Jump to content
Sign in to follow this  
FBalazs

Tigra Twin Top (B)

Recommended Posts

Tigra határozottan üde színfoltja lesz a cica-roadster osztálynak :lol:

Egy cikk az új Tigráról:

ttt1.jpg


Alig több mint egy hónap van hátra az Opel kétüléses, keménytetős kabriójának genfi bemutójáig, addig is képeket és az eddigieknél kicsivel bővebb műszaki adatokat vetettek a kiéhezett érdeklődők elé.

Amit már eddig is tudtunk, hogy az Opel feltámasztja a Tigrát, mégpedig a roppant népszerűségnek örvendő kupé-kabrió kategóriában. A Tigra Twin Top tetejét elektrohidraulikus motor mozgatja gombnyomásra, és ez még nem lenne igazán érdekes, viszont az összecsukott tető az utas- és a csomagtér között függőlegesen helyezkedik el, így még nyitott állapotban is 250 liter marad a poggyásznak. Zárt karosszériával a kapacitás 440 liter, ami az ülések mögötti 70 literrel együtt még a középkategóriában is figyelemre méltó befogadóképesség lenne. A szerkezet kialakításáért a modell sorozatgyártását is végző, különleges modellek építésében meglehetős jártassággal bíró francia Heuliez-csoportot illeti az elismerés.

A Tigra orrába 90 lóerős 1,4-es vagy 125 lóerős 1,8-as motort építenek, mindkettő az Euro-4-et teljesítő ECOTEC családból származik, és ötsebességes kéziváltóhoz kapcsolódik, de a kisebbikhez rendelhető lesz Easytronic félautomata is.

Szögeletes, sportos orr-résszel kezdődik, lapos szélvédővel és magas övvonallal folytatódik, és csapott, a csomagtérajtóra felhúzott lámpákkal ér véget a kasztni. A méretek folytán az arányok ismerősnek tűnnek, de a Tigra határozottan üde színfoltja lesz a cica-roadster osztálynak.
Odabent is mindent megtettek a szemek kápráztatása érdekében: krómkeretes műszerek, lyuggatott pedálok, kagylóülések és gazdagon polírozott alufelületek teszik sportossá a Tigra Twin Topot, de azért a hagyományos opeles kezelőszervek és felületek sem fognak hiányozni senkinek. A hátsó ablak fűtött és karcmentes üvegből készül.

Az autó bemutatását az elnök-vezérigazgató Carl-Peter Forster így kommentálta:
"Vonzó autó fiatalok és lélekben fiatalok számára, akik sportos és izgalmas külsejű autót keresnek. Fontos a szerepe a modelloffenzívánk szempontjából is, mivel szeretnénk elérni, hogy forgalmunk egyötödét az ilyen és hasonló különleges modelljeink adják a közeljövőben."
A Tigra Twin Top értékesítése előreláthatólag a nyáron kezdődik.

ttt5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ezt találtam az origon.....

A mini Calibráról szóló hírek először 1993-ban röppentek fel. Izgatott Opel-rajongók ezrei várták, miként fest majd az óriási népszerűségnek örvendő sportkocsi kistestvére.

A Tigra végül 1994-ben, a Frankfurti Autószalonon debütált a nagyközönség előtt, természetesen hatalmas sikerrel. Bár sokan erősebb motorokkal felszerelt méregzsákra számítottak, a tüneményes kisautó formája mindenért kárpótolt. A jól eltalált design az évek során időtállónak bizonyult, pályafutása során mindössze egyszer, 1998-ban frissítették, azóta minden Tigrában alapfelszereltség volt az ABS és a légkondicionáló.

Szerviztapasztalatok

Gaál József tulajdonos, Opel Gaál: - A "B" Corsa padlólemezére épülő Tigra az alapmodellre jellemző konstrukciós hibákat örökölte. A benzines motoroknál leginkább a kipufogógáz visszavezetéséért felelős AGR-szelep okozhat üzemzavart, előfordulhat, hogy az autó hidegen nehezen indul, melegen pedig rángat, erőtlen. Ez elsősorban a hazai benzinek magas kéntartalmára vezethető vissza - az elkoszolódott szelep leragad, így a keverékképzés sem megfelelő. Sokkal komolyabb gond az 1996 előtt gyártott, tizenhat szelepes modellek vezérműszíjfeszítő-görgőjének anyaghibája.

Ha a görgő eltörik, a vezérműtengely leáll, a nyitott állapotban maradt szelepeket pedig felütik a dugattyúk, több százezer forintos kárt okozva. Sok tulajdonos panaszkodik az öntörvényű elakadásjelző gombra, az 50-60 ezer kilométerenként "elfáradó" irányjelző kapcsolóra és a rendszeresen kiégő műszerfali izzókra, az elektromos rendszer legveszélyesebb pontja mégis a hűtőfolyadék hőmérsékletmérője. Tömítése elöregszik, a hűtőfolyadék pedig elszivárog, amit csak tetéz, hogy maga a hőmérsékletmérő is gyakran felmondja a szolgálatot, így a vezető észre sem veszi, hogy baj van.Ilyenkor általában "megfő" a motor, komoly költségeket róva az ártatlan tulajdonosra.

E rendellenességektől eltekintve nem sok panasz lehet a Tigrákra. Sajnos azonban az itthon futó példányok túlnyomó többsége szürkeimporttal, erősen törötten, vagy igencsak leharcolt állapotban került az országba. Ez nemcsak a fődarabok működésén érződhet, hanem az autó egyenesfutásán és stabilitásán is. A rendkívül érzékeny, első segédkerethez kapcsolódó futómű a legkisebb ütközés hatására is eldeformálódhat, javítása pedig szakértelmet és tapasztalatot igényel.

Ha használt Tigra vásárlása mellett döntünk, mindenképpen tájékozódjunk az autó előéletéről, esetleges korábbi sérüléseiről és az aktuális állapotáról. Mivel a sportos kisautó a mai napig rendkívül népszerű, jól tartja értékét, karambol után - a sérülés mértékétől függetlenül - igyekszenek újra talpra állítani, háttérbe szorítva a biztonsági és technikai szempontokat. A későbbi nehézségek elkerülése végett vásárlás előtt érdemes szakszervizben átvizsgáltatni az autót.

A tulajdonos véleménye

Mezei Ildikó, eladó-pénztáros: - Mint sokan mások, én sem tudtam ellenállni a Tigra formájának. Még meg sem volt a jogosítványom, már tudtam, hogy ilyen autót szeretnék, s nem sokkal a vezetői engedély megszerzését követően vásároltam is egy 80 ezer kilométert futott, 1,4-est. Azóta négy év telt el, közel 60 ezer kilométert tettünk meg közösen, s csak egyszer hagyott cserben.

A szerelők elmondása szerint a hőgomba tömítése eleresztette a hűtővizet, a motor túlmelegedett, a meghibásodott visszajelző műszer pedig nem mutatta, hogy gond van. Ennek köszönhetően majdnem egy hónapig állt szervizben a kocsi, a hengerfej síkolása és a járulékos költségek 190 ezer forintomat emésztették fel.

Mint utólag kiderült, az előző tulajdonos csúnyán összetörte az autó elejét, s ennek hatásai a mai napig érződnek. A torzult futóművet gyakorlatilag lehetetlen a gyári értékekre beállítani, s ha sikerül is, a budapesti utak egy hónap alatt újra tönkreteszik. Nehezen bírják a terhelést a lengéscsillapítók is, hamarosan a második garnitúrát kell lecserélni. Ettől függetlenül nem szívesen válnék meg az autótól. Kilencven lóerős motorja nagyon jól húz, mégsem fogyaszt többet 6-8 liternél, ráadásul könnyedén tartható vele a 160-170 km/órás utazósebesség. Az utastér helykínálata nézőpont kérdése. Ha ketten használjuk, fejedelmi a kényelem, de ha a hátsó - jelképes - ülésen is ül valaki, már igencsak szűkös az autó. Egyelőre nem készülök lecserélni, de ha autót kéne választanom, biztos újra a Tigra mellett döntenék.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Már én is olvastam :)

De miért a B tigra rovatba raktad? :twisted: :twisted: :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

felkerültek a Tigire az új görgők bibebőő :blush::

tigi-070320-01.JPG

na hogy tecccik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mondtam én, hogy szépek ezek a felni...

Már csak egy turbó kéne bele, és egész pofás kis autó lenne... :D :blush: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D vágod te gyerek, mi a dürgés! :lol: :blush: kéne rá egy turbó, dBilas-os papa mondta, vegyem meg rá a turbó szettet (170LE) és ráprogramoztatja a 200LE-s változatot, ami csak a feleségének van. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pont most spórolsz a képekkel ? :blush: :D

nincs több még, mindig sz@r volt az idő azóta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
felkerültek a Tigire az új görgők bibebőő :lol::

http://www.adeptnet.hu/images/misc/cars/ti...i-070320-01.JPG

na hogy tecccik?

:lol: vágod te gyerek, mi a dürgés! :P ;) kéne rá egy turbó, dBilas-os papa mondta, vegyem meg rá a turbó szettet (170LE) és ráprogramoztatja a 200LE-s változatot, ami csak a feleségének van. :P

Nagyon szép :blush:

200Le :D szar lesz amikor nem éred utol az opcvel :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D vágod te gyerek, mi a dürgés! :lol: :blush: kéne rá egy turbó, dBilas-os papa mondta, vegyem meg rá a turbó szettet (170LE) és ráprogramoztatja a 200LE-s változatot, ami csak a feleségének van. ;)

S, mindez mekkora meló?Mi marad az eredeti a motorban?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kegyetlen jó ez a felni!!!! Nagyon jó választás volt. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szééépppp... ha majd megunnátok a felnit, olcsópízért lehet átvenném. :D ha most nem úgy állnék, ahogy, akkor tuti beruháztam volna egy szettre ebből. :blush:

szóval szépótó!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voszi mennyibe jönne egy ilyen turbószett?

mer vhol már láttam,de árra nem emlékszem :blush:

jó lenne ha ócsóér sziszegne az enyém is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbót éppen tudok. Az SzK-5 ös Niva kombájnunkról leszedtük. Ha kell, odaadom. Igaz, DT-75 motorra tervezték, de talán jó Tigrára, meg Astrára is. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

DT-75 motorra való turbó asszem nem lenne megfelelő... :blush: ;) :lol:

köszönjük szépen mindenkinek a dicséretet!

a turbó szettesdi kérdésekhez:

- kompletten 1,4 milka, tehát drága mint a dög.

- motorba nem nyúlnak bele, csak szívósor, szűrőrendszer, kipuff rendszer, dBilas turbó, sportkatalizátor, chip program, injektorok, intercooler amit adnak ennyiért. meg még apróságok, valamint a szerelés, ami kint 1 nap, az Incontrolnál (Turcsán Laci) kb. 1-2 hét.

- 170LE-sen a kocsi 15,9-et menne 1/4 mérföldön (7,9-et 0-100-on)

- 200LE-sen 14,9-et (6,9-et).

Utóbbi nem is hangzik rosszul... :D :lol:

ja, és a Tigra 1250 kg-os, (kabrió, ne feledd), szóval hiába a nagy erő, azért nem lenne olyan gyors, mert nehéz lenne... de azért egy 7mp-en belül zúzó Tigra Twintopon milyet néznének a népek? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 milla szereléssel együtt? gyári garancia marad,vagy ugrik?

na meg ez elég fura,hogy minden gyárin marad a motorban,mert azért kétszereződik a teljesítmény,a 200 lovas verzióról meg már nem is beszélek...

az adatok neeeeemmm rosszakkk ;) tekintve,h az astra könnyebb a tigrátoknál...hmmmmm-hmmmmmmmm :D

ami még hirtelen eszembe jut,az a kuplung-váltó dolog,ami felkapott téma itt errefelé,nem alaptalanul...gondolom ott is erősíteni kéne nem kicsit :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
de azért egy 7mp-en belül zúzó Tigra Twintopon milyet néznének a népek? :lol:

a visszapillantóban minden autó egyforma ;) :lol: :blush: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.4 milla szereléssel együtt? gyári garancia marad,vagy ugrik?

drága bezony, de 2 év teljes körű garit adnak + gyári gari is megmarad.

na meg ez elég fura,hogy minden gyárin marad a motorban,mert azért kétszereződik a teljesítmény,a 200 lovas verzióról meg már nem is beszélek...

igen, elég fura, de így van... nem értem én se az okát. de pl. 0.5 bar csak a turbó nyomás, tehát nem adnak rá akkora túlnyomást. de azért nekem se világos miért lehet ez így. a gari azonban gari. nyilván nem véletlenül vállalja.

az adatok neeeeemmm rosszakkk :lol: tekintve,h az astra könnyebb a tigrátoknál...hmmmmm-hmmmmmmmm ;)

ami még hirtelen eszembe jut,az a kuplung-váltó dolog,ami felkapott téma itt errefelé,nem alaptalanul...gondolom ott is erősíteni kéne nem kicsit :blush:

hát itt a nyomaték 125Nm-ről 220Nm-re emelkedik... :D az is elég soknak tűnik... nem tudom meddig bírná az F13WR váltó...

Share this post


Link to post
Share on other sites
a visszapillantóban minden autó egyforma :lol: :lol: :blush: :D

neked nincs is visszapillantód... minek az, úgyse előzöl le senkit... :lol: ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.