

1998-2005 között gyártottak több azonos kialakítású (az Opel Astra G modellek alapján) személyautót. Ilyen volt a Holden Astra TS (Ausztráliában), a Vauxhall Astra MK4 (Egyesült Királyságban). Argentínában , Brazíliában és Uruguayban a General Motors az Astra G-t ferde és szedán változatban árulta Chevrolet Astra néven.
Számos arab országban, valamint a Fülöp-szigetek az Astra G ferdehátú és a szedán (lépcsős-hátú csak a Fülöp-szigeteken), valamint Caravan ( kombi) változatokban volt elérhető.
Több országban a közép -és kelet-európai országokban, az Astra G 2003 októberétől új néven Opel Astra Classic II néven volt elérhető, amely (egy olcsóbb) alternatívája volt az Astra H-nak. A Classic II-ről itt olvashatsz bővebben.
2004 szeptemberétől a részben módosított lépcsőshátú változat jelent meg az orosz piacon. A GM-AvtoVAZ Chevrolet Viva a vállalat a Togliatti-ban , Oroszországban gyártott. 2008 márciusában azonban a termelést le kellett állítani, mivel az értékesítés alacsony volt.
Az Európában készült Opel Astra G (beleértve a Lengyelországban Classic II verziót is) elérte a 2008 júliusában 3.950.000-t. A licenc alapján készült modellek ( az Egyesült Királyságban és Európán kívül gyártott járművek) pontos számát nehéz számszerűsíteni, így ezt mi nem is teszük. A modell utódja az Astra H erről bővebben itt olvashatsz.
Karosszéria
Az Astra G volt az első Opel, ami már teljesen galvanizált karosszériával készült (2001-től). Az autóra így az Opel 12 év garanciát vállalt a korrózió ellen.
Három-és ötajtós ferdehátú (CC) (1998.03. - 2004.03.) Négyajtós szedán (sedan) (1998.07 – 2004.03.) Ötajtós kombi (Caravan) (1998.03. – 2004.07.) Kétajtós kupé , (2000.03. – 2004.12.) Kétajtós kabrió (2001.03. – 2005.12.) Egyes Astra G modellek változatai a világon régiónként változó volt. Mivel a lépcsőshátú változat Németországban és Nyugat-Európában nem nagyon volt népszerű, ennek megfelelően ott ritkább. Kelet-Európában és számos Európán kívüli országokban is népszerű volt így ezekben a régiókban sokkal gyakoribb.
Felszereltség elnevezések
Basis Club Comfort NJoy Sportive (később „Sport”) Eco (1.2-es) Eco 4 (1.7 DTI, később 1.7 CDTI) Selection Elegance Fresh Speciális modellek:
Fashion Edition 100 Edition 100 Classic Edition 2000 Edition Silver OPC 1 (csak 3000 darab készült) OPC 2 ( 2002) Edition (2002 az 50. évforduló) FC Bayern München Edition (legfeljebb 500 db készült, 2000.februártól volt elérhető) Sportsline (Sport változat alapjaira Irmscher) Classic II Optima (2004-2009)
Speciális modellek kabrió / kupé:
Edition 90 Bertone Linea Blu Linea Rossa Daytona Silverstone Németországban és Nyugat-Európában szériában volt szervokormány , 4 légzsák (exportra pl . Kelet-Európa csak 2 légzsákkal), ABS , EBD és Indításgátló . Extra felszerelésnek számított a légkondicionáló, elektromos első ablakok, elektromos tükrök, rádió, központi zár távirányítóval, xenon, 4 sebességes automata. Drágább, ritkább extrának számít az automata klímaberendezés , navigációs rendszer vagy a Xenon lámpák.
Kapcsolódó leírások:
A motorokról bővebb leírást itt találsz. Astra G Coupé-ról bővebb leírást itt találsz Astra G Cabrio-ról bővebb leírást itt találsz Astra G OPC-ről bővebb leírást itt találsz (hamarosan) Astra Classic II –ről bővebben itt olvashatsz (hamarosan)
Írta: Hemi
- Bővebben...
- 0 hozzászólás
- 46.849 megtekintés