Sziasztok!
Rég írtam ezen az oladlon , de talán közzéteszem a tapasztalataimat.
Az álltalatok jól ismert Koni gátlókat én is csak ajánlani tudom!
Ezenkívül a Bilstein gátlók amik még szóba jöhetnek , de ezek árai még magasabbak!
Rugók : Az Einbach és stb rugók max utcára alkalmasak ,de oda is eléggé feltételesen , ugyanis valóban ültetnek ,de ha jól megfigyelitek nem igazán keményítik a futóművet! A keménység amit éruel az a rugócsavarok sűrítetsége miatt egy "áll" keménység és ezt sajnos egy kemény terhelésváltáskor meg is mutatja a kocsi.
A leg megfelelőbbek a "kis rugók" Ezt Dömsödön Katona Gabinál lehet beszerezni , aki simán elmondja azt is , hogy milyen keménységüt ajánlana rugóból és segédrugóból is!
Keményítéssal is foglalkozik , magyarul a gyári patronokat olyanra készíti amilyenre csak szeretnétek! És bírja! Én egy évig versenyeztem ilyen gátlókkal és nagyon jók voltak!
Gátló keménység : aszfaltra mi mindíg a Koni leg keményebb fokozatát használtuk (elöl) , hátul mindíg hagytunk egy kis mozgást , mert különben elpattog a segge a kocsinak kanyarban. Ha túl leengeded az elejét és nem progresszív kisrugós a futóműved akkor is pattogni fog! Ez is nagyon veszélyes! Szintén terhelés váltáskor egy hirtelenebb mozdulatra már forogsz is!
Tehát amit én javasolhatok az egy 80-90%-os keménységü Koni garnitúra előre vagy Katona féle utcai kemény gátló + kisrugós megoldás.
Hátulra találtam nagyon kicsi rugókat , márkáját nem tudom ,de nagyon sokat ültet , ez sem jött be nagyon , mert kb 1-2 cm nem árt ha van a kocsi orra és segge között ! Természetessen a hátulja legyen magasabban , mert különben adtunk a xarnak egy pofont.
Tehát a kb 40-es ültetést én is javaslom de attol alacsonyabra ne ! Inkább a rugó keménységére és gátló keménységére kell áldozni!
Most hirtelen több nem jut eszembe...:)
Csak ennyi amit elmondanék:)
Üdv!
Opelka Rallye Team