Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • bejegyzés
    7
  • hozzászólás
    1
  • megtekintés
    21.641

2008 nyara


mantababy

2.598 megtekintés

Na itt volt a festés ideje!!! kezdődtek a gondok. A fene nagy anyagiak , számolgatás.....bejártam egy rakás autófestő boltot, hogy a csudiszép flitteremnek mit ajánlanak. Hogyan is tegyem fel a kocsira. Ez mind azzal kezdődött,hogy elvittem kasztnishoz a verdád , hagy örüljön és hozzátettem "festésre megy!!!" úgy kell megcsinálni. azt mondta,hogy 3 nap alatt kész lesz és 10 000 pézbe fog kerülni. na ehelyett 10 napig volt oda és 20 000 lett az ára. Néha meglátogattam Monát, mi újság, de nem tetszett minden. nagyon sok javítanivaló volt rajta, sé a végére barna lett a színe az alapozó miatt. Kifizettem és hazavittem a drágát, de otthon jött a sírás, mert nem élbe lett hegesztve hanem foltozva lett és ráadásul olyan helyeken ahol ez nagyon negatív. Így is van egy 120kg gitt a kocsin, na ha még a javításokat is fél centi vastagon kell gittelni akkor végem.

Hát kellett is gittelni rendesen, csak vettem és vettem a hozzávalókat , de napról napra látszott, aminek látszódnia kellett. A motorháztetővel voltak gondok. Amit Sanyitól kaptam valahogy 3 hétig sem akart símulni, miközben a kocsi nem haladt. Ekkor kicsit kiakadtam, és csináltam egy ütemtervet ami annyiból állt, hogy Nem szabad a mocitetőhöz nyúlni!!!!! és csak a kocsival foglalkozhat, míg én végső elkeseredésemben elkezdtem spaklival a festéket vakarni a régi motorháztetőről. Jött is mintha direkt úgy festették volna régen, hogy én simán lehúzhassam egyben. Négyzetméteres darabokban hullott a festék. :D de legalább könnyű dolgom volt. De bezzeg a lukak abban is megvoltak, jött a 2 napos gittelés, bár ez nem látszik meg, pedig sokat dolgoztam vele.

ÉS akkor jött a festés napja. A hetekig tartó kasztnizás, javítás, bontás és csiszolás után a RAL 5002 es ultramarineblue festék csakis arra várt hogy a kocsira kerülhessen. Először az ajtókat és a shibedát festettük. szép is lett, hibátlan szinte. Utána újra kikevertük a színt és következett az autó. Hát nem akarok panaszkodni, de kissé nem lett egyforma a szín. Az eddző mennyisége valahogy többre sikeredett a kasztninál és mikor az ajtókat a helyükre tettük, ami persze elég nehéz volt ,mert úgy kellett szó szerint levágni őket és gyártatni stifteket, naszóval az ajtóim kb 3 árnyalattal lettek sötétebbek, mint a többi cucc. :( ÉS mivel drágám nem tudott rendes körülmények között dolgozni, mert a garázs kicsi és nem tudta rendesen körbejárni a kocsimat, elég szépen megfolyt a festék. mindkét oldalon és az összes sárvédőn. De annyira nem aggódtam, mert úgyis vissza kellett csiszolni a flitteres lakkozás miatt. Neki is álltam a csiszolásnak, és kicsit erősebben kellett csiszolni a megfolyásoknál, sajnos a kicsi, megszáradt cseppecskék között is lecsiszolódott a festék és elég szépen kilátszott az alatta levő előző szín. Na akkor estem kétségbe. 2színű az autóm és még foltos is. Ekkor édes drágám azt mondta, -Kikeverek egy ugyanolyan színt és a visszacsiszolt foltokat befújom.- na ez meg is történt csakhogy egy 3.féle színt kutyult és ezek után világoskék foltok éktelenkedtek a kocsm mindkét oldalán, oldalanként kb 7 folt volt. Ezek után a lakkba, aminek a vásárlása igencsak izgi volt és nehézkes, belekevertük a flitteremet és megcsináltuk a V alakot az orrától a faráig, ami kb 10 perc volt és a festő akihez vittem volna a verdát nem akarta elvállalni. :D Büszke is voltam magamra. Ezután az egész kocsit flittereztük 2 rétegben és száradás után kitoltuk,hogy lássuk ,mit is csináltunk. Hát elég fura volt. A kocsi csillogott mint állat, csak az ajtók sötétkékek voltak, a kocsi középkék, világoskék foltokkal a két oldalán. Hát leakadtam. Ekkor jött az ötlet,hogy a flitter biztos jobban takar, ha telibe fújjuk, és egy mintán gondolkodtam ami az összes világoskék foltot eltakarja. Na egy napos elfoglaltság volt, míg kigondoltam egy olyan mintát ami a két oldalon egy formának látszik, de nem volt egyszerű, mert a foltok persze,hogy nem egyforma helyen voltak. Ekkor végső elkeseredésemben jött a hullámvonal , ami majdnem egyforma a két oldalon, és persze az ajtót is telibe kellett fújni, hogy ne látszon a színkülönbség, és az első sárvédőre is kellett matyóminta.

Majd jött a lakkozás, lakkozás, lakkozás, csiszolás és lakkozás és mindez újra meg újra, ÚÚÚÚÚÚÚTÁLOK csiszolni!!!8 réteg lakkot kapott a verda, kb 3 visszacsiszolással és még mindig lehet rajta almát reszelni. éjjel kifogástalan, akkor a legszebb, de félhomályban le kell takarni :D még kell rá egy -két liter lakk, hogy kisímuljon. A festés téma majd fojtatódik ha lakkozzuk megint. Ezalatt a szilentjeim is elszálltak elöl és ezt sürgősen meg kellett csinálni. És milyen kicsi a világ épp Szegeden találtam egy mantás ismerőst aki meg is csináltatta nekem és új gömbcsuklót is kapott a verda. Ekkor egy szörnyű balesetet szenvedtem, mert egy gömbcsukló nem akart a helyére menni és ütni kellett. Persze én nagy erővel tartottam a lengőkart a farönkön, párom meg egy jó nagy kalapáccsal odab%/=(szott egy nagyot és úgy visszacsapott a lengőkar,hogy még most is fáj a kezem. Tuti csontrepedés volt, mert azóta 4 hónap telt el. NA de azt is megcsináltuk, nehéz szülés volt de kész lett.

E történet után jött a Blitz weekend, jó volt, csak az a nagy eső ne jött volna. Utána októberben az Angol kirucanásom után, újra itthon folytattam a mantázást. Első napokban a váltót feltöltöttük olajjal és elindultam(volna )melózni. CSakhogy a kocsim meggondolta magát és nem akart tolatni B) . HEtekig úgyjártam,hogy nem tudtam se parkolni , se a belvárosba menni és csak egyívben tudtam fordulni is. Ekkor vadászat kezdődött olcsó használható váltó után. De ma már nincs baj és tudok tolatni is. És köszi xray a felniket, nagyon csini :D !!!

0 Hozzászólás


Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Bejelentkezés


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.