Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Történet:
1998-2005 között gyártottak több azonos kialakítású (az Opel Astra G modellek alapján) személyautót. Ilyen volt a Holden Astra TS (Ausztráliában), a Vauxhall Astra MK4 (Egyesült Királyságban). Argentínában , Brazíliában és Uruguayban a General Motors az Astra G-t ferde és szedán változatban árulta Chevrolet Astra néven.
Számos arab országban, valamint a Fülöp-szigetek az Astra G ferdehátú és a szedán (lépcsős-hátú csak a Fülöp-szigeteken), valamint Caravan ( kombi) változatokban volt elérhető.


Több országban a közép -és kelet-európai országokban, az Astra G 2003 októberétől új néven Opel Astra Classic II néven volt elérhető, amely (egy olcsóbb) alternatívája volt az Astra H-nak. A Classic II-ről itt olvashatsz bővebben.
2004 szeptemberétől a részben módosított lépcsőshátú változat jelent meg az orosz piacon. A GM-AvtoVAZ Chevrolet Viva a vállalat a Togliatti-ban , Oroszországban gyártott. 2008 márciusában azonban a termelést le kellett állítani, mivel az értékesítés alacsony volt.
Az Európában készült Opel Astra G (beleértve a Lengyelországban Classic II verziót is) elérte a 2008 júliusában 3.950.000-t. A licenc alapján készült modellek ( az Egyesült Királyságban és Európán kívül gyártott járművek) pontos számát nehéz számszerűsíteni, így ezt mi nem is teszük. A modell utódja az Astra H erről bővebben itt olvashatsz.



 
Karosszéria
Az Astra G volt az első Opel, ami már teljesen galvanizált karosszériával készült (2001-től). Az autóra így az Opel 12 év garanciát vállalt a korrózió ellen.
Három-és ötajtós ferdehátú (CC) (1998.03. - 2004.03.) Négyajtós szedán (sedan) (1998.07 – 2004.03.) Ötajtós kombi (Caravan) (1998.03. – 2004.07.) Kétajtós kupé , (2000.03. – 2004.12.) Kétajtós kabrió (2001.03. – 2005.12.) Egyes Astra G modellek változatai a világon régiónként változó volt. Mivel a lépcsőshátú változat Németországban és Nyugat-Európában nem nagyon volt népszerű, ennek megfelelően ott ritkább. Kelet-Európában és számos Európán kívüli országokban is népszerű volt így ezekben a régiókban sokkal gyakoribb.

Felszereltség elnevezések
Basis Club Comfort NJoy Sportive (később „Sport”) Eco (1.2-es) Eco 4 (1.7 DTI, később 1.7 CDTI) Selection Elegance Fresh Speciális modellek:
Fashion Edition 100 Edition 100 Classic Edition 2000 Edition Silver OPC 1 (csak 3000 darab készült) OPC 2 ( 2002) Edition (2002 az 50. évforduló) FC Bayern München Edition (legfeljebb 500 db készült, 2000.februártól volt elérhető) Sportsline (Sport változat alapjaira Irmscher) Classic II Optima (2004-2009)

Speciális modellek kabrió / kupé:
Edition 90 Bertone Linea Blu Linea Rossa Daytona Silverstone Németországban és Nyugat-Európában szériában volt szervokormány , 4 légzsák (exportra pl . Kelet-Európa csak 2 légzsákkal), ABS , EBD és Indításgátló . Extra felszerelésnek számított a légkondicionáló, elektromos első ablakok, elektromos tükrök, rádió, központi zár távirányítóval, xenon, 4 sebességes automata. Drágább, ritkább extrának számít az automata klímaberendezés , navigációs rendszer vagy a Xenon lámpák.
Kapcsolódó leírások:
A motorokról bővebb leírást itt találsz. Astra G Coupé-ról bővebb leírást itt találsz Astra G Cabrio-ról bővebb leírást itt találsz Astra G OPC-ről bővebb leírást itt találsz (hamarosan) Astra Classic II –ről bővebben itt olvashatsz (hamarosan)
  Írta: Hemi

forumadmin
1993-ban jelent meg az Opel palettán a „B" Corsa, melyből a magyar utakon jelenleg is rengeteg közlekedik. A spanyol Zaragoza városában és a német Eisenachban gyártották. Az egyik legsikeresebb kisautóvá vált Európában, hatalmas sikereket aratva a városi autók piacán. Később más földrészen is népszerű lett, mivel a Dél-amerikai földrészen is nagy számban gyártották és gyártják ma is különböző változatait.
Gömbölyded és lekerekített formák jellemezték a "kis" újdonságot az elődhöz képest. 3 és 5 ajtós változatban jelent meg Európa szerte, de lépcsőshátú, kombi és kisáruszállító változatban is létezett. Klímával, automataváltóval, ABS-el is rendelhető volt. Ezek a felszereltségek más gyártóknál csak magasabb kategóriákban voltak elérhetőek. A felszereltségi szintek következő képen alakultak: Eco, Swing, Joy, Sport, Gsi16V. Ezen kívül két új motor jelent meg: 1.2l (45Le) és 1.6l (Gsi16V 106Le). Alapfelszereltség lett a dönthető hátsó üléssor, a hátsó ablakmosó rendszer, az új pollenszűrős levegőkeringetés, Megjelent a forradalmian új Dual Info Display, mely az autó középkonzolján hasznos információkkal látta el utasait. Az új biztonsági követelményeknek is könnyedén megfelelt: oldalmerevítés az ajtókban, övfeszítők mindkét első ülésen, melyek magasságát állítani lehetett és teljes méretű légzsákok elől,persze felár ellenében. A 1995-ös modellévtől (1994 ősz) már alapfelszereltség lett a dupla légzsák. Sajnos a Magyarországon eladott „B” Corsák többsége fapados verzió volt.
A "B" Corsa alapjaira épült a Tigra sport coupe, mely már 1994 őszétől megvásárolható volt egészen 2001-ig. A Tigra két motorral készült: 1.4l 16V (90 LE) és az 1.6l 16V (106 LE). Az agilis sport coupe-t a köznyelv az Opel Calibra "mini" utódjaként is emlegette.

 
Motorok:
Az újabb, gazdaságosabb, erősebb motorok és gazdagabb felszereltség tette még vonzóbbá az új típust. Gyártották 1.7 literes dízelmotorral is, a benzines erőforrások közül pedig a műszaki újdonságnak számító 1 literes, 3 hengeres, hengerenként négyszelepes motor keltett feltűnést.
Kezdetben a „B” Corsa 1,2 literes és 1,4 literes benzinmotorokkal került a szalonokba 45 vagy 60 lóerővel. Ezek a motorok megtalálhatóak voltak az előd, „A” Corsaban is. Ausztriában az 1,4l 8V (C14NZ) (40kw/55 LE) motor csökkentett teljesítménnyel volt elérhető, az adózási szokások és olcsóbb üzemeltetés érdekében.
A GSi (Grand Sport Injection) sport változat, először a 1,6-os 80 kW / 109 LE (C16XE) motorral készült. Később felváltotta a modernebb Ecotec 1,6-os 78 kW / 106 LE (X16XE) motor.
A másik „Sportos” változat a Corsa "Sport" volt. Ez 1994-ben, 1.4l 8V (C14SE) hengerenkénti befecskendezéses motorral rendelkezett, amit később felváltott az 1,4l 16V 66 kW / 90 LE (X14XE) Ecotec motor.
1997 nyarán a motorpaletta kiegészült egy új fejlesztésű, 1,0 literes, háromhengeres benzin motorral. Az 54 lóerő leadására képes, hengerenkénti befecskendezéses motor gazdaságosan és olcsón fenntartható városi autót faragott a típusból, ezzel is növelve az eladások számát. Az 1,4 literes 8V (C14NZ) motort 1998 elején váltotta fel a 1,2 literes 16V motor 48 kW / 65 LE (X12XE).
Dízelmotorok kezdetektől elérhetőek voltak a típushoz. Az 1,5 literes Isuzu dízel, 37 kW / 50 LE (15D ) és az 1,5literes turbódízel változat 49 kW / 68LE (X15DT) közül lehet választani. 1996 tavaszán, elérhetővé vált az 1,7 literes Isuzu dízelmotor is 44 kW / 60 LE (X17D) mely ugyan kiváló erőforrásnak bizonyult, de a turbófeltöltő hiánya miatt a teljesítménye nem nevezhető kiemelkedőnek. A német fejlesztésű dízel motorok csak a kisárúszállító Combo változatban jelentek meg, szintén csak feltöltő nélküli változatban.
Bővebben
 
Facelift / Ráncfelvarrás:
1997 júliusában ráncfelvarráson esett át a típus. Módosított első és hátsó lökhárítók, szélesebb oldalsó díszlécek és standard oldalsó markerek. A design a dísztárcsákat és alumínium kereket is érintette. A belső tér is megújult: új belső anyagok alkalmazása, háromküllős, légzsákos kormánykerék és új forma-tervel gyártott fejtámlák jelezték a belső tér változását. A modernizálás nem csak a forma és színvilágot érintette. Ekkor mutatkozott be az Opel sajűt fejlesztésű, új, 1.0 literes Ecotec X10XE(55 Le) motorja, mely a gyár szerint 5.8 liter üzemanyaggal is beérte 100Km-en. Továbbá megismerhettük még az EPS-t (Electric Power Steering), a sebességfüggő szervokormányt, mely 5% csökkentette a fogyasztást.
Az Opel Corsa "B" túlszárnyalta elődjét, évi közel 1 millió eladott példányt jelentett az Opelnek.
A Corsa "B" sikertörténete 2000-ig tartott, ekkor a "C" Corsa váltotta fel.

 
További képek az autóról
 
 
Írta: - Hemi - és J0hnny

forumadmin
1993 végén mutatta be az Opel, akkor még tanulmány modellként a Tigrát. Mivel az autó hatalmas közönség sikert ért el , ezért rekordidő alatt indították el a szériagyártását. A Corsa B alapjaira épített sportkupé elsősorban a fiataloknak készült. Fõleg a nõi vásárlókat célozta meg vele a gyár. Különleges és izgalmas formája miatt egy értékálló típusa maradt az Opelnek. A Tigrát két motorral szerelték (X14XE, X16XEV), melyet Szentgotthárdon gyártottak.
Az autó különlegességét a karosszéria adja. A különleges kialakítású, igen kis légellenállású (Cw0,31), 2+2 üléses kupékarosszéria nagyon jó biztonsági felkészítésen ment keresztül. A Tigra karosszériája jóval merevebb és strapa bírób mint az alapot adó Corsa B. Elöl-hátul ütközőzónák, az ajtók vasalásán túl habtöltés az a oldalütközések hatásának csillapítására. Amerikai méretű légzsák a vezetőnek és az utasnak is. Az autó utastere elég tágasnak mondható, elöl viszonylag nagy a térkínálat, de figyelembe kell vennünk a laposan hátrafutó szélvédő felső szegélye miatt maximum egy 185cm magas ember fér el csak kényelmesen. Az igen alacsony hátsó beltér felnőtteknek csak szükségből felel meg, illetve kisebb gyerekeknek kényelmes. Az autó jellegéhez és méretéhez képest viszonylag nagy (215 literes) és jól kihasználható csomagtér található. A csomagtér a hátsó ülés támla lehajtásával 425 literesre növelhető. A Corsa első üléseihez képest igen jó kialakítású a vezetőnek magasságállítással, hangsúlyos oldaltartással sportosnak nevezhető ülések találhatók a Tigrában.

Szépen kivitelezett, áttekinthető műszerfal (teljesen megegyezik a Corsával), kopogós keménysége miatt az autó jellegéhez mérten kissé igénytelen anyagból készült. A hátsó hatalmas ablak az USA-ban kifejlesztett, 35 százalékos fényáteresztési mutatójú Sundym-üvegből készült. A normális üveghez képest 4-5 Celsius-fokkal alacsonyabb hőmérsékletet eredményez tûzõ napsütés esetében. Négyhengeres, soros benzines motorok elől kereszt beépítve találhatóak. Két felülfekvő vezérműtengely, 16 szelep. Multi-S elektronikus motorirányító rendszer kopogásérzékelővel, hengerenkénti. befecskendezés, katalizátor.

Az ötfokozatú váltó, kicsit nehézkes kapcsolhatósága és hosszú váltó útja ellenére, az autó jó gyorsulással rendelkezik. Az autó kezelőszervei picit nehezen elérhetők (nem tudom mért kellett Corsa műszerfalat ide rakni), a váltó kivételével pontosan jól működnek. Az Opel ua. a hibát(?) követte el, mint a Calibra esetén. A fix kormány ellenére a vezetési helyzet jól beállítható, a pedálsorban a fék túlságosan magasan áll. Az ember úgy érzi fékezés közben magát mintha egy Comboban ülne. Az ABS-el támogatott fékek azért jól fognak azzal nincs is baj. Csak a pedál út kriminális... A szervo kormány megfelelően sportosan nehéz, az autó jól irányítható vele. Nagy sebesség esetén is figyelemreméltó az egyenesfutás. A terhelés megosztás a tengelyek között jónak mondható 60:40 százalékos . A Corsánal keményebb, sportosabb rugózás jellemzi a Tigrát. Sajnos azt is meg kell említenem a futómű nem teljesen takarja az agresszív megjelenést.

A felszereltségről pár szó. Nagyobb motorhoz (1,6 16v) gazdagabb felszereltség társul. Mindkét változatban alaptartozék az amerikai méretű vezető oldali légzsák és az autó védelmét szolgáló elektronikus motortiltás. Az 1,6-os kivitelben légzsákot kap az utas is. Sajnos felárért kapott a vásárló:
központi zárat riasztó rendszer freonmentes légkondi elektromos napfénytető  
Összefoglalva az autó egy méretéhez képest biztonságos, sportos, jó menettulajdonságokkal rendelkező kis fogyasztású városi kupé. Az autó nem sok változtatással 2001-ig volt gyártásban . Az Opel nem sokára jelenik meg a Tigra II.-vel a Tigra Twin Top-al.
 
 
- Hemi -

forumadmin
1991-ben a Kadett E-t leváltotta az Astra F. Az autó 3 ajtós, 5 ajtós, Caravan (kombi) karosszériával készült, majd később jött a Sedan és 1993-ban a Cabrio.
 
 
 


Ráncfelvarrás 1994-ben.
Az autó megjelenése frissítve lett.
 
Külső változások:
gömbölyű tükrök új maszk lámpák íve változik fehér indexek oldal díszcsíkok keskenyebbek feliratok újak csomagtér ajtón a jel 3D-s lett sötétített hátsó lámpák más a hátsó lökhárító formája rendszámtartó műanyag(eddig csak GSi-n volt) gömbölyű (B Vectra style)kilincsek 96-tól változott a hátsó szárny hatchbacknél GSi--ről lekerültek a GSi kellékek (Angliában, Svájcban Irmscher GSi-ként ment tovább... Másik cikk)
Változások az utastérben:
megszűnt a kék műszerfal igyekeztek áttérni a full fekete belsőre ajtókárpitok változtak új váltógomb égve hagyott lámpára figyelmeztető hang változott kesztyűtartóról eltűnt a zár rendelhető dupla légzsák rendelhető 4 elektromos ablak 95-től rendelhető elektromos napfénytető 96-tól
Motorok:
Szervószivattyú bordásszíja 6 bordás Ecotec motorok  

Motorokról bővebben ITT olvashatok



1996 októberi árlista alapján alapfelszereltség:

START: car300, kesztyűtartó és csomagtér világítás, osztottan dönthető hátsó ülés, immobiliser, pollenszűrő
GL: START+ lufis kormány, állítható magasságú sofőrülés
SPRINT: GL+ színezett üvegek, fordulatszámmérő
FAMILY: SPRINT+ színre fújt lökhárítók, tükrök, utas oldali légzsák, szervó kormány, ködlámpa, központi zár, hátsó fejtámla
ELEGANT: SPRINT+ színre fújt lökhárítók, tükrök, ködlámpa, központi zár, bőrkormány ,csomagtér roló, tetőcsomagtartó sín
SPORTY: színre fújt lökhárítók, tükrök, ködlámpa, ABS, színezett üvegek, elektromos ablak elöl, ködlámpa, fényszóró magasságállítás, Könnyűfém felni, mechanikus napfénytető, check controll, sportülések.


1998-ban bemutatták a "G" Astra-t. Az "F" Astra az első Astra Classic-ént 2002-ig maradt gyártásban. A gyártás átkerült Lengyelországba, a minőség romlott, korlátozottak lettek a rendelhető extrák.

-spzoli-
 
 

forumadmin
Egyesületünk lehetőséget biztosít a Muzeális-, Veterán-, Nosztalgia gépjárművek biztosítására. Magyar Nosztalgiajármûves Egyesületek és Márkaklubok Szövetsége (MNEMSZ) - Allianz keretein belül.
Feltétel a MOTE részéről: Érvényes 5.000 Ft-os klubkártya
Figyelem! NEM MI bíráljuk el kérelmet, ezt partnereink teszik. Mi igazolást állítunk ki, hogy nálunk vagytok tagok. Tehát! Csak, ezért nem érdemes az 5.000 Ft kártyát kiváltani. Mert elképzelhető, hogy végül nem kap az autó kedvezményesbiztosítást. Azért ne az egyesületre haragudjon senki. Tagsági díjat nem áll módunkba vissza téríteni! Érdemes először a partnerünknél érdeklődni, hogy at megy az autó, vagy sem. Megértést köszönjük.
Bővebb információ

forumadmin
A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete adatvédelmi alapelvei
A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete örvend weboldalunkon tett látogatásának és a szervezet iránti érdeklődésének. Előfordulhat, hogy személyes adatokat kérünk Öntől. Az erre vonatkozó kérdések megválaszolása önkéntes. Bármely a MOTE weboldalain megadott személyes adata kizárólag csak az Ön személyes egyedi gondozására, termék és szolgáltatásainkról szóló információk megküldésére kerülnek letárolásra és feldolgozásra, esetleg a MOTE tagnyilvántartó rendszerében kerülnek tárolásra. A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete biztosítja Önt, hogy az Ön adatait az érvényes személyes adatvédelmi törvénynek megfelelően bizalmasan kezeljük.
A MOTE figyelemmel van az Ön magánszférájára
Az Ön privátszférája a személyes adatok feldolgozásakor és minden adat biztonsága számunkra fontos cél, amelyre mi minden esettben tekintettel vagyunk. Személyes adatait, amelyekre a MOTE oldalain tett látogatásakor teszünk szert, bizalmasan és csak a törvényi határozatok szerint kezeljük.
Az adatvédelem és az információbiztonság egyesületi politikánk részét képezi. A MOTE weboldalairól más ajánlattevők weboldalai is elérhetők, amelyeken ezek az adatvédelmi nyilatkozatok nem terjednek ki.
 
Személyes adatok megszerzése és feldolgozása
További személyes adatokat csak akkor tárolunk, ha Ön ezeket önként pl. egy regisztráció, körkérdés, vagy egy szerzõdés végrehajtásához ad meg.
 
Személyes adatok felhasználása, továbbadása és célhoz-kötöttsége
A MOTE az Ön személyes adatait csak a weboldalak adminisztrációs, nyilvántartási célokra használja, csak az ezekhez szükséges mértékben. Az Ön felhatalmazása nélkül az Ön adatait harmadik személynek a MOTE -én kívül nem adjuk.
 
Biztonság
A MOTE biztonsági intézkedéseket hoz, hogy az Ön általunk kezelt adatait manipulációk, veszteség és rombolás ellen, vagy jogosulatlan személyek, vagy jogosulatlan közzététel ellen védjük. Biztonsági intézkedésein megfelelnek a műszaki fejlődésnek és azokat állandóan javítjuk.
 
Választási lehetőség
Az Ön adatait arra is fel kívánjuk használni, hogy találkozónkról, hírekről, szolgáltatásainkról értesítsük és azokról alkalomszerűen megkérdezzük. Természetesen a részvétel ezekben az akciókban önkéntes. Ha ezzel nem értene egyet, mindenkor közölheti ezt velünk, és ezzel az adatokat ennek megfelelően zárolni tudjuk. További információkat a opelklub@opelklub.hu email címen kérhet.

forumadmin
I. Az egyesület neve, székhelye, célja

Az egyesület neve: Magyar Opel Tulajdonosok Egyesület (a továbbiakban: Egyesület)
Az Egyesület székhelye, levelezési címe: 1139 Budapest, Teve utca 41.
Az alapítás éve: 2002.
Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény rendelkezései alapján létrejövő egyesület, önálló jogi személy.
Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete olyan szervezet:
amely független, autonóm, politikamentes, tehát nem támogat politikai pártokat, illetve önkormányzati és országgyűlési választásokon nem indít, és nem támogat jelölteket,
amely működése során nonprofit elvű, tehát az esetleges gazdálkodási tevékenysége eredményét visszaforgatja az egyesület alaptevékenységébe,


Az Egyesület célja, feladatai: - a márka barátainak összefogása rendszeres programok szervezése - a márka hírnevének megőrzése, erősítése - klubtagok szakmai és informális támogatása - országos klub- és segítségnyújtási hálózat létrehozása - a tagok vezetési ismereteinek bővítésével a közlekedés biztonságának növelése - saját szerkesztésű és kiadású újság készítése - külföldi klubokkal való kapcsolatfelvétel, továbbá környezetvédelem, valamint környezeti nevelés.
- Az Egyesület céljai elérése, feladatai megvalósítása érdekében: - képviseltetheti magát hasonló területeken működő más szervezetekben, - alapítványokat hozhat létre, - gazdasági, vállalkozói tevékenységet is folytathat.





II. Az Egyesület tagjai

Az Egyesület rendes tagja lehet minden olyan természetes személy, aki elfogadja az Egyesület céljait és alapszabályát. Az egyesület rendes tagságáról az Elnökség dönt.
Az Egyesület pártoló tagja lehet minden olyan természetes vagy jogi személy, aki tevékenységével vagy támogatásával segíti az Egyesületet céljai megvalósításában. A pártoló tag az lehet, akinek tagsági felvételüket két egyesületi tag támogatja.
Az Egyesület tiszteletbeli tagja lesz az a személy, akit az Egyesület közgyűlése az elnökség előterjesztése alapján erre érdemesnek tart.
Az Egyesület tagjairól az Egyesület szervei nyilvántartást vezetnek.




A tagsági viszony keletkezése

Az Egyesületbe történő belépés önkéntes. A tagsági viszony felvétel alapján jön létre.
A rendes tagokat, a belépési nyilatkozat kitöltése alapján, az Elnökség veszi fel egyszerű szótöbbséggel hozott határozat alapján.
Az Egyesület tagjai sorába az vehető fel aki az Alapszabályt magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az Egyesület tagja évenként tagdíjat köteles fizetni, annak összegét a Közgyűlés határozza meg.
Az egyesületi tagsági viszony keletkezhet:
az Egyesület alapításával,
belépéssel,
tiszteletbeli cím adományozásával,
pártolói tevékenységgel.
Ha az Egyesület tagja az egyesületi tevékenység gyakorlásában tartósan (legalább hat hónapig) akadályozva van, kérelmére a tagsági viszony szüneteltethető.
A tagsági viszony megszűnése

A tagsági viszony megszűnik:
kilépéssel,
kizárással,
elhalálozással,
tiszteletbeli cím visszavonásával.
Az Egyesület tagja saját elhatározása alapján, indoklás nélkül kiléphet a szervezetből, miután az Elnökséget szándékáról írásban értesítette.
Kizárható az a tag:
aki az Alapszabály előírásait megsérti,
aki súlyosan vét a hivatás etikája ellen,
aki súlyosan vét a törvények ellen, illetve a bíróság bűncselekmény miatt jogerős ítéletben elítélte,
akinek egy éves tagdíj hátraléka van.
A tiszteletbeli egyesületi tagsági cím visszavonásáról az Elnökség előterjesztése alapján a Közgyűlés dönt.
III. Az egyesületi tagok jogai és kötelezettségei

Valamennyi tag joga, hogy:
részt vegyen az Egyesület tevékenységében, az Alapszabály célkitűzéseinek a megvalósításában, ezek érdekében megfelelő tájékoztatást kapjon, véleményét és javaslatát szóban vagy írásban megtegye, s azokra választ kapjon. Ha álláspontja kisebbségben marad, joga van véleményének fenntartására és különvéleményként való megjelenítésére,
az Egyesület egészének és szerveinek működésével, célkitűzéseinek, terveinek megvalósításával és anyagi-, pénzügyi helyzetével összefüggésben az Egyesület szerveihez, tisztségviselőihez kérdéseket intézzen és azokra érdemi választ kapjon,
az Egyesület által megállapított feltételek mellett igénybe vegye az Egyesület szolgáltatásait és eszközeit.
A rendes tag szavazati joggal rendelkezik, az Egyesület minden vezető testületébe és tisztségére jelölhető és választható.
A tiszteletbeli és pártoló tagtanácskozási joggal rendelkezik, de tisztségre nem választható, illetve nem rendelkezik szavazati joggal.
A rendes tag köteles:
az Alapszabály rendelkezéseit betartani, az Egyesület vezető szerveinek határozatait megtartani,
tagtársaival együttműködni,
a Közgyűlés által meghatározott tagdíjat fizetni.
A tiszteletbeli és pártoló tag köteles az Alapszabály rendelkezéseit megtartani.
A tag az Egyesületnek okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel.
IV. Az Egyesület szervei

Az Egyesület képviselő és ügyintézői szervei:
Közgyűlés,
Elnökség.
MOTE klubok
Az Egyesület szervei a demokratikus önkormányzat, a nyilvánosság és a szolidaritás elvének tiszteletben tartásával működnek.
Közgyűlés:

Az Egyesület legfőbb szerve a Közgyűlés, amely a tagok összességéből áll.
A Közgyűlés határozatképes, ha a tagok létszámának több mint a fele jelen van. A határozatképtelenség miatt elhalasztott Közgyűlést 30 napon belül történő ismételt összehívása esetén a Közgyűlés az eredeti napirendbe felvett kérdésekben a megjelentek számára való tekintet nélkül határozatképes.
A Közgyűlést szükség szerint, de legalább évenként egyszer össze kell hívni. A Közgyűlést az Elnökség hívja össze. Össze kell hívni a Közgyűlést akkor is, ha a tagok egyharmada az ok és a cél megjelölésével írásban kezdeményezi, vagy ha a bíróság elrendeli. Mind a rendes, mind a rendkívüli Közgyűlést annak időpontja előtt legalább 15 nappal, a Közgyűlés tárgyának megjelölésével kell összehívni.
A Közgyűlésnek a jelen levő rendes tagok közül levezető elnököt és jegyzőkönyvvezetőt kell választania, egyszerű szótöbbség alapján.
A Közgyűlés ülésein elhangzottakat jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A jegyzőkönyvet a levezető elnök és a jegyzőkönyvvezető hitelesíti.
A Közgyűlés határozatait általában egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással hozza, szavazategyenlőség esetén a levezető elnök szavazata a döntő. A jelenlévő tagok legalább egyharmadának kérésére elrendelhető a titkos, vagy minősített többséget igénylő szavazás.
Egyhangú határozat szükséges az Alapszabály elfogadásához.

A jelenlévők kétharmados többsége szükséges:

az Alapszabály módosításához,
az Egyesület más egyesülettel történő egyesülésének, valamint feloszlásának a kimondásához,
az egyesületi tag kizárásához,
a tagdíj összegének a megállapításához.
Elegendő a jelenlévők egyszerű szótöbbsége:

a vezetőség szakmai és gazdasági beszámolójának elfogadásához,
az Egyesület működését érintő egyéb ügyek eldöntéséhez.
A Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:

az Egyesület szabályzatainak a megállapítása és módosítása,
az Egyesület vezetőségének megválasztása és beszámoltatása,
az Egyesület más egyesülettel történő egyesülésének, valamint feloszlásának kimondása,
az Egyesület költségvetésének az elfogadása,
a tisztségviselők visszahívása.
Elnökség:

Az Egyesület ügyintéző szerve az Elnökség, amelyet az Elnök, két Alelnök, Gazdasági vezető és a Titkár alkot.
Az elnökségi tagokat az Egyesület Közgyűlése titkos szavazással, egyszerű többséggel választja meg saját tagjai közül.
Az Elnökség megbízatása négy évre szól.
Az Elnökség feladata, hogy két Közgyűlés között intézze az Egyesület mindazon ügyeit, amelyeket az Alapszabály nem utalt a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe.
Az Elnökség szükség szerint ülésezik. Üléseit a Titkár hívja össze.
Az Elnökség ülései az Egyesület tagjai számára nyilvánosak. Fontos közérdekből, illetve magánérdekből (az érintett kérelmére) a nyilvánosság kizárható.
Tisztségviselők:

Az Egyesület tisztségviselői: a., Elnök b., Alelnök ( 2 (fő), Titkár. c., Gazdasági vezető.

Az Elnök és az Alelnökök feladata, döntési jogköre:

a két tisztújító Közgyűlés között folyamatosan irányítják az Egyesület munkáját és minden fórumon képviselik az Egyesületet,
munkáltatói jogkört gyakorolnak, amennyiben az Egyesület alkalmazottakat foglalkoztat
A Titkár feladata, döntési jogköre:
A rendes és rendkívüli Közgyűlés összehívása,
A vezetőség időszakos beszámolójának a Közgyűlés elé való terjesztése,
A Gazdasági vezető feladat, döntési jogköre:
az Egyesület pénzét kezeli, irányítja és ellenőrzi az Egyesület gazdálkodását
Az egyesületi mérleg hitelesítésére könyvvizsgálót bízhat meg
A tisztségviselők feladataikat társadalmi megbízatásként látják el. Részükre a Közgyűlés tiszteletdíjat és költségtérítést állapíthat meg.
A tisztségviselők megbízatása megszűnik:
tagsági viszony megszűnésével,
lemondással,
visszahívással.
A tisztségviselők visszahívása a rendes tagok 25%-ának az Elnökséghez benyújtott, indokolt írásbeli kérelmével kezdeményezhető.

MOTE klubok:

Az Egyesület keretein belül, bármilyen márka hű, típus, régió vagy egyéb szemponton alapuló alszervezetként klubot lehet létrehozni. Létszámunk nincs korlátozva.



1. A klub létrehozásának feltételei:

a., 1fő rendes tag és minimum 9 fő pártolói tag

b., a magyar törvények és ezen alapszabály betartása

2., Klub működése:

a., A tagok maguk választják a klubvezetőt. Klubvezetőnek az választható, aki rendes tagja az egyesületnek. A klubvezetőt 4 évre választják.

b., klubgyűlése évente egyszer összehívandó és egy héttel korábban megtartandó, mint az egyesület éves közgyűlése. A döntések többségi alapon születnek. Nem szükséges a tagok kétharmadának jelenléte.



3., A klubvezető feladatai, döntési jogköre

a., A klubvezető feladata a klubépítés, az egyesület népszerűsítése, klubtagokkal való jó kapcsolta kialakítása, régió fanatizmus, segítőkész hozzáállás.

b., az Egyesület által megszabott a klubrészére bocsátott anyagi-, pénzügyi javak felhasználása, irányítása.

c., Az éves beszámolójának a Klubgyűlés elé való terjesztése,

d., Az egyesület gazdasági vezetője felé időszakos beszámolójának előkészítése.



A klubvezető visszahívása az adott klub rendes tagjaink 25%-ának az Egyesület elnökséghez benyújtott, indokolt írásbeli kérelmével kezdeményezhető.


V. Az Egyesület képviselete

Az Egyesület képviseletét az elnök, a gazdasági vezető és az alelnökök önállóan látják el.
A bankszámláról való rendelkezéshez az elnök aláírása szükséges.


VI. Az Egyesület gazdálkodása

Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik. Az Egyesület költségeinek fedezetéül:
a Közgyűlés által megállapított tagsági díjak,
az Egyesülettel együttműködő szervezetektől, pártoló tagoktól vagy magánszemélyektől kapott támogatások,
más szervezetektől kapott támogatások,
egyéb önkéntes felajánlások,
az Egyesület gazdálkodási tevékenységeinek eredményei szolgálnak.
A pénz kezelésével a Közgyűlés a Gazdasági vezetőt bízza meg, aki a tényleges pénzügyi helyzetről folyamatosan tájékoztatják az Elnökséget, s elszámolnak a Közgyűlés előtt.
Az Egyesület tartozásaiért saját vagyonával felel. A tagok a tagdíj megfizetésén túl az Egyesület tartozásaiért saját vagyonukkal nem felelnek.
VII. Az Egyesület megszűnése

Az Egyesület megszűnik, ha:
feloszlását, vagy
más társadalmi szervezettel való egyesülését a Közgyűlés elhatározza,
feloszlatással (1989. évi II. tv. 16.§./2/ bek. d/pont),
megszűnésének megállapításával (a tv. 16.§./2/bek. e/pont).
Az Egyesület megszűnése esetén az Egyesület vagyonának közcélra fordításáról - a hitelezők kielégítése után - a Közgyűlés dönt.

VIII. Záró rendelkezések

Az Alapszabályban és az Egyesület egyéb szabályaiban nem rendezett kérdésekben az 1989. évi II. törvény rendelkezései, valamint a Polgári Törvénykönyv vonatkozó szabályai az irányadók.
Az Egyesület a Fővárosi Bíróság által vezetett nyilvántartásba vétellel válik jogi személlyé.
Budapest, 2009. december 12. napján

forumadmin
©Copyright 2002, Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete, Budapest, Magyarország
Minden jog fenntartva. A szövegek, képek, grafikák, zene, animációk és videók, valamint ezek elrendezése a MOTE weboldalain a szerzői jogvédelem védelme alatt állnak. Ezen weboldalak tartalmát nem szabad kereskedelmi céllal másolni, terjeszteni, megváltoztatni ill. harmadik személynek kiszolgáltatni. Egyes MOTE weboldalak olyan képeket is tartalmaznak, amelyek harmadik személy tulajdonába tartoznak.

 
Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete
Adószám: 18564046-1-43
Számlaszám: Budapest Bank: 10100826-02289900-01003004
Email: opelklub@opelklub.hu
web: opelclub.hu és opelforum.hu
 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 34 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.