Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sunny716

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra Classic II. 1.6 Twinport 2006
  • Város
    Simagöröngyös

Sunny716's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszi wessz! Így már kicsivel barátságosabban hangzik. Opel Csergő? Nem hallottam még ról? Melyik városban van?
  2. Ok, köszi, én is érdeklődöm, még egy-két helyen, hátha van utángyártott, aztán megbeszéljük a fejleményeket. Hali!
  3. Igen igazad van, én sem találtam pl. 2006-os évjáratot. :-( De azért ez nagyon durva ár nem? Azért ez nem BMW vagy Honda Accord. Ez egy tömegautó és én vagyok a középosztály, aki nem tud csak úgy előrántani 70 rugót, pláne manapság.
  4. Hááát igen freeze én sem akartam hinni a fülemnek, mikor ezt benyögték a szervízben. Kérdeztem is, hogy esetleg nemesfém van benne vagy mi? Azt mondták azért ennyi, mert csak kompletten lehet cserélni, házastul mindenestül. Mutattam nekik egy webáruházat a neten ahol mintha találtam volna utángyártottat, de azt mondták azok nem jók ebbe a gépbe. Itt a link, ha gondolod nézz bele, lehet csak átakarnak .......ni. :-( http://www.fridcar.hu/autoalkatresz.phtml?...0095&LID=-1
  5. Üdv. Cartársak! Az autóm kezd hasonlítani a "szoci ipar csodáira". 1 hét alatt megadta magát a termosztát (vízhőfok semmi pénzért nem hajlandó 75 fok főlé menni, mehetsz vele autópályán 140-el, vagy városban 40-el, mindegy neki. Állandóan nyitva van így a motor sem tud felmelegedni rendesen), bepárásodott mindkét fényszóróm, s a jobb hátsó dobfék enyhe fékezésnél úgy dörmög mint egy ikarus helyijárat. :-((( Az autó pár hónapja múlt el 2 éves, van benne cirka 26.000 km. Ma voltam az opel szervízben ahol valóban bebizonyosodott hogy beszart a termosztát. S hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, a Z16XEP motorkodú astrákhoz csak gyári termo van "cirka" 69.000 ropogos forintért. A 2 gyári Hella lámpa 72.000 Ft. A féket már megsem mertem említeni. Mire lehet még számítani? Lesz még ennél rosszab? Mert akkor ezeket helyrehozatom aztán eladom a .....csába. :-(((
  6. Ok igazad lehet, erre nem gondoltam, egyébként semmi baj, hogy szóltál, viccesen reagáltam le, mint ahogy a választ is annak szántam, de hááát tudod írásban elég nehéz kimutatni a hangsúlyt és a mimikát. :-) S köszi, hogy a másik topicban válaszoltál a problémámra!
  7. Köszi a felhomályosítást Gezoli! Csak azért írtam be 3 topicba ugyanazt mert lehet valaki csak azt vagy ezt nézni, de egyébként H astra topicba még nem írtam be, de ha hiányzik.... :lol:
  8. Sziasztok! Érdekes, és egyben bosszantó dolgot vettem észre. Ma délután lemostam a kocsit, (G Astra) s mikor álltam be a garázsba akkor vettem észre, hogy mind a kettő fényszóró párás ott az index égőnél a sarokban. Eddig soha ilyen nem fordult elő, nem értem, most mi történhetett. Az autó soha nem volt törve a lámpák sem, szétszedve sem volt még soha. El sem öregedhetett a tömítés (2 éves a kocsi). Úgyhogy frankón nem értem. Előszőr arra gondoltam, hogy az OMW kútnál az önkiszolgáló mosóból meleg víz jön a a szórófejből, és a hőmérsékletkülönbség hatására párásodott be. De megjegyzem ezt sem tartom egézséges dolognak. Szerintetek mi lehet? Járt így valaki közületek? Köszi a segítséget!
  9. Sziasztok! Érdekes, és egyben bosszantó dolgot vettem észre. Ma délután lemostam a kocsit, (G Astra) s mikor álltam be a garázsba akkor vettem észre, hogy mind a kettő fényszóró párás ott az index égőnél a sarokban. Eddig soha ilyen nem fordult elő, nem értem, most mi történhetett. Az autó soha nem volt törve a lámpák sem, szétszedve sem volt még soha. El sem öregedhetett a tömítés (2 éves a kocsi). Úgyhogy frankón nem értem. Előszőr arra gondoltam, hogy az OMW kútnál az önkiszolgáló mosóból meleg víz jön a a szórófejből, és a hőmérsékletkülönbség hatására párásodott be. De megjegyzem ezt sem tartom egézséges dolognak. Szerintetek mi lehet? Járt így valaki közületek? Köszi a segítséget!
  10. Sziasztok! Érdekes, és egyben bosszantó dolgot vettem észre. Ma délután lemostam a kocsit, (G Astra) s mikor álltam be a garázsba akkor vettem észre, hogy mind a kettő fényszóró párás ott az index égőnél a sarokban. Eddig soha ilyen nem fordult elő, nem értem, most mi történhetett. Az autó soha nem volt törve a lámpák sem, szétszedve sem volt még soha. El sem öregedhetett a tömítés (2 éves a kocsi). Úgyhogy frankón nem értem. Előszőr arra gondoltam, hogy az OMW kútnál az önkiszolgáló mosóból meleg víz jön a a szórófejből, és a hőmérsékletkülönbség hatására párásodott be. De megjegyzem ezt sem tartom egézséges dolognak. Szerintetek mi lehet? Járt így valaki így közületek? Köszi a segítséget!
  11. Üdv. Krisztián! Ugynez a jelenség nálam is, detto. -10 fokokban elkell menni vele vagy 4 km-t hogy meginduljon a mutató, de a termosztátom szerintem jó, mert amikor a vízhőfok mutató még csak a 2 kis vonásnál van akkor már fújja a meleg levegőt. De így télen a mutató a 80 és a középső vonás között van. Max akkor áll be középre ha egy helyben jár a motor és a fűtés kivan kapcsolva. Szerintem ez nem hiba, mert a könyve is azt írja, hogy amikor a mutató a 80 fokot elhagyja akkor már üzemmelegnek mondható a motor. Megkérdeztem egy szerelőt aki több mint 30 éve űzi az ipart, hogy az mitől van/volt, hogy mikor megvettem a kocsit zsír újonnan, akkor mindig középen állt a mutató vagy azon egy picit túl, télen nyáron. A válasz az volt, hogy "mivel még a motor ugymond nincs bekopva nagy a surlódás az egy egyes motorelemek között, mely plusz hőt termel. Amikor kezd bekopni a motor rendesen, (ez kb 15.000-20.000 km) akkor a surlódás mértéke csökken mivel a motor "bekopott", bejáródott. Ezért érdemes az első 20.000 km alatt 8-10.000 km-enként olajat és olajszűrőt cserélni, (én is 8000-enként cseréltem a 0w-30 5w-30 as olajakat) hogy a lekopott fémrészecskék melyek a nyers motorban a bejáratás alatt nagyobb mennyiségben is jelen vannak, az olajcserék által hamarabb távozannak. Szóval ez a motorhőfok visszaesés ennek tudható be. Ha a kiegyenlítő tartályban lévő mennyiség nem csőkken számottevően és tiszta is, s nincs az autó alatt tócsa sem akkor nem kell meghibásodásra gondolnod szerintem.
  12. Igen kicsit megis lepődtem, mert ez a rendszeres szelepállítgatós korszak szerintem 1998-ban lezárult. Az utánna gyártott új autók szinte mind úgymond "automata" szelepállítással jöttek ki. Pl, volt nekem egy 99-es 1.4-es nissan almera-ám s már azon sem kellett szelepet állítani. Az utolsó autóm amin kellett az egy 95-ös évjáratú 1.3-as oldalvezérelt ford escort klub volt. :-) Azért egy kicsit meglepődnék ha egy 2004-es konstukciójú (ekkor jöttek ki a twinport motorok asszem) motor ennyire elvault megoldással lenne piacra dobva. Egyébként megvagy elégedve a géppel? Igaz nemsokat raktál még bele. :-) 1.6 Twinport a tiéd is? Mennyit fogyaszt? Az enyém most kezd úgymond bekopni 20.000 után. Hosszabb úton laza 110/120 km/h tempóval 7.2L. Városban benyalja a 8.5-9 litert. De legalább ugrik ha odalépek neki. :-)
  13. Üdv. Api! Köszönöm a kiigazítást, én megvoltam győzödve róla hogy hidrótőkés a motor. Mivel ha jól tudom a H astrában is ez a motor van (Z16XEP) csak az pár lóerővel többet tud. Megnéztem, a szervízfüzetet de ott nem találtam ennél a motorkódnál a szelephézag állítást. Nem ciki dolog ez egy pár éves 20.000 km-t futott motor esetén hogy csattognak a szelepek? :-( Fater 5 éves 2.0 DTI zafirájának (eltekintve a jellegzetes diesel kerepeléstől) semmi rendellenes hangja nincs pedig már túl van a 90.000 km-en.
  14. Szia Imy! Megcsinálnám ezeket a munkálatokat magam is szívesen, csak szerezzen nekem valaki egy OPEL-es szervízbélyegzőt! :-) Jaa meg szerelőakna sincs a garázsomban. :-(
  15. Sziasztok! Én is új vagyok még itt. Az "olajos" témához szólnék hozzá. Az opel szervíz a 2 éves autóba (Z16 XEP) Mol dymanic star 5w-40 es olajat töltött bele mint azt a számlából megtudtam. Télen hidegindításnál nem voltam vele megelégedve az indítás után jó pár percig csattogtak a hidrótőkék rendesen. Úgyhogy tavasszal le is dobtam róla ezt a bóvli olajat és vettem bele Castrol Edge 0W-30 as olajat, melynek megvan a GM-LL-a-025 ös minősítése, azóta semmi gond vele, pöcre indul hidegen, semmi furcsa motorhang, hamarabb fel is melegszik a moci, úgyhogy nálam bevált. Idén tavaszzal viszem a 3 éves szervízre és eldöntöttem, hogy megveszem majd az összes anyagot ami kell bele, ők csak építsék be. Jaa és ott fogok állni a szaki mellett, hogy tuti azt tegyék bele amit vittem. Egyébként gyújtógyertyát mikor érdemes ezekben cserélni? Igaz még csak 20.000 km van benne de 90%-ban városban hajtom, így lehetséges, hogy előbb elhasználódik.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.