Jump to content
  • bejegyzés
    21
  • hozzászólás
    0
  • megtekintés
    36.081

Takarítsunk a motortérben is!

mackosajt

1.505 views

Elérkezettnek láttam a jó idővel a motortér kipucolását.

De mielőtt takarítottam volna, azzal kezdtem, hogy beáztattam a frissen szerzett parafa szimmeringet motorolajba, kb. 1 napra.

Ezután azzal folytattam, hogy a minap valahol útközben eltűnt kerékagy kupakot pótoltam.

Jobb hátulról maradt el valahol útközben, ezért ott kezdtem.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5222-/

Mivel párosban szép az élet, és a balos nagyon csúnyán nézett ki, hát kicseréltem azt is

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5221-/

Miután ezzel végeztem, leszedtem a szelepfedelet, és elpucoltam brigéciollal kívül-belül.

Volt mit takarítani. (képet sajnos nem csináltam)

Míg száradt, addig éltem a lehetőséggel, és kihasználtam a helyzetet egy kis szelephézag ellenőrzésre.

Mivel az ellenőrzésen érzésre nem ment át, így hát érzésre finomítottam rajta.

Mondhatni, ez már az ujjaimban van, igaz, évek óta nem gyakorlom, de az eredményt érezve, nem sikerült elfelejteni a skodán betanult hézagmérést.

Miután megszáradt a fedél, új tömítéssel szépen összeraktam.

Mivel látható nyomai voltak, hogy a váltóból fent csöpög az olaj a fokozat váltó tengelynél, így nekiestem, mint hülyegyerek a csengőnek, és leszedtem a kis szerkezetet a váltóról.

A leszedéssel nem volt gond, az könnyen ment.

A szétszedés már izgalmasabb volt, mivel zéger-gyűrű fogóm csak egy orvosi fog fogó van, az is összehúzásra, nem szétfeszítésre.

Mindegy, egy hidegvágó óvatos befeszítése a gyűrű vágatába segített végül kipattintani a gyűrűt.

No és itt jött az újabb szenvedés.

A kis stift, ami a tengelyt és a rá biggyesztett alkatrészt fogta, nem akart megindulni, de végül egy 200-as szög segített, meg egy kg-os kalapács.

Innen már egy pillanat volt kicserélni a szimmeringet, majd visszaütni a stiftet a helyére.

No és akkor ha a stift a helyén, akkor mi is következik?

Ja, igen a zéger.

Ami teszem hozzá, egy rugót rögzít, ami persze nem gyenge. Vagy csak az én erőm kezdett fogyni.

Szóval a sok sikertelen próbálkozás, hogy egyik kézzel lenyomom a rugót, a másikkal ráfeszítem a zégert a helyére, és be is pattintom, mind kudarcba fulladt, és a nap is kezdett lefelé menni.

Gyorsan szétnéztem, mit tudnék felhasználni harmadik kéznek.

Ahham, van ám vagy 80 db kötegelő a szerszámosban. Mire nem jó? :D

Szóval a kötegelővel összehúztam a rugót, és máris felszabadult a másik kezem.

Így már 1 perc alatt a helyén volt a zéger.

Nem volt más hátra, csak visszarakni az egészet a helyére, és kipróbálni, hogy nem raktam-e véletlen valamit fordítva össze.

Minden stimmelt.

Ami feltűnt, hogy a kis fedélen 5 sebességi fokozat van rajzolva, miközben nekem 4 sebességes a váló.

Ezt akkor már vajon cserélték, vagy mindegyikre ilyen fedél megy?

Szóval erősen esteledett, így a tegnapi napon leálltam, és ma reggel újult erővel folytattam.

Mára maradt a parafa szimmering csere és a motortér takarítása.

Szépen nekikészültem, ékszíj le, tárcsa le, és a régi parafa tartója 2 perc múlva, egy picike deformációt elszenvedve, de már kint is volt.

Örüljünk!

Picit kapirgáltam a koszból, hogy lássam is, mit csinálok, meg rápróbáltam a régi parafát az ékszíjtárcsára.

Egyértelmű volt, hogy ez már nem tömít igazán.

Az új nagyon passzosan illeszkedett a próba során.

Szóval akkor tegyük be az új parafát az új tokkal...

kb. 30 percig próbálkoztam. Már a fél műhelyt kihordtam, hogy mit rakjak oda, mivel tudnék erőt is kifejteni, mivel nem verem szét az egészet, de a tartó minden alkalommal kifordult a helyéről.

Sehogy sem akart bent maradni.

Ekkor döntöttem úgy, hogy egymásnak fordítom a régit, és az újat.

Képet megint nem csináltam, de kb. 2 tized mm-rel nagyobb az új tartó, és hát ez volt a bibi.

A régit szépen kiegyengettem, és beraktam vele a parafát.

Ha nem lesz jó, hát nem nagy veszteség, pár száz forint és cseréljük megint.

Szíj fel, megfeszít, gyújtás, és megy, és eddig nem ereszt.

No akkor akksisarut le, és kezdjünk mosni.

Ilyen volt:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4885-/

Az eredmény:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5218-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5217-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5216-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5215-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5214-/

Azt hiszem, látható a különbség.

Mivel már úgyis minden csupa víz volt, így kívülről is kapott egy mosást.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5220-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5219-/

Mosás után némi száradást követően be is indítottam:

https://drive.google.com/file/d/0BzmyxfMvBK6CM0RsMUZ5VFh5S1k/edit?usp=sharing

A hangos kerregés a mocitető remegése, ezért is húztam rá a szivatót.

Ha valaki tud bontott 10S légszűrőt, visítson!

Idegsít, hogy úgy néz ki.

  • Like 1


0 Hozzászólás


Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés


×