Jump to content

Imre75

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    70
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

3 Semleges

Imre75 névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Egy dologra figyelj, a 3 soros GID kijelzők ha 8-as software van rajtuk (ez rá van írva a kijelzőre), akkor a cd70 navijával nem teljesen kompatibilis (néha egy üres képernyőt fog mutatni). Jobb a 2 soros GID, vagy régi szoftveres 3 soros GID vagy akármelyik CID. Imre
  2. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Szia! A megfelelő ABS kocka mellett kell egy perdület-érzékelő, ami a kardánboxban van a kézifék körül. Nem vagyok 100%-ig biztos, de az IPC (óracsoport) is kell tudja elvileg, legalább annyira, hogy az ESP led benne kell legyen (de ez lehet, hogy nem fontos, csak ezzel lesz komplett, hogy ott van a "csúszkálós autó" ikon). Sajnos a "retrofit Astra H ESP" nem hoz gyors találatot a neten. Az, hogy milyen kódjelű ABS kocka tudja az ESP-t, azt az opelmuhely.com-on el tudod olvasni (regisztrálni kell, de hidd el, megéri!): http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/261/abs_kocka_variaciok Nekem pl. BL kódú ABS kockám van, ez az utánfutó becsuklás-gátlót és az ESP-t tudja.
  3. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok, ha már riasztók. Milyen nem gyárit ajánlanátok. Ez pl. megfelelne? https://www.autoriasztoshop.hu/webshop/can-bus-rendszer-riasztok/35-phobos-ds-500u-can.html Értem, hogy "attól függ, mit akarok", erre a kérdésem, hogy ki mit használ? Canbusos riasztó, váltózár, egyedi megoldások? Köszönöm
  4. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! Gyári riasztó beszerelésén gondolkodom, de nincs kábelköteg behúzva. Van valakinek rajza az ATWS bekötésről, esetleg csinált már ilyet? Az megvan, hogy az ablaktörlő alá kell tenni az egységet, de nem tudom, pontosan hová? Vagy tegyem a motortérbe inkább, ne kinlódjak? Az ultrahang szenzorok 4 kábeléből melyik micsoda? Gondolom, GND, VCC, Trigger és Echo? Köszönöm! Imre
  5. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Milyen olajat használsz, milyen gyakran cseréled? Az olajnyomás lámpa azt is jelezheti, hogy az olaj minőségével van probléma. A kürttel kapcsolatban nézd meg, hogy álló autónál bekapcsolt és kikapcsolt lámpánál megy-e. Általában a lámpa állapotától függően jön elő ez a probléma. Gondolom, menet közben felkapcsolod a lámpát, ezért tűnhet úgy, hogy menet közben nem megy. Ha sikerül reprodukálni, akkor jó eséllyel CIM modul hiba. Imre
  6. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Ez engem is érdekelne. Nekem is néha előjön (Z16XER), de semmi egyéb jelenség.
  7. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Köszönöm szépen. Sok nem kéne, 100-150mA maximum, és minél kevesebb bontással szeretnék a fejegység mögé elrakni valamit.
  8. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! A fejegység csatlakozójában vagy valahol a környéken találok 12V-ot, ami csak gyújtáson aktív? Vagy muszáj a szivargyújtó lámpájától hozni? Utóbbi esetben mennyi áramfelvételt bír el? Frissítés: Elnézést, ha egy visszatérő kérdést tettem fel újra, de előtte rákerestem arra, hogy "12V" és nem találtam az Astra H témákban választ. Köszi
  9. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok, VXR-ről származó óracsoport (IPC) mennyiben különbözik a normál európaitól? Nekem Sport gomb és DDS miatt kéne, de egyelőre még csak fontolgatom. A számlapot lehet cserélni? Van vele egyéb szívás, ha át akarom szerelni? Hogyan tudom meg, hogy hány kilométert mutat, ez az eladó jóindulatán múlik? Jól gondolom ugye, hogy a km állást tárolja az IPC (nem az ECU-ból szedi)? Ha előrefelé kell tekerni, az gondolom kisebb gond, mintha visszafelé. Ha tekerem akármerre is, az kiolvasható lesz majd Opcommal vagy Tech2-vel, ugye (mármint az, hogy tekerve vagyon)? Köszi szépen! Imre
  10. Imre75

    ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    El ne hidd. A XER motoroknál a szoleniod és okoskerék akkor megy tönkre, ha nem a megfelelő minőségű olajat teszed bele vagy elhanyagolod az olajcserét. Sok ember érthetetlen okból azt hiszi, hogy az autó egy gondozásmentes dolog és csak tankolni kell aztán persze szerelőnél köt ki. Ha az olaj elkoszolódik, akkor előbb a szolenoid, majd az okoskerék megy tropára, de azt legalább elég egyszerű megtudni - hidegen indítod, ha van néhány másodpercig traktorhang, ami utána eltűnik, akkor már alkudhatsz is. Egyébként a XER szerintem egy nagyon jó és megbízható motor, bár ennyire megbízható lenne az autó minden része!
  11. Imre75

    ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Nekem 1.6XER van, a 116 lóerős változat. Városban 8.1 - 9 liter a fogyasztás. Nagyon ajánlom elolvasásra (regisztrációt igényel): http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/240/astra_h_vasarlasi_utmutato_es_erdekessegek http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/247/astra_h___gyakran_ismetelt_kerdesek Én nagyon elégedett vagyok az autómmal, jó kocsi, de sok apróság van, ami bosszúságot okozhat és pénzt visz, ezeket el tudod olvasni a fenti írásokban, vétel előtt mindenképp ellenőrizd le.
  12. Imre75

    ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Sziasztok, az normális, hogy Z20LER motoros Astrát nem láttam hirdetve az elmúlt 1 évben? Ezek ennyire jók, vagy ennyire ritkák, vagy mindkettő? Nem azért, több mint egy éve végülis egy 1.6XER-t vettem mert szép volt az állapota, de ha felbukkanna egy szép állapotú 2.0T arra azé' ráröpülnék. I
  13. Imre75

    Egyéb csevegés

    Ha nem navigálok, akkor sem ugrál, szóval minek letanítani? Engem épp az érdekel, hogy mi az, hogy összeférhetetlen verzió? Lehet tudni, hogy milyen verziók gyáriak? Az eddig hallottak alapján látszólag nincs kőbe vésett szabály, pl. "2 soros kijelző mindig működik a cd70-nel" - valami szabályszerűségnek viszont kell lennie, a gyárban nyilván nem úgy szerelték össze, hogy próbálkoztak. Vagy kellene legyen egy lista a működő verziókról, vagy olyan magyarázat, ami megmondja, mitől összeférhető vagy összeférhetetlen két egység. Legfeljebb mi nem tudjuk ezeket. Ezért tettem fel a kérdést, hogy hátha vki tudja. Nekem nincs annyi hardverem, hogy próbálkozzak és minden egyes próbálkozás több tízezer forintba kerül.
  14. Imre75

    Egyéb csevegés

    Sziasztok! Olyan problémám van, hogy cd70navi és Delphi/Grundig 3 soros GID kijelzőnél, ha a navigációt akarom használni, akkor 3 percenként egy üres képernyőre vált. Tudom, hogy ez a kijelző nem tudja a térképet megjeleníteni és ezt el is fogadtam, nekem jók a nyilak a navigációra, de az már nem túl nyerő, hogy folyamatosan a Main gombot kell megnyomni, hogy lássak valamit, mert átvált térképre a fejegység de a kijelző nem tudja megjeleníteni. Somi azt mondta, hogy 3 sorossal ez nem is fog nekem működni, de 2 sorossal igen; viszont mástól meg mást hallottam (vagyis hogy 2 sorossal sem fog működni, illetve van olyan 3 soros, amivel működik). Valaki tudja, mi az igazság, illetve hogy miért vált át folyamatosan térképre, le lehet-e erről valahogyan beszélni? Tényleg az a gond, hogy egy Siemens gyártmányú GID-et kéne beszereznem? CID kijelzőt nem szeretnék venni, reálisan egy olyan minőségű kijelzőnek 20e forintba kéne kerülnie - én megértem, hogy ötszörös árért is elkelnek, de én ebbe nem szeretnék belemenni. Viszont ha már van egy cd70-em, jó lenne ha ez a rettentően bosszantó hiba ki lenne küszöbölve. Illetve azoknak a válaszoknak is elébe megyek, akik a telefonos/tabletes navit javasolnák: Ha azt szeretném, hogy a hangszórókon menjenek az instrukciók, ahhoz a zene lejátszást is a tabletről kellene indítanom ami baromi kényelmetlen. Persze Bluetooth+AUX-szal megoldható de tök röhejes, hogy beülök a kocsiba és berakom a tabletet, bedugom a bluetooth kütyüt az auxba, párosítgatom, pötyögök a tablet képernyőjén a zene miatt; út közben ha albumot váltanék akkor a hülye érintőképernyőn mellényúlok, odanézek, leesek az útról, megáll a navi mert az Android beteszi háttérbe stb. és még nem beszéltem a 3-4 kábelről, amik az autóban tekeregnek emiatt. Egyszerűen túl barkács megoldás. Kényszerűségből én is a telefont használom, de a légrostélyra felrakott tartó folyton lepottyan, levakarja a festéket a légrostélyról, a telefon nem az autó hangszórón szólal meg - de még ez nekem a leginkább élhető megoldás. Azt sem kell elmondanotok, hogy a cd70-es térképek régiek - tudom. Én igazából a fenti kérdésre keresek megoldást, hátha valakinek van tapasztalata, hátha valaki el tudja magyarázni, hogy miért van ez, és azért dumáltam ilyen sokat, hogy ne menjen félre a beszélgetés, hiszen ezek lefutott körök. Ha van konkrét tapasztalat 2 és/vagy 3 soros GID-del és cd70navi-val, azért is nagyon hálás lennék. Egyelőre annyit tudok, hogy sok embernek volt ez az üres képernyős probléma. Aki mindezt végigolvasta, annak is köszönet. Imre
  15. Imre75

    ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Szia, mivel nem megyek sokat, nekem nem éri meg sem gázzal, sem dízellel spórolni. Ahogy írtam is, engem a magas felszereltség és a teljesítmény vonzott; de eddig minden szakértő lebeszélt a gázról, szóval ezt nem fogom megtudni, mert nincs arra 2M forintom, hogy kísérletezzek. A tartály élettartama egyébként 10 év, elméletben van lehetőség hosszabbításra, gyakorlatban kevés ennek az esélye. A vizsga nem macerás, kb. 5e forintért a vizsga előtt ki kell kérni egy szakvéleményt egy műhelytől, tehát kicsit több rohangászás és pénz. Ezt csak azért írom le, hogy hátha valakinek jól jön az infó. Köszönöm a véleményed!
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.