Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Saturation

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    56
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    klk
  • Város
    Újfehértó

Legutóbbi látogatók

869 profile views

Saturation's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Hello Nekem is 1999-es X16XEL van csak nálam egy árnyalattal más a helyzet. Nekem álltalában reggelente induláskor erőtlen a gép. Néha instabil a fordulatszám, de az esetek nagy többségében 1300-ra felszabályzott fordulatszámmal indul. Ott is marad pár percig majd utánna ejti vissza 800-900-ra. Nálam indulást követő pár 100 méteren gázadásra erőtlen a gép, megtorpan, mintha nem ízlene a neki a benzin. Érdekesség, ha direktbe LPG gázzal indítok, vagy ha már átáll, akkor a torpanás megszűnik. Na ezt mi okozhatja? Engem is érdekelne ez az injektor hídn lévő nyomásszelep, mit csinál, lehet-e kapni stb? Ugyanis lévén hogy csak benzinnel csinálja és csak hidegen indított motornál ezért a benzin ellátó rendszerre gyanakszom. Vagy lehet hogy, a lambda szonda hallódik (ahogy erre a legutóbbi műszakin is felhívták a figyelmemet a magas CO miatt). Ugyanis lehet hogy a lambdaszonda jele oly mértékben torzul, hogy túl sok, vagy túl kevés benzint kér az ECU-től? És ez zavarja össze a ménest.
  2. A hátsó ajtón lévő krómcsík kezd a kocsi vége fele csúszni. Te már szedted ki a csíkot? Hétvégén meghesszelem, csak a műtét közbe nehogy kettőt csináljak belőle...
  3. Sziasztok, Most vettem észre hogy közvetlenül a vectra hátsó ülés ablaka alatt lévő króm (?) díszcsík vízszintes irányba jó fél centire ki van csúszva a kocsi hátulja fele. Vlki esetleg találkozott hasonlóval? Szeretném visszanyomni, ugyanakkor ha a kocsi eleje fele próbálom tolni akkor nem mozdul. Ki lehet-e esetleg pattintani, vagy hogy érdemes nekiállni? Ötlet? Nem szeretnék visszafordíthatatlan beavatkozást végrehajtni.
  4. A két rugó vlmi 4500 volt. Nekem is adott a 3-3 távolság állítás lehetőségem de mindegyikre ugyanúgy 45°-os szögbe áll meg az ajtó. Szerintem a két normál rugó a felelős az ajtó felnyitásáért. Ugyanis lezárt állapotban: a sima rugó ki van nyúlva, a gázrugó meg össze van nyomva. Míg a teljesen felnyitott állapotban: sima rugó összehúzódva, gázrugó kinyúlva. S a kinyúlt gázrugó akadályozza meg az ajtót, hogy visszaessen (amikor a sima rugóban már nincs kraft). Ricsi89 magyarázata is helyes, mert amikor felcsapódik az ajtó kinyitáskor, akkor a lendület miatt vissza is esik kb. félútig, s ezt akadályozza meg a gázrugó. Szal akkor úgy tűnik, senki nem tudja mi a magyarázata annak, hogy egyes vectrában van egyes vectrában meg nincs gázrugó... :unsure: Meg akkor csak az én gázrugótlan csomagtérfedelem akar lefejezni :icon1: , más ezt a hibát nem tapasztalta...
  5. Sziasztok, Ismét fáj a fejem a b2 vectra miatt (1999 16 XEL). S most szó szerint. :icon1: A csomagtérajtó emberesen fejbevágott. A próbléma, hogy kinyitás után nem a felső végállásba áll meg, hanem kb. 45°-os szögbe. Így ha az ember behajol vlmi miatt a csomagtartóba, akkor az a sunyi szépen lassan az ember háta mögé hajlik vissza.... Vettem bele új rugókat, aminek hála mostmár, ha megnyomom a csomagtér gombot, akkor kitépi magát a kezemből, s úgy nyílik ki. Nyomozgattam a témában és kiderült, hogy a munkatársam vectrájában van egy gázrugó a két sima mezei rugó mellett. Ami a jobb oldali csomagtérfedél "zsanérját" köti össze a kalaptartó alatti kasznival. Így amikor kinyílik a fedél, akkor a gázrugó megnyúlik és ez akadályozza meg a giotin hatást. A probláma, hogy a kis gömb "gümő" - amihez a gázrugó kapcsolódik - a fedél zsanérján nekem is megvan, viszont a kalaptartó alatti karosszéria kialakítás más, és már ott ez hiányzik... Ez meg akkor most hogy van? Esetleg a munkatársam 2002-es vectráján már volt vlmi update, és neki beraktak a opelék egy gázrugót, de a 99-esbe meg nem? Van-e másnak hasonló problémája csomagtérfedéllel (nem fennt áll meg)? És ha igen, hogy oldotta meg gázrugó nélkül? Mert nekem a tartó gömböcske híján ilyet nem igen lehet beaplikálni...
  6. Saturation

    Elektromos

    THX a gyors válaszokat. A fel-fel gyulladást 1-2 éves időintervallumra értem, és persze csak hibatörléssel alszik el, bocs a félreérthető hibaleírásért :blush: Ezek szerint az ECU nemcsak azt írja ki ilyen esetben, hogy lufihiba, hanem ad vlmi közelebbi támpontot, hogy mondjuk az anyós ülés felöli légzsákkal van gond? Az ABS vezérlő átforrasztását megtaláltam vlmi magyar csóka megcsinála meg dokumentálta is. Engem csak az rettent el hogy a vezérlő házát szét kell vágni, nem csavarozós vlmi. esetleg vlki közületek már végrehajtotta ABS átforrasztását? De akkor hibakiolvasással kezdem. De ezt majd összekötöm a heteken belül bekövetkező fékbetét/pofa cserével.
  7. Saturation

    Elektromos

    Sziasztok Most, hogy itt van a meleg ismét, szembesültem a b2-es vectrák már tavaly eliminált gyermekbetegségeivel: - lufilámpa -ABS lámpa világítanak. A lufilámpát nem értem, mert az ülés alatti csatit még tavaly kivágtam és összeforrasztottam a két végét, s eddig jó is volt. Esetleg lenne máshol is galvanizálódó csatlakozó, amit érdemes lenne még forrasztani? Vagy az normális hogy egy tíz-egynéhány éves vectránál fel-fel gyullad? Az ABS-nél meg ha leveszem a gyújtást és újra ráadom akkor elalszik. Ebből a viselkedésből nem lehet következtetni vlmi tipikus hibaforrásra? Jó lenne ha meglennének a hibák mert égő nyáron egy karácsonyfával a műszerfalban kocsikázni. Nem is beszéve arról hogy égő visszajelző lámpánál egyik se működik...
  8. Saturation

    Elektromos

    Na ma én is szétbombáztam az index kapcsolót, meg lemostam a kocsit, meg kitakarítottam belül, meg felpattintottam a nyári papucsokat. Az első ami történt az az, ami ilyenkor elvárható: az egész szétugrott hála a rugóknak :icon1: 1, Működési elve: na az nem bonyolult: - adott egy is fehér műanyag pöcök ami kijön a index házából ha az ember indexel, kb 8 mm-re - a kormányon van egy 90°-os ív ami ezt a kis pöcköt visszalöki miközben a kormányt visszaforgatod egyenesbe 2, A probláma: - a pöcök csak 3-4 mm-re jött ki s ez még nem volt elég, hogy a kormányon lévő 90°-os ívig elérjen s visszakapcsolódjon. 3, Gyógymód: Fogtam az egész belső házat és izopropil alkohollal az összes zsírt kitakarítottam (nagyrésze meg volt már keményedve meg összeállva a portól). Majd adtam a megfelelő helyekre gépzsírt. Megtakarítottam a fém érintkezőket,s összeraktam nagynehezen, lábon kihrdva néhány agyvérzést. Ez a rész kicsit idegörlő volt :evilgrin: . 4, Epilógus Kimentem a kocsihoz bepattintottam az indexet e helyére kipróbál és frankón működik :D . Kivéve a távolsági kapcsoló :blink: (előre tolva az index kapcsolót semmi). Újra szétszed minden jól volt összerakva, itt egy kicsit elbizonytalanodtam, de megint összeraktam (gyakorlat teszi a mestert). Újra beraktam az indexet a kocsiba de a távolsági megint nem megy, a fénykürt viszont igen. Hmmmmm. Ekkor esett le, hogy a távolsági csak akkor aktív, ha a fényszóró is be van kapcsolva.... És igen :sneaky: A végére még egy komment. Úgy érzem, hogy az új zsír csak az egyik faktor, a másik a rugók, ami szépen lassan az idő folyamán kinyúlik. Ideje lenne már a rugókat is tranzisztorokkal helyettesíteni. :icon1: Szal nem tom mennyire lesz időtálló az alkotásom. Remélem hasznos lesz vlkinek ez a kis szösszenet.
  9. Saturation

    Elektromos

    Kössz a tanácsot, akkor ezek szerint elkerülhetetlen a szétrobbantás :icon1: . Úgyis jön a hosszú hétvége, majd a kerékcserénél meglessük akkor ezt is. Azért reménykedtem benne, hogy volt itt már közületek vlki aki szedte már szét. Na de majd improvizálunk. :D
  10. Saturation

    Elektromos

    Sziasztok, A kövekező problémám lenne: Az irányjelző kapcsolója nem kapcsol vissza automatikus a kanyarodás befejezése után egyik irányba sem. Volt-e már ilyen hibája esetleg másvalakinek itt a fórumon? Mi lehet a baj?
  11. Sziasztok, Lenne egy elméleti kérdésem. A mai nap kicseréltük az első fényszórókat, és a jobb oldali fényszóró alatt van egy műanyag tartály. Ennek a tartálynak 1 bemenete van, mégpedig a légbeszívó csőből ágazik le. A cső többi része a légszűrő dobozán keresztül a motorba megy tovább. A tartály alján van egy csepegtető lyuk (?). Mi ennek a tartálynak a szerepe? Esetleg ha víz kerül a levegő beszívás során a levegőszűrő előtti beszívő csőbe, akkor az a víz a tartály fele vezetődik el, s nem a légszűrő felé?
  12. Saturation

    Elektromos

    Kössz a választ, már be is regisztráltam. Holnap felhívom őket. Kössz az ajánlatot is, de inkább húzok egy zsákbamacskát (ezek szerint...), hátha nagyobb szerencsém lesz. Átvételnél erősen meg kellesz nézni... Mondjuk érdekes hogy nem vették vissza hisz az általános szerződési feltételben benne van hogy az átvétel után 8 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól. Ilyenkor persze a visszaküldés költsége téged terhel. Lehet meg kellett volna fenyegetni/izzasztani őket.
  13. Saturation

    Elektromos

    Sajnos b2-es szal szívás.... Majd hétvégén megyek haza, ott aztán mélyebben belereszelek...
  14. Saturation

    Elektromos

    Kössz az oldalt de már én is találtam: http://www.alkatresz.eu/shop/arlista.php?s...=utal&tkisz= Itt van b2-es is barátibb áron. Vlki rendelt már tőlük? Megbízhatóak?
  15. Saturation

    Elektromos

    Sziasztok, A tegnap este kiégett a jobb első tompított fényszóró, miután felkapcsoltam, egyből elsötétült. Cseréltem izzót, nem javult, néztem a biztit az is ok. Vlkinek ötlet(relé esetleg)? Elég kellemetlen volt, mert Ladányban erősen limitált eszközök révén, ma reggel hunyorogva jött fel a b vectra Miskolcra. Ha már ott matattam a lámpabúránál azt vettem észre, hogy a lámpa foncsor része (a hátsó fényvisszaverő rész) az izzó foglalattal együtt erősen (1-2 cm) mozog a búrában minden ellenállás nélkül. Ez normális? A foncsor és az elől lévő átlátszó búra mennyire van masszívan egybeépítve? Ha "szerencsém" van, akkor ez a könnyű mozgathatóság azt jelenti hogy töröttek? Utánna érdeklődtem 15 Mátyáskirályért / db lehet újat venni Tyc márkájut. Van ezzen a márkával vlkinek tapasztalata? Mennyire passzos a gyárihoz képest? Nem vakul (sárgul) be a búrája hamar, stb?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.