Jump to content

Cikkek

Cikkek kezelése

forumadmin

Norbi, OPC CARAVAN

By forumadmin, in Tuning gépek!,

Egy nagyon patent Astra G OPC-t szeretnénk bemutatni nektek. Nehéz volt besorolni, mert lehetne "Utcai" kategória, de én "Tuning" kategóriát választottam. 
Miért pont Opel? 
Az "Opelmániám" a 2000-es évek elején kezdődött. Egy barátomnak köszönhetem, aki beszerzett 1996-os Astra Gsi-t. Gyorsan eladtam az akkori autómat és pár hónap keresgélés után vettem egy '92-es Astra C20NE motors GSi-t. Több GSi-t is megnéztem, de mindnek lógott keze lába. Aztán Árpi barátom(ö fertőzött meg az Opelezéssel) szólt hogy, tud egy fehér GSi-t! Na, pont fehéret nem szerettem volna   Azért elmentünk megnézni. Szerencsére.....  ! A zöld pázsiton álló fehér autó megtette a hatását. Rögtön rávágtam KELL!!!!

A kötelező szerviz után kapott,  4 leömlős kipufogó rendszert. 3 évig így használtam az autót. Nem történt rajta semmi változtatás.
2007 nyarán összetörtek hátulról. Gondoltam, ha már rendbe kellett rakni a hátsófelét, akkor máshol is módosítok egy két dologon.
A lakatos munka végeztével kapott az autó egy szép új fehér fényezést kívül belül. Ez követően már csak apróbb módosítások történtek.
Motorháztető bőrözés például (Bara Kárpit)
Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?
Ahogy írtam több mint tíz éve, Astra GSi-vel. 9 évig volt nálam az Astra GSi. 2013-ban eladtam, mert erősebbre, nagyobbra és újabbra vágytam. Rövid keresgélés után meg is találtuk. 2003-as G Astra Opc Caravan lett az új szerelem. 2013.december 6.-án a mikulás hozta 

Gondolom az OPC Caravan hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban? 
Ez a napi használatos autóm is. Munkába járásra is ezt használom  
Bár sokáig nem használtam gyári állapotban (csak 3 hónapig).
Lássuk magát az autót! Kérlek mutasd be  G Astra Opc Caravan-od!
Az első változtatás a középdob kiiaktatása volt. Katalizátortól 63.5-ös csövet és egy átmenő hátsódobott kapott az autó.
Tervben van a 76-os csövezés a turbótól a katalizátorig  2015 nyarán kapott egy EDS chip tuningot és egy Forge lefújószelepet.
Mivel szerettem volna 18-as felniket rá, így egy barátommal el is cseréltem a gyári kerekeket 18-as H Astra Opc Line Penta felnikre.



 
Mi lenne a 3 kívánságod az autóddal kapcsolatban?
Ha lehetne 3 kívánságom. Nem könnyű kérdés. 
Egy 0 km-es motor amit Udvaros Lali barátom venne kezelésbe. Senki másra nem bíznám rá az autómat. Még nagyon sok hibamentes km. Eljutni vele a Nordschleife-re. Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Opeled örömmel?
Eddig nem gondolkodtam  h mire cserélném le, amit ugyan igy szeretnék, és jól érezném benne magamat. Opelnél maradva egy Insignia Opc Caravan-t fehérben el tudnék viselni. Viszont, ha le kellene mondanom az Opelról, akkor nehéz döntés lenne.
Van pár 3 betűs álmom. Evo, Sti......... 
Írta: Novák Norbert
 

forumadmin
Kiket takar a Opel Speed Team Hungary? Mondhatni ez egy fantázia név. 2 tagból áll   ,1: László Zoli, 2: László Laura (lányom)

Bemutatnád nekünk a Vectrádat? Családi autó. Mindenhová ezzel járunk (nyaralni,tescoba....még horgászni is.....)
Mi a cél, mit szeretnél elérni? Minél több emberrel megkedveltetni az Opeleket és az autósportot, inkább gyorsulásokon mutassák meg a srácok mit tud a verdájuk mint a közutakon. .Aki szeretne hozzánk csapódni azok megtalálnak minket a versenyeken,mindenkit örömmel fogadunk! 
Hogy telt a 2016-os év?

Szórakoztató volt a 2016-os verseny év! Voltak izgalmak,bosszantó dolgok és sikerélmények,technikai előrelépések és váratlan hibák.
Három gyorsulási bajnokságban indultam, egy második és két negyedik hely jött össze éves szinten,voltunk ugye ezen kívül Kakucson és a nekem sikerélményekben gazdag Legendák találkozásán is.(Thx MOTE).

Nem mellékesen egy ütős,összetartó versenyezni szerető csapat is kialakult és remélhetőleg fejlődni is fog a 2017-es évben. Itthon sem tették ki a böröndömet az ajtó elé mert néhány "decathlonos" kupát itt ott azért kaptam   .Köszönöm a sok türelmet és segítséget a Schubert Tuning műhelynek hogy elviselték a búrámat amikor épp arra jártam és használtam a dolgaikat. A családnak meg nem tudom szóban kifejezni a köszönetemet az állandó pozitív hozzáállás miatt. Természetesen utoljára hagytam a vasat,az "öreglányt" aki nem hagyott cserben idén sem, voltak megoldandó hibák néha de ha azt nézzük hogy ment 300 nap alatt 20 ezer kilómétert (családi is egyben) és kibírt 113 gyorsulási futamot + a Kakucs + a Hungaroring, akkor kijelentem hogy a V6 nem rossz játékszer   Itt lehet nézelödni,hátha valaki kedvet kap és velünk tart 2017-től
 

Képek:


 
 


forumadmin
Honnan is kezdjem… harmadszorra vagyok pár éven belül ezen a rendezvényen de évről-évre csak annyi jut eszembe róla, hogy atyaúristen és ide minden Opel szimpatizánsnak egyszer el kell jutnia! De miről is van szó? Idén ismét szerencsénk volt eljutni Oscherslebenbe a Motorsport arénában helyet kapó 21. Opel találkozóra. Ez a találkozó a legnagyobb megrendezett Opel rendezvény Európa szinten amelyen 20ezernél több Opel és nagyjából 60ezer látogató fordul meg a hétvége során.  Idén végre egy nagyobb csapattal tudtuk képviselni magunkat a rendezvényen. 5 autóval indultunk neki a leküzdhetetlen minőségű Cseh autópályán keresztül a Német sebesség korlátozás nélküli édenben. Hála az „opel sose kopel” mondásnak minden autó hibamentesen teljesítette az összesen kb 2500km-t.

Szerencsére az időjárás idén kegyes volt hozzánk se talaj menti fagy se az eső nem volt számottevő.   Előző években volt egy két fagyos éjszakánk a sátrakban. A már szokásos csütörtök hajnal 3as indulást próbáltuk megcélozni ami nagyjából sikerült is, gyors üdvözlés, tankolás, süti evés után indultuk neki a nagy túrának. Egészen a határig egy „levegővel” eljutottunk, ott még utoljára mindenki újra fullra tankolt jó Magyar MOL-os üzemanyaggal.
Szlovák autópálya szakaszt(70km) csak a kétszeri emésztési probléma miatti megszakítás  akadályozta de ha menni kell hát menni kell, amúgy is végig tiszteletbe tartozzuk egymás vezetési igényeit és csapatként együtt mentünk, senkit nem hagytunk elveszni. Cseh szakasz borzasztó, sok feltúrás, néhány helyen kritikán aluli útminőség, de azért próbálják javítani folyamatosan.  Szerintem nem éri meg emiatt plusz 150km-t kerülni az osztrákok felé. Egy gyors rendőri ellenőrzés a német-cseh határon azért volt, ahol a taxis kollégát szedték ki szerencsére migránsok után kutatva… Pár évvel ezelőtt ezen a ponton egyikünk elvérzett, de ez külön story lehetne.
Megkezdődhetett a magyar tábor felépítése:

Szerencsére a két évvel ezelőtti német szomszédjaink is ott voltak és így tudtunk velük újra egy-két baráti szót ejteni.

Miután mindenki készen volt a hálóhelyének kialakításával egy gyors villám látogatást tettünk a rendezvény szívébe.  Azért, hogy mindenki el tudja képzelni, ez egy Motorsport aréna, az egész találkozó egy versenypálya köré van szervezve, végig Opelesek sátraznak. Nekünk mivel nem tartozunk nagy német klubhoz így nem volt foglalt helyünk csak az arénán kívül volt helyünk a határ szélén sátrazni sok másik emberrel együtt.

Akik még nem voltak az első nap ledöbbentek, hogy úr isten mennyit fogunk gyalogolni és az ott töltött 3 nap alatt se fogjuk tudni körbe járni az egészet. Egy picit talán a végére „a nem akarok több Opelt látni” mondtad is meg-meg fogalmazódott néhányunkban. Érkezésünk utáni estét a Rob családnak(azért család mert Rob, Tündi barátnője is velünk és végig tolta velünk a rendezvényt ezzel bebizonyította, hogy csodás feleség lesz belőle  ) köszönhetően előre pácolt husik sütésével töltöttük, ami máris megalapozta a jó hangulatot. Az első este meg kell említeni azt a szolid zenét(persze a többi este se volt máshogy) ami reggel 4ig szólt körülöttünk kb 5 különböző autóból. Nagyjából úgy kell elképzelni, hogy ilyenkor a sátorba aludni vagyis aludni próbálni, mintha egy nagyszínpad közepén vertünk volna táborhelyet. „Szerencsére” nem kellett aggódni, hogy elalszanak és végre csönd lesz mert reggel 6-kor kelt a következő brigád aki mindjárt azzal kezdte a napot, hogy egy igazan gyönyörű német ékességgel eljátszott számmal tudtunkra adta, hogy ők bizony felkeltek.
Péntek-szombatunk szinte minden nap sétálással zajlott és próbáltuk megcsodálni az összes kiállított Opelt. Szerencsére ilyenkor sok Opelhez közeli cég kilátogat saját standdal a rendezvényre, így sikerült beszerezni egy két irmscher különlegességet amik a raktárak mélyén voltak eldugva!  Az általunk kedvelt egyik fő rendezvény a burnout show péntek este volt  amit mi is izgalommal váltunk a korábbi évek tapasztalata miatt. Nem nagyon lehet elmesélni milyen hangulatot teremtenek oda és az egy-két fanatikus milyen mennyiségű gumit füstöl el ezalatt a hétvége alatt!



Szombat a fő nap a rendezvényen amikor rengetegen érkeznek napi belépővel. Ezen a napon rengeteg program van, Gyorsulás döntők, autóztatás, drift és végül de nem utoljára a Show&shine ahol szakértő zsűri bírálja el a legszebb Opelok közül a díjazottakat.
Néhány kép, hogy ide miféle autóval lehet bejutni:



Nagy kedvenc a találkozó területén a buli járgányok használata, ezek leginkább átalakított, kiszuperált opelok amivel a félig józan németek fel-alá furikáznak és tiltáson járatják a többi ember szórakoztatására. Nagy élmény végignézni milyen szintű fanatizmusuk van a márka iránt és hogy mennyire szeretnek iszogatni.




Sajnos viszont azt a tendenciát vesszük észre, hogy a régebbi Opelok egyre jobban kiszorulnak a rendezvényről, nem azt jelenti, hogy nincsenek hanem, hogy egyre kisebb számmal képviselik magukat. Viszont amiket láttunk azok elmondhatatlanul szépek és látszik mindben, hogy rengeteg munkaórát szánt rá a gazdája. 
Képek valamennyire vissza adják azt amit átéltünk, de a sok viccelődést, élményt amit együtt átéltünk azt csak azok tudják akik ott voltak. 2018-ban tervezzük, hogy ismét ki szeretnénk ellátogatni a rendezvényre. Ha gondolod csatlakozz hozzánk!
Ebben a galériában elérhető az összes további kép:
Írta: Lanti

forumadmin
Október 1-jétől emelkedik az üzemanyagok jövedéki adója.  A következő hónap első napjától a gázolaj jövedéki adója literenként 10 forinttal, a benziné pedig 5 forinttal kerül emelésre.  Az adómértékek a kőolaj világpiaci árának függvényében negyedévente módosulhatnak. Így az október 1-től meghatározott mértékek 2016-ban már nem fognak változni.
A magasabb adó vélhetően egy az egyben megjelenik majd a kiskereskedelmi árakban is.
 

forumadmin
Készült: 2016. szeptember 19. hétfő, 12:30
A MOTE vezetőségi tagjával,Lantos Lászlóval (lanti) beszélgettünk klubéletről, a BLITZ RING-ről, a MOTE helyzetéről.
 
 
 
Véleményed szerint miben fejlődött leginkább az Opeles élet az elmúlt években?
Opeles élet alakulása nehéz kérdés, sajnos érzésem szerint 2009-2010-ben érkező válság nagyon rányomta az Opeles társadalom bővülésére is a bélyeget, nem nagyon volt lehetősége az embereknek, hogy az autójukat tunningolják fejlesszék. Továbbá sajnos be kell látni, hogy az Astra GSI-k megöregedésével nem volt az Opel részéről megfelelő utánpótlás a sebesség szerelmeseinek.
Később a kevés példányszámú és Magyarországon nagyon magas árú Astra G/H OPC-ket nem sok ember tudta birtokolni. 2008-ban a Corsa OPC-vel indult el megint az Opel jó irányba és a mára megvehető Insignia Opc és Astra J OPC már mind felveszi a harcot a kategóriájában! Kellett pár év mire hazánkba is elérhetőek lettek ezek az autók és a tulajdonosok újra büszkén viselték az Opel márkát! Továbbá az Opel minőségi változása is nagyban segíti, hogy családok számára is igazi kedvenc váljon szeretett Opeljükből! Ez a vonal most egyre erősödni látszik és sokan szebbnél szebb autójukkal emelik a magyar Opeles társadalom szintjét.
Az idei évben került megrendezésre az első BLITZ RING. Elárulnád, hogy jött az ötlet? 
Kecskeméti MOTE csapat által rendezett három gokart pályás találkozó nagy sikerrel zajlott és sajnáltuk, hogy nincs folytatás.  Az utóbbi  években a Subaru klub csapatával sokszor megfordultam Kakucson és tőlük jött az ötlet, hogy milyen jó is volna ha mi is tudnánk szervezni egy Opeles Napot amikor mindenki kipróbálhatja zárt pályán mire képes kicsi kocsija. Azt, hogy 2017-ben ennek lesz e folytatása azt majd az igényekhez mérten megfontoljuk!
Mi az, amiben szerinted 2017-ben többet tud nyújtani a MOTE az Opel-tulajdonosoknak?
Sajnos a közösségi oldalak terjedésével nagyon nehéz a facebooktól külön oldalt üzemeltetni, mert elnyomják őket. Próbáljuk hasznos cikkekkel az oldalt frissen tartani, de a közösségi élet hiánya miatt egyre nehezebb ezt fenntartani. Sajnos régen ha szerettünk volna találkozni vagy szerelni vagy bármit ahhoz bizony találkozni kellett(megnézhető, hogy hányan voltak 2010-ben egy csütörtöki Lurdy talin és hányan vannak most) nem pedig csinálni egy virtuális csoportot ahol mindent ki lehet beszélni és le lehet korlátozni csak azokra az emberekre akiket tényleg érint. Ebből alakult ki mára a mindenféle Opel típusokra alapozó csoportok sokasága.  Nehéz újat nyújtani manapság az évi 2-3 szervezett találkozón túl minden más rengeteg erőfeszítésbe/pénzbe kerül amit szponzorok híján legtöbbször saját költségből fedezünk.  Nagyon szeretnénk egy olyan egységes Opel találkozót szervezni amit lehet Blitz Weekendnek vagy bármi másnak is nevezni amin a klubbok / baráti tárasságok 90% képviselteti magát és igenis közösen odatesznek, hogy minél színvonalasabb legyen a rendszervény. 
Milyen hiányosságokat látsz még és ezeket hogyan kívánjátok megoldani majd?
Próbálunk az év közben több Opel rendezvényre eljutni, de sajnos sokszor nem jut idő erre. Éves szinten megrendezett találkozók nagyon sok előkészületi munkákat követelnek és emiatt sajnos elég sok hétvégénket/éjszakánkat lefoglal egy helyszín vagy akár programok lezajlásának tökéletes megszervezése. Próbálunk nyitni kisebb klubbok csoportok felé, mi nem kérjük, hogy mindenki MOTE sapka alatt legyen, nincs erről szó, szívesen bemutatunk bármilyen klubbot/baráti szervezetet ami az Opeles társadalom bővülésének a hasznára válik.  
Melyik a kedvenc Opeled?
Mondhatnám, hogy a régen volt  Kadett C Caravanomat nagyon szerettem, de ezt nem írhatom le mert a „barátaim” biztosan felrónák, hogy akkor mért „bántom” mindig a kadettosokat ami persze nem igaz csak baráti szeretetből próbálok segíteni nekik, hogy jobb lenne ha elbontanák végre!    Maradjunk annyiba, hogy én mindegyik típusban megtudom találni a szépet! 

forumadmin
Kedves Opelesek!
Eltelt 8 hónap a 2016. évből, ami nem csak azt jelenti, hogy mindjárt itt az iskola, hanem azt is, hogy lezajlott az idei Blitz Weekend, ami sorban a XII. volt! Igen szép számmal jelentetek meg nem csak egyéni, hanem klubszinten  is, aminek nagyon örülünk!
 
 

Péntek:
Reggel 7-re érkezés a kempingbe. Az Opel Freunde Ungarn képviselői akik már egy nappal korábban teljes felszereléssel leköltöztek,  üdvözöltek minket. Kezdődött a beléptető sátor felállítása és a molinók felrakása. A büfével felkészültünk az első 100 nagykorú belépőnek szánt ajándék sörről, apropó, milyen volt a sör? Miután elkerítettük azokat a területeket, ahova nem lehet behajtani, úgy gondoltuk, hogy kipróbáljuk a medencét, hogy tényleg jó-e a víz!
14 órakor elindultunk a szlalompályához. Kesztyűt húztunk, majd az előzetes tervezés alapján elhelyeztük a bójákat, utána pedig Ilyés Zsolt tesztelte a pályát, és segítségével javítottuk az íveket. A kesztyűkért és a versenybírók védőszemüvegéért köszönet a GuardTech Hungary Kft-nek!  16 órakor elkezdődött a verseny, amin a tavalyinál többen vettetek részt! Az indulókat 3 kategóriára bontottuk. 1600 cm3 -ig, illetve 1600 cm3 -től, továbbá egy kategória a hölgyeknek. A hölgy kategóriát Tokodi Tícia nyerte 43,4-es idővel, a második pedig Tóth Alexandra 44,2 másodperces idővel. Az 1.6 alatti kategóriában 3. lett Kozár Péter 43,2 másodperces idővel, 2. lett Győri Tamás 41,8 másodperccel, és az 1. helyezett Ilyés Zsolt 39,5-del! Ő volt az egyetlen, aki 40 másodperc alá tudott menni, az összes kategóriát nézve! 1.6 fölött 3. helyen végzett Strasser Vilmos, 2. helyen Megyes József 40.31 másodperccel, és a kategóriát megnyerte Nyári Tivadar 40,13-as idővel!
Szlalom különdíjat Kiss Lajos nyert, amiért annyira magabiztosan és szórakoztatóan fűzte keresztbe a mantáját, bója felborítása nélkül!

Szlalom után visszamentünk a kempingbe majd kezdődtek a baráti beszélgetések, sátorról sátorra járkálás, sütögetés. A háttérben a karaoke verseny résztvevőinek hangja hallatszódott egészen hajnal 4-ig!
Szombat:
A reggeli időjárás erőteljesen próbált keresztbe tenni nekünk, ugyanis gyengén, de folyamatosan esett az eső. Reggel láttuk, hogy nem mindenki van 100%-os állapotban, ezért a másnaposság elűzése érdekében intéztünk egy óriási adag bundáskenyeret (kapuban átvehető volt), amiből bárki belakmározhatott. 11 órakor kisütött a nap és elkezdett melegedni az időjárás. A szerencse az volt, hogy annyira lehűlt este az idő, hogy szombaton a folyamatos napsütés ellenére sem melegedett elviselhetetlen magasságokba a hőmérséklet.

Délben megérkezett Horváth Szilárd, akinek az apja Béla, megkapta a mikrofont a kezébe és elindította a napot! A szépségversenybe résztvevő autókat odairányította a színpad köré, rendezett egy gyors bikiniversenyt… férfiaknak… és autótulajokkal beszélgetett. 13 órakor  indult el a II. Magyar Ascona Grand Prix is a Magyar Ascona Klub szervezésében.


A színpad mellett gyerekprogramok, ügyességi játékok kerültek megrendezésre, és a jól megszokott rekeszmászás ahol Bagdy Richárd az összes rekeszre fel tudott mászni, és ezzel meg is nyerte a játékot! A nap folyamán olyan autók voltak megtekinthetőek az Opel Magyarország jóvoltából, mint például Corsa E OPC, Astra K, Astra Tourer és egy Opel Insignia. Ezekbe az autókba, bele is ülhettetek, igaz próbakörre nem volt lehetőség! A versenyszámok befejezése után gőzerővel megkezdtük a felkészülést a nap legizgalmasabb eseményére, a díjátadóra!


Készültek az oklevelek, összekészítettük az ajándékcsomagokat, illetve megépítettük a színpadot. És most következzenek a hétvégén született eredmények!
Ascona Grand Prix

Hengerfej hajítás

A különdíjat Müller Daniella kapja, amiért törött kézzel sem riadt vissza a megmérettetéstől!
Az autós limbo verseny sem maradhatott ki. A versenyt Lugosi Árpi vezényelte le, akinek köszönjük szépen, hogy idén is használhattuk hitelesített „limboeszközét”!
A limbo nyertesei:

A kipufogó hangnyomás nyertese Ilyés Zsolt és a rajtprogramja! Megtartottuk a hagyományos Burnout show-t is, ahol Krüpl Rudolf bemutatta, hogyan is kell ezt művelni, kiérdemelve a legszebb burnout díjat. Sok gumifüstölő gyűlt össze, a nézők legnagyobb örömére! Egy igazán jó show-t sikerült összehoznotok!
A Csergő – opel alkatrész centrum és szakszerviz biztosította az alkatrészfelismerő versenyben felismerendő termékeket.
A helyezések:

Egy autós találkozó elmaradhatatlan eleme, a szépségverseny, ahol évről évre emelitek a színvonalat egyedi ötleteitekkel és azok megvalósításaival!

Minden szombati napon jelenlévő MOTE klubtagunk neve bekerült egy kalapba, melyből Horváth Szilárd húzott egy nevet. A sorsolás tétje 3 nap / 2 éjszaka eltöltése félpanziós ellátással, a Bakony Hotelben, amit a Bakony Hotel ajánlott fel! (http://bakonyhotel.hu/) A Hotel felajánlását Müller Ferenc klubtagunk nyerte! Gratulálunk neki! A Bakony Hotel két különdíjat ajánlott fel, melyből az egyiket Ambrus Zsolt (Hemi) kapta ajándékba, aki kezeli a MOTE Facebook oldalát, weboldalait, a második vouchert pedig Buzás Norbert (Redline) kapta, akinek élete nagy napja érkezik Október 1-én, ugyanis feleségül veszi Tíciát! Ezúton is sok boldogságot kívánunk Nekik! Ezzel a pihenési lehetőséggel szeretnénk megköszönni Heminek és Redinek, hogy időt pénzt és energiát nem sajnálva, a kezdetek óta a szívükön viselik a klub sorsát, és évről évre rendületlen kedvvel vágnak bele a blitz weekend szervezésébe.
Köszönjük szépen minden résztvevőnek, aki jelen volt a MOTE által megrendezett XII. Blitz Weekend-en, és gratulálunk a díjazottaknak!
Külön köszönjük a megjelent kluboknak, egyesületeknek és baráti társaságoknak.
MOTE vezetőség
Írta: Horogh Zoltán
Képek a találkozóról:

 
 
 
 

forumadmin
Mi a szívünkön viseljük klubtagjaink sorsát, legyél Te aki megtapasztalja a Bakony Hotel vendégszeretetét!

Mit kell ehhez tenned? Csak gyere el XII. Hungarian Blitz Weekend-re és hozd el az érvényes MOTE klubkártyád!
Két felnőtt részére két éjszaka eltöltése Bakonybélben, a Bakony Hotel felajánlásával!
Ha tetszik az ajánlatuk, dobj egy Like-ot a Facebook oldalukra, hogy tudják!
A Bakony Hotel felajánlása sorsolással fog eldőlni Verőcén, 2016.08.06-án szombaton, a Blitz Weekend eredményhirdetéskor. A megjelenő MOTE klubtagokat belépéskor regisztráljuk, így kerülnek be a sorsolási kalapba. A győztest postai úton is értesítjük.
 



Részvételi feltételek:
Érvényes MOTE klubkártya  és személyes megjelenés a XII. Blitz Weekend-en 2016.08.06-án (Verőcén, a Csattogó-völgyi üdülőházak területén)
 


 
Köszönjük a Bakony Hotel Kft-nek.  
bakonyhotel.hu

forumadmin
Forrás: Autonavigator.hu
2010. augusztus 3
14. Nemzetközi Opel Találkozó és 6. Blitz Weekend – elmosta az eső a tömeget, de a kemény mag így is jól érezte magát a szlalom versennyel tarkított szombati napon.
A Manta Club és a MOTE ezúttal egy helyen és időben tartotta nagy nyári találkozóját – csak az időjárásnak felejtettek el szólni.

Az egész olyan szépen indult. Ahogy távolodtam szombat reggel az esős Budapestről, úgy tisztult a pálya és légkör. Gyönyörű napsütés fogadott a magyar tenger déli partján, ahol kis kihagyást követően újra Opel találkozót rendeztek. A Miskolcról érkezett A Manta tulaj épp ásványvízzel takarítja le a hosszú út porát a kocsi orráról, az éledező kempingben egyelőre még a madarak csicsergése a meghatározó. Az idei év újdonsága, hogy ezúttal egyesítette erejét a Magyar Opel Manta Club és a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete, aminek a 14. Nemzetközi Opel Találkozó és a 6. Blitz Weekend lett az eredménye. Ennek következtében vegyes a társaság, baj inkább csak azokkal a fiatalokkal van, akik hajnali négykor nekiálltak motort bőgetni. A csendes többség jobb belátásra bírta őket, most pedig karikás szemekkel várják a nagy napot.

Hagyományosan szombat a leglátványosabb és leglátogatottabb nap a Mantások egy hetes nemzetközi találkozóján, hiszen aki hét közben dolgozik, az ilyenkor néz ki a haverokhoz. Az egy hétvégés MOTE találkozó beolvasztása is korábban soha nem látott nézőszámmal kecsegtetett, arról igazán nem a szervezők tehetnek, hogy végül csak kevesen jöttek el. A többség valószínűleg megnézte az időjárás jelentést, és úgy döntött, inkább el se indul – pedig egy napos délelőttöt hagytak ki. Ezt azért érdemes megjegyezni, mert ilyenkor tartják a szlalom versenyt a kemping előtti buszfordulóban, ahol az ügyességen van a hangsúly, a vége felé meg a gumifüstön.

Az anyagi kár ezúttal is jelentős volt, egy Manta hátsó kerék (meglepő módon jól tartja a nyomást a nyolcassá görbült kerék is) és egy Kadett C első sárvédő bánta a dolgot, utóbbiból a tanulság hogy nem érdemes túl kis hézagot hagyni az első kerék és a karosszéria között, mert a padkára felugratásnál a kerék összegyűri a lemezt. A dühöngőnek több áldozata volt. Jó volt látni, hogy a Manta tulajdonosok akkor is nagyon gálánsak, ha életük párját átengedik barátnőjüknek. Azért navigátorként elkísérték oldalbordájukat a kacskaringós pályán, sőt, a képek tanulsága szerint még élvezték is a dolgot.

Amikor az utolsó versenyző elhagyta a pályát, jöttek volna a gumifüstölők, de pont ekkor kezdett el csöpögni az eső. A nedves fehér aszfalton nem tudtak bemelegedni az abroncsok, ezért a füst is elmaradt, a néhány kitartó Opeles azért a lehető legtovább élvezte a dolgot. Ahhoz pont jókor jött a frissítő nyári eső, hogy az emberek elfogyasszák ebédjüket a nagysátorban. Ezt követően hol elcsendesedett, hol rákezdett az eső, de a hangulatra ez nem volt befolyással. Kellemes eszmecserék folytak arról, miért nem kormol a dízelmotoros C Rekord Coupé padlógázra (nincs túldúsítva, így erős és 7 literes átlaggal is megjárta Ausztriát), és hogy mi mindenre jó a hidegindító-spray, ha esőben próbál az ember grillezni. Utóbbival kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg munkavédelmi szempontból, hogy jobban járunk sok apró fújással, a gyúlékony folyadék ugyanis hajlamos visszaégni. Élménybeszámolók és képek a Magyar Opel Manta Club és a MOTE oldalán, illetve rögtön itt a Galériában megtekinthetők az általam készített fotók.
 

forumadmin
Mióta az Opel 1999-ben bevezette az integrált, hétszemélyes ülésrendszerét a kompakt autók kategóriájában, a sokoldalúság és a legmagasabb szintű komfort egyedülálló ötvözetének számít az Opel Zafira. Azóta 2,7 millió Zafira talált vevőre; főképp családok és üzletemberek vásárolják, akik hosszú utakra keresnek éppoly tágas és sokoldalú, mint kényelmes járművet.

WLAN-hotspot és új infotainment-rendszerek, okostelefon integrációval Új, ergonomikus vezetőhely és otthonos komfort, akár hét személynek Új LED-fényszórós adaptív menetfény teszi nappallá az éjszakát Kiformált krómléc és új, dupla-ívű, LED-es nappali menetfény Idén szeptemberben már a megújult modellel találkozhatunk a márkakereskedők szalonjában: nemcsak elődjének ismert és bevált értékeit kínálja majd, mint a Flex7®-ülésrendszert, az AGR-tanúsítványú ergonomikus első ülést, a FlexFix®-kerékpártartót vagy az adaptív FlexRide-futóművet – az új Zafira friss, kifejező külső designnal, különösen nagystílű utastérrel és kivételes csatlakoztathatósággal érkezik. Az Opel IntelliLink infotainment-rendszerének legújabb nemzedéke kompatibilis mind az Apple CarPlayjel, mind az Android Auto rendszerrel; az Opel OnStar (hamarosan Magyarországon is) személyes online- és szolgáltatási asszisztens pedig a vezető, a barátok és a család mobil 4G/LTE-WLAN-hotspotjává teszi. Ráadásul az Opel először kínálja ebban a járműosztályban az adaptív, LED-es technikájú AFL (AFL = Adaptive Forward Lighting) menetfény legfiatalabb generációját.
Sportos külső design és minőségi utastér


Új, dinamikus formájú fényszóró és teljesen új, sportosabb hűtőmaszk emeli ki a Zafira friss designját. A fényszórók a hűtőmaszkkal összeolvadva képeznek optikai egységet. Az Opel-emblémát hordozó háromdimenziós krómléc kifut a fényszórókig, még szélesebbnek mutatva a Zafirát. A markáns benyomást a márkára jellemző, dupla-ívű LED-es nappali menetfény erősíti. Az első kerekek izmosnak ható kerékívekben jutnak érvényre. Összességében erőteljes, sportos és dinamikus az új Zafira frontja.
„Az új Zafira frontdesignja átveszi a több díjjal kitüntetett új Astra lényeges jellemzőit, ezáltal válik az Opel új modellportfóliójának szilárd elemévé. Élesen kirajzolódó dupla-ívű nappali menetfényének rafinériája az utastérben tükröződik vissza. Az utastér letisztultabb, rendezettebb és könnyebben kezelhető lett“, mondja Mark Adams, a GM Europe design-alelnöke.
Az utastér elegánsabb, és optimális előrepillantást biztosít. Az új Zafira valamennyi fontos funkciója, a képernyő és a nyomógombok a vezető kezére esnek. Az új Zafira valamennyi fontos funkciója a vezető kezére esik. Az infotainment-rendszer monitora eddig a középkonzol felső részén volt, most érintőképernyő váltja fel, kicsivel mélyebben beépítve. Közben lecsökkent a gombok száma. A hétcolos érintőképernyő cinkbevonatú kerete táblagépet idéz. Az új, háromdimenziós kormánykerék nemcsak jól néz ki a légzsák kicsiny fedelével, hanem nagyon jól is simul a kézbe.
Az Opel kétféle, legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszerrel kínálja a Zafirát. A Radio R 4.0 IntelliLink behozza az okostelefonok világát, hiszen mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto rendszerrel kompatibilis. A Navi 950 IntelliLink beépített navigátort is tartalmaz. Ráadásul az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens áll az utasok rendelkezésére, automatikus baleseti segélyhívással és sok egyébbel, például a úti célok letöltésével. Mindezt kiegészítve az Opel OnStar 4G/LTE-WLAN-hotspottá teszi az új Zafirát: akár hét mobilkészüléket – tehát utasonként egyet – lehet a rendszerhez csatlakoztatni. Ezáltal az új Zafira olyan családok és üzletemberek ideális kísérője, akik menet közben is online akarnak maradni.
Rugalmasság és levegős atmoszféra
Akárcsak az eddigi Zafirában, a vezető és utasai opcionális, hat irányban állítható, AGR-tanúsítású ergonomikus ülésnek örvendhetnek. Ehhez járul a multifunkciós FlexRail® középkonzol. Az első ülések közötti flexibilis tároló többek között egy nagy fiókot és italtartót foglal magában, és alumíniumsíneken elcsúsztatható, hogy tökéletesen ki lehessen használni a helyet. A második sori utasokat tágas és komfortos tér fogadja. A középső ülés támlája előrehajtható, kényelmes kartámaszt képezve a két szélső ülésnek – amelyek ráadásul átlósan hátra-középre siklanak egy kissé, így akkora láb- és válltér alakul ki, mint egy felső osztályú limuzinban. A harmadik üléssor teljes egészében előrehajtható, eltűnik a padlóban, és sík rakodófelületet alkot a poggyásztérben. Az individuális komfort sokkal többé teszi az új Zafirát egyszerű családi autónál: flexibilis és tágas utasterében ellazulva lehet élvezni az utazást, akár üzleti ügyben, akár nyaralni megyünk.
Kívánságra panoráma-szélvédő és -tető fokozza a komfortot és a térérzetet. Az üvegezés ilyenkor a géptetőtől csaknem a B-oszlopig ér, a vezető és az első utas akadálytalanul pillanthat fel. A panoráma-napfénytető pedig a szélvédőtől az autó hátuljáig nyúlik, még levegősebbé téve az utasteret.
Intelligens rakodóterek
Az új Zafira sokkal többet nyújt a „csak” kivételesen kényelmes utazásnál, hiszen akár kis furgonként is szolgálhat. Öt ülés mögött az ISO 3832 szabvány szerint mért csomagtér 710 literes, de 1860 literre bővül, ha előrehajtják a második üléssort.
Ezen túlmenően több mint harminc rakodóhely van a Zafirában, köztük a már említett FlexRail®-középkonzol. Rendkívül praktikus a jármű hátuljából fiókszerűen kihúzható FlexFix®-kerékpártartó, amelyen akár négy bicikli fér el. A csomagtér ilyenkor is hozzáférhető, mert a kerékpártartót le lehet hajtani.
Innovatív csúcstechnika: biztonságos, egyéni és dinamikus

Az Opel mérnökei ezúttal is megfeleltek a márka jeligéjének, széles körnek téve elérhetővé a korszerű technikát, például a LED-es adaptív AFL fényszórót. Fénykévéje mindig automatikusan alkalmazkodik a pillanatnyi menethelyzethez, így mindig optimális a világítás, mások elvakítása nélkül. A rendszer kilenc különböző funkciót lát el, mint a városi és országúti világítás, a dinamikus kanyar- és a statikus lekanyarodási világítás, a beparkolási fény, valamint a Túra-mód és a Stop-funkció.
Az Opel frontkamera legújabb változata számos asszisztens rendszert támogat, köztük az AFL-LED világítás távfény-asszisztensét és a jelzőtábla-felismerést. A követési távolság jelző is a frontkamerával ismeri fel az előrébb haladó járműveket, míg az ütközési figyelmeztetés látható és hallható jelzést ad, ha veszélyesen lecsökken a távköz. A sáv-asszisztens automatikusan lép működésbe 60 km/óra fölött, és a műszerfalon felvillanó szimbólummal, illetve jelzőhanggal figyelmeztet a fogalmi sáv véletlenszerű elhagyására.
Tovább növeli az új Zafira komfortját, illetve csökkenti a stresszt az adaptív sebességszabályozó és a FlexRide-futómű. Az előbbi a hűtőmaszk mögötti radarérzékelőkkel tartja az előre beállított menetsebességet és követési távolságot. Az utóbbit három fokozatban – távoli, közepes, közeli – választhatja meg a vezető. Az adaptív mechatronikus FlexRide futómű pedig folyamatosan alkalmazkodik az autós vezetési stílusához és a helyzethez.
A Zafira vásárlói nagy motorkínálatból válogathatnak, hiszen ez a kategória egyetlen járműve, amely mindenféle hajtóművel rendelkezésre áll: egyaránt dinamikus benzines- dízel, cseppfolyós gáz- és földgáz-üzemmel.


forumadmin
Egyesületünk tagsági kártyája 2016.06.-tól  új kinézetet kap.  Klubunk 2002-ben azért jött létre, hogy megpróbálja egyesíteni a különböző Opelos csoportokat és segítse, támogassa az Opel gépjármű tulajdonosokat.
Csatlakozásoddal rengeteg hasznos információhoz, leíráshoz juthatsz, melyek segítenek jobban megismerni Opeled minden csavarját. Korlátlanul használhatod fórumunkat ahol márkatársaiddal vitathatod meg problémáid, kérdéseid.
Klubtagként jogosult vagy az EDC kártyánkra. Az elfogadó helyek listáját itt a honlapunkon megtalálod.
(Az elfogadó helyek száma folyamatosan bővül érdemes néha megnézni.)
A klub által megrendezett találkozókon a kártya felmutatása ellenében további kedvezményekre vagy jogosult. Ezek pontos helyszínéről, időpontjáról hivatalos honlapunkon, www.opelforum.hu-n, vagy hírlevelünkből tájékozódhatsz.
Minden klubtagunkat, arra kérünk, hogy időnként ellenőrizze adatait fórumunkon, mert ez egyben tagnyilvántartó rendszerünk is. Fontos, ha változik az email- vagy postai címed mindenképp ellenőrizd le nálunk, hogy a klubélettel kapcsolatos értesítéseket megkapd.
Adatvédelemről itt olvashatsz
 

MOTE kedvezmények:
Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó EDC kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30%  
Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között
MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE!
gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete több közösségi oldalon, így a FACEBOOK-on is megtalálható, a hivatalos közösségi oldalt eddig több mint háromezerkétszázan követik. A csatornát a www.facebook.com/opelclub.hu/ címen lehet elérni.
Végezetül, hogy egy kis bepillantást nyerj miért is fontos számunkra a tagságod. Látnod kell, hogy felgyorsult világunkban a közösségi oldalak terjedésével az ilyen kisebb közösségek egyben tartása jóval nagyobb feladatok jelent számunkra. Ahhoz, hogy az évek alatt felhalmozott rengeteg fórumbeszélgetés, „hogyan csináld” leírásokat továbbra is használni tudjátok Te és a márka társaid egy minimális fenntartási költséggel számolnunk kell. Az egyesületbe befolyt további összegekből a találkozók programjait próbáljuk színesebbé változatosabbá tenni melyeken a Te részvételedre is mindenképpen számítunk! Gyere és mutasd meg Opeled Nekünk!
 
Köszönettel és Baráti üdvözlettel,
Klub vezetőség
www.opelclub.hu
www.opelforum.hu
www.facebook.com/opelclub.hu/
 
A kártyákat postai úton vagy személyes átvétel útján juttatjuk el az érvényes tagsággal rendelkező klubtagjainkhoz. A klubtagság érvényességi ideje adott év januárjától decemberig tart; a korábbi rendszer (belépés napja + 365 nap) megszűnt. A tagsági díj továbbra is változatlan, egy évre 4000 Ft.
 
Érvényes tagsággal számos partnerünknél különféle kedvezményeket lehet igénybe venni. Partnereink listája folyamatosan bővül, hamarosan az új honlapunkon is megtekinthető lesz.
Kérünk minden klubtagot, hogy a belépésnél megadott elérhetőségeiket változás esetén aktualizálják, hogy a klubélettel kapcsolatos értesítések célba találjanak.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.