Jump to content

Imre75

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    62
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

2 Semleges

Imre75 névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

Város, Autók

  • Város
    Budapest
  1. Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok, VXR-ről származó óracsoport (IPC) mennyiben különbözik a normál európaitól? Nekem Sport gomb és DDS miatt kéne, de egyelőre még csak fontolgatom. A számlapot lehet cserélni? Van vele egyéb szívás, ha át akarom szerelni? Hogyan tudom meg, hogy hány kilométert mutat, ez az eladó jóindulatán múlik? Jól gondolom ugye, hogy a km állást tárolja az IPC (nem az ECU-ból szedi)? Ha előrefelé kell tekerni, az gondolom kisebb gond, mintha visszafelé. Ha tekerem akármerre is, az kiolvasható lesz majd Opcommal vagy Tech2-vel, ugye (mármint az, hogy tekerve vagyon)? Köszi szépen! Imre
  2. ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    El ne hidd. A XER motoroknál a szoleniod és okoskerék akkor megy tönkre, ha nem a megfelelő minőségű olajat teszed bele vagy elhanyagolod az olajcserét. Sok ember érthetetlen okból azt hiszi, hogy az autó egy gondozásmentes dolog és csak tankolni kell aztán persze szerelőnél köt ki. Ha az olaj elkoszolódik, akkor előbb a szolenoid, majd az okoskerék megy tropára, de azt legalább elég egyszerű megtudni - hidegen indítod, ha van néhány másodpercig traktorhang, ami utána eltűnik, akkor már alkudhatsz is. Egyébként a XER szerintem egy nagyon jó és megbízható motor, bár ennyire megbízható lenne az autó minden része!
  3. ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Nekem 1.6XER van, a 116 lóerős változat. Városban 8.1 - 9 liter a fogyasztás. Nagyon ajánlom elolvasásra (regisztrációt igényel): http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/240/astra_h_vasarlasi_utmutato_es_erdekessegek http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/247/astra_h___gyakran_ismetelt_kerdesek Én nagyon elégedett vagyok az autómmal, jó kocsi, de sok apróság van, ami bosszúságot okozhat és pénzt visz, ezeket el tudod olvasni a fenti írásokban, vétel előtt mindenképp ellenőrizd le.
  4. ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Sziasztok, az normális, hogy Z20LER motoros Astrát nem láttam hirdetve az elmúlt 1 évben? Ezek ennyire jók, vagy ennyire ritkák, vagy mindkettő? Nem azért, több mint egy éve végülis egy 1.6XER-t vettem mert szép volt az állapota, de ha felbukkanna egy szép állapotú 2.0T arra azé' ráröpülnék. I
  5. Egyéb csevegés

    Ha nem navigálok, akkor sem ugrál, szóval minek letanítani? Engem épp az érdekel, hogy mi az, hogy összeférhetetlen verzió? Lehet tudni, hogy milyen verziók gyáriak? Az eddig hallottak alapján látszólag nincs kőbe vésett szabály, pl. "2 soros kijelző mindig működik a cd70-nel" - valami szabályszerűségnek viszont kell lennie, a gyárban nyilván nem úgy szerelték össze, hogy próbálkoztak. Vagy kellene legyen egy lista a működő verziókról, vagy olyan magyarázat, ami megmondja, mitől összeférhető vagy összeférhetetlen két egység. Legfeljebb mi nem tudjuk ezeket. Ezért tettem fel a kérdést, hogy hátha vki tudja. Nekem nincs annyi hardverem, hogy próbálkozzak és minden egyes próbálkozás több tízezer forintba kerül.
  6. Egyéb csevegés

    Sziasztok! Olyan problémám van, hogy cd70navi és Delphi/Grundig 3 soros GID kijelzőnél, ha a navigációt akarom használni, akkor 3 percenként egy üres képernyőre vált. Tudom, hogy ez a kijelző nem tudja a térképet megjeleníteni és ezt el is fogadtam, nekem jók a nyilak a navigációra, de az már nem túl nyerő, hogy folyamatosan a Main gombot kell megnyomni, hogy lássak valamit, mert átvált térképre a fejegység de a kijelző nem tudja megjeleníteni. Somi azt mondta, hogy 3 sorossal ez nem is fog nekem működni, de 2 sorossal igen; viszont mástól meg mást hallottam (vagyis hogy 2 sorossal sem fog működni, illetve van olyan 3 soros, amivel működik). Valaki tudja, mi az igazság, illetve hogy miért vált át folyamatosan térképre, le lehet-e erről valahogyan beszélni? Tényleg az a gond, hogy egy Siemens gyártmányú GID-et kéne beszereznem? CID kijelzőt nem szeretnék venni, reálisan egy olyan minőségű kijelzőnek 20e forintba kéne kerülnie - én megértem, hogy ötszörös árért is elkelnek, de én ebbe nem szeretnék belemenni. Viszont ha már van egy cd70-em, jó lenne ha ez a rettentően bosszantó hiba ki lenne küszöbölve. Illetve azoknak a válaszoknak is elébe megyek, akik a telefonos/tabletes navit javasolnák: Ha azt szeretném, hogy a hangszórókon menjenek az instrukciók, ahhoz a zene lejátszást is a tabletről kellene indítanom ami baromi kényelmetlen. Persze Bluetooth+AUX-szal megoldható de tök röhejes, hogy beülök a kocsiba és berakom a tabletet, bedugom a bluetooth kütyüt az auxba, párosítgatom, pötyögök a tablet képernyőjén a zene miatt; út közben ha albumot váltanék akkor a hülye érintőképernyőn mellényúlok, odanézek, leesek az útról, megáll a navi mert az Android beteszi háttérbe stb. és még nem beszéltem a 3-4 kábelről, amik az autóban tekeregnek emiatt. Egyszerűen túl barkács megoldás. Kényszerűségből én is a telefont használom, de a légrostélyra felrakott tartó folyton lepottyan, levakarja a festéket a légrostélyról, a telefon nem az autó hangszórón szólal meg - de még ez nekem a leginkább élhető megoldás. Azt sem kell elmondanotok, hogy a cd70-es térképek régiek - tudom. Én igazából a fenti kérdésre keresek megoldást, hátha valakinek van tapasztalata, hátha valaki el tudja magyarázni, hogy miért van ez, és azért dumáltam ilyen sokat, hogy ne menjen félre a beszélgetés, hiszen ezek lefutott körök. Ha van konkrét tapasztalat 2 és/vagy 3 soros GID-del és cd70navi-val, azért is nagyon hálás lennék. Egyelőre annyit tudok, hogy sok embernek volt ez az üres képernyős probléma. Aki mindezt végigolvasta, annak is köszönet. Imre
  7. ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Szia, mivel nem megyek sokat, nekem nem éri meg sem gázzal, sem dízellel spórolni. Ahogy írtam is, engem a magas felszereltség és a teljesítmény vonzott; de eddig minden szakértő lebeszélt a gázról, szóval ezt nem fogom megtudni, mert nincs arra 2M forintom, hogy kísérletezzek. A tartály élettartama egyébként 10 év, elméletben van lehetőség hosszabbításra, gyakorlatban kevés ennek az esélye. A vizsga nem macerás, kb. 5e forintért a vizsga előtt ki kell kérni egy szakvéleményt egy műhelytől, tehát kicsit több rohangászás és pénz. Ezt csak azért írom le, hogy hátha valakinek jól jön az infó. Köszönöm a véleményed!
  8. ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Szia! Köszönöm, nos igen, tényleg jól néz ki és köszi a leírást is, (Csak nem Tiéd a kocsi? :-D ) éppen ehhez kapcsolódtak a kérdéseim. Jó sok az extra, ami nagyon klassz ha tulaj vagy, de mint vevő aspiráns, most mint hibaforrás tekintek rájuk. Hogyan lehet egy EDC-t, egy IDS+-t, egy ASD-t, egy DDIS-t tesztelni? Hogyan nézzem meg a kanyarkövetős xenon állapotát? Hogyan teszteljem hogy milyen állapotban van a turbó? Vigyek egy Opcomot, nézzem meg hogy mikor voltak törölve a hibakódok és ha az elmúlt pár napban nem jött hibakód, akkor jó? Nyilvánvalóan a gyárban nem gázos üzemre tervezték ezt a motort. Ez egy kihegyezett technika, nincsenek benne nagyon tartalékok. Mennyire szedi szét a szelepeket, szívósort, hengerfejet, szondákat, katalizátort a gázos üzem? A visszaalakítás nem igazán érné meg, tehát használnám így. Sok ember fél és/vagy óva int a gáztól, nekem nincs róla se jó, se rossz véleményem. Keveset használom az autót, nem sokat spórolok a gázon, nekem a sok extra és a teljesítmény tetszik, de érdekel hogy mennyi kockázatot hoz be a gáz és mennyivel dobja az éves szervizszámlát. Örülnék, ha volna valakinek tapasztalata. Köszi!
  9. ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Sziasztok, hirdetnek egy Z1.6LET motoros H Astrát, a képeken nagyon szép állapotban van, de nem tudom, mit várhatok egy 2008-as évjáratú 1.6 turbótól, ami gázzal volt hajtva. - A gáz okozhat bármilyen problémát ilyen motorral hosszú távon? Ha tegyük fel, a szűrők szépen voltak cserélve és karban volt tartva az az autó. Mit kell nézni egy gázüzemű kocsin? Sosem használtam még és bevallom, nem is örülök ennek a bizonytalanságnak, de ha nem lehetnek nagy hibák és/vagy le tudom ellenőrizni a rendszer állapotát, akkor belevágnék - Mit nézzek meg a motoron vételkor? Most van egy Z16XER-em (ezt cserélném erősebbre), de Astrával nincs más tapasztalatom, csak japán autóim voltak előtte. Viszont nagyon megszerettem az 1.6-ost - Eléggé fullos felszereltségű kocsi, minden van benne behajtható tükörtől ülésfűtésig bőrbelsőn át Twinaudio-ig. Ilyen magas felszereltségnél van valami, amire különösen figyelni kéne, kipróbálni mert szokott vele gond lenni? Az alap dolgok kipróbálása világos, nagyjából megvannak a H Astra típus "jellegzetességei" is (CIM, fűtés csappantyú, hátsó ajtó kábelköteg, váznyúlvány és bölcső rohadás (mivel német volt valaha)) Hirdetést nem tudok ide hivatkozni, Facebook-on láttam csak fent, külsőre nagyon patika és jól felszerelt az autó, fehér színű és Vecsésen hirdetik (talán valaki ismeri is ezt az autót innen, mert nagyon szépen néz ki, gondosnak néz ki a gazdája). Köszi, Imre
  10. Utastér,belsőtér

    És mi az a több mód? Minden érdekel. Én is az ELM + telefont tartom a legolcsóbb megoldásnak, hiszen nekem már csak egy telefon tartó kell. Csak a telefon tartó elég ronda, amikor nincs benne a telefon. @Zsolti25: A tabletet nem hagynám benn állandóra. A rögzítést egyszerű becsúsztatós módszerrel találtam ki, bármikor kiszedhető. Ilyen esetekben (illetve ha idegen helyen, utcán vagyok...) kivehető. Persze megint jön a kérdés, hogy akkor hova tegyem, azt nem lehet zsebrevágni, mint egy telefont stb.
  11. Utastér,belsőtér

    Sziasztok, újabb hosszú téma. Két dolgot szeretnék megoldani, lehetőleg egyszerűen: Az egyik a motor vízhő kijelzés, a másik a navigáció. GID kijelzőm van cd30mp3-mal és végigpörgettem már a legtöbb ötletet a témában. Navigációra: 1) CID kijelző + minimum DVD70navi. Vagyis 150-160e Ft ráfordítás, cserébe kapok egy mai szemmel gyenge felbontású színes kijelzőt egy olyan navigációval, amihez nincs hivatalos frissítés és nem tud forgalom adatokat. Súlyosbító tényező, hogy pezsgő belső van, nehéz találni ilyen előlapot. Ami miatt jó, hogy ez gyári megoldás és sokkal szebben szól, mint a cd30, de ennyit nekem nem ér (inkább ülésekbe fektetem ezt a pénzt :-P) 2) Gyári helyre Android rádió Kínából. Ez kb 130e Ft, nem szól jól és mivel lent van a rádió helye, a navira lefelé kellene pillantgatni. Előny, hogy futnak rajta az Android app-ok. 3) A GID kijelző elé lehet szerkeszteni egy kis tartót, amibe belerakható pl. egy 8 collos tablet, amin szintén elfut minden Android cucc és a "jó" helyen van, nem kell lefelé bámulni. A hátrány, hogy szem előtt lóg a kábel, nem látni a fogyasztást, órát, az éppen lejátszott számot és ha kiír valamilyen figyelmeztetést. Esztétikailag nem rossz, kiszedhető, visszaalakítható. Egy ilyen tabletet 20e Ft körül meg lehet venni. Sajnos viszont nem lehet csak úgy bent hagyni a kocsiban, hiszen nem tartozék és könnyű kikapni. 4) A legolcsóbb természetesen a mobiltelefon konzol + mobil, ami mindig kéznél van. Nekem a légbeömlő rácsra helyezhető tartó nem akart felmenni, ablakra cuppanthatósat meg nem szeretnék, de nyilván pár ezresből megoldható. Szintén ronda a kábelerdő, de kéznél van, olcsó és könnyen kiszedhető. A hűtővíz hőmérsékletre a CID kijelzőnél egy Autotool X50-et vagy a Pappas comfort modult is lehet használni. Mindkettőt próbáltam, az Autotool nekem nem tetszik, tákolásnak tűnik az eltérő kijelző a műszerfalon, a Pappas-szal csak annyi a baj hogy a hőfokkal valami mást kitakarok (alul középre rakja ki), vagy tehetem a kihangosító fülecskéjére a menüben, akkor viszont nem látom folyamatosan. Android vackokra van az ELM327 vagy hasonló can-bus holmi, és a Torque, így a navi mellett látható lenne ez is. A fogyasztás is kitehető, sőt Androidról mehetne a zene is, vagyis csak a figyelmeztető üzeneteket nem látnám (ami viszont jó lenne). Eddig a 3-as módszeren gondolkodtam. Van ELM327, legolcsóbb lenne egy tablet-et venni, a tablet konzolt már megfaragtam, nagyobb a kijelző mint egy mobilnál, de nem vagyok biztos benne, hogy ez a jó módszer és nem próbáltam hosszú távon, hogy van-e hátránya. Kinek mi a véleménye, mit használtok vagy mit terveztek erre? Köszi szépen, Imre
  12. Utastér,belsőtér

    Köszönöm szépen mindenkinek, kicsit jobb kedvűen és sokkal több ésszel vágok bele a továbbiakba. Imre
  13. Utastér,belsőtér

    Elég biztos vagyok benne, hogy a bontós kamuzott. Este tutira megbeszéltük hogy másnap reggel megyek, majd másnap reggelre valaki mágikusan beelőzött és épp azt az ülést vitte el (értsd: bemondta hogy megvan az ülés de valszeg hetekkel korábban eladta csak elfelejtette és valamit kellett mondania hogy miért utaztam 35km-t). Erre közölte hogy van ugyanolyan, csak ülésfűtéses, de az nekem nem jó (értsd: nem akarta ugyanannyiért odaadni de nem mert nagyobb összeget bemondani). Nem vagyok olyan gyors észjárású, hogy ezt azonnal le tudtam volna reagálni valami frappáns visszavágással, utólag esett le. Szóval nem az észjárással, hanem a tisztességgel voltak bajok. Nálam meg a szakértelemmel, mert volt angol ülés és legalább azt elhozhattam volna. De lehet, hogy az is kamu volt.
  14. Utastér,belsőtér

    Köszi szépen, akkor ez a bontós egyszerűen nem értett hozzá és engem, mint nem hozzáértőt, simán megvezetett. :-( Kár, mert ha akkor elhozok a kínálatból két pár ülést (egy angol, egy EU) és tényleg át lehet pakolni a szövet leszedésével a mechanikákat, akkor már most kezdhetném a munkát - így ugyanott tartok. Imre
  15. Utastér,belsőtér

    Szia, köszönöm a választ. Tehát akkor a bontós egyszerűen nem értett a szakmájához. Akkor már csak annyi a gond, hogy dönthető ülőlapos gyakorlatilag nincs kínálatban mert - ahogy láttam eddig - kéz alatt azonnal elmennek, logikus módon mindenki párban árul üléseket, tehát vennem kell egy párt a bal oldali, egyet meg a jobb oldali miatt, ami plusz költség, de valamit valamiért meg kell nyúznom a saját üléseimet, hogy a mechanikát átszerelhessem, és eddig még mindenki azt mondta, hogy az halálosan nehéz. Te szakmabeli vagy amatőr vagy? Mennyire volt durva? Pl. csappantyút, hátsó ajtó kábelköteget, csomagtér rolót és hasonló apróságokat javítottam, de okoskerék cserét vagy CIM modult biztosan nem kezdenék el otthon csinálni. Nagyjából ezzel a tudás szinttel mennyire reális, hogy nekem sikerülhet? Még egy kérdés. Olyan lyukra futásom is volt már nekem, hogy elmentem egy bontóba, ahol kiderült hogy ülésfűtés is van az ülésben és erre szintén a bontós mondta, hogy az nekem nem jó, mert ha nem akarom cserélni a műszerfal borítást, gombokat, vezérlést mittudomén miket, akkor folyton hibakódom lesz és nem lehet külön kikötni a fűtést. Ez igaz? Köszi, Imre u.i.: Ha valaki tud jó bontót Pest megyében, az érdekelne. A jó bontó számomra azt jelenti, hogy a bontós nem úgy kezel engem, mint újabb problémát hanem el akarja adni a cuccát, hajlandó odamenni és megnézni, hogy mije is van pontosan, nem nagyjából bemond valamit majd a helyszínen kiderül, hogy totál más; esetleg még arra is hajlandó, hogy 1-2 fotót küldjön. Horror történeteket tudnék mesélni, szerintem 7-800km-t már simán mentem teljesen potyára különféle helyekre.
×