Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Indul az Opel Insignia új csúcshajtóművének gyártása: a nyári szünet után futószalagon készül a kétliteres BiTurbo dízelmotor, amelyet a Country Tourer mellett hozzáigazítottak a márka zászlóshajójának többi változatához is. Az Opel Grand Sport, a Sports Tourer és az új Country Tourer mellett még idén megrendelhető lesz az Insignia második nemzedéke az új erőforrással. A Country Tourer azokat szólítja meg, akik terepes küllemmel szeretnének egy stílusos, ugyanakkor praktikus kombit. Az új jövevény világpremiere a Frankfurti Autószalonon (IAA) lesz, szeptember 14. és 24. között. 
•    Soros turbófeltöltéssel elért 154 kW/210 LE és rengeteg nyomaték
•    Ideálisan működik együtt az új nyocfokozatú automatával és az összkerékhajtással
•    Rendkívül hatékony, kombinált fogyasztása 6,9 liter, a CO2-emisszió 183 g/km 
•    Kaiserslauternben készül az Insignia valamennyi változatához
 

Az újonnan konstruált kétliteres dízel teljesítményét soros, kétfokozatú turbófeltöltés dobja fel 154 kW/210 lóerőre, 4000/perces fordulatszámon. A bivalyerős gép nyomatéka 480 newtonméter, már 1500/percnél (hivatalos fogyasztási adatok: Grand Sport 2.0 BiTurbo az Új Európai Menetciklus szerint városban 8,7 l/100 km, országúton 5,7 l/100 km, kombináltan 6,9 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 183 g/km). Az Insignia Grand Sport BiTurbo mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 233 km/óra csúcssebességet ér el.  
Ennyi erőt intelligensen kell elosztani, ezért a csúcsmotor mindig a simán kapcsoló nyolcfokozatú automatához és a magas műszaki színvonalú, adaptív Torque Vectoring összkerékhajtáshoz kapcsolódik. A puszta teljesítményleadáson túlmenően az új,közös nyomócsöves dízelmotor tovább javítja a vezethetőséget (turbóerő minden élethelyzetben) és az autó viselkedését, a továbbra is kapható, nagyon népszerű, szimpla turbós kétliteres dízelhez képest (125 kW/170 LE; a fronthajtásos Grand Sport hivatalos NEFZ fogyasztása városban 6,7 l/100 km, országúton 4,3 l/100 km, kombináltan 5,2 l/100 km, CO2-emisszió 136 g/km).
Fogyasztását a továbbra is törvényesen előírt NEFZ-adatok (Neuer Europäischer Fahrzyklus− Új Európai Menetciklus) közlik az ősztől érvényes Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (WLTP – világszerte egységes könnyűjármű-tesztelés) szerint is. Az utóbbival megállapított értékek (Grand Sport 2.0 BiTurbo WLTP-gázolaj-fogyasztása városban 12,2 - 6,2 l/100 km , kombináltan 8,0 – 7,5 l/100 km, CO2 209 – 196 g/km) sokkal közelebb állnak a gyakorlathoz, mint az eddig alapul vett NEFZ (Grand Sport 2.0 BiTurbo NEFZ-gázolaj-fogyasztása városban 8,7 l/100 km, országúton 5,7 l/100 km, kombináltan 6,9 l/100 km, CO2-emisszió 183 g/km). Ráadásul a WLTP figyelembe veszi a különböző vezetési stílusokat, ezáltal mindenki jól megbecsülheti, hogy ténylegesen mennyit fog fogyasztani a kocsija . A realitásokhoz közeli WLTP-ciklus szerinti fogyasztási adatokról és magáról a mérési eljárásról bővebben: opel.de.
Az új csúcsdízel – akárcsak a 125 kW/170 LE teljesítményű, egyszerű feltöltésű kétliteres dízelmotor – rendkívül hatásos, AdBlue-befecskendezéssel működő (SCR) kipufogógáz-kezelő rendszere nagyszerűen semlegesíti a nitrogénoxidokat (NOx): az ammóniáktartalmú (NH3) vizes karbamidoldat az SCR-katalizátorban reakcióba lép velük, és végül nem mérgező nitrogén, illetve víz keletkezik. 

Soros kétfokozatú feltöltés
A hatékonyság és a vezetési élmény maximalizálása érdekében nem takarékoskodtak az Opel tervezői: az új dízelmotort sorba kapcsolt két turbó tölti fel. A beszívott levegőt az első nyomja elősűrítve a másodikba, amelyet az állítható vezetőlapátokon (Variable Turbinengeometrie – változó turbinageometria) átömlő kipufogógáz hajt. Ezáltal már alacsony fordulatszámon is nagy a nyomaték, majd felpörögve bőséges teljesítményt ad le a motor. A VTG csaknem párhuzamosan állítja be a lapátokat az áramlással, így csökken az ellennyomás, és vele együtt a fogyasztás. A nagymértékben sűrített és felforródodott levegő a töltőlevegő-hűtőn keresztül jut az égésterekbe, ahová akár tíz rész-dózisban fecskendezik be a gázolajat a hétfuratos porlasztók. A töltőnyomást, a fordulatszám és a terhelés függvényében, elektromos működtetéssel szabályozza a turbógeometria-állítómű és három megkerülő-szelep.
Az új motor tervezésének fő szempontjai a hatékonyság javítása, a teljesítmény és a nyomaték növelése, a sima járás és a csekély zajkeltés voltak. Ezeket figyelembe véve alkalmaztak kovácsolt főtengelyt, kiegyensúlyozó tengelyt, merevített lendkereket és kétrészes olajteknőt, amelyek minimumra csökkentik a dízelekre jellemző rezgéseket és rezonanciákat. Tovább mérsékli a fogyasztást az igény szerint, elektromosan bekapcsolódó vízpumpa. Az új BiTurbo dízel közös futószalagon készül az ismert kétliteres motorral, az Opel kaiserslauterni üzemében.
BiTurbo-dízellel kapható már az Astra, az Insignia, a Vivaro és a Movano
Már 2012-ben debütált az első Insignia-nemzedékben egy kétliteres BiTurbo-dízelmotor, 143 kW/195 LE teljesítménnyel és 400 newtonméter nyomatékmaximummal. Ezt aztán megkapta az Astra, a Cascada, a GTC és a Zafira Tourer is. Az Insignia újonnan konstruált, 154 kW/210 LE teljesítményű és 480 newtonméter nyomatékú erőforrása remekül illik az Opel jelenlegi dupla feltöltésű dízelmotorjainak sorába: 
Az Astra – az európai Év Autója 2016 – szedán és Sports Tourer változata egyaránt kapható a különösen kompakt 1.6 BiTurbóval (118 kW/160 LE). A négyhengeres gép már 1500/percnél rendelkezésre bocsátja 350 newtonméternyi nyomatékmaximumát (hivatalos NEFZ fogyasztás: ötajtós városban 5,0 l/100 km, országúton 3,4 l/100 km, kombináltan 4,0 l/100 km, CO2-emisszió 106 g/km). Ezzel felszerelve a leggyorsabb dízel-Astra 8,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 220 km/órát ér el.
Az Opel könnyű haszonjárműveit is dupla feltöltés segíti nagy teljesítményhez és kis fogyasztáshoz. A Vivaro kombi- és furgon-változatához is két nagyon hatékony BiTurbo közül lehet választani: mindkettő 1600 cm3-ből hoz ki 92 kW/125 lóerőt és  320 newtonmétert (hivatalos NEFZ fogyasztás Combi L1 városban 6,4 l/100 km, országúton 5,1 l/100 km, kombináltan 5,6 l/100 km, CO2-emisszió 145 g/km), illetve 107 kW/145 lóerőt és 340 newtonmétert (hivatalos NEFZ fogyasztás L1, városban 6,6 l/100 km, országúton 5,4 l/100 km, kombináltan 5,9 l/100 km, CO2-emisszió 152 g/km).
Ezeket is felülmúlja valamennyivel a nagy Opel Movano 2,3 literes négyhengerese, szintén két változatban: adatai 107 kW/145 LE és 350 newtonméter (hivatalos NEFZ fogyasztás Combi1 városban 7,4 l/100 km, országúton 5,8 l/100 km, kombináltan 6,3 l/100 km, CO2-emisszió 165 g/km), valamint 125 kW/170 LE és ugyanúgy 350 newtonméter (hivatalos NEFZ fogyasztás zárt áruszállító L1 városban 7,4 l/100 km, országúton 5,8 l/100 km, kombináltan 6,3 l/100 km, CO2-emisszió 165 g/km).
Komplett kínálat: az új Insignia-generáció dízelmotorjai
Áttekintés az Insignia aktuálisan kínált dízelmotorjairól; valamennyi adat a négyajtós Opel Insignia Grand Sportra vonatkozik:


forumadmin
Az időjárás-előrejelzés kissé megijesztett (na jó nem), de el nem tántorított az biztos. A "HCL keménymag" már pénteken neki állt bulizni szépen felkészültek a szombati csúcsdöntésre! Szombaton 10 órakor volt a kapunyitás, én dél körül értem a helyszínre. Sajnos hoztam magammal az esőt.  Csöpörgött is pár percig, de mire mindenki fedett helyre ment, már el is  állt A széllel - itt be is fejezem, mert nem időjárás jelentést írok.



Szóval 23. -án szombaton Gárdonyban Corsa találkozó volt a HCL (Hungarian Corsa Lovers facebook csoport) szervezésében. Tigrák-al (Tigra Club Hungary is meglátogatta a rendezvényt), és más Opel típusokkal (Kadett, Astrák, Vectra, stb) együtt a résztvevő autók száma elérte a 89 db-t. Nem gondoltam volna, de bíztam benne! Anikó, Norbi, Tomi , Csabi és az összes lelkes szervező HCL tag megérdemelte, hogy egy jól sikerült dzsembori legyen. Páran kérdezték tőlem milyen volt a tali. Erre mondhatnám időt utaztam. A 2003 -2005 közötti MOTE fóti talikat idézte nekem a sok lelkes, kedves ember. Röviden "csak beszélgettünk" és jól éreztük magunkat.

A programok hangulatosak voltak, mint az évnyitó találkozón és a Blitz Weekenden. Azt gondolom külön köszönjük meg Anikónak, mert nélküle nem lenne így együtt ez a társaság! A HCL nem klub, kiemelték a rendezvényen is. Ők egy csoport azaz nagycsalád! 
A MOTE nevében is kívánom, hogy a most már hagyományt folytassák. Jövőre is találkozunk! Remélhetőleg még bővebb létszámmal!
Képek:
 

forumadmin
Három Szeged és három Verőce után új helyszínen, Orfűn tartottuk meg a XIII. Hungarian Blitz Weekend elnevezésű Opel találkozónkat.

Már az utazás számomra egy élmény volt. Alagutak, szerpentinek vezetnek a Panoráma campinghez, amit így kifejezetten érdekesnek és élvezetesnek tartottam. Nagy élmény volt számomra újra saját autóval felvonulni (megkerültük a tavat 2x) vagy esténként filmet (vagy rövid videót) megnézni a kert moziban.
A mostani BW előtt éreztem egy kis izgalmat. Bíztam abban lesznek új résztvevők és a régiek is mind eljönnek! Elhatároztam, hogy a szervezésen felül általánosságban is követem az eseményeket, próbálom kicsit megélni is ezt az egészet. Ez mennyire sikerült? Magam sem gondoltam mennyi régi ismerőssel sikerül újra beszélgetnem.  Úgy érzem, egy kicsit megértettem újra, mi az klubtagnak lenni. A MOTE egy olyan egyesület amire büszkék lehetünk.  
Először Redivel találkoztam, ahogy velem együtt sokan mások. A kapuban megkaptam az eligazítást az idei találkozóról. Pénteken kezdődtek igazán programok a már klasszikus szlalom verseny (Lanti, Anti, Kölyök és az OPC CLUB HUNGARY) majd később az esti koncert. Az esti születésnapi koncertet a ( Csergő Opel Alkatrész Centrum és Opel Szakszerviz támogatásával) Room Service adta a találkozó résztvevőinek. Lelkes csapat hallgatta a Bryan Adams Tribute Band előadását, amelyben Laczkó Tamás klubtagunk gitározik.



Szombat a találkozó fő napja. Felvonulással nyitottuk a napot és rendőri felvezetéssel 2x körbe autóztuk a tavat. Astrától az Omegáig több Opel típust sikerült felvonultatunk. Délután ügyességi vetélkedők (Hengerfej hajító, autós limbo és kipufogó hangnyomás verseny, Ascona Grand Prix, HCL vetélkedők) zajlottak. Krajcsi mesternek (Ascona Club) és Anikóéknak (HCL) külön köszönet! Megmelíteném a két porond mestert Gyuszit és Árpit, jók voltatok!   A programok alatt között autós szépségverseny volt közel 30 kategóriában. Az eredményhirdetés kora este volt és kijelenthetem a vezetőség tagjai jól kezében tartották az esemény menetét. Az eredményhirdetés egy rendhagyó eseménnyel leánykéréssel indult, Szabina és Gergő gratulálunk!  Visszakanyarodva a vetélkedőkre, megállapítható a HCL-es (Hungarian Corsa Lovers csoport) céllövészet volt a legnépszerűbb. Ezenfelül örömmel tapasztaltam, hogy mennyi Opeles baráti társaság jött el Orfűre.






Teljesség igénye nélkül: Magyar Ascona Klub, Magyar Opel Manta Club , Hungarian Corsa Lovers, GSi Club Hungary (MOTE), OPC Club Hungary (MOTE), OSC Magics Mühldorf, Danger Zone(MOBAK), Mixed Garage, Magyar Veterán Opel Klub, Vectra C, Signum Club Hungary több tagja. 1-1 emberrel a Opel Insignia Egyesület, Magyar Kadett Klub és Arrabona Opel Team is képviselte magát.  A Blitz Weekend lényege a „sok barátitársaság egy helyen” megvalósult és ezt nagyon jó volt látni. Köszönöm.
Végszó: Jó hangulatú eseményen vettem részt. Odafigyeltem a klubtagokra és Tícia segítségével „fotóztam” a megjelent Opeleket.  Összességében elmondhatom, hogy kitűnően éreztem magam.  
UI: Miért érdemes Blitz Weekendre eljönni? Élőben kell megnézni az egyedi autókat és beszélgetni a tulajokkal. Facebook vagy fórum nem adja vissza a hangulatát ezért. Ez olyan élmény, amit bátran ajánlok mindenkinek.
Képek:
 
 
 
 
 

forumadmin
Forrás: Asconaclub.hu
2013.08.17-19.
Ismét eljött a Blitz Weekend ideje és ismét eljött az Ascona Olympia...
A Kömény mag már pénteken délután elindult Szeged irányába, de Kecskemét közelében annyira megszerettük a pályát, hogy egy szakaszt kétszer is megtettünk... vagyis háromszor, mivel nem szerettünk volna Kecskeméten a Decathlon-ban olympiázni... Gyorsan beszereztük a szükséges cuccokat és vágtattunk tovább száguldó méneseinken...
Miután megérkeztünk a kempingbe, Dóri, Kata, Boti, Gyusszi, Lali és AGS egy gyors wellcome drink kíséretében össze is ismerkedett a mohácsi omegásokkal. Hat óra körül állítólag már elég jól néztünk ki, de erről csak a másnapi hírekből értesültünk... Természetesen a büfében elfogyasztott vacsora után nem sokat kellett gondolkodnunk a folytatáson. Az idei Blitz egy kicsit kivételnek számított az eddigi Ascona találkozók között, mivel most nem AGS volt az állandó másnapos és hányó-ember (amire nagyon büszke!!!). Lali kezdte meg a sort, egy pár alkalmas kuka látogatással, majd kormányra dőléssel. De ez minket nem zavart, szemlátomást jól éreztük magunkat.
Szombaton reggel szigorú 8:00-ás keléssel keztünk neki a napnak és a III. Ascona Olympia megtartásának. Volt akire csak eröltetett mosolyt sikerült varázsolnunk (de ő persze nem ivott...) Hamarosan megérkeztek Viki, Vivi és Feri is, akik szállították az esti Bográcsos lecsó alapanyagait. Míg a többiek kóboroltak Gyusszi, Lali és AGS megkezdte az OIympiát a Féktáv versennyel. Közben megérkezett a nyíregyházi szekció is, Zsolti, Laci és Béla. Sajnos ők nem tudtak minden számban elindulni, helyette viszont nagyon finom halászlét ettek. Elég sok nevező volt idén az Olympián úgyhogy délután 5 órakkor sikerült letennünk a lantot. Természetesen ízzadtak, farkas éhesek és nagyon szomjasak voltunk, ezért egy gyors csobbanás és csúszdázás után nekikezdtünk a Bográcsos lecsó elkészítétének. Ebben Feri és Viki jeleskedett, valamint Lali, mint tűzmester. Mint mindig, most sem kellett csalódnunk házi-mesterszakácsunk tudásában, a lecsó kiváló lett, mindenki jóízűen fogyasztotta el vacsoráját. Vacsora közben megérkezett Joci is és ezek után természetesen a torunkat is karban kellett tartani, tehát megkezdtük a klb. pálinkák kóstolgatását, majd irány a Karaokáré buli, ahol zárásig mulattunk igen jó hangulatban!

A vasárnap reggel egyesek számára kínszenvedésnek bizonyult, mások egyszerűen csak rekedtre ordították magukat az előző esti buliban. Sajnos szivatóval sem indult mindenki probléma nélkül, Gyusszinak egész nap nem sikerült elkapni a fonalat... Hamarosan megérkezett Vasas el Major Attila is. A reggeli csobbanás után kajáltunk, majd a Blitz-es konvojjal együtt rendőri kísérettel kivonultunk a Szeged Pláza parkolójába, ahol 5 db Asconának sikerült egymás mellé állnia! A tűző melegben meghírdetett Autós-Limbó versenyre azért beneveztünk. Itt minden lehetséges módszer elfogadott az autó magasságának csökkentésére, mi a minél nagyobb terhelés módzsert választottuk. Elsőként 12, majd 16 és végül 18 ember szállt ki AGS kocsijából, így 127 cm-es magasságig tudtunk eljutni. Szoros volt a küzdelem és izgalmas is, nagyon jól szórakoztunk! Köszönjük minden résztvevőnek, hogy hajlandóak voltak az autó csomagtartójában, motorháztetején, vonóhorgán, és persze az utastérben összezsúfolva eljuttatni minket a dobogó legfelsőbb fokára a legtöbb ember kategóriában!
Miután a szlalom verseny csak délután 3 órakkor kezdődött, ezért úgy döntöttünk addig ki-ki elüti valahogy az időt. Feriék és Zsoltiék városnézésbe kezdtek, A többiek visszatértek a kempingbe egy csobbanásra. Háromkor aztán indultun a szlalomra, ahol sajnos csak AGS képviselte a klubbot. 5 menetből csak egy mért időt tudtak a rendezők produkálni, de az élményautózás nem maradt el, ebben a kategóriában most nem nyertünk díjat.
Lali és AGS elindult beszerezni az esti Grillezéshez a húsokat, a többiek vissza indultak a kempingbe. Mikor mi is megérkeztünk, meglepődve tapasztaltuk, hogy a Kemény mag mindent beleadva értékeli ki az Olympia eredményeit...
Lali és AGS tehát nekikezdett a feladatnak, a végére Szpíkerünk, Gyusszi is csatlakozott és együttes erővel sikerült megalkotnunk a végeredményt. Hiába na, egységben az erő!
Lali ekkor összeállította a grillsütőt és nekikezdtünk a finomabbnál finomabb húsok és kolbászok sütésének és fogyasztásának. Vacsora után elfoglaltuk helyünket az eredményhírdetésen, ahol elsőként Gyusszi és AGS átadta a III. Ascona Olympia nyerteseinek díjait, majd átvettük az Autós Limbó legtöbb ember kategória első díját (amit a jelenlévő tagok között szét is osztottunk. A kupát Gyussziék vitték haza, reméljük az elkövetkező talikon láthatjuk majd mi is...) Óriási meglepetésre az autó szépségversenyen Zsolti Asconája is kupát nyert, aminek nagyon örült mindenki!!! Reméljük nem ez volt az első eset! Ő elsőként vett részt Blitz weekend-en és máris nyert a kocsija, ezért mi is nagyon büszkék vagyunk rá!
Ezt követően mi más is jöhetett volna, mint a torok karbantartás, a már jól megszokott módszer szerint, pálinka majd kakaoke... Ezen a bulin már csak csökkentett létszámmal vettünk részt, de ez a jelenlévőket egyáltalában nem akadályozta meg abban, hogy fergeteges party-t csináljanak. Mivel a rendőrség két kedves alkalmazottja leállította a bulit, Dóri, Lali és AGS még egy utolsó éjszakai fürdőzéssel próbálkozott, amit a hideg víz kb. 5 perc után félbeszakított.
Hétfő reggel nem sokat változott a helyzet a vasárnap reggelhez képest, csupán a szereplők cserélődtek ki. Zsoltiék, Feriék és Joci hazafelé indultak, mi pedig rövid megbeszélést követően elhatároztuk, hogy mai programunk fürdés, csúszdázás, majd a kihagyhatatlan hamburgerezés lesz. Így is tettünk, dél körül elindultunk a Super Hamburgerbe Szegedre. Miután elfogyasztottuk extra burgereinket, könnyes búcsút vettünk egymástól és hazafelé indultunk.
Mi jól éreztük magunkat, aki nem volt ott bánhatja, de eljöhet majd a következőre!
 

forumadmin
Forrás: Carstyling.hu
2007-07-02
2007. augusztus 25-én, szombaton kerül megrendezésre a már hagyománynak számító nemzetközi Opel találkozó, III. Hungarian Blitz Weekend, részét képező gyorsulási verseny, mely a Nepauto Fest nevet kapta. A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete kihívja egy rendhagyó versenyre a magyarországi Ford és Volkswagen klubokat, hogy gyorsulási, szlalom illetve autós szépségversenyen mérje össze velük tagjai erejét. 
Várunk minden Ford, Opel és Volkswagen szerető érdeklődőt, legyen az akár más márkájú autó tulaja is, legyetek résztvevői az első megmérettetésnek, szurkoljátok végig a három márka csatáját! http://www.fest.nepauto.hu/

Várható programok: Szlalom verseny futamok, négy kategóriában, Széria, Veterán, Tuning és Versenyautó. Autó szépségverseny, három megszokott és két eddig sosem díjazott különleges kategóriával. 
A fő attrakció a gyorsulási verseny márkánkénti besorolással, márkánkénti 9 díjazottal, külön szívó, feltöltős és dízel kategorizálással, ezen felül a találkozó fődíjáért a nyolc leggyorsabb Opel, a nyolc leggyorsabb Ford és a nyolc leggyorsabb Volkswagen csaphat össze, két fordulóban. 
Top-less autómosás, testfestett lányokkal fotózás, épített autók versenye például Barkas DragCar, gyári tuning autók versenye például: Opel OPC vs. VW R32 vs. Ford ST, továbbá érdekes bemutatók. 
Az esti eredményhirdetés előtt 30 perces élő koncert, az eredményhirdetésen a szépségverseny, a szlalom verseny, és a gyorsulási verseny résztvevői közül több mint ötvenen jutnak majd díjakhoz. 
Várunk minden versenyzőt, aki valamilyen Opellel, Forddal vagy Volkswagennel szeretné bizonyítani autója rátermettségét és megmérettetne a kunmadarasi repülőtér betonján, profi időméréssel és egy teljesen új márka orientált kategorizálással. 
Az első erőpróba sok-sok programmal 2007. augusztus 25-én a kunmadarasi repülőtéren reggel 10 órától – este 21 óráig tart majd. 
Reméljük sok klub és személyes barátság kötődik majd a három márka kedvelői között. 
Szeretnénk, ha ez a rendezvény gyorsan hagyománnyá nőné ki magát, jövőre még nagyobb érdeklődéssel még több programmal tudna lezajlani. 
A rendezvényre az egész napos belépő 1500 Ft/fő, 14 év alatt ingyenes. 
A versenyzők számára a gépátvételi díj: 1000Ft/fő. 
Ez a díj magába foglalja a helyszíni regisztrációt és adatfelvételt, továbbá az autó műszaki ellenőrzését a biztonsági és a nevezési szempontok szerint. 
A rendezvényre a VIP jegyek nem megvásárolhatóak, csak az online jelentkezett versenyzőknek és a meghívottaknak biztosítunk ilyet, továbbá az online jelentkezés esetén elengedjük a gépátvételi díjat. 
A III. Hungarian Blitz Weekend-el közös kedvezményekről a www.blitz-weekend.hu weboldalon található tájékoztató.

forumadmin
Forrás: Origo Auto
2015.07.15
Tavaly annyira bevált a verőcei völgy, hogy idén újra a Duna-parti község lesz a Hungarian Blitz Weekend helyszíne. Astrától Omegáig rengeteg új és öreg Opelt várnak, villámlátogatás helyett komoly, két éjszakás programra. Nem csak a német gyár korábbi teherautójára, de a körbezárt villámos emblémára is utal a péntek estétől vasárnap délelőttig tartó buli Blitz-elnevezése. A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete szervezi, ez a csapat már sok tapasztalattal rendelkezik a rendezvények lebonyolításában. Akárcsak tavaly, most is Verőcén, a Csattogó völgyben lesz a helyszín.

Sokféle program közül választhatnak az odalátogatók, lesz több ügyességi verseny, fotózás, autó-szépségverseny, burnout show, de nem feledkeznek meg a gyerekprogramokról sem. Természetesen több Opel márkaklub képviselteti magát, úgyhogy láthatunk például jó néhány Mantát, de a GSI-őrültek vagy veteránrajongók is megtalálják a maguk kedvencét.
További információkat a rendezvény honlapján oldalon találhatunk, és ott lehetőség van szállásfoglalásra is. A rendezvény főtámogatója az Opel Magyarország, az importőr a legújabb típusokat is elhozza megmutatni.


forumadmin
Forrás: TotalCar
2015. július 27.
Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott végre, mert valahol talált egy klassz állapotú Omega A-t, 1,8-as motorral. Gondolom ezek után nem árulok el titkot, hogy megőrül az Opelekért. Amúgy egy folyosó átellenes végén dolgozunk, tehát amikor van valami újítás az Opel-parkjában, mindig tudunk róla. És mindig eljön a Parkoló Parádéra is.

Az opelesek azonban szeretnek egymás között lenni, és elég nagy a közösség ahhoz, hogy már tizenegyedszer rendezzék meg a Blitz Weekendet. A találkozó szervezői leginkább az Opel-embléma villámaira számítottak, de az jutott nekik valódi is. Gábor tavaly is ott volt, meg az idén is, tömören összefoglalta, mi történt. A lényeg amúgy is a képeken látszik, érdemes valamelyikre rákattintani és átlapozni a galériát.

 
A völgybe zárt villám
A pénteki zivatarnak sem sikerült elriasztani a MOTE szervezésében Vác külterületén megrendezett, a XI. Blitz Weekend nyitóakkordjaként életre hívott szlalomverseny résztvevőit. Füstöltek a gumik, feszültek a féltengelyek, hörögtek a motorok és mindenkiről patakzott a verejték. Szinte minden adott volt, hogy mindenki kedvére kipróbálhassa tudását, autóját, tesztelhesse a felhúzott motorok teljesítményét. A versenybírók végtelen türelme a röpködő bóják ellenére is töretlen maradt. A kevésbé rutinos versenyzők is kiérdemeltek egy-egy elismerő pillantást. Márkatársakhoz méltó hozzáállás és barátság jellemezte a hangulatot.

A program késő délután átköltözött a festői szépségű verőcei Csattogó-völgy területére, ahol a melegtől kitikkadt vendégek elfoglalták szálláshelyeiket és autóik közelségében, családtagjaikkal, barátaikkal várták az esti enyhülést. Lassan összeállt a kép, gyűltek a weekend résztvevői, sorra gurultak be a szebbnél szebb autók. A Csattogó-völgy konyhája és büféje terjedelmes menüvel várta vendégeit, a hűs medence késő estig rendelkezésre állt. Csak az nem érezte jól magát, aki nem jött el.

A rendezvény második napja is a hőség jegyében telt, de ez semmit sem vett le a különböző autós programok élményéből. Szépségverseny, hangnyomás-próba, ügyességi feladatok várták az résztvevőket. Kézből repültek az alu hengerfejek, összezártak a sperrdiffik, füstöltek a gumik, vagy éppen árnyékban pihenve osztották meg egymással opeles élményeiket az emberek. Itt nem volt idegen senki. Itt jó ismerősök, klubtagok, márkatársak, családok, barátok adták tanúbizonyságát annak, hogy egy jól megszervezett rendezvény kortól, nemtől függetlenül mindenkinek minőségi kikapcsolódást és élményt nyújthat. Köszönjük a szervezést, örülök, hogy ott lehettem.

forumadmin
Forrás: Totalcar
2014.08.18. 
Gabi bácsi érdekes egy srác. Itt dolgozik, nem messze tőlünk, egész nap a monitorba mered, telefonál és intéz, de valójában még most sem tudom pontosan, mit is csinál. Valamit a reklámokkal és a pénzzel, tudja fene. Néhanapján összefutunk az udvari dohányzóban (amit nemes egyszerűséggel csak buszmegállóként emlegetünk, mert úgy néz ki), ilyenkor néha odasomfordál és elképesztő sztorikat mesél dobozos sörökre cserélt futóművekről, padláson talált gyári alkatrészekről és fillérekért dolgozó fényezőkről-lakatosokról.

Szinte hihetetlen, de még igaza is van, mert valahogy mindig van egy-egy Opel akármi nála, amit vett, cserélt, felújított és napi szinten használja. Neki ilyen fejlövése van, de az autói mindig egyben vannak, olyannyira, hogy már meg is írtuk az egyiket. Az Asconát aztán jól-rosszul eladva (inkább rosszul) hozzájutott élete álmához: egy B Mantához, amit megint valami elképesztő olcsón rakatott rendbe vidéken és egész jó minőségben.
Nem szereti, ha Opeles Gabinak hívjuk, ő ragaszkodik a Mantás Gabesz névhez, hát legyen. Mondjuk az azért ellene szól, hogy a klubos megmozdulásokra azért elmegy. Na nem mintha ez baj lenne, sőt, jó látni, hogy klubszinten pezseg az élet az országban. Nem halt még ki végkép az autózás. Ezt írja Gabi:

Panem et circenses - X. Hungarian Blitz Weekend Verőce
Szép dolog, hogy idén már tizedszer (!) szervezte meg a  Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete (MOTE) ezt a találkozót. A verőcei Csattogóvölgy kitűnő helyszínt biztosított a közel 300 autót felvonultató találkozónak. A kiváló szervezés, a jó helyszínválasztás és a társklubok együttesen biztosították a remek hangulatot. Jó volt beállni a sorba és mindennemű feszkó- és arcoskodás mentes hepeningen beszélgetni egyet a régi cimborákkal.
Röpültek a hengerfejek, füstöltek a gumik (óvatosba'!) és még egy IFA alvázra épített összkerekes Omega bigfoot is törte a bontásra ítélt vasakat.
A 40. évükhöz közeledő veterán autók jól megfértek a fiatalabb generációjú Opelek társaságában. Jó volt látni, hogy ez a közösség típustól függetlenül összetart és képes kulturáltan jól érezni magát. Ritka az ilyen.
Gabi

forumadmin
Forrás: TotalCar 
2012.05.19. 
Még Horvátországban is voltunk vele, és akkor sem volt semmi probléma - meséli lelkesen Boda Gyuláné, miközben kiszáll az autójából. Ahogy nézem az 1996 decemberében átadott Opel Astra 1,4 GL-t, el is hiszem, hogy az elmúlt tizenhat év, és az ez alatt megtett 147 ezer kilométer teljesen eseménytelen volt a bordó ötajtóssal. Na jó, egyszer füstölni kezdett a gyújtáskapcsoló, és egyszer feltörték.

Nincs ebben semmi különös, gondolhatják most. Pedig van, nagyon is van, állapítom meg amikor körülnézek a Hungaroringen ma zajló opeles rendezvényen, a Legendák találkozásán, ahol az Astra F-fel érkezőknek külön parkolót alakítottak ki. Éppen húsz éve indult a típus gyártása Szentgotthárdon, ezért szépségversenyt rendezett az Opel.
Sokan csak azért neveztek be, hogy feljöhessenek a közeli parkolóba, mondja valaki a hátam mögött. Teljesen igaza van. Akad itt néhány elhanyagolt roncs, öcsituningos, ecsettel átfestett, fillérekért vásárolt, vagyis életszerű példány. Kattintsanak a képekre, már nyílik is a galéria. Ha egy ilyen Opelt az utcán tartottak az elmúlt évtizedekben, mostanra biztosan körberohadt. Ha nem rohad, garázsos, vagy újrafényezték és kilakatolták már. Más verzió egyszerűen nincs.

Az előbb említett, Start kivitelű, vagyis teljesen fapados példány is végig garázsban éjszakázott, és ahogy sejtem, nem mehettek vele sokat télen sem, mert mindenhol szép a fényezése. Pedig most is téli gumi van rajta. Ezt nem teljesen értem. Csak magas sarkú cipő okozta karcok láthatók a vezetőoldali küszöbön, ezt viszont elnézzük. A váltószoknya eredeti, a kormányvédő már fosszilis, ezért nem hámoztuk le. Szépek a kárpitok és ez jó jel. Az autó serleget érdemel az Autó-motor, a Népszabadság, és a MOTE, vagyis a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete, illetve a Totalcar szerkesztősége által delegált zsűritől.
 
Megyünk tovább, hiszen a következő sorban, éppen a kerítés mellett egy még inkább zavarba ejtő Astrát látunk. A 1993-as példány még a Startnál is kívánatosabb. Hátat is fordítunk a mellette álló Lotus Omegának. Ez az Astra ugyanis egy igazi 1,6 Si, vagyis a nem tizenhat szelepes, de 101 lóerős, SOHC motorral szerelt változat. A C16SE blokk igazi túlélő. Az egykori Astra kupa autóiban is ilyen motor volt, és legendák szólnak a megbízhatóságáról.

Istenem, de jó lenne egy ilyen fapados, de erős, és mindössze 34 ezer kilométert futott Si. Nem kell vele állandóan vagánykodni, ez az autó önmagában is bizonyíték arra, hogy pusztán az idő múlása nem végez ki egy Opelt. A tulajdonos, Farkas Attila természetesen a MOTE aktív tagja. Öt évig könyörgött a körzeti orvosának, hogy adja el a garázsában veszteglő tartalék autót, míg az végre belement az üzletbe. Így most több tízezer ember irigyelheti Attilát, amit meg is értek. Én vagyok az egyik.

Kicsit távolabb, ott ahonnan már nem látszanak az égbe emelkedő Lambo-ajtók, nem hallatszik a hátsó ülések helyére telepített nagy zene, és nem vakít a neonlila fényezés, váratlanul egy négytagú családba botlunk. Egy 178 ezret futott Caravannal érkeztek. Valamiért megkedveltem mostanában a kombik formáját. Az 1,4-es még éppen megfelel eredetiségi elvárásainknak, így hamar megtudjuk, hogy nyolc éve, a második gyerek születésekor érkezett a családba ez a szép zöld Opel. 
Azóta teszi a dolgát megbízhatóan, többet nem is várnak tőle, de cserébe mindig rendben tartják kívül-belül, ami, tudjuk, nem kis kihívás két virgonc gyerek mellett. A hátsó traktus ablakfóliái, az elsők tetején húzódó légterelők, mind a gyerekek kényelmét szolgálják. A család ezért is díjat érdemelne.
 
Mielőtt a zsűri döntést hozna, mindenképpen meg kell néznünk még egy autót. Ez egyáltalán nem eredeti, de éppen ez volt az építő-tulajdonos, Tillinger György műszerész célja. Kétajtós Astra szedánt szeretett volna, de olyat nem gyártottak. Így épített magának egyet.

Percekig tanakodunk, hogy az állítólag lézerpointerrel méricskélt csíkozású, piknikpokrócot imitáló motortér-fényezéssel mit üzen a művész a bámészkodónak. Talán valami olyasmit, hogy az autó orrába betuszkolt 2,5 V6 blokk úgy dorombol, mint a fedelére festett macska. De ebben sem mi, sem György nem biztos. A Vauxhall emblémát viselő kuriózum elég jól sikerült, állítólag nem is fogyaszt sokat a V6-os Astra, szóval remek utazóautó. Ha erősebbet akart volna, akkor valószínűleg egy klubtársát követi és ő is egy GSI 16V-t turbósítása mellett dönt. Akkor ő is 300 lóerő fölött járna. Így viszont különlegesebb a végeredmény. A kilincs egy régi bogáré, a tükör pedig egy öreg Mercedesről származik. Ez tetszett a tulajdonosnak. Van valami gond? Nincs. Neki különdíjat adtunk.

Az eredeti állapotú Astra F-ek közül az orvostól kikönyörgött SI-t találtuk a legszebbnek. A második helyen a Boda Józsefné és férje által dédelgetett Astra Start végzett, míg a derék harmadik a családi szolgálatban álló zöld Astra Caravan. Nekik nem csak serleget és ajándékcsomagot adott az Opel, de vezethettek egy kört a Hungaroringen. Remélem, ez megfelelő muníció lesz ahhoz, hogy továbbra se hanyagolják el szeretett tömegautójukat.

A Lotus Omega mellett is eltöltöttünk néhány percet. Önök hogyan vigyáznának egy olyan Opelre, amely huszonegy éves, összesen 950 példányt készítettek belőle, teljesítménye 377 lőerő, forgatónyomatéka 577 newtonméter és 280-nál az elektronika fogja meg? Nekem nincs ötletem, viszont remélem, hogy a tulajdonosnak, Angyal Attilának van. Elmentettem a számát. Azt hiszem fel kéne hívnom a jövő héten, hogy mikor ér rá egy tesztre. Nem? 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 13 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.