Jump to content
OPEL FÓRUM

Cikkek

Cikkek kezelése

forumadmin
Legyél Te is Klubtagunk! Csatlakozz a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületéhez! Légy részese a klubéletnek és támogasd tagságoddal az opelforum.hu oldalt és éves találkozókat a Hungarian Blitz Weekendet! A klubkártya ára, 2003 óta változatlanul 5.000 Ft
 
 
 
Kiknek ajánljuk?
Minden olyan Opel-esnek! Akik szívesen lépnek be, mert fontosnak tartják a klubéletet. Akik támogatnák egy adószámmal rendelkező egyesület munkáját. Akik szeretnének minél színvonalasabb Opelos találkozón részt venni és nem mindegy számukra milyen minőségű az. Akik már rendelkeztek tagságival és MOTE klubtagok szeretnének lenni újra. Akik használják, értékelik kedvezményeinket. Kedvezmények:
Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó Benefit Barcode kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30% MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE!
Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között
gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel A jelentkezés menete:
Regisztráld magad a www.opelforum.hu oldalon! A regisztráció folyamán töltsd ki megfelelően a személyes adataidat Nézelődj, olvas, írj a fórumon. Ha úgy érzed vegyél részt pár találkozón . Amennyiben szimpatikus a társaság, akkor csatlakozz hozzánk! Fizesd be a kártya díját, mely a belépéstől számítva 365 napig érvényes. A fizetés módja átutalás, vagy bármely Budapest Bank fiókban bankszámlára befizetés. Számlaszám: Budapest Bank: 10100826-02289900-01003004. Közleményben írd meg a fórum neved.  A befizetést jelezd nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre.
 

forumadmin
Rajtvonalon áll az Opel csúcsmodellje: néhány hete Brüsszelben ünnepelte világpremierjét az új Opel Insignia GSi, és tavasztól meg is lehet rendelni. Az Insignia-család atlétájának limuzin és Sports Tourer változatát teljesen újonnan konstruált 169 kW / 230 LE teljesítményű kétliteres, benzines turbómotor hajtja, kilencfokozatú automatán és Torque Vectoring nyomatékérzékelős Twinster összkerékhajtáson át. (NEDC1 fogyasztás városban 8,9 l/100 km, országúton 5,9-5,8 l/100 km, kombináltan 7,0-6,9 l/100 km, 163-161 g/km CO2; WLTP2 fogyasztás kombináltan 8,8-8,3 l/100 km, 205-193 g/km CO2). A csúcstechnikájú összkerékhajtás ezredmásodpercek alatt variálja a mindenkori menetállapotnak megfelelően az egyes kerekekre jutó nyomatékot. Ezáltal bármilyen talajon optimális az Opel Insignia GSi útfogása, biztonsága és vezetési élménye.
Fő a biztonság: Twinster-összkerékhajtás és mechatronikus FlexRide futómű Torque Vectoring osztja el tökéletesen a hajtóerőt a négy kerékre A hatékony új csúcs-hajtómű 18 százalékkal takarékosabb az elődjénél Márciustól rendelhető meg az Opel Insignia GSi limuzin és Sportkombi
Ehhez eszményien illik a széria mechatronikus FlexRide futómű. A lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt és az automatikus váltóművet szintén elektronika hangolja a helyzet szerint – a nagyon komfortostól az extrém sportosig. Az új Opel Insignia GSi egy telivér sportkocsi, kiváló útfogással és precizitással. Csúszós, jeges talajon is úgy reagál, ahogy a vezetője akarja, és eközben biztosan tartja a kívánt nyomvonalat.
 
Havon-jégen is biztosra megy az Insignia
Az új Insignia GSi maximális menetdinamikát ötvöz legmagasabb fokú nyomtartással. Esős vagy havas úton mutatja meg igazán fölényét a kategóriában egyedülálló Twinster összkerékhajtás és Torque Vectoring nyomatékelosztás. A legújabb generációs 4x4-es rendszerben két lamellás tengelykapcsoló helyettesíti a hátsó hídban a hagyományos differenciált. Az optimalizált kalibrálásnak köszönhetően még az eddiginél is határozottabb az egyes hátsó kerekek hajtásának szabályozása, a másodperc töredéke alatt. Az új Insignia GSi agilisabban fordul be a kanyarba és jól megkapaszkodik havon, jégen. Pontos adagolással mindig a külső íven futó kerék fejt ki nagyobb erőt. Kiegyenlítődik a kellemetlen alulkormányzottság (az autó eleje kifelé csúszik a kanyarból), stabilizálja magát a jármű, és bármilyen helyzetben egyszerűbben irányítható. A Torque Vectoring állandóan fokozza az aktív biztonságot.

Ugyanez érvényes nedves, síkos úton: még precízebben reagál az összkerékhajtás, és a vezető mindig a helyzet ura. Nagy sebességnél maximális oldalvezetéssel tartja a kívánt nyomvonalat az Insignia GSi.
 
Viselkedés, ahogy tetszik, négyféle menetmóddal
A helyzetnek optimálisan megfelelő menettulajdonságok alapja a különösen dinamikus hangolású FlexRide futómű és a tovább stabilizált hátsó híd. A mechatronikus futómű önállóan, vagy a választott menetmód szerint adaptálja a futóművet, a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és a kilencfokozatú automata kapcsolási pontjait. A vezető „Standard“, „Tour“, „Sport“ és – a GSi exkluzivitása – „Competition“ (verseny) közül választhat. Elég kétszer megnyomni az „ESP off“ gombot, és a különösen sportos vénájú pilóta máris széles dinamikai határok között élvezheti a vezetést, a normál biztonsági rendszerek gyámkodása nélkül. Más szóval a „Competition“ maga a vegytiszta menetdinamika és örömautózás! Nem is véletlenül, hiszen a legendás Nürburgring-Nordschleifén kapta meg finomhangolását az Insignia GSi. Aki kézzel szeret váltogatni, volánbillentyűkkel kapcsolhatja a kilencfokozatú automatát.

Fékezni is élvezet!
Az új Insignia GSi fékezése fokozza a vezetési élményt és a biztonságot. A vörösre fényezett, harapós, négydugattyús Brembo féknyergeket és az eleve direkt kormányzást ugyanis tovább tökéletesítették, hogy ne csak gázt adni legyen öröm, hanem fékezni is. Az új elektrohidraulikus fékrendszer fokozza a fékhatást és közvetlenebb pedálérzést ad. Ehhez járul a finomított, egymással jobban összehangolt összkerékhajtás- és féknyomaték-vezérlés, amely a mindenkori igénybevételtől és a fékezések gyakoriságtól függetlenül, mindig optimális nyomást fejt ki. Így mindig teljesen kiegyenlített a pedálérzés. További komfort-plusz: az új fékrendszer automatikus nyomásfelépítése szinte hangtalan, amit főképp az araszoló forgalomban találnak kellemesnek az utasok, amikor működik az adaptív sebességszabályozó.

Modern Twinster összkerékhajtása és tökéletesen összehangolt futóműve, vezérlőrendszerei kiváló sportszerré teszik az új Opel Insignia GSi-t, a Nürburgringen éppúgy, mint egy behavazott alpesi hágón. Ugyanakkor komfortos útitárssá avatják városban vagy hosszú utazáson. Olyanoknak való, akik minden nap élveznék egy sportgép erejét és biztonságát.


forumadmin
1970-ben az Opel forradalmasította a középkategóriát. Az Opel Ascona teremtette meg a sportlimuzin fogalmát, rövid karosszéria-túlnyúlásokkal, elsőrangú vezethetőséggel és kiváló menetdinamikával. Egyszerre jelent meg sportos kétüléses, négyajtós, és az első, kirándulós hangulatú, életstílus-kombi kivitelben. Az egészre aztán a Manta tette fel a koronát, egy karakteres kupé, az Asconáéval közös műszaki alapon – az Opel mai platformstratégiájához hasonlóan. Ezáltal érhette el széles vevőkör a gyönyörű kupét. Mint már az Opel GT-vel 1968-ban, Rüsselsheim ismét álomkocsit adott a népnek.
Álomkocsiként jelent meg 1970-ben a csodaszép kupé, a Manta Ugyanabban az évben rajtolt a sokoldalú Ascona sportlimuzin és életstílus-kombi Az Opel már akkor épített nagyon különböző autókat közös platformra Walter Röhrl Opel Asconával győzött a rali Európa- és világbajnokságon Az újdonság az Újvilágba is követte a GT-t, jól ment az Egyesült Államokban – ilyen nemzetközi karrier kevés Opelnek sikerült. Ma a Manta és az Ascona első generációja a rajongók kedvence, és jóval az újkori ára felett szerezhető meg.
2020-ban ünnepli az Opel a két legendás kocsit, amiben részt vehetnek a márka kedvelői is: mindjárt, a rali-idény elején a két generációból hat Manta és Ascona áll rajthoz a Bodensee Klassik futamon (május 7-9.). Kereken száz Manta és Ascona A nagyszabású fellépése pedig június 28.-án lesz a klasszikusok rüsselsheimi találkozóján. Harmincezer látogatót várnak a születésnapi buliba! Természetesen padlógázt ad a sok Opel-klub is, csúcspontként a Manta szakértő és gyűjtő Manfred Henning által szervezett összejövetellel, szeptember 25-27.-én. Stílszerűen a Balti-tengernél, Timmendorfer Strand helységben rendezik meg, ahol éppen ötven éve bemutatták a Mantát a sajtónak.

 
Modelloffenzívával indult neki az Opel a hetvenes éveknek
Az Ascona és a Manta új középkategóriájú modellként debütált 1970-ben. A két- és négyajtós Ascona éppen beillett a Kadett és a Rekord közé. Ráadásul új trendet indított el, hiszen a Voyage lett az első életstílus-kombi egy német autógyártótól, korát messze megelőzve. Sportos testvérmodellje, a Manta, párhuzamosan megnyitotta a családi sportkupék növekvő szegmensét. A két típus alváza, futóműve és hajtástechnikája azonos volt, mindkettőben 60-105 lóerős négyhengeres motorokat alkalmaztak.
Aszfalton és murván egyaránt sikeres sportgépnek bizonyult a limuzin: Asconával lett Walter Röhrl és navigátora, Jochen Berger 1974-ben rali Európa-bajnok, majd 1975-ben az Akropolis ralival megnyerték az Opelnek az első világbajnoki futamot. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült, a Manta A-ból ugyanebben az időszakban 498.553-at gyártottak.
 
Timmendorfer Strandból indult a Manta

A sportos kupé, amelynek rája-emblémáját a tengerkutató Jacques Cousteau fotói alapján tervezték, 1970-ben mutatkozott be, hozzá illő helyen, a Balti-tenger melletti Timmendorfer Strandban. Az Opel új területre lépett a Mantával: „Az autó, amelyet ma Önöknek bemutatunk, egyik modellünket sem teszi elavulttá, hanem eddigi programunk hatásos kiegészítője, újonnan keletkezett igényt elégít ki“, állt az akkori sajtószövegben.
Az újszerű, sikkes és sportos Manta megfelelt a korszellemnek. Nagyon mentek akkor az attraktív, családi kupék. Erősödött az individualizmus, és tetszettek a kupé sajátos vonalai. Már az értékesítés első teljes évében, 1971-ben, egyedül Németországban 498.553 példány talált gazdára. A Manta padlóváza, futóműve és motorja azonos volt a testvérmodell Asconáéval. Az aktuális motorgeneráció újdonságaként az 1,6 literes négyhengeres 68 lóerőt adott le – sőt az S-kivitel 80-at. A Manta legnagyobb teljesítményű motorja az 1,9-es, négyhengeres S lett, 90 lóerővel, az Opel Rekordból.



A Manta-család belépő modellje 1972-től az 1,2-es, 60 lóerős volt, majd ugyanazon év novemberében a Manta Berlinetta egészítette ki luxusfelszerelésű variánssal a programot. Sportkormány, fűthető hátsó szélvédő, halogén-fényszóró, elektromos ablakmosó és műanyag-borítású tető tartozott alapfelszereléséhez. Az ötéves gyártási idő alatt számos különkiadás gazdagította a portfóliót, például a „Holiday“, a „Plus“, a „Swinger“ és a „Sommer-Bazar“, egyaránt jobb felszereltséggel, de mérsékelt árral. 1974-ben jelent meg a Manta GT/E csúcsmodell, 1,9 literes motorja Bosch L-Jetronic befecskendezéssel adott le105 lóerőt. A korszak stílusához illően a Manta GT/E lemondott mindennemű krómozásról, díszítései matt feketék voltak. 1975 áprilisában, röviddel a Manta B debütálása előtt, jelent meg az utolsó különkiadás, a GT/E-n alapuló Manta „Black Magic“, fekete fényezéssel és narancsvörös csíkkal az oldalán.
 
Az Ascona 1970 októberében, a Torinói Szalonon jelent meg

Felszerelésében, motorjaival és méreteivel az Ascona, mint „az ökonómiai tökély új középosztálya“ passzolt hézag nélkül a Kadett B és a Rekord C közé. Ezt a szerepet eddig a Kadett „Olympia“ luxusváltozata töltötte be. Az Ascona két vagy négy ajtóval, normál- és luxuskivitelben készült. Független első futóművében teleszkópos lengéscsillapító egészítette ki a csavarrugót, a merev hátsó tengelyt két hosszlengőkar és Panhard-rúd vezette. 1,6 literes, 68 lóerős négyhengerese mellett egy nagyobb sűrítésű S-változat állt rendelkezésre, 80 lóerővel. Mint a Rekord nagyobb négyhengeresében, ennek is a hengerfej oldalában helyezték el a vezértengelyét („camshaft-in-head“ – cih). 1972 márciusától kínáltak jutányos belépő modellt is, 1,2 literes, 60 lóerős ohv-motorral.
Nagy figyelmet keltő újdonság volt a modellprogramban az Ascona Voyage. Nem klasszikus kombiként lépett fel, hanem a fiatal család szabadidő-autójaként, amelyben magukkal vihetik a kerékpárt vagy a gumicsónakot. Ez lett a mai életstílus-kombik előfutára. Először csak L‑változatban készült, csak 1974-ben társult hozzá a fényűzőbb kivitel. 1971 tavaszán az Ascona 1,9 S és az Ascona SR egészítette ki a választékot. Az SR-t 80 lóerős 1,6-os S-motor hajtotta, vagy 1,9-es, 90 lóerővel. E két motort lehetett először kombinálni az Opelnél gyártott háromfokozatú automatával. Az SR-felszereltség – újdonságként a kombik szegmensében – kapható volt a háromajtós Voyage modellhez is.
Az Ascona SR-ben megvolt a győzelem képessége. Az Opel-Euro-Händler csapat kétajtós kocsijával állt Walter Röhrl és Jochen Berger 1974-ban a rali Európa-bajnokság rajtjához. Nyolc futamból hatot megnyerve lettek bajnokok, addig el nem ért, maximális 120 ponttal. 1975-ben, röviddel a típusutód, az Ascona B megjelenése előtt, Walter Röhrl és Jochen Berger győzött az Akropolis ralin, behúzva az Opel első győzelmét egy rali vb-futamon. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült.







forumadmin
Erhard Schnell (93) 2020 február 9-én, vasárnap elhunyt.  Erhard Schnell Detroitban tanult.  Schnell első tervei az Opel GT-ről 1962-ig  nyúltak vissza. Az autó azonban csak 1968-ban került gyártásra.
Az olyan sorozatú modellek, mint az Opel Rekord-C , az Opel Manta-A , az Opel Ascona-B , az Opel Kadett-D és az Opel Corsa-A , Schnell nevéhez kapcsolódnak. Később Schnell volt az Opel Calibra és az Opel Vectra-A felelős vezető tervezője. Olyan tanulmányok, mint az Opel Genève  (1965),  Opel Coupé Diplomat (1969), Opel Tech 1 (1981) és az Opel GT tervezett utódja, az Opel GT 2+2 viseli Schnell aláírását.  
Nyugodjon békében.


forumadmin
A rendőrautó tulajdonosával Kezes Péterrel beszélgetünk, hagyományőrzésről és hobbijáról azaz F Astra Police GL-ről.
Mikor és hogyan kezdődött?
Közel 2 éve már aktívan dokumentáljuk a Police GL Astrákat, és adatbázisunkban tároljuk a még futó, vagy már forgalomból kivont autókat. Marci barátomnak 20 évre visszamenő fotó gyűjteménye van a rendőrségben szolgálatot teljesített járművekről, fényhidakról.  A TC erőmérőn Marci barátom autója állt a mérőpadon.  (Fehér Márton   youtube csatorna:  Lightbarmarci ) Nagyon sokat készültünk a megjelenésre.  
Mióta foglalkozol hagyományőrzéssel?
A hagyományőrző tevékenység létezéséről két évvel ezelőtt hallottam. Egy másik, rendőrségi múlttal rendelkező autó helyreállítása kapcsán találkoztam Fehér Márton (Lightbarmarci) barátommal, aki rendőr-technikai berendezések, főleg villogók, fényhidak szakértője. Ő mesélt erről a tevékenységről, amely megtetszett, és segített a speciális magyar vonatkoztatású eszközök felkutatásában, és beüzemelésében. Ő szintén egy Astra Police GL tulajdonosa.  Feladatom a gépjárművek helyreállítása, eredeti állapotba való visszaállítása ami a hobbim, kedvenc időtöltésem is. Aktív hagyományőrzés ebben az évben indult részemről, próbálok hasznos tagja lenni majd a csoportnak a jövőben. Az autókon főleg optikai felújítások zajlottak először. Reményeim szerint minnél több meghívást kapok majd a hagyományőrző céllal kiállításokra. Az autó még fiatal, de az aktív 20 év szolgálat miatt már most tisztelet övezi a testületen belül, és mi Opelesek büszkén beszélünk róla, főleg a hazai vonatkozása miatt, az egyetlen igazi magyar rendőrautóról.

Hogyan sikerült szert tenned erre a rendőrautóra?
A rendőrségi autók múltjában kihagyhatatlan ékkő a szentgotthárdi Opel Astra Police GL. Célzottan kerestem, az apró külső jegyekre figyelve (antenna furat, fényhídfurat a tetőn,üzembe helyezéstől eltérő  EU plakettes rendszám),  de még a SZUF rendszer bevezetése előtti korszakban, és  ez igen nehéz volt. A publikus rendőrségi árverések megjelenése, lezajlása  után figyeltük a használt autó piaci felbukkanását a selejtezett példányoknak. Az RB-49-30 szolgálati rendszámú Opel Astra GL-t egy pécsi kereskedésben, már átrendszámozva találta egy barátom, és tette közhírré egy fórumon. Annyi volt csak a dolgom, el kellett indulni egy használt Opel Astrát venni a meglévő két másik autóm mellé.:)  Nehéz időszak jött.  Az autó jó választásnak bizonyult. Eredeti járőr autó volt, és törésmentes. Minden rendőrtechnikai berendezést (ma már nem használatosat) be kellett újra szerezni, fel kellett szerelni.

 Mi a legkedvesebb emléked a rendőrautó felújítása kapcsán? 
Általánosságban az egész felújítás alatt a kiszámíthatóság jellemezte a dolgokat. Nem történt előre nem várt dolog, soha egy pillanatra sem gondoltam, hogy félbe kellene hagynom. Egy barátság is kötődött, és rengeteg jó szakemberrel találkoztam, nagyon sok segítőkész fórumozó adott tanácsot az interneten. Nagy örömet szerzett amikor kézhez kaptam az autó típusmódosítási bizonyítványát, a rengeteg műszaki dokumentációval együtt.  A legkedvesebb, és a legmegtisztelőbb az volt, hogy egy szenior mérnök a szentgotthárdi gyárból felvette velünk a kapcsolatot, és segített az összerakásnál a finomhangolásban. Sokat mesélt az autó tervezéséről, és elmondta azt hogy egy akkori magyar profi szerelő-mérnök csapat munkája volt ez a szeretnivaló rendőrségi autó. Ez mindig eszembe jut, amikor beleülök.

Milyen autót használsz a minden napokban?
Részemről nagyon fontos a fenntarthatóság, és biztos üzemeltetés egy napi autó esetén. A biztonság miatt is egy nagyobb kocsiszekrényes masszív autót használok, amely LPG/benzin vegyes üzemre van  átalakítva. Ez egy 18 éves Skoda Octávia I 1.6L  8 szelep. 75 LE 
 
Képek:







 


 

forumadmin
Az öreg rája, azaz a Manta visszarepít minket a nyolcvanas évekbe. Opeles körökben igazi legenda ez a típus. A Manta B a sportosabb stílus, a fiatalos ifjonti hév megtestesítője volt.
Hogy kezdődött a MANTA szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?
Az én MANTA szenvedélyem is, mint szerintem sokunké a MANTA-MANTA című filmmel kezdődött. Emlékszem még annak idején, amikor a parabola/satelit TV, (vagy egyszerűbben a tányéros TV-k) voltak a menők a német TV-adókról (PRO7,SAT1 RTL) még VHS- videomagnóra is felvettem, ráadásul, mind a két akkor készült filmet. Szerintem ezek a mai napig megvannak valahol az anyukámnál! Valószínűleg innen datálható a vágyam, vagy szenvedélyem az  Opel MANTA-k iránt. Sajnos, ekkor még nem volt lehetőségem, hogy legyen is egy. Azóta is minden hasonló öreg Opelt, persze főleg MANTA-t megbámulok az utcán.

Az első autóm egy a rendőrségtől kiszuperált, akkor 23 éves Zsiguli volt, aminek én voltam a harmadik tulajdonosa. Utána sikerült egy almazöld, egyesek szerint ”libafos zöld” (ízlés kérdése, mindenesetre egyedi volt a színe az biztos, mert minden ismerősöm vígan és vigyorogva jelezte, ha meg láttak valahol) 4 ajtós  ASCONA B-re szert tennem.  Ez autó már majdnem megadta a MANTA érzést. Kb. két év nyüstölés után ezt is eladtam egy kisebb műszaki hiba miatt, amit akkor nem tudtam megoldani/kezelni. A mai eszemmel, illetve Opeles tapasztalatommal és ismeretségeimmel biztosan nem tettem volna meg. Ez után évekig nem volt semmilyen Opelem. 
2008-2009 környékén úgy gondoltam, eljött az ideje, hogy legyem végre egy Opel MANTA-m. Hosszas keresgélés, illetve tanakodás, valamint a TV-ben akkor futó igen népszerű autós műsorok hatásra  egy erősen felújításra váró autót szemeltem ki Esztergomban. Akkor még nem tudtam, hogy ezzel egy 4-5 éves kaland veszi kezdetét. Az autót szó szerint szatyorban vettem meg. Egy tréler és egy platós kisteherautóval tudtam elhozni haza. Ezek után fél évig csak a kert egyik végéből a másikba tologattam, takargattam, mire bekerült a garázsba.  

A teljes felújítás vette kezdetét az utolsó csavarig szétszedtem. Innentől lendületesebben haladt a történet. Homokfúvást követően, egy rövidebb életnyi lakatolás, újra fényezés, airbrush-val a tetőn következett. Közben, az összes csavart, futómű alkatrészt és egyebeket megtakarítottam, felújítottam (ezek is homokfúvás, szinterezés, sárga horganyzás /mivel a kadmiumozást már nem engedélyezik csakis repülőgép alkatrészeknél speciális engedélyek birtokában/, flokkolás, stb. kerültek).  A kopó-fogyó alkatrészeket felújítottam, felújítattam.  Amiből lehetett újat vettem.


A MANTA Clubot (MOMC) ekkor kerestem fel és sok alkatrészt tőlük szereztem be. Szerintem már időnként az agyukra is mehettem annyit jártam hozzájuk. A futóműbe egyedi zöld poliuretán szilenteket gyártattam. Szóval, végül is egy izgalmakkal teli 4-5 év után 2015-ben ismételten sikerült forgalomba helyezni az autót. Ez sem volt akadályoktól mentes (szélesítés, egyedi kis rendszám, eltűnt törzskönyv, stb.), de végül is sikerült. 12 hétnyi várakozás után a hivatal még az egyedi méretű rendszámtáblát is ki tudta magából nyögni.

Innentől kezdve igyekeztem minél több találkozón, rendezvényem részt venni (Oldtimer Premier, Autó és Kávé, Parkoló Parádék,  Blitz Weekend, stb.) 2017-ben a múzeumok éjszakáján még a nagy közönséget is autóztattam Kiss Lalival együtt képviselve a MANTA Clubot. 2017-es Orfűi Blitz Weekenden két díjat is kaptam. Persze közben elég sok apró hiba jött elő, ami miatt folyamatos szerelés, javítást igényelt az autó. Legnagyobb gond az alacsony olajnyomás volt meleg motornál, alapjáraton. Ezt minden igyekezetünk ellenére nem tudtuk megoldani.


Azért már kezdtem élvezni a MANTA-zás örömeit. Örültem nagyon, hogy sikerült az összeépítés. Az apróbb motor problémák miatt elkezdtem tervezni egy erősebb új motor beépítést (kicsit több cm3, dupla WEBER karburátor, stb.) Sajnos ennek a törekvésnek az eredményeként az új motor is rövid időn belül tönkre ment (hajtókar csapágy menthetetlen módon). Pedig még egy jót sem autóztam vele  !

Jelenleg a vásárláskor kapott eredeti motort használom, ami közben egy kisebb felújításon esett át párhuzamosan az erősebb motor építésével együtt. Gyakorlatilag újra szét-összeszerelés, gépmunka (főtengely köszörülés, új gyűrűk, stb.) utáni újbóli összeépítést követően. Persze az erősebb motorépítésén ismét dolgozunk az ismerőseimmel, de ez még egyelőre még készül, mondhatni „under construct” .
Ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban?
Mióta megvan a MANTA-m a munkám során inkább céges autókat, mint sajátot használtam, Ford Focus MK I., MK II.,Opel Vectra B Caraván 2.0 DTI, VW Jetta, meg ami éppen kéznél volt. (Természetesen az Opel saját tulajdon volt ). A jelenlegi munkám kapcsán mondhatni inkább „földön futó” vagyok,mert inkább tömeg közlekedem, mintsem hogy autózzak. Egyébként a párom SUZUKI SX4-t nyüstöljük, illetve ebben az évben lett ismét új autónk egy KIA

Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb tuningok, módosítások felsorolása.
Először is a legszembetűnőbb a 400-as szélesítés, 4 kockalámpás homlokfallal, 3 részes szárny hátul. MANTZEL első lökhárító Egyedi AIRBRUSH a tetőn (Bálint Latya és Juszuf közös munkáját dicsérve) Szolid 3 cm ültetés (TA-Technik rúgók és gátlók), elől 8*15”  ET13, jelenleg 215/51R15 (korábban 225/50R15 gumikkal) Hátul 11*15” ET-10 felni 285/40R15 gumival (akinek van ebben a méretben eladó felesleges gumija szóljon!) Torsen hátsó difi Minden csavar, bilincs sárga horganyozva, futómű és egyéb elemek gyöngyözve, és/vagy szinterezve, fényezve (szelepfedél, olajkartel) Egyedi 4 leömlős 50-es kipufogó rendszer Szokásos sötétített, biztonsági fóliázott üvegek, újra kárpitozott ülések, új belső tető és oldalsó kárpitok, flokkolt műszerfal, közép konzol, átalakított középkonzol fejegység számára minden más gyári „eskű”, ahogy szokták mondani. ami nincs beépítve egyedi fényezésű (logó) tanksapka ajtó és üzemanyag tank Milyen változtatásokat tervezel?
Egy kicsit erősebb motort, amin végre alapjáraton is jó lesz az olajnyomás. A másik az új ajtó kárpitok felszerelése.
Mi lenne a 3 kívánságod az autódat kapcsolatban?
Végre hiba mentesen működjön a motor Eljutni nemzetközi találkozókra is +Airride futómű? Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Mantád örömmel?
Természetesem egy másik MANTA-ért. A filmben szereplő MATTING tuningos szélesítéssel, motor pedig 2.4 CIH 16V+kompresszor.
Fejben még egy E1 rekordra is gondolok hófehér fényezés, kék plüss belsővel, 4 sebességes automata váltóval. Legvégső soron a lehető legnagyobb benzinmotoros (nem az 1.5 turbó) INSIGNIA GSi még szóba jöhet ,turbó, 4x4, sibedach, bőrülés már nem kell!
Írta: Laczkovics János
Képtár: 
 
 

forumadmin
Ünnepélyes keretek között legördült a szalagról az új Opel Corsa első sorozatban gyártott példánya a PSA Csoport spanyolországi gyárában, Zaragozában. Az eseményen részt vett VI. Fülöp spanyol király, Carlos Tavares, a PSA Csoport igazgató tanácsának elnöke valamint Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója.
Opel Corsa teljesen új, könnyűszerkezetes alapra épült, légellenálása a kategória egyik legjobbja, javult a menetdinamikája miközben csökkent a fogyasztása. Az új nemzedék legkönnyebb változata alatta marad a bűvös ezer kilónak.  Elődjéhez képest tekintélyes 108 kilóval lett könnyebb ez a modell, holott nem sokat változott a 4,06 méteres hosszúság. Az új, hatékony motorpalettának köszönhetően jelentősen csökkent az új Corsa fogyasztása és károsanyag kibocsájtása .
„A Corsa nem csak a legutóbbi évtizedek egyik legsikeresebb modellje a maga 14 milliós eladott darabszámával, de fontos mérföldkő az Opel elektromossá válásának a szempontjából is. A jövő év elejétől Zaragozában már a Corsa teljesen elektromos változata, a Corsa-e is készül. A Corsa-e lesz az első elektromos Opel, amelyet Európában gyártunk. Világos jelzés ez a Zaragozai gyár számára, hiszen a jövőt megalapozó stratégia, az Opel elektromossá válásának programja indul itt” – mondta Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója.

A Corsa-e 100 kW-os (136 lóerős) meghajtásával, a WLTP szerint mért 330 kilométeres hatótávjával mindenki számára elérhető elektromobilitást ígér. Az ugyancsak az év elején érkező Grandland X Hybrid4 modellel együtt a Corsa-e az elektromos korszak nyitányát jelenti az Opelnél, amely 2024-ig minden egyes modelljéből kínál majd elektromos változatot.

forumadmin
Corsa csak november második felében érkezik a magyarországi márkakereskedőkhöz (a Corsa-e jövő tavasszal) – mit kerestek tehát itt az új Corsák?

Az Opel központi marketinges csapata a magyar fővárosban forgatta az Opel Corsa reklámfilmjét, erre hoztak ide egy piros „GS line” benzines Corsa modellt és egy narancssárga elektromos Corsát. A két autóhoz, két történetet, két külön reklámfilmet forgattak, de mindkettőhöz Budapesten készültek a menet közbeni felvételek.
Ez a valóságban úgy nézett ki, hogy az üres Alkotmány utca elejére beállt valamelyik Corsa, elé a darus kamerával felszerelt különleges stáb kocsi, majd közel padlógázzal nekilódult a „szerelvény” és végig nyomták az utca végéig. Majd ugyanez történ újra, meg újra úgy, hogy közben a kamera más és más szögből vette az autót.

Ez már a negyedik Opel reklámfilm, ami részben vagy egészben Budapesten készült. Az Opel központból érkezett marketing szakértő elmondta, hogy a magyar főváros kiváló lehetőségeket biztosít egy ilyen forgatáshoz, meg van a műszaki és szakmai infrastruktúra és ami „jó egy hollywood-i produkció forgatásához, az természetesen jó egy profi reklámfilmhez is”. 
A műszaki felszereltség egyetlen – igaz nagyon különleges – darabja érkezett külföldről, ez a „Russian Arm”, a matt feketére matricázott darus kamerával szerelt stáb kocsi, amelyben menet közben egyszerre négyen dolgoznak a felvételeken. A „Russian Arm” név onnan jön, hogy a rendszert egy orosz mérnök fejlesztette ki és az egész világon alig pár tucat létezik belőle. Az autóban külön helyet foglal el az operatőr, aki a kamerát kezeli, mellette a hátsó ülésen egy kolléga, aki a daru mozgatását irányítja, a csomagtartóban kialakított helyet pedig a fókuszért, a kép élességéért felelős szakember foglalja el.

A Corsa és a Corsa-e reklámjával majd csak novembertől találkozhatunk, a történetekről, a részletekről most még semmit nem árultak el, de ha valaki jól oda figyel majd a mozira felismerheti egyik-másik budapesti utcarészletet. Az Alkotmány utca mellett Corsa felvételek készültek többek között a Megyeri hídon, a pesti alsó rakparton és a Nyugati Pályaudvar előtt is.
 



forumadmin
Aki követte az elmúlt két év autóipari fejleményeit, az akár meg is lepődhet a cím láttán, hiszen az elmúlt két évben – amióta a PSA csoport megvette a General Motorstól az Opelt – az Opellel kapcsolatos írások egy része azt feszegette, mennyire lesz Peugeot az Opel?
A téma érzékeny, hiszen az Opelnek, mint német márkának kulcsfontosságú, hogy megőrizze az identitását. Kétségtelen, hogy a General Motors tulajdonlásának 90 éve (!) alatt az nem igen volt téma, hogy az Opel mennyire amerikai, pedig a GM családban is jó néhány közös platform és technológia került a különböző márkák autóiba, de  úgy, hogy mindegyik az maradjon ami – tehát az Opel egy innovatív német márka. A PSA (Peugeot/Citroen(DS) csoport tulajdonába kerülése persze nagy visszhangot kapott és sokan attól féltették az Opelt, hogy a más technológiai bázison épülő jövőben autók „franciásak” lesznek.
Kétségtelen tény, hogy a radikális váltás azzal járt, hogy az új Opelek számára elérhető platformok és egyéb technológiák a PSA csoporton belül elérhető „Lego készletből” érkeztek. Mind a mai napig rejtély, hogy amikor az Opel és a PSA még a vétel előtt vagy három évvel megállapodott közös SUV és kishaszon jármű fejlesztésben, vajon megfordult-e bárkinek a fejében, hogy az Opel 2017-ben a PSA csoport részévé válik. Akár igen, akár nem, a korábban elkezdett együttműködés azt eredményezte, hogy a tulajdonos váltással egy időben bemutatkozott az első közös „gyermek” a Crossland X, azt rövidesen követte a nagyobb SUV, a Grandland X és ma már sikeres tagja az Opel kishaszonjármű családnak az „ÉV Haszonjárműve” díj nyertese, az új Opel Combo. Ebben az időszakban fejlesztési szempontból az volt a kulcs, hogy a piacra kerülő Opel újdonságok ne csak külső és belső megjelenésre, hanem kezelhetőségre, vezethetőségre, érzésre is igazi Opelek legyenek.

A közeljövő igazi megmérettetése az új Opel Corsa lesz, itt az Opel legsikeresebb modelljének hatodik generációjáról beszélünk. Az ősszel megjelenő kisautó első exkluzív tesztjei pontosan azt igazolják, hogy az autó feszes, jól, sőt akár sportosan is vezethető, olyan technológiákat kínál – például kategória első Led mátrix világítást és infotainment rendszert – amelyek igazán Opelesek.
De hogy jön ide a kérdés, hogy mennyire Opelesedik a Peugeot? Valóban, a PSA csoporton belüli integráció és fejlesztés még nem tart ott, hogy ez a kérdés felvetődjön. Pedig, ha valaki nyomon követi az Opel berkeiből tudható információkat, az olyan műszaki területekre bukkan, amelyeken az Opel az egész cégcsoport szempontjából kiemelt szerepet kapott a fejlesztésben.
Rüsselsheimben, az Opel Fejlesztő Központjában foglalkoznak például az alternatív meghajtások, ezen belül is az üzemanyagcellás autók fejlesztésével. Az egyre inkább elterjedő elektromos és más alternatív meghajtások az egész autózási kultúra megváltozását vetítik előre. Ezek között van az önvezető autók megjelenése – az ehhez kapcsolódó PSA fejlesztések ugyancsak az Opelnél vannak. Ha a hagyományos technológiákat nézzük, Rüsselsheimben dolgoznak egy új generációs 1.6-os benzinmotoron, itt fejlesztik a jövő manuális sebességváltóit és ugyancsak az Opelnél dolgoznak a következő évek, évtizedek kishaszonjárművein.
Idő kérdése tehát, hogy válaszolni lehessen a kérdésre: Mennyire Opelesedik a Peugeot? Pontosabban idő kérdése, hogy senki ne firtassa, hogy a cégcsoport márkáinak műszaki tartalma milyen náció mérnökeinek a munkáját dicséri, hiszen addigra az integráció olyan fokára ér el a cég, amikor a kérdést már értelmetlen feltenni is.

Egy biztos: az Opel egyértelműen profitált a tulajdonos váltásból. A két évtizedes veszteség után már tavaly az első félévben félmillió eurós nyereséget produkált az Opel és az idei első félévi adatok még meggyőzőbbek: 700 millió euróval járult hozzá az Opel a PSA kiemelkedő pénzügyi eredményeihez.Az átmenet, amikorra minden modell közös platformra kerül, a tervek szerint 2024-ig tart. Addigra valamennyi Opel modellnek lesz elektromos változata és a márka nemcsak európai pozícióit hivatott megőrizni és erősíteni, hanem globálisan is akar terjeszkedni.
Forrás: Opel

forumadmin
Az Opel három világpremierje a szeptember 12-22.-i Frankfurti Autószalonon az új Astra, hatékony motorokkal, az összkerékhajtású Grandland X Hybrid4 (WLTP1-fogyasztás: 1,6 l/100 km, CO2-emisszió 37 g/km, NEDC2-fogyasztás: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2; súlyozott, kombinált, ideiglenes adatok) és a Corsa teljesen új hatodik nemzedéke. Az eddig 3,6 millió gazdára talált kiskocsi-bestseller elektromos hajtású is lesz, sőt készül versenyváltozat is, a Corsa-e Rally – egy igazi „Villámautó”, de emisszió nélkül! A Corsa világbemutatóján egészen különleges vendég lép fel az újdonság mellett, egy ritka, 1987-es Opel Corsa GT. A fitt veterán Portugáliából saját keréken gurult a régi autókat gondozó Opel Classic-hoz Rüsselsheimbe, majd folytatja útját a frankfurti IAA-ra.

Egy igazi ritkaság az első Corsa-generációból az Opel kiállítási standján Igazi időutazás: 2700 kilométer egy 1987-es autóval Portugáliából Frankfurtba A Corsa hatodik nemzedékének világpremierje áll a kiállítás középpontjában Vérvonal: a sportos Corsa GT-től az akkumulátoros-elektromos Corsa-e Rallyig „Opel sosem kop el” – 2700 kilométer Portóból Zaragozán át Rüsselsheimbe

Eltartott egy ideig, mire talált az Opel Classic csapata egy ritka Corsa GT-t az első generációból. Az eredetileg Spanyolországban forgalomba állított kocsi egy portugál garázsban felejtődött. A kicsi, nem túl ismert Gran Turismo Porto kikötője mellett várta, hogy elinduljon Németország felé. A típust 1985 áprilisától 1987 őszéig gyártották. A GT a Corsa SR örökébe lépett, 1,3 literes négyhengerese karburátorral teljesített 70 lóerőt. Az akkor igen erősnek számító motorja és decens spoilerei elbűvölték mindazokat, akiknek nem telt az extra-erős GSi-re – de azért repeszteni akartak. Akkoriban műszaki csemege volt, hogy nagyobb sebességnél ötfokozatú sebességváltó csökkentette fordulatszámát és benzinszomját.

Meglepően halkan és könnyedén halad még ma is a forgalommal a Corsa GT. Futóműve mellőzi a túlzott keménységet, kormánya a holtjátékot és kombinált műszere az adatdömpinget. A szokásoson kívül azért mutatja az olajnyomást és a fordulatszámot. Fogyasztása megegyezik az akkori gyári adattal – hat liternél ritkán iszik többet száz kilométeren. Segítségére van ebben csekély, 750 kilós menetkész tömege, amelyből nagyszerű,10,71 kilogramm per lóerős teljesítménysúly adódik. Portugália és Rüsselsheim között a Corsa GT ellátogatott a zaragozai üzembe, ahol anno, 1987-ben legurult a futószalagról. A szerencsés kis fickó nemcsak a gyár területére hajthatott be, hanem a szereldébe is. Amikor a sárga GT beállt a futószalag mellé, sokan jöttek oda, fiatalkori barátjukként üdvözölték, felelevenítve történeteket a gyár kezdeti idejéből.
Kelet felé utazva eljutott Barcelonába, átszelte Franciaországot, Bázeltől a Rajnát követte – összesen 2700 kilométert tett meg a 32 éves Corsa GT, amelyet anélkül indult el Portugáliából, hogy bármilyen javítással felkészítették volna a hosszú útra. Aztán eljutott Rüsselsheim üzemcsarnokába, ahol már alig várták az Opel Classic emberei.

Projekt „IAA 2019“: fitt nyugdíjasból a kiállítás sztárja
Spanyolország és Portugália napsütése jót tett a Corsa GT-nek. Leélte éveit sózott utak, rozsda, koccanás nélkül. Még mindig jó formában volt és így találták ezt a TÜV műszaki vizsgabiztosai, akik friss német rendszámtáblát szereltek rá. Csak ezt követően jött a legnagyobb ellenőrzés – az Opel Classic szakértői nagyítóval vizsgálták át szerzeményüket. Sok szem sokat lát, alaposan végignézték a Corsa GT szögletes karosszériáját, és találtak is kisebb-nagyobb szépséghibákat: horpadást a tetőn, hibás feliratot, karcot az üvegeken, szakadást az üléshuzaton, nem eredeti kürtöt – úgyhogy alkotóelemeire szedték szét a kocsit.


A veterános és a szervizes csapat összedolgozott, Dieter Eder szervizfőnök és Thorsten Götz vezető szerelő beindította az „IAA 2019“ projektet. Lépésről lépésre rakták helyre a Corsa kirakós játékának elemeit – elsőként a generálozott hajtóművet építették be, majd az újra csapágyazott kerékagyakat, az új lengéscsillapítókat és rugókat. A frissen fényezett karosszériára új díszlécek és odaillő GT-feliratok kerültek, az alufelnik az eredetiek maradtak. Végül új üvegeket raktak be, egy Opel márkakereskedő raktárából. A Corsa GT újjászületve kezdheti el második életét, amely egy igazán ünnepélyes alkalom lesz: a 68. IAA, Frankfurtban. Az Opel standján (D31 a 11.0-s csarnokban) megcsodálhatják majd meg a látogatók a frissen restaurált Corsa GT-t. Kétség sem fér hozzá, hogy emeli majd a hatodik Corsa-nemzedék világpremierjének fényét!

  • Who's Online   1 Member, 0 Anonymous, 82 Guests (See full list)

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.