-
Hozzászólások
10 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Nem adom meg
ichabodgeza's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Köszi a képeket és a segítséget! Mepróbáltam hozzáférni az előtétellenállásokhoz, de ebben a hidegben a "kék-ég" garázsban elegem lett a kínlódásból... Még nem tudom, mi lesz így...
-
Nem a programra gondoltam - csak a kapcsolási rajz(ok)ra. Úgyhogy telitalálat, amit küldtél, köszi!! A kapcsolási rajzon lévő elemekről ad valami információt a program? Pl. jó lenne tudni, hogy M74-77, illetve M10 micsoda? Feltételezem, hogy M10 a fúvókamotor, M74, M75, M76, M77 pedig a motorok a levegő-terelők mozgatásához. De jó lenne biztosan tudni. A legfontosabbak viszont az alábbiak adatai lennének: >> az M10-hez csatlakozó tranzisztor adatai: >> U28 tranzisztor (vagy inkább IC?) adatai: >> illetve a K6-os relé adatai: Mert szinte biztos, hogy ezek közül valamelyikkel van a probléma és az alkatrész-rendeléshez jó lenne tudni valamiféle azonosítószámokat, illetve a paramétereiket. Az AutoScanner szerint egészen pontosan az 1, 3, 4, 17-es csatlakozások érintettek. Meg tudnád nézni kérlek, hogy ír-e a TIS 2000 ezelről (M10 tranzisztora, U28, K6) valami bővebbet? Köszi!
-
cserbinszky! Ha neked megvan valamelyik program, el tudnád küldeni nekem a kapcsolási rajzokat? Nagy segítség lenne! Fél napot szenvedtem már a Vivid WorkshopData-val, de még nem sikerült elindítanom. Köszi!
-
Tehát... ma kaptam kölcsön szervizkábelt és egy laptopot az Opel AutoScanner programjával, így bele tudtam kukkantani az autó "lelki világába". 3 hibakódom volt az előző (kb. 2 hónappal ezelőtti) ellenőrzés óta, ezek közül csak egy aktív. Ez pedig a 25-ös számú "A fúvóka motor feszültsége túl alacsony" (Blower Motor Voltage Low), amihez a programban a komment: Tehát konkrétan leírja, hogy a fúvóka motor 9-es fokozaton megy folyamatosan. (Ellenőriztem a Scanner segítségével és tényleg 9-es fokozaton megy - amikor a programból szabályoztam a befújás erősségét, akkor a 9-es fokozatt felett hallottam csak változást.) Ezt pedig földzárlat okozza. Éspedig az X64-es jelölésű csatlakozó környékén. Már csak annyi lenne a kérdés, hogy helyileg hol is van ez a csatlakozó az autóban... Sajnos még a gyári kézikönyvem sincs meg és a V6-osokhoz nem egyszerű bármilyen anyagot találni, főleg nem kapcsolási rajzokat. vaga kolléga elárulta, hogy ők hogyan fértek hozzá a vezérléshez, amikor ugyanezt a tünetet produkálta az autó - a gázpedál felett. De abban már messze nem vagyok biztos, hogy az X64-es csatlakozó is ott van helyileg, illetve, hogy rá lenne írva "X64"... Bármilyen segítséget szívesen vennék! Köszi!
-
Újra én. :huh: Először is megpróbálnám valamennyire megválaszolni saját korábbi kérdésemet: Az alábbi linken letölthető egy szűkszavú leírás az előtétellenállások kicseréléséről: http://data.hu/get/1964246/Opel_Vectra_B_-_elotetellenallas_kicserelese.pdf.html Az anyag manuális fűtőrendszerű B Vectrákhoz való, de feltételezem, hogy digitklímás Vectrákban is ugyanott lehetnek az ellenállások. Nálam sajnos nem csak ennyi a probléma, de azt a következő hsz-ben.
-
Sziasztok! Pár napja bekapcsolt légkondival állítottam le a motort (X25XE, digit klíma) és azóta, ha a gyújtást ráadom egyből maximális fordulaton megy a ventillátor, akármit csinálok. Hiába kapcsolom ki/be a légkondit, nyomkodom össze-vissza, a venti nem áll le. Tudom szabályozni, hogy hová fújjon, tudom szabályozni a hőmérsékletet, de a fordulatot nem. Csak akkor áll le, ha leállítom a motort. (tehát a gyújtást nem kell teljesen elvenni) gyújtás be - venti indul motor indít - venti megy motor leállít/gyújtás még rajta - venti leáll Amikor leállítom az autót, a klíma mindkét kijelzőjének háttérvilágítása bekapcsolva marad (illetve bekapcsol, ha kikapcsolt klímával állítom le) még pár másodpercig és a hőmérséklet-kijelzőn "--" látszik. Eddig két tippet kaptam, az egyik szerint a ventillátor fordulatának szabályozásáért felelős előtétellenállás szállt el; illetve egy fórumozó kolléga saját tapasztalatából mondta, hogy amikor nála ilyen tünetek voltak, akkor a vezérlés szállt el. Tartok tőle, hogy nálam is az utóbbi lehet. Most szeretnék vetni rá egy pillantást magam is - hogy lehet hozzáférni a légkondi (légkeringető) elektronikájához? Ha tényleg azzal van a baj, ki lehet cserélni egy az egyben az egészet mondjuk egy bontottal? Az összes B Vectrában (vagy legalább B2) lévő digit klíma vezérlése azonos? Előre is köszi!
-
Köszönöm a tippeket! Hogy lehetne hozzáférni az előtétellenálláshoz?
-
Sziasztok! Két problémámmal kapcsolatban reménykedek segítségben: (Vectra B2 X25XE, digit klíma) 1. Pár napja bekapcsolt légkondival állítottam le a motort és azóta, ha a gyújtást ráadom egyből maximális fordulaton megy a ventillátor, akármit csinálok. Hiába kapcsolom ki/be a légkondit, nyomkodom össze-vissza, a venti nem áll le. Tudom szabályozni, hogy hová fújjon, tudom szabályozni a hőmérsékletet, de a fordulatot nem. Csak akkor áll le, ha leállítom a motort. (tehát a gyújtást nem kell teljesen elvenni) gyújtás be - venti indul motor indít - venti megy motor leállít/gyújtás még rajta - venti leáll Amikor leállítom az autót, a klíma mindkét kijelzőjének háttérvilágítása bekapcsolva marad (illetve bekapcsol, ha kikapcsolt klímával állítom le) még pár másodpercig és a hőmérséklet-kijelzőn "--" látszik. Az egyetlen, amit eddig próbáltam: levettem az akkuról az egyik sarút, hátha csak a computernél van valami zavar, amit esetleg egy kis áramtalanítás megold, de ez persze nem jött be. 2. Bő fél éve menet közben szétesett a vízpumpám. A csere óta időről-időre kis mennyiséggel után kell töltenem a hűtőfolyadékot. (1-2 deci 2-3 havonta - ami nagyjából 3000-3500 km-t jelent) De most, mióta hidegebb van, mintha jobban fogyna - tegnap töltöttem rá kereken 8 decit! Természetesen korábban már visszavittem az autót a szervizbe, ahol a vízpumpát cserélték (a szíjjal együtt), megnézték, de azt mondták, hogy minden rendben látszik. Más szerelő is látta az autót azóta és azt mondta, érzi a hűtőfolyadék szagát - de gondolom, az attól is lehet, hogy a vízpumpa szétesésekor az egész kifolyt és nyilván összefröcskölt mindent -, de nem úgy tűnik, mintha bárhol szivárgás lenne. És valóban, az autó alatt nincs folt hosszú parkolás után sem. Nem tudtam otthagyni az autót, hogy egy éjszakára nyomás alatt tartva a rendszert, ellenőrizzék a szivárgást... Egyéb tünetek: egy ideje időnként a gáz teljes elvétele után is fogyasztja a benzint az autó. Más-más sebességfokozatokban, más-más mennyiséget (nagyobb fokozatban kevesebbet), és mintha az alap fogyasztása is nőtt volna. Amikor észreveszem, hogy fogyaszt gáz nélkül is, akkor, ha odalépek neki (padló gáz), akkor maximum 2-3 ilyen próbálkozás után helyreáll a rend. De idővel újra jelentkezik a hiba. Ezen kívül néha halk, süvítő hangot hallok valahonnan a motortér felől - de abszolút nem a "többletfogyasztással" egyidőben. Hogy mindezt tetézzem: mióta a légkondi ventije folyamatosan maxon megy, nem volt gázadás nélküli fogyasztás és egyébként is valamivel csökkent a fogyasztás. Elég komplikált, ugye? :huh: Én képtelen vagyok kitalálni, az egyes hibajelenségek hogyan függnek (vagy nem függnek) össze egymással... Minden ötletet szívesen veszek! Előre is köszi!
-
Köszi az eddigi válaszokat, hasznos infók! Ha van még, ne fogjátok vissza magatokat! B)
-
Sziaszok! Opel Vectra B-t tervezek vásárolni, '97-'00-es évjáratot, benzinest, 1.6 v. 1.8 v. 2.0 motorral. Érdekelne, hogy ezeknek milyen típushibáik vannak. Hallottam például, hogy 200.000 km körül a hengerfelytömítés elszáll. Igaz ez, illetve vannak más jellemző hibák is? Ha valaki jártas ebben a kérdéskörben (és ha valahol, hát itt biztos vannak ilyen illetők, ahogy elnézem B)), hálás lennék, ha le tudná írni (akár csak címszavakban is), hogy milyen típushibákra kell/lehet számítani, illetve, hogy miket érdemes a vásárlás előtt ellenőrizni az autón. Előre is nagyon köszönöm! üdv.