Jump to content
OPEL FÓRUM

Cikkek

Cikkek kezelése

forumadmin
Legyél Te is Klubtagunk! Csatlakozz a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületéhez! Légy részese a klubéletnek és támogasd tagságoddal az opelforum.hu oldalt és éves találkozókat a Hungarian Blitz Weekendet! A klubkártya ára, 2003 óta változatlanul 5.000 Ft
 
 
 
Kiknek ajánljuk?
Minden olyan Opel-esnek! Akik szívesen lépnek be, mert fontosnak tartják a klubéletet. Akik támogatnák egy adószámmal rendelkező egyesület munkáját. Akik szeretnének minél színvonalasabb Opelos találkozón részt venni és nem mindegy számukra milyen minőségű az. Akik már rendelkeztek tagságival és MOTE klubtagok szeretnének lenni újra. Akik használják, értékelik kedvezményeinket. Kedvezmények:
Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó Benefit Barcode kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30% MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE!
Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között
gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel A jelentkezés menete:
Regisztráld magad a www.opelforum.hu oldalon! A regisztráció folyamán töltsd ki megfelelően a személyes adataidat Nézelődj, olvas, írj a fórumon. Ha úgy érzed vegyél részt pár találkozón . Amennyiben szimpatikus a társaság, akkor csatlakozz hozzánk! Fizesd be a kártya díját, mely a belépéstől számítva 365 napig érvényes. A fizetés módja átutalás, vagy bármely Budapest Bank fiókban bankszámlára befizetés. Számlaszám: Budapest Bank: 10100826-02289900-01003004. Közleményben írd meg a fórum neved.  A befizetést jelezd nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre.
 

forumadmin
A rendőrautó tulajdonosával Kezes Péterrel beszélgetünk, hagyományőrzésről és hobbijáról azaz F Astra Police GL-ről.
Mikor és hogyan kezdődött?
Közel 2 éve már aktívan dokumentáljuk a Police GL Astrákat, és adatbázisunkban tároljuk a még futó, vagy már forgalomból kivont autókat. Marci barátomnak 20 évre visszamenő fotó gyűjteménye van a rendőrségben szolgálatot teljesített járművekről, fényhidakról.  A TC erőmérőn Marci barátom autója állt a mérőpadon.  (Fehér Márton   youtube csatorna:  Lightbarmarci ) Nagyon sokat készültünk a megjelenésre.  
Mióta foglalkozol hagyományőrzéssel?
A hagyományőrző tevékenység létezéséről két évvel ezelőtt hallottam. Egy másik, rendőrségi múlttal rendelkező autó helyreállítása kapcsán találkoztam Fehér Márton (Lightbarmarci) barátommal, aki rendőr-technikai berendezések, főleg villogók, fényhidak szakértője. Ő mesélt erről a tevékenységről, amely megtetszett, és segített a speciális magyar vonatkoztatású eszközök felkutatásában, és beüzemelésében. Ő szintén egy Astra Police GL tulajdonosa.  Feladatom a gépjárművek helyreállítása, eredeti állapotba való visszaállítása ami a hobbim, kedvenc időtöltésem is. Aktív hagyományőrzés ebben az évben indult részemről, próbálok hasznos tagja lenni majd a csoportnak a jövőben. Az autókon főleg optikai felújítások zajlottak először. Reményeim szerint minnél több meghívást kapok majd a hagyományőrző céllal kiállításokra. Az autó még fiatal, de az aktív 20 év szolgálat miatt már most tisztelet övezi a testületen belül, és mi Opelesek büszkén beszélünk róla, főleg a hazai vonatkozása miatt, az egyetlen igazi magyar rendőrautóról.

Hogyan sikerült szert tenned erre a rendőrautóra?
A rendőrségi autók múltjában kihagyhatatlan ékkő a szentgotthárdi Opel Astra Police GL. Célzottan kerestem, az apró külső jegyekre figyelve (antenna furat, fényhídfurat a tetőn,üzembe helyezéstől eltérő  EU plakettes rendszám),  de még a SZUF rendszer bevezetése előtti korszakban, és  ez igen nehéz volt. A publikus rendőrségi árverések megjelenése, lezajlása  után figyeltük a használt autó piaci felbukkanását a selejtezett példányoknak. Az RB-49-30 szolgálati rendszámú Opel Astra GL-t egy pécsi kereskedésben, már átrendszámozva találta egy barátom, és tette közhírré egy fórumon. Annyi volt csak a dolgom, el kellett indulni egy használt Opel Astrát venni a meglévő két másik autóm mellé.:)  Nehéz időszak jött.  Az autó jó választásnak bizonyult. Eredeti járőr autó volt, és törésmentes. Minden rendőrtechnikai berendezést (ma már nem használatosat) be kellett újra szerezni, fel kellett szerelni.

 Mi a legkedvesebb emléked a rendőrautó felújítása kapcsán? 
Általánosságban az egész felújítás alatt a kiszámíthatóság jellemezte a dolgokat. Nem történt előre nem várt dolog, soha egy pillanatra sem gondoltam, hogy félbe kellene hagynom. Egy barátság is kötődött, és rengeteg jó szakemberrel találkoztam, nagyon sok segítőkész fórumozó adott tanácsot az interneten. Nagy örömet szerzett amikor kézhez kaptam az autó típusmódosítási bizonyítványát, a rengeteg műszaki dokumentációval együtt.  A legkedvesebb, és a legmegtisztelőbb az volt, hogy egy szenior mérnök a szentgotthárdi gyárból felvette velünk a kapcsolatot, és segített az összerakásnál a finomhangolásban. Sokat mesélt az autó tervezéséről, és elmondta azt hogy egy akkori magyar profi szerelő-mérnök csapat munkája volt ez a szeretnivaló rendőrségi autó. Ez mindig eszembe jut, amikor beleülök.

Milyen autót használsz a minden napokban?
Részemről nagyon fontos a fenntarthatóság, és biztos üzemeltetés egy napi autó esetén. A biztonság miatt is egy nagyobb kocsiszekrényes masszív autót használok, amely LPG/benzin vegyes üzemre van  átalakítva. Ez egy 18 éves Skoda Octávia I 1.6L  8 szelep. 75 LE 
 
Képek:







 


 

forumadmin
Az öreg rája, azaz a Manta visszarepít minket a nyolcvanas évekbe. Opeles körökben igazi legenda ez a típus. A Manta B a sportosabb stílus, a fiatalos ifjonti hév megtestesítője volt.
Hogy kezdődött a MANTA szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?
Az én MANTA szenvedélyem is, mint szerintem sokunké a MANTA-MANTA című filmmel kezdődött. Emlékszem még annak idején, amikor a parabola/satelit TV, (vagy egyszerűbben a tányéros TV-k) voltak a menők a német TV-adókról (PRO7,SAT1 RTL) még VHS- videomagnóra is felvettem, ráadásul, mind a két akkor készült filmet. Szerintem ezek a mai napig megvannak valahol az anyukámnál! Valószínűleg innen datálható a vágyam, vagy szenvedélyem az  Opel MANTA-k iránt. Sajnos, ekkor még nem volt lehetőségem, hogy legyen is egy. Azóta is minden hasonló öreg Opelt, persze főleg MANTA-t megbámulok az utcán.

Az első autóm egy a rendőrségtől kiszuperált, akkor 23 éves Zsiguli volt, aminek én voltam a harmadik tulajdonosa. Utána sikerült egy almazöld, egyesek szerint ”libafos zöld” (ízlés kérdése, mindenesetre egyedi volt a színe az biztos, mert minden ismerősöm vígan és vigyorogva jelezte, ha meg láttak valahol) 4 ajtós  ASCONA B-re szert tennem.  Ez autó már majdnem megadta a MANTA érzést. Kb. két év nyüstölés után ezt is eladtam egy kisebb műszaki hiba miatt, amit akkor nem tudtam megoldani/kezelni. A mai eszemmel, illetve Opeles tapasztalatommal és ismeretségeimmel biztosan nem tettem volna meg. Ez után évekig nem volt semmilyen Opelem. 
2008-2009 környékén úgy gondoltam, eljött az ideje, hogy legyem végre egy Opel MANTA-m. Hosszas keresgélés, illetve tanakodás, valamint a TV-ben akkor futó igen népszerű autós műsorok hatásra  egy erősen felújításra váró autót szemeltem ki Esztergomban. Akkor még nem tudtam, hogy ezzel egy 4-5 éves kaland veszi kezdetét. Az autót szó szerint szatyorban vettem meg. Egy tréler és egy platós kisteherautóval tudtam elhozni haza. Ezek után fél évig csak a kert egyik végéből a másikba tologattam, takargattam, mire bekerült a garázsba.  

A teljes felújítás vette kezdetét az utolsó csavarig szétszedtem. Innentől lendületesebben haladt a történet. Homokfúvást követően, egy rövidebb életnyi lakatolás, újra fényezés, airbrush-val a tetőn következett. Közben, az összes csavart, futómű alkatrészt és egyebeket megtakarítottam, felújítottam (ezek is homokfúvás, szinterezés, sárga horganyzás /mivel a kadmiumozást már nem engedélyezik csakis repülőgép alkatrészeknél speciális engedélyek birtokában/, flokkolás, stb. kerültek).  A kopó-fogyó alkatrészeket felújítottam, felújítattam.  Amiből lehetett újat vettem.


A MANTA Clubot (MOMC) ekkor kerestem fel és sok alkatrészt tőlük szereztem be. Szerintem már időnként az agyukra is mehettem annyit jártam hozzájuk. A futóműbe egyedi zöld poliuretán szilenteket gyártattam. Szóval, végül is egy izgalmakkal teli 4-5 év után 2015-ben ismételten sikerült forgalomba helyezni az autót. Ez sem volt akadályoktól mentes (szélesítés, egyedi kis rendszám, eltűnt törzskönyv, stb.), de végül is sikerült. 12 hétnyi várakozás után a hivatal még az egyedi méretű rendszámtáblát is ki tudta magából nyögni.

Innentől kezdve igyekeztem minél több találkozón, rendezvényem részt venni (Oldtimer Premier, Autó és Kávé, Parkoló Parádék,  Blitz Weekend, stb.) 2017-ben a múzeumok éjszakáján még a nagy közönséget is autóztattam Kiss Lalival együtt képviselve a MANTA Clubot. 2017-es Orfűi Blitz Weekenden két díjat is kaptam. Persze közben elég sok apró hiba jött elő, ami miatt folyamatos szerelés, javítást igényelt az autó. Legnagyobb gond az alacsony olajnyomás volt meleg motornál, alapjáraton. Ezt minden igyekezetünk ellenére nem tudtuk megoldani.


Azért már kezdtem élvezni a MANTA-zás örömeit. Örültem nagyon, hogy sikerült az összeépítés. Az apróbb motor problémák miatt elkezdtem tervezni egy erősebb új motor beépítést (kicsit több cm3, dupla WEBER karburátor, stb.) Sajnos ennek a törekvésnek az eredményeként az új motor is rövid időn belül tönkre ment (hajtókar csapágy menthetetlen módon). Pedig még egy jót sem autóztam vele  !

Jelenleg a vásárláskor kapott eredeti motort használom, ami közben egy kisebb felújításon esett át párhuzamosan az erősebb motor építésével együtt. Gyakorlatilag újra szét-összeszerelés, gépmunka (főtengely köszörülés, új gyűrűk, stb.) utáni újbóli összeépítést követően. Persze az erősebb motorépítésén ismét dolgozunk az ismerőseimmel, de ez még egyelőre még készül, mondhatni „under construct” .
Ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban?
Mióta megvan a MANTA-m a munkám során inkább céges autókat, mint sajátot használtam, Ford Focus MK I., MK II.,Opel Vectra B Caraván 2.0 DTI, VW Jetta, meg ami éppen kéznél volt. (Természetesen az Opel saját tulajdon volt ). A jelenlegi munkám kapcsán mondhatni inkább „földön futó” vagyok,mert inkább tömeg közlekedem, mintsem hogy autózzak. Egyébként a párom SUZUKI SX4-t nyüstöljük, illetve ebben az évben lett ismét új autónk egy KIA

Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb tuningok, módosítások felsorolása.
Először is a legszembetűnőbb a 400-as szélesítés, 4 kockalámpás homlokfallal, 3 részes szárny hátul. MANTZEL első lökhárító Egyedi AIRBRUSH a tetőn (Bálint Latya és Juszuf közös munkáját dicsérve) Szolid 3 cm ültetés (TA-Technik rúgók és gátlók), elől 8*15”  ET13, jelenleg 215/51R15 (korábban 225/50R15 gumikkal) Hátul 11*15” ET-10 felni 285/40R15 gumival (akinek van ebben a méretben eladó felesleges gumija szóljon!) Torsen hátsó difi Minden csavar, bilincs sárga horganyozva, futómű és egyéb elemek gyöngyözve, és/vagy szinterezve, fényezve (szelepfedél, olajkartel) Egyedi 4 leömlős 50-es kipufogó rendszer Szokásos sötétített, biztonsági fóliázott üvegek, újra kárpitozott ülések, új belső tető és oldalsó kárpitok, flokkolt műszerfal, közép konzol, átalakított középkonzol fejegység számára minden más gyári „eskű”, ahogy szokták mondani. ami nincs beépítve egyedi fényezésű (logó) tanksapka ajtó és üzemanyag tank Milyen változtatásokat tervezel?
Egy kicsit erősebb motort, amin végre alapjáraton is jó lesz az olajnyomás. A másik az új ajtó kárpitok felszerelése.
Mi lenne a 3 kívánságod az autódat kapcsolatban?
Végre hiba mentesen működjön a motor Eljutni nemzetközi találkozókra is +Airride futómű? Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Mantád örömmel?
Természetesem egy másik MANTA-ért. A filmben szereplő MATTING tuningos szélesítéssel, motor pedig 2.4 CIH 16V+kompresszor.
Fejben még egy E1 rekordra is gondolok hófehér fényezés, kék plüss belsővel, 4 sebességes automata váltóval. Legvégső soron a lehető legnagyobb benzinmotoros (nem az 1.5 turbó) INSIGNIA GSi még szóba jöhet ,turbó, 4x4, sibedach, bőrülés már nem kell!
Írta: Laczkovics János
Képtár: 
 
 

forumadmin
Ünnepélyes keretek között legördült a szalagról az új Opel Corsa első sorozatban gyártott példánya a PSA Csoport spanyolországi gyárában, Zaragozában. Az eseményen részt vett VI. Fülöp spanyol király, Carlos Tavares, a PSA Csoport igazgató tanácsának elnöke valamint Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója.
Opel Corsa teljesen új, könnyűszerkezetes alapra épült, légellenálása a kategória egyik legjobbja, javult a menetdinamikája miközben csökkent a fogyasztása. Az új nemzedék legkönnyebb változata alatta marad a bűvös ezer kilónak.  Elődjéhez képest tekintélyes 108 kilóval lett könnyebb ez a modell, holott nem sokat változott a 4,06 méteres hosszúság. Az új, hatékony motorpalettának köszönhetően jelentősen csökkent az új Corsa fogyasztása és károsanyag kibocsájtása .
„A Corsa nem csak a legutóbbi évtizedek egyik legsikeresebb modellje a maga 14 milliós eladott darabszámával, de fontos mérföldkő az Opel elektromossá válásának a szempontjából is. A jövő év elejétől Zaragozában már a Corsa teljesen elektromos változata, a Corsa-e is készül. A Corsa-e lesz az első elektromos Opel, amelyet Európában gyártunk. Világos jelzés ez a Zaragozai gyár számára, hiszen a jövőt megalapozó stratégia, az Opel elektromossá válásának programja indul itt” – mondta Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója.

A Corsa-e 100 kW-os (136 lóerős) meghajtásával, a WLTP szerint mért 330 kilométeres hatótávjával mindenki számára elérhető elektromobilitást ígér. Az ugyancsak az év elején érkező Grandland X Hybrid4 modellel együtt a Corsa-e az elektromos korszak nyitányát jelenti az Opelnél, amely 2024-ig minden egyes modelljéből kínál majd elektromos változatot.

forumadmin
Corsa csak november második felében érkezik a magyarországi márkakereskedőkhöz (a Corsa-e jövő tavasszal) – mit kerestek tehát itt az új Corsák?

Az Opel központi marketinges csapata a magyar fővárosban forgatta az Opel Corsa reklámfilmjét, erre hoztak ide egy piros „GS line” benzines Corsa modellt és egy narancssárga elektromos Corsát. A két autóhoz, két történetet, két külön reklámfilmet forgattak, de mindkettőhöz Budapesten készültek a menet közbeni felvételek.
Ez a valóságban úgy nézett ki, hogy az üres Alkotmány utca elejére beállt valamelyik Corsa, elé a darus kamerával felszerelt különleges stáb kocsi, majd közel padlógázzal nekilódult a „szerelvény” és végig nyomták az utca végéig. Majd ugyanez történ újra, meg újra úgy, hogy közben a kamera más és más szögből vette az autót.

Ez már a negyedik Opel reklámfilm, ami részben vagy egészben Budapesten készült. Az Opel központból érkezett marketing szakértő elmondta, hogy a magyar főváros kiváló lehetőségeket biztosít egy ilyen forgatáshoz, meg van a műszaki és szakmai infrastruktúra és ami „jó egy hollywood-i produkció forgatásához, az természetesen jó egy profi reklámfilmhez is”. 
A műszaki felszereltség egyetlen – igaz nagyon különleges – darabja érkezett külföldről, ez a „Russian Arm”, a matt feketére matricázott darus kamerával szerelt stáb kocsi, amelyben menet közben egyszerre négyen dolgoznak a felvételeken. A „Russian Arm” név onnan jön, hogy a rendszert egy orosz mérnök fejlesztette ki és az egész világon alig pár tucat létezik belőle. Az autóban külön helyet foglal el az operatőr, aki a kamerát kezeli, mellette a hátsó ülésen egy kolléga, aki a daru mozgatását irányítja, a csomagtartóban kialakított helyet pedig a fókuszért, a kép élességéért felelős szakember foglalja el.

A Corsa és a Corsa-e reklámjával majd csak novembertől találkozhatunk, a történetekről, a részletekről most még semmit nem árultak el, de ha valaki jól oda figyel majd a mozira felismerheti egyik-másik budapesti utcarészletet. Az Alkotmány utca mellett Corsa felvételek készültek többek között a Megyeri hídon, a pesti alsó rakparton és a Nyugati Pályaudvar előtt is.
 



forumadmin
Aki követte az elmúlt két év autóipari fejleményeit, az akár meg is lepődhet a cím láttán, hiszen az elmúlt két évben – amióta a PSA csoport megvette a General Motorstól az Opelt – az Opellel kapcsolatos írások egy része azt feszegette, mennyire lesz Peugeot az Opel?
A téma érzékeny, hiszen az Opelnek, mint német márkának kulcsfontosságú, hogy megőrizze az identitását. Kétségtelen, hogy a General Motors tulajdonlásának 90 éve (!) alatt az nem igen volt téma, hogy az Opel mennyire amerikai, pedig a GM családban is jó néhány közös platform és technológia került a különböző márkák autóiba, de  úgy, hogy mindegyik az maradjon ami – tehát az Opel egy innovatív német márka. A PSA (Peugeot/Citroen(DS) csoport tulajdonába kerülése persze nagy visszhangot kapott és sokan attól féltették az Opelt, hogy a más technológiai bázison épülő jövőben autók „franciásak” lesznek.
Kétségtelen tény, hogy a radikális váltás azzal járt, hogy az új Opelek számára elérhető platformok és egyéb technológiák a PSA csoporton belül elérhető „Lego készletből” érkeztek. Mind a mai napig rejtély, hogy amikor az Opel és a PSA még a vétel előtt vagy három évvel megállapodott közös SUV és kishaszon jármű fejlesztésben, vajon megfordult-e bárkinek a fejében, hogy az Opel 2017-ben a PSA csoport részévé válik. Akár igen, akár nem, a korábban elkezdett együttműködés azt eredményezte, hogy a tulajdonos váltással egy időben bemutatkozott az első közös „gyermek” a Crossland X, azt rövidesen követte a nagyobb SUV, a Grandland X és ma már sikeres tagja az Opel kishaszonjármű családnak az „ÉV Haszonjárműve” díj nyertese, az új Opel Combo. Ebben az időszakban fejlesztési szempontból az volt a kulcs, hogy a piacra kerülő Opel újdonságok ne csak külső és belső megjelenésre, hanem kezelhetőségre, vezethetőségre, érzésre is igazi Opelek legyenek.

A közeljövő igazi megmérettetése az új Opel Corsa lesz, itt az Opel legsikeresebb modelljének hatodik generációjáról beszélünk. Az ősszel megjelenő kisautó első exkluzív tesztjei pontosan azt igazolják, hogy az autó feszes, jól, sőt akár sportosan is vezethető, olyan technológiákat kínál – például kategória első Led mátrix világítást és infotainment rendszert – amelyek igazán Opelesek.
De hogy jön ide a kérdés, hogy mennyire Opelesedik a Peugeot? Valóban, a PSA csoporton belüli integráció és fejlesztés még nem tart ott, hogy ez a kérdés felvetődjön. Pedig, ha valaki nyomon követi az Opel berkeiből tudható információkat, az olyan műszaki területekre bukkan, amelyeken az Opel az egész cégcsoport szempontjából kiemelt szerepet kapott a fejlesztésben.
Rüsselsheimben, az Opel Fejlesztő Központjában foglalkoznak például az alternatív meghajtások, ezen belül is az üzemanyagcellás autók fejlesztésével. Az egyre inkább elterjedő elektromos és más alternatív meghajtások az egész autózási kultúra megváltozását vetítik előre. Ezek között van az önvezető autók megjelenése – az ehhez kapcsolódó PSA fejlesztések ugyancsak az Opelnél vannak. Ha a hagyományos technológiákat nézzük, Rüsselsheimben dolgoznak egy új generációs 1.6-os benzinmotoron, itt fejlesztik a jövő manuális sebességváltóit és ugyancsak az Opelnél dolgoznak a következő évek, évtizedek kishaszonjárművein.
Idő kérdése tehát, hogy válaszolni lehessen a kérdésre: Mennyire Opelesedik a Peugeot? Pontosabban idő kérdése, hogy senki ne firtassa, hogy a cégcsoport márkáinak műszaki tartalma milyen náció mérnökeinek a munkáját dicséri, hiszen addigra az integráció olyan fokára ér el a cég, amikor a kérdést már értelmetlen feltenni is.

Egy biztos: az Opel egyértelműen profitált a tulajdonos váltásból. A két évtizedes veszteség után már tavaly az első félévben félmillió eurós nyereséget produkált az Opel és az idei első félévi adatok még meggyőzőbbek: 700 millió euróval járult hozzá az Opel a PSA kiemelkedő pénzügyi eredményeihez.Az átmenet, amikorra minden modell közös platformra kerül, a tervek szerint 2024-ig tart. Addigra valamennyi Opel modellnek lesz elektromos változata és a márka nemcsak európai pozícióit hivatott megőrizni és erősíteni, hanem globálisan is akar terjeszkedni.
Forrás: Opel

forumadmin
Az Opel három világpremierje a szeptember 12-22.-i Frankfurti Autószalonon az új Astra, hatékony motorokkal, az összkerékhajtású Grandland X Hybrid4 (WLTP1-fogyasztás: 1,6 l/100 km, CO2-emisszió 37 g/km, NEDC2-fogyasztás: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2; súlyozott, kombinált, ideiglenes adatok) és a Corsa teljesen új hatodik nemzedéke. Az eddig 3,6 millió gazdára talált kiskocsi-bestseller elektromos hajtású is lesz, sőt készül versenyváltozat is, a Corsa-e Rally – egy igazi „Villámautó”, de emisszió nélkül! A Corsa világbemutatóján egészen különleges vendég lép fel az újdonság mellett, egy ritka, 1987-es Opel Corsa GT. A fitt veterán Portugáliából saját keréken gurult a régi autókat gondozó Opel Classic-hoz Rüsselsheimbe, majd folytatja útját a frankfurti IAA-ra.

Egy igazi ritkaság az első Corsa-generációból az Opel kiállítási standján Igazi időutazás: 2700 kilométer egy 1987-es autóval Portugáliából Frankfurtba A Corsa hatodik nemzedékének világpremierje áll a kiállítás középpontjában Vérvonal: a sportos Corsa GT-től az akkumulátoros-elektromos Corsa-e Rallyig „Opel sosem kop el” – 2700 kilométer Portóból Zaragozán át Rüsselsheimbe

Eltartott egy ideig, mire talált az Opel Classic csapata egy ritka Corsa GT-t az első generációból. Az eredetileg Spanyolországban forgalomba állított kocsi egy portugál garázsban felejtődött. A kicsi, nem túl ismert Gran Turismo Porto kikötője mellett várta, hogy elinduljon Németország felé. A típust 1985 áprilisától 1987 őszéig gyártották. A GT a Corsa SR örökébe lépett, 1,3 literes négyhengerese karburátorral teljesített 70 lóerőt. Az akkor igen erősnek számító motorja és decens spoilerei elbűvölték mindazokat, akiknek nem telt az extra-erős GSi-re – de azért repeszteni akartak. Akkoriban műszaki csemege volt, hogy nagyobb sebességnél ötfokozatú sebességváltó csökkentette fordulatszámát és benzinszomját.

Meglepően halkan és könnyedén halad még ma is a forgalommal a Corsa GT. Futóműve mellőzi a túlzott keménységet, kormánya a holtjátékot és kombinált műszere az adatdömpinget. A szokásoson kívül azért mutatja az olajnyomást és a fordulatszámot. Fogyasztása megegyezik az akkori gyári adattal – hat liternél ritkán iszik többet száz kilométeren. Segítségére van ebben csekély, 750 kilós menetkész tömege, amelyből nagyszerű,10,71 kilogramm per lóerős teljesítménysúly adódik. Portugália és Rüsselsheim között a Corsa GT ellátogatott a zaragozai üzembe, ahol anno, 1987-ben legurult a futószalagról. A szerencsés kis fickó nemcsak a gyár területére hajthatott be, hanem a szereldébe is. Amikor a sárga GT beállt a futószalag mellé, sokan jöttek oda, fiatalkori barátjukként üdvözölték, felelevenítve történeteket a gyár kezdeti idejéből.
Kelet felé utazva eljutott Barcelonába, átszelte Franciaországot, Bázeltől a Rajnát követte – összesen 2700 kilométert tett meg a 32 éves Corsa GT, amelyet anélkül indult el Portugáliából, hogy bármilyen javítással felkészítették volna a hosszú útra. Aztán eljutott Rüsselsheim üzemcsarnokába, ahol már alig várták az Opel Classic emberei.

Projekt „IAA 2019“: fitt nyugdíjasból a kiállítás sztárja
Spanyolország és Portugália napsütése jót tett a Corsa GT-nek. Leélte éveit sózott utak, rozsda, koccanás nélkül. Még mindig jó formában volt és így találták ezt a TÜV műszaki vizsgabiztosai, akik friss német rendszámtáblát szereltek rá. Csak ezt követően jött a legnagyobb ellenőrzés – az Opel Classic szakértői nagyítóval vizsgálták át szerzeményüket. Sok szem sokat lát, alaposan végignézték a Corsa GT szögletes karosszériáját, és találtak is kisebb-nagyobb szépséghibákat: horpadást a tetőn, hibás feliratot, karcot az üvegeken, szakadást az üléshuzaton, nem eredeti kürtöt – úgyhogy alkotóelemeire szedték szét a kocsit.


A veterános és a szervizes csapat összedolgozott, Dieter Eder szervizfőnök és Thorsten Götz vezető szerelő beindította az „IAA 2019“ projektet. Lépésről lépésre rakták helyre a Corsa kirakós játékának elemeit – elsőként a generálozott hajtóművet építették be, majd az újra csapágyazott kerékagyakat, az új lengéscsillapítókat és rugókat. A frissen fényezett karosszériára új díszlécek és odaillő GT-feliratok kerültek, az alufelnik az eredetiek maradtak. Végül új üvegeket raktak be, egy Opel márkakereskedő raktárából. A Corsa GT újjászületve kezdheti el második életét, amely egy igazán ünnepélyes alkalom lesz: a 68. IAA, Frankfurtban. Az Opel standján (D31 a 11.0-s csarnokban) megcsodálhatják majd meg a látogatók a frissen restaurált Corsa GT-t. Kétség sem fér hozzá, hogy emeli majd a hatodik Corsa-nemzedék világpremierjének fényét!

forumadmin
Az elektromos Corsa után bemutatkoznak a hatodik generáció hagyományos motorokkal hajtott változatai.
Erősít az Opel Corsa hatodik generációja: néhány nappal a Corsa-e akkumulátoros villanyautó bemutatása után jönnek a minden eddiginél hatékonyabb, modernebb és legfőképpen élénkebb klasszikus belsőégésű motoros változatok is. Az új, 4,06 méter hosszú ötajtós Opel értékesítésének kezdetén 55 kW/75 LE és 96 kW/130 LE közötti teljesítményskála áll rendelkezésre. (NEDC-fogyasztás1 városban 5.4-3.7 l/100 km, országúton 4.1-2.9 l/100 km, kombináltan 4.6-3.2 l/100 km, 105-85 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2 kombináltan 6.4-4.0 l/100 km, 144-104 g/km CO2, ideiglenes adatok). Közös jellemzőjük az élvezetesen agilis vezethetőség, szerény étvággyal és példás emissziós adatokkal; mindez a jelentős tökéletesítéseknek köszönhető, az elődmodellhez képest. Az új Corsa valamennyi variánsának CO2-kibocsátása a jelenlegi legjobb alatt maradnak.

A kiskocsik bestsellere Németországban már július 1.-től, Magyarországon a nyár vége felé lesz rendelhető, benzin- és dízelmotorokkal Modern motorok, csekély súly és alacsonyabb üléspozíció teszik elevenné Kisebb fogyasztással és nagy nyomatékkal kínál hatékony örömautózást Új kivitel a komfortos Corsa Elegance és a különösen sportos GS Line Kategória-etalon az IntelliLux LED® mátrixvilágítás és az automatikus vészfékezés A modern sebességváltók élén a nyolcfokozatú automata áll. A sportos összbenyomást erősíti a következetesen könnyű felépítés és a vezető alacsony üléspozíciója – már az alapkiviteltől kezdve. Meggyőzők a korszerű asszisztensek, az innovatív infotainment-rendszerek is, akárcsak a kimagasló ár/érték-arány. Több technikát és dinamikát ennyiért sohasem adott még az Opel Corsa.  

A belépő modellben is benne van sok asszisztens, például a frontális ütközésveszélyre figyelmeztető, automatikus vészfékezéssel és gyalogos-felismeréssel, vagy az intelligens sebességszabályozó-korlátozó, a sávtartó és a jelzőtábla-felismerő. Az új Corsa-modellek zöme Németországban már július 1.-től megrendelhető, a teljesen elektromos Corsa-e már ismert változatai mellett benzin- és dízelmotorral, Edition, komfortos Elegance és sportos GS Line kivitelben.
Új motorok, a hatékonyság és a dinamika tökéletes egyensúlyával
A Corsa hatodik generációja teljesen új motorpalettával teremt perfekt egyensúlyt a hatékonyság és a menetdinamika között. Azonos teljesítménnyel, jóval kevesebbet fogyasztanak az újak.
A fejlesztési ugrás már az 55 kW/75 LE teljesítményű, 1,2 literes belépő változattal kezdődik. Kombinált fogyasztása 100 kilométeren 4.1 liter. (NEDC-fogyasztás1: városban 4.9-4.8 l/100 km, országúton 3.7 l/100 km, kombináltan 4.1 l/100 km, 94-93 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan 6.1-5.3 l/100 km, 136-119 g/km CO2, ideiglenes adatok). Jelentős a javulás a jelenlegi 1.2-es benzines (51 kW/70 LE) 100 kilométeren mért 5,9-5,6 literjéhez képest. (NEDC-fogyasztás1: városban 7,5-7,3 l/100 km, országúton 4,9-4,7 l/100 km, kombináltan 5,9-5,6 l/100 km, 134-128 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan 7,0-6,5 l/100 km, 158-148 g/km CO2).


Nagyobb teljesítményigényt a többszörösen díjnyertes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű, szintén 1,2 literes, benzines turbómotor-család elégít ki. A teljesen alumíniumépítésű gép teljesítménye választhatóan 74 kW/100 LE vagy 96 kW/130 LE. A 74 kW/100 LE kombinált fogyasztása mindössze 4.4-4.2 liter 100 kilométeren. (NEDC-fogyasztás1: városban 5.3-5.1 l/100 km, országúton 4.0-3.6 l/100 km, kombináltan 4.4-4.2 l/100 km, 101-96 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan 6.4-5.3 l/100 km, 137-121 g/km CO2, ideiglenes adatok). Az eddigi, 1.4-es turbómotoré (szintén 74 kW/100 LE) kombináltan 5,8-5,4 l/100 km és 132-125 g/km CO2 volt a NEFZ szerint, illetve 6,7-6,5 l/100 km és 151-146 g/km CO2 a WLTP szerint mérve. A 96 kW/130 lóerős verzió – amelynek nem volt megfelelője a Corsa eddigi portfóliójában – is kevesebb üzemanyaggal beéri. (NEDC fogyasztás1: városban 5-4 l/100 km, országúton 4.1-4.0 l/100 km, kombináltan 4.6-4.5 l/100 km, 105-103 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan 6.4-5.6 l/100 km, 144-127 g/km CO2, ideiglenes adatok).

Benzinesek széles nyomaték skálával, kiváló rugalmassággal
Az új benzinmotorok nagyon hatékonyak, ugyanakkor tüzesek is. Belső súrlódásukat minimumra csökkentették. A turbó élénk reagálása már alacsony fordulatszámon példás erőkifejtést tesz lehetővé. A 74 kW/100 LE teljesítményű 1,2 literes turbó nyomatéka eléri a 205 newtonmétert, a 96 kW/130 lóerős csúcsváltozaté pedig a 230-at. A mindennapokban ennél is fontosabb, hogy mindkettő nyomatékmaximumának nagy része széles tartományban áll rendelkezésre: 1500 és 3500/perc között legalább 95 százalék. Ez, a jármű csekély súlyával, a kimagasló aerodinamikával és a váltómű optimalizált áttételeivel együtt nagyszerű rugalmasságot eredményez.
Az új motorgeneráció kvantumugrása megmutatkozik a menetteljesítményekben is. Az új Corsa, 96 kW/130 lóerővel 208 km/órás csúcssebességet ér el, míg az előző nemzedéknek 15 százalékkal nagyobb teljesítményre (110 kW/150 LE) volt szüksége hasonló tempóhoz (207 km/óra). 0-ról 100 km/órára 8,7 másodperc alatt rajtol az új, 0,2-vel verve a régit. Hasonlóan pozitív képet rajzol a 74 kW/100 LE teljesítményű 1.2 Turbo: 188 km/órával megy (+ 3 km/óra az azonos erejű 1,4 literes elődhöz képest), és a váltóműtől függően kerek tíz másodperc alatt – eggyel hamarabb – gyorsul nulláról százra (ideiglenes adatok).

A hajtómű tökéletesítései a motorok mellett kiterjedtek az erőátvitelre is:
Az 55 kW/75 lóerős bázismotorhoz szériában ötfokozatú sebességváltó jár. Az 1.2-es benzines turbóhoz (74 kW/100 LE) hatfokozatú sebességváltó vagy precízen kapcsoló, az alapjárati lengéseket redukáló, nyolcgangos automata választható. Adaptív programozás és a váltásokat meggyorsító Quickshift-technika állít fel új mércét a B-szegmensben. Az eredmény kiváló, manuális váltásra kormánykerék-billentyűk adnak lehetőséget. A 96 kW/130 LE teljesítményű 1.2 Direct Injection Turbo kizárólag nyolcfokozatú automatával kerül forgalomba. Hatékony és tiszta az új Corsa dízelmotorja is
A benzinmotorokat 1,5 literes dízel egészíti ki. 75 kW/102 LE teljesítménye és 250 newtonméter nyomatékmaximuma élvezetes vezetést és fürge közlekedést tesz lehetővé. (NEDC-fogyasztás1: városban 3.8-3.7 l/100 km, országúton 3.0-2.9 l/100 km, kombináltan 3.3-3.2 l/100 km, 87-85 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan4.6-4.0 l/100 km, 122-104 g/km CO2, ideiglenes adatok).
Az emissziót a motor közelében, egységként beépített passzív oxidációs katalizátor/NOx-elnyelő, AdBlue-befecskendező, SCR katalizátor (Selective Catalytic Reduction) és dízel részecskeszűrő csökkenti. Ezáltal az NOx-emisszió 90 százalékkal megy vissza, és a szilárd részecskék 99,9 százaléka marad a szűrőben. 15 literes AdBlue-tartály teszi fölöslegessé az utántöltögetést a szervizek között.
A villanyautózás kedvelői az új Corsa akkumulátoros-elektromos kivitelét, a Corsa-e modellt választhatják. Ez a moduláris CMP-platformnak (Common Modular Platform) köszönhető, amelynek jóvoltából a Corsa különböző hajtóművekkel kínálható és ugyanazon a futószalagon gyártható.
Fogyókúra: egy tonna alatt a legkönnyebb változat
Az új Corsa menetdinamikájához, az erőteljes motorok mellett, hozzájárul a következetesen könnyű építési mód is. A Corsa hatodik generációjának legkisebb súlyú változata alatta marad a mágikus egytonnás határnak: az ötajtós kocsi, vezető nélkül 980 kilós, 108-cal, azaz tíz százalékkal kevesebb az elődnél, noha ahhoz hasonlóan 4,06 méteres. Már a nyers karosszéria alatt 40 kilogrammal kevesebbet mutat a mérleg, a kompakt háromhengeres benzinmotorok 15-tel könnyebbek az előd négyhengereseinél. Az alumínium gépháztető 2,4 kilós előnyt hozott az acélhoz képest, és további tízet faragott le az új ülésstruktúra.
Dinamikát közvetít az új Corsa sportos dizájnja is. A kupészerű tetővonal 48 miliméterrel alacsonyabb az elődénél – a komfort csökkenése nélkül, hiszen 28 miliméterrel lejjebb ül a vezető. Az alacsony súlypont kedvez a menettulajdonságoknak és a vezetési élménynek is. Az új Corsa direktebb, dinamikusabb – több örömöt szerez!
A technika demokratizálása, modern asszisztensekkel és mátrixvilágítással
Az Corsa technikája és asszisztensei eddig csak magasabb járműkategóriákban voltak ismertek. Valódi fénypont az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás, amelyet először kínál az Opel a főáramú kisautó-szegmensben. Összesen nyolc fénydiódát vezérel a legújabb generációs, nagyfelbontású frontkamera, automatikusan, folyamatosan illesztve a fénykévét a mindenkori közlekedési helyzethez és környezethez. Érezhetően fokozzák a biztonságot a modern asszisztensek is, mint a jelzőtábla-felismerő, a radar alapú automatikus sebességszabályozó, vagy az érzékelős oldalvédelem. A Corsa ezen újdonsága 10 km/óra alatti manőverezéskor óv a kocsi oldalának meghúzásától (oszlopnál, falnál). Ezekhez járul a holttér-figyelő és a parkolást segítő első-hátsó Parkpilot, a 180 fokos panoráma tolatókamera.
A Corsa vezetőjét és utasait az új infotainment-kínálatból a Multimedia Radio, a hétcolos, színes érintőképernyős Multimedia Navi és a tízcolos Multimedia Navi Pro csúcskészülék kapcsolja össze a külvilággal. Kívánságra elérhető az új „Opel Connect“ telematikai szolgáltatás is, élő navigációval, valós idejű útinformációkkal, a pillanatnyi benzinárak megmutatásával, és direkt kapcsolattal a műszaki segélyszolgálathoz, illetve a mentőkhöz.

Ahogy tetszik: sportos Corsa GS Line, komfortos Corsa Elegance
Az új Corsa négy felszerelési kivitelben kapható. Már a Corsa belépő változatában is sok a technikai szerelvény és a komfortberendezés, például frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés, intelligens sebességszabályozó, sávtartó asszisztens és jelzőtábla-felismerés. Feljebb háromféle, különböző súlypontú felszerelési változat felel meg különböző vevőcsoportoknak. A Corsa Edition gyakran rendelt extrákat tartalmaz, a Corsa Elegance maximális komfortot nyújt, a Corsa GS Line pedig az atletikus csúcsot képviseli, sportos részletekkel. Ez a most első ízben bemutatkozó felszerelési filozófia később megjelenik az Opel egyéb típusaiban is.
A Corsa Elegance hatféleképpen állítható komfort-utasülés, rakodóhelyes kartámla és karakteres Opel-grafikájú, LED-es ködlámpájú LED-es fényszóró teszi még ellazítóbbá az utazást. Krómdíszítések, szembeötlő díszvarrások és további részletek vonják magukra a tekintetet. A dinamikus GS Line sem kívülről, sem belsejében nem hagy kétséget vagány sportossága iránt. Utasterében két első sportülés, alumínium pedálsor, fekete tetőkárpit és a műszerfal vörös dekorációs elemei dobogtatják meg a pilóta szívét. A kocsit krómozott kipufogóvég és sportos optikájú lökhárítók teszik azonnal felismerhetővé. Sport-mód változtatja direktebbé a kormány és a motor reakcióit.
A program további dizájn-fénypontja a fényes fekete B-oszlop és sok egyéb személyre szabási lehetőség, például a kerék-választék, a teljesen digitális vezetőhely, a bőrülés vagy a színkombinációs fényezés. Ezáltal nemcsak a dinamika bajnoka az új Opel Corsa, hanem az individualizálás művésze is!

forumadmin
HEMI és az Opel - Ambrus Zsolt vagyok, 1994 óta vannak Opeljeim és a kezdetek óta MOTE tag vagyok.  Ennek ellenére nem igazán tartom magam márka függőnek, vagy alapvetően német autópártinak. Elég sokáig az amerikai izomautók a gumigyilkos, benzintemetők vonzottak (Mopar Car), innen is a becenevem (hemi), de győzött a racionalitás....  Mindig is öreg, használt Opel-eim voltak, cégautóm is többnyire Opelek voltak . Renault 11 Turboval kezdtem a hivatalos autós pályafutásom, ezt követték az Opelek (Astrák, Corsák vegyesen), aztán gondoltam váltok és Saab-os lettem (nem volt komoly váltás szinte teljesen Opel technika, de nagyon szeretem és sajnálom azt a márkát).  Ezután Attilának (DarkAngel) köszönhetően újra „Opeles” lettem, Saab elkerült a háztól és egy Opel Vectra B I500 jött helyére. Az akkori cégautót (Fiát) pedig egy kedves kisautó váltotta névszerint Opel Corsa D Van.  Közben feleségem a Corsa C-ről Astra H-ra váltott, majd nem sokkal később egy Mokkában találtuk magunkat. Tudni kell rólam nem szoktam szerelni, berhelni vagy hasonlók nem értek sajnos hozzá…. Ami most bátran kijelenthető a Vectrának és a Mokkának is stabil helye van  a családban.  


DarkAngel Vectra B I500  - Angyal Attila - 2014-ben felmerült az egyik  MOTE vezetőségi megbeszélésen, hogy 2015-ben  a Legendák találkozására kellene egy olyan egyedi autó, ami jól jellemezné egyben egyesületünk törekvéseit is.  Nehéz dolgunk volt a kiválasztásnál, mert az Opel szinte teljesen palettája megtalálható egyesületünk tagjainál. Ezek között szerencsére sok egyedi sorszámozott darab is. Első gondolatunk, komoly tervünk egy 1990 -es Vectra 2000 volt,  amit motorsport dizájn elemekkel láttunk volna el. A megjelenés nagyban hasonlított volna John Cleland Vauxhall Cavalier GSi-re amivel a BTTC-ben indult a ‘90-es években.  Az autó megvalósítását Angyal Attila tiszteletbeli elnökünk vállalta el.  Az autót már ki is választotta, és nagyban megindult a tervezés is. Jó ötletnek tünt ez a típus, mivel egyesületünkben ilyen Vectra nem volt. A Vectra 2000  116kW-os 16 szelepes (C20XE) motorral volt kapható és a megszűnéséig nagyjából 25 000 példányban kelt el. A kiválasztott példány sajnos több sebből vérzett.  A karosszéria olyan szinten el volt fáradva, hogy ezzel nem készültünk volna a Hungaroringen 2015.05.16. -án tartandó Legendák találkozóra.  Így másik projekt autó után kellett nézni, így megindult a keresés. Attila elég gyorsan talált is egy kiváló alapot, amivel egy régi álma is teljesült egyben! Talált, egy szinte makulátlan Irmscher Vectra  B (i500-at) -t. A tervtől sem kellett nagyon eltérni, mivel erre a típusra is illett a Opel Motorsport dizájn (kisebb módosításokkal).  Egyik ilyen módosítás, hogy az autó tetején nem Opel vagy Vauxhall jel került, hanem egyesületünk címere.  Az autót végül nem átfestették, hanem teljes fóliázással készült el a dizájn.  
Képek az elvégzett munkáról:
 
A “Klubautó” 
Az autó tehát a 2015-ös Legendák találkozásán debütált és felvonult a többi csodálatos Opel-el közösen a Hungaroringen. Ezután mondhatjuk, hogy eltűnt az autó, mivel Attila nem igazán járt találkozókra, illetve ilyenkor (érthető okból) szívesebben használja a Lotus Omegát. Én szeretem volna, ha többet látnánk pl Blitz Weekend-en. 2016-ban elindítottuk második rendezvényünket a Blitz Ring nevű pályanapos találkozókat, ahol újra bemutakozhatott a gép ( TV felvétel is készült róla ) Újra nagyon megtetszett az autó és úgy éreztem, ez de jó is lenne nekem. Sajnos ebben az évben sem tudta Attila elhozni az autót a Blitz Weekendre így ez a gondolat, hogy meg kellene szerezni, egyre jobban erősödött bennem. Ebben az időben nem volt Opelem és így, elég érdekes volt számomra a “klubélet” (Opel autó nélkül).  Szumma-szummárum az év végén megegyezésre jutottunk és tulajdonomba került az autó. 

Saját fájdalmam? - 2016-ban volt az utolsó Legendák találkozása így Én már nem tudtam(ok) részt venni az autóval mint tulajdonos. Azóta kijelenthetem, hogy jó megjelenésű, és még mindig jó állapotú és nagyon megszeretem.  Próbálok az autóval  minél több rendezvényre eljutni. Sajnos, kiderült én sem tudok sokkal többször megjelenni vele Attila. Így mint “klubautó” nem fog, tudd funkcionálni Nincs annyi szabadidőm, hogy találkozókról, találkozókra járjak vele → SAJNOS.  Az autó jellege semmit nem változott, szóval csak annyit tudtam hozzátenni, hogy vigyáztam rá.  Gondolkodom azon, hogy változtatnom kellene rajta,  vannak is ez irányú ötleteim, de az a jövő zenéje. Egyelőre elég, hogy az enyém. 



forumadmin
Nemzetközi autós bajnokság, OPEL találkozó, Péntek Esti Cruising találkozó és Motoros Dragracing kupa - 2019. június 8-9. – Kiskunlacháza
Embertelen hőség, viszont jókedv és szép autók jellemezték a Days of Thunder (drag ob,Opel tali és péntek esti cruising) találkozót. A találkozón több klubtagunk vett részt, indult  el a versenyen. Ezúton is gratulálunk az összes versenyzőnek.

Opel 2 kategória helyezettjei:
Domsa Krisztián Papp Richard Cseri Szilveszter Opel 3 kategória helyezettjei:
László Zoltán (MOTE – Opel Klub) Domsa Krisztián Opel 4 kategória helyezettjei:
Rompos Loránd Vadász Kitty Demjén Gergely (MOTE – Opel Klub) László Zolit kérdeztük, hogy zajlott, milyen volt a találkozó:
"Kisdomsa ötödször nyerte meg az O2-es kategóriát a Corsa c20xe-vel A Vadász Kitty - Koszorús Otto páros  „H” Astrával bement 14 mp alá.
Demjén Gergő „G” Astra OPC turbóval 1 tizeddel leszorította a dobogóról az Udvaros Lalit, aki szintén „G” Astra OPC turbóval indult. Papp Ricsi jobbat ment a Xe Corsával mint tavaly a V6 Astrával .  Cseri Szilveszter „G” Astra OPC-vel nagy csatában lett 3.-ik. Kisdomsa alatt az "öreglány" (László Zoli előző autója - szerk.) Vectra 3.2 még mindig tudja a jó időket. "
Én 2019-ben egy Corsa V6-al vágtam neki a szezonnak. Ezen a rendezvényen már a régi Vectra V6-osom idejét futotta, egy tuningmentes motorral. Igaz, a súly lóerő arány sokat számít. A Corsa a Vectrához képest mínusz 50 LE, ellenben mínusz 200 kg is." -- László Zoltán

Ezúton is gratulálunk az összes versenyzőnek.









×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.