Jump to content

Imre75

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    78
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Imre75 last won the day on Január 12

Imre75 had the most liked content!

Hírnév

4 Semleges

Imre75 névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! Meg tudja légyszí mondani valaki, hogy a GID kijelzőnél (SiemensVDO, 2006-os) milyen színű kábelre megy a +12V és a GND? Előre is köszönöm a leírást. Imre
  2. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Kell új kapcsoló, amin rajta van a behajtás gomb is, illetve természetesen olyan tükrök, amiben benne van a behajtó (valahol folding, valahol retract-nak hívják) motor is. A tükör csatlakozója úgy néz ki, hogy 1: vízszintes állítómotor + (fekete-fehér) 2: függőleges állítómotor + (zöld-fehér) 3: Mindkét előző motor - (barna) 4: nem használt 5: Tükör behajtó motor - (fekete-zöld) 6: Tükör behajtó motor + (fekete-barna) 7: nem használt 8: fűtés + (fehér-barna) 9: fűtés - (barna, ez testre megy) A bal oldal elég egyszerű, mert a kapcsoló is ott van, tehát az ajtó csatlakozóba csak a fűtés+ (fehér-barna) megy, ez az ajtó csatlakozón a 15-ös PIN, ez megy hátra a REC-be (XR4/11-es pont, FR21-es biztosíték, 7.5A). Minden más ajtón belül megy, direktben a csatlakozóra: tükör 1 -> kapcsoló 30 tükör 2 -> kapcsoló 31 tükör 3 -> kapcsoló 29 A fentiek elvileg megvannak, ha amúgy motoros állítós a tükröd. Amit ki kell építeni: tükör 5 -> kapcsoló 7 tükör 6 -> kapcsoló 6 A jobb oldal picit bonyolultabb, hiszen át kell menni a jobb, majd a bal ajtó csatlakozón is, de nem vészes. A tükör állításhoz és fűtéshez nekem megvoltak a kábelek előre, természetesen, feltételezem hogy Neked is így van: tükör 1-> jobb ajtó csati 12 -> bal ajtó csati 12 -> kapcsoló 14 (kék-fekete) tükör 2 -> jobb ajtó csati 14 -> bal ajtó csati 14 -> kapcsoló 15 (zöld-fekete) tükör 3 -> jobb ajtó csati 13 -> bal ajtó csati 13 -> kapcsoló 29 (barna) Amit ki kell építened, az két szál: tükör 5 -> jobb ajtó csati 25 -> bal ajtó csati 25 -> kapcsoló 22 tükör 6 -> jobb ajtó csati 24 -> bal ajtó csati 24 -> kapcsoló 23 Lényegében ennyi. A kapcsoló csatlakozójában ki kell építeni a 6,7,22 és 23-as PIN-eket, a tükrök kapcsolójában meg az 5-ös és 6-os PIN-eket és a fentiek alapján összekötni.
  3. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Esetleg nincs utólagosan valamilyen CANbus-ra rakott műszered? Az küldhet még olyan üzeneteket, amiket az autó másképp értelmez.
  4. Imre75

    ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Eggyel feljebb írtam Neked válaszként az 1.7-esről. Nincs tapasztalatom a többivel, de olvasd el a tapasztalatokat itt: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/240/astra_h_vasarlasi_utmutato_es_erdekessegek
  5. Imre75

    ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Üdv! Lehet, hogy már korábban legyártották a Z16XEP motoros autót, de csak 2008-ban került forgalomba. Én úgy tudom, a két motort nem gyártották párhuzamosan. Az 1.7-es motort sokan használják városban is, de ha a DPF szűrőt nem tudja kitisztítani, akkor előbb-utóbb szerviz módba fog kapcsolni. A tisztításhoz nagyobb motorfordulat és hosszabb utazási idő kell. Sajnos az autó nem jelzi, hogy mikor szeretne tisztítani és néhány sikertelen kísérlet után feladja. Megoldás lehet bekalkulálni a vételbe a Pepas komfort modul árát, kb. 40-45e forint, az nem csak a DPF tisztítási igényt jelzi előre, de sok minden mást is okosít az autón (Youtube-on pl. van bemutató videó). Egyébként az 1.7-es motor elég jó és megbízható, a dízel motorok szervizigényét figyelembe véve, nekem Zafirában van vele tapasztalat; összességében városba és éves 20e km éves futás alatt inkább keresnék egy Z16XER motoros autót.
  6. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sikerült kipróbálni, működik, köszönöm. A csatlakozó kiosztása elég egyértelmű. A tükörlap mozgató motornak nincs végállás-érzékelője, egy undorító racsnis megoldással ugrál a tükör a végállásban. A be-kihajtásnak van végállás-érzékelője, úgy vettem észre. És sajnos a H Astrán nincs can buson a tükör behajtás, egy teljesen elkülönült rendszer, mintha csak utlag jutott volna eszükbe a mérnököknek, hogy ilyen is jó lenne. De nem gond, ha megjön a kapcsoló, akkor úgyis kimérem, hogy mit csinál és le tudom szimulálni. A nyitás-zárás jelét a canbusról elvileg le tudom venni, mivel egyébként is van már egy kontroller a kocsiban ami a motor hőfok jelét kiírja a GIDre, nem gond hogy még valamit vezéreljek vele.
  7. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Köszönöm, ez nagyon jó lenne. Akkor pl. kössem az 5-6 lábra a külső áramforrást és meglátom, hogy működik? Ha nem lehet kárt okozni, ez a legpraktikusabb. Sajnos nekem nincs TIS2000 és amennyit szerelem az Astrát, nincs is értelme megvenni, kalózba nem igazán szeretnék ilyet. Ezért is kérdeztem, mert magamtól nem tudom kitotózni, hogy mire kell kötni a pozitívat és a negatívat. Csaba66, Neked is köszi, a behajtós kapcsoló beszerzés is folyamatban, de az még nincs itt, a bal tükör már megjött, ráadásul egy mikrokontrollerrel és egy relével a behajtást majd szeretném a központi zárásra-nyitásra rátenni. (A zárásra mindenképp szeretném, hogy lezárjon, és persze kézzel lehet majd a kapcsolóval is.)
  8. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! Szeretném kicserélni a külső visszapillantó tükröket elektromosan behajlóra. A jelenlegiek nem behajtósak, de fűthetőek és elektromosan állíthatóak. Nyilván több pin-re lesz szükségem a csatlakozóban, mint eddig. Ahogy nézegettem, a tükrön lévő csatlakozón ez a kiosztás: 1-3-2: Ez a tükörlap billentéshez 5-6: Ez az elektromos behajláshoz 8-9: A 8-ason jön a fűtőszál jele, a 9-es test (elvileg mindegyikhez eljut) Két kérdésem van. Az első, hogy hogyan tudom letesztelni az "új" tükör funkcióit, mielőtt szétkapnám az ajtóm? (Azért idézőjelben, mert volt már autóban. És szeretném megtudni, hogy jól működik, mielőtt bármihez hozzányúlok az autóban.) Tehát melyik pinre adjam a gyújtást, melyik a test, ha pl. jobbra-balra, vagy fel-le billenteném a lapot, és melyik pinre adjak fszt és testet a kiforduláshoz és beforduláshoz? A behajtáshoz találtam kapcsolási rajzot (csatolva), de nem tudom értelmezni, valaki tud segíteni légyszí? A kapcsoló oldalon a 13-as lábon +12V jön, a bal oldalon felül gyújtásra 12V, a bal alulról bejövő a test. A másodika pinek bővítése a csatlakozóban. Honnan tudom meg, milyen pinre van szükségem és honnan vegyek? Nem szeretnék Kínából rendelni, mert hónapok alatt ér ide. Gondoltam, hogy bontóban kérdezősködök kábelköteg után, de nem akarok mellényúlni, a "fullos" tükör kábelkorbácsa meg ritka, mint a fehér holló, ezért azt gondoltam, vennék elektronikai boltban, ha tudnám, milyen kell. Köszi szépen!
  9. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Egy dologra figyelj, a 3 soros GID kijelzők ha 8-as software van rajtuk (ez rá van írva a kijelzőre), akkor a cd70 navijával nem teljesen kompatibilis (néha egy üres képernyőt fog mutatni). Jobb a 2 soros GID, vagy régi szoftveres 3 soros GID vagy akármelyik CID. Imre
  10. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Szia! A megfelelő ABS kocka mellett kell egy perdület-érzékelő, ami a kardánboxban van a kézifék körül. Nem vagyok 100%-ig biztos, de az IPC (óracsoport) is kell tudja elvileg, legalább annyira, hogy az ESP led benne kell legyen (de ez lehet, hogy nem fontos, csak ezzel lesz komplett, hogy ott van a "csúszkálós autó" ikon). Sajnos a "retrofit Astra H ESP" nem hoz gyors találatot a neten. Az, hogy milyen kódjelű ABS kocka tudja az ESP-t, azt az opelmuhely.com-on el tudod olvasni (regisztrálni kell, de hidd el, megéri!): http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/261/abs_kocka_variaciok Nekem pl. BL kódú ABS kockám van, ez az utánfutó becsuklás-gátlót és az ESP-t tudja.
  11. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok, ha már riasztók. Milyen nem gyárit ajánlanátok. Ez pl. megfelelne? https://www.autoriasztoshop.hu/webshop/can-bus-rendszer-riasztok/35-phobos-ds-500u-can.html Értem, hogy "attól függ, mit akarok", erre a kérdésem, hogy ki mit használ? Canbusos riasztó, váltózár, egyedi megoldások? Köszönöm
  12. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! Gyári riasztó beszerelésén gondolkodom, de nincs kábelköteg behúzva. Van valakinek rajza az ATWS bekötésről, esetleg csinált már ilyet? Az megvan, hogy az ablaktörlő alá kell tenni az egységet, de nem tudom, pontosan hová? Vagy tegyem a motortérbe inkább, ne kinlódjak? Az ultrahang szenzorok 4 kábeléből melyik micsoda? Gondolom, GND, VCC, Trigger és Echo? Köszönöm! Imre
  13. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Milyen olajat használsz, milyen gyakran cseréled? Az olajnyomás lámpa azt is jelezheti, hogy az olaj minőségével van probléma. A kürttel kapcsolatban nézd meg, hogy álló autónál bekapcsolt és kikapcsolt lámpánál megy-e. Általában a lámpa állapotától függően jön elő ez a probléma. Gondolom, menet közben felkapcsolod a lámpát, ezért tűnhet úgy, hogy menet közben nem megy. Ha sikerül reprodukálni, akkor jó eséllyel CIM modul hiba. Imre
  14. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Ez engem is érdekelne. Nekem is néha előjön (Z16XER), de semmi egyéb jelenség.
  15. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Köszönöm szépen. Sok nem kéne, 100-150mA maximum, és minél kevesebb bontással szeretnék a fejegység mögé elrakni valamit.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.