Jump to content

Cikkek

Cikkek kezelése

forumadmin
Gyorsulási versenyek Kiskunlacházán, a repülőtéren. Dragracing Kiskunlacháza + Opel Találkozó + Smoke & Charm évadnyitó. Mint ahogy azt már megszokhattátok a DragRacing csapata idén is biztosította az Opeles évadnyitó bulit. Köszönjük László Zoli klubtagunknak a szervezést, közreműködést. Őt kérdezem, hogy látja, milyen volt az első idei verseny. 
 
 
Pörögsz, autót építesz, szinte minden Opelost ismersz.... hihetetlen.
Szép napot mindenkinek!Köszönöm szépen a megkeresést.Pörgök folyamatosan,nem szeretek egy helyben ücsörögni,valamit mindig kell csinálni. Autót én kimondottan nem építek,csak a saját tapasztalataimat (ami elég kevés) megosztom azokkal akik hasonló érdeklődéssel hozzánk csapódnak,illetve kérdeznek.-Autós körökben az ismeretségek kialakultak az évek folyamán,ez köszönhető az autós találkozóknak,a szlalom (minirally) ill. a gyorsulási versenyeknek, Bonci autóbontónak ahol dolgoztam egy ideig és persze az internetes közösségi oldalaknak.
Hogy sikerült az Opel Kupa? Milyen érzés szervezőnek lenni, és ezen tapasztalatok birtokában versenyezni is?
Felkaroltam ezt az opel kupa rendezvényt 2016-ban mert "senki" nem foglalkozott vele( senki sem kért fel rá,és természetesen ebből nekem anyagi hasznom sincsen).Látszik hogy ki van éhezve a nép a találkozókra ,és az amatőr versenyzésre is.Erre egy tökéletes helyszín a DragRacing rendezvénye.Nekik jó hogy megyünk ugye anyagi oldalról,nekünk meg hogy helyet adnak,rendeznek és pályát biztosítanak.
Szervezőnek nem tartom magam,csak segítettem a rajtnál egy-két infóval az autók bemutatásával a speekereknek. A fotók és videók készítése miatt tébláboltam ott egyébként.
Megnyerted a kategóriád! Gyakorlatilag 1-2 meneted volt, aztán fotózás, beszélgetés akivel csak lehet.
Beszéljünk a te versenyedről is. Mitől tartottál eleinte a leginkább?

A kategóriám megnyerésén mondhatni én is meglepődtem de ehhez az is kellett hogy rossz napja volt a többieknek.-Reggel nyitásra érkeztünk azzal a céllal hogy lássam idén először mit mutatnak az időeredmények.Tudva lévő hogy reggel 8h körül még minden hideg (pálya,gumi,levegő),de a 4-5 kör alatt tudott az autó a gyenge tapadás ellenére 13,6-14,2 másodperces időket menni 402 méteren.Le is állítottam,majd 12 ó környékén még egy 13,7-es időt mentem vele.Ezután annyira sokan lettek a versenyen indulók hogy nem láttam értelmét sorba állni,mikor meg fél 5 után szerettem volna menni még egyet akkor meg vége lett a versenynek.
Edzeni mikor van időd? 

Edzeni?    Minden nap egy edzés.Vezet az ember  ugye nap mint nap.Elindul,megáll,váltogat.Kimondottan erre a "játékra" nem lehet edzeni.Inkább fejben kell ott lenni a startnál,nyugodtan,átgondoltan a pályához ill. az autóhoz megpróbálni hozzá igazodni.Reakció!-Fontosabbnak tartom az autó jó műszaki állapotát.Motor-váltó-futóműnek 100%-nak kell lennie.Hülyének néznek sokan hogy havonta olajat ill. szűrőket cserélek és havonta futómű állításra járok,évente kuplung szettet cserélek ha jó ha nem jó akkor is.Ellestem az évek folyamán innen onnan trükköket és sokat köszönhetek az ismerőseimnek,barátaimnak akiktől tanulni lehetett.
Milyen eredmények születtek? 

A 2017-es időeredmények érdekes módon nem lettek olyan kimagaslóak mint pl. tavaly. Pár "nagyágyú" az idén nem tudott elindulni egyéb okok miatt.(építés alatt van,elromlott,pont lejárt a műszaki stb stb )-Viszont örömmel néztem hogy a télen a fiatalok elkezdték reszelni a vasakat és próbálkoznak eredményesek lenni.Kialakulóban van egy új generáció és ha kitartóak tuti sikeresek is lesznek.Minden kategóriában indultak versenyzők.Kiemelném Kisdomsa Krisztiánt aki 3X is meg tudta nyerni az O2-es kategóriát,vagy Csordás Anikót aki legyőzte a másik Corsa  C Gsi-vel induló Danit. Minden elismerésem a 2db Opel DRAG-nak akik rengeteg pénzt és időt nem sajnálva eljöttek,látványosan szép időket futottak.Volt egy versenyző is (Suba Krisztián),őt véletlen rossz kategóriába sorolták de én tudom hogy 16,333-al ő lenne a 7. az O2-be egy C20NE Asconával.A versenyen indulók és a találkozóra érkezők között is lehetett  látni nagyon szép és igényesen karbantartott vasakat is,már ezért megérte szervezkedni.
 
Beszéljünk egy másik klubtagunkról a favoritról is. Sólyommal mi történ? Mennyire publikus a motor hibája?

Huhh.....Laci sajnos nem tudott jó eredményt elérni pedig nagyon készült rá,de a technika ördöge megviccelte,pedig ha valaki készült az idényre az ő volt.A motornak elvileg nincsen hibája,azt a részét amennyire tudtuk átnéztük,lettek olyan újítások mint pl. 100-as pillangó,egyedi ECU, gyártott szívósor stb stb és valamiért nem állt össze, hogy leforogjon rendesen. Folyamatban van a hiba kiderítése és én 100%-ban biztos vagyok benne hogy fogunk még mostanában az ő idő eredményeiről  beszélni.
A versenysorozat több állomásból áll. Következő helyszín? 
Szép számmal lesznek versenyek,a következő feladat április 8.án Tökölön lesz 10.30-tól lehet nevezni,versenyezni.
Április 23 ismét Lacháza (itt valószínűleg már csak néző és max. Sólyom segítője leszek)
Április 29-én meg ugye nagy esemény következik a Kakucs ringen! Opel találkozó és pálya autózás a II. BlitzRing.
Felejthetetlen volt a tavalyi is!

Gratulálunk ezúton is  az eredményekhez minden résztvevőnek és klubtagunknak!


Köszönöm szépen az én és a versenyző társak nevében is a gratulációt és örömmel tölt el hogy egyre többen mutatják meg magukat a zárt pályás rendezvényeken a srácok.Sok sikert minden OPEL márkatársnak és családjainak egész évre!! Sziasztok!
Kérdések: hemi
Válaszok: Vectra V6
Képtár:
 
 
 

forumadmin
Az Opel új zászlóshajójának limuzin és Grand Sport kivitele február 20-tól rendelhető meg, 25.940, illetve 26.940 euróért (németországi árak, hamarosan jönnek a magyarországi árak is). Egyszerűen ellenállhatatlan az Insignia új nemzedéke: sportosan elegáns, a négyajtós kupék stílusában, (légellenállási alaktényező: 0,26), és tele van műszaki innovációkkal. Élénkebben megy, nagyobb a helykínálata és kiváló az ár/érték aránya, úgyhogy minden eddiginél erősebb kihívója a prémiummárkák modelljeinek. Széria-felszerelésként kínál egész arzenálnyi vezetőtámogató asszisztenst: jelentősen fokozza a biztonságot a gyalogosfelismerővel kiegészített figyelmeztetés a frontális ütközésveszélyre, az automatikus városi vészfékezés, a sáv- és nyomvonaltartó, valamint a követési távolság. Már az alapváltozatban is van érintőképernyő, és mindegyik Insignia megkapja a kulcsnélküli „Keyless Open & Start“ zár- és motorindító rendszert.
Jó vétel a kiváló ár/érték arányú Insignia Grand Sport A tágas Insignia Sports Tourer kombi már 26.940 euróért megkapható Könnyebb és dinamikusabb, jó helykihasználás, új generációs hajtóművek A hatékony volumenmotorok fogyasztása három-tíz százalékkal kisebb (WLTP) Csökkentett súrlódású, új hatfokozatú váltó és nyolcfokozatú automata 2017. február 20-tól rendelhető meg a limuzin és a kombi
A „2-es Opel Insignia” teljesen új architektúrája 175 kilogrammot elérő mértékben csökkenti a Grand Sport súlyát az elődhöz képest, sőt a jóval tágasabb Sports Tourer esetében 200 kiló is lehet a nyereség. Emellett az új, hallatlanul precíz kormányzás is hozzájárul a menetdinamika javulásához. Rendkívül hatékony motorok és optimalizált súrlódású váltóművek széles választéka csökkenti a számlát a benzinkútnál. A Grand Sport várhatóan legnagyobb számban igényelt két motorváltozatának (benzines: 1.5 Turbo; dízel: 1.6 CDTI) fogyasztása a WLTP-ciklus (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) szerint három-tíz százalékkal ment lejjebb az összehasonlítható elődmodellekhez képest.
Az Opel már 2015 decemberében bejelentette, hogy jövőbeli modelljeinek fogyasztását a WLTP-menetciklus szerint adja meg, amely 2017 őszétől lesz törvényesen kötelező, és a jelenleg előírt NEFZ-nél jobban megközelíti a valóságot. Ennek jegyében 2016 júniusától, az új Astrával kezdve, a hivatalos adatok mellett a WLTP-menetciklus szerintisnyilvánosságra hozza a fogyasztási- és CO2-adatokat. Ezáltal lehetőséget kapnak az Opel-vásárlók, hogy pontosabban megítélhessék járművük tényleges mindennapi fogyasztását. Tekintélyes szakfolyóiratok, például az olasz Quattroruote tesztjei máris kimutatták, hogy az Opel WLTP szerinti adatai nagyon közel állnak a valósághoz.
 
Új benzines- és továbbfejlesztett dízelmotorokkal indul az értékesítés

 
Az Opel Insignia Grand Sport alapmotorja, az újonnan konstruált, hatékony benzines 1.5 Turbo kétféle teljesítménnyel készül: a belépőszintűé 103 kW/140 LE (Grand Sport: fogyasztás a NEFZ szerint városban 7,3 l/100 km, országúton 4,7 l/100 km, kombináltan 5,7 l/100 km, 129 g/km CO2), nyomatékmaximuma erőteljes 250 newtonméter 2000 és 4100/perc között. Bestsellernek a 121 kW/165 LE teljesítményű változatot várják (Grand Sport: fogyasztás a NEFZ szerint városban 7,0 l/100 km, országúton 4,9 l/100 km, kombináltan 5,7 l/100 km, 130 g/km CO2). Az előd máris nagyon hatékony 1.6 Turbójával (125 kW/170 PS) összehasonlítva az új motor WLTP-szerinti fogyasztása még három százalékkal csekélyebb lett. Ez az 1.5 literes, teljesen alumíniumépítésű, közvetlen befecskendezéses gép a legnagyobb lökettérfogatú a három- és négyhengeresekből álló, korszerű Small Gasoline Engines családban. Minden élethelyzetben nagy nyomatékával a többihez hasonlóan ez a négyhengeres is élénken ugrik.
További fénypont az új Opel Insignia benzines csúcsmotorja. A négyhengeres, kétliteres 2.0 Turbo teljesítménye 191 kW/260 LE, 3000 és 4000/perc között jelentkező 400 newtonméter maximális nyomatékkal (Grand Sport: fogyasztás a NEFZ szerint városban 11,5 l/100 km, országúton 7,0 l/100 km, kombináltan 8,6 l/100 km, 197 g/km CO2). Erejét a teljesen új, nagyon simán kapcsoló nyolcfokozatú automata továbbítja a szegmensben egyedülálló, fejlett, nyomatékérzékelő Torque Vectoring összkerékhajtásnak, amelyben két tengelykapcsoló helyettesíti a hátsó differenciált, ezáltal a menethelyzetnek megfelelően egyedi és villámgyors a nyomaték elosztása a kerekek között.

A hajtóművek portfólióját a szintén új, különösen hatékony hatfokozatú sebességváltó kerekíti ki, a népszerű 1.6-os dízelmotorral kombinálva. Két teljesítménylépcső választható: 81 kW/110 LE (Grand Sport: fogyasztás a NEFZ szerint városban 4,6 l/100 km, országúton 3,6 l/100 km, kombináltan 4,0 l/100 km, 105 g/km CO2) és 100 kW/136 LE (Grand Sport: fogyasztás a NEFZ szerint városban 5,1 l/100 km, országúton 3,9 l/100 km, kombináltan 4,3 l/100 km, 114 g/km CO2). A kis súrlódású váltómű és a tökéletesített 1.6 CDTI (81 kW/110 LE) együttese átlagosan tíz százaléknyit csökkentett az elődmodell fogyasztásán a WLTP-menetciklus szerint.
Efölött helyezkedik el a szintén továbbfejlesztett kétliteres dízel, változatlanul 125 kW/170 LE teljesítménnyel (Grand Sport: fogyasztás a NEFZ szerint városban 6,7 l/100 km, országúton 4,3 l/100 km, kombináltan 5,2 l/100 km, 136 g/km CO2).
Az új Opel Insignia komplett árjegyzéke az értékesítés kezdetétől, 2017. február 20-tól áll rendelkezésre. Emellett, a lehető legnagyobb átláthatóság érdekében, az Insignia valamennyi motorváltozatának fogyasztását is még az első félévben nyilvánosságra hozza az Opel.

forumadmin
Ma délelőtt nyitotta meg Dr. Karl-Thomas Neumann a 87. Genfi Autószalon (március 7-19.) Opel és Vauxhall standját. Az Opel Csoport elnök-vezérigazgatója körülbelül nemzetközi újságírók előtt beszélt az előző napon, Párizsban bejelentett szövetségről a PSA-Csoporttal. Ezt követően bemutatta a PSA-val már közösen kifejlesztett Opel Crossland X crossovert, majd sor került az Insignia második nemzedékének világpremierjére. Dr. Neumann és a designfőnök Mark Adams együtt leplezte le az ötajtós Grand Sport limuzint, illetve a tágas Insignia Sports Tourer kombit. A teljes sajtótájékoztatót közvetítette a Livestream, bármikor lehívható a GOMEX Newsroom médiaplatformról. A genfi Opel újdonságok komplett sajtómappája megtalálható a media.opel.hu címen.
Új lehetőségek az Opel és a Vauxhall előtt, a PSA-Csoporttal Már közös eredmény a PSA-val a most bemutatkozó Opel Crossland X Erős páros a világpremierjét ünneplő Opel Insignia Grand Sport és Sports Tourer Az Opel főnöke, Dr. Neumann ma a márka új lehetőségeiről beszélt, amelyek a PSA-Csoporttal nyílnak meg: „Most esélyünk van egy valódi Európa-bajnok létrehozására! Profitálunk új nagyságunkból, közös járműfejlesztésünkből, és a két vállalat nagyon motivált, kiválóan képzett szakembergárdájának erősségéből.“
Az Opel és a PSA már négy éve működik szorosan együtt. Genfben Dr. Neumann, az Opel főnöke, a közös járműfejlesztés első sikeres eredményeként mutatta be a stílusos Crossland X-et.
Új Opel Crossland X: városi stílus, egy SUV lazaságával

Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű új Opel Crossland X városba való – miközben elég komfortos és tágas egy nagy nyári utazáshoz. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Opel Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb, ezáltal emelt üléshelyzetnek s a vele járó jó kilátásnak örvendhetnek az utasai. Olyan innovációkból is profitálhatnak, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Mindössze néhány kiragadott példa erre az innovatív LED-es fényszóró, a vetített kijelző, a 180 fokos panoráma-tolatókamera, valamint számos vezetőtámogató asszisztens. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az Opel OnStar, valamint modern – Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis – IntelliLink infotainment-technika.
Új zászlóshajó: az új generációs Opel Insignia világpremierje

Extrém jó formában van a teljesen új Opel Insignia: sportosan-elegáns egy nagy kupé stílusában, új felépítésének köszönhetően megalkuvást nem ismerően tágas, ahogy egy igazi zászlóshajóhoz illik. Az Insignia második generációja a kellemes atmoszféra mellett olyan csúcstechnikai megoldásokkal győz meg, mint az Opel IntelliLux LED® Mátrix-világítás, a korszerű vezetőasszisztencia, a kormányzást automatikusan korrigáló sávtartó asszisztenssel, vagy a menő vetített kijelzés. Mindezeken túlmenően az Opelre jellemző elsőrangú csatlakoztathatóságot és okostelefon integrálást is nyújt az új Insignia. Az Opel OnStar szolgáltatásait parkolóhely-kereső[1] és szállodai szobafoglalás[2] egészíti ki.
Első ízben kapható 360 fokos körkamera, nyolcfokozatú automata és az intelligens Torque Vectoring (kerekenkénti nyomatékelosztás) összkerékhajtás. A hatékony, új turbómotorok, a változattól függően 200 kilogrammot elérő súlycsökkenés és az alacsonyabb üléspozíció összjátékával minden korábbinál direktebb élményt ad az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer vezetése. Könnyebb és érezhetően dinamikusabb új Insignia hív örömautózásra


forumadmin
Kívülről zömök és kompakt, belül tágas és variálható, kétszínű fényezéssel és laza SUV-külsővel: ez a teljesen új Opel Crossland X, egy valamennyi részletében izgalmas crossover (Crossover Utility Vehicle). A Crossland X az Opel-család második X betűs tagja. A sportos Mokka X után szintén a B-szegmensben lép színre a Crossland X, majd az év folyamán követi a nagyobb, kompakt kategóriájú (C-szegmens) Grandland X. Az Opel így rögtön két olyan újdonsággal jelenik meg 2017-ben, amelyek két külön világból hozzák össze a legjobbat: a SUV pimaszul vagány designját és gyakorlati előnyeit egyesítik az urbánus életstílussal.
 
 
 
A Crossland X február 1-jén Berlinben, az Opel nagyszabású rendezvényén ünnepli premierjét.
Teljesen új crossover a virágzó CUV/SUV-piacon A bestseller Opel Mokka X mellé érkezik az Opel Crossland X Magas üléshelyzet, bőséges hely és nagyfokú variálhatóság Opel OnStar, csúcs-infotainment és asszisztenciarendszerek Szélvédőre vetített kijelző, 180 fokos tolatókamera és AFL-LED-világítás Megjelenés: bemutató február 1.-én, az Opel berlini nagy rendezvényén Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz, opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű Crossland X városba való – elég komfortos és tágas egy nagybevásárláshoz vagy külföldi nyaraláshoz. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb, ezáltal emelt üléshelyzetének és a vele járó jó kilátásnak örvendhetnek az utasai – és ezt még fokozhatják is a nagy panoráma-üvegtetővel.

Ezen túlmenően olyan innovációkat kínál az új modell, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Példa erre a teljesen LED-es, adaptív AFL fényszóró, a vetített kijelző, a 180 fokos panoráma-tolatókamera, az automatikusan kormányzó parkolóasszisztens, a gyalogosfelismerővel kiegészített figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyére, és az automatikus vészfékezés[1], illetve a sávtartó- és táblaleolvasó-asszisztens és a holttér-figyelő. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az Opel OnStar, valamint modern – Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis – IntelliLink infotainment-technika s az akár nyolccolos színes érintőképernyő jóvoltából.
Kívánságra a többszörösen kitüntetett, és az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V. – AGR) által tanúsított ergonomikus ülésben foglalhat helyet a vezető és az első utas – ilyet ebben a járműkategóriában csak a Crossland X és a Mokka X kínál. Szintén a szegmens legjobbja a 410 literes poggyásztér, méghozzá a hátsó üléstámla lehajtása nélkül, öt személlyel a fedélzeten. A második sorban utazók 150 milliméternyivel állíthatják előre-hátra az ülésüket, ezáltal még flexibilisebb a Crossland X.
„Különösen a városi forgalomra szabott kis crossoverek és SUV-modellek piaca növekszik jelentősen. A vagány designt, a lehető legjobb csatlakoztathatóságot és a nagyfokú praktikumot ötvöző Crossland X-szel már a második erős modellt kínáljuk ebben a járműkategóriában“, mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. „A Crossland X-ünket élvezet vezetni, és urbánus kisugárzásával mind városban, mind utazáskor egyszerűen öröm vele az élet.“
Csakugyan virágzik a CUV/SUV-B-szegmens: 2010 óta megötszöröződtek az eladások ebben a járműosztályban. Egyik bestsellere, egyben trendformálója az Opel Mokka X. A Crossland X még jobban felpezsdíti a népszerű kompakt autók területét, és további növekedést hoz az Opel márkának.
Egyértelmű formanyelv és maximális helykihasználás

Letisztult, vagány, cool – ilyen legyen egy „városi crossover“! Az új Crossland X ráadásul egy tipikus Opel, remek helykihasználással és erős személyiséggel. Méretei a lehető legkompaktabbak: hossza csupán 4212 milliméter, szélessége 1765, magassága 1590, és ezen belül hozza ki a maximumot, egészen speciális módján interpretálva az Opel-designfilozófiát – egyszerre rafinált és robusztus. Markáns arcát elölről a prominens hűtőmaszk határozza meg, csillogó Opel-villámmal és a LED-es világítás karakteres dupla ívével. Szárny-formájú krómbetétek veszik körül a villámot, és folytatódnak kétfelé az AFL-LED-fényszórókig. A horizontális vonalvezetés szélesebbnek mutatja a Crossland X-et. Jellegzetes SUV-burkolatok és ezüstös színű első, illetve alsó betétek erősítik a határozott fellépést, illetve a funkcionális, sportos eleganciát.
Az oldalak éles vonalai és a lebegni tűnő tető nyúlánkká teszik az Opel Crossland X-et, és kihangsúlyozzák a belső tér tágasságát. Egy stíluselem, a far irányában ívesen lejtő, krómozott tetővonal az Opel ADAM öröksége – és akárcsak a kis életstílus-autó esetében, külön választhatja meg a tető színét a vevő. A Crossland X hátsó részén szembeötlő haspáncél utal a terepes jellegre, és ezt a hatást tovább erősíti a magasra helyezett, LED-es hátsó lámpa dupla íves grafikája, amely összeköti egymással a csomagtartó fedelét a lenyúló tetővel.
Szoborszerű és precíz design tükröződik az utastér kialakításán is. A tisztán tagolt műszerfal és középkonzol a vezető felé fordul, krómkeretes műszerek és kezelőszervek keltik a kiváló minőség hatását. Az Apple CarPlay, illetve az Android Auto rendszerrel kompatibilis modern R 4.0 IntelliLink vagy Navi 5.0 IntelliLink akár nyolccolos, színes érintőképernyőjét a középkonzolba integrálták. Az erre alkalmas okostelefonokat használat közben is képes induktívan tölteni a drótnélküli Wireless Charging. Valamennyi mobil készülék kiváló csatlakoztatásáról az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens WLAN-Hotspotja gondoskodik (hamarosan Magyarországon is).
A könnyed utazásban fontos szerepet játszik a manuális és automatikus váltóművel kiegészített benzines, dízel- és gázüzemű motorok bőséges választéka. Különösen megédesíti a leghosszabb utazást is a Crossland X nagyvonalú helykínálata és első osztályú ergonomikus ülése. Ugyanilyen meggyőző a nagyfokú variálhatóság – például az egyenként elcsúsztatható hátsó ülések jóvoltából. A 60:40 arányban osztott ülések 150 millimétert mozoghatnak előre-hátra, amit nagyon kellemesnek találnak a második sor hosszú lábú utasai, vagy egy pillanat alatt 520 literre növelhető a poggyásztér – ez kategóriarekord! Ha pedig behajtják a kartámlát, hosszú tárgyak szállíthatók az ülések között. Az ülések teljes lehajtása tekintélyes 1255 literre növeli a raktérfogatot. Nincs hiány egyéb tárolókban sem, a használati tárgyak elhelyezésére. A Crossland X központi zárját a kulcsnélküli „Open & Start“ rendszer működteti, és ez indítja be a motort is.
Iránymutató világítástechnika és fontos asszisztenciarendszerek
A nyugodt és legfőképpen biztonságos autózást sokféle korszerű, opcionális technika és asszisztenciarendszer szolgálja az új Opel Crossland X fedélzetén. Sötétben is kiválóan látni az adaptív AFL világítás teljesen LED-es fényszóróival. Kanyarfény, távfény-asszisztens és a fénykéve automatikusan szabályozott hosszúsága teszi optimálissá az útpálya megvilágítását. Attól, hogy el kelljen vonnia figyelmét a közlekedésről, a szélvédőre vetített vetített kijelző óvja meg a vezetőt: közvetlen látóterében jelennek meg a sebesség, a navi és az asszisztensek legfontosabb adatai.

Az Opel-frontkamera sokféle adatot dolgoz fel, és olyan vezetőtámogató rendszerek alapját képezi, mint a jelzőtábla- és a sávtartó-asszisztens. Ha véletlenszerű sávelhagyást regisztrál a rendszer, látható és hallható riasztással figyelmeztet. A sebességhatárolós sebességszabályozó kényelmesebbé teszi a hosszú kilométereket. Baleseteket előz meg a gyalogos felismerővel és automatikus vészfékezéssel kiegészített figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyre. Amennyiben hirtelen csökken a követési távolság az előrébb haladó jármű mögött, és nem reagál a vezető, a rendszer nemcsak hang- és optikai jelzéssel riaszt, hanem önállóan le is fékez. Az ütközésveszélyre figyelmeztetést speciális fáradtság-felismeréssel kombinálták, amely félreérthetetlenül javasol pihenést, ha vezetési módjából a sofőr bágyadtságára lehet következtetni.
Első Opelként kapott a Crossland X panoráma-tolatókamerát. Látószöge 180 fok, így parkolóhelyről kitolatva a monitoron mutatja az oldalirányból közeledő járműveket is. Emellett a legújabb generációs parkolóasszisztens könnyíti meg a manőverezést. Felismeri a parkolóhelyet, önállóan be- és kikormányozza a járművet – a vezető csak a pedálokat használja. Télen pedig a fűthető kormánykerék és szélvédő bizonyul nagyon kellemesnek.
 

forumadmin
A Reuters hírügynökség belső vállalati informátorokra támaszkodó értesülése szerint az amerikai General Motors (GM) előrehaladott tárgyalásokat folytat a francia PSA konszernnel európai érdekeltsége, az Opel eladásáról.
A GM bizonyára szívesen megválna a folyamatosan veszteségeket termelő érdekeltségétől. 2015-ben a General Motors európai operációja, az Opel 600 millió dolláros veszteséget ért el, 2016-ra a cél az volt, hogy a hatalmas veszteség után mindenképpen nyereséges legyen az európai leányvállalat, ez azonban nem jött össze, az Opel az év egészében 257 millió dollár veszteséget ért el. 1999 óta veszteséges egyébként az Opel.
Bővebben

forumadmin
Február kilencedikén délelőtt egy rövid szünetet tartott a szentgotthárdi gyár. A Flex üzem benzines szerelősoráról ugyanis ünnepélyes keretek között lejött a kilencmilliomodik Opel motor, egy 1,5 literes turbó benzines, amely a hamarosan a piacra kerülő új Opel Insigniában fog majd bemutatkozni.
A 9 milliomodik egy új 1.5-ös turbó az új Opel Insigniában debütál Tavaly csaknem 630 ezer motor készül Szentgotthárdon A gyár több, mint 2300 embernek ad munkát Szentgotthárdon és környékén
“Büszkeséggel tölt el bennünket a tény, hogy az új Insignia alap benzines motorját, az 1.5-ös turbó benzinest mi fogjuk gyártani” – mondta az ünnepségen Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd igazgatója. Ezzel párhuzamosan továbbra is a szentgotthárdi gyár szállítja az összes motort az új Astrába, amelyre Európában ez idáig több, mint 350.000 megrendelés érkezett 2015 óta.”
„Ennek köszönhetően az Opel Szentgotthárd rekord évet zárt 2016-ban, csaknem 630.000 gyártott motorral, amely a gyár fennállása óta a legnagyobb termelési volument” – emelte ki Buchal és egyben arra is emlékeztetett, hogy idén fogják ünnepelni 25. évfordulóját a modern kor hazai autógyártásának, amely az Opel gyár indulásához kötődik.

A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat, mégpedig párhuzamosan termel az 1992 óta működő úgynevezett Family 1-es motorgyár és az új 700 millió eurós beruházással létrehozott Flex üzem. Ez utóbbiban a kis és közepes méretű benzinesek gyártása ugyanazokon a rugalmas gyártósorokon történik, mint a közepes méretű dízelmotorok gyártása. Ezek az erőforrások mind az Opel legújabb motorgenerációjához tartoznak, jellemző rájuk a nagy teljesítmény és kis fogyasztás, a halk futás és az Euro 6-os környezetvédelmi megfelelőség.


forumadmin
Programfüzet 2017 :
2017.04.01. Dragracing.hu verseny és Opel találkozó
2017.04.29. II. HUNGARIAN BLITZ RING - Opel találkozó - Kakucs ring2017.04.01. Dragracing.hu verseny és Opel találkozó
2017.05. valamikor Legendák találkozója - Opel tali - H.ring
2017.06.17. Hungarian Corsa Lovers (corsások meghívtak minket) nyárindító találkozó - Gárdony - Csónakkikötő 
2017.08.17.-20. valamikor HUNGARIAN BLITZ WEEKEND 2017 - Opel találkozó - Orfű (idén 4 napos)
2017.10. valamikor MOTE vacsora és évzáró Opel találkozó

forumadmin
A Komondor:….. kutyák királya, királyok kutyája….Nagytestű és erős felépítésű. Egyedülálló külleme, méltóságteljes viselkedése a szemlélőben tiszteletet és csodálatot, esetleg némi félelmet ébreszt. Robosztus testét mindenütt nemezesedésre hajlamos, gubancos, dús, hosszú szőrzet fedi. Törzse és végtagjai oldalról nézve a négyzettől csak kis mértékben eltérő, fekvő téglalapformát mutatnak. Feje a hát síkja fölé emelkedő, dús szőrzetű. A farka lelógó, vége csaknem a vízszinteshez hajló. Szőrzete csontfehér színű”

A Commodore: „egy luxusautó, melyet az Opel gyártott 1967 és 1982 között. A kocsi tulajdonképpen az Opel Rekord hathengeres változata volt, néhány formatervezésbeli különbséggel. Az Egyesült Királyságban a harmadik generációs Commodore-okat Vauxhall Viceroy néven árulták, de párhuzamosan Opel modelleket is értékesítettek.”

…ezen a ponton gondolhatnánk, hogy egy kissé izzadtságszagú szójátékon kívül nincs is más kapcsolat szeretet márkánk és az ősi magyar kutyafajta között, de ezt a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete 2016. decemberében megcáfolta.  Elfogult vagyok a témában. Amióta az eszemet tudom komondoros és opeles vagyok és én voltam a legboldogabb, hogy az életem két meghatározó elemét sikerült egy feledhetetlen nap keretében összekapcsolni a két rajongótábort összehozni.

A történet még 2016 tavaszán kezdődött. Úgy hozta a sors, hogy nagymamám idős komondorja elpusztult és egy másik társ után kellett néznünk. Egy kikötés volt. Csak komondor lehet. Opeles kapcsolatokon keresztül ( köszi MOMC Kriszti !) sikerült eljutnunk a Komondor Fajtamentés csapatához akiknek hála rátaláltunk Szederkére aki nyár óta családunk része. Az örökbefogadás során megismertük Orsit és Csabát akik munka és család mellett emberfeletti erővel nap, mint nap a bajba jutott kutyák megmentésén fáradoznak. Ahogy teltek a napok egyre biztosabb voltam benne, hogy az egyesület 2016-os adománygyűjtő akciójának a kedvezményezettje csak ők lehetnek és végül meg is született ennek a módja. Tartsunk egy közös autós, kutyás fotózást !
Gyorsan fel is vetettem ötletem a fajtamentő egyesületnek és rögtön megtetszett nekik a dolog így már csak a megfelelő helyszínt kellett megtalálni hozzá.  Első utam az Opel Fábián- Opel Márkakereskedés és szerviz csapatához vezetett, akik állatbarátok és márkafanatikusok lévén biztosítottak támogatásukról és az egész szalont a rendelkezésünkre bocsátották.

Eljött hát a nagy nap ! Emlékszem kissé izgultam, hogy vajon az autós és kutyás emberek megtalálják-e a közös érdeklődést, a közös hangot egymással. Felpakoltuk az előre begyűjtött adományokat és útnak indultunk Budaörsre. Szombat volt, korán volt, hideg volt, de a szalonban a megszokott kedvességgel, meleg kávéval és friss süteménnyel fogadtak minket. Miközben a szalonban kiállított szebbnél szebb új opeleket  mustráltuk megérkezett Orsi és Csaba a komondorok társaságában. Ekkor minden aggodalmam elszállt, mert a  „két társaság” rögtön egymásra talált és a kutyák és autók közös csodálásában meg is volt a közös nevező. A nap sztárja egyértelműen Pityke volt az alig pár hetes kölyök aki rögtön belopta magát mindenki szívébe. (azóta már ő is gazdis kutya lett)

Egy nagyon jó hangulatú közös napot töltöttünk el együtt. Sikerült sokakkal megismertetni a komondort és a résztvevőknek hála egy komolyabb adománycsomagot átadni a fajtamentő egyesületnek. Biztos vagyok benne, hogy egy hosszú barátság és egy sikeres együttműködés kezdete volt ez a nap. Szeretném megköszönni a résztvevőknek a sok adományt az Opel Fábiánnak az együttműködést és a Komondor Fajtamentés csapatának, hogy eltöltöttek velünk egy  csodálatos napot. Folytatása következik !

 

Kölyök
"Nem vagyok benne biztos, hogy ez jó ötlet, de legyen!" - Omega TD
Mikor kezdtél Opelezni?
A rövid válasz nagyon régen! A hosszabb a következő:
A legelső saját nevemen lévő autó, egy 1982-es évjáratú OPEL KADETT D 1.6D volt. Sötétbarna színben, 4 ajtós kivitelben. 1997-ben aztán jöttek a többiek. A mai napig megvan a 1995-ös 2.5TD, padlizsán színű Omega Caravan, ami 2002-ben került hozzám. Ezt követően jött a 3 literes 24 szelepes piros A Omega Sedan 2005-ben, majd 2006-ban az első Kadett Cabrio kék színben, 2 literes 8 szelepes, a legendás C20NE motorral. Utána 2008-ban szürke színben 2 literes 16 szelepes 1996-os évjáratú Omega Caravan jött. Követte 2010-ben egy jobb állapotú Kadett Cabrio, elektromos ablakokkal és tetővel sötétszürke színben 1.4 literes 75 lovas motorral.  Később 2014-ben, ami szintén a mai napig megvan, Kadett Cabrio elektromos ablakokkal és tetővel piros színben C20NE motorral.

Milyen nehézségeken mentél keresztül?
Nehézség??? Nekem!?! Viccelsz?!?
Ha azt nehézségnek vesszük, hogy egy használt autót a megvétele előtt illik átnézni, vagy átvizsgáltatni, utána pedig alap a folyadékok és szűrők cseréje, valamint illendő a kopó alkatrészeket is cserélni. Ezek a dolgok biztosan van akinek nehézséget okoznak, pedig nem kellene, hogy így legyen. 
Mit jelent az, hogy szereted az autókat? Úgy is kérdezhetném: mit lehet rajtuk szeretni?
A kérdés jó! Van aki használati tárgynak tekinti. Nálunk "szükséges használati eszköz". Én elvárom, hogy jól működjön, tehát elvigyen A-ból B-be, viszont ezért foglalkozni kell az autóval, ami jár, azt neki is meg kell adni. Értem ezalatt a takarítást, szervizelést, folyadékok, szűrők, szíjak, kopó alkatrészek megfelelő időben való cserélését.
 
Milyen típusú autókat próbáltál ki? Melyik fekszik neked a legjobban?
Az A és B Omega szinte minden típusát klubon belül, a Lotus Omega kivételével, valamint a fenti leírásban szereplő Kadettokat.
Családon és baráti körön belül próbáltam F/G/H Astrát, C/D Corsát, A Merivát, A/B Zafirát. Ezen kívül rendszeresen használok más - Skoda, Mercedes, Volkswagen, Renault - típust is, de itt most az Opelekről kell, hogy szó legyen. Mindegyik másért fekszik jól. Ha a sajátokat nézzük, az Omega csomagterét és kényelmét jóformán semmi más nem adja vissza. A Kadett Cabrio fürgeségét, gyorsaságát és nyitottságát nehéz szavakba önteni, ez olyan amit érezni és átélni kell.

Van kedvenc Opel típusod?
Igen a sajátjaim mellett, nagyon bejön a régebbiek közül a Monza és a Lotus Omega, az újak közül az Insignia.
Melyik autódra vagy a legbüszkébb?
Ha sikerül olyanná varázsolni, amilyenné szeretném, akkor a padlizsán Omega és a piros Kadett. 
Egyébként a sötétszürke Cabrio, amely megóvta az életem.


Kezdetek óta MOTE tag vagy, de alig jársz rendezvényeinkre. Jelenleg hogyan tartod fenn a motivációdat?
Nem akarok közhelyekkel jönni, mert az rám végképp nem jellemző, de nem biztos, hogy csak én nem járok a régiek közül. Amúgy mindig azt mondják, hogy mindenkinek arra van ideje, amire akarja. Sajnos ez sem mindig igaz, mert nehéz összeegyeztetni, hogy a családra is jusson idő, találkozókra is, meg mindenre. Ráadásul megváltozott a munkarendem, ami ezt szintén hátráltatja.
No meg voltak/vannak vélt, vagy valós konfliktusok fórumtagokkal, amelyeket nem akartam még inkább elmérgesíteni, de úgy döntöttem idén megpróbálok ezen változtatni és a netes problémákat lerendezem In Real Life!
Amúgy pontosan az motivál, hogy a MOTE-n belül, valamint egyéb találkozókon kialakultak barátságok, haverságok és ezt mindenképp szeretném további személyes találkozókkal megtartani, frissíteni.
Karakteres ember vagy. Talán sokszor túl szókimondó is. Mely 3 tulajdonság segített leginkább céljaidhoz?
Inkább úgy fogalmaznék, hogy nyers, reális és igazságos. Elgondoltam, hogy az előző mondatot elolvasva, mennyien fognak felhördülni és ez mosolyra fakasztott. Sajnos nem bírom az okoskodást. Nem az a baj, hogy esetleg valaki valamit nem tud, hanem az, hogy lusta a utána nézni. A céljaim eléréséhez nem ezek a tulajdonságok segítettek, hanem sok munka és kitartás, valamint egy toleráns család magam mögött, aki elvisel.
Mit tanácsolsz a mai fiatal srácoknak akik az autót választják hobbinak?
Igazán nem tudok mit tanácsolni a mai fiataloknak, épp elég a saját gyerekeimet nevelni, nem tudom és már nem is akarom megváltoztatni az egész (opeles) társadalmat. Aki tényleg autót, ezen belül Opelt választ hobbinak, jóval könnyebb dolga lesz, mint nekünk 20-30 éve.
A netes fórumok és oldalak tele vannak mindenféle információval, csak el kell olvasni. Nincs olyan, amit ne lehetne megtalálni. Aki kapott a szüleitől rendes nevelést az megkeresi és elolvassa, ha mégsem talál esetleg kérdez. De az, aki arra lusta, hogy saját autója kezelési könyvét elolvassa az menthetetlen.

Mit gondolsz az Opeles közösségekről, trendekről?
Őszintén? Melyikről? Jót, rosszat vagy az igazat? Na jó legyen!
Akkor első körben a MOTE! 2002 november, közösségi ház, aztán 2003 tavasza Soltvadkert, nyár Fót, 2004 nyár Fót. Aki ott volt az átélte, vannak fényképek, de azok nem adják vissza azt a fílinget. Nagy dumálások, ökörködések, piálások. És rengeteg autóbuzulusz.
Neveket nem írok, aki elolvassa úgyis tudja, de ezeken a talikon még nem a mesterkéltség, meg a mai társadalomra jellemző álszentség volt jellemző, hanem az őszinteség. Lehet azért mert fiatalok voltunk, lehet másért.

Aztán később a MOTE elment egy olyan irányba, ami igaziból nem az én világom. A mennyiséget a minőség fölé helyezte, valamint mindent ennek rendelt alá. Lettek is ebből konfliktusok, mivel ennek nem voltam híve, szóvá tettem.  Később bizonyára erre más is rájött és változtak dolgok a klubon belül és végre pozitív irányba. Valószínű az a fíling nem tér vissza, mint az elején, de én sem vagyok tinédzser és nem is 2003-at írunk.

Második körben a Opel Omega Baráti Társaság, melynek most nem működik a honlapja, átalakítás alatt van. Ez egy kis ingyen reklám volt.
De a klub változatlanul működik 2003 novembere óta, azaz immár lassan 14 éve. Nem hivatalos bejegyzett klub, mint a MOTE, ezért baráti társaság a neve. Pont ezért nincs elnök, titkár, nincsenek funkciók. Rendszeresen szervezünk találkozókat, az évek folyamán kialakultak helyek, ahová visszajárunk. Régebben az index autós fórumán - ami ugyebár a MOTE egyik bölcsője is - nyilvánosan lettek a találkozók hirdetve, manapság sem vagyunk zártkörűek, csak a helyekre ahova járunk véges szállás kapacitással rendelkeznek.
Végül, de nem utolsó sorban a magukat kluboknak nevező, internetes portálokon és közösségi oldalakon szerveződő formációkról. Mivel sajnos semmilyen szűrőt és szűrést nem igazán alkalmaznak az adminok, bárki beléphet, igaz, a nagyon nem odavalók rövidesen eltűnnek.
Sajnos a szűrés hiánya miatt, ezek a formációk - némelyek kivételével - tele vannak rengeteg rossz információval és tanáccsal. Néha azért olvasni jó dolgokat, de ez egyre ritkább, sajnos. Ezeket mindenki csak saját felelősségére alkalmazza.
Most kellene valami frappáns végszó, vagy zárószöveg!?! Attól, hogy valaki vesz egy Opelt még nem biztos, hogy "Opeles" és akar valamilyen közösséghez tartozni. Valamint az sem garancia, hogy egy Opel tulajdonos jó arc, csak azért, mert Opelje van. Mit akartam ezzel mondani?
Ha eddig nem jött át, akkor gáz van - lehet, hogy velem. Tehát nem az autó teszi az embert, hanem az emberség. Lehet Opel tulajdonos is jó és nem jó ember, de ha a márka iránti szeretet és rajongás hozza össze a társaságot, már megérte...
Írta: Omega Td

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.