Jump to content

Cikkek

Cikkek kezelése

forumadmin
Legyél Te is Klubtagunk! Csatlakozz a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületéhez! Légy részese a klubéletnek és támogasd tagságoddal az opelforum.hu oldalt és éves találkozókat a Hungarian Blitz Weekendet! A klubkártya ára, 2003 óta változatlanul 5.000 Ft
 
 
 
Kiknek ajánljuk?
Minden olyan Opel-esnek! Akik szívesen lépnek be, mert fontosnak tartják a klubéletet. Akik támogatnák egy adószámmal rendelkező egyesület munkáját. Akik szeretnének minél színvonalasabb Opelos találkozón részt venni és nem mindegy számukra milyen minőségű az. Akik már rendelkeztek tagságival és MOTE klubtagok szeretnének lenni újra. Akik használják, értékelik kedvezményeinket. Kedvezmények:
Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó EDC kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30% MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE!
Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között
gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel A jelentkezés menete:
Regisztráld magad a www.opelforum.hu oldalon! A regisztráció folyamán töltsd ki megfelelően a személyes adataidat Nézelődj, olvas, írj a fórumon. Ha úgy érzed vegyél részt pár találkozón . Amennyiben szimpatikus a társaság, akkor csatlakozz hozzánk! Fizesd be a kártya díját, mely a belépéstől számítva 365 napig érvényes. A fizetés módja átutalás, vagy bármely Budapest Bank fiókban bankszámlára befizetés. Számlaszám: Budapest Bank: 10100826-02289900-01003004. Közleményben írd meg a fórum neved.  A befizetést jelezd nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre.
 

Kölyök
Szia Hemi! Milyen autó van nálad? Crossland X, kipróbálod? ŐŐŐŐ, milyen motor? 1.2, 3 henger...82 lóerő... 118 nm...
Tulajdonképpen felkeltette az érdeklődésem, hogy a 21. századra jellemző downsizing, hogyan jelenik meg Opeléknél. Volt már szerencsém 3 hengerhez Suzukinál, így előítéletekkel teli érkeztem az autóhoz.
Nézzük a formát. Ahogy sétáltam a parkolóba az autóért, elég messziről szemet szúrt, a magasságának és színének köszönhetően. Kicsit teherautós feeling, de nekem nagyon bejön. A két első fényszóró, nagyon karakteres. Ezzel telitalálatot lőtt az Opel már az első megjelenéskor. Más márkával összetéveszthetetlen helyzetjelzőt már messziről felismerjük ha a tükörben látjuk!


A hátulja a megszokott vonalvezetéstől teljesen eltér, és milyen jól sikerült! Oldalról nézve az autót, olyan, mintha tolóajtós lenne. Kicsit buborék a forma, viszont azt egyből lehet látni, hogy a fejtér hátul sem szűkül, 190 centivel még a lábam is elfért, amiben szerepet játszott a Családi csomag, mint extra, mely tartalmazza a hátsó ülések állításának lehetőséget, 15 centi előre-hátra. Fontos kiemelni, hogy ez külön külön állíthatóságot jelent!

A teljes kulcsmentesség Nekem nagyon bejön, mindenkinek ajánlom, hogy éljen ezzel az opcióval, bármilyen márka esetén, DE. Itt nem gombot találunk, hanem amikor a kezünkkel rányúlunk a kilincsre, akkor történik meg a csoda. A gombos verzió kicsit jobban tetszik számomra, de biztos meg van az oka, hogy ilyen. Indítás szokásos start/stop gomb, kulcs meg maradhat a zsebben.
 
Beültem, beindítottam az autót és felhördült a 3 henger. Ki kéne tolatni, rükverc jobbra hátra... Tessék? Következő meglepetés, hogy kb. a hátsó ülésig tartott a váltó útja. Gyors telefon, mert eddig ilyennel nem találkoztam, és megerősítettek, hogy igen, ez tipikus Peugeot. Hát jó, ezt majd megszokjuk, nem feltétlen baj ez, egyébként pedig nagyon nagyon pontos, és könnyen mozgatható. Egyedül az útja szokatlanul hosszú.
A futómű elég erőteljesen áthozta az útminőséget az utastérbe amin meglepődtem. Hiába 17", ballonos gumik voltak az autón, tehát valóban a futóművet okolhatjuk. Az biztos, hogy stabilan tartott minden kanyarban, egyszer sem tűnt bizonytalannak, de talán ha 4 fő ült volna benne, cuccokkal együtt, akkor puhult volna az érzés. Mindenesetre, ha csak kicsit lenne lágyabb a futó, még nem hiszem, hogy 4 fő összeültetné!
És a motor.
Maximum teljesítmény: 82 LE / 5750 Fordulatszám
Maximum forgatónyomaték: 118 /2750  Fordulatszám
Ha a 3 henger hangját ki tudnánk szűrni, senki meg nem mondaná, hogy kevés henger és kevés lóerő. Nagyon érdekes karakterű motor, ugyanis alacsonyabb fordulatszám tartományban is jól autózható, nem nyögvenyelős és erőlködő. Nem kell lerajtolni a lámpánál, hogy elinduljon, és előzések előtt sem kell vadul visszaváltogatni. Autópályán gond nélkül tartja a 130-at, és nem forog 4 ezret, mint egy XER opc, ha előzni kell maradhat 5-ben és hajrá. Mondjuk azért hely kelleni fog.

Nagyon meglepett ez a motor, ugyanis a hangján kívül és az alapjárati rázáson kívül, semmi jel nem utalna arra, hogy itt bizony egy erős downsizing kúrán átesett motor ketyeg.
Biztos ami biztos, felvittem a Galyatetőre is. Másztunk felfelé szorgosan és semmi ellenállás, vagy tiltásig forgatás. Igazán megnézném a nyomatékgörbéjét. Valahogy nagyon eltalálták!

Legkisebb mértékben sem küzdött. Nem volt olyan, hogy gyorsítanék, Ő meg lassul, vagy megáll, a szokásosnál nem kellett sokkal nagyobb gázt adni az emelkedőn elinduláshoz.

 
A turbós verzióhoz nem volt szerencsém, melynek az adatai:
Maximum teljesítmény: 130 LE /5500 Fordulatszám
Maximum forgatónyomaték: 230/1750 Fordulatszám
Nem feltétlen horror összeg a turbós motor, viszont így látatlanba nem tudom elképzelni, hogy szükség lenne rá. Nem csak arra gondolok, hogy több a hibalehetőség a későbbi években, hanem, ha ez a motor ennyire ki tudta elégíteni az igényeket, kb. 7 literes fogyasztás (920km) környékén, akkor miért bonyolítsuk az életünket? 
A fényszórók mostanában egytől egyig a kiskedvencemmé válnak. Ledes mivolta garantálja a napsütéses világosságot az éjszaka közepén is, és automatán le is kapcsolja, még mielőtt valakit zavarna. 
Utastérrel semmilyen probléma nem volt. A kivilágított kezelőszervek tökéletesek, vannak klímakezelő szervek, amiket egyébként a PSA már integrált az infotainment rendszerbe, de itt még megmaradt a hagyományos verzió. 



 
Összességében nekem kellemes csalódás volt! Megmondom őszintén, tényleg sokkal sokkal rosszabbra számítottam!
UI: A kezem közé került egy Grandland X 1.2 Turbó.... Kell az a turbó :D



forumadmin
Harmadik helyen futottunk be az ötvenedik Kékszalagon az Opel - 5050 Fifty-Fiftyvel! A dobogó minden fokát megjártuk már így a történetünkben, de ebben a zsenge szélben és ilyen erős mezőnyben ezt jó eredménynek tartjuk. Mivel a hajónk is, sőt a kormányosunk is 50 idén, gyorsan elfogyasztunk ugyanennyi sört is. Köszönjük, hogy drukkoltatok nekünk és figyeltetek minket a tévében és itt!!! A 2018-as 50. Kékszalag csapata: Józsa Márton, Kelemen Tamás, D'Albini András, Németh Áron, Majthényi Mátyás, Lukáts Csaba és Adorján Csaba. Rib Kiszelka Gábor, fotó és szöveg Jóka Gémesi. Találkozunk holnap a Speed Race versenyen itt a kikötő elött 15 órakor! Kitartás Minden versenyben lévő hajónak, a hősök Ti vagytok!

Forrás : Opel - 5050 Fifty-Fifty

forumadmin
-Kezdjük a sort  Dalmandi Martinka Péterrel és csapatával a CORSILLA TEAM-el.A szimpatikus csapat 2. lett a márciusi opel kupán,aztán kétszer voltak a WestDragrace rendezvényén,természetesen kupákat onnan is vittek haza.Elmentek Horvátországba is (Osijek) ahol az idő alapú verseny mindkét napján értékes 3.helyezést értek el.Fertőszentmiklóson rekordott ment a Saab motoros corsa , 11,427 másodperc alatt futotta meg a 402 méteres távot.Gratulálunk neki és a Schubert tuning tagjainak is akik maximálisan támogatják Martinka Petit!


- Bertók Ernőt szerintem nem kell bemutatni senkinek,a tavaly futott OPEL rekordját sikerült idén megjavítani, legújabb 402 méteres rekordja 10,525 másodperc lett.A technika ördöge megviccelte őt is,idén folyamatosan szervizelni kell az astrát mert rosszalkodik.Hol egy dugattyú,hol egy motorblokk,hol egy váltó.Sajnos az ő szintjén rengeteg pénzt felemészt ez a technikai sport.Opel kupa első hely,a licences Dragracing bajnokságban  mindig dobogón volt amikor eljött.


-Nézzünk körül az amatőr,utcai autókkal versenyzők között is.


-Molnár Dániel kis termete ellenére nagy fába vágta a fejszéjét.C Vectra 2.8 V6-ot kezdett el tuningolni,turbót cserélt,nagyobb kipufogó rendszert tettek alá,chippelték.Első versenyén ez a hatalmas családi autó a fizikát hazudtolta meg ,erre utal a 14,014 mp-es idő.Kíváncsian várjuk hogy az év második felében mennyivel tudja levinni még ezt az időt.

-Kevés Calibra jár ki versenyezni,de aki jön az lelkes.Kölgyesi Dániel is a lelkesek táborát erősíti,Finn kasztni,finom futómű, C374-es áttételű váltó, i500-as vectrából származó 2.5 V6 motor,hengerenkénti leömlők stb stb.
Eddigi legjobb ideje 15,00 mp.

-Kisdomsa Krisztián szépen csendben az elmúlt 4 évből NEGYEDSZER (!!) is  megnyerte meg az Opel kupa O2-es kategóriáját.A B Corsa C20XE motorral szerelt masinájának nincs ellenfele úgylátszik.Gratulálunk! Egy szép képet találtam róla :D ,kb ilyen laza a srác az életben is!Legjobb ideje 14,4 mp.

- F Astra C20LET. Jól hangzik ugye?Ki ne szeretne ilyet??Egy jó GSI egy turbós motorrall?Fincsi!
-Ismerek egy srácot,megjárta már ő is a hadak útját,  kitartása példa értékű.Szépen csendben néha megjelenik egy-egy  versenyen, megy egy két futamot,aztán nem látom jó ideig.De mindig hagy maga után azért  egy eredményt. Idén 12,913 másodpercet futott a csigás!Tudtommal ez neki egyéni rekord,gratulálok Flex!! (Loránd)

-Vannak olyan emberek akik a régi bevállt 8 szelepes motorokat reszelgetik.Nyári Tivadar is közéjük tartozik, F Astra sedan masinája 15,755 másodpercet tud 402 méteren,ez nagyon jó idő egy 1,8 8v-től.A Kunmadarasi bajnokságban kétszer is  dobogóra állhatott a kategóriájában.


- Jászberényi Alex első féléve nem úgy sikerült mint ahogy eltervezte.Rosszalkodott az Astra,de remélhetőleg az év második felében megmutatja a méregfogát.14,1 mp-es ideje önmagáért beszél.Lelkes gyorsuló és első osztályú szurkoló is tud lenni. :D


-A tavalyi összefoglalóban már érezhető volt hogy a Pajtis Tibi 2018-ban odateszi magát a gyorsulási bajnokságban.Fejlesztettek a srácok,tengelyek és fokoló kerék szett került az Asconába.Hátra van még azonban a hengerfej könnyítés és az irható ecu programozása.Tibi jelenlegi csúcsa 13,387 mp és a Dragracing bajnokságban a 2-3. helyért harcol.Remek eredmény!

-Dudás István egy F Astra GSI-vel versenyezik,a Kunmadarasi bajnokságban folyamatosan dobogós helyezést ért el.Legjobb ideje 15,1 mp.
 

-Magamról is pár szót írnék.A Vectra V6 is kapott tengelyeket,fokolókat,padon is volt,felprogizták.Elég jól mozog a pályán,legjobb ideje 13,015 mp.Sok dobogót hozott az első félévben,remélhetőleg ugyanilyen stabil marad továbbra is.(egy db váltót kellett csak cserélni)


-Remélhetőleg sok sok új arc jön még az idei versenyekre.Kiskunlacháza,Kunmadaras,Tököl.Fertőszentmiklós szeretettel várja az OPELES társadalmat a 2018-as év második felében is.
Kellemes nyaralást és jó BLITZ WEEKENDEZÉST kívánok  mindenkinek!!

Üdv:L.Zoli

forumadmin
Az Opel Corsa GSi, második GSi-modellként, már nyáron követi az Opel Insignia GSi-t. A precíz kanyarvételt erőteljes, 1,4 literes benzines turbómotor  110 kW/150 lóereje és 220 newtonméter nyomatéka hajtja (fogyasztás[1]: városban 7,9-7,8 l/100 km, országúton 5,4-5,2 l/100 km, kombináltan 6,3-6,2 l/100 km, 147-143 g/km CO2). A Corsa 8,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, egészen a 207 km/órás csúcssebességig, majd ötödikben 9,9 másodperc telik el 80 és 120 km/óra között. Mindemellett csatlakozik az Opel Euro 6d-TEMP offenzívájához, hogy teljesítse az emissziós követelményeket is.
Erős sportgép örömautózásra, 1.4-es turbómotorral és hatfokozatú váltóval OPC-sportfutóműve csak úgy nyesi a kanyarokat Recaro ülések, sportkormány és külső karbonelemek A GSi-tradíció folytatójaként lép az Insignia GSi nyomába
Főképp kanyargós országutakon ígér nagy élvezetet a Corsa GSi vezetése. Motorjának tervezői nemcsak a nagy fajlagos teljesítményre – több mint 100 LE/liter – helyeztek súlyt, hanem az optimális reagálóképességre is. Így aztán a 3000 és 4500/perc között elnyúló nyomaték-fennsík és a kis fokozati lépcsőkkel áttételezett hatgangos váltó rendkívüli húzóerőt ad másodikban és harmadikban – minden előfeltétel adott egy parádés csapatáshoz!
Mindemellett maga a precizitás az Corsa GSi: az OPC-változatból ismert sportfutómű és a világító vörös féknyergek rendkívüli vezethetőséget és rövid fékutakat ígérnek. Ehhez illenek a kívánságra kapható 18 colos könnyűfém felnik, jól tapadó 215/40 R18-s gumikkal.
Az új Corsa GSi lenyűgöző hatását tükrözi vissza a markáns küllem – nagy légbeömlők, erőteljesen megformált géptető, prominens hátsó spoiler és finom rajzú küszöbök ragadják meg a tekintetet. A Corsa GSi csibészes arcát nagy, méhsejt-hűtőmaszk, a központi villámemblémából kiinduló díszlécek és versenyautós, karbonhatású tükörházak teszik jellegzetessé. A nagy, krómkeretű designelemek, amelyeket vízszintesen végigfutó fekete díszléc köt össze, valamint a motorháztető szintén fekete díszléce még jobban kihangsúlyozzák az úton stabilan álló sportkocsi benyomását. Hátulnézetből is erőteljes a stílus, a tetőszegély markáns spoilere kiegészítő leszorító erőt kelt; a sportos, krómozott kipufogóvéget az autó színére fényezett, határozott vonalú hátsó kötényperem szegélyezi.

Vegytiszta sporthangulat fogad az utastérben is: a Corsa GSi pilótája opcionális Recaro-Performance ülésben foglalhat helyet, kezével a sportkormányon. Egyesbe kapcsol a bőrbevonatú váltógombbal, rálép az alumínium sportpedálra – és indulhat az élményautózás!

 

Kölyök

Egy átlagos nap

By Kölyök, in Opel Média,

6:30 - Csörög az ébresztő. Kimásztam az ágyból, gyors zuhany + fogmosás. -Öltözés- Az előkészített fehér inget végig gombolom, a nyakkendőm igazítása közben pedig egy pillantást vetettem a tükörben a mai szettre. Lesz egy kemény tárgyalás, de megcsináljuk.. Óra felcsatol, irány a garázs.
7:00 - Ahogy közelítek felé, megint elcsodálkozom a méretein. Gyönyörű fekete, tökéletes a forma. A hátulján még lenne mit javítani, de ennyi hibája legyen.
7:01 - Kilincsre ráfog - Gomb megnyom - Ajtó nyílik. Start gomb és az autó beindul. A telefonom bedobom a szokásos helyére ahol az induktív töltő azonnal elkezd dolgozni. Kuplung kinyom, 1-es, indulunk. A garázs elég szűkös építésű, így a 4,9 méter hosszú autóval elég nagy kihívás egy lendületből kifordulni. Élesen fordulok balra, és a jobb eleje közeledik az oszlophoz, a PDC asszisztens már folyamatosan sípol. TUDOM, hogy elfér, de mégis bennem van az ideg. A középső kijelzőn megnyomom a kamera gombot, így a jel alá rejtett kis objektívnek köszönhetően, az autó teljes orrszélességében látom, hogy mi merre van. Kb 4cm az oszlop, el fogunk férni.
7:30 - 31 fok van kinn, én pedig az M1M7-es közös szakaszán vagyok Siófokra, a tárgyalás helyszínére tartva. A klima tökéletesen teszi a dolgát, de a fullbőr belső ilyenkor tudNA kellemetlenségeket okozni, pláne hosszú ujjú ingben... Amikor az extrákat X-elgettem, mindenki mondta, hogy ne legyen bőrbelső, mert szívás nyáron és télen. Tudtam, hogy igazuk van, ezért rendeltem úgy, hogy fűthető és hűthető is legyen... 3-4 órás autó út alatt sem izzadsz bele, legyen bármilyen meleg is.
7:36 - 1km- múlva, tarts balra... és a szélvédőre vetítve, pont a látómezőmbe, megjelenik egy piros nyíl.
Érkezik egy fontos e-mail, amire azonnal reagálnom kell. Az adaptív tempomatot beállítom 100km/órára, és a követési távolságot nagyra. Elkezdem írni a válasz e-mailt amikor heves sípolásba kezd valami műszer és a kormány balra tekeredik magától.
Annyira belemerültem a telefonozásba, hogy megfeledkeztem az M7-re vezető nagy balkanyarról, de a sávtartó asszisztens bekanyarodott helyettem, gyakorlagilag beavatkozás nélkül.
7:40 - A HUD jelzi, hogy már nincs 100km/órás korlát, a tempomaton állítunk egy keveset.
Az este keveset aludtam, izgultam a mai tárgyalás miatt. Hogy oldjam a feszültséget, bekapcsolom a masszírozó funkciót, ami a gerincem szinte teljes hosszában megdolgoz.
8:00 - Néha végignézem az autó vitális jeleit. Töltés, olajhőfok, gumiabroncsokban a nyomás... A kormányon található gombokkal, a félig digitális műszerfalon pillanatok alatt nyugtázom, hogy minden rendben.
Elmegy mellettem egy autó, látom, hogy lefotóznak a jobb1-ből...
8:01- A hűtött kesztyűtartóból előveszem az energiaitalt. Pont van elég idő, hogy hasson. Ahogy távolodunk a fővárostól, kedvenc rádióadóm elnémul, így a telefonomon található zenék között böngészek a középső kijelzőn, majd berakom a legújabb Szecsei mixet. A Bose hifi könyörög, hogy kicsit hangosítsak rajta, nem szereti, ha nem hagyják kiteljesedni. 
8:33 - A belső sávban veretek, miközben a külsőből mindenféle jelzés nélkül egy igazi idióta berántja elém. Az adaptív tempomat lekezeli.
8:45 - Begurulok a partner parkolójába. Az autók a padka mellett egy sorban állnak, de látom, hogy van egy lefoglalt hely. Az lesz az enyém. Ahogy elgurulok a hely mellett, az autó jelzi, hogy itt egy parkoló. A képernyő átvált felső nézetbe, így az autó körül 360 fokba látok mindent. Rükvercbe váltok, elindulok hátra és a kormány magától elkezd tekeredni. Egyből tökéletesen beáll, én csak a pedálokat használtam.
 Stop Gomb - Ahogy leállítom a motort, az ülés előlrébb csúszik az ülés. A közel 2 méteres magasságom miatt, a B oszlop mindig útba van kiszálláskor, ezért bekapcsoltam a "könnyő kiszállás" opciót.  Keresem a kulcsot, de eszembejut, hogy a laptoptáskámba van, úgyhogy nincs baj.
21:00 - Vége a tárgyalásnak. Elhúzódott.
21:05 - Sétálunk az autó felé, nyakkendő lazítás, hárman még feljönnek velem Budapestre. Gyanítom, hogy pokoli forróság lehet az autóban, ezért hosszan nyomom a nyitó gombot. Az autó szokásos fényjátékát eljátssza, és lehúzódik mind a 4 ablak, továbbá kinyílik a napfénytető. Még egy kicsit beszélgetünk.
21:10 - Beszállunk az autóba. Meglepődik a mögöttem ülő szintén 2 méter körüli magassággal rendelkező Úr, hogy a térde közelében sincs az én ülésem, és milyen óriási a hely hátul.
21:15 - Gurulunk a parton, és a semmiből, tényleg a _SEMMIBŐL_ egy erősen ittas férfi lép le az útra. Le se tudtam reagálni, addigra a vészfékező rendszer megállította az autót. 
21:30 - Megyünk az autópályán és magától felkapcsolódik a reflektor. Furán néznek a többiek, hogy előttünk azért van pár autó, de én mégse kapcsolom le. "Had vakuljanak?"
Ahogy haladunk el az autók mellett azt látják, hogy sosem vetül fény rájuk. A lézer led fényszóró felismeri az objektumokat, és kikerüli azokat, illetve úgy állítja a fénycsóvákat, hogy a szembejövőt se vakítsa el, viszont nekem maximális legyen a látótávolságom.
-Adaptív tempomat+sávtartó-
A jobb egyben ülő hölgy kicsit fázott, ezért a kétzónás klíma adta lehetőségekkel élt.
21:50 - Folyamatosan beszélgettünk, és kérdezték, hogy ennyire csendes-e az autó, magasabb sebességnél is. Felgyorsítottunk 200-ig, majd a tempomat. Ugyan olyan hangerőn tudtuk folytatni a beszélgetést. Minimális menetzaj.
23:00 - Nyílik a garázsajtó. A helyem két oszlop között van, elég egy apró figyelmetlenség és a fizetésem egy részét lapátolhatom a márkaszerviznek. 360 fokos nézet, (Egyébként a tükrök alljában vannak ezek a nagyon nagy látószögő kamerák) így már látom az oszlopokat, és az autót. 
Motor leállít - ülés előre - kiszállás. Gomb megnyom, autó bezár.
Sétálok el, majd kb. 10 méter után, visszanézek... 
<2036 KM, 4 nap , 8,1 Literes átlag...  ;) >








forumadmin
„Csak repülni szebb…“ – vágyakat és érzelmeket beindító szavak! Ahogy bevonult e szlogen a reklámtörténetbe, ugyanúgy vált klasszikussá a tárgya, a futószalagról ötven éve legördülő első Opel GT – az ellenállhatatlan vonzerejű, telivér sportkupé. Az akkori éppúgy, mint a mai, igazi álomautóként lett az autótörténet mérföldköve.
A jubileumi év nyitányaként az Opel GT május elején részt vesz a Bodensee-Klassik veteránralin, de az elkövetkező hónapokban további rendezvényeken is élőben láthatják rajongói.
 
Először 1968-ban gurult le a futószalagról az álom-sportkupé Sikere Európában és a tengeren túl is felülmúlta a várakozásokat Alig ötévnyi gyártás után halhatatlanná vált az Opel GT A jubileumi évben a Bodensee-Klassik veteránralin indul az Opel GT Experimental GT: tökéleteset alkottak az Opel fejlesztői
Az Opel GT pályafutása igazából nem ötven, hanem pontosan 53 esztendővel ezelőtt kezdődött, egy nagyot durranó rajtlövéssel: az 1965-ös Frankfurti Autószalonon mutatott be az Opel egy kétüléses sportkocsit, amely feltűnő vonalaival, alacsony orrával, alvólámpáival, öblös sárvédőivel és markáns hátsó kilépőélével robbantotta szét az európai autódesign addigi korlátait. Mivel erősen karcsúsított dereka emlékeztetett a klasszikus kólásüvegre, arról is nevezték el a formáját: ez lett a „Coke Bottle Shape“. Eredetileg egyedi szuperautó-tanulmánytervként sorolták be az illetékesek az „Experimental-GT“ modellt. A rendkívüli jármű designját Erhard Schnell és csapata hozta létre Rüsselsheim vadonatúj „Styling-studiójában“ – ez volt Európában az első ilyen egy autógyártónál.
Erhard Schnell emlékszik, mennyire titkolták az Experimental GT tervezését: „Kezdetben a formatervezők partizánakciója volt az egész, a főnököm nem is szólt róla az igazgatóságnak. Amikor azonban elkészült a tanulmányautó, és ki lehetett állítani Frankfurtban, már nem kerülhette el, hogy tájékoztassa a főnökséget. Rettentően aggódtunk az első, cégen belüli bemutató előtt… Nagy kő esett le a szívünkről, amikor elragadtatottan megtapsolták!“
Jól éreztek rá, hogy kell ez, hiszen lenyűgözően reagált az IAA közönsége és a sajtó: senki sem várt az Opeltől egy ennyire extravagáns sportkocsit. A lapok és a látogatók odavoltak a designért. Így aztán, hat évvel az első skiccek, és három évvel az IAA után, rekordidő alatt fejlesztették sorozatgyártmánnyá a GT prototípusát.
Határon átívelő együttműködés egy határokat nem ismerő autóért

1968-ban hagyta el az első Opel GT a gyárkaput, miután töviről hegyire tesztelték az Opel tesztpályáján, Dudenhofenben. A sportkupé egyébként már akkor német-francia együttműködés eredményeként számított valódi européernek: az Opelnél korábbi projektekből jól ismert Chausson és a Brissoneau & Lotz vállalta a lemezidomok préselését, hegesztését, a fényezést és a belső berendezést, aztán Németországban szerelték be a motort és a futóművet.
A GT vevője kétféle motor közül választhatott: a Kadett-család 1,1 literes négyhengerese 60 lóerőt adott le, a Rekord-sorozat 1,9-ese pedig 90-et. Kezdettől a GT 1900 volt különösen kedvelt, hiszen 11,5 másodperces gyorsulása nulláról százra, illetve 185 km/órás csúcssebessége megdobogtatta a sportos beállítottságú autósok szívét. A teljesítményt alapkivitelben négyfokozatú manuális sebességváltó továbbította a hátsó tengelyre, az opcionális háromfokozatú automatát Európában alig néhányan rendelték meg, de annál többen választották az óceán túloldalán.
Friedhelm Engler, az Opel külső designért igazgatója, nagyra értékeli az akkori felelősök eljárását: „Már eleve nagyon vagány dolog volt front-középmotoros koncepciót javasolni a B-Kadett alapján. Ahelyett, hogy a nagy szériából kevertek volna bele külső elemeket, bevállaltak egy igazán nagy dobást, egy valódi Gran Turismót. Volt ebben valami szemtelenül merész. Mondhatjuk, hogy a GT acélba öntött bátorság!“
Kívül-belül forradalmi
A szériaautó karosszériája jelentősen különbözik az ős-GT-től – de előnyére: még mutatósabb lett. Eleje testesebb, az első túlnyúlás rövidebb. A szívórendszer fölötti kidomborodások laposabb géptetőt tettek lehetővé, és az Experimental-GT sarkos fényszórói kerekded alvólámpáknak adták át a helyüket, összetéveszthetetlen, még emocionálisabb arcot adva a sportkupénak. Erőt sugárzó, mégis lendületesen elegáns vonalai ugyanakkor remek aerodinamikáról gondoskodnak, valósággá téve a repülős reklámmondatot: a teljes szélességű hátsó kilépőél elegendő leszorító erőt ad ahhoz, hogy nagy sebességnél is biztosan feküdjön az úton a kupé. A fejlesztési időszakban egyébként támadt némi problémájuk a mérnököknek, ha nem is műszaki, hanem titoktartási természetű – az 1968-as sajtójelentés szerint „sehol sem lehet észrevétlenül megjelenni az új modellel, mert áramvonalas formáját lehetetlen álcázni“.
Akárcsak küllem, pazar az utastér is. Kagylóülések, háromküllős kormánykerék és modern körműszerek teremtenek olyan atmoszférát, amely húrokat pendít meg a vevők és a rajongók szívében. Ám mindemellett nem feledkeztek meg az Opel konstruktőrei az utasok biztonságáról sem: a hárompontos biztonsági öv, a borulás- és oldalütközés-védelem, a stabil utascella, a csuklós kormányoszlop és sok egyéb részlet etalonnak számított akkoriban.

Sportsikerek és rekordok
Az alacsony súlypontú, merev karosszériájú és kiváló dinamikájú Opel GT mintha eleve autósportra termett volna. Így például a Conrero-GT kocsik az 1970-es évek elején sikert sikerre halmoztak hosszú távú futamokon és a Nürburgring Opel-márkaversenyein. 1971-ben Dr. Georg von Opel, a cégalapító unokája, villanyautóvá tette a GT-t, 189 km/órát ért el vele, és több világrekordot döntött meg. 1972 júniusában egy módosított, dízelmotoros Opel GT Dudenhofen nagysebességű körpályáján állított fel két világ- és 18 nemzetközi rekordot: a repülőrajtos 1000 méter csúcssebessége 197 km/óra volt – dízelautótól abban az időben szenzációnak számított ez. A GT tervezője, Erhard Schnell felidézi, hogyan kapott még laposabb formát a GT: „Az egész nem kerülhetett túl sokba. Ezért egyszerűen levágtuk a tetőt egy kocsiról, amelyet eredetileg kabrióvá kellett volna átalakítani.“ Szimpla megoldás, ragyogó eredmény!
Apropó kabrió: már 1969-ben úgy tűnt, hogy megvalósul a szabad levegőn autózás szerelmeseinek egy álma: az IAA-n megjelent egy Opel Aero GT, elektromosan lesüllyeszthető hátsó szélvédővel és kivehető tetővel. Ám a kabriókedvelők bánatára megmaradt tanulmánynak a nyitott GT.
Mindazonáltal egészen a gyártás 1973-as végéig elbűvölte vásárlóit a széria GT, nagy teljesítménye, összetéveszthetetlen designja minden várakozást felülmúlt a vevőknél. Csupán ötéves gyártási ciklusa alatt 103.463 darab készült belőle. Az európai és az amerikai tulajdonosok egyaránt szerették a különleges Opelt, máig vannak rajongói mindkét kontinensen. Ez a stílusikon bizonyítja, hogy Rüsselsheim tervezői és fejlesztői már akkor a németes precizitás és a szoborszerű formák jegyében dolgoztak, és az örökkévalóságnak alkották modelljeiket. Ahogy a színész és Opel GT-tulajdonos Ken Duken megállapította: „Hazudik a reklám. Nem is igaz, hogy repülni szebb!“

forumadmin
Induljon a 2018-as év! A legjobb Opeles programok, Opel találkozók. 
 
 
 
 
OTFM V. Szezonnyitó Találkozó 2018-02-17 15:00  AMTS - Nemzetközi Automobil és Tuning Show 2018 2018-03-23 - 2018-03-25  Dragracing Ob + Opel meet 2018-03-31  III. Hungarian Blitz Ring - Opel Találkozó 2018-04-28 (MOTE szervezés) Arrabona Opel Team és MOBAK - Szezonnyitó Opel Találkozó 2018 2018-05-11  - 2018-05-13 
HCL találkozó - CorsaFeszt, Gárdony 2018-06-09
I. OPC Club Hungary Találkozó 2018-07-07
XIV.Hungarian Blitz Weekend - Opel találkozó - 2018.08.10.-12.  
 

forumadmin
Boldog kötelezettségnek tettünk eleget ismét!  Ez a második Opeles-Komondoros Karácsony, amit mentvényeink megsegítésére szervez a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete.
 
Honnan is a kapcsolat? Miért pont ők és miért éppen mi?
A válasz hosszú, de annál egyszerűbb!
Egyszer volt, hol nem volt; volt egyszer egy bajba jutott komondor. Érte mentünk, haza hoztuk és a Szederke nevet adtuk neki. Felhizlaltuk, meggyógyítottuk lelkét és testét, majd vártuk és vártuk a neki született, szuper gazdit. Vártuk és vártuk, találkoztunk sok jelölttel, de valahogy az a bizonyos érzés, amikor együtt látva gazdit és komondort, megkondul a szív, azt nem éreztük egyik alkalommal sem. Teltek múltak a napok, hetek és a hónapok, mígnem ismét csörgött a telefon. Szó-szót követett, ismerkedtünk egymással és próbáltuk kitapogatni telefonon keresztül a fiatalember szívét. Persze ez teljes mértékben nem lehetséges, de az első hívást követte a második, majd a harmadik majd pedig összeraktuk a legót; Szederke családja megérkezett. Nem volt könnyű és nem volt zökkenőmentes, hisz volt gyulladás és fülműtét, de meghátrálás nem!
Tehát kicsi Szederkénk új családot kapott, mi pedig rajta keresztül megismerhettük egy csodás csapatot. Olyan tiszta szívű emberek, akik szeretik a komondort és szeretik az Opelt is. Egyesületük a múlt évben ajánlotta fel először nekünk a karácsonyi adománygyűjtés lehetőségét. Akkor is és most is csodás napot töltöttük együtt, megismerhettünk sok új, kedves arcot és összeborulhattunk, sok régi baráttal. Elárulom, hogy azóta mi még a sajtot, a tojást is Opelestől vesszük és ha tényleg nagy bajba kerülünk Villám Mcqueenünkkel, akkor tudjuk, hogy van olyan Opel, ami ránk vár.

Igen, az idei, már a másik alkalom, hogy a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete gyűjtést szervez nekünk, másodjára találkozunk az Opel Fábián Budaörsi üzletében, ahol az oldtimer Commodore, vagy éppen Manta mellett komondoraink pózolhatnak a legújabb opel modellekkel is.
Tovább emelte a nap fényét, hogy e csodás felajánlás mellett egy másik cég is meglepetéssel készült nekünk. Itt szeretném megköszönni Gergely Edinának és a Polikov Zászló Kft-nek azt a két, csodás zászlót, ami idén a komondorok és az Opelek mögött a Komondor Fajtamentésre irányította a figyelmet! 
Végtelen hálásak vagyunk mindenkinek, aki eljött és velünk együtt töltötte ezt a pár órát. 



Köszönettel tartozunk a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületének a szervezésért és a sok finomságért, ami mentvényeinknek összegyűlt!
Külön nagy öröm volt hogy eljött Eperke is, akinek a mentését ugyan mi szerveztük, de egy napot sem töltött a gondozásunkban, mert a család, aki felajánlotta a szállítását a gyepmesteri telepről a panzióig (ahol helyet találtunk a számára), aznap inkább haza vitte magukhoz. Eperke azóta ha időnként morcoskodva is, de boldog családi kutya. És bár tegnap, épületen belül nem volt hajlandó egy percet sem tölteni, mégis nagy öröm volt őt látni. Zsuzsa, köszönjük, hogy eljöttetek ti is! 
Számunkra a legnehezebben kimondott szó a KÉRÜNK ( nem is használjuk sűrűn), de annál nagyobb örömmel mondjuk ki, hálás szívvel; KÖSZÖNJÜK! 
forrás: Komondor Fajtamentés-Rescue
További képek, hamarosan - szerk.

  • Ki van Online?   1 Felhasználó, 0 Névtelen, 14 Vendég (Teljes lista)

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.