Jump to content
OPEL FÓRUM

Hobbiautó, Veteránautó kedvezményesbiztosítás


Recommended Posts

Helló,

Ezt a topikot azért nyitottam hogy a "Kérdések a vezetőségnek" topikban már elég jól kitárgyalt hobbi autós biztosításos témát itt folytassuk.

Szóval ott halad az ügy, hogy pénteken délután Gelkoval elmegyünk tárgyalni a Trabiklub vezetőivel, és személyesen átbeszéljük mely autókra milyen feltétel mellett lehetne ilyen biztosítást kötni.

Tudnivalók:

Tájékoztató a hobbiautós biztosításról

Díjtáblázat 2007-re

Link to post
Share on other sites
  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mivel tényleg még a Bogaras klub elnöke a Szepes áll az egész mögött a trabisokon kivül, holnap felhívom egyeztetek vele, miképpen kerülhetünk fel erre listára: Kedvezményesbiztosítás, pl hobby

Másik vállakozása az úrnak: www.szepes.hu

Csak lenne időm.... Érdemes először minden jól körül járni nem beleugrani valamibe:)

Várom afejleményeket majd Én is beszámolok.

Link to post
Share on other sites

egy rövid eszmefuttatás -az infok a www.kedvezmenyesbiztositas.hu-ról vannak....

az oldalon található tájékoztatóból egy részlet :

A rendszerbe lépés azonban előírja a veterán, nosztalgia, és hobbi jellegű használatot. Egyszerűbb néhány példával illusztrálni, hogy mi nem tartozik bele az eltérő jelleggel üzemeltetésbe. Taxizás, egyéb vállalkozással kapcsolatos tevékenység, (pl. pizzafutár, kiszállító, stb.) teherszállítás, tehát olyan használat, amely nem állagmegóvó, kímélő jellegű, vagy ami a jármű korai elhasználódásához vezet. (pl. téli sózott, jeges, havas utakon, ami korróziós kárt okozhat, vagy balesethez vezethet)

itt én pl a téli használattal nem értek egyet...igaz h az autónak nem tesz jót -sózott utak -és az is biztos h nagyobb a kockázat...de én pl használom a kocsimat télen is (egyenlőre)- nem rendszeresen,van hogy egy hétig áll de van h minden nap megyek vele magánjellegű használattal valahova- de ettől függetlenül sztem a kocsi érdemes lenne a biztosításra és akár fényképekkel is tudom igazolni az autó szépítését-építését (elötte-utána)

ez meg egy nyilatkozat a regisztrációs lapból :

"Nyilatkozat:

Alulírott tulajdonos nyilatkozom, hogy a 2004/190 Gépjárművek Kötelező Felelősségbiztosításáról szóló Kormányrendelet tartalmát ismerem. Járművemet kizárólag nosztalgia ill. hobbi célra használom. Tudomásul veszem,hogy a járművel, jellegétől eltérő (pl. vállalkozási) tevékenységet (taxi, szállítás...) nem végezhetek. Tudomásul veszem, hogy amennyiben nem a nyilatkozatomnak megfelelően járok el, úgy a kedvezmény megvonásra kerül."

ebben a részben nem látom tisztázottnak a hobbi cél fogalmát - a kormányrendeletet nem néztem de nemhinném h ott rögzített- de lehet h vhol le van irva csak elkerülte a figyelmem...

magyarán ha kötök ilyen biztosítást és Gipsz Jakab meglátja h a kocsimmal télen közlekedek akkor megszűntetik a biztosításomat...mert ha nagyon akarom akkor sokmindenre mondhatom h nem nosztalgia,hobbi jellegű használat.....azt kell majd tisztázni mi minősül annak és ki milyen úton dönt erről :unsure:

Link to post
Share on other sites

Ígértem, tehát röviden beszámolók az általam egyeztet dolgokról.

Telefonon beszéltem Muczán Gábor-al (elnök Trabant-Wartburg Klub, társ-elnök Magyar Nosztalgiajárműves Egyesületek és Márkaklubok Szövetsége) , nem a Szepes úrral mert nem akartam keresztinformáció áramlást.

- Tavaly már MOTE fel lett véve a partner klubok közzé. Dark és Szepes intézte.

- A hobbi járművekre kedvezményes biztosítás kötésének feltétele, hogy a kedvezményezett napi normál használatú járműve is az Allianz állományába kerül aktuális B/M besorolása szerint. Esetenként a biztosító e feltétel alkalmazásától eltekinthet. Ilyen eset lehet pl agyon tuningolt jármű vagy ritkaság számba menő 22-23-24 éves autó. Pl Kitűnő állapotú Citroen Kacsa. Ezt Muczán Gábor vagy Szepes Gábor dönti el .

- K: Mikor vesztem el a kedvezményemet?

V: Amennyiben igazolható, hogy a kkgf szerződő a tett nyilatkozata ellenére nem eltérő jelleggel, tehát veterán-, nosztalgia-, hobbi célokra használja a járművét, annak állapotát elhanyagolja, akkor a kedvezménye megvonható, így szerződése átkerül a normál járművekre alkalmazott B/M rendszerbe, a korábban benyújtott B/M kártörténeti igazolása alapján. Ennek hiányában besorolása a 190/2004-es rendelet alapján történik. A kedvezmény megvonására – külsős tagság esetén – a klubvezető, vagy az egyesületi - vezető is javaslatot tehet.

- K: Hogyan használhatom a járművemet?

V: A biztosított járművek használatával kapcsolatban időbeli és térbeli megkötés nincs. A rendszerbe lépés azonban előírja a veterán, nosztalgia, és hobbi jellegű használatot. Egyszerűbb néhány példával illusztrálni, hogy mi nem tartozik bele az eltérő jelleggel üzemeltetésbe. Taxizás, egyéb vállalkozással kapcsolatos tevékenység, (pl. pizzafutár, kiszállító, stb.) teherszállítás, tehát olyan használat, amely nem állagmegóvó, kímélő jellegű, vagy ami a jármű korai elhasználódásához vezet. (pl. téli sózott, jeges, havas utakon, ami korróziós kárt okozhat, vagy balesethez vezethet) A járművet úgy kell használni és megóvni, hogy az, rendeltetésszerű használata mellett is alkalmas legyen az adott típus jellegzetességeinek bemutatásra. Ezen járművek jórészben a későbbi idők veteránjárművei lesznek, így a fő cél annak biztosítása, hogy "tisztességben és jó állapotban megöregedhessenek".

- K: Miért kell klubtagnak lenni?

V: A klubtagság azért fontos, mert a klub az adott jármű megóvására, feljavítására nevel. A klubok keretein lehet a legtöbb információt begyűjteni az adott járműről. (A járműforgalmazók - kevés kivétellel - erős ellenszenvvel viseltetnek a kifutott modellekkel kapcsolatban, mind az alkatrészellátás, mind a járműfenntartás, javítás terén) Egy klubban a jármű felértékelődik a tulajdonos számára, megtanulja tisztelni a régi korok technikáját, miközben jobban fog kötődni a járművéhez. Jobban fog rá vigyázni.

- K: Ha valaki klubtag, kell-e a klubjának bírósági bejegyzés?

V: Igen. A klubnak működőnek kell lennie, tagsággal, tagdíjjal, vezetővel, elérhetőséggel, találkozókkal, alapszabállyal.

- K: Mit tegyek ha a járművem megfelel a feltételeknek, de Magyarországon nincs klubja?

V: Van lehetőség pártoló tagságra, a legtöbb egyesületben. Célszerű az adott járműtípus márkaklubjához, vagy annak típuscsaládját képviselő klubhoz tartozni, mert ott célirányos munka folyik.

Mivel elég erős igény alakult ki a "HOBBI" biztosítás mikéntje körül a jövő héten Angyal Attilával lesz egy személyes egyeztetés a kedvezménybiztosításról (veterán, hobbi, youngtimer, stb). Az egyeztetés célja a klubok szorosabb együttműködése, a biztosítás ezen részének velük történő lebonyolítása.

Link to post
Share on other sites

Nagyon király vagy Hemi!

Mi sem jutottunk sokkal előrébb személyesen sem :unsure:

Ígyisúgyis:

Minden jármű egyedi elbírálás alá esik.

Ez egy teljesen hivatalos biztosítás, de úgy kell érezned, hogy az autódat hobbi jelleggel használod, mert az autó ritkaság, nem kínzod az autót, vigyázol rá, és nem adsz betétlapot soha senkinek :blink:

Mi Gelkoval jövő héten küldjük a képeket meg a leirást Gábornak, mert mi kötünk ilyet.

Akkor ha van/lesz szerződés a két klub között én felajánlom hogy nekem küldött leveleket továbbküldöm Gábornak, ajánlással vagy anélkül. Illetve válaszolok a kérdésekre amikre tudok.

Köszönjük Darknak is hogy időt szakít erre!

Link to post
Share on other sites
Mi Gelkoval jövő héten küldjük a képeket meg a leirást Gábornak, mert mi kötünk ilyet.

Pontosabban átadjátok az iratokat elbírálásra. Aztán majd Muczánék után, még az Allinaz is megvizsgálja az iratokat, és akkor derül ki, hogy az Allianz köt-e veled biztosítást.

Egyébként a jövő héten találkozni fogok velük, hogy egyeztessük a további ügymenetet.

Link to post
Share on other sites
- Tavaly már MOTE fel lett véve a partner klubok közzé. Dark és Szepes intézte.

ha ezt mondjuk mondtátok volna akkor megspóroltam volna h rámenjen a délutánom.... :blink:

Pontosabban átadjátok az iratokat elbírálásra. Aztán majd Muczánék után, még az Allinaz is megvizsgálja az iratokat, és akkor derül ki, hogy az Allianz köt-e veled biztosítást.

Egyébként a jövő héten találkozni fogok velük, hogy egyeztessük a további ügymenetet.

enyémre azt mondta h menni fog még másik autó lejelentése nélkül is :unsure:

köszi, majd szóljatok h mi a helyzet

Link to post
Share on other sites
Pontosabban átadjátok az iratokat elbírálásra. Aztán majd Muczánék után, még az Allinaz is megvizsgálja az iratokat, és akkor derül ki, hogy az Allianz köt-e veled biztosítást.

Egyébként a jövő héten találkozni fogok velük, hogy egyeztessük a további ügymenetet.

Úgy láttam Gábornak elég komoly hatása van a biztosítósra. Mesélte hogy egy négy éves Alpinára is elintézték, mert az is csak évi két napig van garázson kívül. Amúgy igy van ahogy mondod, de szerintem a cabriora ez nem lesz gond. Talán még a GTE-re sem.

Türelmetlenül várjuk a fejleményeket különösen úgy hogy közvetlenül (anyagilag) nem is vagy érdekelt a dologban - KÖSZÖNJÜK

Link to post
Share on other sites
Írtam, hogy a Blazerre megkötöttem. Azt hittem egyértelmű voltam.

irtad h a Blazerre kötöttél ilyet de azt nem h már van kapcsolat a szervezet és a MOTE közt mi ma azért mentünk h érdeklődjünk az embertől h lehetséges-e klubszinten intézni a dolgokat...

a lényeg h sinen vannak a dolgok....

még egy fontos info : ha az ember beviszi a rendszerbe a B5ös (példa) besorolású autóját akkor a HNJR biztosítás esetleges majdani megszűnésével visszakapja a bónuszt....magyarul ez a biztosítás is használja csak nem számolja be :unsure:

Link to post
Share on other sites
Írtam, hogy a Blazerre megkötöttem. Azt hittem egyértelmű voltam.

Elnézést, inkább töröltem, nem akarom, hogy másnak hátránya származzon a hozzászólásomból.

Tom

Edited by Tom
Link to post
Share on other sites
irtad h a Blazerre kötöttél ilyet de azt nem h már van kapcsolat a szervezet és a MOTE közt mi ma azért mentünk h érdeklődjünk az embertől h lehetséges-e klubszinten intézni a dolgokat...

a lényeg h sinen vannak a dolgok....

Az igazság az, hogy magam sem tudtam, hogy ez együttműködésnek tekinthető tegnapig... A klub nevében nem írtam alá semmit. Akkor arról volt szó, hogy nem kell hozzájuk belépnem (azaz az Orsinak belépnie, merthogy a Blazer az ő nevén van). Ezek után kiküldték a tagságiról a csekket. Voltam olyan rendes, és befizettem (9000 Ft), mert még így is megérte. Bogaras tagsági

Utánna beszéltem erről a Blitz-el, aki azt mondta, hogy szerinte nem kellett volna befizetnem, éshogy az MVOK tagoknak is küldözgetik a tagsági csekkeket, de már beszélt a Szepes-el.

Tegnap meg kaptunk egy csekket 1000 Ft-ról, amin azt írta: Külsős tag, MOTE.

Ezek után arra gondoltam, hogy azt az egy biztosításkötést mégiscsak együttműködésnek tekintik.

Írtam többször, hogy a Szepes-el kell beszélni, mert ő a "fővállalkozó", de ti egyfolytában a Muczán-t emlegettétek...

Tom!

Ha valami bajod van velem, akkor azt mond el telefonon, személyesen, vagy PÜ-ben, nem szeretem az utalgatásokat, meg a hátam mögötti feszkó keltést (pl Lurdy minitalik).

Link to post
Share on other sites
Tom!

Ha valami bajod van velem, akkor azt mond el telefonon, személyesen, vagy PÜ-ben, nem szeretem az utalgatásokat, meg a hátam mögötti feszkó keltést (pl Lurdy minitalik).

pü-ment :unsure:

Link to post
Share on other sites

Fejlemény az ügyben:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1312&pid=233869

http://www.opelclub.hu/index.php?option=co...task=view&id=70

Elmondanánk, hogy csak a mai napon jött létre a szerződés. Van, hogy nem olvassuk a fórumot megfelelően, ezért néha előfordul, hogy nem olvassuk pl Gelko vagy Albert hozzászólását. Kérek mindenkit, ha fontos dolgokról szeretnétek egyeztetni annak témáját e-mailon vagy telefonon is jelezzétek.

Köszönjük.

Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.