Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
A Német Autósport Szövetség előírta ugyanis, hogy legalább 2500-as darabszámban gyártott kocsikkal lehet indulni a klubversenyeken. Mivel az Opel hagyományosan erős volt ezen ágazatban, elhatározta egy ütőképes pálya- és rali alapmodell létrehozását, a meglevő Astra alapján – ez lett az Astra OPC.
Amatőr autóversenyzésre készült: az első Astra OPC, 1999-ből Megteremtette a sport-egyterű piacát: a Zafira OPC Széles skálán: OPC Astra, Zafira, Vectra és Vectra kombi Az egyszerű, de becsvágyó elképzelés sikert hozott. A kissé módosított aerodinamikájú karosszériába kétliteres, 118 kW/160 lóerős szívómotort, nagyon sportos futóművet és erős féket építettek, a belső térben a recaro kagyló ülések csak tetőzték a vezetési élmény érzetet. Az első Astra OPC belevaló kocsi volt, a százra gyorsulás 8.2 másodperces ideje és a 220 km/órás sebesség csak sejteti hatását!
Összefoglalva az első generációs Astra OPC-t nevezhetjük a kategóriájában stílusteremtő, érdeklődést felkeltő típusnak.
Ám úgy tűnt, nemcsak az aktív versenyzők vártak e kocsira. A háromezer darabra korlátozott szériát hónapok alatt elkapkodták – a németek mellett különösen az osztrákok és a svájciak lelkesedtek érte. Az Astra OPC megjelenésével egy új szín az Arden kék is megjelent a szín palettán ami még csabítóvá tette az új modelleket.
Ez az autó kétségkívül felkeltette az érdeklődést, majd 2002 végén jött az újabb lökés. A módosított, és turbófeltöltővel ellátott motor teljesítménye 147 kW/200 lóerőre nőtt, amivel a 230 km/órás sebességre volt képes. A kinézetén is módosítottak kapott opc2-es spoiler szettet ami még jobban az erőt sugallta, ezzel Astra OPC belépett a sportkocsik ligájába.
2001-ben következett a trendformáló Zafira OPC.
Az Astra OPC után két további modell következett: az Astra kombi OPC és a hétüléses Zafira OPC, a kompakt egyterű, ugyanolyan motorral és 220 km/óra csúcssebességgel. A dinamika, a sportos viselkedés és a célszerűség ötvözetét kínáló Zafira OPC megteremtette a tágas sportkocsi fogalmát. Olyan igény mutatkozott iránta, hogy fel kellett srófolni a gyártási tervet. Az első generációs Zafira OPC termelési adatai magukért beszélnek: 12 ezer darab készült belőle.
2006-os modellév: négy tagból áll az OPC-család
Megszeretni való, sportos csúcsmodellekként különleges szerepet játszanak az OPC változatok az Opel választékában: valamennyi újabb típus – az Astra, a Zafira és a Vectra – is készül már a nagy teljesítményre utaló OPC emblémával.
Az Astra OPC és a Zafira OPC új nemzedékét a kétliteres turbómotor továbbfejlesztett kivitele hajtja, 177 kW/240 LE teljesítménnyel. A háromajtós Astra 6.4 másodperc alatt gyorsul százra, és 244 km/órát ér el, míg a Zafira adatai 7.8 másodperc, illetve 231 km/óra. A legmagasabb szintű vezethetőségről és biztonságról az Interactive Driving System (IDSPlus az Astrában, illetve IDSPlus2 a Zafirában) gondoskodik.
Az új Vectra első ízben került bele az OPC kínálatába – ötajtós és kombi karosszériával. Mindkettő hajtását a 2.8 literes V6-os, változó vezérlésű, kettős beömlésű feltöltővel ellátott motorra bízták, amely a limuzint 6.7, a kombit 6.9 másodperc alatt gyorsítja százra. Csúcssebességük 260, illetve 254 km/óra, ez is sportkocsihoz méltó. Akárcsak a Zafira OPC, ezek is a legkorszerűbb IDSPlus2 futómű-szabályozással készülnek.
2006-ban a Meriva modell ráncfelvarrásával egyidejűleg megjelent belőle OPC változat is amibe 1.6-os turbo motor került amely 180lóerő leadására volt képes, természetesen az OPC spoiler kit erről sem hiányozhatott.
2007 év végén bemutatták a Corsa D OPC változatát, ami a Merivába már debütáló szintén 1.6-os motor kicsivel erősebb változatával került a gyártósorra. Így a 192lóerős OPC-nek már csak 7,2másodpercre van szükséges a százas tempó elérésére és ezzel nyomdokaiba ért a Corsa A gsi-nek és elég közkedvelt lett a fiatalok köreiben. 2011-ben a ráncfelvarrást követően továbbfejlesztették, kiadták a Nürburgring editiont ami 2centivel alacsonyabb Bilstein futóművet kapott amit a Nürburgring pályára optimalizáltak, továbbá 4 dugattyús brembo fékeket 18"as alufelniket és sperr difit kapott.
2009-ben az Insignia típus nagysikerű debütálása után elkészült az OPC változat is, ami a Vectrábol már ismert 2.8as v6-os turbomotor továbbfejlesztett változata, 325lóerőre és 435Nm-re volt képes.
6 sebességes automata vagy manuális váltót és a Saab (Haldex) aktív négykerék hajtását kapta. Első felfüggesztése egy módosított MacPherson amit HiPerStrut-nak nevezetek, hátul LSD differenciál művel és hozzá tartozó Opel FlexRide adaptív 3 fokozatban állítható lengéscsillapítóival fokozták a kényelmet és a megfelelő sportosságot.
2011 áprilisában készült az új Opel Insignia OPC Unlimited Edition, amiben nem volt sebesség korlátozás és így 270km/h-ra volt képes.
2012-től jelent meg az Opel Astra J OPC változata amiben a jól bevált két literes turbó motor dolgozik de már 280lóerő és 400Nm leadására képes. HiPerStrut első felfüggesztés és LSD hátsó differenciálmű és FlexRide aktív lengéscsillapítók kerültek bele. OPC spoiler kittel, brembo fékekkel, 19" alap vagy 20" választható alufelnikkel és Recaro belsővel került forgalomba.
A nulla-százas sprintet 6 másodperc alatt futja és 250km/h-nál korlátozták a végsebességét.
2014-re várható a Opel Astra J OPC EXTREME változat.
2015-től Opel Corsa E OPC
OPC modellek

Astra G OPC 1 (1999–2002) 2.0 literes négyhengeres, 118 kW/160 LE, darabszám: 3,000
 

Zafira A OPC (2001–2005) 2.0 literes négyhengeres turbó, 147 kW/200 LE, darabszám: 12,000
 

Astra G OPC 2 (2002–2004) 2.0 literes négyhengeres turbó, 147 kW/200 LE, darabszám: 3,500
 

Astra Caravan OPC (I) (2002–2004) 2.0 literes, négyhengeres turbó, 147 kW/200 LE, darabszám: 500
 

Astra OPC (III) (2005–2010) 2.0 literes négyhengeres turbó, 177 kW/240 LE
 

Zafira OPC (II) (2005–2010) 2.0 literes négyhengeres turbó, 177 kW/240 LE
 

Vectra OPC (I) (2005–2008) 2.8 literes V6 turbó, 188 kW/255 LE
 

Vectra Caravan OPC (I) (2005–2008) 2.8 literes V6 turbó, 188 kW/255 LE
 

Meriva A OPC (2006–2010)
 

Corsa D OPC (2007-2014)
 

Insignia A OPC (2009- 2014)
 

Corsa D OPC Nürburgring Edition (2011-2014)

Astra J OPC (2012- )
 

Corsa E OPC (2015-
 
Írta: Lanti

forumadmin
Ez egy klasszikus négyüléses kabrió vászontetővel. A hátsó tér - mint általában az ilyen járművek esetén - nem teljes értékű (méretű) helyet add. Ha csukva van a tető, a tető helyére is bőven lehet pakolni. Hátul a lábtér semmivel sem kisebb mint a Coupe változatban, ellenben két személyes hátul, a karosszéria merevítések miatt. A szélfogó elhelyezése a tető doboz alatt van kialakítva a csomagtérben.
 
Az autó kinézete, megjelenése a (tető kivételével) teljesen megegyezik a Coupé-val. Tehát egy dinamikus, sportos, elegáns Astrát kapunk, enyhén (műszerfal) unalmas utastérrel.

Az Astra G Cabrió kizárólag elektromos vászontetővel készült. Van mechanikus és automata tető reteszelési lehetőség. A tető mozgatás minden esetben automatikus. A nyitás vagy zárás körülbelül 25 másodperc vesz igénybe. Ezen kívül mind a négy oldalsó ablakokat lehet nyitni és zárni egyszerre.
A motorválaszték megegyezik az Astra Coupé-val.
A szokásos felszereltség (Cabrio), mellett volt még Linea Rossa, 90 év Bertone kiadás, valamint a Edition 1 és Edition 2 változatok.

Linea Rossa:
piros-fekete bőr belső (ülések, ajtókárpit), piros biztonsági övek fehér hátú műszerszámlapok piros mutatók, bőr kormánykerék távirányítóval az audiórendszer, alumínium váltógomb és ajtó küszöb Linea Rossa logóval és egyedi 16”-s és 17”-s kerekek. a fényezés magma vörös színben, korom, csillag ezüst, „chianti” vörös és világos ezüstben volt rendlehető. 90 éves Bertone Edition:
bézs bőr belső (ülések, ajtókárpit), fekete színű középkonzol, fehér hátú műszer számlapok, különböző Bertone által készített betűk és speciális kerekek és festék bevonatok. Daytona:
kasmír beige színű szövet, fehér hátú műszer számlapok, bőr kormánykerék távirányítóval, bőr és az alumínium kiegészítők a utastérben. Silverstone:
acélszürke szövet- és bőrkárpitozás, szürke biztonsági övek, alumínium váltógomb, bőr kormánykerék fehér hátú műszerfal


Írta: Hemi, Tgabika76, NeedForSpeed

forumadmin
Dinamikus formájú autó az OPEL Astra Coupé, oldalról nézve elegáns kimondottan szép! Viszont sajnos követi a cég hagyományát (Calibra, Tigra) ennek az autónak is az utastere egyáltalán nem egyedi, csak egyedi elemeket tartalmaz. Sportülésekben szerettünk ülni, de sportosabb belsőt is szeretünk(nénk) nézegetni. Másik külső negatívuma (talán), hogy hátulról szinte ugyanolyan, mint a szedán Astra „G”. Úgy gondolom egy frappánsabb far (pl Tigra) jót tett volna az autó megjelenésének.
Pozitívum, hogy az Astra Coupé viszont többféle motorral készült, mint elődei.
 

OPEL Astra Coupé 1.6 16V (Z16XE)
OPEL Astra Coupé 1.6 16V (Z16XEP)
OPEL Astra Coupé 1.8 16V (115 LE) (X18XE1)
OPEL Astra Coupé 1.8 16V (125 LE) (X18XE)
OPEL Astra Coupe 2.0 16V Turbo (Z20LET)
OPEL Astra Coupé 2.2 16V (Z22SE)
OPEL Astra Coupé 2.2 DTi (Y22DTR)
Részletesebb, (motor) műszaki adatokat lásd Astra „G”

Felszereltségek
Classic Line Coupé Daytona 90 éves Bertone (2002-ben a Bertone cég évfordulója alkalmából) Linea Blu Linea Rossa Silverstone DTM Edition (Irmscher)
Írta: Hemi, Tgabika76

forumadmin
Az „G” Astra-ból nem készült GSi változat. Az "OPC" ( Opel Performance Center ) váltotta fel az 1999-es "GSi" -t ( Grand Sport injekció ). Az Astra OPC (OPC 1.) egy limitált 3000 példányban készített sportos Astra G. Fekete, csillag ezüst és „Arden” kék színekben készült.

Feltöltés alatt

forumadmin
Biztonságosabbá vált a karosszéria, az ajtókba oldalütközés-elleni merevítést szereltek, és légzsákkal szerelték mindegyik modellt, ami az A Omegából kimaradt. (Érdekességképpen megemlítjük, hogy a B Omega oldallégzsákok nélkül is több konkurensét leiskolázta az NCAP törésteszten, és csak ezen opció hiányában kapott 3 csillagot 4 helyett...)


http://www.opelforum.hu/gallery/image/4809-/

A B Omega vonalainak megrajzolásakor is az alapvető követelmények között szerepelt a kiemelkedően jó légellenállási tényező (ami azonban a limuzin/caravan esetében a 0,32/0,33 értékkel meg sem közelítette az előd A Omega kiemelkedõen jó 0,28-as értékét...), ugyanakkor az újszerű, az előd A Omegától némileg eltérő, a "luxusérzetet" jobban sugalló dizájn is, melyért Martin Smith, egykori Audi formatervező volt a felelős. A B Omega egyszerre hatott modernnek és visszafogottan konzervatívnak is.

A beltér is megváltozott - formáját tekintve. Karakteresebb, hosszabb ívek kerültek az utastérbe, és maradt az elődtől már megszokott minőségi burkolás, akár a műanyagokra, akár a kárpitokra gondolunk. Hangsúlyosabb lett a középkonzol és áttervezték az A Omega hatalmas billenõ-kapcsolóit, illetve a fûtés-szabályzó kerek szabályzógombokat kapott.

Nem teljesen egyértelmű ugyanakkor a kérdés, hogy mennyire volt szükséges ilyen újszerű, a termékpalettába megjelenésekor nem egészen passzoló kinézetű formába önteni az új Omegát (kb. olyan váltással, mint ahogyan az E Kadettból egyszer csak F Astra lett...), hiszen a német vásárlók inkább a funkcionalitásra, minőségre érzékenyek, mint az extravaganciára, márpedig az autóeladási "fronton", Németországban igen kelendőnek bizonyult a típus, elődjéhez hasonlóan.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4808-/

A B Omegával tehát új fejezet kezdődött az Opel történelmében. Az új zászlóshajó - melyet úgy terveztek, hogy elődjét mindenben túlszárnyalja, bár bizonyos vonatkozásokban (pl. méretek vagy megbízhatóság, mely utóbbi az ADAC (Német Autóklub) szerint inkább megbízhatatlanság volt, jelzi ezt a statisztika utolsó előtti helyezése a Ford Scorpio előtt) erre képtelen volt - a belvilágát, belső részegységeit tekintve is megújult, gondolunk itt elsõsorban az elektronikára és a motorokra.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/4807-/

A B Omegát az új ECOTEC motorpaletta nagyobb blokkjaival mutatták be, 2.0i (115LE), 2.0i 16V (136LE), 2.5 V6 24V (170LE) és 3.0 V6 24V (211LE) (MV6 modellnéven) motorokkal, illetve egy, a BMW-tõl "átvett" (az 525TDS modellben szolgáló) 2.5-ös turbódízellel, mely az Omegába csökkentett teljesítménnyel, 130 LE-vel került beépítésre. Később a 16 szelepes 2.0DTI (100LE) ECOTEC dízel erőforrás is bekerült a típusba.

A B Omega elektronikai téren is ugrás volt az elődjéhez képest. Integrálódott a rádió kijelzője a fedélzeti számítógép kijelzőjébe, több elektromos extrával szerelték az autót alapkivitelben és megjelentek a kétzónás automata klímák is - és egyben megnövekedett a hibajelenségek előfordulási valószínűsége is.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/4806-/

A B Omega - elődjéhez hasonlóan - 7 gyártási év után érett meg arra, hogy elérkezzen a modellváltás, ám ez - valami miatt - mégsem következett be; helyette 2000-ben erőteljesebben átalakították a modellt, belső és külső dizájn és bizonyos műszaki megoldások, illetve erőforrások tekintetében, de összesítve egyáltalán nem annyira, hogy egy teljesen új modellként lehessen kezelni, ezért sem helytálló a sokak által favorizált "C Omega" elnevezés, hanem közelebb áll az igazsághoz a "B 2000 facelift" (facelift = ráncfelvarrás angolul) titulus.

A megújult Omegában debütáltak az új generációs ECOTEC motorok; 2.2 16V (144LE), 2.6 V6 24V (180LE), 3.2 V6 24V (218LE), a 4 hengeres 16 szelepes 2.2DTI (120LE) és a soros 6 hengeres 24 szelepes 2.5DTI (150LE).


http://www.opelforum.hu/gallery/image/4805-/

További 3 év után, idén 2003-ban leállítják/leállították a "faceliftes" B Omega gyártását. Ezen lépés nem teljesen érthetõ ha az Omega modellek hatalmas gyártási mennyiségére és az eladási adatokra gondolunk, ráadásul tovább rontja a komor képet, hogy az Opel ezt a lépését úgy tette meg, hogy - átmenetileg remélhetően - (méltó) utód nélkül állították le az Omega sorozatot. (Terjengtek hírek, hogy a C Vectra GTS változata, illetve a C Vectra alapon álló Signum váltja majd le az Omegát, de a legutolsó értesülés szerint már dolgoznak egy nagy kategóriás utód modellen...)

írta: Flowachild (Molnár Bertalan)

forumadmin
Az Opel Omega egy felső-középkategóriás illetve feslőkategóriás utazólimuzin. (Egy ideális családi autó, igazi országúti cirkáló, mely némiképpen emlékeztethet a nagy, komótos amerikai „hajókra”…) Nem teljesen egyértelmű a kérdés, ugyanis megjelenésekor a Senator volt a feslőkategóriás modellje (zászlóshajója) az Opelnek, de az Omega méreteit tekintve mindenképpen a prémium kategóriába sorolható, azt sem feledve, hogy a Senator az Omega alapjaira épült. Érdekes amúgy, hogy az Opel Senator nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, pedig prémiumkategóriás abszolút luxusautónak készült, szigorúan 6 hengeres motorokkal…

Az anyagválasztások, a horganyzott karosszéria (a hosszan-tartó rozsdamentesség végett), az erős, de gazdaságos motorok mind azt mutatták a típus megjelenésekor, hogy az Opel egy, a konkurenciánál alacsonyabb árfekvésű, de azonos kényelmet és luxust kínáló modellt kívánt megalkotni, mellyel az Opel „alacsonyabbrendűségét" (értsd ezt a luxusmárkákkal, pl. BMW vagy Mercedes szemben) akarták megcáfolni. (Ez a kezdeti időkben a szegényes felszereltségben nem mutatkozott meg sajnos, legalábbis ami a „fapadosabb” modelleket illeti.) A tervezők sikerrel jártak, a típus olyannyira kelendő volt, hogy még gyártása alatt nyilvánvalóvá vált, hogy több generációt meg fog érni, valamint hogy az évezred fordulóján is még gyártani fogják.
 
 

 

Az 1990-ben megjelent, szigorúan 950 darabos limitált szériában gyártott Lotus Omega - mely gyakorlatilag egy Lotus motorral, hajtással és futóművel szerelt Opel Omega - is azt bizonyította, hogy ezt a modellt (annak ellenére, hogy a nem feltétlenül luxusautóiról elhíresült rüsselsheim-i Opel gyártmánya) - nem szabad „lenézni"!

Nagy limuzinokhoz méltón hátsókerék-hajtással készítették (az előd Rekordhoz hasonlóan), ezzel is a nagyautós (Mercedes, BMW) jelleget hangsúlyozva. A típus hiányosságai közé egyedül az összkerékhajtás opció hiányát, illetve a szerény („fapados") alapfelszereltséget lehetett felsorolni, bár a jól felszerelt típusok extráiból a légzsák kivételével semmi sem hiányzott. (Bõr, klíma, szintszabályzós futómű, fedélzeti számítógép, stb…)

Az Omega A tervezésénél fontos szempont volt az időtállóság, a környezetvédelem, a takarékosság, a biztonság és a kényelem. Az Opel mérnökeinek sikerült ezeknek a szempontoknak maximálisan megfelelő modellt alkotniuk, mely tíz éves kor felett is kielégíti ezeket az igényeket.

Az Omega A motorjait úgy tervezték meg, hogy károsanyag-kibocsájtásuk a lehető legalacsonyabb legyen (szinte mindegyik befecskendezős motortípus 3-utas szabályozott katalizátort kapott, melyekkel messzemenően túlteljesítették az akkoriban érvényben lévő környezetvédelmi normákat), és hogy fogyasztásuk is kedvezően alakuljon, így az Omegában rendszeresített hajtóművek egyikének fogyasztása sem lépi túl a a „bűvös" 10 literes határt vegyes fogyasztásban, igaz ez a 3 literes, soros 6 hengeres motorra is, nem beszélve a 2.3 literes dízel és turbódízel motorokról, melyek fogyasztásban még kedvezőbb értékeket mutattak, jóllehet alapvetően alulméretezettek a nagy kasztnihoz viszonyítva.

Az ebben a típusban használt benzinmotorok gyakorlatilag elnyűhetetlenek, sok százezres futásteljesítmény után is megbízhatóak, nyomatékosak maradnak, és üzemanyag fogyasztásuk sem nő számottevően. (Az Opel messze földön rossz hírű dízel erőforrásai nem bizonyultak ennyire tartós konstrukciónak, bár odafigyeléssel és kíméletes használattal ezek az „olajkályhák” is megbízhatóak.)

Az Omegák helykínálata példás. Az utastér hatalmas, kifejezetten nagy termetű emberek is kényelmesen el tudnak helyezkedni akár elöl, akár hátul, ráadásul 5 átlagos termetű ember is különösebb szorongás nélkül utazhat a kocsiban. A láb- és fejtér hátul is bõ. A szedán változat csomagtartója tekintélyt parancsoló 520 literes, mely a hátsó ülések támláival természetesen tovább bővíthető, míg a kombi alaphelyzetben 540 literes, lehajtott hátsó ülésekkel pedig 1850 (!) literes csomagtérrel büszkélkedhet, mely személygépjárművek között etalonnak számít a mai napig!
 
 
 
 


Ezt a modellt alapvetően arra tervezték, hogy egy család - nyaralásra készülve teljes menetfelszereléssel - beleüljön, majd kb. 1000 km múlva szálljon ki legközelebb a kocsiból, köszönhetően az autópálya-tempóban (120-130 km/h) kb. 7 - 7,5 literes fogyasztásnak valamint a 75 literes (kombinál 70 literes) tanknak köszönhetően, mindezt úgy, hogy az utastérben teljes csend honol, a hátsó ülésen utazók pedig kényelmesen elhelyezkedve csak a hosszú idő megfelelő eltöltésével kell hogy foglalkozzanak. A hatalmas, kényelmes ülések és a viszonylag sok szabad mozgástér is ideális utazóautóvá avanzsálják az Omega A-t.

Biztonsági okokból sem lehet panasza egy Omega A tulajdonosának. Ebből a modellből ugyanis nem spórolták ki az anyagot! (Könnyen megbizonyosodhatunk erről, ha csak a motorháztetőt megemeljük… :) Bár akkoriban még nem volt annyira divatos a törésteszt, az Omega A az eltelt évek során bizonyította, hogy akár frontális, nagy erejű ütközés esetén is megfelelő védelmet nyújt a bent ülőknek - légzsák nélkül is!

Az Omega első generációja 1990 év végén „ráncfelvarráson" esett át, melynek keretében a '91-es évjárattól kismértékben átformálták a fényszórókat, újabb, fényezett lökhárítókat (új fajta ködfényszórókkal) kapott, valamint küszöbspoilert, továbbá sötétített hátsó lámpaburákat is. A felniket a kisebb motorral szerelt, szerényebb felszereltségű változatokon is 15"-osra cserélték.

Az Omega A bemutatása óta immár 17 év telt el, gyártását pedig már 10 éve befejezték, így arra is van rálátásunk, hogy az eltelt évek és a sokezer lefutott kilométer milyen hatással voltak a típusra, tehát hogy „mennyire bírta a gyűrődést". (Ezt a típust, illetve ennek főbb szerkezeti elemeire épülő változatait természetesen nem csak Európában gyártották, hanem Ausztráliában is Holden Caprice, illetve Brazíliában Chevrolet Omega néven, még évekig az Európai gyártás befejezése után is, 1996-ig. Angliában pedig a jobbkormányos Vauxhall Carlton változat volt ismert.)
 
 
 


Az Omegák első szériái közül elsősorban a karburátoros modellek hullottak ki, bár azt feltétlen meg kell említeni, hogy nagyon kis számban állították elõ őket az injektoros változatokkal szemben. A kétliteres modelleknek még az első szériákból való darabjaik is futnak a mai napig, ezek ugyanis messzemenően a legmegbízhatóbb és időtállóbb motorjai ennek a típusnak. Motortípustól (benzines vagy dízel) függetlenül akadtak problémák a hűtéssel; a túlméretezett hűtőrendszer ellenére is a típusra jellemző a rendszer tömítetlensége, a vízpumpa vagy termosztát hibája, az elrepedt vízcső.

Az Omega A egyik legfőbb ellensége a rozsdásodás, holott horganyzott karosszériával készültek. Mégis típushibaként jelentkezett a küszöbök, kerékdobok szélének rozsdásodása, mely már a 10 év lejárta előtt jelentkezett a legtöbb autónál, jóllehet ezen kívül még a németországi (az állandóan esős, nedves időjárásnak kitett) Omegákon sem volt más jellemző rozsdásodás.

A sokéves, sokat futott Omegáknál az elektromos rendszer az, ami még tipikus hibajelenséget szolgáltat. Az akkumulátor-sarutól kezdve az elektromos ablakemelő vezérlésén keresztül a műszeregységekig bármi meghibásodhat, bár a legtöbb esetben ez inkább csak bosszúságot, mintsem komoly veszélyforrást jelenthet a tulajdonosnak.

A futómű jó lengéscsillapítást és rugózást biztosít az autónak, nem is jellemző, hogy korán elfáradna valamelyik részegység, ami igaz a 4 tárcsás fékrendszerre is, mely segítségével biztonságosan le lehet fékezni nagyobb sebességről is a nagy kocsiszekrényt. A típus további jellemzője, hogy a meghibásodott elemekről úgy ad jelt, hogy az nem jelent veszélyt az utazás biztonságára nézve, és így van ideje a tulajdonosnak arra, hogy útját befejezve „kényelmesen" vihesse el Omegáját szervizbe. A jó futóműnek köszönhetően a kocsi útfekvése, egyenesfutása példás, kanyarban terhelten is jól uralható, sőt a hátsókerék-hajtás ellenére sem hajlamos a hátulja kitörni. Természetesen vigyázni kell vele, mert csúszós útfelület valamint kopott hátsó gumik együttes megléte esetén nem nehéz „keresztbe állítani" egy kanyarban.

A típus ma is közkedvelt, bár kétségtelen, hogy különböző okok miatt. Valaki azért veszi, mert nagy, kényelmes és biztonságos családi autóhoz szeretne jutni viszonylag olcsón, és van aki azért kedveli, mert - elsősorban kombi változatban - ideális „igáslovat", gyakorlatilag egy teherautót vásárol egy Omega A személyében, melyet „tetszés szerint" lehet (akár áruval) telepakolni. Mindezeken túlmenően pedig igaz, hogy szerény fogyasztást produkál, megbízható, továbbá aránylag olcsó hozzá a gyári alkatrész is.

írta: Flowachild (Molnár Bertalan)
 
 

forumadmin
A Dél-Afrikában fejlesztett Opel Astra 200ts -t együtt fejlesztették az Adam Opel AG-val, néhány mérnökük segítségével, hogy felügyeljék (irányítsák) a fejlesztés fázisait. A hajtómű-mechanizmust (C20LET) a Calibra turbóból vették, és beleszorították (szó szerint: belecipőkanalazták) a Astra orrába.
Habár a Calibra egy négy kerék meghajtású autó, a sajátos (helyi) modell első kerék meghajtású volt. A meghajtás rendszerét helyi fejlesztéssel végezték. Az Astra 200 ts (turbo 6 sebesség) modellek eleinte 1994 során lettek kibocsátva, de hamarosan visszavonták õket. Az autó nyilvánvalóan melegedési problémákat szenvedett.

 
Egy érdekes megjegyzés a fogyasztó szemszögéből tekintve az a tény volt, hogy a tesztvezetés (próbaút) szinte szóba sem került, mivel a kereskedők biztos üzletet akartak elsõként. Az eladók többnyire a 160kw hatalmas erejét hozták fel mentségül, mivel azok szenvedhetnek a gyakorlatlan vezetők kezeiben. A vétel egy ingyenes vezetői oktatási kurzust is tartalmazott.

Majd újra visszatért 1995-ben. Úgy gondolom, mind a 200is és 200ts modellek megkapták a nagyobb alumínium hűtőt . A turbo Astra volt az az autó, melyre abban az időben a legtöbb Opel tulajdonos vágyott, de meglehetősen drágának bizonyult. A listaára abban az időben nagyon közel volt a Golf VR6-oséhoz, melyet sokan a kategória legjobbjának tartottak. A 200ts bebizonyította, hogy tévedtek. A VR6-os egyetlen előnye a hosszabb modell élettartam. A 200ts törékeny autónak bizonyult, mivel a sebességváltó hajlamos a 6-ik sebesség törésre abban az esetben, mikor folyamatosan keményen vezetik. Tény, hogy ezek a sebességváltók meglehetősen ritkák és drágák.
 
Minden sebességfokozatban ezek az autók különösen gyorsnak bizonyulnak. Kisebb módosítással a 250km/óra gyorsulás elérése is lehetséges. Mellékesen megjegyezve, a standard autó könnyedén kikíséri az BMW M3-at a negyedmérföldes távon
 

 
 

forumadmin
Ráncfelvarrás / Változások 1995-ben
 
Belső kárpit változik -esztétikusabb anyag és minta .A hátsó hangszóró és az első magas hangszóró akusztikai szempontból rácsot kapott C20NE: Az újaknál már a motorban nem a vízpumpa, hanem feszítőgörgő feszíti a bordás szíjat. A módosítás miatt a motor halkabb lett 150Le-s C20XE helyett 136 Le-s X20XEV Ecotec motor került be,16 V motorhoz is rendelhető automataváltó . 2.5-ös V6-os motor rendelhető. Vízhőfok-mérő pontosabb Régen hátul egy kis konzolon volt az AC, a benzinnyomás-szabályzó és a benzinszűrő (elég szerencsétlen konstrukció). Az újakban csak a benzinszűrő van ott, a többi bekerült a tankba. Pirotechnikai övfeszítő és légzsák rendelhető Első lámpák felfüggesztése más Embléma nem a gépháztetőn, hanem a hűtőrácson van.  

Gyártott darabszám: 238 647 db

 

 

Időrendben 1989-1998

1989
A Frankfurti Autószalonon az Opel bemutat egy új kupét. Azok, akiknek sikerült közel férkőzniük az új modellhez, átszellemülten számolnak be egy olyan autóról, amihez foghatót még soha senki nem látott. Egy elegáns, ugyanakkor meglepően tágas sportautóról szólnak a hírek, melyet modern műszaki megoldásokkal vérteztek fel - mindez pedig teljesen elérhető áron! Egy új fogalom születik: a Calibra.

1990
Az áramvonalas autók általában szépek. Ugyanakkor a kifejezett sportkocsik majdnem minden esetben túl alacsonyak és kicsik, mindössze 2 személyre tervezik őket, gyakorlatilag használhatatlan méretű raktérrel. A Calibra más. Ebben a modellben elég hely jut 4 felnőttnek és 300 liternyi csomagtérnek úgy, hogy az autó kecses marad. A siker kulcsa az úgynevezett "móka és használhatóság" elv, melynek szellemében az autót fejlesztették. Nem meglepő, hogy gyártásának első évében 29.431 Calibra talál gazdára.

1991
A Calibra magasan felülmúlja a legoptimistább elvárásokat is. Több megrendelés érkezik a típusra, mint amilyen gyártási kapacitással az Opel rendelkezik, ezért soronkívül Finnországban is beindítják a gyártást. (!) 1991 során 67.443 Calibrát gyártanak és adnak el. Az Opel fejlesztőgárdája azonban a székben hátradőlés és a siker kielvezése helyett tovább fejleszti a slágerautót; a Calibrát az Opel erejének jelképeként egy 2 literes turbós motorral (C20LET) is építik, amely 204 lóerejével, 6 sebességes váltójával és négykerék-hajtásával (melyekkel 245 km/h-s végsebességre képes) olyan magasságokba emelik, amely már az addig közemberek számára elérhetetlen egzotikus luxusautók világával kacérkodik, mint a Ferrari és a Lamborghini.

1993
A Calibra klasszikussá váló formája megihleti a különcködni vágyókat is. Az Opel az ilyeneknek kíván kedvezni az úgynevezett "Color Edition"-nel ("színes kiadás"), melyek a modell olyan különleges változatai, amelyeket szokatlan színekben árulnak. A belső teret áttervezik egy friss hatást keltő kinézettel illetve bizonyos változatokban bőr kárpittal. Egy új könnyűfém felni szériát is kínálnak az autóhoz. Bár igen gyakori, megszokott jelenség már az utakon, mégsem untat senkit.

1994
Gyártásának ötödik évében kiszélesedik a Calibra család. Az Opel első saját fejlesztésű V6-os erõforrása, a 2 és fél literes változat debütál a kupéban. A 2.5 V6 motor nyomatéka kiemelkedő teljesítményt biztosít a 170 lovas ménessel, melynek segítségével a Calibra 0-ról 100 km/h-ra mindössze 7,8 mp alatt képes gyorsulni. Az új hathengeres motor nyitja meg az utat az új motorpaletta, az ECOTEC előtt, melynek 2 literes 16 szelepes (136LE) változata váltja le az addig használatos legendás 2 literes 8 szelepes 115 lóerõs (C20NE) hajtóművet.

1995
Míg a konkurensek megpróbálnak a Calibrához hasonlatos kupékkal előrukkolni, a piac kezd telítődni. Az Opel válasza erre egy lenyűgöző kis kupé, a Tigra. A Calibra "kistestvérét" októberben mutatják be, és igen kedvező fogadtatásra talál a márka híveinek körében. Gyártásának első évében több mint 68.000 Tigrát értékesítenek.

1996
A nyugdíjazás közeledtével a Calibra még egyszer bebizonyítja nagyságát azzal, hogy bajnokságot nyer. Az új 500 lóerős négykerék-hajtású V6-os sportváltozat 9 győzelmet ér el a német túraautó bajnokságban, a DTM-ben. Manuel Reuter nyeri a bajnokságot, az Opel pedig megnyeri a konstruktőri díjat. Lehet ennél szebben elbúcsúzni?

1997
Még a legszebb és legsikeresebb autók gyártását is előbb-utóbb beszüntetik. A Calibra életében ez a pillanat ebben az évben következik be. Eddig a pontig 238.647 modellt gyártottak összességében, ez is jól mutatja a típus népszerűségét. Már ez év nyarán, jóval a gyártás leállítása előtt egyértelművé válik, hogy az Erhard Schnell által megalkotott forma klasszikussá vált. A gyártás leállása után átmenetileg a Tigra veszi át az egyedi 2 + 2 üléses kupé szerepét, amíg évekkel később a G Astrából ki nem fejlesztik az utódot, az Astra kupét.
 
 
Képtár 
 

- Hemi -
 
 
 
 
 

forumadmin
Az Opel Kadett Cabrio sikerein felbuzdulva a Bertone és a német autógyártó szorosabbra fűzte kapcsolatát, melynek eredményeképpen 1993-ban megjelent az Opel Astra Cabrio.
Az Astra F Cabrio nem csak egy kissé módosított változata volt a 2 ajtós változatnak, hanem egy teljes újratervezés eredménye, mely során a teljes karosszériát átdolgozták, illetve bizonyos elemeket megerősítettek. Az Opel Astra F Cabrio egy kecses és elegáns kabrió, egy "fontosnak ható" nyitott autó kinézetével és stíluselemeivel. A plusz eleganciát az ötféle színben rendelhető ponyvatető és a fényezés színének különböző variációi biztosították. Az Opel Astra F Cabrio-ba 1.4-es, 1.6-os, 1.8-as és 2 literes 16 szelepes erőforrásokat szereltek. A teljes gyártási folyamat a Carrozzeria Bertone üzemben folyt, a karosszéria elemeinek összeillesztésétől a mechanikai elemek beépítésén át egészen a német gyártó szigorú tesztjeinek elvégzéséig bezárólag.
1993 és 1998 között 52.848 db Astra F Cabrio készült.

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 13 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.