Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

dzsiferi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    90
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://www.ahova.hu

Személyes információ

  • Lakhely
    Pest megye

Legutóbbi látogatók

1.538 profile views

dzsiferi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Opel Zafira B-m 1,7 CDTI motorral most az alábbi érdekességet produkálja pár hete. Gyújtás ráadás, motor indítás és elindulás után pontosan 20 km/h-nál kattan valami amit alulról a pedálok felől hallok, még a gázpedálon érzek is egy kis rándulást. Csak akkor csinálja, amikor először ráadom a gyújtást, és elérem a 20 km/h-t. Utána amíg le nem veszem, nincs többé, akkor sem ha megállok és újra elindulok (gyújtás nincs levéve). Próbáltam olyat is, hogy menet közben üresbe tettem, levettem a gyújtást, gurultam tovább (20 km/h fölötti sebességgel) majd csak a gyújtást adtam vissza (motort be sem indítottam) és akkor is jött ez a kattanás. Mintha egy relé kapcsolna (de elég hangos, füllel jól hallható). Valaki találkozott már a jelenséggel? Mi ez? S miért érzem a gázpedálon? Lehet köze a tempomathoz?
  2. Köszönöm szépen. A képeket is és a video linket.
  3. Sziasztok! Riasztót szeretnék beszerelni a kocsiba (Zafira B) és jó lenne valami info a km-óra kiszerelésről, a vezető ülés melletti küszöb burkolat felszedésről. Az F Astrámnál jól látszottak a csavarok, ezeken nem sok helyen látok. Gondolom minden patentekkel van rögíztve. Mennyire esélyes, hogy ezek szétszedéskor eltörnek? Azzal kezdjek hozzá, hogy beszerzek újakat? Tudtok ezekről valami, esetleg fényképes leírást valahol?
  4. Na ma megjárta a szakszervizet az autó. Megállapították, hogy cserélni kell a CIM modult amire jövő hétre adtak időpontot. (emlékeztetőül: az első radar, irányjelző, öv figyelmeztető és égve maradt lámpa figyelmeztető hangok némultak el). Az esemény külföldön játszódik, a kocsit eladó kereskedő állja a javítás költségét mivel már az autó vételekor kiderült, hogy a radar nem szól és vállalta hogy megcsináltatja, csak az ő szerelője nem találta a hibát.
  5. Kövezzetek meg, de az hogy neked új kora óta azt csinálja a váltód, mint az enyém, bennem azt a képzetet hozza elő, hogy olyan jó a váltó csapágyazása, hogy kuplung kinyomás után még tényleg forog tovább. Vettem végül egy nem kínai diagnosztikai műszert. Holnap fogom rápróbálni az autóra. Mielőtt megy a szervizbe CIM modul általam vélt hibája miatt ki akarom deríteni mit találok még benne. Sajnos az előző fórumozól kérdéseire még nem tudom a választ, de kíváncsian várom én is a tapasztaltabbak véleményét.
  6. Azt hiszem ebben 1.7 CDTI motor van + 6 sebességes kézi váltó. Sajna még nem volt alkalmam hosszan menni vele, csak a reggeli iskolába menet és ilyenek, de szerintem melegebb motornál is jelentkezik ez, és pontosan amit írtál, mintha kinyomott kuplung mellett is forogna a váltó és a kar mozdítása akasztja meg. De maga a váltás egyébként könnyen megy, nem kell erőltetni. És ez az akadás sem mindig jelentkezik de mondjuk öt megállásból háromszor. Egyébként az öreg huszonéves astrám is csinált ilyet, de annál mondjuk nem zavart, betudtam a korának. Pince garázs kiállást nem tudom ellenőrizni, de az bizonyos, hogy vonóhorog van az autón, és nem tudom mit vontattak vele, ha valami böhöm lakókocsit akkor az sem tehetett jót neki. Szerdán úgyis viszem szakszervizbe a CIM modul hiba miatt, meg mondom, hogy ezt a váltót is nézzék meg. Más.. Rákerestem erre az OP-COM modulra. Találtam a 15 ezres kategóriából, meg találtam 100 ezrest is. Persze aki a 100-t árulja az írja meg ne vedd a 10 ezrest mert kínai vacak elrontja az autót. A 10 E-s csak hibakódot olvas, beavatkozni, programozni nem lehet vele? Nem km állást akarok nullázni, de pl. amiket itt olvastam, hogy immobilisert esetleg újra kell tanítani és hasonló funkciók azért néha jól jöhetnek.
  7. Köszi. A harmadik lehetőség az biztosan igaz. A másik kettőn még gondolkozom. Viszont az autóval nem egyszer meg fogok tenni 3 országon átívelő 1300-1600 km-es utakat, nem örülnék ha az egyik ilyen közben jönne elő az a baj. Egyébként ma újabb érzés, hogy 1-es, 2-es sebességben gyorsításkor érezhetően rezonál az autó eleje. Ez szerintem akár kuplung probléma is lehet, és esetleg ez az előbbi koppanást is okozhatja. Bár a rezonálás szerintem csúszó kuplungra utal, a koppanás meg beragadó kuplungra. A koppanás tényleg olyan érzés, mintha forogna a tengely a váltóban és a kar megmozdításával megakasztom. Viszont kinyomott kuplungnál nem kellene forognia a váltóban semminek, nemde? Másik kérdés: több hozzászólásban olvasom, hogy laptopra kötik az autót. Milyen eszközöket és hol lehet ehhez beszerezni? Ha nem publikus akkor jöhet privátban is.
  8. Sziasztok! Korábban említett autónál a használat közben jönnek elő az érzések, ezek magyarázatára keresek választ, hátha tud valaki adni. 1. Néha ha áll az autó alapjáraton járó motorral, üresben, kuplung nincs kinyomva (pl piros lámpa előtt vagyok), akkor amikor kinyomom a kuplungot, majd megfogom a váltókart és elhúzom az egyes irányába, egy apró koppanást hallok érzek a motor felől. Kicsit ahhoz hasonló (aki ismeri az érzést) mint amikor a Lada kardáncsukló kikopik. Nagyon halványan lehet érezni, nem is állandóan, és csak ebben a szituban, tehát később menet közben való kuplungoláskor, váltó kapcsolgatáskor már egyáltalán nem jelentkezik. Mire utal ez? Az autóban 51 000 km van (ezt vehetjük ténynek, mert külföldi autó és itt nyilvántartják a km óra állást). Tudom, hogy egzakt választ nehéz adni, de hátha valaki konkrétan találkozott már a jelenséggel és kiderítette az okát.
  9. Közben meg is lett azt hiszem a válasz. Valaki írta Vectra oldalon, hogy elment neki minden hang, égve hagyott lámpa visszajelzés, első parkoló radarok. Nos a parkoló radart azt én is észleltem korábban, most próbáltam a lámpa figyelmeztetést, az sincs. Szóval CIM modul. A pozitívum az, hogy a parkoló radar hibát a kereskedő vállalta, hogy javíttataj, de nem sikerült megoldania, felajánlotta, hogy vigyem el márkaszervízbe, csináltassam meg és ő fizeti. Ezek szerint ezzel meg lesz oldva a többi gond is.
  10. Sziasztok. Konkrétan ma került a családba egy 2013-as évjáratú Zafira B. 51 000 km-el. Előtte A Corsam és F Astrám volt (majd egy Citroen Xsara Picasso). Olvasgattam a fórumot a múlt héten amíg az autóra vártam (a kereskedő még megcsinált rajta egy-két dolgot). Most hogy vezettem bizonyossá vált, amire a próbakörnél nem is figyeltem, hogy az irányjelző nem ad hangot. Olvastam, hogy a CIM modul okozhat ilyet. A többi erre utaló hibát (kürt, kormányon lévő kezelő gombok, immobiliser letilt) szerencsére nem tapasztalom. Tényleg kezdjem el bontani a kormány burkolatot és forrasztani a levált csatlakozókat, vagy esetleg valahol csak le van kapcsolva/halkítva ennek a hangja?
  11. dzsiferi

    Futómű

    Sajnos erre nincs ötletem, szerencsémre nekem eddig mindig a helyére ment igaz sok erőlködéssel. Próbáld meg fújni valamilyen csavarlazítóval, aztán izom munka.
  12. dzsiferi

    Futómű

    Ha a stabilizátor szilentről beszélsz, akkor én a régit flex-szel szoktam levágni. Az újat be szoktam kenni egy kis szilikon zsírral és oda-vissza tekerve felerőltetem rá, kézzel. Nem könnyű, de megy. Aztán a lengőkart meg emelővel szoktam hozzáemelni a stabilizátor rúdhoz. Sajnos míg a gyári szilent kibírt vagy 15 évet az autón, az utángyártottakat évente cseréltem, mert eltörnek.
  13. Nekem egy évig nem volt km óra meghajtásom. Akkor ugyanezt csinálta, erősebb motorféknél bejelzett a hibalámpa. Nálam ez egyértelmű volt, szerintem nálad is valami ezzel kapcsolatos hiba lesz.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.