Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ichabodgeza

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Nem adom meg

ichabodgeza's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszi a képeket és a segítséget! Mepróbáltam hozzáférni az előtétellenállásokhoz, de ebben a hidegben a "kék-ég" garázsban elegem lett a kínlódásból... Még nem tudom, mi lesz így...
  2. Nem a programra gondoltam - csak a kapcsolási rajz(ok)ra. Úgyhogy telitalálat, amit küldtél, köszi!! A kapcsolási rajzon lévő elemekről ad valami információt a program? Pl. jó lenne tudni, hogy M74-77, illetve M10 micsoda? Feltételezem, hogy M10 a fúvókamotor, M74, M75, M76, M77 pedig a motorok a levegő-terelők mozgatásához. De jó lenne biztosan tudni. A legfontosabbak viszont az alábbiak adatai lennének: >> az M10-hez csatlakozó tranzisztor adatai: >> U28 tranzisztor (vagy inkább IC?) adatai: >> illetve a K6-os relé adatai: Mert szinte biztos, hogy ezek közül valamelyikkel van a probléma és az alkatrész-rendeléshez jó lenne tudni valamiféle azonosítószámokat, illetve a paramétereiket. Az AutoScanner szerint egészen pontosan az 1, 3, 4, 17-es csatlakozások érintettek. Meg tudnád nézni kérlek, hogy ír-e a TIS 2000 ezelről (M10 tranzisztora, U28, K6) valami bővebbet? Köszi!
  3. cserbinszky! Ha neked megvan valamelyik program, el tudnád küldeni nekem a kapcsolási rajzokat? Nagy segítség lenne! Fél napot szenvedtem már a Vivid WorkshopData-val, de még nem sikerült elindítanom. Köszi!
  4. Tehát... ma kaptam kölcsön szervizkábelt és egy laptopot az Opel AutoScanner programjával, így bele tudtam kukkantani az autó "lelki világába". 3 hibakódom volt az előző (kb. 2 hónappal ezelőtti) ellenőrzés óta, ezek közül csak egy aktív. Ez pedig a 25-ös számú "A fúvóka motor feszültsége túl alacsony" (Blower Motor Voltage Low), amihez a programban a komment: Tehát konkrétan leírja, hogy a fúvóka motor 9-es fokozaton megy folyamatosan. (Ellenőriztem a Scanner segítségével és tényleg 9-es fokozaton megy - amikor a programból szabályoztam a befújás erősségét, akkor a 9-es fokozatt felett hallottam csak változást.) Ezt pedig földzárlat okozza. Éspedig az X64-es jelölésű csatlakozó környékén. Már csak annyi lenne a kérdés, hogy helyileg hol is van ez a csatlakozó az autóban... Sajnos még a gyári kézikönyvem sincs meg és a V6-osokhoz nem egyszerű bármilyen anyagot találni, főleg nem kapcsolási rajzokat. vaga kolléga elárulta, hogy ők hogyan fértek hozzá a vezérléshez, amikor ugyanezt a tünetet produkálta az autó - a gázpedál felett. De abban már messze nem vagyok biztos, hogy az X64-es csatlakozó is ott van helyileg, illetve, hogy rá lenne írva "X64"... Bármilyen segítséget szívesen vennék! Köszi!
  5. Újra én. :huh: Először is megpróbálnám valamennyire megválaszolni saját korábbi kérdésemet: Az alábbi linken letölthető egy szűkszavú leírás az előtétellenállások kicseréléséről: http://data.hu/get/1964246/Opel_Vectra_B_-_elotetellenallas_kicserelese.pdf.html Az anyag manuális fűtőrendszerű B Vectrákhoz való, de feltételezem, hogy digitklímás Vectrákban is ugyanott lehetnek az ellenállások. Nálam sajnos nem csak ennyi a probléma, de azt a következő hsz-ben.
  6. Sziasztok! Pár napja bekapcsolt légkondival állítottam le a motort (X25XE, digit klíma) és azóta, ha a gyújtást ráadom egyből maximális fordulaton megy a ventillátor, akármit csinálok. Hiába kapcsolom ki/be a légkondit, nyomkodom össze-vissza, a venti nem áll le. Tudom szabályozni, hogy hová fújjon, tudom szabályozni a hőmérsékletet, de a fordulatot nem. Csak akkor áll le, ha leállítom a motort. (tehát a gyújtást nem kell teljesen elvenni) gyújtás be - venti indul motor indít - venti megy motor leállít/gyújtás még rajta - venti leáll Amikor leállítom az autót, a klíma mindkét kijelzőjének háttérvilágítása bekapcsolva marad (illetve bekapcsol, ha kikapcsolt klímával állítom le) még pár másodpercig és a hőmérséklet-kijelzőn "--" látszik. Eddig két tippet kaptam, az egyik szerint a ventillátor fordulatának szabályozásáért felelős előtétellenállás szállt el; illetve egy fórumozó kolléga saját tapasztalatából mondta, hogy amikor nála ilyen tünetek voltak, akkor a vezérlés szállt el. Tartok tőle, hogy nálam is az utóbbi lehet. Most szeretnék vetni rá egy pillantást magam is - hogy lehet hozzáférni a légkondi (légkeringető) elektronikájához? Ha tényleg azzal van a baj, ki lehet cserélni egy az egyben az egészet mondjuk egy bontottal? Az összes B Vectrában (vagy legalább B2) lévő digit klíma vezérlése azonos? Előre is köszi!
  7. Köszönöm a tippeket! Hogy lehetne hozzáférni az előtétellenálláshoz?
  8. Sziasztok! Két problémámmal kapcsolatban reménykedek segítségben: (Vectra B2 X25XE, digit klíma) 1. Pár napja bekapcsolt légkondival állítottam le a motort és azóta, ha a gyújtást ráadom egyből maximális fordulaton megy a ventillátor, akármit csinálok. Hiába kapcsolom ki/be a légkondit, nyomkodom össze-vissza, a venti nem áll le. Tudom szabályozni, hogy hová fújjon, tudom szabályozni a hőmérsékletet, de a fordulatot nem. Csak akkor áll le, ha leállítom a motort. (tehát a gyújtást nem kell teljesen elvenni) gyújtás be - venti indul motor indít - venti megy motor leállít/gyújtás még rajta - venti leáll Amikor leállítom az autót, a klíma mindkét kijelzőjének háttérvilágítása bekapcsolva marad (illetve bekapcsol, ha kikapcsolt klímával állítom le) még pár másodpercig és a hőmérséklet-kijelzőn "--" látszik. Az egyetlen, amit eddig próbáltam: levettem az akkuról az egyik sarút, hátha csak a computernél van valami zavar, amit esetleg egy kis áramtalanítás megold, de ez persze nem jött be. 2. Bő fél éve menet közben szétesett a vízpumpám. A csere óta időről-időre kis mennyiséggel után kell töltenem a hűtőfolyadékot. (1-2 deci 2-3 havonta - ami nagyjából 3000-3500 km-t jelent) De most, mióta hidegebb van, mintha jobban fogyna - tegnap töltöttem rá kereken 8 decit! Természetesen korábban már visszavittem az autót a szervizbe, ahol a vízpumpát cserélték (a szíjjal együtt), megnézték, de azt mondták, hogy minden rendben látszik. Más szerelő is látta az autót azóta és azt mondta, érzi a hűtőfolyadék szagát - de gondolom, az attól is lehet, hogy a vízpumpa szétesésekor az egész kifolyt és nyilván összefröcskölt mindent -, de nem úgy tűnik, mintha bárhol szivárgás lenne. És valóban, az autó alatt nincs folt hosszú parkolás után sem. Nem tudtam otthagyni az autót, hogy egy éjszakára nyomás alatt tartva a rendszert, ellenőrizzék a szivárgást... Egyéb tünetek: egy ideje időnként a gáz teljes elvétele után is fogyasztja a benzint az autó. Más-más sebességfokozatokban, más-más mennyiséget (nagyobb fokozatban kevesebbet), és mintha az alap fogyasztása is nőtt volna. Amikor észreveszem, hogy fogyaszt gáz nélkül is, akkor, ha odalépek neki (padló gáz), akkor maximum 2-3 ilyen próbálkozás után helyreáll a rend. De idővel újra jelentkezik a hiba. Ezen kívül néha halk, süvítő hangot hallok valahonnan a motortér felől - de abszolút nem a "többletfogyasztással" egyidőben. Hogy mindezt tetézzem: mióta a légkondi ventije folyamatosan maxon megy, nem volt gázadás nélküli fogyasztás és egyébként is valamivel csökkent a fogyasztás. Elég komplikált, ugye? :huh: Én képtelen vagyok kitalálni, az egyes hibajelenségek hogyan függnek (vagy nem függnek) össze egymással... Minden ötletet szívesen veszek! Előre is köszi!
  9. Köszi az eddigi válaszokat, hasznos infók! Ha van még, ne fogjátok vissza magatokat! B)
  10. Sziaszok! Opel Vectra B-t tervezek vásárolni, '97-'00-es évjáratot, benzinest, 1.6 v. 1.8 v. 2.0 motorral. Érdekelne, hogy ezeknek milyen típushibáik vannak. Hallottam például, hogy 200.000 km körül a hengerfelytömítés elszáll. Igaz ez, illetve vannak más jellemző hibák is? Ha valaki jártas ebben a kérdéskörben (és ha valahol, hát itt biztos vannak ilyen illetők, ahogy elnézem B)), hálás lennék, ha le tudná írni (akár csak címszavakban is), hogy milyen típushibákra kell/lehet számítani, illetve, hogy miket érdemes a vásárlás előtt ellenőrizni az autón. Előre is nagyon köszönöm! üdv.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.