Jump to content
Sign in to follow this  

Vectra B i500 - Irmscher "der Spezialist für hochwertige Fahrzeugindividualisierung"


forumadmin

HEMI és az Opel - Ambrus Zsolt vagyok, 1994 óta vannak Opeljeim és a kezdetek óta MOTE tag vagyok.  Ennek ellenére nem igazán tartom magam márka függőnek, vagy alapvetően német autópártinak. Elég sokáig az amerikai izomautók a gumigyilkos, benzintemetők vonzottak (Mopar Car), innen is a becenevem (hemi), de győzött a racionalitás....  Mindig is öreg, használt Opel-eim voltak, cégautóm is többnyire Opelek voltak . Renault 11 Turboval kezdtem a hivatalos autós pályafutásom, ezt követték az Opelek (Astrák, Corsák vegyesen), aztán gondoltam váltok és Saab-os lettem (nem volt komoly váltás szinte teljesen Opel technika, de nagyon szeretem és sajnálom azt a márkát).  Ezután Attilának (DarkAngel) köszönhetően újra „Opeles” lettem, Saab elkerült a háztól és egy Opel Vectra B I500 jött helyére. Az akkori cégautót (Fiát) pedig egy kedves kisautó váltotta névszerint Opel Corsa D Van.  Közben feleségem a Corsa C-ről Astra H-ra váltott, majd nem sokkal később egy Mokkában találtuk magunkat. Tudni kell rólam nem szoktam szerelni, berhelni vagy hasonlók nem értek sajnos hozzá…. Ami most bátran kijelenthető a Vectrának és a Mokkának is stabil helye van  a családban.  

20170610_124555.jpg

DarkAngel Vectra B I500  - Angyal Attila - 2014-ben felmerült az egyik  MOTE vezetőségi megbeszélésen, hogy 2015-ben  a Legendák találkozására kellene egy olyan egyedi autó, ami jól jellemezné egyben egyesületünk törekvéseit is.  Nehéz dolgunk volt a kiválasztásnál, mert az Opel szinte teljesen palettája megtalálható egyesületünk tagjainál. Ezek között szerencsére sok egyedi sorszámozott darab is. Első gondolatunk, komoly tervünk egy 1990 -es Vectra 2000 volt,  amit motorsport dizájn elemekkel láttunk volna el. A megjelenés nagyban hasonlított volna John Cleland Vauxhall Cavalier GSi-re amivel a BTTC-ben indult a ‘90-es években.  Az autó megvalósítását Angyal Attila tiszteletbeli elnökünk vállalta el.  Az autót már ki is választotta, és nagyban megindult a tervezés is. Jó ötletnek tünt ez a típus, mivel egyesületünkben ilyen Vectra nem volt. A Vectra 2000  116kW-os 16 szelepes (C20XE) motorral volt kapható és a megszűnéséig nagyjából 25 000 példányban kelt el. A kiválasztott példány sajnos több sebből vérzett.  A karosszéria olyan szinten el volt fáradva, hogy ezzel nem készültünk volna a Hungaroringen 2015.05.16. -án tartandó Legendák találkozóra.  Így másik projekt autó után kellett nézni, így megindult a keresés. Attila elég gyorsan talált is egy kiváló alapot, amivel egy régi álma is teljesült egyben! Talált, egy szinte makulátlan Irmscher Vectra  B (i500-at) -t. A tervtől sem kellett nagyon eltérni, mivel erre a típusra is illett a Opel Motorsport dizájn (kisebb módosításokkal).  Egyik ilyen módosítás, hogy az autó tetején nem Opel vagy Vauxhall jel került, hanem egyesületünk címere.  Az autót végül nem átfestették, hanem teljes fóliázással készült el a dizájn.  
Képek az elvégzett munkáról:

 

A “Klubautó” 

Az autó tehát a 2015-ös Legendák találkozásán debütált és felvonult a többi csodálatos Opel-el közösen a Hungaroringen. Ezután mondhatjuk, hogy eltűnt az autó, mivel Attila nem igazán járt találkozókra, illetve ilyenkor (érthető okból) szívesebben használja a Lotus Omegát. Én szeretem volna, ha többet látnánk pl Blitz Weekend-en. 2016-ban elindítottuk második rendezvényünket a Blitz Ring nevű pályanapos találkozókat, ahol újra bemutakozhatott a gép ( TV felvétel is készült róla ) Újra nagyon megtetszett az autó és úgy éreztem, ez de jó is lenne nekem. Sajnos ebben az évben sem tudta Attila elhozni az autót a Blitz Weekendre így ez a gondolat, hogy meg kellene szerezni, egyre jobban erősödött bennem. Ebben az időben nem volt Opelem és így, elég érdekes volt számomra a “klubélet” (Opel autó nélkül).  Szumma-szummárum az év végén megegyezésre jutottunk és tulajdonomba került az autó. 

IMG_2675.JPG

Saját fájdalmam? - 2016-ban volt az utolsó Legendák találkozása így Én már nem tudtam(ok) részt venni az autóval mint tulajdonos. Azóta kijelenthetem, hogy jó megjelenésű, és még mindig jó állapotú és nagyon megszeretem.  Próbálok az autóval  minél több rendezvényre eljutni. Sajnos, kiderült én sem tudok sokkal többször megjelenni vele Attila. Így mint “klubautó” nem fog, tudd funkcionálni :) Nincs annyi szabadidőm, hogy találkozókról, találkozókra járjak vele → SAJNOS.  Az autó jellege semmit nem változott, szóval csak annyit tudtam hozzátenni, hogy vigyáztam rá.  Gondolkodom azon, hogy változtatnom kellene rajta,  vannak is ez irányú ötleteim, de az a jövő zenéje. Egyelőre elég, hogy az enyém. 
DSC_0772.JPG

received_1153208014775309.jpeg

Edited by forumadmin

Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.