Jump to content

Cikkek

Cikkek kezelése

forumadmin
Jön az Opel Vivaro harmadik nemzedéke! Az Opel könnyű haszonjárműve már 2001 óta számít a flexibilis szállítás és a négykerekű iroda etalonjának. Máig csaknem egymillió darab hagyta el a futószalagot. Az új Vivaro bármilyen feladatkörben felülmúlja elődjét, hiszen ügyesen meghatározott méreteivel és számos műszaki innovációjával teszi komfortosabbá az autózást, és könnyebbé a dolgos mindennapokat. A legjobb előfeltételeket teremti meg, hogy tovább erősödhessen az Opel ebben a folyamatosan erősödő európai szegmensben.
 
 
Tipikus Vivaro, extra flexibilis, gazdaságos – és már februártól megrendelhető Méretei 4,60 - 5,30 méter hosszúság, és alapban 1,90 méter magasság Teherbírása akár 1400 kilogramm, utánfutója 2,5 tonnás lehet, raktér 6,6 köbméter Modern asszisztensrendszerek széles választéka, elektromos tolóajtók Durva körülményekre megemelt has magasság és és adaptív IntelliGrip kipörgésgátló Mobil iroda, a lehető legjobb multimédia-csatlakoztatással és valós idejű navigálással Erős kínálattal folytatja modelloffenzíváját az Opel a könnyű haszonjárműveknél Villamosít az Opel: már 2020-ban jön az új Opel Vivaro elektromos változata Tökéletes munkatárs az új Vivaro
A tavasztól megrendelhető és a márkakereskedőkhöz késő nyáron érkező új Opel Vivaro új generációs platformon kínál testre szabott ajánlatokat: készül zárt Cargo furgon, duplafülke hat személyig, fülkés alváz és kombi, ezenkívül először kapható kettő helyett háromféle hosszúság (4,60, 4,95 és 5,30 méter). Maximum 6,6 köbméteres raktérben akár 1400 kilogramm hasznos terhet vihet el – 200-zal többet az eddiginél. Vontatóként is erősödött az új Vivaro: az utánfutó 2500 kilós lehet, fél tonnával nehezebb, mint korábban. Csak magasságával szerénykedik, legtöbb variánsa 1,90 méteres, így behajthat mélygarázsokba, bevásárlóközpontokba, hogy az üzlethez közel rakodhasson. A kompakt új Vivaro a perfekt városi áruterítő!
Biztos előrejutásról – sárban, homokon, havon egyaránt – az adaptív IntelliGrip kipörgésgátló gondoskodik, durvább terepakadályokon pedig a szabad magasságot megemelő és a jármű alját védelmező speciális csomag segíti át a Vivaro pilótáját. Ráadásul mindjárt a Vivaro piaci bevezetésekor lesz 4x4-es változat, a terepezésre szakosodott Dangel közreműködésével.

Akadálytalanul hozzáférni a raktérhez a széles hátfalajtón és az oldalsó tolóajtókon át lehet – az utóbbiak most először nyílnak elektromosan és önműködően, érzékelős vezérléssel: elegendő egy lábmozdulat a jármű irányába. A praktikus FlexCargo átrakó nyílás jóvoltából az utasülés alá be lehet tolni hosszú rakományt, például az 5,30 méteres járműbe 4,02 métereset.
Az új Vivaró vezetője és utasa személyautóban érezheti magát, hiszen olyan rendszerek segítik az utazást, mint a vetített kijelzés, a 180 fokos tolatókamera, a figyelmeztetés a frontális ütközésveszélyre, a vészfék-asszisztens és az intelligens sebességszabályozó. Mindehhez ergonomikus üléspozíció járul. A lehető legjobb csatlakoztatás a modern infotainment-rendszerek érdeme.
Az új Vivaróval következetesen folytatja az Opel a PACE!-tervet, amely szerint növekvő, nagy értékesítési volumenű szegmensekbe invesztál. Gazdaságos áruszállítójának portfólióját már 2020-ban kiegészíti egy következő generációs, tisztán elektromos hajtású, akkumulátoros változat, tehát a könnyű haszonjárműveit is villamosítja a villámos márka. A Vivaro ezáltal felvillanyozza a dolgos mindennapokat, és nemcsak átlagos feladatokat láthat el falvakban éppúgy, mint nagyvárosokban, hanem szerepet kap a belvárosok áruszállításának sokat vitatott „utolsó kilométerén” is.

Háromféle hosszúság, FlexCargo, flexibilitás és átgondolt részletek
A PSA csoport piacvezető az európai könnyű haszonjármű szegmensben. Ebből profitál az Opel is, hiszen a közös platformnak köszönhetően először készül az új Vivaro háromféle hosszúságban. A különösen kompakt, 4,60 méteres rövid változat kitölti a hézagot a Combo és a Vivaro kategóriája között, és mindössze 11,3 méternyi fordulókörének köszönhetően szűk helyeken is ügyesen mozog. Már ennek a kivitelnek a raktérfogata is 4,6 köbméter, amely a praktikus FlexCargo átrakónyílással 5,1-re növelhető, miközben hosszú tárgyakból 2,16 helyett 3,32 métereset lehet berakni. Az opcionális FlexCargo valamennyi egyéb Vivaro-variánsban is 0,5 köbméteres, illetve 1,16 méteres javulást hoz. A 4,95 méteres járműbe maximum 5,8 köbméter pakolható, az 5,30-asba akár 6,6 is. Létra, lécek, csövek 3,67 illetve 4,02 méteres hosszúságig tolhatók be az új Vivaróba. A vezető és kísérője a fülke sokféle rakodóhelyére teheti úti holmiját.
A Vivaro legújabb generációja azonban több, mint akár 2500 kilogrammos utánfutó vontatására képes teherszállító; egyetlen kézmozdulatra alakul át mobil irodává – ezt is a FlexCargo teszi lehetővé. Az első-középső ülés támlájából tároló hajtható ki, és szolgálhat asztalkaként. Például a csomagfutár kitöltheti a szállítólevelet, vagy dolgozhat a laptopján.
A praktikus komfort már a beszállás előtt is érezhető. Ha csomagot vagy munkaeszközöket rakna be a sofőr az oldalsó tolóajtón, semmit sem kell letennie a földre, hiszen elegendő egy láblendítés a jármű farának megfelelő oldalánál, és már nyílik is az automatikus ajtó – ilyet most először kínál a Vivaro.
Csúcstechnikák és asszisztensek segítik a vezetőt
A mintaszerű, sokféleképpen - részben elektromosan – állítható üléseknek, a derék- és kartámasznak, a vezető felé forduló cockpit egyszerű kezelhetőségének köszönhetően olyan az érzés, mint egy személyautóban. Ugyanez áll a biztonságra is, amit a sokféle, és a járműkategóriában rendkívüli asszisztensrendszer fokoz, például a szegmensben páratlan vetített kijelzés. Ennek köszönhetően mindig a forgalmon tarthatja szemét a pilóta. Ehhez frontkamera- és radaralapú rendszerek járulnak:
sávasszisztens; jelzőtábla-felismerés; elfáradásra figyelmeztetés riaszt láthatóan és hallhatóan, kétórányi, megszakítás nélküli vezetés után, illetve pihenőt javasol, ha a vezetési stílust figyelő kamera figyelmetlenségre utaló jeleket vesz észre; intelligens sebesség-asszisztens illeszti a tempót ez előrébb haladóhoz, és szükség esetén visszavesz a lendületből; figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, látható kijelzéssel és jelzőhanggal, két fokozatban a fenyegető baleset előtt; vészfék-asszisztens csökkenti a sebességet, teljesen elhárítva a balesetet, vagy mérsékelve következményeit.
Az optimális körfelügyeletet a Vivaro első és hátsó kötényének ultrahangos érzékelői segítik, figyelmeztetve az egyébként holttérbe eső terület akadályaira. A tolatókamera képe, változattól függően, a belső tükörben vagy hétcolos monitoron jelenik meg.
A nagy érintőképernyő jár a „Multimedia“ és a „Multimedia Navi Pro“ infotainment-rendszerekhez. Mindkettő Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis. A Multimedia Navi Pro három dimenziós Európa térképen, áttekinthetően mutatja a legjobb útvonalat.
Az új Opel Vivaro hatékonyságához és komfortjához hozzájárul a modern hajtómű-portfólió kis súrlódású sebességváltója, illetve a simán kapcsoló nyolcfokozatú automatája – ami különösen járműflották esetében jelentős gazdaságossági tényező. Számít az üzemköltséget még jobban leszorítóan hosszú, 50.000 kilométert elérő szervizperiódus is. Költséges „bagatellkárokat” akadályoz meg a fényszórók magasra helyezése, és mélygarázsokban a Vivaro legtöbb változatának maximum 1,90 méteres magassága. Mindent egybevetve a Vivaro új generációja különösen gazdaságos versenyzőnek számít a könnyű haszonjárművek piacán.
Az OPEL kifejezetten nem említette, hogy mi lesz az új Vivaro motorja, de a francia egyenértékűek alapján 1,6 literes és 2,0 literes turbódízelekre számíthatunk. A minimális teljesítmény kb. 95 LE lesz, talán max 180 LE-el is választható lesz (modelltől is függ) - a legtöbb vásárló valószínűleg 120 vagy 150 lóerős verziót választ majd.

forumadmin
A Szalay Balázs, Bunkoczi László páros beállította pályafutása legjobb eredményét és az összetett 20. helyen ért célba a Dakar ralin.
 
Az Opel Dakar Team kettőse az elmúlt tíz szakasz során 5600 kilométert teljesített a híres hírhedt perui dűnék között, amelyből 2956 km volt a mért szakaszok hossza. A szokásosnál rövidebb verseny volt, de az indulók egybehangzó véleménye szerint a legkeményebb azóta, hogy 2009-ben Afrikából Dél-Amerikába költözött a verseny. Az idei viadal utolsó napjára még egy 112 kilométeres szakaszt jelöltek ki a szervezők, s ha bárki azt hitte, hogy sétagalopp lesz, nagyot tévedett. Puha homokos és dűnés szakaszon zavarták át újra a mezőnyt, hogy az indulók többségének legyen még egy utolsó emléke arról, milyen is a dűnék között ásni… A fordított sorrendben elrajtoltatott hurokszakaszon, amely a piscói táborból rajtolt és ott is ért véget, Szalay Balázsék a 22. helyen értek célba, ami az összetettben a 20. helyet jelentette számukra.

„Nagyon nagy drukkal álltam neki ennek a szakasznak, de a szervezők lendületes, élvezhető, jó pályát raktak össze, igaz, egyszer még így is ásnunk kellett – mondta a célban az Opel Grandland X pilótája, akinek ez volt a 14. Dakarja, s kilencedszer ért célba. – Megküzdöttünk ezért a célba érkezésért, s ezért a huszadik helyezésért, aminek nagyon örülök. Noha voltunk már huszadikok, évről évre nehezebb a verseny, sűrűbb a mezőny, egyre több gyári autót adnak bérbe és egyre több a jó és rutinos versenyző. Nagyon szép eredmény a huszadik hely, megküzdöttünk érte, sok kitartás kellett, hogy elérjük. Csapatmunka volt: Bunkoczi Laci és a szervizes srácok nélkül nem ment volna.”
>>>Cikk teljes terjedelemben itt olvasható<<<

forumadmin
Mi a szép, flexibilis és hatékony nagyterű autó neve? Zafira! Ami 1999-ben, az első generációval kezdődött, azt éppen húsz évvel később folytatja a teljesen újonnan kifejlesztett negyedik modellnemzedék: az Opel Zafira Life egy élénken vezethető, ugyanakkor komfortos és testre szabható sokoldalú és nagyterű személyautó (Multi Purpose Van – MPV). Három méretben készül: a „Small“ változat 4,60 méter hosszú, a „Medium“ 4,95, a „Large“ pedig 5,30 méteres – és mindegyik akár kilenc személynek nyújt helyet. Az „S“‑kivitel tíz centiméterrel rövidebb a jelenlegi Zafiránál, az „L“‑variáns viszont 65-tel hosszabb, megközelíti a Vivaro Combi kisbusz méretét. A Zafira Life ezáltal három járműszegmenst fed le, és új dimenziót jelenít meg a nagyterű személyautók között.
Új dimenzióban jelenik meg a nagyterű személyautó következő generációja Akár kilenc utasnak kínál helyet a háromféle hosszúságú Opel Zafira Life Magabiztos fellépés, világos formanyelvvel és harmonikus arányokkal Forgatható bőrülések és panorámatető teremtenek klubszoba-hangulatot Kívülről lábmozdulattal, pillanatok alatt nyithatók a tolóajtók Világpremierje Brüsszelben lesz 2019. január 18.-án, és februártól rendelhető Az Opel Zafira Life tisztán elektromos változata 2021-ben következik
Ráadásul semmilyen kívánságot nem hagy teljesületlenül! Ez éppúgy érvényes flexibilis helykihasználására, mint komfortjára, modern vezetőtámogató- és infotainment-rendszereire, beleértve a vetített kijelzést, valamint a kamera- és radaralapú intelligens sebességszabályozást. Az új Zafira Life biztonsági koncepcióját a maximális öt csillaggal tüntette ki az Euro NCAP. Mindehhez markáns megjelenés járul, a tipikus Opel-arccal, eltalált arányokkal és rövid túlnyúlásokkal. Még nemesebbé teszi megjelenését a kétrészes panorámatető és a külön nyíló ablakú csomagtér-ajtó. Az Opel Zafira Life világpremierje 2019. január 18.-án lesz a Brüsszeli Autószalonon (közönségnapok 2019 január 19-27.), és már februártól megrendelhető.
Azért, hogy szilárd utaktól távol is a lehető legjobban jusson előre a Zafira Life, felszerelték az ügyes IntelliGrip kipörgésgátlóval. Szintén már a piaci bevezetéskor lesz megrendelhető az összkerékhajtású változat, a terepjáró-specialista Dangel közreműködésével. Majd, 2021 elején kijön a tisztán elektromos variáns is – további mérföldkőként a márka villamosításának útján.
„Az új Zafira Life típussal az Opel továbbviszi PACE! stratégiai tervét” - mondta az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller. „2020 végéig összesen nyolc teljesen új, illetve átdolgozott modellt visz piacra – köztük a bestseller Corsa következő generációját. Már az év első felében megkezdjük a megrendelések felvételét két elektomos modellünkre: a teljesen elektromos Corsára illetve a plug-in-hybrid Grandland X-re. Az Opel elektromos lesz!”  A cég főképp a nyereséges, növekvő, nagy értékesítési volumenű szegmensekbe invesztál, és az Opelé lesz az egyik legfiatalabb portfólió a tömeggyártók közül.
Egy modell, három hosszúság: minden célra a megfelelő Zafira Life
A rövid Opel Zafira Life „Small“ a kompakt egyterűek tolongó kategóriájába tartozik, de lényegesen tágasabb a többinél, és akár kilenc főnek kínál férőhelyet – osztályában egyedülállóan. Kis fordulókörével (11,3 méter) ügyesen mozog, és két érzékelő-vezérlésű tolóajtaja éppúgy külső lábmozdulattal, elektromosan nyitható kívülről, mint az Astra Sports Tourer és az Insignia Sports Tourer csomagtartója. Ez is páratlan komfortrészlet a szegmensben. Az Opel Zafira Life „Medium“ tengelytávja 35 centiméterrel hosszabb (3,28 méter mind az „M“, mind az „L“ kivitelé), ezáltal nagyobb a hátsó lábtér. Ez a modell a D-szegmens nagyterűinek vetélytársa, de velük szemben jó pontokat szerez nagy hátfalajtajával és ennek megfelelően remek rakodási lehetőségeivel, valamint jóval egy tonna fölötti teherbírásával. Az 5,30 méter hosszú Opel Zafira Life „Large“ 4500 literes csomagterével pedig már a legnagyobb egyterűek kihívója.

Különösen ebben a szegmensben keresettek a színvonalasan felszerelt shuttle-típusok. Ilyen célra, de magánhasználatra is kínálja az Opel a Zafira Life valamennyi variánsát bőrülésekkel, amelyek alumíniumsínekben tologathatók könnyedén és tetszés szerint: öt, hat, hét vagy nyolc személynek. Az első utasülés lehajtható támlája 3,5 méter hosszú tárgyak szállítását teszi lehetővé. Ha meg kell növelni a Zafira Life „S“ 1500 literes (tetőig pakolva) poggyászterét, egyszerűen lefektethetők a harmadik sori ülések, de kivehetők is, a térfogat ilyenkor eléri a 3397 litert. Aztán gyerekjáték visszarakni sínjükbe az üléseket.
Az egészet megkoronázza a két hosszú tengelytávú verzió Lounge-felszerelése. Elektromosan fűthető első ülések masszázsfunkcióval, mögöttük négy elcsúsztatható bőrfotel, komfortos 48 centiméter szélességgel – sőt akár egymással szemben is helyet foglalhatnak a VIP-vendégek, és jól elfér a lábuk. A szintén mozgatható asztal néhány kézmozdulattal lehajtható, hogy aztán apró holmi tárolójaként szolgáljon. Az utasok laptopját és okostelefonját rövid idő alatt lehet feltölteni a 230 voltos aljzatról.
A Zafira Life legtöbb változata maximum 1,90 méter magas, így probléma nélkül behajthat normál mélygarázsokba – ez nemcsak szállodai shuttle esetében fontos, hanem magánautósoknak is, hogy bárhol, korlátozás nélkül parkolhassanak.
Minden kontroll alatt: vetített kijelzés, távközradar és tolatókamera
Az Opel új nagyterű autójának vezetését megkönnyítő asszisztensrendszerek közül a frontkamera és a távközradar a jármű előterét figyeli. A rendszer felismeri az utat keresztező gyalogosokat, és 30 km/órás sebességig vészfékezést tud kezdeményezni. Az intelligens sebességasszisztens az előrébb haladó járműhöz igazítja a tempót, magától leveszi a gázt, és szükség esetén 20 km/óráig lassít. A sávtartó asszisztens és az elfáradás-felismerő támogatja a vezetőt, az utóbbi figyelmezteti, ha túl hosszú ideje ül a volán mögött, és sürgős szükség lenne egy pihenőre. A távfény-asszisztens 25 km/óra fölött automatikusan váltogat táv- és tompított fény között. A sebességet, a követési távolságot és a navigációt a szélvédőre vetített színes kijelzéssel mutatja meg a Zafira Life – ez is egyedülálló a szegmensben.
Mindezek mellett 2019-től az új Opel Connect telematikai lehetőséget is kínálja a nagyterű autó. Segítő funkciói, mint a valós idejű közlekedési információkat felhasználó Live Navigation, a közvetlen kapcsolat az autómentővel és a vészhívás mindig őrangyalként kísérik a Zafira Life pilótáját. A piros vészhívó gombbal pillanatok alatt lehet értesíteni a mentőket; ha pedig a balesetben berobban egy övfeszítő vagy légzsák, automatikusan megy el a segélykérés.

Nagytestű autók vezetőjének különösen fontos a jó körkilátás, például városi jobbra kanyarodáskor, vagy szűk mellékutcákban. Az első és hátsó kötényben radarszenzorok pásztázzák a holtszögeket, és parkolási manőverezéskor éppúgy jelentik a vezetőnek az akadályokat, mint járművek vagy gyalogosok közeledését. A tolatókamera képe, felszereltségtől függően, vagy a belső tükörben, vagy a hétcolos monitoron jelenik meg – az utóbbi esetben 180 fokos látószögű madártávlati perspektívából.
A nagy, hétcolos érintőképernyő a „Multimedia“ és a „Multimedia Navi“ infotainment-rendszerekhez kapcsolódik. Mindkettő Apple CarPlay és Android Auto szoftverrel integrálja az okostelefont. A „Multimedia Navi“ Európa-térképe háromdimenziósan jelenik meg, sőt a nagyvárosok látnivalói Full HD-minőségben. Vidéki utazáskor a térkép kívánságra nagyon valósághűen ábrázolja a környező táj geográfiáját. A navigációs rendszer, az Opel Connect jóvoltából, valós időben tájékozódik az aktuális forgalmi helyzetről. Mindegyik kivitelhez kaphatók nagyteljesítményű hangrendszerek. A csúcsváltozatban tíz hangszóró kényezteti első osztályú hangminőséggel a VIP-Shuttle utasait.
 

forumadmin
A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete felkérést kapott az un. X modell család tesztelésére. Én a 2017-ben megjelent, stílusos crossovert a Crossland X-t próbáltam 1 héten keresztül.  Igaz nem a Opel Dakar Team Crossland X-t kaptam meg egy rövid időre, hanem egy közúton is használható Opel Crossland X Ultimate felszereltségű (full) 1.6 CDTI-t.  Ennek feleségem örült csak igazán, mert Ő beleszeretett már korábban a Mokkába és a Crossland -be is. Tudni kell, hogy a 2018.04.28.-án megtartott Blitz Ring találkozónkra feleségem hozta el a Crossland X 1.2 turbó nélküli változatát. Ekkor alakult ki közte és az autó közötti mély kapcsolat.  Én nem igazán vagyok SUV / Crossover szóval ilyen városi (kis)terepjáró, szabadidő autó fanatikus, pedig nagyon praktikus autók. Maradi (túl öreg?) fajta vagyok A klasszikus formák jönnek be, pl 4 ajtós szedán. Az Opeleim mellett cégautóként, majd saját tulajdonként sokáig használtam SAAB 93 SS-t (2004-es) Jelenleg egy H Astra kombi “családiautóm”,  (crosswagon, caravan kinek hogy tetszik) Vectra I500 hobby autóm és D Corsa amint cégautóként nagy örömmel minden hétköznap hajtok. A Corsa sokban hasonlít a különleges Merivát követő, Crossland X-re ami nekem inkább egyterű mint szabadidő autó.

Milyen vezetni?
Röviden: jó és könnyű.  Hosszaban: Határozott kormányzás és futómű, kiváló fordulókör. Igaz futómű picit érzékeny, de tetszik feszes. Az úttartása nagyon jó, a modern biztonsági berendezések elhitetik az emberrel milyen kiválóan vezet. Át ülve a B Vectra i500-ba (2,5v6) rájöttem gyorsan nem javult semmit a tudásom Ami nagyon meglepett, hogy milyen halk az 1,6 -os dízel motor.  Szimpatikus ahogy mozgatja Crossland-t. Nem egy gyorsuló bajnok, de a 120 Le / 0-100 10 sec alatt nem rossz egy alapvetően városi kisautónak. Bátran lehet vele előzni nem csak autópályán, előzéskor segít a holttérfigyelő. A combtámaszos, állítható deréktámaszos , kényelmes, bár nekem keskeny (nagy darab vagyok) AGR ülések tényleg elősegítik az egészséges testtartást vezetés közben! Nekem nagyon rossz testtartásom van sajnos. Kifejezetten ajánlott extra .  A teljesen LED-alapú fényszórók sokkal fényesebbek a szokványos halogén izzóknál, elmondható, hogy kiváló fényviszonyokat biztosítanak. Sokkal jobban világítanak mint a Corsam és Astrám és a Xenon fényszórós Vectrámhoz képest is. Fényszóró mellett még rengeteg extra segíti a vezetést. Például a táblafelismerő rendszer, ráfutásra vagy sávelhagyásra figyelmeztetés és sokat segít a tolatóradar és a nagy kedvencem a Head Up Display ami nélkül lehet élni, de minek Nagyon kényelmes és hasznos kiegészítő, javasolt extra.  A 17-es kérek teljesen elég, a fékek modern autóhoz mérten jók. A mostani autók fékei szintén elhitetik az emberrel, hogy a követési távolság felezhető. Egy 20 éves autó fékrendszere több figyelmet igényel. Emiatt az ember hajlamosabb “vonatozni” az autópályán például, amit azért nem tanácsolok. Mivel rendszeresen ingázok a budapesti agglomeráció a Budapest központ között, így egy automata váltót el tudnék képzelni az autóba ezen a felszereltségi szinten. A manuális váltó precíz, a dugóban a start/stop segít a jó 5.8 -as  (5,3 is sikerült 100 km-en ) átlagfogyasztáson.

 
Ez egy igazi Opel. Miért?
A belső teljesen Opeles egy- két kapcsolót nem ismerek csak fel. Az autó németes belteret sugároz számomra. Minden helyén a felhasznált anyagok is jók.   Külsőleg teljesen követi a mostani Opel palettát oldalról, elölről visszaköszönnek az Astra, Adam és Insignia stílusjegyei. A feleségem szerint egy cuki kis autó. Merek én mást mondani? Szóval a megjelenése egy cuki kisautó, ami belül egy egész  jól megtervezett és megszokott Opel “gombok” mellett a PSA alkatrészek is találhatóak. Összességében maradt a németes beltér.
 

Kütyük, okos dolgok:
Nekem is “okos” telefonom (Androidos) van. Az autóban elég sokszor használom navigálásra és telefonálásra - szigorúan kihangosítóval. A Crossland -ben 2 USB és egy 12 voltos, míg hátul egy 12 voltos csatlakozó található. Kifejezetten tetszett az  indukciós töltés lehetősége. Kihasználtam a lehetőséget és csatlakoztattam okostelefonomat - az OPEL IntelliLink Infotainment rendszerhez –  először sima bluetooth-n keresztül használtam mint kihangosítót. A gyári - “kihangosító” - telefon applikáció  és a navigáció tökéletesen működött, de többre illetve a megszokottra vágytam. Waze. Igen én szinten minden nap használom a  Waze-t a világ legnagyobb közösségalapú közlekedési- és navigációs alkalmazását. A Google Android Auto-t segítségével most módom nyílt, hogy rá varázsoljuk a Crossaland kijelzőjére Pár beállítás után sikerült is. Egy ekkora képernyőn nagyon is élvezhető ez a navigáció.


Uh, tudom nem most került bemutatásra, de nagyon jópofa a parkolóasszisztens félautomata kormányzással és a tolatókamera. A tolatókamera ahogy haladunk hátra, nem csak a mögöttünk látható részt, hanem  folyamatosan tölti be a felülnézeti képet a kijelző jobb harmadában.
A klíma és az ülésfűtés egyszerűen kezelhető gombok segítségével. Olyan egyszerű mint a B Vectrában annyi kitétellel, hogy itt menüből is konfigurálható az érintőpaneles kijelző segítségével, ami  sokkal barátibb mint a H Astrámban, igaz az egy 12 éves autó.
Praktikum:
A csomagtartó szűkösnek tűnik, de a “padlót” lejjebb rakva nagyobb helyet kapunk. Az ülések előre döntésével további litereket nyerhetünk. Tágas a beltér így elég jól elférünk benne, hátsó lábtér is elégséges.   Több tároló rekesz van benne, pohártartókról nem is beszélve. A parkolás egyszerű, a kis fordulókör is nagyon praktikus.

Összegzés, megvenném?
Egyszer talán nálam is eljön a generációváltás és elfelejtem a 4 ajtós sedanokat, amerikai muscle carokat.  Mondjuk úgy, hogy 1,2-es turbo benzines motorral, valamikor később, pár évesen a feleségemnek igen. Neki tetszik már a belépő felszereltségű és addigra már nem lesz olyan fontos a H Astra csomagtartó méret nagysága. Így a hobby autóm mellett egy olyan autónk is lenne amit a család is imád :). Aztán ne  egy Insignia GSI-re cseréljük le az egész “flottát” .

Írta: Hemi
Képek: Hemi
 

forumadmin

Opel Vectra B I500

By forumadmin, in Vectra B,

VECTRA i500
 
A Vectra i500, az Opel Vectra B (1995-2002) szériájának limitált szériás kiadása. Az Irmscher GmbH által átdolgozott B Vectrát 1997-ben mutatták be a frankfurti autószalonon. Az i500 jelölésében, az i az Irmscher cégre utal, az 500 pedig az eredetileg tervezett darabszámra. Mivel olyan nagy volt a kereslet az autóra, az eredeti 500-as darabszám helyett végül 1577 darab i500 készült el 1998 és 2000 között. Két féle karosszéria kivitelben lehetett kapni: sedan (4 ajtós) vagy kombi formában.
2.5 V6 24 szelep
143 kw/195 lóerő (6500 1/min fordulatnál)
240 Nm (3500 1/min fordulatnál)


1998 áprilisában kezdődött el a gyártás kezdetben csak a 4 ajtós sedan verzióval, majd 1998 júliusában megjelent az i500 Caravan is. Ebben a formában 1998 novemberéig gyártották őket.
1999-ben következett az egész modellre kiható modellfrissítés (facelift) ami során az i500 is átesett egy ráncfelvarráson. (Ez egy nagy vízválasztó volt a modell történetében, jellemzően a facelift előtti Vectrákat B1-nek az ez utániakat pedig B2-nek hívjuk.)
Formavilágában a versenyautókat idézi fel, amelyekkel többek között a német STW (Super-Tourenwagen-Cup, (a DTM elődje)) és az angol BTCC (British Touring Car Championship) szériákban versenyeztek. A hasonlóság itt nagyjából véget is ér mivel a versenyautókat egy 2 literes szívómotor hajtotta.
Műszaki adatok:

Eközben az i500 csak és kizárólag egy átdolgozott 2.5 literes V6-ossal (X25XEI) és 5 sebességes manuális sport váltóval volt kapható. A széria 170 lóerőhöz képest az i500 195 lóerővel rendelkezik, köszönhetően a szívó oldalon a 3 literes motorból származó vezérműtengelyeknek és az Irmscher által módosított motorvezérlőnek. A hasmagasság 20 milliméterrel alacsonyabban van köszönhetően az Irmscher felfüggesztésnek ami rövidebb rugókat és keményebb lengéscsillapítókat jelent. Elől a széria 288 milliméter átmérőjű féktárcsát 308 milliméteresre cserélték és körbe ATE PowerDisc-eket kapott, a 215/45R17-es gumik pedig 17 colos BBS RX241-es alufelnikre szerelték fel.
Kinézet:

A leginkább feltűnő elem a túraautókat idéző lökhárító, Irmscher ráccsal, a lökhárítóhoz passzoló hűtőmaszk Opel logóval. A B1 esetében Irmscher küszöb toldat (a B2-es i500-nak nincs külön küszöbtoldata, az alap faceliftes küszöbbel volt ellátva) és i500 felirat a két oldalsó díszlécen. B2 esetében szürke oldal index. Sedan esetében a csomagtérajtón egy solidspoiler ami szintén a túraautókat idézi, a Caravan esetében pedig tetőspoiler volt a széria, Irsmcher dupla végű kipufogóval (dupla D).

A választható színek is limitálva voltak az i500 esetében ugyanis csak 6 darab szín közül lehetett választani: volt 5 darab alapszín:Casablancaweiß, Polarmeerblau, Schwarz, Dschungelgrün és Starsilber. Illetve volt két speciális szín, ami semmilyen más Vectrához nem volt választható és csak az i500 kapta meg. Csak a sedan esetében a Brokatgelb, és csak a Caravánnál pedig az Ardenblau (a későbbi OPC kék).
A B2 esetében ugyan az az 5 alapszín volt választható viszont a két speciális szín a Brokatgelb és az Ardenblau már nem. Helyettük egy új szín jelent meg a palettán a ’Kupfer’, amit csak a B2 i500 sedanhoz lehetett választani. Az ’Ardenblau’-t már nem követte másik szín ami csak a B2 i500 Caravánhoz lett volna választható.
Belsőtér:
B1: Leginkább szembetűnő változás az ezüstszínű 4 ágú Irmscher sportkormány és a szintén ezüstszínű kiegészítők a rádió körül, a váltókar körül, a váltógombon és a kézifék alatti takaró elem. Elől comb és gerinctámaszos ülések, amit a B1 esetében csak fekete belsővel lehetett választani az egyedüli választási lehetőség az volt, hogy a ’Metropolis’ fantázia nevű plüss (kárpitkód: XXDN) vagy bőr üléseket (XXDQ) szeretnénk. Az egész belteret az i500 feliratú szőnyegek tették teljessé.
B2: esetében titán színű 3 ágú Irmscher sportkormány titánszürke műszerfal kerettel és sárga mutatókkal, pohártartóval, váltógombbal és titánszürke kiegészítőkkel a rádió, a váltó körül és a kézifék alatti tárolón.
A B2 esetében is szintén az alap felszereltséghez a fekete ’Dakar’ fantázia nevű plüss járt illetve opcióként választható volt a fekete bőr belső (XXDQ), illetve megjelent a bézs belső sport ülésekkel (XXFS) is, szintén opcióként.


Felszereltség:
Az i500 alapfelszereltsége tartalmazta a 4 elektromos ablakot, az elektromosan állítható és fűthető tükröket, digitális klímát, könyöklőt, fedélzeti számítógépet (MID), ködlámpákat, Philips CAR 400 vagy Delco Electronics CDR 500 rádiót multifunkciós kormánnyal, hővédős, zöld színezett üvegeket és a 16 colos alufelni pótkereket. B2 esetében a xenon fényszóró is az alapfelszereltség részét képezte.
Természetesen ez csak az alapfelszereltség, a tulajdonos ezen felül rendelhetett hozzá több extrát is (mint pl.: navigáció, napfénytető stb.).
 
Eredeti i500-am van? (i500 checklist)

 
>>>A teljes lista PDF elérhető ITT, vagy katt a képre. <<<
 
Képek:









Szerkesztő: Kovács Károly
Források: opel-infos.de és vectra16.com

forumadmin
Sziasztok!
Tóth Szabolcs vagyok, innen a fórumról Sabby1994 nicknéven ismerhettek, de korábban az egykori Hungarian Kadett Klub oldalán FehérGSi néven is futottam. Az Opelozás nálunk családi hagyománynak mondható, így első autóm megvételekor, nem is jöhetett más szóba márkaként, mint az Opel. Hosszas keresés után megtaláltam az igazit egy 2002-es G Astra Caravan személyében, amit azóta is használok napi szinten (már ha nem céges kocsival járok). Telt múlt az idő és egyre jobban feléledt bennem a gondolat, hogy szükségem van egy igazi sportkocsira. Először egy kombi OPC-vel szemezgettem, de szerencsére rátértem a helyes útra. Sokáig tanakodtam, hogy milyen régi Opel-t válasszak, Calibra, V2000 Vectra, Astra GSi, Kadett GSi… Végül édesapám intelmére a Kadett mellett tettem le a voksot, de tudat alatt igazából mindenáron Kadettot akartam.
Pécs anno az MS Kadettok városa volt, kisgyerekként sokat láttam a Menekülő 1. névre keresztelt gyöngyházfehér majd később gyöngyházsárga GSi Kadettot, illetve Jakab Norbi cabrioját is. Tisztán emlékszem, 2002 körül egy esős napon a pécsi jégpályánál megpillantottam a gyöngyházfehér MS optikás Réder Zsolti féle Menekülőt, az a pillanat szinte örökre a retinámba égett. Azóta sajnos eltelt másfél évtized, ezidő alatt erősen megkoptak a GSi Kadettok. Nehéz dolgom volt, mindenáron tetőablakos, 3 ajtós, és 20SEH motoros kivitelt akartam.

Az állapot majdnem mindegy volt… Nagyon pangott 2017 év elején a piac, egy-két autó volt eladó, de igazából egyik sem felelt meg az én igényeimnek. Egy relatíve jó állapotú XE-ről lemaradtam, de később kiderült, hogy talán nem is volt akkora baj. Szinte naponta adtam fel hirdetést, hogy keresek eladó GSi Kadettot, míg végül az egyik facebookos csoportban jött válasz is. Lenne egy eladó példány Dunavarsányban, 3 ajtós, tetőablakos, 20SEH… Nem is kellett ennél több. Látszott rajta, hogy már leélte a kocsi a kenyere javát, de eredeti alváz és motorszámos, érdemes a megmentésre. Már alig vártam, hogy eljöjjön a megbeszélt nap és menjünk érte az autószerelő ismerősömmel.


Az autó lekerült Pécsre, utána következett az eredetvizsga procedúrája, ahol nem találták a motorszámom, végül KPM vizsgára kellett mennem, ahol valamilyen csodából adódóan meglett a számsor. Az okmányirodai körök után elkezdődött az autó szétszedése, a kasztni homokszórásra történő előkészítése. Mindeközben nagyon nehéz volt olyan karosszérialakatost találni, aki elvállalta a kasztnizást. Gyári küszöbök, gyári jobb és bal oldali félnegyedet, illetve pár apróságot sikerült gyári új GM elembe beszereznem, sajnos a többi kasztnielem már nem volt kapható, így az legyártatást igényelt. A karosszériamunkánál derült ki, hogy bizony volt törve a kocsi, így teljes hátfal csere is indokolttá vált, a balos hátsó nyúlvány teljes újjáépítésével együtt. A kasztnizás végé felé szintén adódtak problémák, a tetőlemez hátulján centiméteres gitt volt és a tetőlemez vége is minimálisan deformálódott. Itt majdnem feladtam a projektet, pedig ekkorra már elbontottam egy eredeti és egy épített GSi-t alkat-részutánpótlás végett. Itt is külön köszönöm a biztatást Englert Sándor és Simon Róbert barátomnak, Vizi Zsuzsinak, Solynak, Jocinak, Robnak.







 





 
Az autó az újjáépülése során több helyen is erősítve lett, a belső és a külső küszöb közé lett téve egy középső küszöb is, a B oszlop le lett kötve a belső küszöbig, a lengőkarok felfogatásai pontjai szintén lapolva lettek… A megépítés során törekedtem a gyáriasságra, de sok elemet a 16 szelepes GSi-kből átvettem (pl.: teli „F Astrásított” front, A oszlop és nyúlványok összekötése, tornyok megerősítése). Szerettem volna, igazán "pécsiesíteni" a vasat, így nemzetközi keresés következményeképp sikerült Szerbiából szereznem egy eredeti MS Design spoilerszettet. Sokáig tanakodtam a fényezését illetően a kocsinak, Simon Róbert barátom szerint gyöngyházfehéren lett volna a legszebb, de én mégis a gyári casablancafehér mellett döntöttem.  A motorja se maradt széria, Robi barátom segítségével egy kovácsolt belsős, H profilos hajtókarokkal felvértezett nagyszelepes hengerfejes SEH-t sikerült összerakni, ami igazán ütős lesz az Irmscher szívósorral vagy a 45-ös Weberekkel. A motor mellé beszerzésre került egy hengerenkénti leömlő is, és a Menekülő 1-es egykori Sebring  63,5 mm-es Gruppe A rendszere. Azt vallom, az autóépítés egy végtelen ciklus, hogy mikor lesz kész, még én sem tudom pontosan…  








 
Jelenleg a kocsi fényezése folyik, próbáltam a legigényesebben véghezvinni ezt is. Az autó alja is visszakapta a kocsi eredeti Casablancafehér színét, ami nagyon ritka a ma Magyarországon futó GSik-nél.  Nagyon remélem, hogy a következő Blitz Weekendre elkészül a projektautóm ! 
Hatalmas érzés volt megmenteni egy ilyen legendás autót, sokszor úgy éreztem, hogy egy ország Kadettos közössége áll mögöttem. Itt is szeretném megköszönni a sok segítséget Englert Sándornak, Simon Robinak (Menekülő 1-es jelenlegi tulaja), Soltész Péternek, Megyes Józsefnek, Váczi Róbertnak, Vizi Zsuzsinak, Ivan Maticnak, és a MOTE-nek. 
Bővebb leírás
 

 

forumadmin
Miért pont Opel, vagyis Kadett Cabrió?
Mindig is szerettem az Opeleket, gyermek korom óta nézegettem őket, és nekünk is volt egy piros 3 ajtós B Kadett. Nagyon szerettem azt a kocsit, nem volt sokáig nálunk, de nagyon élveztem a vele utazást, még álltalános iskolás voltam. Saját autóm sokáig nem volt, mert céges autóval jártam, így gondoltam nem kell saját autó. Telt múlt az idő, és itthon megjelentek a külföldről behozott Opel Calibrák, nagyon tetszettek azok az autók, nézegettem őket, utánnakérdeztem milyen felszereltségüek stb. Eltelt pár év, és gondoltam kimegyek külföldre és veszek egy Calibrát, C20NE motor 4x4, sok extra, ez volt az álmom. 2001-ben elhatároztam, kell egy Calibra, majd az álmom egyszerűen köddé vált, amikor megláttam a jelenlegi autómat az 1988-as évjáratú  Kadett Cabriot.

Hogy került, hozzád az autó, mi a története?
Sose felejtem el azt a pillanatot amikor megláttam, szerelem volt első látásra, egy rövid próba út, átnézés, 30 perc után meg is vettem. 13 éves volt akkor az autó, gyári fényezés, semmi tuning, magnó nem volt benne, a tető oldalán volt egy kis szakadás. Az autó nem volt törve, minden elem gyári, a sárvédő iveknél sem volt rozsda, teljesen egyben volt a kocsi, nagyon tetszett az egész, úgy ahogy volt. Nagyon tetszett benne a digit műszerfal, és a  C20NE motor ereje, és csak 107000 km volt benne, végig vezetett szervízkönyv, így hazajött velem az autó.  Persze panelban laktunk Tatabányán, és nem volt garázs, ezért béreltem hozzá, mert féltettem, meg nem akartam, hogy a szabad ég alatt álljon. 

Mindig is nyomon követtem a MOTE tevékenységét, még az akkori elnök (Vincze Sándor) is hívott, hogy csatlakozzam, mert egy helyen dolgoztunk, csak mindig túlóráztam, meg nem éreztem, hogy az autóval találkozókra akarok járni. Mindig néztem az Opeleket, és 2015-ben a Legendák Találkozásán részt is vettem, ez volt az első Opeles rendezvény, ahol részt vettem. Felraktam a képet a kocsiról, és jött is a email, hogy a kiállítói parkolóba állhatok, és először ott találkoztam a Kadettosokkal. Amikor felraktam a képet, nem sokkal rám írt Soly, hogy valamikor kimehetnék a Lurdyba csütörtökön.  Azóta is amikor tehetem megyek találkozókra, a nyári találkozókra biztosan, a Kakucs Ring már kérdéses mindig, mert április 30.-án van Németországban Dortmundba a Mayday, ahol sokszor a Kadett is megfordult MOTE-n keresztül nagyon sok jó embert ismertem meg, és tartom is velük a kapcsolatot, egy igazi családias közösség.
Az autó története, javítások évekre bontva, amire emlékszem.
2002 - Az autón a tető nem nagyon tetszett, itthon varrtak rá egy kék tetőt, ami elvileg sötétkék volt, de gyakorlatilag nem. Mivel sokat jártam Németországba, vettem hozzá egy bontott tetőt, amin nem volt szakadás sem, és nem is volt drága, így lecseréltem ami rajta volt.

A felnire is ráfért egy fényezés, így megcsináltam magamnak, mint akkor sok mindent. 
Abban az időben volt a Halálos Iramba láz, és elvarázsolt a sok tuning autó, tetszett a zöld neon, meg hasonló, így elhatároztam, hogy tuningolni fogom, de hála az istennek ez nem tartott sokáig, és nem alakítottam át rajta semmit sem.
2007 - Az autón elkezdődött a rozsdásodás a hátsó sárvédő íveknél, nem volt nagy, de gondoltam kell egy teljes fényezés, így elhatároztam, lefényeztetem az egész autót, gyári Casablanca fehérre, amilyen volt. Akkor még lehetett kapni olcsón gyári matricákat, emlékszem vettem 2 Opel emblémát, 3 GSI emblémát, és 2500- ot fizettem érte. Akkor bánom, hogy nem vettem többet, pedig volt sok… 
Kész lett a fényezés, fotók alapján visszaraktam a gyári matricákat, akkor nagyon tetszett az autó. 

2008 - A tető oldala kiszakadt, és egyre rosszabb állapotban volt, így elhatároztam, hogy varratok rá egy új tetőt, ami pár nap alatt elkészült. Nem volt olcsó, de azóta is jó állapotban van, és nem ázik be az autó. 
2011 - Sikerült az autóhoz olcsón hozzájutni egy BC-hez, amit csak ki kellett cserélni a gyári  órával, és már müködött is. Pár kilométer után már mutatta is a megtett utat meg amit kellett neki. Ekkor találkoztam elöször Váczi Gyurival, akinek szintén fehér Kadettt Cabriója volt, és a testvérének is. Gyurival azóta is tartjuk a kapcsolatot, és bontottunk pár Cabriót, bár mindketten sokat dolgozunk, de néha beszélünk. 

2013 - Sikerült az autóhoz vennem komplett gyári ülésfűtés szettet, amit be is szereltettem. Az volt a jó, hogy elő volt készítve, és a kapcsolót is csak be kellett tenni a helyére, és működött is. A kábelezés is elő volt készítve az ülésfűtésnek. Így télen, amikor száraz az idő, nagyon kellemesen melegít. 

2014 - Vettem az autóra egy gyári 14” felnit, amit felújíttattam szépen, és kapott rá 4db Michelin téli gumit, de havat nem nagyon látott, csak a téli száraz közlekedésre kell. Ezt a kereket használom télen. 

2015 - Ismét felni vásárlási lázban égtem, mondom úgyis kell 4 db új gumi, akkor ismét kell gyári felni. Sikerült vennem 4 db 15” gyári alufelnit, amit ismételten szépen felújíttattam, és kapott rá 4 db új Michelin nyári gumit. Igy az autó is sokkal gyáribb.  

2016 - Az autó kapott egy komplett felújított gyári hátsó hidat. Egy bontott gyári hidat szétszedtem darabokba, cikkszámok alapján megvettem hozzá mindenből gyári újjat, és ki lett cserélve a meglévő, így remélem egy ideig nem lesz vele probléma. És kapott egy komplett rozsdamentes acél kipufogórendszert. 

2017 - Tavasz: Elhatároztam, hogy elviszem az autót alváz és üregvédelemre. Ott hagytam az autót, majd hívtak, hogy ha lehet menjek oda, ekkor láttam, a küszöb spoiler alatt kicsit szét van rohadva a küszöb. Nagyon el voltam szomorodva emiatt, gondoltam rendben van a kocsi, és ekkor láttam, mégsem. De mondták meg tudják csinálni, így rögtön neki is láttak. Nagyon szépen megcsinálták, lecsiszolták az egész alját, kívül belül rozsdamentes lett az autó, és 1 pár gyári új köszöb került alá. Nem volt olcsó az egész, de mondtam is, a kocsi sokáig kell, így legyen tökéletes. Ez az egy elem lett rajta cserélve, amióta megvan a kocsi, de az eredmény magáért beszél. Az első lökhárítót is kellett fényeztetnem a sok kavicsfelverődés miatt, és a csomagtér ajtót, mert a szélét elkezdte enni a rozsda, de ez gyorsan meg lett állítva.
Orfűi Blitz után esős idő volt, gyanús volt, hogy az ablaktörlő lassan töröl, mondom nem tölt a generátor? Sajnos be is igazolódott. Pécsig jutottunk le, és kigyulladt a töltés visszajelző lámpa, de hála az égnek Tóth Szabolcs barátom szerzett egy gyári felújított generátort, kicseréltük, és azóta is működik. Köszönöm neki, örök hála azóta is.




2018 - Sikerült szereznem a kocsihoz Carello gyári első lámpát, Hella gyári irányjelzőket, és a sárvédőben lévő irányjelzőket is. Nem voltak olcsók, de az autó legalább még szebb lesz tőle. És idén felszereltem elöször a gyári csomagtartót, amit köszönök nagyon Pechinger Csabának. Vettem rá egy kis tető boxot, amit az idei Blitz Wekenden is rajta volt, így a komplett sátor felszerelés elfért benne, és hely is maradt az autóban.



Évek alatt az autóhoz nagyon sok gyári új alkatrészt beszereztem a Csergőtől, és a német ebay-ről, amit lehetett azt mindig gyári új alkatrészekre cseréltem ki. Sok új alkatrészem van tartalékban a tetőhöz, és az egyébb Cabrio specifikus funkciókhoz. Ha nem is kellett egy alkatrész, megvettem ha olcsó volt, mert előbb-utóbb tönkre megy, és akkor lesz. Sokszor jó is volt, hogy éppen akadt egy olyan alkatrész ami kellett. Kuplung lett cserélve kompletten, gyári, és minden tavasszal GM 10W 40-es olajat kap. Volt olyan év, hogy 500 km-t mentem a kocsival, de tavasszal a szezon előtt jön az olajcsere. 4 évente cserélem a vezérlést, váltó olajat stb.
Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb műszaki adatok felsorolása.
Az autót mindig is szerettem volna gyári állapotban meghagyni, így mindig arra törekedtem, hogy ha lehet, gyári alkatrész kerüljön bele. Így elmondhatom, hogy 95%-a gyári, ami benne van. Még a csavarokat is gyárit veszek bele, mert ennyire szeretem a kocsit, és ennyire fanatikus vagyok! :-D Kicseréltem kompletten a gyárira persze az összes vízcsövet is, ami nem volt könnyű, mert volt olyan vízcső ami Franciaországból, Belgiumból vagy Angliából kellett megrendelnem. Van hozzá pár db gyári magnó is, mert nem tudom milyen lehetett benne gyárilag. Régóta várom a gyártási adatokat, remélem előbb-utóbb meglesz. Jelenleg egy Audiovox 9309TS NAV 104-es navigácíós készülék van benne, ami nem gyári, de nagyon szeretem. Az egyetlen modern dolog a kocsiban a zene.
Az autót 1988 május 10.-én gyártották, 5433-as sorszámú Bertone Cabrio
C20NE 2000 ccm 8 szelepes F16 váltó Lexmaul szívósor 50-es komplett rozsdamentes acél kipufogórendszer (mert ez nem rohad szét) Hátsó Irmscher lámpa (Ebben is a GM jelzés benne van) Komplett gyári hydraulikus tető Gyári elektromos ablakok Gyári elektromos fűthető tükör Gyári központi zár. Check lámpa sor (féklámpa, olaj, ízzó, ablakmosó, hűtő víz stb.) Digit műszerfal Board Computer (átlag fogyasztás, hőfok stb.) Ülésfűtés a 2 első ülésben
Amit utólag szereltem, szereltettem be, mindenhez gyári kábelköteget használtam, addig be sem szereltem, amíg nem volt meg hozzá minden. A tükörhöz 11 évet vártam, míg belekerült a gyári kábelezés.

Az autó kész? Bocsánat, tudnom kellene, sosincs kész. Tehát mit tervezel még rá?
Van hozzá gyári, majdnem komplett lámpa mosó szett, amit szeretnék előbb-utóbb beszerelni, csak hiányzik egy jobbos lámpamosó hozzá. Ha meglenne, már szerelném is be. 8 év alatt szedtem össze hozzá a dolgokat, és minden új gyári. Van komplett gyári ABS, amit már 10 éve tervezek bele szerelni, de elvagyok nélküle. Van sok új gyári alkatrészem, amit nem használtam fel, így hamarosan tervezek egy újrafényezést, ahol minden ilyen alkatrészt kicserélek újra. Mert az új, gyári mindig jobb! És tavasszal tervezek rá még valamit, ami ha meglesz, először itt fogok bemutatni a MOTE-n belül.

Gondolom ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban?
Az autót már rossz időben nem használom, ha száraz az út, akkor megmozgatom néha, így azért 2 hetente biztosan megyek vele valahová. Amikor rossz idő van, akkor szintén egy Opelt használok, egy Signumot. 2.8 V6 Turbo, és elég sok extra van benne, és a Kadetthoz képest nagyon jól megy a gép. Mivel szeretem az Opelt, így a menyasszonyomnak is Opelje van, egy Astra H Twin Top. Ő is szereti nagyon.  


Írta: Englert Sándor (MOTE tagsági szám: 713)

forumadmin
A CO 2- megfeleléshez való hozzájárulás és a nagy volumenű szegmensek középpontba állítása érdekében az Opel ADAM, a KARL és a Cascada megszűnnek az életciklusuk végét követően, de 2019 végéig elérhetőek lesznek.  Opel egyértelműen elkötelezte magát amellett, hogy évente legalább egy teljesen új modellt hoz forgalomba. 2019-ben az Opel elindítja a sikeres Corsa új generációját (Peugeot 208-as alapú) és a sikeres Vivaro utódját, mint LCV (A három betű, a Light Commercial Vehicle, könnyű kishaszonjármű kifejezés kezdőbetűit takarja.) és személygépkocsi-változatokat. A Combo további verziói és felszerelési verziói is forgalomba kerülnek, így jelentősen felújítják az LCV portfólióját. A rendkívül népszerű Opel Mokka X utódja 2020-ban fog megjelenni, és kulcsfontosságú szerepet fog játszani abban a stratégiában, hogy 2021-re 25-ről 40 százalékra növelje a SUV-eladások arányát.


Kölyök
Szia Hemi! Milyen autó van nálad? Crossland X, kipróbálod? ŐŐŐŐ, milyen motor? 1.2, 3 henger...82 lóerő... 118 nm...
Tulajdonképpen felkeltette az érdeklődésem, hogy a 21. századra jellemző downsizing, hogyan jelenik meg Opeléknél. Volt már szerencsém 3 hengerhez Suzukinál, így előítéletekkel teli érkeztem az autóhoz.
Nézzük a formát. Ahogy sétáltam a parkolóba az autóért, elég messziről szemet szúrt, a magasságának és színének köszönhetően. Kicsit teherautós feeling, de nekem nagyon bejön. A két első fényszóró, nagyon karakteres. Ezzel telitalálatot lőtt az Opel már az első megjelenéskor. Más márkával összetéveszthetetlen helyzetjelzőt már messziről felismerjük ha a tükörben látjuk!


A hátulja a megszokott vonalvezetéstől teljesen eltér, és milyen jól sikerült! Oldalról nézve az autót, olyan, mintha tolóajtós lenne. Kicsit buborék a forma, viszont azt egyből lehet látni, hogy a fejtér hátul sem szűkül, 190 centivel még a lábam is elfért, amiben szerepet játszott a Családi csomag, mint extra, mely tartalmazza a hátsó ülések állításának lehetőséget, 15 centi előre-hátra. Fontos kiemelni, hogy ez külön külön állíthatóságot jelent!

A teljes kulcsmentesség Nekem nagyon bejön, mindenkinek ajánlom, hogy éljen ezzel az opcióval, bármilyen márka esetén, DE. Itt nem gombot találunk, hanem amikor a kezünkkel rányúlunk a kilincsre, akkor történik meg a csoda. A gombos verzió kicsit jobban tetszik számomra, de biztos meg van az oka, hogy ilyen. Indítás szokásos start/stop gomb, kulcs meg maradhat a zsebben.
 
Beültem, beindítottam az autót és felhördült a 3 henger. Ki kéne tolatni, rükverc jobbra hátra... Tessék? Következő meglepetés, hogy kb. a hátsó ülésig tartott a váltó útja. Gyors telefon, mert eddig ilyennel nem találkoztam, és megerősítettek, hogy igen, ez tipikus Peugeot. Hát jó, ezt majd megszokjuk, nem feltétlen baj ez, egyébként pedig nagyon nagyon pontos, és könnyen mozgatható. Egyedül az útja szokatlanul hosszú.
A futómű elég erőteljesen áthozta az útminőséget az utastérbe amin meglepődtem. Hiába 17", ballonos gumik voltak az autón, tehát valóban a futóművet okolhatjuk. Az biztos, hogy stabilan tartott minden kanyarban, egyszer sem tűnt bizonytalannak, de talán ha 4 fő ült volna benne, cuccokkal együtt, akkor puhult volna az érzés. Mindenesetre, ha csak kicsit lenne lágyabb a futó, még nem hiszem, hogy 4 fő összeültetné!
És a motor.
Maximum teljesítmény: 82 LE / 5750 Fordulatszám
Maximum forgatónyomaték: 118 /2750  Fordulatszám
Ha a 3 henger hangját ki tudnánk szűrni, senki meg nem mondaná, hogy kevés henger és kevés lóerő. Nagyon érdekes karakterű motor, ugyanis alacsonyabb fordulatszám tartományban is jól autózható, nem nyögvenyelős és erőlködő. Nem kell lerajtolni a lámpánál, hogy elinduljon, és előzések előtt sem kell vadul visszaváltogatni. Autópályán gond nélkül tartja a 130-at, és nem forog 4 ezret, mint egy XER opc, ha előzni kell maradhat 5-ben és hajrá. Mondjuk azért hely kelleni fog.

Nagyon meglepett ez a motor, ugyanis a hangján kívül és az alapjárati rázáson kívül, semmi jel nem utalna arra, hogy itt bizony egy erős downsizing kúrán átesett motor ketyeg.
Biztos ami biztos, felvittem a Galyatetőre is. Másztunk felfelé szorgosan és semmi ellenállás, vagy tiltásig forgatás. Igazán megnézném a nyomatékgörbéjét. Valahogy nagyon eltalálták!

Legkisebb mértékben sem küzdött. Nem volt olyan, hogy gyorsítanék, Ő meg lassul, vagy megáll, a szokásosnál nem kellett sokkal nagyobb gázt adni az emelkedőn elinduláshoz.

 
A turbós verzióhoz nem volt szerencsém, melynek az adatai:
Maximum teljesítmény: 130 LE /5500 Fordulatszám
Maximum forgatónyomaték: 230/1750 Fordulatszám
Nem feltétlen horror összeg a turbós motor, viszont így látatlanba nem tudom elképzelni, hogy szükség lenne rá. Nem csak arra gondolok, hogy több a hibalehetőség a későbbi években, hanem, ha ez a motor ennyire ki tudta elégíteni az igényeket, kb. 7 literes fogyasztás (920km) környékén, akkor miért bonyolítsuk az életünket? 
A fényszórók mostanában egytől egyig a kiskedvencemmé válnak. Ledes mivolta garantálja a napsütéses világosságot az éjszaka közepén is, és automatán le is kapcsolja, még mielőtt valakit zavarna. 
Utastérrel semmilyen probléma nem volt. A kivilágított kezelőszervek tökéletesek, vannak klímakezelő szervek, amiket egyébként a PSA már integrált az infotainment rendszerbe, de itt még megmaradt a hagyományos verzió. 



 
Összességében nekem kellemes csalódás volt! Megmondom őszintén, tényleg sokkal sokkal rosszabbra számítottam!
UI: A kezem közé került egy Grandland X 1.2 Turbó.... Kell az a turbó :D



forumadmin
Harmadik helyen futottunk be az ötvenedik Kékszalagon az Opel - 5050 Fifty-Fiftyvel! A dobogó minden fokát megjártuk már így a történetünkben, de ebben a zsenge szélben és ilyen erős mezőnyben ezt jó eredménynek tartjuk. Mivel a hajónk is, sőt a kormányosunk is 50 idén, gyorsan elfogyasztunk ugyanennyi sört is. Köszönjük, hogy drukkoltatok nekünk és figyeltetek minket a tévében és itt!!! A 2018-as 50. Kékszalag csapata: Józsa Márton, Kelemen Tamás, D'Albini András, Németh Áron, Majthényi Mátyás, Lukáts Csaba és Adorján Csaba. Rib Kiszelka Gábor, fotó és szöveg Jóka Gémesi. Találkozunk holnap a Speed Race versenyen itt a kikötő elött 15 órakor! Kitartás Minden versenyben lévő hajónak, a hősök Ti vagytok!

Forrás : Opel - 5050 Fifty-Fifty

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.