. Eléggé kiherélte ezt az autót az előző tulaja.... :-( Kifúj a sortömítés, hátsó ablaktörlő lelettyent az első törlésnél....Tegnap visszadugtam két előző tulaj által lehúzott vákumcsövet, ma reggel már check lámpát generált..... :-O Most próbálom meg kiolvasni a hibát. Amúgy......Köszönöm a gyüjtőmunkát amit végeztél.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.