Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Az Opel a PACE! stratégiai tervnek megfelelően továbbfejleszti üzleti modelljét, hogy a jelenleginél agilisabb, rugalmasabb és hatékonyabb működést valósítson meg egyes európai piacokon. Ezen folyamat részeként, az Opel magyarországi üzleti tevékenységét az elismert és sikeres Wallis Automotive Europe, mint helyi független importőr partner bevonásával fogja ellátni.
 
 
A Wallis Automotive Europe látja el az importőri feladatokat Újabb mérföldkő a PACE! stratégiai terv megvalósításában Agilisabb és rugalmasabb működés a növekedés érdekében A tranzakcióról szóló szerződés aláírásra került. Az ügylet zárását követően, az Opel hazai üzletágának megvásárlásával a Wallis Automotive Europe végzi a nagykereskedelmi importőr feladatokat Magyarországon. Az Opel munkatársai, akik jelenleg az üzleti tevékenység ellátásáért felelnek, az érvényes jogszabályoknak megfelelően, az új szervezethez kerülnek legkésőbb a tranzakció lezárásával. (ez személyes egyeztetés keretében történik)
Az új struktúrában való működés az illetékes hatóságok jóváhagyását követően indul el.
“Ez a döntés értékesítési rendszerünket még agilisabbá, hatékonyabbá és egyúttal verseképesebbé teszi Magyarországon“ – hangsúlyozta Xavier Duchemin, az Opel/Vauxhall értékesítési, szervíz és marketing ügyvezető igazgatója. “Biztosak vagyunk abban, hogy márkánk a jövőben még sikeresebben fog működni a helyi piacon.”
A biatorbágyi székhelyű Wallis Közép-és Kelet-Európai régióban működő gépjárműipari vállalat. Tevékenységi körébe gépjármű és alkatrész importőri, viszonteladói, valamint egyéb autóipari szolgáltatások tartoznak. A Wallis Automotive Europe, az Opel új importőr partnere Horvátországban, Szlovéniában valamint Bosznia-Hercegovinában is.
Az Opel 12.500 gépkocsit értékesített 2019-ben Magyarországon. A következő években is a  cél egyértelműen a profitabilitás, valamint a fenntartható fejlődés megőrzése a régióban.

forumadmin
Szentgotthárdon egy rövid gyári összejövetellel ünnepelték a tízmilliomodik legyártott motort, amely a nyugat-magyarországi városban, immár a PSA csoport részeként működő motorgyár szerelő sorairól jött le. Az első motort 1992. derekán gyártották a gyárban, mintegy előre vetítve azt a sikeres jövőt, amelyet azóta a gyár és vele közösen a magyar autóipar mára befutott.
1992-ben indult a motorgyári termelés az Opel Szentgotthárdnál. A gyár a PSA csoport egyik legjelentősebb benzines motorját gyártja, 350.000-es éves kapacitással. A nemzetközi vírushelyzet okozta leállást követően újból teljes gőzzel termel a szentgotthárdi motorgyár. A tízmilliomodik motor egy a háromhengeres turbó benzines PureTech családból, amely motorok széles körben kerülnek felhasználásra a PSA csoporthoz tartozó márkák modelljeiben. A szentgotthárdi motorgyár az év elején kezdte gyártani azt a terméket, amelynek a telepített gyártókapacitása eléri éves szinten a 350.000 darabot.

A gyári ünnepségen, amelyet a jelenlegi vírushelyzet miatt a személyes távolságtartásra ügyelve és a munkatársakkal élő közvetítésben megosztva tartottak, jelen voltak azok a kollégák is, akik már 1992-ben a motorgyárban dolgoztak és szemtanúi voltak a termelés beindulásának.
A nemzetközi vírushelyzet okozta leállást követően a szentgotthárdi motorgyár május 13-a óta újból termel. Jelenleg a gyár három műszakban teljes gyártókapacitással gyártja a kis benzines turbómotorokat az európai ébredező autópiaci igények kielégítésére.
Forrás: Opel

forumadmin
35 éve kezdődött a katalizátor-korszak az Opelnél. 1985-ben, első német autóként jött ki az Opel Ascona 1.8i, speciálisan az európai piacra fejlesztett katalizátorral. Azelőtt csak az Egyesült Államokból hozott katalizátorokat építettek be, módosítva.
Rheinland-Pfalz rendőrsége 1984. december 7.-én vette át a szabályozott, hármas hatású katalizátorral sorozatban gyártott első Ascona 1.8i-t. A következő évben az Opel bevezette a katalizátort teljes modellpalettájában – a Corsától, a Kadettől és az Asconától a Rekordig, a Monzáig és a Senatorig, és ezzel az első európai márka lett, amely szériában kínált hármas hatású katalizátort.


Az előfutár Ascona után valamennyi benzines Opel katalizátoros lett Jelentősen módosítani kellett az Asconát a hármas hatású katalizátorhoz Új fejlesztés volt a tank betöltőnyílása ólommentes benzinhez Az Opel egymilliárd DM-et fordított katalizátorfejlesztésre Nem minden katalizátor egyforma
Az Opel mérnökei az első pillanattól világosan látták, hogy az európai közlekedési viszonyok Európára szabott technológiát követelnek meg. Ezért speciálisan az európai közlekedéshez fejlesztettek katalizátort – akárcsak már régóta a karosszériát, a rugózást, a motorokat és a féket. Az Opelnél sokkal többről volt szó, mint egyszerűen beépíteni egy katalizátort a kipufogóba. Az emisszió katalizátoros visszaszorítása bonyolult műveletekkel járt az autó „belső szerveiben“.

A hagyományos autóhoz képest számos változtatásra volt szükség egy katalizátoros jármű megépítéséhez. Például a „vegykonyha” bőséges hőt sugároz ki, miután elérte 600 Celsius fokos üzemhőmérsékletét. A hőre érzékeny alkatrészeket és az utasteret ezért hővédő pajzzsal kellett óvni.
A katalizátor hatékony működéséhez elektronikusan szabályozott befecskendezésre és sokféle vezérlésre volt szükség, ami további módosításokra adott okot. Még a tank betöltőnyílását is át kellett tervezni, nehogy véletlenül ólmozott benzint tankoljon az autós.
Egymilliárd német márka a katalizátortechnikára
Az Opel több, mint egymilliárd német márkát (DM) fordított, illetve mérnökök százait állított rá katalizátorok és csekély emissziójú hajtóművek fejlesztésre. Egyedül az új próbapadok és a tartóssági, illetve nagysebességű tesztek műszerei százmillióba kerültek.
Az új berendezések közé tartozott a 13-emeletes, hermetikusan elszigetelt „Soak Tower“. Több, mint 130 járművet lehetett ebben az épületben egyidejűleg előkészíteni kipufogási tesztre. A tulajdonképpeni teszt előtt meghatározott standardokat kellett teljesíteni, hogy összehasonlíthatók legyenek az eredmények. Például minden egyes kocsit 20 - 25 Celsius fokon parkoltattak a toronyban.
Az Opel nemcsak autókat kínált gyárilag beszerelt hármas hatású katalizátorral, hanem utólag beépíthető készleteket is, öregebb járművekhez. Az innovatív technika bevezetésén túlmenően új utakra lépett a nyilvánossági munkában, lehetőséget adva ügyfeleinek, hogy alaposan tájékozódjanak a katalizátorokról és az utólagos beépítésről. Az érdeklődők bármikor felhívhattak egy telefonszámot, ahol a vállalat szakértői első kézből válaszolták meg kérdéseiket.

Ma, 35 évvel a hármas hatású katalizátor bevezetése után az Ascona 1.8i-ben, továbbra is komolyan veszi felelősségét az Opel a környezetért. Az Opel Grandland X konnektoros hibrid és az akkumulátoros-elektromos Opel Corsa-e után nemrég mutatta be az új Mokka-e, a Vivaro-e és a Zafira-e Life modelleket – valamennyi helyi emisszió nélkül közlekedik tisztán elektromos hajtóművével.




forumadmin
Fejlett dízel- és benzinmotorral is kapható lesz majd az ÚJ MOKKA. 1.5 -ös dízel 110 lóerővel, az1.2 Turbo benzinesek 100 és130 lóerővel fogjak mozgatni.
Az új PSA motorok: "Ideális egyensúly a hatékonyság és a teljesítmény között". Érdekesség lehet még, hogy a kissé hosszabb tengelytáv (+2,0 mm) ellenére az új Mokka 12,5 cm-rel rövidebb az előző modellnél. 

 





forumadmin
Elektromos, emissziómentes, energiával teli: ilyen az új Opel Mokka! A német márka most mutatja meg kompakt bestsellerének második generációját. A teljesen új Mokka erőteljes fellépésű, szupermodern, és minden tekintetben örömmé teszi birtoklását.  Ráadásul villanyautóként emisszió nélkül közlekedik. Az új Mokka hatékonyabb és kompaktabb, mint valaha – nagyszerű társ egy laza körre a városban, vagy tempós és biztonságos utazásra az autópályán.
Tiszta energia: merész dizájn, magas üléshelyzet, emissziómentes elektromos hajtás Elektromos örömautózás: 100 kW/136 LE és 260 Nm nyomaték Kifejező: a Mokka mutatja meg az Opel Vizorral az új, modern márkaarculatot Teljesen digitális: a lényegesre koncentrál az Opel Pure Panel vezetőtér Fénypont: szegmens-elsőként vakításmentes IntelliLux LED® Mátrix fényszórókkal Csúcstechnikájú vezetéstámogató rendszerek: többek között automatikus sebesség-asszisztens
„Az új Mokka magára vonja a tekintetet, és megváltoztatja a márkánkról kialakult képet. Vele újra feltaláljuk az Opelt, és felmutatjuk az eljövendő tíz év formanyelvét. A Mokka mindaz, ami ma és holnap az Opel: örömöt szerez, hatékony és teljes egészében innovatív. Minden tekintetben progresszíven testesíti meg márkaértékeinket – izgató, közelálló, német. A Mokka az első Opel, amely a piaci bevezetéstől kezdődően kapható elektromos autóként is – világos bizonyítékaként annak, hogy villamosít az Opel”, méltatja az Opel főnöke, Michael Lohscheller a jövevényt.
Az új Mokka 12,5 centiméterrel rövidebb az elődgenerációnál – miközben tengelytávja két milliméterrel nőtt. Ezáltal öt személynek kínál helyet, és az elődmodellhez hasonlóan 350 literes csomagtartót. Mindössze 4,15 méteres hosszúságával ügyesen mozog a városban, és játszi könnyedséggel áll be szűk parkolóhelyre. Dizájnja lélegzetelállító arányokkal és a legapróbb részletekig érvényesülő precizitással lep meg. Merész küllemét rövid túlnyúlások és kiegyensúlyozott, stabil kiállás jellemzik.
Mindemellett ez az első modell a jövőbeli márkaarculat Opel Vizorjával és következő generációjú, teljesen digitális Opel Pure Panel műszerfallal, amelyben nincs sem analóg kijelző, sem szükségtelen dekorációs elem – a Pure Panel a lényegesre koncentrál, világos és áttekinthető információkat nyújt. Vízszintesen álló műszerezésének két széles kijelzője közül a vezető előtti 12 colos. Hogy a közlekedésre tereljék a teljes figyelmet, az Opel tervezői a kezelést ösztönössé tették: a legfontosabb funkciók, akárcsak eddig, saját fizikai gombokat is kaptak, hogy a vezetőnek ne kelljen almenükben keresgélnie.

Az Opel hagyományát folytatva az új Mokka felsőbb járműkategóriák innovatív technikáját teszi hozzáférhetővé a széles ügyfélkör számára. Legjobb példa erre a szegmensben egyedülálló, adaptív, mindig vakításmentes, összesen 14 egységből álló IntelliLux LED® Mátrix világítás. A Mokka összes modelljében alapfelszerelés az első és hátsó LED lámpa, az elektromos rögzítőfék és a jelzőtábla-felismerés. Kívánságra további csúcstechnikájú rendszerek is elérhetők, mint például a sávközéptartó, mely az adaptív sebességtartóval együttműködve képes az autót a sáv közepén mozgásban tartani, állandóan monitorozva a forgalmi viszonyokat is. A precíz manőverekhez a 180 fokos tolatókamera nyújt kiváló segítséget.
Az Opel Mokka érkező új nemzedéke teljesen új konstrukció; a vállalat rendkívül hatékony CMP (Common Modular Platform) multienergiájú padlóvázára épül. Ez a moduláris platform nagyfokú flexibilitást enged meg a járműmérnökök számára – úgy tervezték, hogy a felhasználásával elektromos autó épp úgy, kompromisszumok nélkül készülhessen, mint belső égésű. Az ügyfélé a választás.
Rüsselsheim tervezőmérnökei kiemelt figyelmet fordítottak a korszerű anyaghasználatra – az új Mokka akár 120 kilogrammal könnyebb az elődmodellnél –, és növelték a karosszéria szilárdságát. Az elektromos variáns akkucsomagja a padlóvázban kap helyet, ezáltal 30 százalékot elérően nőtt a torziós merevség. Az előnyök kézenfekvők: kisebb az energiafogyasztás, és az élénk, közvetlen reagálás jóvoltából nagyon élvezetes lesz vezetni.
Az Opel márkatörténet első modelljeként rögtön a piaci bevezetéstől kezdve elektromos autóként is kapható lesz az új Mokka. A Mokka-e hajtóműve emisszió-mentes utazást kombinál rendkívüli vezetési élménnyel. A villanymotor teljesítménye 100 kW/136 LE, álló helyzettől kifejtett nyomatéka 260 newtonméter. Közvetlen reagálás, élénk agilitás és dinamika jellemzik. A vezető igénye és hangulata szerint választhat Normál, Eco és Sport mód között. A csúcssebességet elektronikusan határolták 150 km/órára, hogy kíméljék az akkumulátort, és meghosszabbítsák a hatótávot. Normál módban a Mokka‑e akár 322 kilométert is megtehet a WLTP-ciklus1 szerint, tisztán elektromosan. Eco módban tovább növelhető a hatótáv. 100 kW-os egyenáramú villámtöltőnél (amivel a Mokka-e alapfelszereltségként kompatibilis) 30 perc alatt tölthető fel az 50 kWh-s akku 0-ról 80 százalékra. A villámtöltőkön túl az új Mokka-e használható lesz a váltakozó áramú áramforrások minden típusával, legyen az fali töltő, töltőoszlop, vagy háztartási konnektor. Az autó egy- vagy háromfázisú váltóárammal, akár 11 kW teljesítményig tölthető, az akkumulátorra pedig nyolcéves garancia jár.

Az agilis, energiával teli, második Mokka-generáció 2020 őszétől lesz megrendelhető, és 2021 elején szállítjuk. Az elektromos hajtás mellett kapható lesz különösen hatékony dízel- és benzinmotorokkal is.
 
Letisztult új Opel márkaarculat és vezetőhely
A második nemzedék neve egyszerűen Mokka, miként debütálásakor, 2012-ben is volt. „Bátor és letisztult, ez a jelszavunk“, mondta az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller. Először áll a modellnév büszkén a jármű hátsó része közepén, új, abszolút precíz és technikai hatású tipográfiával. Már a Mokka első generációja is kompakt külső méreteivel és a szemlélőre gyakorolt mély benyomással keltett meglepetést. Az új még kompaktabb és robusztusabb – de sokkal progresszívebben: extrahatékony, bátor és letisztult, rövid túlnyúlásokkal (elöl 61, hátul 66 milliméterrel kevesebb az elődhöz képest), ám 10-zel szélesebben, a tökéletes arányokért optikailag megnyújtott sziluettel. Ezáltal a 18 colos kerekek is minden eddiginél jobban érvényesülnek.

Első Opelként mutatja meg a Mokka az új, összetéveszthetetlen márkaarculatot – az Opel Vizort. Az elegáns, vízszintes Vizor a motorháztető előtt végignyúlik az egész járműfronton, bekeretezve az Opelre jellemző IntelliLux LED® Mátrix fényszóró legújabb generációját és a karakteres, szárny formájú LED menetfényt. Középen az Opel-villám csillog. A Mark Adams dizájncsapata által tervezett Opel Vizor a 2020-as évek összes új modelljét jellemzi majd.
„Bátor és letisztult a jövő Opel-dizájnja. Az új Mokka atletikus arányokat kombinál precízen strukturált, egymásba átfolyó felületekkel. E filozófiát a karakteres német formatervezési hagyományokra támaszkodva fejlesztettük ki, amely a progresszív, merész dizájnt és a letisztultságot ötvözi“, magyarázza az Opel dizájnfőnöke, Mark Adams.

Ez az irányzat érvényesül következetesen a belső térben is: sarkalatos pontja az Opel Pure Panel, amely belül ismétli meg az Opel Vizort. Két széles képernyő, amelyek egyike 12 colos, üdvözli a vezetőt és utasait. A központi kijelző a vezető felé fordul, fókuszban a kijelzésekkel, míg a szellőzők a háttérbe húzódnak. A Pure Panel a legfontosabb információkat tárja a vezető elé, mellőzve bármiféle zavaró optikai ingert. Szintúgy abszolút tiszta a középkonzol dizájnja: az elektromos rögzítőféknek és az új elektromos váltókarnak köszönhetően nem zavarják fölösleges elemek az összképet. Valamennyi kezelőszerv elegánsan és harmonikusan illik össze.

Osztályelső Opel világítás és csúcstechnikájú asszisztensek
Az új Mokka olyan innovációkat hoz a szegmensbe, amelyek röviddel ezelőtt csak a felső kategóriában voltak ismertek. Az Opel vezető szerepet játszik a világítástechnikában. A Mokka valamennyi változatát a legújabb generációs LED fényszórókkal szerelik fel – a tipikus Opel-grafikájú nappali menetfény éppúgy LED technikájú, mint a ködlámpa. Igazi fénypont a szegmensben az adaptív IntelliLux LED® Mátrix világítás, összesen 14 elemmel.
Akárcsak az Opel Insignia, az Opel Astra és az új Opel Corsa estében, a rendszert állandóan távolsági fényre kapcsolva lehet hagyni, mert folyamatosan monitorozza a pillanatnyi forgalmi helyzetet: a LED-egységek körülvilágítják a szembejövő, vagy előttünk haladó járműveket. Senkit sem vakítanak el, miközben a Mokkából stadionvilágításnak tűnik a fényár – az IntelliLux LED® Mátrix fényszórók nappallá teszik az éjszakát. Hátul is csak LED-ek vannak, ennek köszönhetően tervezhették ilyen karcsúra és dinamikusra a lámpákat, tovább fokozva a precízió és a minőség hatását.

 
Rendkívüli komfort: Opel-ülések és csúcsmodern okosautó-funkciók
Egy Opelhez eleve hozzá tartozik az ülések kiváló technikája és komfortja. Az új Mokkához sportos alcantara, illetve klasszikusan szép bőrkárpit is rendelhető – ami egyáltalán nem magától értetődő a szegmensben. A hat irányban testreszabható, ergonomikus ülések közül kiemelkedik a fűthető, perforált bőr komfortülés, vezetőoldalon masszázsfunkcióval.
Az első sorban ülők lazán letehetik okostelefonjukat a középkonzol erre szolgáló felületére, ahol mindjárt vezeték nélkül fel is töltődnek. A telefonok csúszkálását gumifelület akadályozza meg. A kiváló okosautó-funkciókról és szórakoztatásról az új infotainment-kínálat gondoskodik: a hétcolos színes érintőképernyőjű Multimedia és Multimedia Navi, illetve a tízcolos Multimedia Navi Pro csúcskészülék. Az infotainment rendszerek kijelzői integrálva lesznek a Pure Panel műszerfalba, a vezető felé irányítva.
Az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis multimédia-rendszerek hangvezérléssel is működnek. Az OpelConnect és a myOpel alkalmazás egész sor szolgáltatást és távoli elérési lehetőséget kínálnak okostelefonon keresztül, amelyek még praktikusabbá és komfortosabbá teszik az Opel villanyautók, így a Mokka-e használatát. Az OpelConnect ráadásul gyors és közvetlen kapcsolatot biztosít a műszaki segélyszolgálathoz, valamint segélyhívás esetére is. A piros SOS gomb megnyomásával pillanatok alatt elérhető a segítség. Ha működásbe lépnek az övfeszítők vagy a légzsákok, a rendszer automatikusan indítja a vészhívást. Az élő navigáció2 valós időben jeleníti majd meg a közlekedési információkat, és dinamikusan kerüli el a dugókat. Ezáltal még nyugodtabb lesz az utazás.



forumadmin
Rajtvonalon áll az Opel csúcsmodellje: néhány hete Brüsszelben ünnepelte világpremierjét az új Opel Insignia GSi, és tavasztól meg is lehet rendelni. Az Insignia-család atlétájának limuzin és Sports Tourer változatát teljesen újonnan konstruált 169 kW / 230 LE teljesítményű kétliteres, benzines turbómotor hajtja, kilencfokozatú automatán és Torque Vectoring nyomatékérzékelős Twinster összkerékhajtáson át. (NEDC1 fogyasztás városban 8,9 l/100 km, országúton 5,9-5,8 l/100 km, kombináltan 7,0-6,9 l/100 km, 163-161 g/km CO2; WLTP2 fogyasztás kombináltan 8,8-8,3 l/100 km, 205-193 g/km CO2). A csúcstechnikájú összkerékhajtás ezredmásodpercek alatt variálja a mindenkori menetállapotnak megfelelően az egyes kerekekre jutó nyomatékot. Ezáltal bármilyen talajon optimális az Opel Insignia GSi útfogása, biztonsága és vezetési élménye.
Fő a biztonság: Twinster-összkerékhajtás és mechatronikus FlexRide futómű Torque Vectoring osztja el tökéletesen a hajtóerőt a négy kerékre A hatékony új csúcs-hajtómű 18 százalékkal takarékosabb az elődjénél Márciustól rendelhető meg az Opel Insignia GSi limuzin és Sportkombi
Ehhez eszményien illik a széria mechatronikus FlexRide futómű. A lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt és az automatikus váltóművet szintén elektronika hangolja a helyzet szerint – a nagyon komfortostól az extrém sportosig. Az új Opel Insignia GSi egy telivér sportkocsi, kiváló útfogással és precizitással. Csúszós, jeges talajon is úgy reagál, ahogy a vezetője akarja, és eközben biztosan tartja a kívánt nyomvonalat.
 
Havon-jégen is biztosra megy az Insignia
Az új Insignia GSi maximális menetdinamikát ötvöz legmagasabb fokú nyomtartással. Esős vagy havas úton mutatja meg igazán fölényét a kategóriában egyedülálló Twinster összkerékhajtás és Torque Vectoring nyomatékelosztás. A legújabb generációs 4x4-es rendszerben két lamellás tengelykapcsoló helyettesíti a hátsó hídban a hagyományos differenciált. Az optimalizált kalibrálásnak köszönhetően még az eddiginél is határozottabb az egyes hátsó kerekek hajtásának szabályozása, a másodperc töredéke alatt. Az új Insignia GSi agilisabban fordul be a kanyarba és jól megkapaszkodik havon, jégen. Pontos adagolással mindig a külső íven futó kerék fejt ki nagyobb erőt. Kiegyenlítődik a kellemetlen alulkormányzottság (az autó eleje kifelé csúszik a kanyarból), stabilizálja magát a jármű, és bármilyen helyzetben egyszerűbben irányítható. A Torque Vectoring állandóan fokozza az aktív biztonságot.

Ugyanez érvényes nedves, síkos úton: még precízebben reagál az összkerékhajtás, és a vezető mindig a helyzet ura. Nagy sebességnél maximális oldalvezetéssel tartja a kívánt nyomvonalat az Insignia GSi.
 
Viselkedés, ahogy tetszik, négyféle menetmóddal
A helyzetnek optimálisan megfelelő menettulajdonságok alapja a különösen dinamikus hangolású FlexRide futómű és a tovább stabilizált hátsó híd. A mechatronikus futómű önállóan, vagy a választott menetmód szerint adaptálja a futóművet, a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és a kilencfokozatú automata kapcsolási pontjait. A vezető „Standard“, „Tour“, „Sport“ és – a GSi exkluzivitása – „Competition“ (verseny) közül választhat. Elég kétszer megnyomni az „ESP off“ gombot, és a különösen sportos vénájú pilóta máris széles dinamikai határok között élvezheti a vezetést, a normál biztonsági rendszerek gyámkodása nélkül. Más szóval a „Competition“ maga a vegytiszta menetdinamika és örömautózás! Nem is véletlenül, hiszen a legendás Nürburgring-Nordschleifén kapta meg finomhangolását az Insignia GSi. Aki kézzel szeret váltogatni, volánbillentyűkkel kapcsolhatja a kilencfokozatú automatát.

Fékezni is élvezet!
Az új Insignia GSi fékezése fokozza a vezetési élményt és a biztonságot. A vörösre fényezett, harapós, négydugattyús Brembo féknyergeket és az eleve direkt kormányzást ugyanis tovább tökéletesítették, hogy ne csak gázt adni legyen öröm, hanem fékezni is. Az új elektrohidraulikus fékrendszer fokozza a fékhatást és közvetlenebb pedálérzést ad. Ehhez járul a finomított, egymással jobban összehangolt összkerékhajtás- és féknyomaték-vezérlés, amely a mindenkori igénybevételtől és a fékezések gyakoriságtól függetlenül, mindig optimális nyomást fejt ki. Így mindig teljesen kiegyenlített a pedálérzés. További komfort-plusz: az új fékrendszer automatikus nyomásfelépítése szinte hangtalan, amit főképp az araszoló forgalomban találnak kellemesnek az utasok, amikor működik az adaptív sebességszabályozó.

Modern Twinster összkerékhajtása és tökéletesen összehangolt futóműve, vezérlőrendszerei kiváló sportszerré teszik az új Opel Insignia GSi-t, a Nürburgringen éppúgy, mint egy behavazott alpesi hágón. Ugyanakkor komfortos útitárssá avatják városban vagy hosszú utazáson. Olyanoknak való, akik minden nap élveznék egy sportgép erejét és biztonságát.


forumadmin
1970-ben az Opel forradalmasította a középkategóriát. Az Opel Ascona teremtette meg a sportlimuzin fogalmát, rövid karosszéria-túlnyúlásokkal, elsőrangú vezethetőséggel és kiváló menetdinamikával. Egyszerre jelent meg sportos kétüléses, négyajtós, és az első, kirándulós hangulatú, életstílus-kombi kivitelben. Az egészre aztán a Manta tette fel a koronát, egy karakteres kupé, az Asconáéval közös műszaki alapon – az Opel mai platformstratégiájához hasonlóan. Ezáltal érhette el széles vevőkör a gyönyörű kupét. Mint már az Opel GT-vel 1968-ban, Rüsselsheim ismét álomkocsit adott a népnek.
Álomkocsiként jelent meg 1970-ben a csodaszép kupé, a Manta Ugyanabban az évben rajtolt a sokoldalú Ascona sportlimuzin és életstílus-kombi Az Opel már akkor épített nagyon különböző autókat közös platformra Walter Röhrl Opel Asconával győzött a rali Európa- és világbajnokságon Az újdonság az Újvilágba is követte a GT-t, jól ment az Egyesült Államokban – ilyen nemzetközi karrier kevés Opelnek sikerült. Ma a Manta és az Ascona első generációja a rajongók kedvence, és jóval az újkori ára felett szerezhető meg.
2020-ban ünnepli az Opel a két legendás kocsit, amiben részt vehetnek a márka kedvelői is: mindjárt, a rali-idény elején a két generációból hat Manta és Ascona áll rajthoz a Bodensee Klassik futamon (május 7-9.). Kereken száz Manta és Ascona A nagyszabású fellépése pedig június 28.-án lesz a klasszikusok rüsselsheimi találkozóján. Harmincezer látogatót várnak a születésnapi buliba! Természetesen padlógázt ad a sok Opel-klub is, csúcspontként a Manta szakértő és gyűjtő Manfred Henning által szervezett összejövetellel, szeptember 25-27.-én. Stílszerűen a Balti-tengernél, Timmendorfer Strand helységben rendezik meg, ahol éppen ötven éve bemutatták a Mantát a sajtónak.

 
Modelloffenzívával indult neki az Opel a hetvenes éveknek
Az Ascona és a Manta új középkategóriájú modellként debütált 1970-ben. A két- és négyajtós Ascona éppen beillett a Kadett és a Rekord közé. Ráadásul új trendet indított el, hiszen a Voyage lett az első életstílus-kombi egy német autógyártótól, korát messze megelőzve. Sportos testvérmodellje, a Manta, párhuzamosan megnyitotta a családi sportkupék növekvő szegmensét. A két típus alváza, futóműve és hajtástechnikája azonos volt, mindkettőben 60-105 lóerős négyhengeres motorokat alkalmaztak.
Aszfalton és murván egyaránt sikeres sportgépnek bizonyult a limuzin: Asconával lett Walter Röhrl és navigátora, Jochen Berger 1974-ben rali Európa-bajnok, majd 1975-ben az Akropolis ralival megnyerték az Opelnek az első világbajnoki futamot. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült, a Manta A-ból ugyanebben az időszakban 498.553-at gyártottak.
 
Timmendorfer Strandból indult a Manta

A sportos kupé, amelynek rája-emblémáját a tengerkutató Jacques Cousteau fotói alapján tervezték, 1970-ben mutatkozott be, hozzá illő helyen, a Balti-tenger melletti Timmendorfer Strandban. Az Opel új területre lépett a Mantával: „Az autó, amelyet ma Önöknek bemutatunk, egyik modellünket sem teszi elavulttá, hanem eddigi programunk hatásos kiegészítője, újonnan keletkezett igényt elégít ki“, állt az akkori sajtószövegben.
Az újszerű, sikkes és sportos Manta megfelelt a korszellemnek. Nagyon mentek akkor az attraktív, családi kupék. Erősödött az individualizmus, és tetszettek a kupé sajátos vonalai. Már az értékesítés első teljes évében, 1971-ben, egyedül Németországban 498.553 példány talált gazdára. A Manta padlóváza, futóműve és motorja azonos volt a testvérmodell Asconáéval. Az aktuális motorgeneráció újdonságaként az 1,6 literes négyhengeres 68 lóerőt adott le – sőt az S-kivitel 80-at. A Manta legnagyobb teljesítményű motorja az 1,9-es, négyhengeres S lett, 90 lóerővel, az Opel Rekordból.



A Manta-család belépő modellje 1972-től az 1,2-es, 60 lóerős volt, majd ugyanazon év novemberében a Manta Berlinetta egészítette ki luxusfelszerelésű variánssal a programot. Sportkormány, fűthető hátsó szélvédő, halogén-fényszóró, elektromos ablakmosó és műanyag-borítású tető tartozott alapfelszereléséhez. Az ötéves gyártási idő alatt számos különkiadás gazdagította a portfóliót, például a „Holiday“, a „Plus“, a „Swinger“ és a „Sommer-Bazar“, egyaránt jobb felszereltséggel, de mérsékelt árral. 1974-ben jelent meg a Manta GT/E csúcsmodell, 1,9 literes motorja Bosch L-Jetronic befecskendezéssel adott le105 lóerőt. A korszak stílusához illően a Manta GT/E lemondott mindennemű krómozásról, díszítései matt feketék voltak. 1975 áprilisában, röviddel a Manta B debütálása előtt, jelent meg az utolsó különkiadás, a GT/E-n alapuló Manta „Black Magic“, fekete fényezéssel és narancsvörös csíkkal az oldalán.
 
Az Ascona 1970 októberében, a Torinói Szalonon jelent meg

Felszerelésében, motorjaival és méreteivel az Ascona, mint „az ökonómiai tökély új középosztálya“ passzolt hézag nélkül a Kadett B és a Rekord C közé. Ezt a szerepet eddig a Kadett „Olympia“ luxusváltozata töltötte be. Az Ascona két vagy négy ajtóval, normál- és luxuskivitelben készült. Független első futóművében teleszkópos lengéscsillapító egészítette ki a csavarrugót, a merev hátsó tengelyt két hosszlengőkar és Panhard-rúd vezette. 1,6 literes, 68 lóerős négyhengerese mellett egy nagyobb sűrítésű S-változat állt rendelkezésre, 80 lóerővel. Mint a Rekord nagyobb négyhengeresében, ennek is a hengerfej oldalában helyezték el a vezértengelyét („camshaft-in-head“ – cih). 1972 márciusától kínáltak jutányos belépő modellt is, 1,2 literes, 60 lóerős ohv-motorral.
Nagy figyelmet keltő újdonság volt a modellprogramban az Ascona Voyage. Nem klasszikus kombiként lépett fel, hanem a fiatal család szabadidő-autójaként, amelyben magukkal vihetik a kerékpárt vagy a gumicsónakot. Ez lett a mai életstílus-kombik előfutára. Először csak L‑változatban készült, csak 1974-ben társult hozzá a fényűzőbb kivitel. 1971 tavaszán az Ascona 1,9 S és az Ascona SR egészítette ki a választékot. Az SR-t 80 lóerős 1,6-os S-motor hajtotta, vagy 1,9-es, 90 lóerővel. E két motort lehetett először kombinálni az Opelnél gyártott háromfokozatú automatával. Az SR-felszereltség – újdonságként a kombik szegmensében – kapható volt a háromajtós Voyage modellhez is.
Az Ascona SR-ben megvolt a győzelem képessége. Az Opel-Euro-Händler csapat kétajtós kocsijával állt Walter Röhrl és Jochen Berger 1974-ban a rali Európa-bajnokság rajtjához. Nyolc futamból hatot megnyerve lettek bajnokok, addig el nem ért, maximális 120 ponttal. 1975-ben, röviddel a típusutód, az Ascona B megjelenése előtt, Walter Röhrl és Jochen Berger győzött az Akropolis ralin, behúzva az Opel első győzelmét egy rali vb-futamon. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült.







forumadmin
Erhard Schnell (93) 2020 február 9-én, vasárnap elhunyt.  Erhard Schnell Detroitban tanult.  Schnell első tervei az Opel GT-ről 1962-ig  nyúltak vissza. Az autó azonban csak 1968-ban került gyártásra.
Az olyan sorozatú modellek, mint az Opel Rekord-C , az Opel Manta-A , az Opel Ascona-B , az Opel Kadett-D és az Opel Corsa-A , Schnell nevéhez kapcsolódnak. Később Schnell volt az Opel Calibra és az Opel Vectra-A felelős vezető tervezője. Olyan tanulmányok, mint az Opel Genève  (1965),  Opel Coupé Diplomat (1969), Opel Tech 1 (1981) és az Opel GT tervezett utódja, az Opel GT 2+2 viseli Schnell aláírását.  
Nyugodjon békében.


forumadmin
Készült: 2019. november 28.
Utolsó frissítés: 2019. november 28.
A rendőrautó tulajdonosával Kezes Péterrel beszélgetünk, hagyományőrzésről és hobbijáról azaz F Astra Police GL-ről.
Mikor és hogyan kezdődött?
Közel 2 éve már aktívan dokumentáljuk a Police GL Astrákat, és adatbázisunkban tároljuk a még futó, vagy már forgalomból kivont autókat. Marci barátomnak 20 évre visszamenő fotó gyűjteménye van a rendőrségben szolgálatot teljesített járművekről, fényhidakról.  A TC erőmérőn Marci barátom autója állt a mérőpadon.  (Fehér Márton   youtube csatorna:  Lightbarmarci ) Nagyon sokat készültünk a megjelenésre.  
Mióta foglalkozol hagyományőrzéssel?
A hagyományőrző tevékenység létezéséről két évvel ezelőtt hallottam. Egy másik, rendőrségi múlttal rendelkező autó helyreállítása kapcsán találkoztam Fehér Márton (Lightbarmarci) barátommal, aki rendőr-technikai berendezések, főleg villogók, fényhidak szakértője. Ő mesélt erről a tevékenységről, amely megtetszett, és segített a speciális magyar vonatkoztatású eszközök felkutatásában, és beüzemelésében. Ő szintén egy Astra Police GL tulajdonosa.  Feladatom a gépjárművek helyreállítása, eredeti állapotba való visszaállítása ami a hobbim, kedvenc időtöltésem is. Aktív hagyományőrzés ebben az évben indult részemről, próbálok hasznos tagja lenni majd a csoportnak a jövőben. Az autókon főleg optikai felújítások zajlottak először. Reményeim szerint minnél több meghívást kapok majd a hagyományőrző céllal kiállításokra. Az autó még fiatal, de az aktív 20 év szolgálat miatt már most tisztelet övezi a testületen belül, és mi Opelesek büszkén beszélünk róla, főleg a hazai vonatkozása miatt, az egyetlen igazi magyar rendőrautóról.

Hogyan sikerült szert tenned erre a rendőrautóra?
A rendőrségi autók múltjában kihagyhatatlan ékkő a szentgotthárdi Opel Astra Police GL. Célzottan kerestem, az apró külső jegyekre figyelve (antenna furat, fényhídfurat a tetőn,üzembe helyezéstől eltérő  EU plakettes rendszám),  de még a SZUF rendszer bevezetése előtti korszakban, és  ez igen nehéz volt. A publikus rendőrségi árverések megjelenése, lezajlása  után figyeltük a használt autó piaci felbukkanását a selejtezett példányoknak. Az RB-49-30 szolgálati rendszámú Opel Astra GL-t egy pécsi kereskedésben, már átrendszámozva találta egy barátom, és tette közhírré egy fórumon. Annyi volt csak a dolgom, el kellett indulni egy használt Opel Astrát venni a meglévő két másik autóm mellé.:)  Nehéz időszak jött.  Az autó jó választásnak bizonyult. Eredeti járőr autó volt, és törésmentes. Minden rendőrtechnikai berendezést (ma már nem használatosat) be kellett újra szerezni, fel kellett szerelni.

 Mi a legkedvesebb emléked a rendőrautó felújítása kapcsán? 
Általánosságban az egész felújítás alatt a kiszámíthatóság jellemezte a dolgokat. Nem történt előre nem várt dolog, soha egy pillanatra sem gondoltam, hogy félbe kellene hagynom. Egy barátság is kötődött, és rengeteg jó szakemberrel találkoztam, nagyon sok segítőkész fórumozó adott tanácsot az interneten. Nagy örömet szerzett amikor kézhez kaptam az autó típusmódosítási bizonyítványát, a rengeteg műszaki dokumentációval együtt.  A legkedvesebb, és a legmegtisztelőbb az volt, hogy egy szenior mérnök a szentgotthárdi gyárból felvette velünk a kapcsolatot, és segített az összerakásnál a finomhangolásban. Sokat mesélt az autó tervezéséről, és elmondta azt hogy egy akkori magyar profi szerelő-mérnök csapat munkája volt ez a szeretnivaló rendőrségi autó. Ez mindig eszembe jut, amikor beleülök.

Milyen autót használsz a minden napokban?
Részemről nagyon fontos a fenntarthatóság, és biztos üzemeltetés egy napi autó esetén. A biztonság miatt is egy nagyobb kocsiszekrényes masszív autót használok, amely LPG/benzin vegyes üzemre van  átalakítva. Ez egy 18 éves Skoda Octávia I 1.6L  8 szelep. 75 LE 
 
Képek:







 


 

forumadmin
Készült: 2019. október 28.
Utolsó frissítés: 2019. október 28.
Az öreg rája, azaz a Manta visszarepít minket a nyolcvanas évekbe. Opeles körökben igazi legenda ez a típus. A Manta B a sportosabb stílus, a fiatalos ifjonti hév megtestesítője volt.
Hogy kezdődött a MANTA szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?
Az én MANTA szenvedélyem is, mint szerintem sokunké a MANTA-MANTA című filmmel kezdődött. Emlékszem még annak idején, amikor a parabola/satelit TV, (vagy egyszerűbben a tányéros TV-k) voltak a menők a német TV-adókról (PRO7,SAT1 RTL) még VHS- videomagnóra is felvettem, ráadásul, mind a két akkor készült filmet. Szerintem ezek a mai napig megvannak valahol az anyukámnál! Valószínűleg innen datálható a vágyam, vagy szenvedélyem az  Opel MANTA-k iránt. Sajnos, ekkor még nem volt lehetőségem, hogy legyen is egy. Azóta is minden hasonló öreg Opelt, persze főleg MANTA-t megbámulok az utcán.

Az első autóm egy a rendőrségtől kiszuperált, akkor 23 éves Zsiguli volt, aminek én voltam a harmadik tulajdonosa. Utána sikerült egy almazöld, egyesek szerint ”libafos zöld” (ízlés kérdése, mindenesetre egyedi volt a színe az biztos, mert minden ismerősöm vígan és vigyorogva jelezte, ha meg láttak valahol) 4 ajtós  ASCONA B-re szert tennem.  Ez autó már majdnem megadta a MANTA érzést. Kb. két év nyüstölés után ezt is eladtam egy kisebb műszaki hiba miatt, amit akkor nem tudtam megoldani/kezelni. A mai eszemmel, illetve Opeles tapasztalatommal és ismeretségeimmel biztosan nem tettem volna meg. Ez után évekig nem volt semmilyen Opelem. 
2008-2009 környékén úgy gondoltam, eljött az ideje, hogy legyem végre egy Opel MANTA-m. Hosszas keresgélés, illetve tanakodás, valamint a TV-ben akkor futó igen népszerű autós műsorok hatásra  egy erősen felújításra váró autót szemeltem ki Esztergomban. Akkor még nem tudtam, hogy ezzel egy 4-5 éves kaland veszi kezdetét. Az autót szó szerint szatyorban vettem meg. Egy tréler és egy platós kisteherautóval tudtam elhozni haza. Ezek után fél évig csak a kert egyik végéből a másikba tologattam, takargattam, mire bekerült a garázsba.  

A teljes felújítás vette kezdetét az utolsó csavarig szétszedtem. Innentől lendületesebben haladt a történet. Homokfúvást követően, egy rövidebb életnyi lakatolás, újra fényezés, airbrush-val a tetőn következett. Közben, az összes csavart, futómű alkatrészt és egyebeket megtakarítottam, felújítottam (ezek is homokfúvás, szinterezés, sárga horganyzás /mivel a kadmiumozást már nem engedélyezik csakis repülőgép alkatrészeknél speciális engedélyek birtokában/, flokkolás, stb. kerültek).  A kopó-fogyó alkatrészeket felújítottam, felújítattam.  Amiből lehetett újat vettem.


A MANTA Clubot (MOMC) ekkor kerestem fel és sok alkatrészt tőlük szereztem be. Szerintem már időnként az agyukra is mehettem annyit jártam hozzájuk. A futóműbe egyedi zöld poliuretán szilenteket gyártattam. Szóval, végül is egy izgalmakkal teli 4-5 év után 2015-ben ismételten sikerült forgalomba helyezni az autót. Ez sem volt akadályoktól mentes (szélesítés, egyedi kis rendszám, eltűnt törzskönyv, stb.), de végül is sikerült. 12 hétnyi várakozás után a hivatal még az egyedi méretű rendszámtáblát is ki tudta magából nyögni.

Innentől kezdve igyekeztem minél több találkozón, rendezvényem részt venni (Oldtimer Premier, Autó és Kávé, Parkoló Parádék,  Blitz Weekend, stb.) 2017-ben a múzeumok éjszakáján még a nagy közönséget is autóztattam Kiss Lalival együtt képviselve a MANTA Clubot. 2017-es Orfűi Blitz Weekenden két díjat is kaptam. Persze közben elég sok apró hiba jött elő, ami miatt folyamatos szerelés, javítást igényelt az autó. Legnagyobb gond az alacsony olajnyomás volt meleg motornál, alapjáraton. Ezt minden igyekezetünk ellenére nem tudtuk megoldani.


Azért már kezdtem élvezni a MANTA-zás örömeit. Örültem nagyon, hogy sikerült az összeépítés. Az apróbb motor problémák miatt elkezdtem tervezni egy erősebb új motor beépítést (kicsit több cm3, dupla WEBER karburátor, stb.) Sajnos ennek a törekvésnek az eredményeként az új motor is rövid időn belül tönkre ment (hajtókar csapágy menthetetlen módon). Pedig még egy jót sem autóztam vele  !

Jelenleg a vásárláskor kapott eredeti motort használom, ami közben egy kisebb felújításon esett át párhuzamosan az erősebb motor építésével együtt. Gyakorlatilag újra szét-összeszerelés, gépmunka (főtengely köszörülés, új gyűrűk, stb.) utáni újbóli összeépítést követően. Persze az erősebb motorépítésén ismét dolgozunk az ismerőseimmel, de ez még egyelőre még készül, mondhatni „under construct” .
Ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban?
Mióta megvan a MANTA-m a munkám során inkább céges autókat, mint sajátot használtam, Ford Focus MK I., MK II.,Opel Vectra B Caraván 2.0 DTI, VW Jetta, meg ami éppen kéznél volt. (Természetesen az Opel saját tulajdon volt ). A jelenlegi munkám kapcsán mondhatni inkább „földön futó” vagyok,mert inkább tömeg közlekedem, mintsem hogy autózzak. Egyébként a párom SUZUKI SX4-t nyüstöljük, illetve ebben az évben lett ismét új autónk egy KIA

Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb tuningok, módosítások felsorolása.
Először is a legszembetűnőbb a 400-as szélesítés, 4 kockalámpás homlokfallal, 3 részes szárny hátul. MANTZEL első lökhárító Egyedi AIRBRUSH a tetőn (Bálint Latya és Juszuf közös munkáját dicsérve) Szolid 3 cm ültetés (TA-Technik rúgók és gátlók), elől 8*15”  ET13, jelenleg 215/51R15 (korábban 225/50R15 gumikkal) Hátul 11*15” ET-10 felni 285/40R15 gumival (akinek van ebben a méretben eladó felesleges gumija szóljon!) Torsen hátsó difi Minden csavar, bilincs sárga horganyozva, futómű és egyéb elemek gyöngyözve, és/vagy szinterezve, fényezve (szelepfedél, olajkartel) Egyedi 4 leömlős 50-es kipufogó rendszer Szokásos sötétített, biztonsági fóliázott üvegek, újra kárpitozott ülések, új belső tető és oldalsó kárpitok, flokkolt műszerfal, közép konzol, átalakított középkonzol fejegység számára minden más gyári „eskű”, ahogy szokták mondani. ami nincs beépítve egyedi fényezésű (logó) tanksapka ajtó és üzemanyag tank Milyen változtatásokat tervezel?
Egy kicsit erősebb motort, amin végre alapjáraton is jó lesz az olajnyomás. A másik az új ajtó kárpitok felszerelése.
Mi lenne a 3 kívánságod az autódat kapcsolatban?
Végre hiba mentesen működjön a motor Eljutni nemzetközi találkozókra is +Airride futómű? Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Mantád örömmel?
Természetesem egy másik MANTA-ért. A filmben szereplő MATTING tuningos szélesítéssel, motor pedig 2.4 CIH 16V+kompresszor.
Fejben még egy E1 rekordra is gondolok hófehér fényezés, kék plüss belsővel, 4 sebességes automata váltóval. Legvégső soron a lehető legnagyobb benzinmotoros (nem az 1.5 turbó) INSIGNIA GSi még szóba jöhet ,turbó, 4x4, sibedach, bőrülés már nem kell!
Írta: Laczkovics János
Képtár: 
 
 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 29 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.